Суперправомощията на главния прокурор тревожат Европа

Суперправомощията на главния прокурор тревожат Европа

© Лили Тоушек



Главният прокурор на България - независимо кой заема този пост - разполага с необичайно много правомощия в правораздавателната система, които практически са оставени без контрол. Въпреки някои опити за промяна през последните десетина месеца те се провалиха и ситуацията остава същата. Предизвиква загриженост отсъствието на съдебен контрол над решенията на прокурор да откаже да започне разследване.


Това са само част от констатациите, включени в годишния Доклад за върховенството на закона в частта за България. Документът бе разпространен днес от Европейската комисия и в него са събрани заключенията на институции на ЕС, на Съвета на Европа, на международни и неправителствени организации. Той обхваща периода от публикуването на предишния доклад (30 септември 2020 г.) до края на април 2020 г., т.е. последните месеци от живота на правителството на Бойко Борисов и 44-ото Народно събрание.


Документът не съдържа препоръки, няма и механизъм за някакви санкции при установени груби нарушения. Целта му е превантивно да се посочват проблеми и по тях да започват по-активен диалог в страната, както и с европейските партньори и институции.




На независимостта, качеството и ефективността на правораздаването е отделена значителната част от текста. Общото впечатление е, че има някои малки стъпки, както и план за действие от 6 декември, но някаква по-значима промяна няма.


Ето каква пише в уводната част на доклада:


"Правосъдната реформа в България е постепенен процес с важни последици за независимостта на правораздаването и общественото доверие, но предизвикателствата остават.


Нов закон за главния прокурор и неговите заместници влезе в сила. В същото време този закон бе оспорван пред Конституционния съд и той обяви, че противоречи на конституцията. В резултат на това остава предизвикателството за отговорността и наказателната отговорност на главния прокурор.


Загрижеността за съставянето и функционирането на Висшия съдебен съвет също остава. Реформа по този въпрос бе предложена в проекта за нова конституция, но в крайна сметка не бе приет.


Главният инспектор и инспекторите в Инспектората на ВСС продължават да работят, макар мандатите им да изтекоха през април 2020 г.


Режимът за професионално издигане на магистратите предизвиква загриженост, тъй като назначенията на съдии на по-високи постове не се извършват съгласно обичайна процедура за открита конкуренция.


Въпреки законодателните опити цифровизацията на правораздаването все още изостава."


Добър ход на България е приемането от правителството на План за действие, но въпросът е за реалния капаците за изпълнението му, коментира еврокомисарят за правосъдие Дидие Рейндерс след въпрос на кореспондента на БНТ на брифинг в Брюксел. Според него същото важи и за антикорупционната рамка и реформата на начина, по който се назначават съдиите на различни места в България - нещо, което е обсъждал с министъра на правосъдието в София. Трябва да се вложат ресурси във всичко това, допълни той.


В доклада са посочени като положителни процеси "значителният напредък в ефективността на системата за административно правораздаване", както и "консолидирането на прилагането на институционални реформи в борбата с корупцията" чрез нови приоритети и увеличен капацитет, описани в стратегия за периода 2021-2027 г. и др.


Но веднага следва заключението, че "значителни предизвикателства остават за ефективността на мерките за интегритета на обществената администрация, лобирането и защитата на източниците за корупция, където няма необходимите регулации. Въпреки увеличената активност при разследванията и подсилените ресурси, остава нисък броят на делата за корупция по високите етажи и тепърва трябва да се види солиден набор от окончателни осъдителни присъди".


Както е обичайно за този тип доклади, по-конкретните разяснения и примери се съдържат в бележките под линия, където по-обширно са цитирани заключения на други авторитетни институции.


Ето няколко посочени примера за властта на главния прокурор:


"В мнение на Венецианската комисия (CDL-AD(2019)031) се казва: Мнозинството разследващи са служители на полицията, процедурно надзиравани от прокурорите; малък броя следователи имат статут на магистрати и работят в Националната следствена служба или в разследващи поделения, които са част от прокурорските служби на регионално ниво. Процедурно, всички те са под надзора на прокурорите. Процедурният надзор означава, че всички решения на разследващ могат да бъдат отменени от надзираващия прокурор. Надзираващият прокурор, от своя страна, е обект на надзор от прокурор на по-високо ниво в йерархията, достигащ чак до нивото на главния прокурор."


"Главният прокурор може да анулира или поправи всяко решение от който и да е прокурор, което не е било прегледано от съдия. Нещо повече, той може да командирова прокурори без съгласието им за период от 3 месеца в рамките на календарна година (бел.ред. - това е известен начин да се заобикалят конкурси за по-високи постове, както и да се оказва натиск със заплаха за изпращане в друг район), както и да дава писмени инструкции на прокурори във връзка с прилагането на закона, включително по конкретни случаи. Главният прокурор разполага и със значителна власт над прокурорите, ръководещи служби на районно и окръжно ниво."


"Потенциалните кандидати за прокурори може да се опасяват от рискове за кариерата си, в случай, че главният прокурор е против тяхната кандидатура, тъй като всички членове на Прокурорската колегия във ВСС също са подчинени на главния прокурор" (из Меморандум H/Exec(2021)9 от 11 март 2021 г. за Департамента за изпълнение на решенията на Европейския съд за правата на човека).


В доклада се напомня, че в Плана за действие от 6 декември 2020 г. изрично е поет ангажимент да се намери решение за липсата на контрол и наказателна отговорност за главния прокурор. Посочва се, че все още няма конкретен график за приключване на поправките в отговор на повдигнатата в миналогодишния доклад загриженост за независимостта на съдиите и натиска над тях. Остава и тревогата от потенциала за влиянието на главния прокурор над ВСС.


Четвъртата, последната, част от доклада за България се спира на взаимозависимостта и взаимното ограничаване на институциите (т.нар. checks and balances). В нея се посочва, че още не е приключено създаването на национален механизъм за мониторинг на съдебната реформа, борбата с корупцията и с организираната престъпност след като приключи Механизмът за сътрудничество и проверка - нещо, което започна преди две години и бе напомнено в миналогодишния доклад за върховенството на правото. Причината е блокирането на процедурата за определяне представители на гражданския сектор в бъдещия Съвет за координация и сътрудничество.


Няма решение на проблема с недостатъчните или напълно отсъстващи обществени обсъждания на законодателни инициативи, загриженост предизвиква прокарването на законови промени в една сфера през заключителните разпоредби на съвсем други закони, гражданският сектор е притиснат и в някои случаи под натиск чрез кампании за очерняне, изнудване и разговаряне на учатващите в него в изключително негативен тон.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (115)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на fantomas
    fantomas
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#1] от "Контрол на съзнанието":

    Ако не тревожи теб, значи имаш ниска правна култура.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1332 Весело

    Това не е вярно! Гешев е радост! Тия са платени от Божков както и Радев, Христо Иванов и всички останали! Стъки ще им спретне един протест и ще видят те, че всички в България обичат Гешев! :)

  5. 5 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 408 Разстроено

    До коментар [#1] от "Контрол на съзнанието":Ако не тревожи теб, значи имаш ниска правна култура.
    —цитат от коментар 2 на fantomas


    Ми прав си,не съм умнокрасив!От пазарджишките села съм ,тъп и грозен!😢

    Много съм прост
  6. 6 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    мда - хората от години повтарят едно и също, а тук единствено Демократична България ги чува и разбира какво казват

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  7. 7 Профил на 1908
    1908
    Рейтинг: 201 Неутрално

    Мале, цяла Европа се е разтреперала от нашия главен прокурор, даже и на Марс са притеснени. "Дневник", вече не сте и смешни...

    Няма мрак, който светлината да не може да разсее.
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1727 Разстроено

    Много отдавна е време да бъде сложен край на схемата "вишински" за българският главен прокурор!!!

  11. 11 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    Повече ме тревожат телефонниоте разговори на Радев със руски шпиони работещи за него в президентството. Заради това е цялата дандания, защото Гешев явно не е удобен за руснаците, а Радев като верен руски пудел започна кампанията срещу Гешев. Явно по нареждане от Москва. Рашков е само машата в случая.

    Заглавие в Дневник: "ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ" Е ГОТОВА ДА УПРАВЛЯВА С БСП" (ЛЪЖИТЕ БЯХА ДОТУК)
  12. 12 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 408 Любопитно

    мда - хората от години повтарят едно и също, а тук единствено Демократична България ги чува и разбира какво казват
    —цитат от коментар 6 на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ


    Е па там са умнокрасивите 🤡👍

    Много съм прост
  13. 13 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#10] от "selqnin":

    В Росенец не мислят така....

  14. 14 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4135 Неутрално

    До коментар [#7] от "1908":

    ""Дневник", вече не сте и смешни..."

    Ти изобщо разбра ли за какво става дума в статията?

    Дневник цитира "Доклада за върховенството на закона", а не си измисля неща, за да дразни Негово Високопреосвещенство с Каскета.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  15. 15 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#11] от "emil":

    Тва Чайка ли му го е казал в Масква?!

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  17. 17 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 750 Неутрално

    [quote#16:"Контрол на съзнанието"][/quote]

    Ааа чадо, закъснелите с над 1 година!

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на bulit
    bulit
    Рейтинг: 535 Весело

    Абе защо парламента не премахне тая длъжност напълно?Така ви свършват мъките.Само срещу главния прокурор се вика.Какво толкова ви правят тия главни прокурори,не знам:))))))))))На мен хич не ми пречат.

  20. 20 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 750 Неутрално

    [quote#18:"Контрол на съзнанието"][/quote]

    АМи проблемът е, че все едно да ме обявят за невинен, че съм окопал тревата в двора. Няма го обвинението в НПК.

  21. 21 Профил на velbg
    velbg
    Рейтинг: 458 Неутрално

    На български, "свръхправомощия".

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  23. 23 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Абе защо парламента не премахне тая длъжност напълно?Така ви свършват мъките.Само срещу главния прокурор се вика.Какво толкова ви правят тия главни прокурори,не знам:))))))))))На мен хич не ми пречат.
    —цитат от коментар 19 на bulit


    Няма проблем чадо! Само дето трябват барем 2/3, а най-добре е 3/4 мнозинство.
    За да го намериш трябва да се съгласи някой от тези дето го е сложил. Трябва да се почака.....

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  25. 25 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#4] от "У Чен":

    ФЪСТЪКИ е олицетворение на цялото герб!

  26. 26 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4271 Весело

    До коментар [#11] от "emil":

    "Повече ме тревожат телефонниоте разговори на Радев със руски шпиони работещи за него в президентството. Заради това е цялата дандания, защото Гешев явно не е удобен за руснаците, а Радев като верен руски пудел започна кампанията срещу Гешев. Явно по нареждане от Москва. Рашков е само машата в случая."

    Напиши и ти един доклад и го публикувай ! Може даже да го предложиш на ЕК ! Та и тя да се разтревожи покрай теб ! 🤦‍♂️😂

  27. 27 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    За да има явлението ГРАНДОМАНИЯ е нужно едно важно условие.
    Лицето, поддало се на това заболяване да е обградено от ЛАСКАТЕЛИ, угодници, нагаждачи и кариеристи !

    кратък
  28. 28 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5603 Неутрално

    Не се различават с много последните доклади, но ние за съжаление не променяме нищо.

  29. 29 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Нали знаете, че в България, когато искате тотално да прецакате нещо – създавате комисия! Ако искате на един човек или институция да им счупите зъбите им орязвате правомощията! Досега 30 години не беше арестуван нито един червен номенклатурчик, приватизатор, мафиот, търговец на влияние, крадец на пазари и тъкмо арестуваха няколко човека и държавата избухна от свития Юмрук на един обединител на нацията!
    Махнете правомощията на гл. прокурор и го направете отговорен пред мафията, престъпността и политиците – разхвърляйте отговорността и тогава ще видим като започнат да ви изнасилват жените и децата кой ще ви защити! Не се ли е случвало по време на ТОТАЛИТАРНИЯ КОМУНИСТИЧЕСКИ РЕЖИМ! Тодор Славков осъдиха ли го за изнасилване или го оправдаха!!!
    Докато комунизма е тук, ние ще сме някъде другаде!

  30. 30 Профил на ALEX BA
    ALEX BA
    Рейтинг: 274 Неутрално

    90% от текста е преливане от пусто в празно

    Въпреки това има смисъл да му се отдели малко внимание, за да се открие някаква промяна - ако не в България, поне в Брюксел. Лицето, което е споменавано най-често като проблемен фактор в правосъдната система, е главният прокурор. Еврокомисията изглежда започна да схваща по бавния начин, че той е запушил като тромб главна артерия на България и затова нейното самоочистване от корупцията не напредва.

    По традиция както авторите на доклада, така и визираните лица не са назовани поименно. Но поне всички знаят кой е главен прокурор на България. Възникващият от него проблем е, че той не дължи никаква отчетност. Може да прави и особено да не прави каквото си иска. ЕК само констатира мъдро: "Остава предизвикателството с отчетността и наказателната отговорност на главния прокурор".....

    За свой най-голям срам

    ЕК се е почувствала принудена да посочи (пак под линия), че американското Министерство на финансите е наложило санкции на "няколко български граждани (включително и бивш член на парламента)". Американците не се стесняваха да назоват по име Делян Пеевски, но брюкселският етикет не позволява да се накърнява ничия чест даже когато става дума за уличени в корупция влиятелни лица. По тази причина България продължава да се слави в ЕС като най-корумпирана държава, но без корумпирани...

    аферата с маските на ББ и Меркел галиба е прашинка в окото, та се не види гредата ...

    ЕС е беззъб и немощен дядка, почукваш с бастончето си случайни минувачи за забавление...

  31. 32 Профил на gabrovski
    gabrovski
    Рейтинг: 531 Весело

    Интересни са четящите/коментиращите на Дневник.
    Когато от ЕС казват че съдебната система в България е скапана бият браво на ЕС.
    Когато от ЕС казват че съдебната система в Унгария и Полша е скапана бият браво на Унгария и Полша.

  32. 33 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#32] от "gabrovski":

    Всяка страна сама си е виновна за състоянието на вътрешните и дела.
    Но тук стаи основателен въпрос - за какво ни е тогава ЕС, след като седи отстрани, вижда, че имаме проблем, а не се намесва ?
    Ако ти имаш добър приятел, и си паднал на земята и те нападат кучета, а той стои отстрани и те гледа и ... пише доклади, тогава ти нямаш добър приятел.

    кратък
  33. 34 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 848 Неутрално

    От утре парламента почва работа. Какъв е проблемът да се промени съставът на ВСС и след това да се махне Гешев. Да се свършва и тази работа и да видим дали ще се оправат нещата.

  34. 35 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    Ма как тъй Брюксел пак недоволен? Човекът сума шпиони излови, те пак недоволни. Ми да кажат най-после какво искат?

  35. 36 Профил на gabrovski
    gabrovski
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#32] от "gabrovski":Всяка страна сама си е виновна за състоянието на вътрешните и дела.Но тук стаи основателен въпрос - за какво ни е тогава ЕС, след като седи отстрани, вижда, че имаме проблем, а не се намесва ?
    —цитат от коментар 33 на Мариана Кълвачева


    Намесват се ама със закъснение. Явно очакват проблемите върешно да се оправят.
    На Унгария миналата седмица им спраха парите за възтановяване след Ковид.
    На Полша ще им ги спрат на 15-16 август, ЕС преди малко даде ултиматум на Полша. Информацията още не се е появила по българските медии, но като гледам полските тамошните граждани са възхитени от това развитие на нещата.

  36. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 39 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Повече ме тревожат телефонниоте разговори на Радев със руски шпиони работещи за него в президентството. Заради това е цялата дандания, защото Гешев явно не е удобен за руснаците, а Радев като верен руски пудел започна кампанията срещу Гешев. Явно по нареждане от Москва. Рашков е само машата в случая.
    —цитат от коментар 11 на emil


    И Херо Мустафа е част от схемата! И тя подкрепя този руски шпионин в борбата му с шкафчо и инструмента му.

  39. 40 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Любопитно

    : "Остава предизвикателството с отчетността и наказателната отговорност на главния прокурор".....
    +++ точно! И какво трябва да се направи, да се смени закона или само да сменим главатаря на прокурорите? Защото всички протести, юмруци, домати и яйца, стачки, въстания.... са за смяна на прокурора, не за въвеждане отговорност и отчетност!
    Някой усети ли разликата? Само днес на 20-тина места чета за оставка и смяна на Гешев... и нито една статия за промяна на отговорността и отчетността!!!
    Какво излиза, да махнем Гешев за да освободим от преследване руските шпиони, Черепа, Бобокови......

    Русия- проказата на планетата Земя.
  40. 41 Профил на Vαζελιν Αλbιωνοβ
    Vαζελιν Αλbιωνοβ
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#29] от "konservator.bg":

    тук никога не е имало комунизъм, само бял национал-социализъм, или по-скоро бял национал-тероризъм, който е обличал червени дрехи при нужда. след 89-та спря да облича и дрехите и си стана 100% бял тероризъм.

    кравосмешението прави зелката ^¥^
  41. 42 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    От утре парламента почва работа. Какъв е проблемът да се промени съставът на ВСС и след това да се махне Гешев. Да се свършва и тази работа и да видим дали ще се оправат нещата.
    —цитат от коментар 34 на pepisky


    Проблемът е в неграмотността ви. Членовете на ВСС си имат мандати и никой не може да ги сменя, когато на вас ви хрумне.

  42. 43 Профил на sanyu
    sanyu
    Рейтинг: 86 Неутрално

    Тревожи ама другия път.
    ЕС подкрепят боко и компания. Слаба и бедна България означава още евтина работна ръка за тях.

  43. 44 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#40] от "chichka":

    Има 3 партии в една коалиция., ама ти не си гласувал за тях!
    Иначе само да ти кажа, че по-лесно се сменя ВСС, отколкото Конституцията.

  44. 45 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 750 Неутрално

    [quote#42:"3biri"][/quote]

    Може, може!

  45. 46 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#33] от "Мариана Кълвачева":

    Въпросът е кой приятел има тояга. САЩ имат и я използваха, само че кучетата са прекалено много.

  46. 47 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 982 Неутрално

    От като България е влязла в ЕС, се осъществява наблюдение върху правораздавателната ни система. Въпреки многобройните доклади, които се посочват много негативни елементи на тази система и правораздаване то сега положителна промяна няма, въпреки опитите да бъдат замазани очите на наблюдаващите с промени в закона, които уж дават възможност главния прокурор да бъде разследван. Само че това няма как да стане, тъй като всички прокурори са му подчинени, а правен абсурд е назначаването на независим прокурор, който да се занимава само с това.

  47. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  48. 49 Профил на Vαζελιν Αλbιωνοβ
    Vαζελιν Αλbιωνοβ
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#44] от "Oleg Shishmanov":

    България има една-единствена конситуция и това е Търновската конституция. Всичко останало е дело на чужди окупационни сили.

    кравосмешението прави зелката ^¥^
  49. 50 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#40] от "chichka":

    🏑👍👍👍

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  50. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 52 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Весело

    До коментар [#44] от "Oleg Shishmanov":

    Помним инструкциите на Черепа! Засега РРадев ги изпълнява.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  52. 53 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Весело

    До коментар [#49] от "Alan Blackmore":

    Точно търновската е наложена от окупационни сили! И по нея конституция дълги години плащаме "Окупационен дълг"!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  53. 54 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#35] от "Judjuk":

    Ти, умнико, правиш ли разлика между правомощията на главния прокурор и лицето Гешев? Къде ви обучават другарите?😛😛😛

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  54. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 56 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4251 Неутрално

    Суперправомощията на главния прокурор са заложени в конституцията , която комунистите си гласуваха с ясното съзнание , че прокуорът ще е техен човек , който няма да им търси отговорност за престъпленията , които са вършили и ще бъде като бухалка към тези , които не са съгласни с тяхната власт , прикрита като власт на поделенията на БКП , а имено БСП, ГЕРБ и ДПС.

  56. 57 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4497 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Радост под каскет бе.

    Призрак плашущий Европа??

    "Суперправомощията на главния прокурор
    тревожат Европа"

  57. 58 Профил на az_medikyt
    az_medikyt
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Слави ще оправи нещата. Слави ще оправи всичко. Слави е цар и бог.

  58. 59 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Весело

    До коментар [#54] от "Петър Самсонов":

    + Имаме проблем с институцията Главен прокурор! От ЕС често го напомнят. Но тук конюктюрно РРадев и сие обръщат темата на анти Гешев, защото настъпи руските шпиони и далаверите на спонсорите на РРадев! А неграмотната тълпа припява.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  59. 60 Профил на svv03688321
    svv03688321
    Рейтинг: 456 Неутрално

    За България Гешев изглежда най правилния и точния човек който само така ще спре корупцията правата му са оправдани за да се постигне необходимия му успех .
    Европа е далеч от това което се случва в България тези дни и точно за това трябва да си трае вместо да се бърка в правната система .
    Дори и САЩ всеки щат си има отделни щатски закони съобразени със щата.

  60. 61 Профил на ykv43523606
    ykv43523606
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Ако България се оттърси от мафията и главната прокарутара заедно с всички уроди там, има уникалния шанс да бъде инициатор на "Балканско Семейство", ако ли не, по-добре да ни превзема някой вече...

  61. 62 Профил на tsefan_92
    tsefan_92
    Рейтинг: 286 Гневно

    "Суперправомощията на главния прокурор тревожат Европа"

    Не само Европа- и нас силно ни тревожат!

    Да изринем ГРОБ-авите комунисти с 200! Да си върнем държавата!
  62. 63 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    До коментар [#35] от "Judjuk":Ти, умнико, правиш ли разлика между правомощията на главния прокурор и лицето Гешев? Къде ви обучават другарите?😛😛😛
    —цитат от коментар 54 на Петър Самсонов


    "Правомощията на главния прокурор" се упражняват от лицето Гешев. Тебе какво не ти е ясно? Както го е казал другарят Сталин "Кадрите решават всичко". Гешев е много як, сортиран и внимателно избран кадър. С ясни и точни пълномощия. "Ти си го избра", казва една съдийка по този повод.
    Впрочем пълномощията на длъжността "Главен прокурор" точно такива трябва да са - неограничени. Иначе ще го командорят и сменят всеки сезон. Порочността не е точно на главния прокурор, а на властта която той обслужва. Почтен човек няма да обслужва криминална власт.
    Къде са ме обучавали? Не е важно. Важното е къде сега обучават бъдещите прокурори, как ги мотивират и възпитават. Време е държавата да започне сама да си създава читави кадри. Време е да стане нормална и истинска.
    Аааа, такова, тебе коя агенция те обучава?

  63. 64 Профил на Любен
    Любен
    Рейтинг: 184 Весело

    Татарки, Цацарки, Гешефки - открийте 3те разлики )))

  64. 65 Профил на stinkfoot
    stinkfoot
    Рейтинг: 259 Весело

    Ей Богу, докато Цацката беше главен прокурор нямаше един ред за свръхправомощията му в този сайт. Смешни сте.

  65. 66 Профил на Habibi
    Habibi
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Европа била тревожна, завалийката. Ми да я пратим на ходжа да й лее куршум против страх ...
    САЩ удрят директно, когато сметнат за необходимо, а лигльовците в Брюксел били "угрижени" ...

    Представете си Сизиф като хоум-офис уъркър ...
  66. 67 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4497 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Правилно се тревожите.
    Щом всеки слуша конференции на президент в президентство
    с руски шпиони...
    Аларма!

    А Гешев не е "всеки".
    Суперменът тревожи (И!) Европа.

    "Суперправомощията на главния прокурор
    тревожат Европа"

    До коментар [#11] от "emil":

    Повече ме тревожат
    телефонниоте разговори на Радев със руски шпиони
    работещи за него в президентството.

    Заради това е цялата дандания,
    защото Гешев явно не е удобен за руснаците

  67. 68 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1603 Гневно

    Мале, цяла Европа се е разтреперала от нашия главен прокурор, даже и на Марс са притеснени. "Дневник", вече не сте и смешни...
    —цитат от коментар 7 на 1908


    Бъркате, цяла Европа не се е разтреперала от Гешев. Той е едно нищожество, което не може да изплаши никого извън България.

    Цял ЕС се ужасява от системата в която са принудени да живеят българите, която позволява на главната прокуратура без контрол да обслужва мафията и да служи за бухалка размахвана от власта срещу политическите и противниците! Тази система е среда, в която основно корупцията може да вирее (и освен да отнема перспективите за по-добър и почтен живот за българите води до кражба на средствата на европейските данъкоплатци, които те са заделили за по-добър живот на българите)!

  68. 69 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    "От като България е влязла в ЕС, се осъществява наблюдение върху правораздавателната ни система."
    До коментар [#47] от "Voiko":

    Те други неща наблюдават. Пристанищата например. Летищата също. И стратегическите пътища. На кого му пука за прокурори, съдии и ..... други мръвки.

  69. 70 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7868 Неутрално

    То и нас тревожат отдавна, ама който си го избира, той го и пази.

  70. 71 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 148 Неутрално

    Народния съд ше оправи всичко 🎃☪️🇹🇷

  71. 72 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#11] от "emil":

    Емчо,искаш да кажеш че брюксел е подчинен на москва ли:))))е ,не си ли глупав:)))

  72. 73 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Весело

    Копнато от мрежата:
    "Васил Божков е просто Пророк! Новия Нострадамус! Велик астролог, предсказващ бъдещето!

    Божков предсказа бъдещето и записа предсказанията си в прочутите записи от 2020 година! Васил Божков- Нострадамуса предсказа протестите, предсказа че "Влади" (Владислав Горанов) пръв ще бъде "ударен", предсказа свалянето на правителството, говори за фигуранта, дето щял да назначи служебно правителство! Всичко се сбъдна!

    Божков- Нострадамоса говори за свалянето на Иван Гешев и съдебна реформа, която щяла да го направи "фигурант като президента"! И това е на път да се сбъдне! Оставката на Гешев и реформа искат Румен Радев, Бойко Рашков, Христо Иванов-Бойкикев, Мая Манолова, Слави Трифонов, Янаки Стоилов, Татяна Дончева...

    Божков е Пророк! Всичко се сбъдна!"

    Русия- проказата на планетата Земя.
  73. 74 Профил на Sevdelina Boikova
    Sevdelina Boikova
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Силни сигнали и ясни знаци от Европа, вече 12 години, все се тревожат, все докладват и все нищо 🤘
    Накрая на американците им писна и изкараха част от кирливите ни ризи, та на Европа да и светне.
    Проблемът не е толкова в главния прокурор, като длъжност, а в недоразуменията, които се озовават накичени с тази позиция, притежаваща свръх власт. За съжаление, Каскета е абсолютното дъно в 32 годишния преход, еманация на глупостта, дебелоочието, тарикатлъка, ината и некадърността. Това жалко милиционерче, в една нормална държава и за метач нямаше да го вземат в Прокуратурата. Каскета прекрасно осъзнава колко ниско ниво е, и че му липсват качества за позицията, на която е попаднал, но се е вкопчил в шанса на живота си и властта няма да я сдаде доброволно.

  74. 75 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 861 Неутрално

    ГЕШЕВ Е "ИНСТРУМЕНТ НА ГОСПОД".
    а сте го барнали, а господ ви е барнал вас.

  75. 76 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4631 Неутрално

    Европа се тревожи от действията на хунтата. Но за това нито дума.

  76. 77 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    ГЕШЕВ Е "ИНСТРУМЕНТ НА ГОСПОД".а сте го барнали, а господ ви е барнал вас.
    —цитат от коментар 75 на scott


    Ма ГОСПОД го закъса.

  77. 78 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    [quote#5:"Контрол на съзнанието"][/quote]


    « Ми прав си, от пазарджишките села съм, тъп и грозен . «


    Браво !
    Така те искам и теб и другите герболяци !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  78. 79 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    90% от коментарите са първосигнални.

    Докладът не взема отношение към Гешев, а към правата дадени на Главния Прокурор (и липсата на контрол в/у дейността му) по Конституция.

    Това е проблем, който съществува откак съществува Конституцията (1991).

    Смяната на Гешев сама по себе си няма да реши този проблем.

    Единственото, което би могло да го реши е ремонт на Конституцията.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  79. 80 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#4] от "У Чен":

    Това вашето може да се окачестви не като шега, а като пълна глупост.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  80. 81 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#79] от "Николов":

    Което съвсем не значи че Гешев не трябва да бъде съден най-малкото за престъпна безотговорност.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  81. 82 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4631 Любопитно

    До коментар [#81] от "Храбър":

    Ей, все искате да съдите някого. Ами ако някой ви съди вас? Например, теб за набеждаване?

  82. 83 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#65] от "stinkfoot":

    Глупосрти на търкалета!
    Нали точно по повод реформата прокуратурата през 2015 г. екипът на Хр. Иванов изготви проекта за изменение на Конституцията и точно в последния момент агент Гоце внесе промяна, като премести един член на ВСС от квотата на НС от прокурорската в съдийската колегия и така бетонира мнозинството на Главния прокурор? Това мнозинство, заедно с правомощията, дадени му в Закона за съдебната власт, които след това Цецка Цачева не пожела да ограничи и обяви съдебната реформа за приключена, гарантират на Главния прокурор и непропорционално влияние в Пленума на ВСС.
    Точно тогава Главен прокурор не беше Каскета, а Цацаров. Боко отиде да рита топка и остави плазмодиите от ПГ на ГЕРБ да си плюят на подписите и да бламират проекта за реформа на Хр. Иванов, който си подаде оставката моментално. А Боко се изока, че реформата на прокуратурата ще остане за след мандата на ... Цацаров.
    В архива на "Дневник" си седят статиите, анализите и мненията по темата. Отделно в "Дневник" беше остро критикувана още процедурата за избора на Цацаров през 2012 г.

  83. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 85 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#84] от "David Moyseev":

    И какво прочисти великия Гешев за две години? Нищо. Нула. Показни акции без абсолютно никакъв ефект. Дори и само заради това заслужава да си ходи. И между другото не съм умнокрасавец, с тази групичка глупаци не искам да имам нищо общо, но и не мога да стоя със затворени очи, когато прокуратурата е абсолютно неефективна и е превърната в бухалка за неудобни на властта.

    "Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твен
  85. 86 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#30] от "ALEX BA":

    Прочетох с интерес разсъжденията ти, но аз имам малко по-различен прочит на ЕС "загрижеността".
    Последните десетина години ЕС отъждествяваше страната ни с Борисов. Нямам обяснение, но въпреки нарастващото недоволство у нас, Борисов беше харесван от тях. Даже си мисля, че точно този абсурд засилваше ( виждам го и при теб) анти ЕС настроенията тук.
    Вероятно правомощията и статута на главния но прокурор са им добре известни не от вчера. Но за тях тази фигура и статута им няма никакво значение, щом "техния" човек е на власт. "Загрижиха" се, когато стана категорично ясно, че той е минало. Едва сега нечии правомощия ги "разтревожиха". Този доклад е в защита на Борисов. В това, според мен са " останалите 10 %"...

    От идиоти отговор не чакам
  86. 87 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Гешев е избран за 7 години през 2019 г. Протестът срещу избирането му беше отхвърлен от Конституциония съд като противоконституционен. Не Европа се тревожи, а бандюгите около Радев, Черепа, Бобокови и прочие влечуги са разтревожени, че няма как да премахнат опасността, който ги дебне мигом след като Фатмака изхвърчи от Резиденството през ноември. Успех на Гешев и Спецпрокуратурата в прочистването на Бг от мафия и олигарси!
    —цитат от коментар 84 на David Moyseev


    ++++++

    Русия- проказата на планетата Земя.
  87. 88 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    "Супер правомощията на главния прокурор тревожат Европа."
    И ние сме в Европа и ние се тревожим. Само гражданите заЕвропейско развитие , наречени за кратко БУДАли не се тревожат а защитават.

    SHADOWS of SOFIA
  88. 89 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2416 Неутрално

    До коментар [#7] от "1908":""Дневник", вече не сте и смешни..."Ти изобщо разбра ли за какво става дума в статията?Дневник цитира "Доклада за върховенството на закона", а не си измисля неща, за да дразни Негово Високопреосвещенство с Каскета.
    —цитат от коментар 14 на Norman Granz



    Къде виждаш цитати, освен уводните думи и тук там някои пасажи?

    Статията тълкува доклада както е изгодно с доста съмнителни изводи и заключения!

  89. 90 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2416 Неутрално

    Гешев е избран за 7 години през 2019 г. Протестът срещу избирането му беше отхвърлен от Конституциония съд като противоконституционен. Не Европа се тревожи, а бандюгите около Радев, Черепа, Бобокови и прочие влечуги са разтревожени, че няма как да премахнат опасността, който ги дебне мигом след като Фатмака изхвърчи от Резиденството през ноември. Успех на Гешев и Спецпрокуратурата в прочистването на Бг от мафия и олигарси!
    —цитат от коментар 84 на David Moyseev


    Аз ли се лъжа или е верно, че Гешев е започнал борба с червената олигархия на БСП?

    И затова Радев инициира протестите с вдигане на юмрук тип Рот фронт?

  90. 91 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Тревожат, дръжки.

    Европа е в паника от разюзданата рекомунизация в България.

    И само Гешев може да работи без да го засяга.

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 01 Sep '21 — Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев
  91. 92 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    И сега какво, с криптонит ли да го тричаме, че да загуби superpower-а?

  92. 93 Профил на p_h_v
    p_h_v
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Интересно, какво търсят мненията на неправителствени органозации в доклада?

  93. 94 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#5] от "Контрол на съзнанието":

    Добре, че поне осъзнаваш, че си тъп и грозен. Типичен гербаджия с полиран мозък – верен последовател на Тиквата и Каскета. Самият ти го каза!

  94. 95 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Не мога да разбера, тоя Гешев що се е запънал за тая службица?! Що не си гледа кефа някъде на Малдивите или където си поиска - сигурно бая сделки има реализирани вече. какво толкова се пени и се инати. Не вижда ли че само ни излага и никой вече не го иска, освен Баце и Пеевски. Ама тея и двамата са аут. За какво му още да се чекне. Да си ходи! Трудно ли му е да го разбере?

  95. 96 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#93] от "p_h_v":

    Интересно, какво търсят мненията на неправителствени органозации в доклада?
    —цитат от коментар 93 на p_h_v


    Е как какво? Както Рашков срещу Гешев - изрезки от вестници.

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 01 Sep '21 — Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев
  96. 97 Профил на courage.tcd
    courage.tcd
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    : Какво излиза, да махнем Гешев за да освободим от преследване руските шпиони, Черепа, Бобокови......
    —цитат от коментар 40 на chichka


    Извинявам се за въпроса, но Гешев какво по-точно им направи на изброените по-горе?

  97. 98 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Тия от Европейската комисия не си ли дават сметка, че вече прекаляват и на повечето нормални българи тотално им писна от дипломатичността им. Аман!!!
    Нормално и разбираемо е при 1-вия, 2-рия, 3-тия... хайде и при 5-тия, 6-тия доклад да са дипломатични. Ние обаче дори не сме на 14-тия доклад, а сме на 14-тата година от както сме член на ЕС и НИЩО не се прави за да се реформира прокуратурата ни, НИЩО!
    Въпреки това голямо и подигравателно "НИЩО" от наша страна, от Европейската комисия продължават с АБСУРДНАТА си дипломатичност.
    Тази дипломатичност прави тези доклади напълно безсмислени.
    Нещата ми изглеждат вече толкова абсурдни, че би следвало да им се потърси сметка на тези в комисията, за какво харчат пари и за какво събират информация месеци наред (пак харчейки парите на данъкоплатеца), след като накрая за пореден път изваждат един беззъб доклад. Колкото безсмислени са докладите им, толкова има смисъл и от тези които ги пишат!

  98. 99 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Заради това е цялата дандания, защото Гешев явно не е удобен за руснаците...
    —цитат от коментар 11 на emil


    Много лъжете бре, герп е сбириток от комунисти, доносници и русофили. Ето тук, на сайта на руската прокуратура, на снимка 3, може видим лъснатата глава на таваришч гешев. Посетил генералната прокуратура на расийката, на инструктаж при чайка.

    https://www.genproc.gov.ru/smi/news/genproc/news-1381972/

  99. 100 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Ами да. Щом главният прокурор може да прави такива поразии, няма значение кой точно ще е главен прокурор, поразии ще има. И всъщност българската история го доказва - ор Филчев до Гешев всичките са чудовища. Което показва, че проблемът не е САМО в личностите, а в самата позиция. Щом държавата има власт, например, да подслушва МАСОВО гражданите, въпрос на време е някой държавник да използва тази власт. Комунистическите глупости като тази длъжност "главен прокурор" са измислени тъкмо с тази цел - централната власт да може да потиска гражданите. Изходът в дългосрочен план е един - тази и подобни позиции да се премахнат напълно и хора, които са извършвали престъпления докато са заемали тази позиция, да отидат в затвора.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK