Как ЕС се опитва да вкара климатичните политики вкъщи

Включването на транспорта и отоплението на сградите в търговията с въглеродни емисии ще е най-спорната част от реформите, които Еврокомисията предлага, за да изпълни ЕС целта си да стане първата въглеродно неутрална икономика

Включването на транспорта и отоплението на сградите в търговията с въглеродни емисии ще е най-спорната част от реформите, които Еврокомисията предлага, за да изпълни ЕС целта си да стане първата въглеродно неутрална икономика



Третата по големина икономика в света - европейската, ще се промени завинаги, когато поеме лидиращата роля в климатичните политики. За да се случи това, както решиха европейските лидери, приемайки зеления пакт, Европейската комисия ще предложи в сряда как тя да намали парниковите си емисии с 55% спрямо нивата от 1990 г. и да постигане въглеродна неутралност до средата на века.


Двете най-замърсяващи икономики - американската и китайската, също се ангажираха да постигнат нулеви нетни емисии, но ЕС е първият, който ще преработи законодателството си, за да стимулира по-екологичния избор през това десетилетие. 25-те милиона предприятия и близо половин милиард души, ще бъдат засегнати от промените.


"Всеки си има цели, но превръщането им в политики, които водят до реално намаляване на емисиите, е най-трудната част", казва пред Ройтерс Джос Делбеке, един от авторите на новите климатични политики на ЕС.




За последните 30 г. ЕС е намалил въглеродните си емисии с 24%, за следващите девет трябва да ги свие с оставащите 31%. Въпреки, че задачата изглежда нерешима предвид постигнатото до момента, Европейската комисия смята, че амбициозните цели изискват революционни промени.


Какво предлага Брюксел на Европа?


Европейската комисия ще предложи 12 политики, насочени към енергетиката, индустрията, транспорта и отоплението на сградите.


Докато емисиите в производството на електричество, където ограниченията на емисиите се прилагат вече 15 г., намаляват, транспортът остава единственият икономически сектор, където произведените парникови газове продължават да растат. Затова и автомобилите, самолетите и корабите, които излъчват една четвърт от парниковите газове, ще трябва да посрещнат най-тежкия удар от климатичната революция. Както и сградите - обществени и частни, които "са виновни" за една трета от парниковите газове. Подобно на заводите и електростанциите, които плащат, когато замърсяват, и домакинствата, които използват топлина, произведена от изкопаеми горива, ще трябва да допринесат за успеха на климатичния преход.


Европейската комисия обаче не иска да ги наказва, а да насърчи компаниите и потребителите да избират по-екологични варианти.


Едно от предложенията например предвижда за първи път да се обложи замърсяването с реактивни горива от самолетите, както и да се даде 10-годишна данъчна ваканция на нисковъглеродните авиационни горива. Очаква се също ЕС да увеличи цената на замърсяването с CO2 за промишлеността, електроцентралите и авиокомпаниите, както и да принуди и корабите да плащат.


Списъкът с предложения е дълъг. По-строгите стандарти за газовете от двигателите на автомобилите могат фактически да забранят продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили след 2035 г. Страните от ЕС ще се изправят пред необходимостта по-бързо да увеличават производството на енергия от възобновяеми източници, съгласно предложенията, които ще бъдат представени днес.


Брюксел също ще обяви подробности за първата импортна такса в света върху въглерода, насочена към вноса на стоки, произведени в чужбина с високи СО2 емисии като стомана и цимент. Това притеснява търговските партньори на ЕС, включително Русия и Китай, но Брюксел изглежда решен да го направи.


Климатичните политики влизат в домовете


Плановете за приоритизиране на климатичните политики разкриха разривите между по-богатите западни и скандинавските държави от ЕС, където продажбите на електрически превозни средства се увеличават, и по-бедните източни страни, в които се притесняват от социалните разходи за раздялата между икиномиките и зависимостта от въглищата.


Европейските правителства са силно разтревожени от плана на Комисията за включването на транспорта и отоплението на сградите в търговията с въглеродни емисии, тъй като се опасяват, че то може да доведе до увеличаване на сметките за битови нужди.


Комисията обещава социален фонд да предпазва домакинствата с ниски доходи от разходите и призовава страните да използват фонда за възстановяване от COVID-19, за да помогнат на хората да изолират домовете си и да създадат работни места в чисти технологии като водорода.


Как ЕС се опитва да вкара климатичните политики вкъщи

© Associated Press


Като прави климатичните политики по-видими за гражданите на ЕС, законодателният пакет "Годни за 55" ще позволи да се тества и обществената подкрепа за амбициозните климатични намерения, пише Ройтерс.


Политиците се готвят и за отпора на индустрията. Европейският сектор за стомана и цимент вече се обяви срещу плановете за прекратяване на безплатни разрешителни за CO2, а някои от секторите, които ще бъдат включени в схемата за облагане на вноса, изразиха недоволство от инициативата на Еврокомисията.


Но институциите не винаги са губили войните с големите пари. Опитите за затягане на стандартите за CO2 емисиите на колите бяха посрещнати с ожесточение от производителите, но след като европейските гиганти поеха ангажименти да прекратят продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене през следващото десетилетие, част от правителствата смятат, че именно сега е моментът ЕС да навакса в климатичните действия.


"Комисията трябва да се събуди и да помирише кафето - сега е моментът това да се запише в законодателството", заяви пред Ройтерс европейски дипломат , коментирайки очакваното предложение за забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.


Предимството на първия


Със своя първи в света законодателен пакет за климата ЕС се стреми да поведе глобалните усилия за предотвратяване на необратимите последици от промените в климата. Но не е ясно дали това ще е достатъчно, за се предизвикат подобни амбициозни действия от други големи икономики на климатичната конференция на ООН през ноември в Глазгоу, Шотландия.


"Другите големи играчи - особено Китай и САЩ, трябва да участват. Дали ЕС ще може да постигне това с дипломация, редстои да разберем ", казва Том Ривет-Карнак, главният политически стратег на Обединеното кралство за Парижкото споразумение от 2015 г. пред Ройтерс.


Брюксел няма съмнения, че европейските климатични политики трябва да се превърнат в световен стандарт, като положи особени усилия да убеди партньорите си за въглеродния внос, която би поставила европейските компании в по-равнопоставени условия с конкурентите им от държави, в които на климатичните политики не се придава такава значимост.


Предложенията също биха подтикнали европейската промишленост да инвестира в зелени технологии. Ранното им въвеждане може да даде на европейските фирми конкурентно предимство на световните пазари за нови продукти като нисковъглеродна стомана от зелен водород, но производството на тези продукти ще струва на производителите повече.


"В края на тази трансформация икономиката ни ще изглежда много по-добре и можем да овладеем климатичната криза", убеден е Франс Тимерманс, еврокомисар, отговарящ за климатичната политика. "В това е целият смисъл", каза той пред Си Ен Ен.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    На печелившите честито.По-високи сметки за отопление, за ток,за гориво,за самолетни билети. Оттам и на цените на стоките.
    Да живее затоплизма.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    Стотици милиони хора ще станат излишни....
    Това пояснява статията, но по заобиколния начин....

    Bukalemun
  4. 4 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    ”плана на Комисията за включването на транспорта и отоплението на сградите в търговията с въглеродни емисии”

    За отоплението вкъщи ще плащаме емисиите,
    а за дишането на европейски въздух, кога?
    Нямам търпение да сложат квоти и за лично отделените газове и забрана за производство на боб. С тия мерки ще цъфне икономиката и ще дойде светлото бъдеще.

  5. 5 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4027 Неутрално

    Въглеродна неутралност. По - голяма простотия няма. Не можем да минем всички на фотосинтеза, като растенията. Но, някои ще се нагушат яко за сметка на всички хора.

  6. 6 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    До коментар [#1] от "Мусаши":

    Е, иска се от нас само да обеднеем и да сме гладни като въшки, ама все пак зелени въшки.
    Лайен на това му вика просперитет.
    Не си ли заслужава?😂

  7. 7 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    Това, което ви е спестено в статията, е бруталното поскъпване на всичко. 99% накрая ще се стигне и до социални бунтове, защото комунистите доста опасно се опитват да пренатегнат ластика ....

  8. 8 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    ”Комисията обещава социален фонд да предпазва домакинствата с ниски доходи от разходите”

    Ахаа, ще ми вземат пари дето се отоплявам и ще ги дадат на ромите. Тоест, ще стимулират ромите да стоят на топло, а мен на студено. Много справедливо, браво. Оф, успокоих се, много съм доволен. 😂

  9. 9 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    ”Комисията обещава социален фонд да предпазва домакинствата с ниски доходи от разходите”Ахаа, ще ми вземат пари дето се отоплявам и ще ги дадат на ромите. Тоест, ще стимулират ромите да стоят на топло, а мен на студено. Много справедливо, браво. Оф, успокоих се, много съм доволен. 😂
    —цитат от коментар 8 на Котаракът на Шрьодингер


    Не само циганите ..... все по-нарастващите тълпи от ислямисти, които заливат Европа, също ще трябва да бъдат дундуркат и "климатично неутрално" ..... тоест, ще се плаща тройно и четворно, пълен комунизъм - от всекиго според възможностите, всекиму според "потребностите" ....

  10. 10 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    ''лидиращата роля''...пхахахахахаха

  11. 11 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alex Ivanov":

    Така е. Навлизаме в нов период на преразпределение маскирано като абстрактна и отнесена грижа за планетата, неиздържаща никакви сериозни научни аргументи съчетана с агресивна алармистка пропаганда.
    И това ще мине, разбира се, но не е ясно колко време ще продължи.
    Тепърва има да анализира и осъзнава алармизма и ролята му в обществото.
    След отпадането на ковид извънредното положение, което няма да е лесно защото никой няма намерение да освободи този рубеж без бой, най-вероятно ще станат популярни мини извъндредни положения по-места в зависимост от температурата.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3850 Весело

    До коментар [#9] от "Alex Ivanov":

    Хайде сега.....пак мюсюлманите виновни... :)
    ДВГ, атомната бомба, генното селско стопанство.....все мюсюлмански изобретения..... :)
    Кой ми ср@ в гащите....

    Bukalemun
  14. 14 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3432 Неутрално

    включването на транспорта и отоплението на сградите в търговията с въглеродни"

    Е те всъщност не са ли вече включени през акциз и въглеродни квоти?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  15. 15 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Мощни икономически кръгове са инвестирали в "зелена" икономика и в правилни европейски политици. Бизнес-проект, подобен на ковида, но по-дълготраен.

  16. 16 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    включването на транспорта и отоплението на сградите в търговията с въглеродни"Е те всъщност не са ли вече включени през акциз и въглеродни квоти?
    —цитат от коментар 14 на дерибеев


    Не, акциза го плащаш на родната мафия, но Коминтерна иска също и ще ти набичи нова такса, """"зелена"""" такса ..... същото важи и за отоплението, и там ще има допълнително щавене.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3850 Весело

    До коментар [#17] от "Мусаши":

    Що не си довършил коментара, бре адвокате.....?
    Я кажи....
    Кое от тези трите които си изброил....го имаше преди началото на 20 век?

    Bukalemun
  19. 19 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3415 Неутрално

    "Третата по големина икономика в света - европейската, ще се промени завинаги", когато стане четвърта или пета, защото другите ще ни се радват как пазим тревичките, докато те горят кюмюр.

    Еретик
  20. 20 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4027 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alex Ivanov":

    Ех, ако беше според възможностите, иди-дойди. Ще ни цедят, като портокал на преса за сок. До край. Който оцелее - оцелее.

  21. 21 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    При цоциализма имаше лозунг "Във всеки дом -- говедо", сега е Аспергер.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  22. 22 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4027 Неутрално

    До коментар [#14] от "дерибеев":

    Още веднъж ще ги включат. Накрая ще има и данък "дишане", и данък" живот". Човек, като живее, отделя въглеродни емисии.

  23. 23 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    ''лидиращата роля''...пхахахахахаха
    —цитат от коментар 10 на pavur



    Ами "Джос"?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  24. 24 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    До коментар [#14] от "дерибеев":Още веднъж ще ги включат. Накрая ще има и данък "дишане", и данък" живот". Човек, като живее, отделя въглеродни емисии.
    —цитат от коментар 22 на Vlado Nikolov


    Гретето е убедила родителите си да нямат други деца,защото така щял да се отделя повече СО2.
    Нейният пример е водещ за всяко европейско семейство. Естествено за "клетите"бежанци и циганите това не важи. Трябва да се съобразяваме с културните им особености.

  25. 25 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Тука колко възможности за кражба ше се отворят, не е истина. Ганьо обаче пак ше си хули затоплистите илюминатите и кой ли не.

  26. 26 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2982 Весело

    Купувайте си замя и се премествайте да живеете на село за да имате поне храна...
    Както е тръгнало, скоро няма да можем нито да се отопляваме, нито да пътуваме, нито да ядем месо, а другите "органични" храни ще ги купуваме на тройни цени.

  27. 27 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1160 Любопитно

    Тия от Дневник, май яко захлебват от някакъв "зелен" спонсор.
    Всекидневно ни бомбардират със затоплистки пропаганда.
    Тая сутрин почнаха рано-рано, което значи че до довечера ще пуснат поне още една пропагандна статия.
    Комунисти сър.

  28. 28 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    тая неистова борба с глобалното затопляне е просто безумие!

    невъзможно за спиране заради големия бизнес с квоти (те това е капитализъм, нали него горещо искахме?), буквално пари от нищо - и то ГОЛЕМИ пари

    всъщност ЛОШО от затоплянето НЯМА
    от застудяването - има, и то МНОГО лошовини

    а намаленият СО2 зле ще се отрази върху растенията, което означава по-слаби селскостопански реколти и резултат - ГЛАД (за който може пак да обвинят затоплянето, понеже безпристрастни НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ НЕ СЕ ФИНАНСИРАТ, а самоорганизирани такива - замълчават)

    първото изречение в статията трябва да стане:
    "Третата по големина икономика в света - европейската, ще се ПРОВАЛИ завинаги, когато поеме лидиращата роля в климатичните политики. "

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  29. 29 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Тая работа не се прави за кинти, да знаете!

  30. 30 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#7] от "Alex Ivanov":

    какви комунисти, г-н Иванов?
    всичко е класика на капитализма

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  31. 31 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#5] от "Vlado Nikolov":

    за фотосинтеза е нужен въглероден двуокис

    значи и на това не можем да преминем

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  32. 32 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#3] от "eti mehter":

    не е достатъчно заобиколен

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  33. 33 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#7] от "Alex Ivanov":какви комунисти, г-н Иванов?всичко е класика на капитализма
    —цитат от коментар 30 на Николай Теллалов


    В капитализЪма няма централизирана планова икономика.

  34. 34 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4494 Разстроено

    По високи такси за стоки произведени в страни с по-голямо замърсяване????

    Или с други думи след като ЕС изнесе всичкото "вредно" производство извън Европа, сега Европейският данъкоплатец ще плаща за това им решение с по-високи такси и цени на.....ВСИЧКО.... Мдаааа, светлото бъдеще е пред всички нас..🙄

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  35. 35 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    Някои са уплашени от новите директиви в ЕС, а всъщност те отдавна действат. И при нас. Но ако на запад от Сърбия нещата се променят, и страните им също, ние нещо не мърдаме.
    Навсякъде жилищата се изолират с 15 см, у нас тепърва започнахме с 5 см, отпреди година-2 - 7 см.
    Фотоволтаичните панели по покривите там са често срещано нещо, у нас изключения.
    И там, и тук имаме акцизи върху горивата, но световно известен факт е, че нашите горива са най-лоши в целия Съюз.
    Комуналните служби там подържат завидна чистота, никой и не мисли да се събува в къщи. У нас горко ни ако не го направим до входната врата.
    По разходи за строителство цените ни са усруднуни за ЕС, което не пречи градовете ни да тънат в мръсотия не само заради спецификите за отопление при ромите, но и заради строителните методи у нас.
    Т.е. и ние сме европейци, ама не съвсем!

  36. 36 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 735 Весело

    „Климатичните политики влизат в домовете“

    Климатичните „политики“ влизат не в домовете, а в джобовете, един вид, изпразват ги...

  37. 37 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Много глупави мерки. Нищо смислено не видях.

    Много зле.

    If you are going through hell... Keep going!
  38. 38 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Поредния толерастки булшит. Подкрепен с "научен консенсус"л Което е пълна безмислица, но кога пропагандата се е вълнувала от такива дреболии?
    баре дребен анализ защо европейските икономики не са водещи дори във ВЕИ източниците въпреки голямото политическо лидерство по въпроса? Не се предвижда. Защото ще покаже прекалено много грешки (чисти тъпотии) на толерастите в ЕС.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  39. 39 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Джендър прес. Само едно уточнение. Увеличените разходи за стомана от "зелен" водород (как ги измисляте такива) са за потребителите. Собствениците на производителите най-много да изнесат още извън Европа.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  40. 40 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#33] от "Alex Ivanov":

    има
    нарича се държавен капитализъм - и като такъв се е родил преди 421 години в Англия

    но и в частния капитализъм има централен план (не точно командния както в държавнокапиталистическия СССР) - нарича се "национален бюджет"
    освен бюджета има и други механизми за регулиране на "свободния" (измислица, равностойна на еднорози и леприкони) пазар

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  41. 41 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    ЕС кога ще се погрижат за демографията!?!?!??

    В смисъл, раждаемост, не внос.

    Според мен, това е крещящ проблем номер 1 на европейските държави.

    И парадоксалното е, че като един от основните аргументи семейства да имат 1 дете, да нямат деца, или да раждат деца мнооого късно, 35+, 40+, хората изтъкват недостатъчно лични финансови възможности.
    И политиците бъркат в и без това изтънелия джоб на европееца, за някакви имагинерни квоти и данък "вятър", данък "въздух".
    И дори да не изтънял джобът чак толкова, не правят нищо в превъзпитаването и промяната на ценностите на тия хора, че да харчиш луди пари по шопинг, услуги, екскурзии, за сметка на 1-2 деца в повече е грехота и чудовищно.

  42. 42 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1168 Весело

    Союз нерушимый республик свободных
    Сплотила навеки Великая Европа.
    Да здравствует созданный волей народов
    Единый, могучий Европейский Союз!

    Майната им на парите, важното е партийните секретари да са готови с плана за петилетката.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  43. 43 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Не е много по темата, но първата снимка не е от Европа, а от Щатите.
    Не разбирам ние за какви въглеродни емисии се борим, докато "визионерите" пробиват пътя на "космическия" туризъм, горящ десетки тонове гориво за секунди.

  44. 44 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#33] от "Alex Ivanov":иманарича се държавен капитализъм - и като такъв се е родил преди 421 години в Англияно и в частния капитализъм има централен план (не точно командния както в държавнокапиталистическия СССР) - нарича се "национален бюджет"освен бюджета има и други механизми за регулиране на "свободния" (измислица, равностойна на еднорози и леприкони) пазар
    —цитат от коментар 40 на Николай Теллалов


    "Държавният капитализъм" е всъщност ..... комунизъм.

  45. 45 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Браво! Дано се одобри! Всички опасения за повишаване на цените са неоснователни! До 2030 енергията от ВЕИ ще е по-евтина, електромобошите също!

  46. 46 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Всъщност сме европейци само по местоживеене! Масата от коментари показват страх и нежелание от промяна на порочния, примитивен начин на живот . Мнозина се страхуват от предприемане на мерки за запазване живота на земята .Предпочитат да умрат от задушаване или прегряване , но да не се лишат от порочните си навици.Въвеждането на измисленото понятие “затоплисти “ говори недвусмислено за липса на интелект в дебата.


    До коментар [#35] от "pontius_glarus":

  47. 47 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Ако направят и данък пр..я тогава ще я втасаме, но май натам отиват нещата.

    Да се хрантути всичкото тъмнозелен и тарамбука, а другите да бачкат до п..не и да пълнят джебовете на крупни гешефтсари инвестирали в пембени технологии.

  48. 48 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Ако се върнем в каменнта ера и живеем в пещерите ще намалим въглеродните емисии още повече :)

  49. 49 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Може да ни монтират отзаде някакво газомери, които да облагат всяко пръцване с данък защото и това са парникови газове ")

  50. 50 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4027 Неутрално

    До коментар [#31] от "Николай Теллалов":

    Растенията през деня усвояват въгледвуокис, а през нощта изпускат. Така го учехме по ботаника в седми клас. Не вярвам да се е променило. Затова приемам фотосинтезата за въглеродно неутрална.

  51. 51 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4027 Неутрално

    До коментар [#45] от "silverman":

    Но производството и утилизирането не батериите на тези автомобили ще си останат, също толкова мръсни и с голям въглероден отпечатък.

  52. 52 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#50] от "Vlado Nikolov":

    отворете учебника за седми клас пак

    растенията растат за сметка на усвояване на СО2

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  53. 53 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#44] от "Alex Ivanov":

    на едно мнение сте с Ленин

    поздравления

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  54. 54 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    Всъщност сме европейци само по местоживеене! Масата от коментари показват страх и нежелание от промяна на порочния, примитивен начин на живот . Мнозина се страхуват от предприемане на мерки за запазване живота на земята .Предпочитат да умрат от задушаване или прегряване , но да не се лишат от порочните си навици.Въвеждането на измисленото понятие “затоплисти “ говори недвусмислено за липса на интелект в дебата.До коментар [#35] от "pontius_glarus":
    —цитат от коментар 46 на the_axel


    Къде го видя това прегряване"интелектуалецо".Най-високата температура в България е измерена преди 105 години-45 градуса. И в последните години изобщо не се й доближават температурите до тази стойност.
    Преди години спираха камионите в жегите,щото асфалта се размекваше.Напоследък изобщо няма такива случаи.
    Липса на интелект имат тия,които безкритично приемат затоплистките глупости.

  55. 55 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Само да попитам,
    Някой правил ли е изследване - производството и употребата на 1 милярд елктроавтомобили колко по-екологично е от производството и употребата на 1 милярд автомобила с бензинов двигател за преиода от 15 г. и изминат еднакъв път.
    Като в това изследване да влиза абсолютно всичко от листа на който е написан проекта до последната капка бензин.
    Защото е много лесно да кажеш "Той електромобила не замърсява", ама тази батерия докато се произведе и след това да се съхранява май не е толкова екологично.
    Не знам просто питам

  56. 56 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Всички тия инициативи са похвални. Лошото е, че няма решение на проблемите. Тия глупости с ВЕИ хващат дикиш пред германския гласоподавател, но в Германия горят кюмюр като невиждали през последните няколко месеца, щото не им достигат мощности. Стиропорът по стените ще е следващият огромен замърсител, ама трябва да се олепи всичко. Всички искаме по-чист въздух, но никой не е измислил как наистина да стане тая работа.

  57. 57 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#45] от "silverman":

    Браво! Дано се одобри! Всички опасения за повишаване на "цените са неоснователни! До 2030 енергията от ВЕИ ще е по-евтина, електромобошите също!"

    То за одобряване ще се одобри, на после ще има яко даване назад. Запиши си сегашните цени на ток, отопление, храна и т.н. спрямо заплатата и гледай как ще хвръкнат. И това ще стане съвсем скоро, а след 10 години ще е много по-зле.

    Относно ВЕИ, колкото и да поевтиняват все ще е по-скъпо. Но това даже не е най-големия проблем, защото и без пари да са, те не произвеждат когато трябва (вечер и зимата).

    Обобщено, затоплистите ще направят тока с такава цена на върховата тарифа, че няма да посмееш нито да сготвиш, нито да се сгрееш. Нови данъци ще има на самолетните билети, на транспортирането на стоки, и т.н. Оттам европейските автомобилни производители ще закъсат, а Еърбъс дори може да фалира. Индустрията от всякакъв вид ще страда и т.н. Единствените спечелили ще са такива, които няма да спазват нищо, като Турция, Китай, и т.н.

  58. 58 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Проблема с транспорта не може да бъде решен лесно и бързо и в никакъв случай с наказателни акции. Електрическите автомобили струват колкото акумулатора, а акумулатора не подлежи на ремонт, както един стар бензинов двигател. Т.е. всички, които не могат да си позволят нова кола, на практика ще останат без възможност за каквато и да е. Щетите за икономиката ще са колосални, отделно ще се нароят проблемите извън работната среда. Не можем да се върнем със столетие назад ... първо е нужно решение на проблема, след това са възможни забраните! Няма друг начин!

  59. 59 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Браво! Дано се одобри! Всички опасения за повишаване на цените са неоснователни! До 2030 енергията от ВЕИ ще е по-евтина, електромобошите също!
    —цитат от коментар 45 на silverman


    Вярно е, че за 10 години цената на акумулаторите падна 10 пъти! Но няма как да се предвиди колко и кога ще падне достатъчно, за да замести в достатъчна степен ДВГ! Санкциите не бива да предхождат напредъка на технологиите!

  60. 60 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Да не говорим, че е изключително глупаво да се въвеждат строги мерки за едно, а да се позволява промишленото горене на боклуци, както и печки на твърдо гориво поне в големите градове. Това не е просто демагогия, това си е чиста проба цинизъм! Караш електрическа кола, а се топлиш на дърва и въглища в неизолирана къща или панелка ... WTF?!

  61. 61 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Само да попитам,Някой правил ли е изследване - производството и употребата на 1 милярд елктроавтомобили колко по-екологично е от производството и употребата на 1 милярд автомобила с бензинов двигател за преиода от 15 г. и изминат еднакъв път.Като в това изследване да влиза абсолютно всичко от листа на който е написан проекта до последната капка бензин.Защото е много лесно да кажеш "Той електромобила не замърсява", ама тази батерия докато се произведе и след това да се съхранява май не е толкова екологично.Не знам просто питам
    —цитат от коментар 55 на nehaen


    Такива изследвания са хомофобски, маскулан-токсични, расистки, десни, фашистки и трябва да бъдат забранени със закон.
    За сега само ги подтискат, като очернят и осмиват доброволците, които ги правят.
    Но трябва да се пипа твърдо, ако ще влизаме в новото измерение (по маите и 2012та).
    Целта оправдава средствата!

  62. 62 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Проблема с транспорта не може да бъде решен лесно и бързо и в никакъв случай с наказателни акции. Електрическите автомобили струват колкото акумулатора, а акумулатора не подлежи на ремонт, както един стар бензинов двигател. Т.е. всички, които не могат да си позволят нова кола, на практика ще останат без възможност за каквато и да е. Щетите за икономиката ще са колосални, отделно ще се нароят проблемите извън работната среда. Не можем да се върнем със столетие назад ... първо е нужно решение на проблема, след това са възможни забраните! Няма друг начин!
    —цитат от коментар 58 на Гражданин


    Нуждая се от спешна справка, колко СО2 отделя един кон и едно магаре!?
    Мисля, че се завърнем към употребата на коне за придвижване.
    Ще има ли нужда от шофьорски книжки, каско, гражданска, данък на конска сила, технически преглед, винетка?

  63. 63 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    Тая работа не се прави за кинти, да знаете!
    —цитат от коментар 29 на bretschneider


    Да бе знаем, разбира се.
    Преди се бореха за мир, след това за разоръжаване, асега против глобалното затопляне!
    Не е за кинти, от любов към човечеството е.

  64. 64 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 811 Весело

    Енергийна независимост и унче малце протекционизъм (въглеродният данък), а борбата с климата е смокинов лист, за вътрешна и външна употреба.
    Па току-виж и проработило, стига ЕС да субсидира нужната инфраструктура и да прибере колкото си може повече патенти в новите области на развитие.

  65. 65 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    По същия начин, както и педерастията насила и през задната врата.

  66. 66 Профил на Петър Бабанов
    Петър Бабанов
    Рейтинг: 33 Неутрално

    "Когото Бог иска да погуби някого, първо му взима ума!"

  67. 67 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Да не говорим, че е изключително глупаво да се въвеждат строги мерки за едно, а да се позволява промишленото горене на боклуци, както и печки на твърдо гориво поне в големите градове.
    Караш електрическа кола, а се топлиш на дърва и въглища... WTF?!
    —цитат от коментар 60 на Гражданин


    Комуне, че тя електрическата ти кола, нали е на дърва!

    ВЕИ енергията, нали е изгорена биомаса и боклуци..

    И какво означава "да се позволява промишленото горене "??

    Ми давате и 360 милиона дотация в България - уж "спасявате климата" с това сечене и горене на дърва и с боклуците , за това защо забравяш ..

    Ей ви я "зелената сделка":

    https://bodil.bg/wp-content/uploads/2021/01/2.jpg

    Освен това, в 2018 сте внесли 150 000 тона отпадъци , към които сте добавили и към 120 000 тона български боклуци , сложили сте месокостно брашно , утайки от пречиствателните станции и стари гуми, вкл. и внос от Гърция и сте изгорили всичко ..

    Като гръмко обявихте , че с това сте добили 'зелена енергия"..

    Че нали само заводът "Златна панега" , инвестира към 200 милиона, поне половината дотация по програма - та да може да гори "безвъглеродни" боклуци, за които няма квота СО2..

    То бива наглост и лицемерие.. ама вашето..

    Изсичате дървета, горите ги , горите стари гуми и всякакви вонливи отпадъци, давате дотация за всичко това - щото било "нисковъглеродно" и тъпо и безочливо питате .."ама що се позволява".. щото не сме измели с вас по улиците , за това ви се поззолява, червендулко!

  68. 68 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    да се позволява промишленото горене на боклуци, както и печки на твърдо гориво поне в големите градове.
    —цитат от коментар 60 на Гражданин


    Кви печки бе, наглец червен ..


    --------------
    "Близо 73 млн. лв. е субсидията, която ще получат за година производителите на електричество от биомаса – четем в решение на Комисията за енергийно и водно регулиране от юли 2020 г. Тази сума представлява разликата между пазарните цени на електроенергията и преференциалните цени, по които Националната електрическа компания изкупува тока от биомаса.

    Но това е само ордьовър. Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии...

    Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.

    Така биомасата се превръща в ключов инструмент за постигане на амбициозните климатични цели на ЕС. Според действащата рамка, колкото повече електричество се добива от биомаса, толкова по-нисковъглеродна ще изглежда икономиката на Съюза.

    .. Според екологични и правозащитни организации, натискът върху горските екосистеми в Европа рязко е нараснал, след като преди няколко години биомасата бе възприета като безвредна алтернатива на въглищата. Сателитни наблюдения говорят за стряскащо 69% увеличение на добитата биомаса от горите на ЕС в периода 2016–2018 г. спрямо периода 2011–2015 г., като експлоатираните площи в същото време са нараснали с 49%. Това залпово покачване на дърводобива се обяснява именно с енергийната стратегия на ЕС.

    В България, въздействието върху горите заради събиране на биомаса за производство на енергия тепърва се усилва. Засега по-широко разпространение има производството на енергия чрез изгаряне на отпадъци – български и вносни. На графиката долу е показана динамиката на вноса на отпадъци от ЕС в България. През 2018 г., откогато са най-новите данни на Евростат, сме внесли над 150 000 тона европейски отпадъци, като главни доставчици са Италия (59 хил. т) и Великобритания (45 хил. т). За последните пет години, вносът на отпадъци в България е скочил със 125%.

    Съдбата на този и на част от българския „боклук“ е да бъде изгорен, на първо място в циментовите заводи като тези в Девня, Златна Панега, край Пловдив и на други места... "
    ----------------

    Що давате 360 милиона дотация - та да се секат дърветата и да се горят , гном червен?

  69. 69 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Мнозина се страхуват от предприемане на мерки за запазване живота на земята
    —цитат от коментар 46 на the_axel


    А на мнозина други - "мерките" .. например изсичането на горите и изгарянето на всякакви боклуци , засипването на планетата с нерециклируеми отпадъци и токсични батерии от "зелената инздустрия " - им се виждат, меко казано налудни и по-скоро вредни ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK