Законът за защита на потребителите тихомълком е бил променен във вреда на потребителите, а куриерите са прекалено скъпи. Това пречи на развитието на онлайн търговията и ще пречи и занапред.
Глупости - просто статистиката е невярна, както повечето статистики в България. Това няма как да е вярно и никакъв Евростат не може да ме убеди. Ако статистиката е на основата на данните от нашите данъчни...направо у хвърлете на боклука...
хм, ама пазаруващите като мен от UK и Германия през фирми като Габко и GGBG не ги броят при нас а там, нали :) Постоянно пазарувам онлайн, но много малко в БГ. По очевидни причини.
Защо това е проблем? Местната икономика не печели от онлайн продажби, а от реална търговия. Тези, които печелят от онлайн продажби и от разрушаване на местната икономика са мултинационалните компании.
Защо това е проблем? Местната икономика не печели от онлайн продажби, а от реална търговия. Тези, които печелят от онлайн продажби и от разрушаване на местната икономика са мултинационалните компании.
Сега, покрай промо кампании (но и не само тогава), има големи опашки пред куриерските офиси, отделно доставките до дома са удължават поне с ден (а понякога и с повече), а какво ли би било, ако 70-80% от нас пазаруваха онлайн? Има разнообразие на фирми за спедиция (наши и чужди), но вероятно и там, като на много места, има някакъв картел. Понякога времето за доставка може да обезцени стоката и дори да откаже клиента, макар че фирмите се стараят да спазват стандарта от 24 часа.
До коментар [#8] от "Kremena Nedelcheva": От 10 тина г. пазарувам онлайн от Англия. Миналата година 2 пъти си поръчвах маратонки от Sports Direct. Взимаха парите чрез превод от картата ,приемаха поръчката и след около 40 дни ми ги връщаха като пишеха ,че нямат доставчик за България. На третия път си поръчах същите маратонки, английска марка , с около 40 лв. по -скъпи, от български сайт и за 2 седмици ми ги доставиха. Подозирам картел на нашите бг доставчицис нашите онлайн сайтове (търговци) защото артикулите така или иначе се произвеждат в Англия и няма от къде другаде да ди вземат.
Само не разбрах това каква новина е - лоша или добра ??? ... Или НПО-тата на Дневник така, по инерция, търсят само класации в които сме на последните места ?!
Интересно Евростат откъде получава информацията за онлайн пазаруването. Дали на база на проучване сред населението, или сред търговците. Ако аз пазарувам от амазон.де, дали се води онлайн поръчка за България, или за Германия. Защото по презумпция като най-бедни, което не е истина, ни слагат на последно място във всяко проучване.
С хубавото лесно се свиква. Хем по-евтино. Хем то го доставят в къщи. Ако пък нещо ти трябва бързо и го има наблизо, отиваш да го купиш. Има няколко пречки българинът да пазарува повече онлайн. Мнителността че някой нещо ще го излъже. Трудността с доставките заради домовете в жилищни блокове и евентуалните кражби. Отсъствието на големи онлайн търговци като Амазон.
Като гледам по графиката преди това България е била на предпоследно място. на последно място е била Румъния. И забележете само за 5 г. Румъния вдига числото на покупките 2,5 пъти. Т. е. Румъния е с най-бърз растеж в целият ЕС.
"Подозирам картел на нашите бг доставчицис нашите онлайн сайтове (търговци) защото артикулите така или иначе се произвеждат в Англия и няма от къде другаде да ди вземат..." пропуснах да добавя,че тези наши онлайн сайтове ( търговци) , които са в картел с бг доставчиците и прекупват от Англия за да продават тук по-скъпо , рекламират и тук, в сайта на "Дневник" , и в "Капитал". Т.е. собственика им и той е по някакъв начин в играта...
Ниска компютърна грамотност на населението. Половината население не ползва интернет, няма как да пазаруват онлайн. От половината ползващи, Интернет се ограничава до това да си отворят фейса или друга социалка, и евентуално да си проверят пощата. В този ред на мисли, няма как скоро да очакваме голямо повишение на процентите.
Мдааааа, за да си поръчаш половин дузина парцалки по интернет се изисква много по-висока компютърна грамотност, отколкото да ползваш "фейса" ... Отделен въпрос е, дали парцалките наистина ти трябват или само помпат подобни статистики ?!?!?!
По принцип, за поръчка наистина се изисква малко повече акъл. Да попълниш адрес, да избереш доставка и плащане и т.н. А пък ако искат и акаунт да си направиш, съвсем греда.
Само погледни правописа на хората по форумите и във фейса, и ще ти стане ясно нивото.
Ами нормално е да падне пазаруването. Този коронавирус много удължи във времето доставките от Али Експрес. Пък и някак, сега... промениха и ДДС-то, та трябва да се минава през митница за джунджурия над 10 евро.... Да се вадят ЕОРИ-та, глупости или да се плаща на митнически агент. Не е изгодно :)
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Че пазарувай от фирми със складове в ЕС. Алиекспрес, Амазон, Бангууд,Н&М, LUSH, Notino, Cotonella, MODIVO, ANSWEAR , Zara, About you, Sinsay , Ozone.bg, LC Wikiki.......
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
На мен ми е много по-удобно и бързо онлайн, но има хора всякакви - например възрастните или мнителните към Мрежата, или обичат да си говорят по телефона с някого. Аз предпочитам писмената (онлайн) комуникация.
Какво точно да си купя онлайн? Дрехи и обувки? Мерси. Немерено не нося, не ми се занимава с връщане. Кола на старо? Нали и нея трябва да пробвам? Е, то какво остана? Черна техника и резервни части. Телевизор не се купува всяка година, а частите поръчва "Чичо Доктор". Само едно студио обзаведохме през поръчка онлайн, ама то си беше преди 3 години.
Доста фриволни писаници тук, неграмотна работа. Графиката показва УВЕЛИЧЕНИЕ навсякъде при онлайн покупките, видимо даже и в Румъния и у нас. Просто делът на онлаин купувачите е малък спрямо средния за Европа, което самО по себе си нищо не значи. А сравняването на купувачи по националности е повече от нелепо при положение, че самата търговия е световна и достъпна за всеки. Изборът си е индивидуален, а лепенето на национални етикети за покупките си е тъпотия от 20, че и от 19 век.
Настроение - някой по-адекватен редактор нямате ли там?!?....
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
Имате право, колега. И все пак. Например може да си купувате книги, при това с изгодни отстъпки (вкл. тази на "Дневник" в Озон.бг) или пък на старо в "Книжен пазар". Или пък да си поръчвате понякога храна за вкъщи.
Няма. Трябва редовно да ни набиват канчетата/комплексите. Белким покажем на американското посолство колко сме способни в такива условия, както ни уверяваха от телевизора преди време.
“ на последно място в ЕС по онлайн покупки” —— Туй ясно що — гербиджа е пазарувал от джипките, ама сега ще дръпнем нагоре, особено кът почнем да пазаруваме от Македония
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
"Или пък да си поръчвате понякога храна за вкъщи." ============= Готвя добре. Жената - също. На 150 метра има супермаркет с много добра кухня на прилични цени. За какво да поръчвам нещо през интернет? Заради емоцията?
Е, накрая една хубава новина! Работя в държава в която почти всичко е онлайн . Хората не могат да общуват помежду си- депресирани , самотни , контролирони ....наливат се с алкохол петък и събота вечер и имитират общуване. Жалка история ...поне куриерите имат много работа
И тук става така, особено покрай зомбирането със "социалните" мрежи. Поне моите наблюдения са такива. Само приятелите си пишат чат-пат, извън този кръг - почти пълна тишина, ама иначе на снимки сме много яки и щастливи...
Българите продължават да пазаруват доста сериозно онлайн. Друг е въпроса, че това пазаруване се случва в чужди сайтове, от Англия например. В тези случаи направените покупки се зачисляват на съотвентната страна, а не на страната в която е купувача.
Тази стъкмистика трябва да се съпоставете с ръста на фирмите за доставки за да е реалистична информацията. Каква дупка ще зейне обаче, която е доказателство че масово родния онлайн потребител купува отвън по алтернативни онлайн пазарни канали. А причините са кристално ясни - 15+ години асфалт и чужди тръби и 0 години приоритет за реалните местни преприемачи.
Бизнесмен-комунист и религиозен комунист влизат в един бар. Кой е по-жадния?
Куриерските ни услуги са несравримо по-сигурни в сравнение с тези в Западна Европа и САЩ, където оставят пратките на когото им падне. На компаниите им е по-изгодно да връщат пари, отколкото да плащат за качествена куриерска услуга, но проблемът е, че не можеш да разчиташ, че ще получиш нещо, което ти трябва. Не знам на кого се виждат скъпи, на мен обикновено доставката ми е безплатна. Освен това, в търговската мрежа липсват много стоки, което предполага повече онлайн пазаруване в сравнение с по-задоволените пазари. Но може и да е вярна статистиката, все пак покупателната способност у нас е ниска и предполагам пазаруването като цяло е по-малко, включително онлайн.
Не знам, дали това е лоша новина. Аз самият пазарувам доста он лайн - книги, предмети за дома, билети за транспорт - автобуси, влакове, самолети, понякога и дрехи. Храни - почти изцяло в магазини. Но като съм бил болен (за последен път декември 2020 - КОВИД в лека форма), или когато съм на дежурство - пица, хамбургер, индийско, азиатско...- ги поръчвам обн лайн. Дрехи и обувки - почти изрично лично в магазин, защото не ми се занимавба да рекламирам. Т.е., човек трябва да си направи едно сметките, друго да се познава - що за клиент е и как му е удобно. Не, дали е модерно и какви са статистиките.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Ragnaros
Рейтинг: 14 НеутралноЗа сметка на това, цените на куриерските услуги се увеличиха в пъти..
пРезидента!
Рейтинг: 2251 НеутралноЗаконът за защита на потребителите тихомълком е бил променен във вреда на потребителите, а куриерите са прекалено скъпи. Това пречи на развитието на онлайн търговията и ще пречи и занапред.
karatista
Рейтинг: 3207 Неутралноязък от толкова инфлуенцъри. olx дали го слагат в тая сметка?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3327 НеутралноКелеши като мен отказват да купуват онлайн.
Еретикgeorgievb
Рейтинг: 1540 ЛюбопитноГлупости - просто статистиката е невярна, както повечето статистики в България.
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4Това няма как да е вярно и никакъв Евростат не може да ме убеди. Ако статистиката е на основата на данните от нашите данъчни...направо у хвърлете на боклука...
ju.li
Рейтинг: 1331 НеутралноМи това не е лошо. Все трябва да се поразходи чòвек нанякъде. Аз даже се замислям да обикалям селата за покупки.
lig35561597
Рейтинг: 119 НеутралноПри положение, че цената на доставката в доста случаи надвишава цената на стоката то е ясно защо, особено при покупки от онлайн магазини в Европа.
Kremena Nedelcheva
Рейтинг: 222 Неутралнохм, ама пазаруващите като мен от UK и Германия през фирми като Габко и GGBG не ги броят при нас а там, нали :)
Постоянно пазарувам онлайн, но много малко в БГ. По очевидни причини.
anonimnii
Рейтинг: 445 НеутралноНЕма пАри...
az_mislia
Рейтинг: 17 НеутралноЗащо това е проблем? Местната икономика не печели от онлайн продажби, а от реална търговия. Тези, които печелят от онлайн продажби и от разрушаване на местната икономика са мултинационалните компании.
Kremena Nedelcheva
Рейтинг: 222 НеутралноПо-голяма глупост не бях чела отдавна. Дефинирайте "реална търговия" и защо онлайн продажбите не са такава?
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноСега, покрай промо кампании (но и не само тогава), има големи опашки пред куриерските офиси, отделно доставките до дома са удължават поне с ден (а понякога и с повече), а какво ли би било, ако 70-80% от нас пазаруваха онлайн? Има разнообразие на фирми за спедиция (наши и чужди), но вероятно и там, като на много места, има някакъв картел. Понякога времето за доставка може да обезцени стоката и дори да откаже клиента, макар че фирмите се стараят да спазват стандарта от 24 часа.
dhh501016457
Рейтинг: 71 НеутралноВъобще не ми пука
SSmart
Рейтинг: 763 НеутралноДо коментар [#8] от "Kremena Nedelcheva":
От 10 тина г. пазарувам онлайн от Англия. Миналата година 2 пъти си поръчвах маратонки от Sports Direct. Взимаха парите чрез превод от картата ,приемаха поръчката и след около 40 дни ми ги връщаха като пишеха ,че нямат доставчик за България. На третия път си поръчах същите маратонки, английска марка , с около 40 лв. по -скъпи, от български сайт и за 2 седмици ми ги доставиха. Подозирам картел на нашите бг доставчицис нашите онлайн сайтове (търговци) защото артикулите така или иначе се произвеждат в Англия и няма от къде другаде да ди вземат.
Гошо
Рейтинг: 538 ГневноХич не си падам по тая работа с онлайн
ГоШоЧитател
Рейтинг: 1350 НеутралноДо коментар [#10] от "az_mislia":
Не е баш така. Онлайн търговията е модел на бъдещето и днес всеки, който иска и има възможност, го ползва.
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноДо коментар [#1] от "Ragnaros":
Зависи от сайта/метода на доставка.
Булаир
Рейтинг: 554 НеутралноСамо не разбрах това каква новина е - лоша или добра ??? ... Или НПО-тата на Дневник така, по инерция, търсят само класации в които сме на последните места ?!
Lazarus
Рейтинг: 845 НеутралноИнтересно Евростат откъде получава информацията за онлайн пазаруването. Дали на база на проучване сред населението, или сред търговците. Ако аз пазарувам от амазон.де, дали се води онлайн поръчка за България, или за Германия. Защото по презумпция като най-бедни, което не е истина, ни слагат на последно място във всяко проучване.
Таралеж
Рейтинг: 2436 НеутралноС хубавото лесно се свиква.
Хем по-евтино. Хем то го доставят в къщи.
Ако пък нещо ти трябва бързо и го има наблизо, отиваш да го купиш.
Има няколко пречки българинът да пазарува повече онлайн.
Мнителността че някой нещо ще го излъже.
Трудността с доставките заради домовете в жилищни блокове и евентуалните кражби.
Отсъствието на големи онлайн търговци като Амазон.
anonimnii
Рейтинг: 445 НеутралноКато гледам по графиката преди това България е била на предпоследно място. на последно място е била Румъния.
И забележете само за 5 г. Румъния вдига числото на покупките 2,5 пъти. Т. е. Румъния е с най-бърз растеж в целият ЕС.
nniikkii
Рейтинг: 430 НеутралноТова е задължително нещо лошо ли?
telqk
Рейтинг: 843 НеутралноСлед като сме и най-бедната страна в ЕС е нормално да пазаруваме по-малко. Евробюрократите да не би да замислят наказателна процедура?
Лелка
Рейтинг: 1236 НеутралноПървоначалната коректност на тоя тип търговия спадна и вече все по-често стоката не е това, което си заявил. Което хич не е стимул за развитие.
SSmart
Рейтинг: 763 ВеселоДо коментар [#14] от "SSmart":
"Подозирам картел на нашите бг доставчицис нашите онлайн сайтове (търговци) защото артикулите така или иначе се произвеждат в Англия и няма от къде другаде да ди вземат..." пропуснах да добавя,че тези наши онлайн сайтове ( търговци) , които са в картел с бг доставчиците и прекупват от Англия за да продават тук по-скъпо , рекламират и тук, в сайта на "Дневник" , и в "Капитал". Т.е. собственика им и той е по някакъв начин в играта...
buggie
Рейтинг: 433 НеутралноСпрях да купувам по Интернет, след като направиха всички пратки извън ЕС да се обмитяват.
gwl01842263
Рейтинг: 0 НеутралноПарета нема, парета.... Гъньо си гледа скъсаните патури...
Chievo
Рейтинг: 470 НеутралноНиска компютърна грамотност на населението. Половината население не ползва интернет, няма как да пазаруват онлайн.
От половината ползващи, Интернет се ограничава до това да си отворят фейса или друга социалка, и евентуално да си проверят пощата.
В този ред на мисли, няма как скоро да очакваме голямо повишение на процентите.
Булаир
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#28] от "Chievo":
Мдааааа, за да си поръчаш половин дузина парцалки по интернет се изисква много по-висока компютърна грамотност, отколкото да ползваш "фейса" ... Отделен въпрос е, дали парцалките наистина ти трябват или само помпат подобни статистики ?!?!?!
telqk
Рейтинг: 843 НеутралноДо коментар [#28] от "Chievo":
Не само интернет, даже БХ нямал и телефон на кирилица както сам поясни и затова не може да поръчва и по телефона.
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноДо коментар [#28] от "Chievo":
Оказва се, че у нас е популярно поръчването по телефона - много повече отколкото на Запад.
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноДо коментар [#18] от "Булаир":
Прав сте, колега.
До коментар [#22] от "nniikkii":
Не, напротив. Веригите за доставка не са претоварени, освен в период на промо кампании. За мен като потребител това е ОК.
Chievo
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#29] от "Булаир":
По принцип, за поръчка наистина се изисква малко повече акъл. Да попълниш адрес, да избереш доставка и плащане и т.н. А пък ако искат и акаунт да си направиш, съвсем греда.
Само погледни правописа на хората по форумите и във фейса, и ще ти стане ясно нивото.
Günther
Рейтинг: 712 ВеселоАми нормално е да падне пазаруването. Този коронавирус много удължи във времето доставките от Али Експрес. Пък и някак, сега... промениха и ДДС-то, та трябва да се минава през митница за джунджурия над 10 евро.... Да се вадят ЕОРИ-та, глупости или да се плаща на митнически агент. Не е изгодно :)
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Chievo
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#31] от "Читател":
Факт, по телефона е много по-лесно. На запад това е било много популярно преди 40 години.
mitko11
Рейтинг: 2332 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "buggie":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовЧе пазарувай от фирми със складове в ЕС.
Алиекспрес, Амазон, Бангууд,Н&М, LUSH, Notino, Cotonella, MODIVO, ANSWEAR , Zara, About you, Sinsay , Ozone.bg, LC Wikiki.......
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноНа мен ми е много по-удобно и бързо онлайн, но има хора всякакви - например възрастните или мнителните към Мрежата, или обичат да си говорят по телефона с някого. Аз предпочитам писмената (онлайн) комуникация.
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноДо коментар [#36] от "mitko11":
Човекът може да харесва по-гурме онлайн магазини.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3327 НеутралноКакво точно да си купя онлайн? Дрехи и обувки? Мерси. Немерено не нося, не ми се занимава с връщане. Кола на старо? Нали и нея трябва да пробвам?
ЕретикЕ, то какво остана? Черна техника и резервни части.
Телевизор не се купува всяка година, а частите поръчва "Чичо Доктор".
Само едно студио обзаведохме през поръчка онлайн, ама то си беше преди 3 години.
Йоаникий
Рейтинг: 816 ЛюбопитноДоста фриволни писаници тук, неграмотна работа. Графиката показва УВЕЛИЧЕНИЕ навсякъде при онлайн покупките, видимо даже и в Румъния и у нас. Просто делът на онлаин купувачите е малък спрямо средния за Европа, което самО по себе си нищо не значи. А сравняването на купувачи по националности е повече от нелепо при положение, че самата търговия е световна и достъпна за всеки. Изборът си е индивидуален, а лепенето на национални етикети за покупките си е тъпотия от 20, че и от 19 век.
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.Настроение - някой по-адекватен редактор нямате ли там?!?....
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноДо коментар [#39] от "Костадин Иванов":
Имате право, колега. И все пак. Например може да си купувате книги, при това с изгодни отстъпки (вкл. тази на "Дневник" в Озон.бг) или пък на старо в "Книжен пазар". Или пък да си поръчвате понякога храна за вкъщи.
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноДо коментар [#40] от "Йоаникий":
Няма. Трябва редовно да ни набиват канчетата/комплексите. Белким покажем на американското посолство колко сме способни в такива условия, както ни уверяваха от телевизора преди време.
Gretel
Рейтинг: 1144 Неутрално“ на последно място в ЕС по онлайн покупки”
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)——
Туй ясно що — гербиджа е пазарувал от джипките, ама сега ще дръпнем нагоре, особено кът почнем да пазаруваме от Македония
Костадин Иванов
Рейтинг: 3327 ВеселоДо коментар [#41] от "Читател":
Еретик"Или пък да си поръчвате понякога храна за вкъщи."
=============
Готвя добре. Жената - също. На 150 метра има супермаркет с много добра кухня на прилични цени.
За какво да поръчвам нещо през интернет? Заради емоцията?
valerie pvi
Рейтинг: 141 НеутралноЕ, накрая една хубава новина! Работя в държава в която почти всичко е онлайн . Хората не могат да общуват помежду си- депресирани , самотни , контролирони ....наливат се с алкохол петък и събота вечер и имитират общуване. Жалка история ...поне куриерите имат много работа
Читател
Рейтинг: 1350 НеутралноДо коментар [#44] от "Костадин Иванов":
Вие си решавате, колега. В Мрежата има за всекиго по нещо. :-)
До коментар [#45] от "valerie pvi":
И тук става така, особено покрай зомбирането със "социалните" мрежи. Поне моите наблюдения са такива. Само приятелите си пишат чат-пат, извън този кръг - почти пълна тишина, ама иначе на снимки сме много яки и щастливи...
lobster
Рейтинг: 28 НеутралноДо коментар [#10] от "az_mislia":
Бизнесмен-комунист и религиозен комунист влизат в един бар. Кой е по-жадния?Една птица мислила, мислила ...
kama_start
Рейтинг: 528 НеутралноБългарите продължават да пазаруват доста сериозно онлайн. Друг е въпроса, че това пазаруване се случва в чужди сайтове, от Англия например. В тези случаи направените покупки се зачисляват на съотвентната страна, а не на страната в която е купувача.
lobster
Рейтинг: 28 НеутралноТази стъкмистика трябва да се съпоставете с ръста на фирмите за доставки за да е реалистична информацията. Каква дупка ще зейне обаче, която е доказателство че масово родния онлайн потребител купува отвън по алтернативни онлайн пазарни канали. А причините са кристално ясни - 15+ години асфалт и чужди тръби и 0 години приоритет за реалните местни преприемачи.
Бизнесмен-комунист и религиозен комунист влизат в един бар. Кой е по-жадния?Роси
Рейтинг: 7051 НеутралноДо коментар [#48] от "kama_start":
И у нас е така.
velvoofell
Рейтинг: 317 НеутралноКуриерските ни услуги са несравримо по-сигурни в сравнение с тези в Западна Европа и САЩ, където оставят пратките на когото им падне. На компаниите им е по-изгодно да връщат пари, отколкото да плащат за качествена куриерска услуга, но проблемът е, че не можеш да разчиташ, че ще получиш нещо, което ти трябва. Не знам на кого се виждат скъпи, на мен обикновено доставката ми е безплатна.
Освен това, в търговската мрежа липсват много стоки, което предполага повече онлайн пазаруване в сравнение с по-задоволените пазари.
Но може и да е вярна статистиката, все пак покупателната способност у нас е ниска и предполагам пазаруването като цяло е по-малко, включително онлайн.
PavelCZ
Рейтинг: 1505 НеутралноНе знам, дали това е лоша новина.
E PLVRIBVS VNVMАз самият пазарувам доста он лайн - книги, предмети за дома, билети за транспорт - автобуси, влакове, самолети, понякога и дрехи.
Храни - почти изцяло в магазини. Но като съм бил болен (за последен път декември 2020 - КОВИД в лека форма), или когато съм на дежурство - пица, хамбургер, индийско, азиатско...- ги поръчвам обн лайн.
Дрехи и обувки - почти изрично лично в магазин, защото не ми се занимавба да рекламирам.
Т.е., човек трябва да си направи едно сметките, друго да се познава - що за клиент е и как му е удобно. Не, дали е модерно и какви са статистиките.
kama_start
Рейтинг: 528 НеутралноДо коментар [#50] от "Роси":
И у нас е така, но %-та на чужденците, които купуват от български сайтове е под 1.