Край на бензиновите коли, 3 млрд. дървета и още изненади в плана на ЕС за зеления преход

Франс Тимерманс и Урсула фон дер Лайен представят мерките, които ЕС трябва да вземе, за да намали с 55% СО2 емисиите до 2030 г.

© Reuters

Франс Тимерманс и Урсула фон дер Лайен представят мерките, които ЕС трябва да вземе, за да намали с 55% СО2 емисиите до 2030 г.



След като през 2019 г. обяви, че ще прави зелен преход, а през юни узакони целите за постигането на въглеродната неутралност през 2050 г., днес Европейската комисия обяви пакет от 13 законодателни мерки, чрез които той да се осъществи.

"Знам, че ще е трудно като политика, като законодателство и да убедим гражданите, че това е, което трябва да направим. Вярвам, че ще го постигнем, само ако сме честни с хората какво означава това", заяви изпълнителният вицепрезидент за климата на Европейската комисия Франс Тимерманс пред екокомисията на Европейския парламент в сряда вечер.


Пакетът е най-амбициозната законодателна инициатива от встъпването в длъжност на Европейската комисия през 2019 г. и чрез промени в областта на климата, енергетиката, използването на земята, транспорта и данъчното облагане цели да постигне намаляване на въглеродните емисии от човешката дейност с поне 55% до 2030 г. в сравнение с нивата от 1990 г.


Намаляването на емисиите трябва да направи възможно Европа да стане първият в света климатично неутрален континент до 2050 г. и да превърне европейския зелен курс в реалност, съобщи комисията.




Председателят й Урсула фон дер Лайен заяви, че пакетът е комбинация от решения за намаляване на въглеродните емисии, опазване на природата и разкриване на работни места за осъществяване на зеления преход.


Сред идеите са намаляване на въглеродните квоти, на които замърсяващите производства имат право, и увеличаване на цената им, включване на авиацията и мореплаването в схемата за търговия с въглеродни емисии, разкриване на допълнителен въглероден пазар за емисиите от отоплението на сгради и от автомобилния транспорт, увеличаване на изискванията за използване на възобновяема енергия и за чистотата на двигателите на автомобилите, както и ускорено въвеждане на видове транспорт с ниски емисии.


Европейската комисия предлага и създаването на Европейски социален климатичен фонд, от който да се компенсират хората с ниски доходи и малкия бизнес за очакваното поскъпване на горивата и енергията вследствие на новите мерки, както и въвеждане на гранична такса за внос на стоки, произведени чрез замърсяващи технологии. Предлага се и стратегия за горите, която включва засаждането на 3 млрд. дървета, които да станат основа на новите европейски гори.


Поскъпване на въглеродните квоти


Европейската комисия смята, че поставянето на цена на въглерода успешно е намалило парниковите газове при производствата на енергия и енергоемките производства с 42.8%, затова се предлага разрешителните за производство на емисии да намалеят, а безплатните квоти постепенно да се премахнат. Освен това в схемата се предлага да се премахнат и безплатните квоти за авиацията, както и да се включат емисиите от корабоплаването.


Тъй като транспортът е единственият сектор, в който СО2 емисиите продължават да се увеличават, се предлага да се създаде втори пазар за търговия с въглеродни емисии за автомобилния транспорт и за отоплението на сградите, които произвеждат 40% от парниковите газове в ЕС. Втората система за търговия с квоти ще започне да действа, след като бъде инвестирано в технологии за тяхното модернизиране и бъде създаден фонд за компенсиране на уязвимите домакинства, микропредприятията и ползвателите на транспорта, увери Фон дер Лайен.


Едновременно с това Европейската комисия предлага да се намали броят на квотите за безплатни разрешителни за СО2 емисии за сгради, автомобилен и вътрешен морски транспорт, селско стопанство, отпадъци и малки производства. Орязването на квотите ще става според БВП на глава от населението, за да не се товарят допълнително най-бедните страни. Но ще има корекции за държавите с високи разходи на енергия и ниска енергийна ефективност.


Поглъщане на въглерода


Предвижда се държавите да споделят отговорността за намаляване на въглерода в атмосферата, затова се поставя цел за използване на естествени поглътители, еквивалентни на 310 млн. тона СО2 емисии до 2030 г. от ползването на земи, горите и в земеделието. ЕС трябва да се стреми да постигне климатична неутралност в земеползването, горското и селското стопанство до 2035 г., се казва в предложението на Еврокомисията. То се отнася и до селскостопанските емисии от използването на торове и отглеждане на добитък.


Стратегията на ЕС за горите има за цел да подобри качеството, количеството и устойчивостта на горите в ЕС. И сред другите мерки като използване на биомаса, запазване на биоразнообразието представя и план за засаждане на три милиарда дървета в цяла Европа до 2030 г.


Новата енергетика


Европейската енергетика ще трябва да се преобрази, като през следващите 10 г. увеличи дела на зелената енергия до 40%, включвайки използване на възобновяема енергия в транспорта, отоплението и охлаждането, сградите и промишлеността. На националните власти ще бъде възложено да разработят схеми за подпомагане на биоенергията и да намаляват двойно по-бързо общото потребление на енергия, отколкото досега. От публичния сектор ще се изисква да обновява 3% от сградите си всяка година, за да стимулира санирането и да вземе мерки за намаляване на потреблението на енергия и разходите на данъкоплатците.


Реформата на транспорта
Необходима е комбинация от мерки за справяне с нарастващите емисии в автомобилния транспорт в допълнение към търговията с емисии, смята Европейската комисия. Предлага се допълнително повишаване на стандартите за допустимост на СО2 емисии за леки и лекотоварни автомобили, които за новите модели трябва да намалят с 55% от 2030 г. и със 100% след 2035 г. спрямо нивата от 2021 г.


В резултат на това всички нови автомобили, регистрирани от 2035 г. нататък, ще бъдат с нулеви емисии, се казва в предложението.


Чрез промяна в Регламента за инфраструктурата на алтернативните горива правителствата на европейските държави ще бъдат задължени да разширят капацитета за зареждане в съответствие с продажбите на автомобили с нулеви емисии и да инсталират пунктове за зареждане по основните магистрали на всеки 60 километра за електрическо зареждане и на всеки 150 километра за зареждане с водород.


На самолетите и корабите ще трябва да се осигури достъп до чисто електричество в големите пристанища и летища, а доставчиците на горива ще бъдат задължени да увеличават дела на устойчивите авиационни и корабни горива, включително синтетични нисковъглеродни горива за авиацията и чрез определяне на максимално ограничение на съдържанието на парникови газове в енергията, използвана от корабите, приставащи към европейските пристанища.


С предвиденото преразглеждане на Директивата за данъчното облагане на енергията предлага насърчаване на чисти технологии и премахване на намалените ставки върху използването на изкопаеми горива. Ще бъде променен и начинът за изчисляване на акцизите според степента на замърсяване от различните видове горива.


Въглероден данък


За да намали загубите на европейските производители, които ще трябва да работят при по-високи екологични стандарти, се предлага да се въведе и нова такса, която ще бъде събирана по европейските граници за внос на стоки, произведени с енергоемки технологии. Облагането цели и да се предотврати изнасяне на производства от Европа заради високите зелени разходи. Това ще гарантира световен спад на емисиите, вместо да изтласкат въглеродоемките производства извън Европа, надява се комисията.


Компенсиране на поскъпването


За да обезщети домакинствата и бизнеса, които ще бъдат засегнати от очакваното поскъпване на енергията и горивата от зелените мерки, Европейската комисия предлага да се създаде Социален климатичен фонд. Той ще предоставя целево финансиране на държавите членки, за да помагат на гражданите да финансират инвестиции в енергийна ефективност, нови системи за отопление и охлаждане и по-чиста мобилност.


Фондът ще се финансира от бюджета на ЕС, като се използва сума, еквивалентна на 25% от очакваните приходи от търговия с емисии за горива в строителството и автомобилния транспорт, или около 72.2 млрд. евро за 27-те държави между 2025 и 2032 г. Правителствата трябва да осигурят още толкова във фонда под формата на национално съфинансиране. В преходния период ще бъде възможно предоставянето на директна помощ на засегнатите домакинства и бизнеси от фонда, като парите ще могат да се изплащат от правителствата по тяхна преценка.


Предстои 13-те законодателни предложения да бъдат внесени в Европейския парламент и в Съвета на ЕС, които трябва да ги приемат, преди те да започнат да се прилагат, като се очаква това да отнеме около две години.


"Можем да преговаряме по пакета, но не можем да променим целите. Тези, които не са доволни от някои мерки, ще трябва да предложат алтернатива със сходен резултат", заяви изпълнителният вицепрезидент за климата на Европейската комисия Франс Тимерманс.


"Всички мерки са трудни, но трябва да ги направим", добави той в отговор на въпрос кое от предложенията очаква да срещне най-голяма съпротива.

Коментари (373)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 686 Весело

    "Край на бензиновите коли"
    Бравос, значи дизеловите остават? Само така, моята е такава :о)

  2. 2 Профил на agn101064616
    agn101064616
    Рейтинг: 132 Весело

    "Край на бензиновите коли..."

    "Ябададаба дууууу..." - викна Фред и задращи по калдаръма

  3. 3 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2390 Неутрално

    Честито. Смъртната присъда е произнесена. Смъртта ще е,бавна и мъчителна. Господ да е с джоба ви.

  4. 4 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 174 Неутрално

    Той петрола жив-умрял до 100-години ще свърши, демек Европа до като стане неутрална няма да има какво да гори :)

  5. 5 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1761 Любопитно

    Не знам за колите, но всичките ми познати вече си купиха генератори и нито един не си купи батерия...

  6. 6 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    Както и друг път съм обяснявал след първоначално мотаене ЕС ще промени законодателството и това ще тласне индустрията към минаване на ел...

  7. 7 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 174 Неутрално

    До коментар [#5] от "ju.li":

    Ако говориш за панели (генератори) и за къщи то е нормално да не купуват батерии. При тези цени на тока (15 стотинки в БГ) батерийте нямат избиване за живота си.

  8. 8 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 686 Неутрално

    "Край на бензиновите коли...""Ябададаба дууууу..." - викна Фред и задращи по калдаръма
    —цитат от коментар 2 на agn101064616


    Като един колега формулира:
    Прибираш се вечер вкъщи и имаш избор: заредена кола за утре или топла вечеря. Ток и за двете няма.

  9. 9 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 0 Любопитно

    Зелени сделки, куп регулации, високи данъци, брюкселска бюрокрация и отворени гаранции... Обединена Европа има нужда от доста реформи, ако иска да оцелее. ☁️

  10. 10 Профил на ThePal
    ThePal
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Тия ще ни довършат. До 10-15 години трябва да станем протекторат. Въпросът е чий ?

  11. 11 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1007 Гневно

    и тия си вярват с тези мерки пропастта между бедните и богатите става като марианската падина:(

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  12. 12 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 812 Весело

    Живот и здраве ще разказвам един ден на внуците си как сме имали ток и парно по цял ден в домовете си...

    You don't know what you don't know.
  13. 13 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#10] от "ThePal":

    Като гледам как действат, сигурно турски или руски. Те там на запад може и някоя джамахирия да си основат от ислямски социализъм.

    This is the place where puddings die.
  14. 14 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    От всичко, което прочетох разбирам, че яко ми бъркат в джоба.

  15. 15 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3188 Весело

    и тия си вярват с тези мерки пропастта между бедните и богатите става като марианската падина:(
    —цитат от коментар 11 на MititU


    Ха-хааааааа

    Не знам за "пропастта" между бедните и богатите,
    но едни до скоро свръх богати нефтени рентиери,
    предстои да обеднеят и да се научат да работят
    и да свършат нещо полезно за човечеството.
    Свърши се вече с нефто-газовата рента
    на руснЯците и арабелите

  16. 16 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 812 Неутрално

    От всичко, което прочетох разбирам, че яко ми бъркат в джоба.
    —цитат от коментар 14 на georgievb


    все по-яко ще е бъркането. Гейтс му вика 'the green premium' - сиреч онва, което доплащаш не защото е по-качествено, а защото е по-'зелено'

    You don't know what you don't know.
  17. 17 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    безумие

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  18. 18 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    Добре, че до тогава отдавна ще съм умрял.

  19. 19 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3188 Весело

    От всичко, което прочетох разбирам, че яко ми бъркат в джоба.
    —цитат от коментар 14 на georgievb


    Ако си от кастата на НЕФТО-ГАЗОВИТЕ РЕНТИЕРИ,
    не само ти бъркат в джоба, ами ще ти изпарят бизнеса изцяло.
    Неистовият писък на такива и на форумните им никове
    показва, че ЕС е на прав път.

  20. 20 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2390 Неутрално

    От всичко, което прочетох разбирам, че яко ми бъркат в джоба.
    —цитат от коментар 14 на georgievb


    Не яко, а брутално. Целият живот ще поскъпне зверски, ама наистина целият, защото тия ще облагат всичко. А както знаем, всичко се калкулира в крайната цел.

    Отделно ще трябва да поемем сметката и на цигани, "бежанци" и всякакви такива вечно "онеправдани", защото тоя фонд, където го създават, ще бърка пак в нашия джоб.

  21. 21 Профил на Question Mark
    Question Mark
    Рейтинг: 715 Неутрално
  22. 22 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 741 Разстроено

    на нас да ни дадат пари, да засаждаме дървета, чиста работа, само вижте, софийското озеленяване колко дървета са посадили и колко са се хванали, ще потурчим или усвоим много, ама много пари

  23. 23 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Кофти. Не е естествено развитие на пазара. Би трябвало електрическите да заместят тези с ДВГ, когато имат действителни предимства. Засега предимствата са много спорни.

    И ако не се лъжа преди 20 години имаше подобна драма с дизела. От ЕС рекламираха дизела като много по-яко гориво от бензина с много по-малко СО2 емисии... и хората се юрнаха да купуват дизеляци. После се оказа, че СО2-то било по-малко, ама саждите били повече, пък те вредели повече...

  24. 24 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Зелената сделка ще остане в историята като най - голямата измама в историята на човечеството, затрила цял проспериращ континент и довела го до мизерия.

  25. 25 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Въглеродната неутралност и забраната на ДВГ има и друго име - драстично намаление на вноса и потреблението на петрол, и петролни деривати.

  26. 26 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2911 Неутрално

    отлични новини! все ще намерим за какво да си харчим 10те милиарда на година дето ги хвърляме през прозореца и аман от пушеци из градовете.

  27. 27 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#25] от "pontius_glarus":

    А български експерти ще разработят програми по залесяването на планините.

  28. 28 Профил на parallelepiped
    parallelepiped
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#1] от "zdra4":

    Явно заглавието не е особено точно...
    Иначе НЕ забравяй, че и твоето дете диша канцерогенните облаци, които бълваш с натискането на газта на твоя любим ДИЗЕЛОВ автомобил...

  29. 29 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1007 Гневно

    [quote#15:"Hawaii"][/quote]

    добре бе пич
    "да се въведе и нова такса, която ще бъде събирана по европейските граници за внос на стоки, произведени с енергоемки технологии"
    КИТАЙ,САЩ,ИНДИЯ,РУСИЯ Т.Н Т.Н всичко което произвеждат ще има освен мито и допълнителен данък и смяташ че ЕС ще се самозадоволява ли :D:D:DD:D:D:
    от детски играчки и дрехи до ел автомобилите и батериите им и това ми било ЕКО :D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  30. 30 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 984 Весело

    Отлични новини, българина минава на конска и магарешка тяга и ще черпи челен опит от ромското население.

    Нека всеки зелен талибан, който ще ми сложи минус да даде линк към снимка на електромобила си. Сигурен съм, че и един няма електромобил, сигурно повечето и коли нямат. :)

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  32. 32 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 2094 Разстроено

    Новата енергетика
    Първо те дерат с "приходи от търговия с емисии" и после милостиви подаяния от Социален климатичен фонд.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  33. 33 Профил на P Petrov
    P Petrov
    Рейтинг: 52 Неутрално

    До коментар [#1] от "zdra4":

    Съвсем откачиха в брюxел

  34. 34 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    ...но едни до скоро свръх богати нефтени рентиери,
    предстои да обеднеят и да се научат да работят
    и да свършат нещо полезно за човечеството....
    —цитат от коментар 15 на Hawaii


    може би няма да обеднеят, но поне няма да имат причини да се гневят, че белите им крадяли петрола, и да си отмъщават.

  35. 35 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    Отлични новини, българина минава на конска и магарешка тяга и ще черпи челен опит от ромското население.Нека всеки зелен талибан, който ще ми сложи минус да даде линк към снимка на електромобила си. Сигурен съм, че и един няма електромобил, сигурно повечето и коли нямат. :)
    —цитат от коментар 30 на Шоршо


    Ама от америка полъхва на забрана и на едрия тревопасен добитък, че замърсявал с метан. Дори повикът е да не се яде месо заради това. 😁😁😁

  36. 36 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Скоро данъци върху това, че дишаш, върху децата ти, че са живи и отделят СО2, върху домашните ти любимци.

  37. 37 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 1747 Неутрално

    Само, че замърсяването с СО2 от батериите на електрокарите
    е по-голямо от замърсяването от бензина.

  38. 38 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2063 Весело

    Ми дааааа...... и сега Пасито ще ги изстрелва астронавтите в космоса с прашка без използването на гориво даже ....... """"""""" Изстрелване на ракети без използването на гориво? Един стартъп от Силициевата долина смята, че това е възможно. И не са само те, след като SpinLaunch успя да получи $40 милиона долара финансиране, пише Bloomberg.

    Засега компанията не споделя много детайли как ще точно ще се осъществи изстрелването, сравнено с катапулт """""" https://money.bg/inovations/tazi-kompaniya-poluchi-usd40-miliona-za-da-sazdade-katapult-za-kosmicheski-raketi.html

  39. 39 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 984 Весело

    До коментар [#35] от "ju.li":

    Така е ще ядем скакалци и хлебарки, били вкусни като пилешко. :)

  40. 40 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До 30 от "Шоршо":

    Сложих ти минус, защото не си прочел добре статията. Става дума за след 2035г. (тогава Сорос няма да е жив), а днес сме 14.07.2021г. - национален празник на Френската република.
    https://www.youtube.com/watch?v=7MQ-SC9bmp4

    До 2035г. има бая време, моята кола тогава ще е на 20 години. Преди това ще я продам.

  41. 41 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1633 Любопитно

    https://observer.com/2020/12/toyota-akio-toyoda-electric-vehicle-japan-transition/

    Шефът на Toyota предупреди, че смяната с електрически превозни средства може да причини големи проблеми
    На пресконференция в четвъртък Тойода, внукът на основателя на автомобилния производител Киичиро Тойода, заяви, че Япония ще остане без ток през лятото, ако всички автомобили работят с електричество. Инфраструктурата, необходима за поддържане на 100-процентов електрически транспорт, ще струва на Япония между 14 трилиона и 37 трилиона йени (135 до 358 милиарда долара), изчисли той. И по-голямата част от електричеството в страната се генерира от изгаряне на въглища и природен газ, така или иначе, така че не е задължително да помага на околната среда.
    „Колкото повече електромобили изграждаме, толкова по-лошо става положението с въглеродният диоксид ... Когато политиците са там и казват:„ Нека се отървем от всички автомобили, използващи бензин “, разбират ли те това?“

  42. 42 Профил на Down Tempos
    Down Tempos
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Продължават да решават за сметка на народа... Самозабравили се хомосексуалисти.

  43. 43 Профил на ywu53306982
    ywu53306982
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Разбрах горе долу какво ще искат да вземат от хората, лошото е че не разбрах какво ще получим. Политиците измислиха чудесен начин да изцедят и без това слабата европейска икономика. Всичко това за чистото и зелено бъдеще звучи чудесно, но Европа отдавна не е от големите замърсители, а Китай, Индия, САЩ, Русия нито имат желание, нито има начин да им се влияе.

  44. 44 Профил на pso451006238
    pso451006238
    Рейтинг: 629 Неутрално

    V Berlin sa oshte po-ambirziozni. 0lanut e do 10godini bez dizelovi I benzinovi avtomobili....

  45. 45 Профил на KERUX
    KERUX
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Зелената сделка ще остане в историята като най - голямата измама в историята на човечеството, затрила цял проспериращ континент и довела го до мизерия.
    —цитат от коментар 24 на Котаракът на Шрьодингер


    Надали ще излезе по-голяма измама от добре издирижираната пандемия. Но може да се окажат двата края на една и съчка пръчка.

    Смърт за световния ковидизъм!
  46. 46 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Зат'ва ли наще калитковци секат като за последно последните 4 години?

    Колкото до плана. Не го вервам. Никой не може да ме убеди че не е за една камара кинти :) :) :)
    Искам някой да дойде да ми обяснява сега какъв съм изрод заради това че ям месо :)

  47. 47 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2063 Весело

    Арабелите вече са измислили екологичен транспорт ...... само Урсулата трябва да го пробва и 6. https://www.vbox7.com/play:c83e5ad02d

  48. 48 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#41] от "georgievb":

    Този проблем ще изчезне от самосебе си, когато населението бъде драматично съкратено, което е и идеята на затоплисти, глобалисти и ковидисти.

  49. 49 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 686 Неутрално

    https://observer.com/2020/12/toyota-akio-toyoda-electric-vehicle-japan-transition/ Шефът на Toyota предупреди, че смяната с електрически превозни средства може да причини големи проблеми
    —цитат от коментар 41 на georgievb


    Бе да не ти се налага да купуваш кола в днешно време.

  50. 50 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    Вместо всички тези скъпо струващи еко-гъзарии, не е ли по-добре да залесим Сахара? Ще излезе в пъти по-евтино и ще е в пъти по-ефективно, въпреки хидропонните системи, които ще трябва да се изграждат и ислямистите, които ще трябва да се изтребят.

  51. 51 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#10] от "ThePal":

    На Саудитска Арабия.
    Нещата са подготвени.

    Panta rhei....
  52. 52 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#45:"KERUX"][/quote]

    Те са двата края и се знаеше още в началото, че е така. Просто беше нужно да се проследят събитията, крясъците и ветровете на пропагандата.

  53. 53 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    "Европа да стане първият в света климатично неутрален континент до 2050 г."

    По-скоро Европа ще стане първия самоунищожил се континент!

    С тая скъпа зелена енергия, производството и икономиките ни ще стават все по-слаби и неконкурентни, а азиатците ще помпат коли, машини, електроника и ще ни изместят от всички пазари.

    Все повече млади в Европа ще са без работа и имоти, съответно ще правят още по-малко деца и като население ще се стопим и ще ни внасят африканци и арабери.

  54. 54 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    "Така е ще ядем скакалци и хлебарки, били вкусни като пилешко. :).."

    Хлебарки не знам, но сигурно се мисли за технологии за протеини от скакалците. Поне за тези райони, дето облаците от скакалци им разгонват фамилиите.
    Между другото ние в Европа също консумираме насекоми, вярно морски - скариди, и най-различни ракообразни - малки и големи. Дори ги считаме за деликатесни.

  55. 55 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2391 Неутрално

    До коментар [#14] от "georgievb":

    Првилно си разбрал. Понеже европейците имат пари в банките са намерили начин да им ги приберат с високите цени на енергията, цялостното поскъпване на всички стоки и допълнителните зелени данъци.
    И на всичкото отгоре ни убеждават, че е за наше добро.
    Е, няма такава манипулация!

  56. 56 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Има и друго - индивидуалният транспорт отново ще стане лукс, т.е. неминуемо ще има промяна в данъчната политика.

  57. 57 Профил на kwx53654345
    kwx53654345
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Вместо всички тези скъпо струващи еко-гъзарии, не е ли по-добре да залесим Сахара? Ще излезе в пъти по-евтино и ще е в пъти по-ефективно, въпреки хидропонните системи, които ще трябва да се изграждат и ислямистите, които ще трябва да се изтребят.
    —цитат от коментар 50 на ivanpopov


    в пъти по-евтино и ще е в пъти по-ефективно?

    Следователно не!

  58. 58 Профил на kwx53654345
    kwx53654345
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Кефи как в момента електричките са без данък и като станат по-масови такъв данък ще се появи и след това ще се вдига само нагоре заедно с цената на тока.

  59. 59 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Не са луди, както не е луд и палачът, замахнал с брадвата да посече беззащитната си жертва. Да попитам само: в момента на писането на този пост около мен има най-малко 50-тина пластмасови продукта. Те, без съмнение, са направени от петролни деривати. К'во прайм с тях? Ще минем на дървени компютърни мишки и клавиатури?

  60. 60 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Само, че замърсяването с СО2 от батериите на електрокарите е по-голямо от замърсяването от бензина.
    —цитат от коментар 37 на Боян Баянов


    Това ще го пуснат след 20-тина години когато измислят следващата далавера.

  61. 61 Профил на kwx53654345
    kwx53654345
    Рейтинг: 24 Неутрално

    В щатите вече пускат статии как електрическата им система няма да смогне да захранва електрическите коли.

  62. 62 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    Поредната простотия на еврозелките здраво ще ни бръкне в джоба.

  63. 63 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#55] от "pamela":

    Всички тези напъни много лесно могат да се пресекат, ама овцете нямат топки за революции и да си отстояват правата.

    Всички точки по плана бяха описани в четивата за Големия рестарт, agenda 2021 и agenda 2030. Конспирацийки. ;)

  64. 64 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Как ще вдигат самолетите? С батерии? Как ще подхранват 24-часовото горене на доменнните пещи? С батерии? Прочетете долното и кажете на комундрелите да отидат да се $ръмнат:

    To be sure, the International Energy Agency says that by 2050, steel produced from green hydrogen will total less than 10%. The steel sector relies on coal. Even more compelling is that the cost of green hydrogen as an energy source would tack on 20%-30% more to the cost of steel production in the early years.

  65. 65 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    63, не "овцете нямат", а "овцете намаМЕ". Мисля че корекцията е уместна.

  66. 66 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    така става, като оставиш 'прогресивни' идиоти без надзор.
    Гледам никъде не се споменава ядрена енергетика. Кораби и самолети ще ги боядисваме зелени и ще фотосинтезират.
    Това е план за икономическо самоубийство и тотален хаос. Или тихомълком ще бъде подменен с нещо безвредно и забравен преди да нанесе непоправими щети, или Европа ще се разпадне.

  67. 67 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2390 Неутрално

    В щатите вече пускат статии как електрическата им система няма да смогне да захранва електрическите коли.
    —цитат от коментар 61 на kwx53654345


    А добави сега и ел. ТИР-ове, ел. камиони, ел. бусове, ел. самолети, ел. кораби .... ако въобще е възможно за последните .... енергия откъде ?? От перки и панели ??! ..... смЕх .... това са утопии.

  68. 68 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    Феодализирането върви с пълна сила. Живота на обикновния човек трябва да бъде направен труден, скъп, да дължи по дефолт ежемесечно някакви такси, довчера дадености днес вече да са привилегия само за този който плаща и така се създава съвременния роб, роб по деморктарично му.

  69. 69 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    " В резултат на това всички нови автомобили, регистрирани от 2035 г. нататък, ще бъдат с нулеви емисии, се казва в предложението."

    Демек след точно 14 години производството на двигателите с вътрешно горене са вече аут при производството на нови коли........

  70. 70 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2911 Неутрално

    До коментар [#67] от "Alex Ivanov":

    щом има търсене, ще има и предлагане. така работи капитализмът. иронията е че точно комунизма почна с електрификацията, но пък тогава ги нямаше технологиите

  71. 71 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#54] от "pontius_glarus":

    ракообразни, членестоноги и насекоми НЕ СА едно и също. :)
    А скакалците хич не са лоши! Пробвал съм панирани, с китайски билки, бяха великолепно мезе за бира. Между другото, Тората и Библията ги определят като "чиста" храна.

  72. 72 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Според моя пост #64, и според безумието на статията, през 2050 година доменните пещи/производството на стомана трябва да спрат. Мбуаха!!! Мбуахахахахахахахахахаха!!!!!

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 233 Неутрално

    63, не "овцете нямат", а "овцете намаМЕ". Мисля че корекцията е уместна.
    —цитат от коментар 65 на further


    Да, приемам я корекцията, защото сме прекалено зависими от настоящата система и не сме способни да се справяме в тежки времена. Изнежени сме, но явно ще трябва да се промени това нещо , защото "Игрите на глада" започват.
    В други времена тези нарцисисти, психопати, тирани може би щяха отдавна да бъдат изметени...Може би нямаше да има кой да ги търпи. Така мисля, може и да греша, защото робската психика в обществата е с дълбоки корени.

  75. 75 Профил на barlog
    barlog
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Политически коректно бих казал, че няма такава дивотия! Ще сърбаме горещата, но зелена попара на брюкселските бюрократи, които живеят в собствен измислен свят! Човешката глупост е безгранична! Благодаря ви за вниманието! :)

  76. 76 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Заглавието трябва да е Край на автомобилите с ДВГ! Браво! Много добро и смело решение!

  77. 77 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    74, благодаря. Чудесен диалог.

  78. 78 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    .....И на всичкото отгоре ни убеждават, че е за наше добро.Е, няма такава манипулация!
    —цитат от коментар 55 на pamela


    Разликата между държавите, в които се живее добре, и другите - мизерните е, че в първата група се правят прогнози за след 10, 20, по някой път дори и за след 50 години. Те не винаги са идеални, но когато се започне отрано, има и възможности за корекции, подобрения.
    Всъщност у нас правят ли се някакви прогнози за след 5, 10 години? Като гледам дивата сеч в планините, превръщането на парковете в ж.к., димящите ромски квартали, нашият управленски елит прави прогнози за бъдещо развитие от днес за вчера.

  79. 79 Профил на kwx53654345
    kwx53654345
    Рейтинг: 24 Неутрално

    " В резултат на това всички нови автомобили, регистрирани от 2035 г. нататък, ще бъдат с нулеви емисии, се казва в предложението." Демек след точно 14 години производството на двигателите с вътрешно горене са вече аут при производството на нови коли........
    —цитат от коментар 69 на samoedin


    Какво им е лошото на елекрическите коли - могат да се хакнат, софтуерно ограничават свободното предвижване - като ти изпише, че в едикоя си зона нямаш право да ходиш, теслите не вървят ако нямат връзка с интернет и т.н.

  80. 80 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4538 Весело

    Няма да изкарам до 2050, до тогава ще съм 2 метра надолу...И това в случая ме прави щастлив. Поживях си добре, обиколих света, имах 2 V8 автомобила и доста V6 през живота си....младите да му мислят, аз моето съм си го взел а най-доброто...... нямаше ФБ и всякакви други социални платформи, та никой не може да извади снимки от преди 40+ години, за да покаже колко съм бил "лош" и неполитико коректен.😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  81. 81 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    76, съвсем учтиво Ви моля да не манипулирате колегията. В статията изрично се твърди:

    "постигането на въглеродната неутралност през 2050 г"

    Автомобилите с ДВГ са един микроскопичен дял от въглеродната продукция.

  82. 82 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Първо взимат ХХХ ХХХ ХХХ евра после връщат като фондове за подпомагане (крадене) 25% от тях...
    Така се прави по западно европейски, а не по селски като при нас :)

  83. 83 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#47] от "MPetr":

    Чудя се тоя пич дето го изстрелваха дали не беше със зор сложен в стола :)

  84. 84 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 455 Неутрално
  85. 85 Профил на kwx53654345
    kwx53654345
    Рейтинг: 24 Неутрално

    [quote#78:"pontius_glarus"][/quote]

    Отвори пресата от 70-те и 80-те да видиш прогнозите за 2000г и как глобалното застудяване и ледената епоха идва с невиждана сила.

  86. 86 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    А сега нещо да ни развесели:

    when we say life is “carbon based,” we mean that our skin, hair and cells are all made out of molecules that contain large amounts of carbon

    Ко'ш'кажете, ммммм? Ахахахахахах!!!!!

  87. 87 Профил на kwx53654345
    kwx53654345
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Няма да изкарам до 2050, до тогава ще съм 2 метра надолу...И това в случая ме прави щастлив. Поживях си добре, обиколих света, имах 2 V8 автомобила и доста V6 през живота си....младите да му мислят, аз моето съм си го взел а най-доброто...... нямаше ФБ и всякакви други социални платформи, та никой не може да извади снимки от преди 40+ години, за да покаже колко съм бил "лош" и неполитико коректен.😂
    —цитат от коментар 80 на padrino


    без "социалните" мрежи и следящите ви устройства в джоба тази цялата лудост на джендъризъма, затоплизма и тн нямаше да е възможна.

  88. 88 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#77] от "further":

    Трябва да се противопоставим на промените. Ясно е, че тези психопатски елити са по-силни от обикновения човечец, но като бройка са доста по-малко. Има начини да се неутрализират тези "реформи", при това с хуманност и помощ между разединените индивиди и общества няма да им излезнат сметките на фашистите. Жалко е, че реализмът говори за по-мрачното бъдеще, а не за по-хубав живот за следващите поколения. Жалко е и че много хора си нямат идея какво е gaslighting и се оставят да бъдат лесно манипулирани. Тези манипулирани жертви са други патрони в цевта на пушката...

  89. 89 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    До коментар [#50] от "ivanpopov":

    Няма печалба за затоплистите и привържениците на зелената енергия.

  90. 90 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 566 Неутрално

    То хубаво без бензини и дизели, ама като няма и читави електрически достъпни Ел. автомобили как да стане? Чакаме ги с нетърпение, пък най-полезното в случая ще бъде неминуемата скоропостижна смърт на Путьовата руссийка, останала без денги и шансът ни да станем нормална държава отървавайки се от отровната и опека.

    Иначе сега идват и последните моменти човек да се сдобие и наслади на една ей такава прекрасна ЛАМЯ в края на петролната ера - https://youtu.be/3vD6A6NxySQ

  91. 91 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4213 Неутрално

    За оставащи 14 год. да си купуваш вече нов дизелов или бензинов автомобил губи всякакъв смисъл.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  92. 92 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    87, абсолютно и невероятно сте прав/а!!! Интернет, или по-скоро това, в което го превърнаха, е причината за фашизирането/полудяването на природонаселението!!! Казвам го съвсем сериозно и след дълги размисли.

  93. 93 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1262 Разстроено

    Векове наред сме живели зад крепостни стени и сме познавали само най-близкото си географско обкръжение. Е, казано е, че колелото (на историята) се върти, значи пак сме в изходна позиция след векове на икономическо развитие - ще си бичим в къщи (който има) и ще си фантазираме какво ли би било, ако... имахме коли...

    Не знам, фен съм на много от новите технологии, но от Брюксел ме карат да намразвам електричеството...

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  95. 95 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално
  96. 96 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Какво пише в статията, какво коментират някои от колегите: колите. КОЛИТЕ???!!! Бе вие н()рмални ли сте?!

  97. 97 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3938 Весело

    До коментар [#76] от "silverman":

    Добре, бе. Връщаме се към конските каруци. Еко и природосъобразно. И ще орем нивата с Белчо и Сивушка.

  98. 98 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Върховна идиотия-правиш всички автомобили на ток,а същевременно премахваш евтините източници на електроенергия. Край на свободата, която дава автомобилът.Ще се върнем в комунизма,когато колите не бяха масови и имаше режим на тока.
    Зелените марксисти са си комунисти.

  99. 99 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    76 просто троли. Посолствен, явно.

  100. 100 Профил на further
    further
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Аре ся всички дружно да си представим цената на един самолетен билет през 2050-та година!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK