Явно целта на упражнението е да се предизвика някаква революция. Където върже. За сега "широките народни маси" се дърпат и не кълват. Да видим до кога.
Напред към светлото бъдеще на свещи в пещерата. Като преди това сме направили електроенергията безумно скъпа. Всичко това в интерес на потребителите, разбира се.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Еднолично решение на Меркел да затвори всички ядрени централи, взето непосредствено след Фукушима!
Струва на немският данъкоплатец милиарди евро, които плащат на собствениците за пропуснати ползи!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Това е истинска енергийна трансформация. Вярвам, че тя е за добро, очевидно мнозинството германци също споделят това мнение. С използването на повече ВЕИ страната ще стане и по независима в енергийно отношение.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
И какво от това? Умните немски глави са решили да приключат с атомната енергия но затова пък ще компенсират с "чистите" въглища. Иначе явно и идея си нямат какво ще правят след време, ако вятъра не духа или слънцето не грее малко по-дълго...
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Защо са избрали този ред на спиране става ясно в този цитат от статията:
Шестте ядрени реактора са произвеждали около 12% от електричеството в Германия, сочат данни на BDEW. Делът на възобновяемите енергийни източници е 41%, на въглищата - 28%, и на природния газ - 15%.
П.П. Природния газ ще продължи да се ползва след затварянето на въглищните централи. И така, докато не бъде заместен от новото гориво на бъдещето - водорода. :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
, и?!!! С покупателната си сила и правата които дава свободният пазар са в състояние да изкупят цялата налична електроенергия в Европа. Естествено това ще доведе до фалити на производства в периферията, които пък съответно ще бъдат заместени от производства в Германия. Така че в крайна сметка пак Германия печели, някой друг (ние) го дух@. ЧНГ!
Това е истинска енергийна трансформация. Вярвам, че тя е за добро, очевидно мнозинството германци също споделят това мнение. С използването на повече ВЕИ страната ще стане и по независима в енергийно отношение.
Баш те така ще станат нещата, браво на немците. Между другото обясняват, че една от причините за високите цени на ел. енергията било това, че нямало вятър в Северно море... Толкова за повечето ВЕИ и независимостта в енергийно отношение. Особено при липсата на каквито и да е адекватни и с достатъчно капацитет системи за съхраняване на енергията от ВЕИ.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
"След аварията в японската АЕЦ "Фукушима" през 2011 г. Германия реши да се откаже от използването на ядрената енергия за производство на ток, но това я направи по-зависима от въглищата. Въпреки това Берлин ще се откаже от въглищата като източник на енергия до 2038 г."
А от тока кога ще се откаже?
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
Това да закриеш Атомните заради Фокушима беше Лудост. Фукушима няма как да стане в Германия. Реакторите във Фукушима бяха стари от 60те години лошо проектирани лошо построени на грешното място и лошо потдържани в земетръсна цунами зона. В Германия реакторите са модерни от 80те и 90те години. Съвсем друг тип. Но явно комсомолката толкова разбира от физика.
Само, че когато слънце и вятър нямаше, онези 41 % не съществуваха , а другите проценти станаха много по-големи. Работата на една държава е да планира ПРАВИЛНО. А Германия не може да го прави и целия ЕС страда от това. И то страда сериозно и ще продължи да страда. Поредната огромна глупост е зеления водород. Защо никой не споменава нищожното КПД на трансформациите на зеления водород до ел енергия за потребление или задвижване на МПС. Защото ще го открием едва когато е късно и това закъснение ще се плати от европееца и ще го докара на края на опашката на бедността, докато американци, азиатци и други не отидат начело, защото няма да слагат пред себе си изкуствени комунистически бариери.
До коментар [#2] от "ju.li":Явно целта на упражнението е да се предизвика някаква революция. Където върже. За сега "широките народни маси" се дърпат и не кълват. Да видим до кога.
Как до кога?! Ами чакат пак накой австриец да извади кестените от огъня!
Това тока да не ти е като Интернета - хоп и на другия край на света. За да стигне ток от България до Германия, това ще е съпроводено с огромни загуби по електропреноса, което в крайна сметка го обезсмисля.
Разбира се, че никой не праща енергия към Германия. Праща само цената и, което е напълно достатъчно за да обеднеят всички , а Германия да изпълни васалния си дълг.
След като се уредиха да точат евтин газ от Русия, немците спокойно могат да затворят половината си атомна мощност. Ганьо ги гледа и не ги разбира - 'щото си мисли че евтин руски газ не може да има.
Всяка империя рано или късно се самоунищожава. Първият признак винаги е издигането в култ на мъжеложството. Рим е паднал когато императорите са започнали да спят с робите си.
Може, няма невъзможни неща но само ако има далавера - спрвка тецът на доганя и сайт има и е преустроен ма май работи докато натрупа дългове и му спряха газа.
Токът няма нужда да пътува от България до Германия, просто България продава на Румъния, Румъния на Унгария, Унгария на Чехия а Чехия на Германия 😱😱😱💥💥💥🌋🌋🌋
Газът, петролът, износът на оръжие и атомните централи - отраслите на които Путин разчита, но които сериозно влошават показателите си! Затова руските тролове са се натръшкали на поредната амбразура, но ... амбразурите станаха много и стават все повече.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
До коментар [#11] от "Полковник Паликъщов":Почти всички страни в Европа строят или ще строят атомни централи. Холандия, Чехия, Унгария, Полша, Англия, Румъния, Турция.
Начи всеобщата тенденция е заместване на природния газ с водород. Обаче тоя водород може да се прави или от природен газ, или от вода с електролиза. От газ е по голямо кпд-то ма не е много "зелено". Проблемите на водорода са транспорт, съхранение и безопасност. Като се решат вероятно ще заместят горивата - бензин, газ, дизел, както и ще дадат тласък на атома и алтернативните енергии. Защото при тях проблема е от рода - има слънце/вятър , ма ток не трябва, ток трябва ма няма слънце/вятър. Три атома пък ток все си има, ма няма консуматори.
За това и се радва на най-ниската цена в Европа. В момента 12 евро на мегават. Ядрената мафия може да предложи минимум 10 пъти по-висока цена. В момента в ядрена Франция е 120 евро на мегават.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
И от Франция - от техните АЕЦ.... Не знам откъде повече купуват, там или Полша.
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
Защо първо не затворят въглищните си централи? А от ядрената енергия и да искат няма да могат да се откажат, защото съседната им Франция има 56 реактора и искат, не искат им се налага да купуват ток от там като няма вятър и слънце.
Въглищата цапат много, но за малко. ядрените отпадъци трябва да се съхраняват в херметични хранилища, способни да задържат високоенергийни частици в продължение на около 50 000 г. Отделно, ако гръмне въглищна централа, може да убие няколко човека. Ако гръмне ядрена, може да избие цял континент и да оцапа цялата планета. С Чернобил буквално на косъм и с цената на самоубийството на доста миньори ни се размина апокалипсиса.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
До коментар [#34] от "БМЗ":И все пак ето и отговора:Токът няма нужда да пътува от България до Германия, просто България продава на Румъния, Румъния на Унгария, Унгария на Чехия а Чехия на Германия 😱😱😱💥💥💥🌋🌋🌋
И като сумираш загубите от България до Румъния + от Румъния до Унгария+ ... и така до Германия, се получават пак същите големи загуби от пренос, но не наведнъж, а на части. Единственото, което можеш да направиш, е да му се извиниш.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Германия затваря три от шестте си ядрени реактора____________________________________________________________А Франция планира да строи нови ядрени централи!
За това и Франция се "радва" на най-скъпата ел. енергия в Европа. При над 70% дял от енергийният си микс, цените им в над 90% от времето са най-високите на континента. Цените в момента, може да видите тук: https://www.energylive.cloud/Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
Затваря ги не зареди екология, а защото са много стари и или трябва да вложат нови милярди за обновяване или да ги затворят. Ако много им пукаше за околната среда първо щяха да спрат въглищата.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Спирането не значи унищожаване. След година ще им дойде ума в главата и пак ще ги пуснат. Имаше анализ на капацитета на германската енергетика. АЕЦ-овете им са си базовата мощност, когато дойдат облаци и спре вятъра. И правят половината от потребената енергия. Няма лошо да има ВЕИ. Те си правят ток от нищото. Но АЕЦ е магарето, което опъва каиша непрекъснато.
Ако ти харесва повече, замени Путин с Русия. Не че тя е вечна. Но най-добре не се разсейвай с това, а се тръшвай на амбразурата, че в последно време не смогвате на всички амбразури.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
До коментар [#32] от "naturist": "Защо никой не споменава нищожното КПД на трансформациите на зеления водород до ел енергия за потребление или задвижване на МПС."
Ето защо. Защото и ти не го споменаваш, а го пише на много места например: http://energia.elmedia.net/bg/2013-6/editorials/водородни-горивни-клетки_00781.html Най-ефективното използване на водорода е преобразуването на химичната му енергия в електрическа в горивни клетки. Високата ефективност на конверсията на горивните клетки – до 60%, ги прави привлекателни в сравнение с други електрически алтернативи на базата на изкопаеми горива, които са ефективни средно около 34%.
Няма. Енергийната криза беше планирана от Москва и осъществена с помощта на местни, подкупни политици и държавни служители. Естествено, ще се вземат мерки тази криза да не се повтаря. Дали ще се изградят много нови хранилища или ще бъде ограничен руският внос до санитарен минимум, няма значение. Важното е, че Путин за последен път изнудва Европа с газовото си оръжие.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
не само нашите управници грешат.На следващата нова година ще спрат другите 3 ,ще останат на тъмно,защото Голямото Пути да се свети името още си играе на тука има тука нема с газта и като скочи цената на тока до небесата ще пуснат отново и 6те централи.Хубаво е да се правиш на зелен ,ама нали трябва и да се яде.
До коментар [#58] от "quatro_4x3":Хаха, ето го другият клоун 😃Я виж Козлодуй къде е на картата и ми кажи докъде ще има по голяма загуба в преноса, до Букурещ или до Бургас?
До Германия. За Германия коментираме. Май не разбираш за какво спорим? Колкото повече мърдаш, повече се смърди.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
+++++++++ Както правилно посочваш, основният проблем е че радиоактивните отпадъци са такива в продължение на 50-100 000 години и никой не е намерил начин да ги съхрани, обезвреди или унищожи. Никой! Където и да се складират, след 100-200-500 години бетона, скалата или каквото е ще се пропука и водите наоколо ще светнат. Това ни чака и с Козлодуй. Засега цяла Европа плаща на Русия да им складира радиоктивните отпадъци в Сибир, но това пак не е решение. Единия от полигоните в тайгата има складирани 1 000 000 тона отпъдъци, с идеята че ще стоят замръзнали. Но и там се стопля и само въпрос на време е да потекат радиоктивни води към Северния ледовит океан.
Бе не е точно така, работи се много в това направление. Не само проекти. Впрочем Полша иска да строи АЕЦ - 6 реактора с мощност 6-9 Гигавата / 1.6 ГВт ако са френските/. И площадка е определила. Вероятно и тя се гласи да продава ток на германците.
ядрените отпадъци трябва да се съхраняват в херметични хранилища, способни да задържат високоенергийни частици в продължение на около 50 000 г. Отделно, ако гръмне въглищна централа, може да убие няколко човека. Ако гръмне ядрена, може да избие цял континент и да оцапа цялата планета. С Чернобил буквално на косъм и с цената на самоубийството на доста миньори ни се размина апокалипсиса.
Само че ядреният отпадък от енергията, която ще стигне за целия живот на един човек, се побира в кутийка кока-кола. Има предостатъчно място за съхраняване, изградените съоръжения пък не изпускат никакви емисии в атмосферата.
И естествено трябва да се спомене Чернобил :) ... Чернобил беше продукт на стара съветска техника и дори и по съветски стандарти тестът, който предизвика аварията, беше космически нехаен. Тази техника вече не се ползва и няма да се ползва. А жертвите на Чернобил са не повече от 5 000, това включва директните жиертви (около 130) и заболелите и умрели от рак в годининте след това. Най-масовият вид рак, предизвикан от Чернобил, е на щитовидната жлеза, който е летален в едва 5% от случаите.
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
За Австрия е вярно, че внася евтин ток от атомната централа в Бавария, защото не експлоатира своята централа........но много години преди да освободят България от източния блок, в Австрия - активисти на грийнпийс успяват да наложат сред населението зелената идеа, че енергия от атомна централа е вредна. Само че тези активисти на Грийнпийс са подпомогнати от тогавашното правителство, което е ило загрижено за бизнеса с дървесина. Все пак на територията на Австрия се намра в момента една от най-голямата дъскорезница в света. По-голяма от австрийската е Сан-Петербугската, която също е собственост на фамилията Binderholz GesmbH от Тирол. Афинските дъскорезници са с руско участие. ...Освен това в Австрия има 80 ВЕЦа, 33 от които са толкова мощни, че захранват с ток градове. Така че примерът с Австрия е неудачен.
До коментар [#57] от "Viva la Evolution":+++++++++Както правилно посочваш, основният проблем е че радиоактивните отпадъци са такива в продължение на 50-100 000 години и никой не е намерил начин да ги съхрани, обезвреди или унищожи. Никой! Където и да се складират, след 100-200-500 години бетона, скалата или каквото е ще се пропука и водите наоколо ще светнат. Това ни чака и с Козлодуй.Засега цяла Европа плаща на Русия да им складира радиоктивните отпадъци в Сибир, но това пак не е решение. Единия от полигоните в тайгата има складирани 1 000 000 тона отпъдъци, с идеята че ще стоят замръзнали. Но и там се стопля и само въпрос на време е да потекат радиоктивни води към Северния ледовит океан.
Могат да бъдат премествани в нови хранилища, но това са хиляди години, през които правнуците ни да плащат за простотиите, които ние сме вършили!!!
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
В Сиверинг (най-богаташкият квартал на Виена) е пуснат автобус, който е на водовродни свещи. Разработен е от техническия уни на Виена и Пермския технически уни в Русия. Още не гръмнал, но тестът няма 2 години. Още е в пробна фаза.
И пак стигаме до извода, че историята е проект, а не обстоятелства които ужким се наслагват без човешка намеса. От нас се иска реакция, тоест да дигнем арикади и те да ни смачкат в гад и террор, за да идем на война за техния интерес
„Германия затваря три от шестте си ядрени реактора“
Германците просто изпълняват дерективата на Путин, Северен поток 2 да стане безалтернативен доставчик на енергия за Германия. Изпълняват и повелята на Ленин: „Комунизмът е съветска власт плюс електрификация на цялата страна.“ под формата: „Комунизмът е съветска власт плюс газова електрификация на цялата страна.“
До коментар [#57] от "Viva la Evolution":+++++++++Както правилно посочваш, основният проблем е че радиоактивните отпадъци са такива в продължение на 50-100 000 години и никой не е намерил начин да ги съхрани, обезвреди или унищожи. Никой! Където и да се складират, след 100-200-500 години бетона, скалата или каквото е ще се пропука и водите наоколо ще светнат. Това ни чака и с Козлодуй.Засега цяла Европа плаща на Русия да им складира радиоктивните отпадъци в Сибир, но това пак не е решение. Единия от полигоните в тайгата има складирани 1 000 000 тона отпъдъци, с идеята че ще стоят замръзнали. Но и там се стопля и само въпрос на време е да потекат радиоктивни води към Северния ледовит океан.
Знаеш ли колко е отпадъка като обем от една ядреца централа? Нищожно малък, предвидим като обем в екслоатациония срок на една централа. Да не говорим че може да се 'рециклира' дори и сега. А още повече че ще може да се рециклира в бъдеще...
Това със тайгата че щяла да се стопи и не знам какви фантасмагории - това със 50,000, 500,000години полуразпад са глупости за наивници. След като е извадено от реактора горивото стои около 18 месеца в 'басейн' с 'вода'. Смятай за 180 месеца, или 1800... Не казвам че става да си го мажеш на филия, но казвам само че можеш спокойно да забравиш за него спокоино някъде закопано.
'progressives' is the politically correct word for communists
Газът, петролът, износът на оръжие и атомните централи - отраслите на които Путин разчита, но които сериозно влошават показателите си! Затова руските тролове са се натръшкали на поредната амбразура, но ... амбразурите станаха много и стават все повече.
Русия разчита и на въглища, тази година е вдигнала производството на въглища с 10%, станаха и няколко аварии във въглищни мини. https://money.bg/economics/evropa-moli-rusiya-za-poveche-vaglishta.htmlСвободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Решението на кризите с липсата на енергия в Германия, според тези които подкрепят сегашната лудост на перки и соларни панели е.... още перки и соларни панели...Само дето като има много слънце и вятър системата продава енергия на 0 цента, а като няма никакво разчита на внос. Не разбирам как някой продължава да подкрепя тази простотия
'progressives' is the politically correct word for communists
И какво като разчита на ТЕЦ ? ?? Русия доставя най -огромното количество чист кислород на Планетата. Аз бих искал данък ...дори !!! Да засаждат и другите гори ...!
До коментар [#91] от "NotWokeEnough": Глупости глупости глупости.
Знаеш ли колко е отпадъка като обем от една ядреца централа? Нищожно малък, предвидим като обем в екслоатациония срок на една централа. Да не говорим че може да се 'рециклира' дори и сега. А още повече че ще може да се рециклира в бъдеще...
Това със тайгата че щяла да се стопи и не знам какви фантасмагории - това със 50,000, 500,000години полуразпад са глупости за наивници. След като е извадено от реактора горивото стои около 18 месеца в 'басейн' с 'вода'. Смятай за 180 месеца, или 1800... Не казвам че става да си го мажеш на филия, но казвам само че можеш спокойно да забравиш за него спокоино някъде закопано.
Тази година само Германия, която си спря повечето реактори, е депонирала в Русия на 2-3 пъти по 3-4 000 тона радиоактивни отпадъци. Толкова за нищожно малкия обем. Колкото до складирането, намери в света едно завършено, сертифицирано и работещо хранилище за радиоактивни отпадъци. Няма! Германия и САЩ хвърлиха десетки милиарди от бюджетите си да построят такива, без успех. А ако към цената на тока добавиш и тези разходи, цената ще скачи до небето.
До коментар [#20] от "Иво":Само, че когато слънце и вятър нямаше, онези 41 % не съществуваха , а другите проценти станаха много по-големи. Работата на една държава е да планира ПРАВИЛНО. А Германия не може да го прави и целия ЕС страда от това. И то страда сериозно и ще продължи да страда. Поредната огромна глупост е зеления водород. Защо никой не споменава нищожното КПД на трансформациите на зеления водород до ел енергия за потребление или задвижване на МПС. Защото ще го открием едва когато е късно и това закъснение ще се плати от европееца и ще го докара на края на опашката на бедността, докато американци, азиатци и други не отидат начело, защото няма да слагат пред себе си изкуствени комунистически бариери.
Натуристе, има доста неточности в коментара ти. Дали Германия планира енергийно правилно те първа ще разберем в бъдеще. ЕС не виждам как страда заради Германия. Има общо европейски цели (така наречената Зелена сделка (пакт)), която не е само творение на Германия, а на мнозинството държави членки в ЕС. Зеления водород е зелен, защото при изгарянето му не се отделят вредни и парникови газове. Той ще се ползва повече като гориво за автомобили, отколкото за гориво в газови ТЕЦ-ве. А, това какво били КПД-то му, ами заповядай и сподели тук с нас какво е КПД-то на "трансформация" на водорода, природния газ (метан), на нафтата и т.н. за да направим сравнението. :-)
И накрая, НЕ само ЕС увеличава дяла от използваната електроенергия произведена от ВЕИ, същото се прави и в Китай (впрочем Китай в момента е номер едно в света в тази област), както и в САЩ.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
EU Fighter
Рейтинг: 458 НеутралноПохвално!
ju.li
Рейтинг: 1331 ВеселоЯвно целта на упражнението е да се предизвика някаква революция. Където върже. За сега "широките народни маси" се дърпат и не кълват. Да видим до кога.
Patsis
Рейтинг: 2900 ВеселоНищо, на простолюдието вече е разяснено как да се грее на свещ!
moreee
Рейтинг: 542 НеутралноТе затова ни натискаха да пуснем тока на борсата, за не се изместят бизнесите им в страни с по-евтина енергия. Сега ще ядем дървото заедно.
Lazarus
Рейтинг: 845 НеутралноПо-логично ми изглежда да беше спряла първо въглищните централи.
rumen_s
Рейтинг: 1514 НеутралноНапред към светлото бъдеще на свещи в пещерата. Като преди това сме направили електроенергията безумно скъпа. Всичко това в интерес на потребителите, разбира се.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Крадливото ромче
Рейтинг: 1167 НеутралноИ строят още четири!
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴CINZANO
Рейтинг: 592 ЛюбопитноЗначи затварят ядрените реактори, но здраво дънят въглища?
Мома, събори Альошата!Това ако не е дебилизъм в чиста форма, не знам какво е?
moreee
Рейтинг: 542 НеутралноПодготвят германците как да оцеляват без ток (ВИДЕО). Светлото бъдеще е близо.
https://m.youtube.com/watch?v=r0OoB1_jfic
mitko11
Рейтинг: 2332 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "rumen_s":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовНе. До една година ще определят атомната енергия за зелена и незамърсяваща ...
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1951 НеутралноГермания затваря три от шестте си ядрени реактора
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)____________________________________________________________
А Франция планира да строи нови ядрени централи!
superb
Рейтинг: 290 ЛюбопитноТова има ли общо с енергийната криза в Европа към момента?
БМЗ
Рейтинг: 1044 ВеселоВладимир Владимирович Путин харесва това. 😊
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченУсещам как Северен поток 2 ще бъде пуснат в най-кратко време. 😉
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1951 НеутралноЕднолично решение на Меркел да затвори всички ядрени централи, взето непосредствено след Фукушима!
Струва на немският данъкоплатец милиарди евро, които плащат на собствениците за пропуснати ползи! Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
moreee
Рейтинг: 542 НеутралноДо коментар [#11] от "Полковник Паликъщов":
"А Франция планира да строи нови ядрени централи!"
Ако Франция затвори реакторите в Германия тока ще спре.
.
Рейтинг: 1785 НеутралноДо коментар [#11] от "Полковник Паликъщов":
Почти всички страни в Европа строят или ще строят атомни централи. Холандия, Чехия, Унгария, Полша, Англия, Румъния, Турция.
БМЗ
Рейтинг: 1044 ВеселоДо коментар [#14] от "Полковник Паликъщов":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченМда, другарката Лицемеркел направи неизброими и неизгладими поразии на бедния немския народ.
Иво
Рейтинг: 3680 ЛюбопитноТова е истинска енергийна трансформация. Вярвам, че тя е за добро, очевидно мнозинството германци също споделят това мнение. С използването на повече ВЕИ страната ще стане и по независима в енергийно отношение.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36rumen_s
Рейтинг: 1514 НеутралноИ какво от това? Умните немски глави са решили да приключат с атомната енергия но затова пък ще компенсират с "чистите" въглища. Иначе явно и идея си нямат какво ще правят след време, ако вятъра не духа или слънцето не грее малко по-дълго... Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Иво
Рейтинг: 3680 ЛюбопитноЗащо са избрали този ред на спиране става ясно в този цитат от статията:
Шестте ядрени реактора са произвеждали около 12% от електричеството в Германия, сочат данни на BDEW. Делът на възобновяемите енергийни източници е 41%, на въглищата - 28%, и на природния газ - 15%.
П.П. Природния газ ще продължи да се ползва след затварянето на въглищните централи. И така, докато не бъде заместен от новото гориво на бъдещето - водорода. :-) "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
zxp53317185
Рейтинг: 2035 Неутрално, и?!!!
С покупателната си сила и правата които дава свободният пазар са в състояние да изкупят цялата налична електроенергия в Европа. Естествено това ще доведе до фалити на производства в периферията, които пък съответно ще бъдат заместени от производства в Германия.
Така че в крайна сметка пак Германия печели, някой друг (ние) го дух@.
ЧНГ!
rumen_s
Рейтинг: 1514 НеутралноБаш те така ще станат нещата, браво на немците. Между другото обясняват, че една от причините за високите цени на ел. енергията било това, че нямало вятър в Северно море... Толкова за повечето ВЕИ и независимостта в енергийно отношение. Особено при липсата на каквито и да е адекватни и с достатъчно капацитет системи за съхраняване на енергията от ВЕИ. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
clint_eastwood
Рейтинг: 787 Неутрално"След аварията в японската АЕЦ "Фукушима" през 2011 г. Германия реши да се откаже от използването на ядрената енергия за производство на ток, но това я направи по-зависима от въглищата. Въпреки това Берлин ще се откаже от въглищата като източник на енергия до 2038 г."
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/А от тока кога ще се откаже?
Martin Ivanov
Рейтинг: 853 НеутралноНа това се вика енергийно харакири.
zxp53317185
Рейтинг: 2035 НеутралноДо коментар [#21] от "МиГ-29":
Напротив, Меркел кански удържаше напъните на леви и либерални комундета.
Гледай сега тепърва какво предстои 😉
olimpipanov
Рейтинг: 785 НеутралноНещо нбе се връзва, 28% о електрика от кюмюр, а си затварят ядрените централи.
Цел - 80% от ВЕИ, а дано ама да видим как ще стане, а кто невлезат масово електромобилите ко праим, че там сметката е олеле мале.
rumen_s
Рейтинг: 1514 НеутралноСкоро, почнаха с клипчета да ги подготвят немците. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
МиГ-29
Рейтинг: 365 НеутралноТова да закриеш Атомните заради Фокушима беше Лудост.
Фукушима няма как да стане в Германия.
Реакторите във Фукушима бяха стари от 60те години лошо проектирани лошо построени на грешното място и лошо потдържани в земетръсна цунами зона.
В Германия реакторите са модерни от 80те и 90те години. Съвсем друг тип.
Но явно комсомолката толкова разбира от физика.
Padrino
Рейтинг: 1064 ВеселоЧестито да им зеленото участие в правителството. Сега да очакват да дойде и Американския газ и никога повече няма да видят толкова скъп ток и газ😂😂😂
Julian Mall
Рейтинг: 2546 ВеселоА така. Всички в името на природата и природосъобразният начин на живот когато е нямало нужда от ток!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоnaturist
Рейтинг: 228 ВеселоДо коментар [#20] от "Иво":
Само, че когато слънце и вятър нямаше, онези 41 % не съществуваха , а другите проценти станаха много по-големи. Работата на една държава е да планира ПРАВИЛНО. А Германия не може да го прави и целия ЕС страда от това. И то страда сериозно и ще продължи да страда. Поредната огромна глупост е зеления водород. Защо никой не споменава нищожното КПД на трансформациите на зеления водород до ел енергия за потребление или задвижване на МПС. Защото ще го открием едва когато е късно и това закъснение ще се плати от европееца и ще го докара на края на опашката на бедността, докато американци, азиатци и други не отидат начело, защото няма да слагат пред себе си изкуствени комунистически бариери.
telqk
Рейтинг: 843 НеутралноДо коментар [#2] от "ju.li":Явно целта на упражнението е да се предизвика някаква революция. Където върже. За сега "широките народни маси" се дърпат и не кълват. Да видим до кога.
Как до кога?! Ами чакат пак накой австриец да извади кестените от огъня!
БМЗ
Рейтинг: 1044 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "zxp53317185":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченТова тока да не ти е като Интернета - хоп и на другия край на света.
За да стигне ток от България до Германия, това ще е съпроводено с огромни загуби по електропреноса, което в крайна сметка го обезсмисля.
mso011053684
Рейтинг: 476 НеутралноДо коментар [#27] от "olimpipanov":
Въглищен ТЕЦ може да бъде трансформиран в такъв използващ газ за първично гориво. Ядрена централа не можеш да я трансформираш във нищо.
Padrino
Рейтинг: 1064 ВеселоНо за сметка на това, сигурно вече и обзавеждат офиса в някоя Руска газова компания 😂😂
naturist
Рейтинг: 228 ВеселоДо коментар [#34] от "БМЗ":
Разбира се, че никой не праща енергия към Германия. Праща само цената и, което е напълно достатъчно за да обеднеят всички , а Германия да изпълни васалния си дълг.
Deaddark
Рейтинг: 1926 НеутралноСлед като се уредиха да точат евтин газ от Русия, немците спокойно могат да затворят половината си атомна мощност. Ганьо ги гледа и не ги разбира - 'щото си мисли че евтин руски газ не може да има.
МиГ-29
Рейтинг: 365 НеутралноДо коментар [#34] от "БМЗ":
Германия няма да взима ток от България а от ПОЛША.
А Полша го произвежда евтино от Въглища.
moreee
Рейтинг: 542 НеутралноДо коментар [#18] от "Иво":
"Това е истинска енергийна трансформация. Вярвам, че тя е за добро, очевидно мнозинството германци също споделят това мнение"
Точно това ме плаши. Преди 80 г мнозинството германци подкрепяха едни други неща и работата не свърши добре. Предполагам, че сега ще стане същото.
zxp53317185
Рейтинг: 2035 НеутралноДо коментар [#34] от "БМЗ":
😄 Разсмя ме!
Сега пак помисли ....
БМЗ
Рейтинг: 1044 НеутралноДо коментар [#39] от "МиГ-29":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченОтговорът ми беше конкретно към коментар 22, прочети го.
moreee
Рейтинг: 542 НеутралноДо коментар [#25] от "Martin Ivanov":
"На това се вика енергийно харакири."
Всяка империя рано или късно се самоунищожава. Първият признак винаги е издигането в култ на мъжеложството. Рим е паднал когато императорите са започнали да спят с робите си.
telqk
Рейтинг: 843 НеутралноДо коментар [#35] от "mso011053684":
Може, няма невъзможни неща но само ако има далавера - спрвка тецът на доганя и сайт има и е преустроен ма май работи докато натрупа дългове и му спряха газа.
zxp53317185
Рейтинг: 2035 НеутралноДо коментар [#34] от "БМЗ":
И все пак ето и отговора:
Токът няма нужда да пътува от България до Германия, просто България продава на Румъния, Румъния на Унгария, Унгария на Чехия а Чехия на Германия 😱😱😱💥💥💥🌋🌋🌋
quatro_4x3
Рейтинг: 679 ВеселоГазът, петролът, износът на оръжие и атомните централи - отраслите на които Путин разчита, но които сериозно влошават показателите си!
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Затова руските тролове са се натръшкали на поредната амбразура, но ... амбразурите станаха много и стават все повече.
vassilun
Рейтинг: 4422 Весело"Германия затваря три от шестте си ядрени реактора"
А Франция ще строи нови ядрени реактори, за да отговори на търсенето на ток от страна на Германия! :-)
vassilun
Рейтинг: 4422 НеутралноА пък Австрия има една построена ядрена централа, готова за пускане в експлоатация, която никога не е работила! :-)
БМЗ
Рейтинг: 1044 ВеселоДо коментар [#45] от "zxp53317185":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченИ един алпийски мармот завива шоколад в станиол, нали?
.
Рейтинг: 1785 НеутралноНачи всеобщата тенденция е заместване на природния газ с водород. Обаче тоя водород може да се прави или от природен газ, или от вода с електролиза. От газ е по голямо кпд-то ма не е много "зелено". Проблемите на водорода са транспорт, съхранение и безопасност. Като се решат вероятно ще заместят горивата - бензин, газ, дизел, както и ще дадат тласък на атома и алтернативните енергии. Защото при тях проблема е от рода - има слънце/вятър , ма ток не трябва, ток трябва ма няма слънце/вятър. Три атома пък ток все си има, ма няма консуматори.
Viva la Evolution
Рейтинг: 858 НеутралноЗа това и се радва на най-ниската цена в Европа. В момента 12 евро на мегават. Ядрената мафия може да предложи минимум 10 пъти по-висока цена. В момента в ядрена Франция е 120 евро на мегават.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "clint_eastwood
Рейтинг: 787 НеутралноИ от Франция - от техните АЕЦ.... Не знам откъде повече купуват, там или Полша. Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
.
Рейтинг: 1785 НеутралноДо коментар [#46] от "quatro_4x3":
Бе Путин не е вечен, а една атомна централа е и за внуци и правнуци, твоето е шопско мислене.
waterfall
Рейтинг: 602 НеутралноКогато Господи искал да унищожи някого, първо му вземал акъла...
dejmos
Рейтинг: 2495 ВеселоЩе си купуват ЕКОЛОГИЧНА АТОМНА енергия от Франция . :)) Екологичния фундаментализъм до без предел :)
Българин Бг
Рейтинг: 537 НеутралноЗащо първо не затворят въглищните си централи? А от ядрената енергия и да искат няма да могат да се откажат, защото съседната им Франция има 56 реактора и искат, не искат им се налага да купуват ток от там като няма вятър и слънце.
Viva la Evolution
Рейтинг: 858 НеутралноВъглищата цапат много, но за малко. ядрените отпадъци трябва да се съхраняват в херметични хранилища, способни да задържат високоенергийни частици в продължение на около 50 000 г. Отделно, ако гръмне въглищна централа, може да убие няколко човека. Ако гръмне ядрена, може да избие цял континент и да оцапа цялата планета. С Чернобил буквално на косъм и с цената на самоубийството на доста миньори ни се размина апокалипсиса. Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
quatro_4x3
Рейтинг: 679 ВеселоИ като сумираш загубите от България до Румъния + от Румъния до Унгария+ ... и така до Германия, се получават пак същите големи загуби от пренос, но не наведнъж, а на части. Единственото, което можеш да направиш, е да му се извиниш. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
alabalko
Рейтинг: 550 Неутралнои въглищна централа ще спрат от полунощ
Viva la Evolution
Рейтинг: 858 НеутралноЗа това и Франция се "радва" на най-скъпата ел. енергия в Европа. При над 70% дял от енергийният си микс, цените им в над 90% от времето са най-високите на континента. Цените в момента, може да видите тук:
https://www.energylive.cloud/ Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
дерибеев
Рейтинг: 2560 НеутралноТоест ковид беше недостатъчен за преформатиране на матриала
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васSanyu
Рейтинг: 89 НеутралноЗатваря ги не зареди екология, а защото са много стари и или трябва да вложат нови милярди за обновяване или да ги затворят.
Ако много им пукаше за околната среда първо щяха да спрат въглищата.
vassilun
Рейтинг: 4422 Неутрално[quote#48:"vassilun"][/quote]
За този, който е сложил минус на този мой пост:
https://www.zwentendorf.com/en/
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Мавродинов
Рейтинг: 688 НеутралноСпирането не значи унищожаване. След година ще им дойде ума в главата и пак ще ги пуснат. Имаше анализ на капацитета на германската енергетика. АЕЦ-овете им са си базовата мощност, когато дойдат облаци и спре вятъра. И правят половината от потребената енергия. Няма лошо да има ВЕИ. Те си правят ток от нищото. Но АЕЦ е магарето, което опъва каиша непрекъснато.
quatro_4x3
Рейтинг: 679 НеутралноАко ти харесва повече, замени Путин с Русия. Не че тя е вечна.
Но най-добре не се разсейвай с това, а се тръшвай на амбразурата, че в последно време не смогвате на всички амбразури. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Иван K
Рейтинг: 2601 НеутралноДо коментар [#32] от "naturist":
подпис"Защо никой не споменава нищожното КПД на трансформациите на зеления водород до ел енергия за потребление или задвижване на МПС."
Ето защо. Защото и ти не го споменаваш, а го пише на много места например:
http://energia.elmedia.net/bg/2013-6/editorials/водородни-горивни-клетки_00781.html
Най-ефективното използване на водорода е преобразуването на химичната му енергия в електрическа в горивни клетки. Високата ефективност на конверсията на горивните клетки – до 60%, ги прави привлекателни в сравнение с други електрически алтернативи на базата на изкопаеми горива, които са ефективни средно около 34%.
Viva la Evolution
Рейтинг: 858 НеутралноНяма. Енергийната криза беше планирана от Москва и осъществена с помощта на местни, подкупни политици и държавни служители. Естествено, ще се вземат мерки тази криза да не се повтаря. Дали ще се изградят много нови хранилища или ще бъде ограничен руският внос до санитарен минимум, няма значение. Важното е, че Путин за последен път изнудва Европа с газовото си оръжие. Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
zxp53317185
Рейтинг: 2035 НеутралноДо коментар [#49] от "БМЗ":
Всъщност само се прави че го завива, понеже в завиването се губи част от станиолът 😃
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1218 Неутралноне само нашите управници грешат.На следващата нова година ще спрат другите 3 ,ще останат на тъмно,защото Голямото Пути да се свети името още си играе на тука има тука нема с газта и като скочи цената на тока до небесата ще пуснат отново и 6те централи.Хубаво е да се правиш на зелен ,ама нали трябва и да се яде.
MilliVanilli
Рейтинг: 1449 ВеселоЩе дочакаме новото бъдеще не енергетиката - водорода, както дочакахме светлото бъдеще на човечеството - комунизма. Сам съм, други няма...
quatro_4x3
Рейтинг: 679 НеутралноДо Германия. За Германия коментираме. Май не разбираш за какво спорим? Колкото повече мърдаш, повече се смърди. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
mso011053684
Рейтинг: 476 ВеселоДо коментар [#52] от "clint_eastwood":
Германия май беше неген износител на ел. Енергия...
zxp53317185
Рейтинг: 2035 НеутралноДо коментар [#72] от "quatro_4x3":
Боже Господи, какви дебили 🤦
Знаеш ли какво, ок, съгласен съм, от източна Европа не влиза никакъв ток в Германия щото Германия е далече 😃
mso011053684
Рейтинг: 476 ВеселоДо коментар [#58] от "quatro_4x3":
Не си прав, нямаш същото разстояние.
Z V
Рейтинг: 1536 ВеселоМосква, която няма нито една окупационна армия в Европа може да прави кризи на територии, по които са разположени американските войски
Логиката не ти е сила)))))))))))))))))
Русия ZZZаVършVа Vойната, която сащ Zапочна 2014.
Боже
Рейтинг: 228 НеутралноДо коментар [#57] от "Viva la Evolution":
Боже, Боже ...+++++++++
Както правилно посочваш, основният проблем е че радиоактивните отпадъци са такива в продължение на 50-100 000 години и никой не е намерил начин да ги съхрани, обезвреди или унищожи. Никой! Където и да се складират, след 100-200-500 години бетона, скалата или каквото е ще се пропука и водите наоколо ще светнат. Това ни чака и с Козлодуй.
Засега цяла Европа плаща на Русия да им складира радиоктивните отпадъци в Сибир, но това пак не е решение. Единия от полигоните в тайгата има складирани 1 000 000 тона отпъдъци, с идеята че ще стоят замръзнали. Но и там се стопля и само въпрос на време е да потекат радиоктивни води към Северния ледовит океан.
.
Рейтинг: 1785 НеутралноДо коментар [#71] от "MilliVanilli":
Бе не е точно така, работи се много в това направление. Не само проекти.
Впрочем Полша иска да строи АЕЦ - 6 реактора с мощност 6-9 Гигавата / 1.6 ГВт ако са френските/. И площадка е определила. Вероятно и тя се гласи да продава ток на германците.
clint_eastwood
Рейтинг: 787 НеутралноСамо че ядреният отпадък от енергията, която ще стигне за целия живот на един човек, се побира в кутийка кока-кола. Има предостатъчно място за съхраняване, изградените съоръжения пък не изпускат никакви емисии в атмосферата.
И естествено трябва да се спомене Чернобил :) ... Чернобил беше продукт на стара съветска техника и дори и по съветски стандарти тестът, който предизвика аварията, беше космически нехаен. Тази техника вече не се ползва и няма да се ползва. А жертвите на Чернобил са не повече от 5 000, това включва директните жиертви (около 130) и заболелите и умрели от рак в годининте след това. Най-масовият вид рак, предизвикан от Чернобил, е на щитовидната жлеза, който е летален в едва 5% от случаите.
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
dejmos
Рейтинг: 2495 ВеселоДо коментар [#71] от "MilliVanilli":
Някой да е виждал нещо от този водород ?? :)
Z V
Рейтинг: 1536 ВеселоДо коментар [#48] от "vassilun":
Русия ZZZаVършVа Vойната, която сащ Zапочна 2014.За Австрия е вярно, че внася евтин ток от атомната централа в Бавария, защото не експлоатира своята централа........но много години преди да освободят България от източния блок, в Австрия - активисти на грийнпийс успяват да наложат сред населението зелената идеа, че енергия от атомна централа е вредна. Само че тези активисти на Грийнпийс са подпомогнати от тогавашното правителство, което е ило загрижено за бизнеса с дървесина. Все пак на територията на Австрия се намра в момента една от най-голямата дъскорезница в света. По-голяма от австрийската е Сан-Петербугската, която също е собственост на фамилията Binderholz GesmbH от Тирол. Афинските дъскорезници са с руско участие. ...Освен това в Австрия има 80 ВЕЦа, 33 от които са толкова мощни, че захранват с ток градове.
Така че примерът с Австрия е неудачен.
quatro_4x3
Рейтинг: 679 НеутралноМогат да бъдат премествани в нови хранилища, но това са хиляди години, през които правнуците ни да плащат за простотиите, които ние сме вършили!!! Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
diogenes82
Рейтинг: 12 НеутралноТия централи са тик такащата бомба не се знае кога ще стане следващия чернобил слънчевата енергия вятърни мелници е в пъти по безопасни и екологични.
Z V
Рейтинг: 1536 РазстроеноМалееееее, ужассссс, ужасссс...направо ме побиха тръпки. Тия не са в ред.
Русия ZZZаVършVа Vойната, която сащ Zапочна 2014.
Z V
Рейтинг: 1536 НеутралноДо коментар [#80] от "dejmos":
Русия ZZZаVършVа Vойната, която сащ Zапочна 2014.В Сиверинг (най-богаташкият квартал на Виена) е пуснат автобус, който е на водовродни свещи. Разработен е от техническия уни на Виена и Пермския технически уни в Русия. Още не гръмнал, но тестът няма 2 години. Още е в пробна фаза.
Z V
Рейтинг: 1536 НеутралноИ пак стигаме до извода, че историята е проект, а не обстоятелства които ужким се наслагват без човешка намеса. От нас се иска реакция, тоест да дигнем арикади и те да ни смачкат в гад и террор, за да идем на война за техния интерес
Русия ZZZаVършVа Vойната, която сащ Zапочна 2014.
Боян Баянов
Рейтинг: 1821 Неутрално„Германия затваря три от шестте си ядрени реактора“
Германците просто изпълняват дерективата на Путин, Северен поток 2 да стане безалтернативен доставчик на енергия за Германия.
Изпълняват и повелята на Ленин:
„Комунизмът е съветска власт плюс електрификация на цялата страна.“
под формата:
„Комунизмът е съветска власт плюс газова електрификация на цялата страна.“
Ivan Ivanov
Рейтинг: 770 Веселопак путин виновен че си изпълнява договорите,няма угодия значи:)
NotWokeEnough
Рейтинг: 308 Неутрално[quote#60:"Viva la Evolution"][/quote]
'progressives' is the politically correct word for communistsПълни глупости, токъв в Германия е с над 60% по-скъп от този във Фрацния.
Защо лъжеш?
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Electricity_price_statistics
Корки
Рейтинг: 2844 НеутралноНе на каква и да е свещ, само на ВЕИ свещ, тоест восъчна. Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
NotWokeEnough
Рейтинг: 308 НеутралноГлупости глупости глупости.
Знаеш ли колко е отпадъка като обем от една ядреца централа? Нищожно малък, предвидим като обем в екслоатациония срок на една централа. Да не говорим че може да се 'рециклира' дори и сега. А още повече че ще може да се рециклира в бъдеще...
Това със тайгата че щяла да се стопи и не знам какви фантасмагории - това със 50,000, 500,000години полуразпад са глупости за наивници. След като е извадено от реактора горивото стои около 18 месеца в 'басейн' с 'вода'. Смятай за 180 месеца, или 1800... Не казвам че става да си го мажеш на филия, но казвам само че можеш спокойно да забравиш за него спокоино някъде закопано. 'progressives' is the politically correct word for communists
Корки
Рейтинг: 2844 НеутралноРусия разчита и на въглища, тази година е вдигнала производството на въглища с 10%, станаха и няколко аварии във въглищни мини.
https://money.bg/economics/evropa-moli-rusiya-za-poveche-vaglishta.html Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
NotWokeEnough
Рейтинг: 308 НеутралноРешението на кризите с липсата на енергия в Германия, според тези които подкрепят сегашната лудост на перки и соларни панели е.... още перки и соларни панели...Само дето като има много слънце и вятър системата продава енергия на 0 цента, а като няма никакво разчита на внос. Не разбирам как някой продължава да подкрепя тази простотия 'progressives' is the politically correct word for communists
moreee
Рейтинг: 542 ВеселоДо коментар [#46] от "quatro_4x3":
"Газът, петролът, износът на оръжие и атомните централи - отраслите на които Путин разчита, но които сериозно влошават показателите си!"
Особенно газта. Толкова е влошила показателите си, че скоро се очаква да мине 2000$. Откъде ви намират такива бе?!?
dejmos
Рейтинг: 2495 ЛюбопитноДо коментар [#92] от "Корки":
И какво като разчита на ТЕЦ ? ?? Русия доставя най -огромното количество чист кислород на Планетата. Аз бих искал данък ...дори !!! Да засаждат и другите гори ...!
Роси
Рейтинг: 7051 НеутралноПак се загрижихме се загрижихме за германците, а не виждаме собствения си хал.
Боже
Рейтинг: 228 НеутралноДо коментар [#91] от "NotWokeEnough":
Боже, Боже ...Глупости глупости глупости.
Знаеш ли колко е отпадъка като обем от една ядреца централа? Нищожно малък, предвидим като обем в екслоатациония срок на една централа. Да не говорим че може да се 'рециклира' дори и сега. А още повече че ще може да се рециклира в бъдеще...
Това със тайгата че щяла да се стопи и не знам какви фантасмагории - това със 50,000, 500,000години полуразпад са глупости за наивници. След като е извадено от реактора горивото стои около 18 месеца в 'басейн' с 'вода'. Смятай за 180 месеца, или 1800... Не казвам че става да си го мажеш на филия, но казвам само че можеш спокойно да забравиш за него спокоино някъде закопано.
Тази година само Германия, която си спря повечето реактори, е депонирала в Русия на 2-3 пъти по 3-4 000 тона радиоактивни отпадъци. Толкова за нищожно малкия обем.
Колкото до складирането, намери в света едно завършено, сертифицирано и работещо хранилище за радиоактивни отпадъци. Няма! Германия и САЩ хвърлиха десетки милиарди от бюджетите си да построят такива, без успех. А ако към цената на тока добавиш и тези разходи, цената ще скачи до небето.
karatista
Рейтинг: 3207 Неутралноточно така! сега и една мусака за обяд и сме 6
zxp53317185
Рейтинг: 2035 НеутралноДо коментар [#98] от "karatista":
Ама вместо телешка кайма - малко меланж от стрити мухи и скакалци от НАСЕКОМО ❤️
Иво
Рейтинг: 3680 ЛюбопитноНатуристе, има доста неточности в коментара ти. Дали Германия планира енергийно правилно те първа ще разберем в бъдеще. ЕС не виждам как страда заради Германия. Има общо европейски цели (така наречената Зелена сделка (пакт)), която не е само творение на Германия, а на мнозинството държави членки в ЕС. Зеления водород е зелен, защото при изгарянето му не се отделят вредни и парникови газове. Той ще се ползва повече като гориво за автомобили, отколкото за гориво в газови ТЕЦ-ве. А, това какво били КПД-то му, ами заповядай и сподели тук с нас какво е КПД-то на "трансформация" на водорода, природния газ (метан), на нафтата и т.н. за да направим сравнението. :-)
И накрая, НЕ само ЕС увеличава дяла от използваната електроенергия произведена от ВЕИ, същото се прави и в Китай (впрочем Китай в момента е номер едно в света в тази област), както и в САЩ. "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36