ЕС ще може да санкционира за спиране на газови доставки

Валдис Домбровскис, изпълнителен вицепрезидент на Европейската комисия за икономиката

© European commission (audiovisual service)

Валдис Домбровскис, изпълнителен вицепрезидент на Европейската комисия за икономиката



Европейският съюз ще може да налага търговски санкции на държави, които спират газовите доставки, за да упражнят натиск върху вземането на решения. Това ще става по силата на нов инструмент срещу използването на икономическа принуда, предложен в сряда от Европейската комисия.


Ако той бъде одобрен от страните членки и от Европейския парламент, механизмът ще позволи да се вземат мерки за възпиране към държави, които принуждават ЕС или отделни негови държави да променят политики или решения, като им оказват натиск.


"Ако заплахата за ограничаване на газови доставки цели оказване на влияние върху решения на ЕС, тя би могла да се класифицира като икономическа принуда", каза изпълнителният вицепрезидент за икономиката на Еврокомисията Валдис Домбровскис.




В отговор на враждебни действия, свързани с ограничаване на търговията или инвестициите, ЕС ще може да премахва митнически преференции, да променя вносни мита, да ограничава инвестиции, достъп до обществени поръчки и финансирането на проекти и програми с европейски средства, съобщи изпълнителният вицепрезидент, който е и европейски търговски комисар.


Целта е да не се позволява на трети държави да отправят заплахи към ЕС, за да го принудят да промени политиката си в области като климатичните промени, данъчното облагане или безопасността на храните. Като такива ЕС разбира избирателни гранични проверки или проверки за безопасност на храните от дадена европейска държава, бойкот на стоки с определен произход, посочва Еврокомисията.


В момента Литва е обект на такова враждебно поведение от Китай, който отказва да обмити латвийския внос в страната заради решението на Вилнюс да открие представителство в Тайван, който не се признава от Пекин за самостоятелна държава.


Домбровскис обаче посочи, че инструментът срещу икономическата принуда "не е насочен към определени страни и може да се използва в различни ситуации, които ще се оценяват индивидуално". В същото време той каза, че "превръщането на търговията в оръжие за геополитически цели е факт" и че ЕС трябва да може да се отбранява, ако е обект на подобен натиск.


Новият търговски санкционен инструмент е първи по рода си в ЕС, който досега е налагал санкции само като част от външната си политика. Домбровскис обаче обясни, че Лисабонският договор позволява ограничения за отклонения от международни търговски ангажименти. Тъй като не е част от външната политика, новият инструмент би позволил ограниченията да се въвеждат по-бързо, тъй като ще се изисква само квалифицирано мнозинство, а не единодушие на всички държави като за санкциите.


Механизмът ще се прилага само в краен случай, ако държавата не е склонна на консултации с ЕС и на отстъпки, каза Домбровскис. Той добави, че трябва да се прави разлика между класически търговски спорове и икономическата принуда, като първите ще се разрешават чрез Световната търговска организация, двустранни и многостранни търговски спорове, а за вторите Европейската комисия ще бъда упълномощена да прави оценка на ситуацията и да предлага вида наказание. Страните членки ще вземат окончателното решение.


Според Домбровскис Франция, която поема председателството на Съвета на ЕС от 1 януари, ще приоритизира приемането на новия регламент. Въвеждането на възможността е идея на Европейския парламент, така че комисията се надява законодателното предложение да бъде прието бързо, но търговският еврокомисар не се ангажира със срок кога това може да се случи.

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Проблемът е, че вашите "санкции", "регулации" и "рестрикции" , г-да брюкселски чиновници ги плащаме ние, обикновените хора.
    С цените на енергоресурсите, а след тях и на всичко последващо.
    За вас е геополитическа игра,
    за нас е въпрос на съществуване.

  3. 3 Профил на Niko Kostantinov
    Niko Kostantinov
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Щели да принудят Русия да им даде газ. Аве ще го дадът на борсовите цени като искате, колко е 1500-2000$ за м3
    Ами пък ако решат да не им продадат? Нашите Евро Тикви не искат да имат дългосрочни договори за газ с Газпром, с глупостите които е писал тоя няма как да ги принудят.
    Ама зимата вече чука на вратата

  4. 4 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2002 Любопитно

    ко стана с нахлуване на Русия в Украйна или вчера се разбраха
    Кофтито на тези санкции е, че е необходимо да има подписан договор за доставка, ако е купуваме на борсата - нищо няма да стане

  5. 5 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1295 Весело

    "Ако той бъде одобрен от страните членки"
    :D:D:D:D::D: кажи го на Унгария :D:D::
    която цоца от "балкански поток"::D:D:D:D:D:
    Извадиха ножа пък той гумен :D:D:D:D:
    Меркантилната като влезе в новият кабинет всеки "нож"ще омекне :D:D:D:D:

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  6. 6 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    Този закон за санкции ще засегне ли САЩ за да не се бърка в Европа и да решава сама за газовите доставки?

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Пъдаря ще налага глоби на Царя 😊
    Тия съвсем изкукаха, оплетени в бюрокрация и противоречиви не ясни правила които никой никога няма намерение да спазва и на практика никога не могат да бъдат приложени.

  9. 9 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2866 Любопитно

    Освен Батьката, Ердоган и Украйна не виждам кой друг би могъл да спира газовите доставки или който и да е от тях санкционираният ще е Газпром?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  10. 10 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    А ако има авария, баш когато се договаря нещо и трябва да се извиват ръце и доставките спрат, какво правим тогава. Все пак е авария. Не е умишлено действие.
    А за безпричинно спиране, с цел извиване на ръце, на вече изградени газови потоци ще има ли санкции.

  11. 11 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2866 Весело

    На ЕС много отдавна му трябва много по-твърда, категорична, реактивна и оперативна политика спрямо североизточните степи и блата!!!
    —цитат от коментар 1 на selqnin


    Тези степи и блата на североизток сигурно ги сънуваш вечер.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  12. 12 Профил на Niko Kostantinov
    Niko Kostantinov
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Има 2 хубави неща в този ЕС, свободното движение на хора и стоки. Всичко останало е абсолютна леш. Тези са по-зле и от безделниците в нашия парламент. Като гледам с тоя Ковид и движението на хора стана ограничено.

  13. 13 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2002 Любопитно

    Аз доколкото разбрах пак са отсвирили Зеленски пък той спа на телефона
    Четем между редовете
    Първо ще информира страните от Оукус - значи първа точка е била Китай
    След това ще информира европейските страни - значи става дума за северен поток
    След това ще се свържи с други неуточнени - обсъдили са горещите точки
    И накрая ще се обаде на Зеленски - пък това беше уж главната причина

  14. 14 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    " В момента Литва е обект на такова враждебно поведение от Китай, който отказва да обмити латвийския внос в страната заради решението на Вилнюс да открие представителство в Тайван, който не се признава от Пекин за самостоятелна държава."

    Първоначално, като прочете човек заглавието, остава с впечатлението, че статията касае Русия, но истината е, че китайските другари също не са застраховани от ответни санкции на ЕС ! Стъпка в правилна посока ! Крайно време е ЕС да издигне авторитета на своите членове и да застане зад тях срещу държави, несравнимо по - мощни икономически и финансово от отделния им член сам по себе си !

  15. 15 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    "Механизмът ще се прилага само в краен случай, ако държавата не е склонна на консултации с ЕС и на отстъпки, каза Домбровскис"
    =========================================

    Вместо да съчинявате подобни бисери и абсурди, не е ли по-добре да се придържате към традиционната пазарна логика и просто да спрете да купувате стоки от даден доставчик, насочвайки се към друг, който ще ви продава по-евтино и ще ви прави отстъпки.
    А, да не би да няма такъв?

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Съгласие между САЩ и Германия: "Северен поток 2" спира, ако Русия нападне Украйна.

    https://news.bg/int-politics/saglasie-mezhdu-sasht-i-germaniya-severen-potok-2-spira-ako-rusiya-napadne-ukrayna.html

  18. 18 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    Европейският съюз ще може да налага търговски санкции на държави, които спират газовите доставки, за да упражнят натиск върху вземането на решения.
    ---

    Аз имам един въпрос. Ако САЩ налагат санкции срещу руските газопроводи, това брои ли се за "спиране на газовите доставки"? Или може би за "упражняване натиск върху вземането на решения"?

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  19. 19 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 699 Весело

    ЕС трябва незабавно да наложи санкции на САЩ, защото предизвикаха скок на цената на газа, тъй като вместо да доставят в Европа, те пренасочиха доставките си към Далечния Изток – там цените са по-високи. Сега пък САЩ ръчка ЕС да заведе дело в Хага срещу Газпром за монополно положение, което те предизвикаха, като отказаха доставки за Европа. „Съдът“ в Хага веднага ще присъди 10% от оборота глоба за Газпром, което е около 80 милиарда долара. Газпром ще си разплете чорапа от притеснение, вместо да плати глобата, след това ще врътне крана и сторнира всички доставки за Европа и ще ги пренасочи към Далечния Изток, за да помогне на приятелския си Китай, а Европа ще духа американска супа. Частни вносители от Европа може да купуват руски газ, като го плащат в РУБЛИ!
    СМЯХ, СМЯХ, СМЯХ!!!

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  20. 20 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#17] от "constatator":

    надай се на пияна жена

  21. 21 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    Проблемът е, че вашите "санкции", "регулации" и "рестрикции" , г-да брюкселски чиновници ги плащаме ние, обикновените хора. С цените на енергоресурсите, а след тях и на всичко последващо. За вас е геополитическа игра, за нас е въпрос на съществуване.
    —цитат от коментар 2 на Литекс се преименува на ЦСКА минус София


    "Ако низините не могат да живеят по старому,
    а върховете не могат да управляват по новому,
    то това е революционна ситуация"

    Правилно?

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  22. 22 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2002 Любопитно

    До коментар [#17] от "constatator":

    Както каза Аналена Бербок
    Може да е лош поток но е германски поток, защо САЩ се месят във въпроса

  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    ЕС да санкционира колкото си иска Путин, стига да им хване дикиш.
    Ние като клиенти как да санкционираме нашите доставчици на комунални услуги, когато ни заплашат със спиране или рекет за повишаване на цените ?

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Като човек, завършил икономика и занимаващ се с търговия, не мога да спра да се изумявам на всички тези абсурди, с които брюкселскте глави ден през ден сътворяват.
    За пръв път научавам, че някой си имал "изконно право на транзит" и заобикалянето му било незаконно!
    При положение, че в пазарната икономика естествения стремеж на крайния потребител (в случая ЕС) е да се освободи по веригата на доставките от всякакви паразитни звена - прекупвачи, транзитьори, комисионери и всякакви други посредници.
    Сега пък научих, че купувачът щял да санкционира доставчика, ако онзи не пожелаел да влезе в консултации и да направи отстъпки!?!

  25. 25 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    мурзилките стягат ли чемадани за масква? нет.
    плюят си по гнилой западе :) ама по възможност далече от московията :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  26. 26 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Вчера Беларус наложи търговски санкции на държави, наложили ѝ такива санкции. Верно, че мащабите са малко - все пак става дума за загуба на няколко десетки милиона.
    https://lenta.ru/news/2021/12/08/wellitjustanopinion/

    Сам съм, други няма...
  27. 27 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 862 Разстроено

    До коментар [#11] от "Julian Mall":

    Не ги сънувам, просто предизвикват у мен спонтанно желание да върна последната храна, която съм използвал, както и огромна тъга към хората, които обитават това пространство...

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    ЕС трябва незабавно да наложи санкции на САЩ, защото предизвикаха скок на цената на газа, тъй като вместо да доставят в Европа, те пренасочиха доставките си към Далечния Изток – там цените са по-високи. Сега пък САЩ ръчка ЕС да заведе дело в Хага срещу Газпром за монополно положение, което те предизвикаха, като отказаха доставки за Европа. „Съдът“ в Хага веднага ще присъди 10% от оборота глоба за Газпром, което е около 80 милиарда долара. Газпром ще си разплете чорапа от притеснение, вместо да плати глобата, след това ще врътне крана и сторнира всички доставки за Европа и ще ги пренасочи към Далечния Изток, за да помогне на приятелския си Китай, а Европа ще духа американска супа. Частни вносители от Европа може да купуват руски газ, като го плащат в РУБЛИ!СМЯХ, СМЯХ, СМЯХ!!!
    —цитат от коментар 19 на amerikanbastard


    няма как да пренасочи към Китай доставките за Европа. За Китай строиха нов далекопровод, който дори руснаците сами си платиха - китайците ги врътнаха. Виж Борисов бе врътнат ние да платим за тръбата за други.
    Ако Русия спре газа, ЕС и САЩ отрязват Русия от света през SWIFT. На Китай газа го продават в юани. Доларес имат, ама като не могат да търгуват с тях...Нито евраки, нито доларес могат да използват тогава.

  30. 30 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1273 Весело

    "В същото време той каза, че "превръщането на търговията в оръжие за геополитически цели е факт" и че ЕС трябва да може да се отбранява, ако е обект на подобен натиск."

    Хахахаха...
    А, каза ли кой я започна тая работа с търговията в оръжие или ние трябва сами да сочим зад Атлантика?!?

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Любопитно

    Искахте си ЕССР, сега вече ще си имате точно това.
    Между другото много ми е интересно какви санкции ще наложат ЕС на Руснаците примерно като няма газ......защото никой в ЕС не иска да подпише договор с тях за дългосрочни доставки и сега всички купуват от борсите. Та как точно това ще помогне или предпази ЕС от "изнудване" както те го наричат?
    Утре когато газта скочи двойно с какво ще се оправдаят???

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Любопитно

    Съгласие между САЩ и Германия: "Северен поток 2" спира, ако Русия нападне Украйна. https://news.bg/int-politics/saglasie-mezhdu-sasht-i-germaniya-severen-potok-2-spira-ako-rusiya-napadne-ukrayna.html
    —цитат от коментар 17 на constatator


    Нали ти е ясно, че ако няма газ през СП2 или Украйна, Европа влиза в ледената епоха....поне до края на Март 2022

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  35. 35 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Искахте си ЕССР, сега вече ще си имате точно това. Между другото много ми е интересно какви санкции ще наложат ЕС на Руснаците примерно като няма газ......защото никой в ЕС не иска да подпише договор с тях за дългосрочни доставки и сега всички купуват от борсите. Та как точно това ще помогне или предпази ЕС от "изнудване" както те го наричат?Утре когато газта скочи двойно с какво ще се оправдаят???
    —цитат от коментар 32 на padrino


    Просто е. Ще компенсират със пари от санкциите на не коректния доставчик. А тази зима ще мине пък за другата договори със коректни доставчици.

    SHADOWS of SOFIA
  36. 36 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Нали ти е ясно, че ако няма газ през СП2 или Украйна, Европа влиза в ледената епоха....поне до края на Март 2022
    —цитат от коментар 34 на padrino


    Те ще разчитат на "зелена енергия", Аналена им била обещала...

  37. 37 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Любопитно

    Просто е. Ще компенсират със пари от санкциите на не коректния доставчик. А тази зима ще мине пък за другата договори със коректни доставчици.
    —цитат от коментар 35 на К2


    И кой е "некоректния" доставчик, защото това не е Газпром. Колкото и да са ми неприятни руснаците с техните политики, конкретно в това си деяние са изпълнили всички поръчки до последно.
    Тези които не си изпълниха обещанието са Американците. Досега Европа трябваше да се къпе в шистов газ, но.......Китайците платиха повече и Европа изпадна от класацията именно заради начина на управление на ЕССР. С това си решение ще стане дпри по-лошо защото никой няма да иска да се обвърже с дългосрочни контракти и ЕС ще купува от борсата.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  38. 38 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    [quote#36:"georgievb"][/quote]

    Новия канцлер на федералната република е Олав Шолц.
    В днешно негово изявление каза за съвпадение на гледните точки със президент Байдън. Та ерата бабет свърши. Със това и компромисите за ресурсната федерация.

    SHADOWS of SOFIA
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    Добра идея, ама не вярвам да сработи. Свободният пазар лекува за минути болки, св които бюрокрацията не може да се справи с години, затова не ни трябват санкции, а диверсификация на доставките.

    ди - вер - си - фи - ка - ци - я, дами и господа, уважаеми европейски комисари.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  41. 41 Профил на el_comendante
    el_comendante
    Рейтинг: 574 Неутрално

    ........"Европейският съюз ще може да налага търговски санкции на държави, които спират газовите доставки, за да упражнят натиск върху вземането на решения..........."

    Примерът със Литва е меко казано смешен. Т.е. ЕС смята, че нейните члнове може да си правят каквото си поискат и да накърняват интересите на другите страни без да има реципрочност на действията им?!
    Латвийците като са толкоз ербапи да ходят да си купуват пазар от американските им приятели например.

    Айде у лево ЕС!

    Обичам нещата да са прости а не хората да са такива!
  42. 42 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Любопитно

    На Китай газа го продават в юани. Доларес имат, ама като не могат да търгуват с тях...Нито евраки, нито доларес могат да използват тогава.
    —цитат от коментар 29 на alabalko


    Сигурен ли си, че няма да се плаща в долари?? Защото Китайците държат щатите за топките. Те са на второ място по притежание на дълга на Американците. И как точно САЩ ще забранят на Котай да използва долари за търговски операции? Освен ако не искат да срутят целият пазар. В момента в който Китайците обявят, че си искат парите по дълга и щатите ще се намерят в едно много интересно положение.

    https://www.statista.com/statistics/246420/major-foreign-holders-of-us-treasury-debt/

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  43. 43 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#34] от "padrino":Съгласие между САЩ и Германия: "Северен поток 2" спира, ако Русия нападне Украйна. https://news.bg/int-politics/saglasie-mezhdu-sasht-i-germaniya-severen-potok-2-spira-ako-rusiya-napadne-ukrayna.html
    —цитат от коментар 17 на constatator

    Нали ти е ясно, че ако няма газ през СП2 или Украйна, Европа влиза в ледената епоха....поне до края на Март 2022"""


    То в статията си пише, че това ще стане АКО Русия нападне Украйна. Изглежда вие сте сигурен, че Русия ще нападне Украйна. А едно време каква пропаганда се лееше от СССР за братството между славянските народи!!! 🤔

  44. 44 Профил на el_comendante
    el_comendante
    Рейтинг: 574 Неутрално

    [quote#36:"georgievb"]
    —цитат от коментар 38 на К2
    Новия канцлер на федералната република е Олав Шолц.В днешно негово изявление каза за съвпадение на гледните точки със президент Байдън. Та ерата бабет свърши. Със това и компромисите за ресурсната федерация.[/quote]

    +++++ И зелените на върха на икономиката в Германия.... Чудя се и се мая как е възможно германците да не разбират какъв голям К** им се готви от американските им приятели!? А след като това се случва в Германия, скоро ще дойде и при останалите членки на ЕС. ЩЕ дойде време и зелените ще ги гонпт с камъни.

    Обичам нещата да са прости а не хората да са такива!
  45. 45 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3988 Весело

    До коментар [#34] от "padrino":

    Още по интересно е ако се погледне формулата "ако спрете газа - санкции, ако не го спрете - пак санкции", с уговорката, "ама само в краен случай ако се откажете да си приказваме".
    Домбровскис де факто с това изказване се отчита пред избирателите си в Литва, защото правителството им реши да се присъедини в играта на големите срещу Китай и беше шамаросано набързо за пример на останалите малки икономики активно търгуващи с Китай.

  46. 46 Профил на el_comendante
    el_comendante
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Проблемът е, че вашите "санкции", "регулации" и "рестрикции" , г-да брюкселски чиновници ги плащаме ние, обикновените хора. С цените на енергоресурсите, а след тях и на всичко последващо. За вас е геополитическа игра, за нас е въпрос на съществуване.
    —цитат от коментар 2 на Литекс се преименува на ЦСКА минус София


    Открай време е така, вкл. и в България! На върха оядени и презадоволени корумпирани чиновници милеещи повече за правата на ЛГТБ и всякакви подобни извращения но не иза икономиката и живота на хората. Предричам пълен крах на ЕС до 5 години ако проблемите с енергоносителите излезе извън контрол. Приказките за солидарност къщи не топлят.

    Обичам нещата да са прости а не хората да са такива!
  47. 47 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Любопитно

    [quote#37:"padrino"]
    —цитат от коментар 39 на К2
    Късия блатен червей. Ако имаш уточняващи въпроси питай.[/quote]

    Пак ще ти го напиша, но този път с големи букви та дано го разбереш:

    ГАЗПРОМ СА ИЗПЪЛНИЛИ ВСИЧКИ ДОГОВОРЕНИ ДОСТАВКИ ПО ДОГОВОРИ СКЛЮЧЕНИ С ЕС.

    Ако утре врътнат кранчето ЕС не може да направи НИЩО. Защо мислиш, че цените на борсите скочиха? Защото няма повече договорени обеми и ако някой иска повече газ отива на борсата. ЕС В МОМЕНТА СА ТОЧНО ТАМ, и затова твоите сметки скачат всеки месец....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  48. 48 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#36] от "georgievb":

    Любимата метеопрогназа на запад била
    Времето ще е облачно, но за сметка на това тихо без пориви на вятъра

  49. 49 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#36] от "georgievb":

    Любимата метеопрогназа на запад била
    Времето ще е облачно, но за сметка на това тихо без пориви на вятъра

  50. 50 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Любопитно

    " То в статията си пише, че това ще стане АКО Русия нападне Украйна. Изглежда вие сте сигурен, че Русия ще нападне Украйна. А едно време каква пропаганда се лееше от СССР за братството между славянските народи!!! 🤔
    —цитат от коментар 43 на constatator


    Аз лично не си мисля, че Руснаците ще го направят, но това което е обезпокоително е факта, че и САЩ и ЕС си измиха ръцете и казаха, че може би ще наложат санкции..... които от видяното до сега не работят. Руснаците продължават да си правят каквото искат и ЕС излиза само с декларации и препоръки.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  51. 51 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#34] от "padrino":Съгласие между САЩ и Германия: "Северен поток 2" спира, ако Русия нападне Украйна. https://news.bg/int-politics/saglasie-mezhdu-sasht-i-germaniya-severen-potok-2-spira-ako-rusiya-napadne-ukrayna.html —цитат от коментар 17 на constatatorНали ти е ясно, че ако няма газ през СП2 или Украйна, Европа влиза в ледената епоха....поне до края на Март 2022""" То в статията си пише, че това ще стане АКО Русия нападне Украйна. Изглежда вие сте сигурен, че Русия ще нападне Украйна. А едно време каква пропаганда се лееше от СССР за братството между славянските народи!!! 🤔
    —цитат от коментар 43 на constatator


    Много са им объркани представите на русофилите. Но със сигурност даже не са погледнали заглавието и кой не изпълнява договорени доставки. Руския газ е под 40% от европейския микс. В момента дефицита се компнсира частично от Норвегия и Алжир. И това не знаят . За тях единствения газ е руски и Европа ще замръзне. Само дето тези закани са вече осем години пък никой не е замръзнал.

    SHADOWS of SOFIA
  52. 52 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Въпросът е кой народ по- бързо ще издуха управниците си- германският, умрял от студ и без производство от липсата на газ, или руският обедняващ от задушаващите санкции.

  53. 53 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    До коментар [#34] от "padrino":Още по интересно е ако се погледне формулата "ако спрете газа - санкции, ако не го спрете - пак санкции", с уговорката, "ама само в краен случай ако се откажете да си приказваме". Домбровскис де факто с това изказване се отчита пред избирателите си в Литва, защото правителството им реши да се присъедини в играта на големите срещу Китай и беше шамаросано набързо за пример на останалите малки икономики активно търгуващи с Китай.
    —цитат от коментар 45 на daskal1


    И още по интересно е, че след като ЕС ги окоражиха да направят тази самоубийствена стъпка, сега само седят от страни и гледат. Голяма "солидарност" ги гони ЕС...

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  54. 54 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    Балтийските държави са типичен пример за глупави управници къде заради подмазвачеството им пред САЩ съсипват страните си. Литва поне бе по умна до едно време да не съсипе портовете си във Вилнюс, ма и натам се отива. Много народ от това живее, беларуски и руски товари.

  55. 55 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    Да ти мине през ум да санкционираш Първата сила - Китай или Русия !?
    Безценно ! :-) Ха дано, ама на дали ще е и без опустошителен отговор .!.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  56. 56 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Да ти мине през ум да санкционираш Първата сила - Китай или Русия !? Безценно ! :-) Ха дано, ама на дали ще е и без опустошителен отговор .!.
    —цитат от коментар 55 на dark'star


    Първа икономическа сила е ЕС следван от САЩ. Няма нищо безценно в това да грешиш.

    SHADOWS of SOFIA
  57. 57 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    Съгласие между САЩ и Германия: "Северен поток 2" спира, ако Русия нападне Украйна. https://news.bg/int-politics/saglasie-mezhdu-sasht-i-germaniya-severen-potok-2-spira-ako-rusiya-napadne-ukrayna.html
    —цитат от коментар 17 на constatator


    Русия няма да нападне > Украйна ще се разпадне при опит за ескалация от Киев.
    Както се казва по миньорски "От винкело по яко нЕма" - Донбас ги чЕка да дОдат

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  58. 58 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Весело

    Първа икономическа сила е ЕС следван от САЩ. Няма нищо безценно в това да грешиш.
    —цитат от коментар 56 на К2


    😂😂😂😂😂😂😂

    https://researchfdi.com/world-gdp-largest-economy/

    Между първите 15 от най-силните икономики в света има 4 от ЕС (Германия, Франция, Италия и Испания) като тяното комбинирано салдо е с 50% по малко отколкото Китай и 100% по малко от Щатите.... та толкова за "Първата" икономическа сила.....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  59. 59 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    [quote#58:"padrino"][/quote]

    ЕС е от двадесет и осем държави. Ако погледнеш БВП . могъщата Дания е със по- голям БВП от русиюшка. Ако те интересува във Тубата има сайт "Гравитация". За подрастващи там по проценти има всички данни , представени да бъдат разбирани лесно.

    SHADOWS of SOFIA
  60. 60 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Не разбрах дали гожорят за намаляване на доставки по сключени договори или по принцип? Например САЩ намалиха доставките в Европа за да продават в Азия. Това попада ли под санкции?

  61. 61 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    [quote#58:"padrino"][/quote]

    Всеки може да вярва в каквито си иска таласъми , дори в "санкции".
    :-) Ще питам богослов, защото "икономистите" правят схоластика

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  62. 62 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Весело

    Не разбрах дали гожорят за намаляване на доставки по сключени договори или по принцип? Например САЩ намалиха доставките в Европа за да продават в Азия. Това попада ли под санкции?
    —цитат от коментар 60 на Oleg Iliev


    Не, те са от "нашите"😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  63. 63 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 683 Неутрално

    [quote#36:"georgievb"]
    —цитат от коментар 38 на К2
    Новия канцлер на федералната република е Олав Шолц.В днешно негово изявление каза за съвпадение на гледните точки със президент Байдън. Та ерата бабет свърши. Със това и компромисите за ресурсната федерация.[/quote]

    Малко глупости ръсиш, Шолц е социалдемократ и в пъти е по добронамерен към Русия отколкото предишни християндемократи. Освен това е идеен ученик на един друг северняк,стария канцлер Шмит, който имаше прагматично отношение към Русия без всякаква плитка идеология.

  64. 64 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2489 Любопитно

    ЕС ще може да санкционира за спиране на газови доставки
    **********************************************

    ЕС ще санкционира САЩ за стопирането на СП 2?
    Невероятно!

    Мараба, С-ДС доносници!
  65. 65 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 683 Неутрално

    [quote#58:"padrino"]
    —цитат от коментар 59 на К2
    ЕС е от двадесет и осем държави. Ако погледнеш БВП . могъщата Дания е със по- голям БВП от русиюшка. Ако те интересува във Тубата има сайт "Гравитация". За подрастващи там по проценти има всички данни , представени да бъдат разбирани лесно.[/quote]

    Отножо глупости ръсиш. Ето тук

    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/157841/umfrage/ranking-der-20-laender-mit-dem-groessten-bruttoinlandsprodukt/

    Къде е Дания бе специалисте ненадминат?

  66. 66 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    До коментар [#58] от "padrino":
    Прочети си линка как се смета това " Gross Domestic Product (GDP)".
    Това не е колко продукция произвежда, колко тя струва, колко е изнесена, какво е външно търговското салдо, не.
    И транспорта, и препакетирането на китайски стоки, и продажбите им, и зъболекарите къде правят зъбите на продавачите на китайски стоки, и адвокатите, метачките къде метат магазините с китайски стоки....
    Всичко това е продукт за САЩ. От внесена стока от Китай за 1 долар в САЩ се отчита 20 долара в ГДП.

  67. 67 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3988 Любопитно

    До коментар [#53] от "padrino":

    През последните пет години износът на Литва за Китай е нараснал над 3 пъти, малко над 8% от БНП, което не е никак малко. Интересно ми стана като погледнах, че освен зърно, мед и части за реактори(?) Литва изнася за Китай " цитрусови обелки/кори (citrus peel). Чудя се, откъде такива обеми след като Литва не е страна в която растат цитруси?

    Lithuania Exports to China Value Year
    Cereals $75.90M 2020
    Furniture, lighting signs, prefabricated buildings $44.23M 2020
    Wood and articles of wood, wood charcoal $40.94M 2020
    Optical, photo, technical, medical apparatus $38.72M 2020
    Miscellaneous chemical products $22.03M 2020
    Electrical, electronic equipment $20.44M 2020
    Copper $18.82M 2020
    Machinery, nuclear reactors, boilers $11.58M 2020
    Edible fruits, nuts, peel of citrus fruit, melons $10.88M 2020
    Mineral fuels, oils, distillation products $9.59M 2020

  68. 68 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    До коментар [#6] от "AModoMio":

    " Този закон за санкции ще засегне ли САЩ за да не се бърка в Европа и да решава сама за газовите доставки?"

    Защо да не ? Той е писан срещу всяка трета страна, САЩ включително ! Друг е въпросът, че в момента ЕС имат проблем не със САЩ, а със ситуацията на руско - украинската граница, която заплашва да премине отвъд границите на шантажа......

  69. 69 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    До коментар [#34] от "padrino": ... То в статията си пише, че това ще стане АКО Русия нападне Украйна. Изглежда вие сте сигурен, че Русия ще нападне Украйна. А едно време каква пропаганда се лееше от СССР за братството между славянските народи!!! 🤔
    —цитат от коментар 43 на constatator


    И по време на СССР имаше панове, бандеровци, РОА, усташи (СФРЮ) ...
    :-) Не бъркай славяни с фашета, а ако си мюсулман ... и басмачи имаше.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  70. 70 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Хубаво, ама най-напред трябва да се санкционират Сащ, които тази година напълно отрязаха ЕС с доставките на втечнен газ за сметка на Китай, а това доведе до цялата каша с увеличèнието на цените на борсите....

    НА ПОСТУ! В. В. Путин
  71. 71 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3787 Любопитно

    До коментар [#14] от "samoedin":

    Как да обмитиш нещо, което го няма в митническите списъци?

  72. 72 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    До коментар [#15] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":

    Май няма. САЩ, Катар и другите с ВПГ го пращат в Азия и латинска Америка. Давали повече пари. А иначе щяха да наводняват ЕС с евтин газ.

  73. 73 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    До коментар [#29] от "alabalko":

    Те ги режат от там от години. И нищо няма до сега.

  74. 74 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    До коментар [#37] от "padrino":

    Норвегия се радва на това. Тя продава газ само на борсата и цените сега и дойдоха дюшеш. Но на нея никой не ѝ прави забележка.

  75. 75 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    До коментар [#47] от "padrino":

    Не се опитвай да го ограмотяваш. Не приема.

  76. 76 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    Литва все повече изпада в комични ситуации. Беше мощен рев срещу Беларуската АЕЦ, какви ли не изпълнения имаше, как щели за европейската мрежа да се закачат та да са повече европейци, как те щели да си правят собствени централи, и какво ли не. Върха беше като даваха акъл на Украйна и тя да не купува ток от Беларус, а сега и Литва, и Украйна са най-големите клиенти на беларуския ток.

  77. 77 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    До коментар [#51] от "К2":

    Алжир спря транзит на 10 млрд кубометра през Мароко. Норвежкия газ намаля - изтощени находища. И ще продължи да намалява по тази причина.

  78. 78 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1127 Весело

    [quote#11:"Julian Mall"][/quote] На ЕС много отдавна му трябва много по-твърда, категорична, реактивна и оперативна политика спрямо североизточните степи и блата!!!

    —цитат от коментар 1 на selqnin


    Тези степи и блата на североизток сигурно ги сънуваш вечер.


    Както ти сънуваш турци под леглото.

  79. 79 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1127 Весело

    [quote#42:"padrino"][/quote] На Китай газа го продават в юани. Доларес имат, ама като не могат да търгуват с тях...Нито евраки, нито доларес могат да използват тогава.

    —цитат от коментар 29 на alabalko


    Сигурен ли си, че няма да се плаща в долари?? Защото Китайците държат щатите за топките. Те са на второ място по притежание на дълга на Американците. И как точно САЩ ще забранят на Котай да използва долари за търговски операции? Освен ако не искат да срутят целият пазар. В момента в който Китайците обявят, че си искат парите по дълга и щатите ще се намерят в едно много интересно положение.


    Тя тая работа не е като оная работа,политикономисте.Книжата по дълга си имат падеж(обикновено 20г).Преди това нищо не можеш да искаш,печелиш от доходноста им.И те китайците са луди,да изгубят толкова пари.Ама от политикономика от соца-толкова.Пробвай бабите пред блока с тия глупости,барем ти вържат.

  80. 80 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Боже, колко мъка има в тоя Брюксел, Боже....

    Знанието е сила, информацията - власт
  81. 81 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    До коментар [#71] от "Vlado Nikolov":

    "Как да обмитиш нещо, което го няма в митническите списъци?"


    Ако правилно разбирам статията, не става въпрос за мита, а за мерки извън тях срещу икономическа принуда, упражнявана от трети страни при газови доставки за страни от ЕС ! То и няма стоки тук, които да се обмитяват, има само враждебни действия :

    Европейският съюз ще може да налага търговски санкции на държави, които спират газовите доставки, за да упражнят натиск върху вземането на решения. Това ще става по силата на нов инструмент срещу използването на икономическа принуда, предложен в сряда от Европейската комисия.

    ............................

  82. 82 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1127 Любопитно

    До коментар [#47] от "padrino":Не се опитвай да го ограмотяваш. Не приема.
    —цитат от коментар 75 на Vlado Nikolov


    То да бяхте грамотни двамата та да приема от вас някой нещо.Ама не...

  83. 83 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    До коментар [#81] от "samoedin":

    Отговорих на цитата за Литва. Иначе за газа ще е трудно да наложат санкции. Защото първи са САЩ, които обещаха да изместят руснаците с евтин газ и искат спиране на СП 2.

  84. 84 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3078 Неутрално

    Ако Брюксел продължава за щяло и нещяло да показва зъби и нокти, накрая Путин ще им врътне кранчето и ще ги направи за посмешище.

  85. 85 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    .Книжата по дълга си имат падеж(обикновено 20г).Преди това нищо не можеш да искаш,печелиш от доходноста им.И те китайците са луди,да изгубят толкова пари.Ама от политикономика от соца-толкова.Пробвай бабите пред блока с тия глупости,барем ти вържат.
    —цитат от коментар 79 на Димитър Димитров


    Ти явно НИКОГА не си имал някаква форма на финансов договор, във всеки един такъв...пак да повторя: ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН финансов инструмент има опция, че кредитодателя може да изиска дължимото във всеки един момент като даде нужното уведомление като време което също е упоменато в договора. Погледни си документите за кредита за жилището си (ако имаш такъв) и после пак ела да си поговорим.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  86. 86 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Литва все повече изпада в комични ситуации. Беше мощен рев срещу Беларуската АЕЦ, какви ли не изпълнения имаше, как щели за европейската мрежа да се закачат та да са повече европейци, как те щели да си правят собствени централи, и какво ли не. Върха беше като даваха акъл на Украйна и тя да не купува ток от Беларус, а сега и Литва, и Украйна са най-големите клиенти на беларуския ток.
    —цитат от коментар 76 на .


    Литовците са по-големи дупедавци и от нас затвориха си и двата реактора хилядника, а сега ще се молят на Батка да им пусне тока малко по-евтино...

    НА ПОСТУ! В. В. Путин
  87. 87 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6859 Неутрално

    За нас е добре, защото ние първи ще се продадем и предадем.

  88. 88 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    До коментар [#51] от "К2":Алжир спря транзит на 10 млрд кубометра през Мароко. Норвежкия газ намаля - изтощени находища. И ще продължи да намалява по тази причина.
    —цитат от коментар 77 на Vlado Nikolov


    изтощени, неизтощени находища, да не намаляват че ще попаднат под санкции :)

  89. 89 Профил на Niko Kostantinov
    Niko Kostantinov
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#85] от "padrino":
    ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН финансов инструмент има опция, че кредитодателя може да изиска дължимото във всеки един момент като даде нужното уведомление като време което също е упоменато в договора
    ________________________________________
    Мисля че сравнението е доста неточно. ДЦК има точно определена дата(падеж) на която притежателите му си връщат парите с определената лихва и никой неможе да ги изисква по-рано. Ако искаш обаче може да ги продадеш тези ДЦК.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  91. 91 Профил на oua58686497
    oua58686497
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Ммм, ето ББ защо прибърза да направи тръбата. И то за наша сметка.
    Трябваше му власт до към ноември да си изпъли плаовете.Нищо де , новите ще ги изпълят.

  92. 92 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 5879 Неутрално

    Механизмът ще се прилага само в краен случай, ако държавата не е склонна на консултации с ЕС и на отстъпки, каза Домбровскис.
    ____________________________________________________________

    Ако държава не е склонна на отстъпки, тоест се защитава от принудително намаляване на цена на енергоносител, то ЕС ще почне с икономически принуди/ санкции?

    САЩ провят подобни стъпки от поне 100 години, ама САЩ имат военнен потенциал да налагат санкции! А ние от ЕС с коя армия ще го правим?

    ДБ: Време е да спечелим България
  93. 93 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3078 Неутрално

    "САЩ провят подобни стъпки от поне 100 години, ама САЩ имат военнен потенциал да налагат санкции! А ние от ЕС с коя армия ще го правим?"
    До коментар [#92] от "Полковник Паликъщов":

    То пък има и едни, дето имат потенциал да се противопоставят.
    Каквото е да е, ако държава държи човечеството на ръба на апокалипсиса, тя е враг на живото и на хората, това е очевидно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK