Срещу високите цени Брюксел препоръчва повече чиста енергия

Урсула фон дер Лайен, председател на Европейската комисия

© European parliament (audiovisual service)

Урсула фон дер Лайен, председател на Европейската комисия



Европейската комисия ще предложи промени в енергийната политика на ЕС, за да защити съюза от бъдещи ценови шокове в енергетиката. Това увери председателят й Урсула фон дер Лайен пред Европейския парламент в Страсбург, ден преди поскъпването на горивата и енергията да бъде обсъдено от европейските лидери.


Фон дер Лайен каза, че наред с краткосрочните помощи за уязвимите домакинства и бизнеса ЕС трябва да заложи и дългосрочни промени, ако иска да бъде независим от колебанието на цените на световните пазари.


Европейската комисия ще засили наблюдението върху търговията с въглеродни квоти за замърсяващите производства, газа и въглищата, за да сложи край на пазарните спекулации с тях. На европейския енергиен регулатор ще бъде поръчано до средата на ноември да изготви анализ на пазара на електроенергия в ЕС и да даде препоръки за неговото оптимизиране. В началото на следващата година Европейската комисия ще излезе с международна стратегия за енергетиката, чрез която да помогне на страните членки да осъществяват контакти с доставчиците и да се обединяват за общи поръчки, за да договорят по-добри цени. Брюксел ще предложи и по-добро управление на стратегическите резерви от газ с промени в европейското законодателство, съобщи Фон дер Лайен. Обмисля се и подобряване на процедурите за одобрение на нови мощности с възобновяема енергия, за да се ускори увеличаването на дела им в енергийния микс на отделните държави.




Фон дер Лайен посочи, че за разлика от твърдите горива цената на чистата енергия спада, като през последното десетилетие производството на слънчева енергия е поевтиняло 10 пъти, а на вятърната - с 50%. Освен другите предимства, свързани с климатичните промени, енергията от възобновяеми източници се произвежда в Европа, което ще я направи по-малко зависима от вноса, който сега е почти 90% от потреблението в 27-те държави.


Председателят на еврокомисията посочи, че отговорът на сегашната криза е диверсификация на доставките на газ и ускоряване на прехода към възобновяема енергия.


Европейските лидери ще обсъдят предложенията на еврокомисията, както и исканията на Франция и Испания за общи поръчки на газ по примера, по който ЕС купи ваксини срещу COVID-19. На срещата си в четвъртък и в петък в Брюксел те ще изслушат Полша и Европейската комисия след решението на полския конституционен съд, който отхвърли върховенството на европейското право над надционалното в някои области. В дневния ред да включени още дискусия за развитието на пандемията и хода на ваксинацията в ЕС, както и координация на правилата за пътуване в Европа през предстоящата зима. Лидерите ще дискутират и напредъка в борбата с незаконната миграция, свързана както с опасенията за нова вълна от Афганистан, така и с натиска по границата на ЕС с Беларус, съобщи външният министър на Словения Анже Логар, чиято страна в момента председателства Съвета на ЕС.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (158)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2385 Любопитно

    Като няма хляб, яжте пасти!

    Къде съм го срещал това???

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Освен да забъркват изкуствени кризи, тия в Брюксел нищо свястно не вършат!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 895 Весело

    "Като нямате хляб, яжте пасти!"

    Евроатлантида
  4. 4 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2385 Любопитно

    Брюкселските мисирки, по наглост, арогантност и надменност надминаха кралете и кралиците слънце!!!

  5. 5 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Тези хора ви мразят и ви го показват всеки ден.

    Който иска да потърси количеството напечатани пари за еврозоната "M2 Money supply" за да се убеди с очите си колко много парични единици са влезли в обръщение и кое всъщност е причината за инфлацията. Въпреки това на полувтеления плебс се пробутва поредната зелена лъжа.

    Самите тези комунисти печатат пари и ви казват че вие сте отпадъка който трябва да бъде редуциран за да "спасим Земята" от тяхната лакомия.

    Световния глобализъм настъпва, ваксинационните паспорти няма да са само за неработещите им ваксини, а и за това да ви контролират и да ви разрешават да се храните, работите, придвижвате и живеете.

    Ако не ви е станало ясно че предстои най големия геноцид причинен от елитите по върховете все още има малко време да се събудите.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  6. 6 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1053 Любопитно

    А защо не енергийна субсидия за сметка на високите заплати на евроХадминистрацията и пожизненаната пенсия на ЕвроДупетатина?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  7. 7 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 498 Неутрално

    тия упорито опитват да разрушат евросъюза

    Ти за мен си Мики Маус!
  8. 8 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    Тия са тотално НЕКОМПЕТЕНТНИ.
    Никаква връзка с реалността.

  9. 9 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    хехехехе,

    Ние да не сме елфи, да се храним само със слънчева светлина и сутрешна роса. Май наистина живеем на различни планети, хората и оядения еврочиновник. Той просто вече няма как да разбере нищо освен неговия си малък свят.

  10. 11 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1768 Разстроено

    До коментар [#1] от "Тангра":

    Народът: ''Нямаме пари за билет за градския транспорт''

    Брюксел: ''Купете си Тесла!''

  11. 12 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":

    Тези некадърници се опитват да гасят пожар с бензин.
    Резултатът е ясен на повечто хора.

    Panta rhei....
  12. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    Председателят на Еврокомисията посочи, че отговорът на сегашната криза е диверсификация на доставките на газ и ускоряване на прехода към възобновяема енергия.
    _______________
    Тази е поразяващ гьонсурат! Нали точно недомислените схеми с диверсификация оскъпиха доставките на газ и модела не работи, за 10 години диверсицициране няма азерски газ нищо американски. От друга страна като малоумната политика повиши цените на енергията и само направиха голямо добро на Путин който печели повече от всякога!
    А какво и е на енергията от АЕЦ?
    Ние не сме африканска пустиня, нищо хубаво не се получава от земеделската земя покрита в фотоволтаици и вятърни перки!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 15 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2385 Любопитно

    Тишината в главите на еврозелките ражда чудовища!

  15. 16 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    Можеше да се сетим и да го направим и сами, но от половин година ни "управляват" хората на пРезидента, които се занимават САМО с пропаганда и с неговите избори!!!

  16. 17 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Е то пък зелената енергия като вземе та да смъкне цените на тока. Брюкселски наивници!

  17. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    Освен да забъркват изкуствени кризи, тия в Брюксел нищо свястно не вършат!
    —цитат от коментар 2 на lz2


    Либерасти Сър!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 19 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4562 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тангра":

    по-точно кроасани е казала Мария Антоанета.

  19. 20 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2385 Весело

    Можеше да се сетим и да го направим и сами, но от половин година ни "управляват" хората на пРезидента, които се занимават САМО с пропаганда и с неговите избори!!!
    —цитат от коментар 16 на selqnin


    Е, нали и без това ролята на едно служебно правителство са организирането на избори?
    :))))))

  20. 21 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Твърдите чутури няма как да осмислят този призив. Те са все още със забрудата, че зелената енергия е скъпа, когато навсякъде в развития и развиващия се свят е точно обратното. Но е необходимо да не мислиш за 1-2 години напред, а с 1-2 десетилетия.

  21. 22 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    абсолютно вярно! аман от нафта и газ

  22. 23 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2655 Гневно

    При соларките ще съхраняваме тока в кофи :)) Атомната енергетика е без алтернативна още 50 години минимум ...Да се намажат с катран и пера всички ГЕРБ експерти , които докараха българите до това енергийно бедствие...Олигарсите на ГЕРБ тънат в лукс и пари от продажбата на енергия ..

  23. 24 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2655 Гневно

    При соларките ще съхраняваме тока в кофи :)) Атомната енергетика е без алтернативна още 50 години минимум ...Да се намажат с катран и пера всички ГЕРБ експерти , които докараха българите до това енергийно бедствие...Олигарсите на ГЕРБ тънат в лукс и пари от продажбата на енергия ..

  24. 25 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2982 Весело

    Като няма хляб, яжте пасти!Къде съм го срещал това???
    —цитат от коментар 1 на Тангра


    Франсетата са ги слушали, слушали такива малоумни изказвания, па са си прекарали на гилотината всичките които са се държали с гладните и неоправданите като Урсула фон дер Лайен!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 26 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 506 Неутрално

    тази лайнен забърка едни каши в Бундестага, сега в комисията не спира една след друга...

  26. 27 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#23] от "dejmos":

    павец и никакви грижи!

  27. 28 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тангра":по-точно кроасани е казала Мария Антоанета.
    —цитат от коментар 19 на Тsonkooo


    Без да се заяждам но тя никога не е казала такова нещо. Има много източници които показват че е била високо ерудирана и образована личност която се е отнасяла с огромно уважение към поданниците си и личната си прислуга.

    Историята с пастите е измислена от комунистическите отрепки на Марат да я опетнят и да я убият.

    https://www.ripleys.com/weird-news/let-them-eat-cake/

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  28. 29 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1873 Весело

    Учудващо, повечето коментатори повтарят заблудата, че токът от възстановявими източници е скъп, а от изкопаеми източници е евтин. Реалността е точно обратната: фотоволтаични електроцентрали построени днес биха произвеждали по-евтин ток от ТЕЦ и АВЦ (без субсидии, на пазарна цена)!

    Междувременно, цената на вносния (за над) газ расте главоломно, по волята на Путин. А слънцето си грее над България безплатно, и вятърът си духа!

  29. 30 Профил на aleksandarx
    aleksandarx
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#22] от "karatista":

    Правилно. Закриване на Козлодуй и всички тецова, пълен отказ от руска газ. Това е единственият начин.

  30. 31 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1873 Разстроено

    До коментар [#23] от "dejmos":

    Корупцията може да направи скъп дори евтиния ток от възстановимите източници!

  31. 32 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тангра":


    Като няма хляб, яжте пасти!Къде съм го срещал това???
    —цитат от коментар 1 на Тангра


    Не точно сладки пасти /каквото се разбира у нас под паста/, е имала предвид, а "паста", което е "макаронени изделия". :-) Но да, в този смисъл се е изказала и другарката Лейен.

  32. 33 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Тези съвременни болшевики са по-зле от едновремешните оригинални болшевики.

    Голяма част от едновремешните поне вярваха в това което правят "взимали от богатите и давали на бедните", колкото и да беше грешно и пагубно.

    Тези съвсем безпардонно си пробутват една зелена индустрия и най-слабите икономики плащаме през носа за това със изкуствения механизъм "купуване на въглеродни емисии" затваряне на жизнено важни енергийни мощности, правят живота невъзможен и хората емигрират което доубива страната.

    После връщат част от това като субсидии, които се "усвояват" от ново-елита в страната и ни държи в подчинение.

  33. 34 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Тези хора ви мразят и ви го показват всеки ден. Който иска да потърси количеството напечатани пари за еврозоната "M2 Money supply" за да се убеди с очите си колко много парични единици са влезли в обръщение и кое всъщност е причината за инфлацията. Въпреки това на полувтеления плебс се пробутва поредната зелена лъжа. Самите тези комунисти печатат пари и ви казват че вие сте отпадъка който трябва да бъде редуциран за да "спасим Земята" от тяхната лакомия. Световния глобализъм настъпва, ваксинационните паспорти няма да са само за неработещите им ваксини, а и за това да ви контролират и да ви разрешават да се храните, работите, придвижвате и живеете. Ако не ви е станало ясно че предстои най големия геноцид причинен от елитите по върховете все още има малко време да се събудите.
    —цитат от коментар 5 на radelmarfx


    M2 бяха напечатани, за да получат банките и застрахователите кеш, които иначе е вкаран в държавни облигации на държави от еврозоната. С тези освободени пари застрахователите и банките купиха нови облигации, които бяха издадени за да се финансират мерките покрай пандемията. Ако не беше направено нито щеше да има социални помощи, нито да се дават помощи на фирмите - кой колкото има да се оправя. Резултатъте щеше да е дефлация, която да убие масово бизнеси. Преди няколко години в Гърция нагледно се видя как мерките по пестене и подстригване на дълга доведоха до 25% свиване на БВП. Това беше в една държава. Ако се беше случило в ЕС щеше да е катастрофа. В най-тежкия период на пандемията свиването беше под 10% и имаше възстановяване.
    Не е случайно, че бързо реагираха и напечатаха пари. През 2008-ма Европа не знаеше какво да прави, а в ФЕД бързо раздаде кредити на фирмите и банките, които после ги върнаха с лихвите (т.е. тогава ФЕД спечели от кризата). Върнаха ги, защото иначе имаха забрана за раздаване на бонуси и дивиденти. ЕЦБ този път беше решителна и отвори шлюзовете, защото ако не го беше направила щеше да блокира икономиката. Инфлация от сегашните размери е нищо пред това, което можеше да се случи.

  34. 35 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Срещу бедност препоръчвам повече пари 😉

  35. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3071 Неутрално

    хехехехе,Ние да не сме елфи, да се храним само със слънчева светлина и сутрешна роса.
    —цитат от коментар 9 на otrqdnik


    Не елфи, а елои.
    На морлоците им трябват елои!

  36. 37 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1873 Весело

    До коментар [#27] от "karatista":

    Каскадата Белмекен- Сестримо- Чаира има мощност 1600 мегавата, почти колкото 5 и 6 блок на Козлодуй. Когато има излишен ток от други източници водата се изпомпва нагоре, а през нощта (примерно) когато слънцето не свети генерира ток.

  37. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4128 Любопитно

    "Фон дер Лайен посочи, че за разлика от твърдите горива цената на чистата енергия спада, като през последното десетилетие производството на слънчева енергия е поевтиняло 10 пъти, а на вятърната - с 50%. Освен другите предимства, свързани с климатичните промени, енергията от възобновяеми източници се произвежда в Европа, което ще я направи по-малко зависима от вноса, който сега е почти 90% от потреблението в 27-те държави."

    Кой внос е почти 90% от потреблението в 27-те държави? На нефт и природен газ ли!? Иначе, аз също подкрепям твърдо ЕК и нейният шеф Урсула в тяхната работа и усилия процента на електроенергия в ЕС произвеждан от ВЕИ да се увеличава в бъдеще. В момента той е около 20%, в България процентът е също толкова. Ето повече подробности:

    https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/renewable-gross-final-energy-consumption-5/assessment

    П.П.
    Въпросът е, да се дават допълнителни енергийни помощи на бедни и слабо развити европейски държави като България в постигането на целта ВЕИ сектора да достигне нива до 30% до 2030 г. и 100% до 2050 г.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 39 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    При соларките ще съхраняваме тока в кофи :)) Атомната енергетика е без алтернативна още 50 години минимум ...Да се намажат с катран и пера всички ГЕРБ експерти , които докараха българите до това енергийно бедствие...Олигарсите на ГЕРБ тънат в лукс и пари от продажбата на енергия ..
    —цитат от коментар 24 на dejmos


    интересен факт е, че потреблението на енергия е по-силно в светлата част на деня...точно когато соларките произвеждат. Интересно е, че също така, когато много слънцегрее тогава и хората пускат климатиците...пак съвпадение. Случайно ли е, че токът нощем е по-евтин?
    Иначе скандинавците имат решение за акумулаторите за слънчева енергия. Ние му казваме ПАВЕЦ, те ще помпат от ествествено езеро в естествено езеро. Реално могат да бъдат акумулаторът на ток за Европа. Трябва да се положат кабели под Северно и Балтийско море, който да влязат на сушата в Германия. Само че германците се дърпат срещу това да има нови далекопроводи през тяхната територия, защото им загрозявали пейзажа. Прекарването под земята е много скъпо начинание (особено в Германия). Но точно такива кризи са катализатори за промени. Хората са бързоадаптивни, но им трябват кризи иначе предпочитат да са консервативни и да не пипат нищо.

  39. 40 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#37] от "plamen_b":

    то по-очевидно няма как да е! да не говорим и колко от съществуващите вец могат да бъдат направени на вец+павец с минимална инвестиция. просто динозаврите едно си знаят и едно си пеят.

  40. 41 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3071 Весело

    Пък Макрон вика - ша строим нови 6 - с думи - шест! АЕЦ-а.

    В слънчева Франция; с атлантическото им крайбрежие, където ветър да искаш; с големите им пристанищни градове и в Средиземно море, и на Атлантика, където няма проблем нови терминали за втечнен газ къде-къде по-евтино да вдигнат ...

  41. 42 Профил на aleksandarx
    aleksandarx
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#40] от "karatista":

    Кажи им го. От януари като почнат да им падат сметките с 15% на месец, друга песен ще запеят. Ама ха.

  42. 43 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    "Фон дер Лайен посочи, че за разлика от твърдите горива цената на чистата енергия спада, като през последното десетилетие производството на слънчева енергия е поевтиняло 10 пъти, а на вятърната - с 50%. Освен другите предимства, свързани с климатичните промени, енергията от възобновяеми източници се произвежда в Европа, което ще я направи по-малко зависима от вноса, който сега е почти 90% от потреблението в 27-те държави."Кой внос е почти 90% от потреблението в 27-те държави? На нефт и природен газ ли!? Иначе, аз също подкрепям твърдо ЕК и нейният шеф Урсула в тяхната работа и усилия процента на електроенергия в ЕС произвеждан от ВЕИ да се увеличава в бъдеще. В момента той е около 20%, в България процентът е също толкова. Ето повече подробности:https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/renewable-gross-final-energy-consumption-5/assessment П.П.Въпросът е, да се дават допълнителни енергийни помощи на бедни и слабо развити европейски държави като България в постигането на целта ВЕИ сектора да достигне нива до 30% до 2030 г. и 100% до 2050 г.
    —цитат от коментар 38 на Иво


    енергийните помощи би трябвало да не са просто някакви помощи, които да покриват разликата, а да са помощи за модернизация на производства и също така изграждане на собствени ВЕИ мощности. В Германия не малко производства изграждат собствени мощности, които да потребяват и са накачулили де що имат покриви с панели.
    При нас като поскъпна парното и започна "изолирането". Поскъпването на тока накара хората да сменят вида крушки. Общо взето промяна без нужда не се случва. Някои гледат просто напред и виждат, че ще има промяна та реагират по-отрано.

  43. 44 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1712 Весело

    До коментар [#24] от "dejmos":

    Ковачки не харесва това....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  44. 45 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Срещу високите цени Брюксел препоръчва повече чиста енергия
    ==========================
    Моя милост в качеството си на експерт в областта също препоръчвам чиста енергия - топлоизолиране на жилищата и фотоволтаични електропроизвеждащи панели.
    Това го препоръчвам от години и нещата отиват натам!
    Енергийната независимост е напълно постижима - построих първото в ЕС енергийно независимо училище (с детска градина), то е и най-голямата в София училищна сграда с басейн с олимпийски размери, спортна зала и всичко това на 7хиляди кв.метра РЗП - отоплява се с чилъри, захранвани с фотоволтаични електропроизвеждащи панели на покрива. Топлоизолация - 35см дебелина в стените - децата при минусови температури навън си играят, търкаляйки се по земята като у дома. Комфортът е напълно постижим без ТЕЦ, ВЕЦ и АЕЦ - това не е теория, а редовна практика!
    Строя къщи, жилищни блокове без нужда от стандартно отопляване - със собствени електропроизвеждащи миницентрали на покрива, захранващи всички енергийни нужди на жилищата - от отопление до готвене и осветление, че остава и за дворно осветление.
    Това е шанс да дръпнем напред, да покажем среден пръст на всички диктатори и енергийни рентиери. СВОБОДА и напредък!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  45. 46 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Пък Макрон вика - ша строим нови 6 - с думи - шест! АЕЦ-а.В слънчева Франция; с атлантическото им крайбрежие, където ветър да искаш; с големите им пристанищни градове и в Средиземно море, и на Атлантика, където няма проблем нови терминали за втечнен газ къде-къде по-евтино да вдигнат ...
    —цитат от коментар 41 на xm...


    Франция ще я видим лятото, като запече слънцето и стане горещо и започнат да намаляват количеството произвеждана от АЕЦ енергия, понеже не могат да охладят реакторите. Случва им се...всяка година.
    Франция на газ няма да обърне, защото изгарянето на газ отделя CO2. От 2023-та година идват въглеродните емисии и при пропан-бутана, който използваме за колите...и вече няма да е въобще икономичко да се кара на газ.
    В момента цялата история със скъпия газ е точно, защото западна Европа има много газови централи за производство на електричество. От години се знае за тази зависимост от Русия, но продължиха със Северен поток, защото така просто е по-лесно. Сега с шока нещата ще се променят. Също както са се променили през 70-те при първата петролна криза. Ние не сме го видяли, защото сме били зад желязната стена. В Германия магистралите в неделя са били пусти.

  46. 47 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3071 Весело

    До коментар [#24] от "dejmos":Ковачки не харесва това....
    —цитат от коментар 44 на mitko11


    Не, че нещо, ама ... Ковачки от известно време въобще не е вече "тецаджия".
    А пъргаво се метнА във ВЕИ-тата и "борсата", оная, ма която ни дЕрат по три кожи ...

    Ама вие си се кефете, че льошите ша одат боси ...

  47. 48 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 1156 Весело

    Аз предлагам да бъдем най-зелени от всички. Да ударим един черен печат и на литиево йонните батерии и частично на Илън Мъск задето се заигра с крипто пазара, защото производството им хич не е зелено и да вземем пример от Фред Флинтстоун !!! Трябва да питаме само бившия правосъден министър откъде авера му си е взел 100% екологичният Флинтмобил.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  48. 49 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 233 Весело

    Идиотията е повсеместна.
    Като преведем поредните тъпотии на Фрау *********** от брюкселски на човешки език, излиза следното :
    Цените на чистата енергия спадат главоломно и са вече само 3-5 пъти по-високи от тези на мръсната такава :)
    Затова няма да ползваме никаква мръсна енергия, нито газ, нито атом, а ще пердашим само на перки и на фото. (ВЕЦ също не. щото водата е друг безценен ресурс).
    В резултат на това ще имаме евтина енергия - от перките когато има вятър, от фотото когато има слънце , т.е. бест кейс 12 часа дневно. През останалото време минаваме на екологично чиста и евтина хибернация. :)
    Пропуснала е само да каже , че проблемът, пардон , предизивкателството ще се реши, като закачим батерии. Е първо трябва чичко Мъск да ги доизсмисли и чичко Чайнамен да даде редките метали за производството им, но това са дреби детайли.
    Бе пуста сопа гьостерица.........................................................

  49. 50 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2479 Весело

    Срещу високите цени Брюксел препоръчва повече чиста енергия
    *********************************************

    Да, съвършено разумно решение на проблема - чистата енергия е евтина и в огромни количества! Просто не мога да разбера защо досега не сме се сетили за нея....

    Мараба, С-ДС доносници!
  50. 51 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3822 Любопитно

    " Фон дер Лайен посочи, че за разлика от твърдите горива цената на чистата енергия спада, като през последното десетилетие производството на слънчева енергия е поевтиняло 10 пъти...."

    Как един актив може да падне повече от веднъж, което е равно на 100 % ?Може би е искала да каже, че е поевтиняла 70, 80, 90 %.....? Но и това силно ме съмнява да се е случило на пазара !

  51. 52 Профил на yuw45689004
    yuw45689004
    Рейтинг: 12 Неутрално

    “Qu’ils mangent de la brioche” - бриошът е сладък хляб с яйца и масло, доста близко до козунак.

  52. 53 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#9] от "otrqdnik":

    Той просто вече няма как да разбере нищо освен неговия си малък свят.
    -------------------------------------------------------------------------
    40 години възход на либерастията доведоха до тотална профанизация - светъл пример шведското полуграмотно лекенце Грета Тунмунсунбург.
    А където има профани, т.е. балъци - има и кой да ги стриже.
    Едва ли случайно пуснаха в ЕС американските хедж-фондове (които НЕ СА допуснати в САЩ) на пазара на въглеродни емисии.
    Да не говорим пък как изтеглиха значително количество от пазара.

  53. 54 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Идиотията е повсеместна.Като преведем поредните тъпотии на Фрау *********** от брюкселски на човешки език, излиза следното :Цените на чистата енергия спадат главоломно и са вече само 3-5 пъти по-високи от тези на мръсната такава :)Затова няма да ползваме никаква мръсна енергия, нито газ, нито атом, а ще пердашим само на перки и на фото. (ВЕЦ също не. щото водата е друг безценен ресурс).В резултат на това ще имаме евтина енергия - от перките когато има вятър, от фотото когато има слънце , т.е. бест кейс 12 часа дневно. През останалото време минаваме на екологично чиста и евтина хибернация. :) Пропуснала е само да каже , че проблемът, пардон , предизивкателството ще се реши, като закачим батерии. Е първо трябва чичко Мъск да ги доизсмисли и чичко Чайнамен да даде редките метали за производството им, но това са дреби детайли.Бе пуста сопа гьостерица.........................................................
    —цитат от коментар 49 на NoBrainNoPain


    не само чичко Мъск ги мисли батериите, въпреки че той обещава батерии, които да издържат 1,4млн км без нужда от замяна. Навсякъде по света се работи върху нови технологии за батерии, не само Тесла. Тесла просто вече имат технология и продукт, който продават за домашни потребители.
    Интересен факт е, че скачаме срещу големите производители на електричество, като Ковачки, но не мислим в посока децентрализация, където част от производството задоволяващо товара да се произвежда от самите потребители. Тогава няма такса пренос, няма ДДС, няма акциз. Ние обаче решаваме да купуваме вино, вместо да си го произведем сами без да плащаме данъци. Иначе сме се научили да си купуваме жилищата, а не да наемаме, за да не храним други.

  54. 55 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    ще имаме евтина енергия - от перките когато има вятър, от фотото когато има слънце
    —цитат от коментар 49 на NoBrainNoPain


    Не слънцето, а светлината произвежда ток.
    Ако собствениците в един панелен блок се кооперират, могат на покрива на блока, даже и на фасадите, като парапети на балкони да направят фотоволтаична централа и да си произвеждат безплатен ток.
    Помощ от ЕС през банки - това го има в плана за въстановяване, но трябва да си размърдаме готованското мислене, че някой е длъжен да ни го поднесе на сребърен поднос, а ние само да търсим кусури

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  55. 56 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3071 Весело

    западна Европа има много газови централи за производство на електричество. От години се знае за тази зависимост от Русия, но продължиха със Северен поток, защото така просто е по-лесно. Сега с шока нещата ще се променят.
    —цитат от коментар 46 на alabalko


    И как?
    Американците интензифицираха рязко преговорите с Китай за петгодишно споразумение за втечнен газ.
    Та от къде ще вземе Европа?
    В момента ние не можем да надцакаме Азия, разликата е къде 20%, че по едно време беше и до 30% по-скъпо да плащат за газа там и поради това за нас нЕма ни арабски, ни "братски" американски.
    Подир съобщението за "сближаването" към американо-китайската сделка даже се чуха и европейски вопли "На кого ни оставяш, Бате!" ...

    И малко "история".
    Тази с "откъсването от руската зависимост" е яка бурбъ от двайсетина-петнайсетина години.
    В хода на тази титанична бурбъ делът на Русия на европейския газов пазар нарастна от 22-26% до сегашните 46-52%. "От-до"-то е заради моментните флуктоации в доставките, обусловени от световната конюнктура.

    Като слушам сега заканите сувсям да ги преборим - току виж им докараме дела до 2/3 ...

  56. 57 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    Ако ЕС продължи да се управлява от безполезен офис планктон като розовото нещо на снимката, няма да издържи повече от година-две.

    Европейските държави и ние в частност трябва да преминем към пълно игнориране на всякакви слабоумни призиви от ЕС/ЕК, зелени сделки и пр., спиране на въглеродни квоти и подобни идиотии, и правене на каквото е необходимо, за да се спаси икономиката.

    Ако горните идиотщини останат в сила, ЕС ще се разпадне в невиждан икономически и социален хаос. Т.е. пренебрегването им е напълно безопасно от гледна точка на санкции - просто няма да има кой да ни ги наложи.

  57. 58 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Тези определено не са в ред.

  58. 59 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    [quote#56:"xm..."][/quote]

    Въпросът е тогава, как китайците, които са държава, където се произвежда за да е по-евтино могат да плащат повече за газа отколкото ние можем? Много резонен въпрос. Няма начин да купуват без да им излиза сметката. Да, имат свиване на БВП, но все пак растат. Централното правителство в Китай затваря фабрики, които мърсят, колкото и да е учудващо. Разкара и копачите на крипто. То не че затварянето им е проблем. Китай пред около 2 години обяви, че променя вида на икономиката си и ще се ориентира към икономика в сферата на услугите (подобно на щатите). Фабриките заминават в Индия, Виетнам.

  59. 60 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2314 Весело

    До коментар [#37] от "plamen_b":
    "Каскадата Белмекен- Сестримо- Чаира има мощност 1600 мегавата, почти колкото 5 и 6 блок на Козлодуй"

    Да ама каскадата има мощност 1600, но си има Бойко Борисов и турбините са в ремонт много отдавна.

    подпис
  60. 61 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    До коментар [#37] от "plamen_b":

    Не пишете глупости с тон на мъдрец! Правилно такава мощност има каскадата но не цялата каскада е ПАВЕЦ а само Чаира - 840МВ и то а кратко 8.5 часа!

  61. 62 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    До коментар [#27] от "karatista":

    павец и никакви грижи!

    Умник се, дагае! Една и съща вода я претакаш отдолу нагоре- отгоре надолу и правиш електричество! За перпетум мобиле чувал ли си ? Това е павец !

  62. 63 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 513 Неутрално

    американците минаха по тоя път летото на юг висеа блокирани по асансьорите като гламави , зимата на север замръзваа и седеа със седмици без ток , това блондин май си е избрало кучето от стадото и си го брои за агне обаче !!! ТОЛКОВА ЛИ НЕМА КАЙ ДА МУ КАЖЕ НА ТУЙ ЧЕ КАТО ОСНОВНА ПРИЧИНА ЗА НАРАСТВАНЕТО НА ЦЕНИТЕ НА ЕЛ ЕНЕРГИЯТА В ЕВРОСЪЮЗА СЕ СПРЯГАТ ЛИПСАТА НА СЛЪНЦЕ И НА ВЯТЪР НАПОСЛЕДЪК , Т БИВА ПРОСТОТИЯ БИВА.............

  63. 64 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#62] от "ahasver":

    па я не съм го измислил. цел свет върти водата нагоре надолу, па не са обеднели! йофтин ток нагоре, скъп ток надоле. кво по-просто от това.

  64. 65 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3071 Неутрално

    До коментар [#59] от "alabalko":

    Не са само китайците, но и корейците, японците ...
    И при различните е различно ...
    Китайците имат "марж" при заплатите и системата на икономиката им, която "разхвърля" и "изглажда" пиковете, плюс валутната им политика, при корейци и японци пък е обратното - там пък "маржът" им е по-голям от европейският заради по-високата производителност, ерго - по-малкият енергиен дял в продукта.

    Кофтито е, че ние, Европа, няма как да се трансформира така, че да надцака едните или другите. И в двата "модела" Европа просто няма шанс да се мери.

  65. 66 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2314 Весело

    До коментар [#61] от "telqk":
    "Правилно такава мощност има каскадата но не цялата каскада е ПАВЕЦ а само Чаира - 840МВ и то а кратко 8.5 часа!"

    Това някаква магия ли е. Защо едно съоръжени може да работи на някакъв принцип за точно определен отрязък от време.
    Не е правилно да смятаме, че някакви 8.5 часа нощем са най-важни, защото енергийният баланс се изменя всяка минута. За тава са се използват умни мрежи, където и производители и консуматори се съобразяват с цената. Ако имаш електрически автомобил той може да се зарежда по оптимален алгоритъм и сам да избира моментите на зареждане докато е в гаража или на паркинга.

    подпис
  66. 67 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#39] от "alabalko":


    Иначе скандинавците имат решение за акумулаторите за слънчева енергия. Ние му казваме ПАВЕЦ, те ще помпат от ествествено езеро в естествено езеро. Реално могат да бъдат акумулаторът на ток за Европа.
    —цитат от коментар 39 на alabalko


    Вие сериозно ли?!? Там по 6 месеца езерата са замръзнали? :-)

  67. 68 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Да бе, съгласен съм, че ако административно оскъпим единия вид енергия другия ще стане по-привлекателен ама изграждането на нови мощности не става от днес за утре. Освен това ако изведнъж трябва да направим нови електроцентрали това е огромна инвестиция за много години напред та хайде малко по-полека с приказката: "на чужд гръб и сто тояги са малко" Та нека поне да почнем да планираме първо година за година, да видим резултатите и после да продължаваме напред.

  68. 69 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#37] от "plamen_b":Не пишете глупости с тон на мъдрец! Правилно такава мощност има каскадата но не цялата каскада е ПАВЕЦ а само Чаира - 840МВ и то а кратко 8.5 часа!
    —цитат от коментар 61 на telqk


    това е щото не са довършили целия павец, който след ъпгрейд може да бачка 20 и повече часа.

  69. 70 Профил на ciaran
    ciaran
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#29] от "plamen_b":...А слънцето си грее над България безплатно, и вятърът си духа!.."
    Драги експерте, всеки що-годе грамотен инженер ще ти обясни, че за всеки киловат перки и соларки трябва един киловат резервирана мощност от конвенционален и наличен винаги източник.
    Когато технологията позволи и икономиката достигне нивото на 100% съхраняване на тера мегават часа за дълго време, тогава ще разччиташ на перки и соларки. За сега това е далеч напред. Стига с пропагандни лозунги и кухи скандирания моля!!!

  70. 71 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2314 Весело

    До коментар [#63] от "reply":
    "американците минаха по тоя път летото на юг висеа блокирани по асансьорите като гламави"

    А пък ние десетки години строяхме социализъм и се втурвахме да правим каквото се нуждае от ток -когато има ток. Втурвахме се да правим каквото става с вода - когато има вода.
    Дори не е само това. Вече 30 години пак си го искаме социализма.

    подпис
  71. 72 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 900 Весело

    ЕС е на път да намери универсалното решение при кризи. Колебае се още между локдаун и ... exit.

    От идиоти отговор не чакам
  72. 73 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    До коментар [#43] от "alabalko":

    Поскъпването на тока накара хората да сменят вида крушки.

    Още един теоретик ! ЛЕД харчи по-малко от жичките, но крушката ЛЕД струва 10 пъти по-скъпо. Животът и е колкото на жичката. Никога не се изплаща. Това го докладваха през 1997 година пред една енергийна комисия, в която имах честта да присъствам. Убедих се на практика.

  73. 74 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    “Срещу високите цени Брюксел препоръчва повече чиста енергия”

    А чистата енергия води до по-високи цени.
    Урсула упорито върви по пътя на Мария Антоанета.

  74. 75 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    До коментар [#67] от "stargate":
    "Там по 6 месеца езерата са замръзнали? :-) " Скандинавия

    Водата под леда на замръзналото езеро може да се насочи към централата. Естествено, че ледът може да се счупи, но това не е опасно ако не си на леда.

    подпис
  75. 76 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1530 Весело

    До коментар [#39] от "alabalko":


    Вие сте забележителен специалист по енергетика! Любител на цветни картинки и лъскави списания представящи захаросано всичко зелено.
    Такива като Вас съветват брюкселските зелки и са в основата на неадекватната политиката на ЕС и затова сега всички реват за цените на енергоносителите.

  76. 77 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    До коментар [#39] от "alabalko":
    " Иначе скандинавците имат решение за акумулаторите за слънчева енергия. Ние му казваме ПАВЕЦ, те ще помпат от ествествено езеро в естествено езеро. Реално могат да бъдат акумулаторът на ток за Европа."

    Ние в Родопите имаме прекрасни природни условия за такива централи. Имаме води имаме денивелация, имаме каньони и т.н.

    подпис
  77. 78 Профил на pspa
    pspa
    Рейтинг: 357 Весело

    До коментар [#43] от "alabalko":Поскъпването на тока накара хората да сменят вида крушки.Още един теоретик ! ЛЕД харчи по-малко от жичките, но крушката ЛЕД струва 10 пъти по-скъпо. Животът и е колкото на жичката. Никога не се изплаща. Това го докладваха през 1997 година пред една енергийна комисия, в която имах честта да присъствам. Убедих се на практика.
    —цитат от коментар 73 на ahasver


    Викаш лед крушка 9 вата (еквивалент на 60 вата жичка) стандартен цокъл Е27 за 1 левче и 20 хиляди часа проектиран живот не се изплаща никога? Егати, не знаех, че токът в България е 0,000000001 стотинка на киловат, че да не може да се изплати за целия си живот.

  78. 79 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Брюксел предлага срещу високите цени на тока още по-високи цени на тока.
    Клин клин избива! - твърди ЕК.

  79. 80 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    M2 бяха напечатани, за да получат банките и застрахователите кеш, които иначе е вкаран в държавни облигации на държави от еврозоната. С тези освободени пари застрахователите и банките купиха нови облигации, които бяха издадени за да се финансират мерките покрай пандемията. Ако не беше направено нито щеше да има социални помощи, нито да се дават помощи на фирмите - кой колкото има да се оправя. Резултатъте щеше да е дефлация, която да убие масово бизнеси. Преди няколко години в Гърция нагледно се видя как мерките по пестене и подстригване на дълга доведоха до 25% свиване на БВП. Това беше в една държава. Ако се беше случило в ЕС щеше да е катастрофа. В най-тежкия период на пандемията свиването беше под 10% и имаше възстановяване.
    Не е случайно, че бързо реагираха и напечатаха пари. През 2008-ма Европа не знаеше какво да прави, а в ФЕД бързо раздаде кредити на фирмите и банките, които после ги върнаха с лихвите (т.е. тогава ФЕД спечели от кризата). Върнаха ги, защото иначе имаха забрана за раздаване на бонуси и дивиденти. ЕЦБ този път беше решителна и отвори шлюзовете, защото ако не го беше направила щеше да блокира икономиката. Инфлация от сегашните размери е нищо пред това, което можеше да се случи.
    —цитат от коментар 34 на alabalko


    Човек, имаш тотално погрешно разбиране за икономиката.
    Кризите в икономиката идват СЛЕД като вече са направени много погрешни решения и е натрупан прекален риск и кризата изчиства икономиката от лошите инвеститори, това оставя повече ресурси за добрите инвеститори и след това започва наново да се гради върху здрава основа!!

    Ако "спасиш" икономиката с печатане и наливане на пари, спасяваш и лошите инвеститори, продължават да правят лоши инвестиции и много бързо след това ще си на прага на нова криза и ще трябва "печатане" на още повече валута/ликвидност и това е цикъла в който сме влезли в момента!

    Накрая поредното "спасяване" изисква добавяне на такова количество валута, че стигаш до хиперинфлация и от това вече в края и няма бягане - законите на икономиката налагат разрешение по силов метод!

    Така свършват всички подобни експерименти и затова валутите традиционно биват частично покрити с благороден метал или друг физически актив за да ги държи закотвени. За съжаление, рано или късно политици и икономисти се изкушават и започват необуздано печатане което винаги свършва трагично.
    Ние сме на края на подобен 50 годишен експеримент, който започна с откачането на долара от златото 1971-ва от Никсън.

  80. 81 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    С още от същото, ще се получи същото.
    Надробиха кашата със Зелената измама и сега препоръчват да се ускори поскъпването.

  81. 82 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    До коментар [#50] от "Манчо":

    Просто не мога да разбера защо досега не сме се сетили за нея....

    Вие не сте се сетили.... От няколко хиляди години корабите плували с платна по вятъра, а след латинското стъкмяване - и против.
    А кажи, като си умен, защо са преминали на пара и мотори. И защо сега не се връщаме ?
    Балоните са чиста енергия и стават за превоз. Защо летим на самолети ?
    Конете ручат възобновяема трева, но не правим каруци , а камиони?
    Първите комбайни са били с конска тяга.

  82. 83 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 390 Неутрално

    и като чуя за помощи за уязвимите домакинства ми става ясно едно - че, неуязвимите домакинства, към които явно се числи и моето, ще плащаме двойно - един път помощи, втори път по-високите цени на тока и всичко останало.

  83. 84 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    До коментар [#43] от "alabalko":Поскъпването на тока накара хората да сменят вида крушки.Още един теоретик ! ЛЕД харчи по-малко от жичките, но крушката ЛЕД струва 10 пъти по-скъпо. Животът и е колкото на жичката. Никога не се изплаща. Това го докладваха през 1997 година пред една енергийна комисия, в която имах честта да присъствам. Убедих се на практика.

    —цитат от коментар 73 на ahasver

    Това което са докладвали 1997 г вероятно е било вярно 1997 г.
    Днес една лед крушка е един лев и гори 10 пъти по-малко. Точно лед осветлението намали разликите в цената на нощната и дневната енергия, защото днес енергията за осветление не води до пиково натоварване.

    подпис
  84. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 86 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Нещата са много прости:

    Чистата енергия е не само чиста, но и е ЕНЕРГИЯ. При това, Чиста. И че е Чиста не означава, че е скъпа.

    Мръсната Енерги9я е Скъпа и идваща от Русия. Скъпа и като Корупция, и като Цена.

    Нещата са много повече от Ясни! А разни бивши партийци от времената на съветското робство, да замълчат!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 87 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#34] от "alabalko":

    Нещо си се объркал човече.

    ЕЦБ както и ФЕД и всички централни банки печатат пари защото няма от къде да вземат. Тези пари отиват в големите банки които са задължени с тях да купуват ДЦК на държавите.

    Потърси БлякРок които изпълняват това нещо за ФЕД. В случая с ЕЦБ банката директно купува ДЦК на фалирали по европата държавици и банки.

    Проблема какъв е? Че се печатат книжки без покритие и остават в банковата система(виж velocity of money stock). От там банките го качват на стоковата борса където купуват акции на компани, включително и на такива които се занимават с ипотеки. Това води и до увеличаването на цените на акциите и на активите.

    Другия начин ЕССР господарите ни да ни ограбват е чрез ниски лихви. Лихвата на ЕЦБ е дефакто 0%, всеки който се опитва са спестява се сблъсква с машината за печатане на пари която описах по горе. Когато ти се блъскаш цял месец за 3000 левчета заплата, ЕЦБ за същия месец създава 3 милиарда вкарва ги по горепосочената схема и ти убива постепенно покупателната способност.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  87. 88 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 900 Весело

    Позволявам си скромна "иновативност". ПАВЕЦ Перник, горен басейн язовир "Студена", долен басейн - минните галерии под града.
    Признавам си, че нищо не разбирам, също като Урсула...

    От идиоти отговор не чакам
  88. 89 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4128 Любопитно

    До коментар [#40] от "karatista":

    Последната държавна ВЕЦ, която беше построена в България беше Цанков Камък. Спомняш ли си колко време отне нейният градеж и колко корупционни схеми и скандали станаха с нея!?

    П.П. Иначе по темата имам мнение близко до вашето. Хубаво е България да строи повече ВЕЦ-ве, пък и ПАВЕЦ-и. Въпросът е, че това няма как да стане толкова бързо. Изисква се доста време за да бъдат те построени, да получат всички разрешителни (екологични също), да се наемат хора, които да ги обслужват, да се напълнят с вода и накрая да бъдат включени в електроенергийната система на България.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  89. 90 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4128 Любопитно

    До коментар [#43] от "alabalko":

    Именно! Това имах предвид и аз! Благодаря за допълнението! +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  90. 91 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    Брюксел предлага срещу високите цени на тока още по-високи цени на тока.Клин клин избива! - твърди ЕК.
    —цитат от коментар 79 на grem


    Клинът е четвъртит и негърски ...

    По-голям клин, ама народът е казал.
    Като се цепне д-то, по-малки клинове много.

    Или за пътища беше поговорката?

  91. 92 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    [quote#20:"Тангра"][/quote]

    Извинявай ама ролята на едно служебно правителство не е да стои и да гледа как хората измират и нон-стоп да приказва глупости!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  92. 93 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    До коментар [#39] от "alabalko":Вие сте забележителен специалист по енергетика! Любител на цветни картинки и лъскави списания представящи захаросано всичко зелено.Такива като Вас съветват брюкселските зелки и са в основата на неадекватната политиката на ЕС и затова сега всички реват за цените на енергоносителите.
    —цитат от коментар 76 на мики маус


    всички реват, защото най-често не си гледат по-далеч от носа, а са "ден да мине, друг да дойде". Докато ние ревем за тока, немците щракат с пръсти, защото са с дългосрочни договори и са си хеджирали риска. Същото е и за други суровини. Докато аз си купувах хладилник А+++ хората ме гледаха странно и си купуваха А или А+, защото са по-евтини. Като скочи сега тока изведнъж сметката ще се обърне. Истината е първо в намаляване на консумацията (с други думи модернизация), доколкото е възможно, и след това да се влага в нови мощности или просто хвърляме пари през прозореца. С други думи, в България трябва повсеместна програма за саниране, която сигурно ще струва много, но ще помогне за намаляване на зависимостта. Онзи ден от Топлофикация София обясниха, че произвеждат 2 гигавата като топлина за града. Убеден съм, че с една инвестиция за саниране на сградния фонд (ама не с 10см, а с мин 20см по стените и 30см по покривите) ще постигнем намаляване на консумацията наполовина и ще се отървем от нуждата от 1 гигават.
    Не знам дали сте гледали какви са изискванията от години в Германия относно изолацията. През няколко години ги правят още по-тежки, но и държавната им банка за развитие дава заеми при ниски лихви, които да помогнат. Те първо си слагат кожух, после надуват печката. Ей чета сега, е стоманата на БМВ от 2025-та година ще се произвежда с 95% по-малко въглеродни емисии, като базирад производството на водород и ток от ВЕИ. Големите немски концерни и големите фирми, които отдават жилища под наем от години имат проекти за модернизация в тази посока. Ей тая седмица една от най-големите фирми за жилища под наем решиха да вложат нова технология за изолиране на сграфи, при които се прави триизмерно сканиране на сградата и елементите се произвеждат в завод и се сглобяват на място, което скъсява процеса на изолиране с месеци и намалява фирата, както и нуждата от човешка работа.
    Всичко това са инвестиции. Немската техническа мисъл не спира.

  93. 94 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4128 Любопитно

    До коментар [#45] от "Торбеш":

    Изненадан съм, че работите в тази сфера. Добра работа! Това за което вие пишете, отдавна го има в развитите държави членки на ЕС. Ние разбира се по-скоро изоставаме, дано в бъдеще това се промени.

    +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  94. 95 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Най-добрата енергия е спестената енергия. Но затова са необходими енергоспестяващи електроуреди, както и топло-изолирани жилища. Уви, не такъв е случаят у нас. Затова се топлим на дърва и въглища (и дишаме мръсен въздух), както и плащаме големи сметки за ток.
    За мен е безспорно, че бъдещето е в зелената енергия. При един добър микс (вятър, слънце и вода) не би трябвало да има проблеми. И всеки който може да си позволи, да му бъде разрешено да си слага фотоволтаик на покрива. Защото сега за да си сложиш, трябва да ходиш да го регистрираш в митницата. Защото тока е акцизна стока!!!
    Като цяло и тук, в енергетиката сме в 19/20 век. И затова сме бедняците на Европа. Няма визионери, няма политици с кураж да го предложат и осъществят. В плана за възстановяване са заделили 2.4 млрд. лева за закриване на Мариците. И предполагам нито лев за зелена енергия.

  95. 96 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Най-добрата енергия е спестената енергия. Но затова са необходими енергоспестяващи електроуреди, както и топло-изолирани жилища. Уви, не такъв е случаят у нас. Затова се топлим на дърва и въглища (и дишаме мръсен въздух), както и плащаме големи сметки за ток.
    За мен е безспорно, че бъдещето е в зелената енергия. При един добър микс (вятър, слънце и вода) не би трябвало да има проблеми. И всеки който може да си позволи, да му бъде разрешено да си слага фотоволтаик на покрива. Защото сега за да си сложиш, трябва да ходиш да го регистрираш в митницата. Защото тока е акцизна стока!!!
    Като цяло и тук, в енергетиката сме в 19/20 век. И затова сме бедняците на Европа. Няма визионери, няма политици с кураж да го предложат и осъществят. В плана за възстановяване са заделили 2.4 млрд. лева за закриване на Мариците. И предполагам нито лев за зелена енергия.

  96. 97 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#89] от "Иво":

    според мен в нек са някакви игри на тронове. лобита на тец, аец и вец. и просто тец и аец прецакват тези от вец и павец и оттам драмите. не е невъзможно да се забързат павеци.

  97. 98 Профил на
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Твърдите чутури няма как да осмислят този призив. Те са все още със забрудата, че зелената енергия е скъпа, когато навсякъде в развития и развиващия се свят е точно обратното. Но е необходимо да не мислиш за 1-2 години напред, а с 1-2 десетилетия.
    —цитат от коментар 21 на Kosta Delev


    Само си представете какво бедствие ще сътворите, като мислите погрешно с едно-две десетилетия напред.

    Няма нужда да се напрягате, вижте какво е сега.

  98. 99 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4128 Любопитно

    До коментар [#49] от "NoBrainNoPain":

    Значи, ВЕЦ-те се включват във ВЕИ. Това се прави както в България, така и в ЕС. Водата е ценен ресурс, то и затова всички ВЕЦ-ве си плащат за обемите вода, които ползват. Но водата е възобновяем ресурс също... и така ще бъде докато имаме достатъчно валежи, които да пълнят язовирите по планините.

    Ако обаче някой ден настъпи суша (а според климатолозите има такава опасност в бъдеше, особено за южни държави като България), която да продължи с годините... тогава ВЕЦ-те спират да работят или най-малкото намаляват драстично произведената енергия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  99. 100 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2982 Неутрално


    Можеше да се сетим и да го направим и сами, но от половин година ни "управляват" хората на пРезидента, които се занимават САМО с пропаганда и с неговите избори!!!
    —цитат от коментар 16 на selqnin


    Е добре де, Бойко Борисов и елитните калинки какво направиха за всичките години преди това?

    Libertarianism is just anarchy for rich people




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK