Не мога да повярвам, че подобни мерки идват от Европа. Целият свят ще ни благодари, защото: 1) едва ли ще произвеждат отделни модели за Европа и 2) други юрисдикции ще последват примера. Има обаче още много път да се извърви за да се изправи пред безбройните мерки, които целят да лишат потребителите от възможността да използват оригинални резервни части, части от трети страни и изобщо да си поправят и поддържат сами техниката. Ако ви интересува повече, Google: Right to repair
ЕК да помисли за въвеждане на стандарти при производството на електрически автомобили и да могат да се сменят батериите в определени пунктове като бензиностанции. Купувам си автомобил без батерия и сключвам договор с ШЕЛ, ОМВ или други срещу депозит, и ползвам техни оборотни батерии.
"До 2024 г. преносимите батерии в уредите, като смартфоните, и батериите за леките транспортни средства като велосипеди и скутери трябва да бъдат проектирани така, че потребителите да могат лесно и безопасно да ги отстраняват сами."
Дяволът е в детайлите - какво означава лесно и бързо да си отстраниш батерията в продукт на Apple - там такава опция не съществува ?! От друга страна за много дребни битови електроуреди, които могат да се ползват под течаща вода(като електричеки четки за зъби напр.), това също е невъзможно.
По принцип идеята не е лоша. Но от друга страна промерно повечето телефони имат защита при попадане във вода. Ако батерията се сменя лесно, както на времето, тази защита няма да я има.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Това не е ли добре да го решават производителите и купувачите!? Ако има търсене на уреди, чиито батерии се отсраняват лесно производители ще се намерят, ако няма такова търсене, защо ще се произвеждат!?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Някои фирми като Епъл нарочно прецакват възможността за лесна смяна на части и тази практика трябва да бъде забранена. Разбира се, не може да изискваме процесора да е на сокет но може да се изисква батерията да е сменяема и без залепване. И да може лесно да се премахне когато продукта се рециклира.
ЕС вместо да изправя поредните краставици да се замисли за енергийната си независимост, че накрая каквито и батерии да има няма да има с какво да ги пълни.
По принцип съм против 99% от регулациите, които съществуват и които биват предлагани. Причините са 2: 1) не работят както се предвижда, съответно рядко постигат търсения ефект 2) имат стойството да причиняват непредвидени негативни ефекти - както за производителя, така и за потребителя и в крайна сметка забавят икономическия прогрес, затрупвайки фирмите с бюрократщина
Тази регулация не прави изключение - не виждам големи потенциални ползи, за сметка на това виждам една камара възможни усложнения. ЕС не са произвели 1 телефон през живота си - нямам вяра човек, който нищо не произвежда да дава акъл на производител в името на "потребителя". Това как се произвежда е въпрос на преговори между производител и потребител, производителя предлага продукта и иска цена за него, ако потребителя не го устройва не го купува, производителите или коригират продукта си, за да отговорят не претенциите на потребителя или си загрубват бизнеса. Това са елементарни икономически парадигми, не е нужно да преоткриваме нещата, които доказано работят най-ефикасно и са най-гъвкави.
Имам електрическо колело от 10 години, карам си го целогодишно и когато се наложи да го оставя някъде, си го заключвам, а батерията си я свалям (моя сглобка е). Също така си смених батерията на телефона (хуавей), ако, че уж не ставало. Та, всичко става, само да поискаш и да знаеш какво правиш. Виж, проблема с рециклирането е много голям, особено за литиевите батерии, там трябва да се приемат спешни мерки, че ще се зарием със стари батерии, а точно тези никой не ги изкупува (поне аз не знам), не са като оловните акумулатори...
До коментар [#6] от "2.5":Някои фирми като Епъл нарочно прецакват възможността за лесна смяна на части и тази практика трябва да бъде забранена. Разбира се, не може да изискваме процесора да е на сокет но може да се изисква батерията да е сменяема и без залепване. И да може лесно да се премахне когато продукта се рециклира.
Смяната на батерии ще представлява трудност за телефоните които издържат по вода. Със сигурност би ги оскъпила. Инак за обикновените модели, смяната и сега не е проблем, ама ако не разлепиш добре задния панел, трябва да го смениш.
Да, за да могат правилните хора да те слушат какво си гугукаш!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Да ви кажа, аз не познавам човек който наистина да има нужда от водоусточив телефон. Сигурно има но поне аз не знам на някои познат да му се е намокрил телефона , нито да го ползва под вода и т.н. Но всеки който познавам си сменя телефона след 2-3 години като типично причината е че батерията се скапва. И не мисля че тия капсуловани телефона стават за рециклиране - то дори опитен специалист трудно отделя батерията а какво остава за работник във фабрика за разфасоване. А като се замислим, имаме само една планета и тя е с крайни размери. И поради това ще се наложи да измислим как да създадем кръгова икономика т.е да рециклираме всичко или просто ще се заринем в боклуци. И ако искаме да го постигнем, ще трябва да преживеем някакви неудобства, примерно че телефона ни има винтчета за разглабяне на задния капак и е 1мм по-дебел.
Всичката Мара втасала, замо въглеродния отпечатък не си сложила! Това бюрократите са богове да се правят, че работят! И то нещо важно! Путен се кане нацяла дяликвидира света а те се занимават с въглеродни измишльотини!
Европарламентът иска батериите да се вадят лесно И да са в една специфична форма , та да могат да се вкарват лесно ..........някъде . Решават важни проблеми , отговорни хора !
Проблемът е ОГРОМЕН .. с преминаването към Новите технологии, се очертава идването на потоп от отпадъци от ВЕИ .. вкл. и купища батерии, солари, перки ..
За сега основната технология е простичко да се заравят в земята..
--- "Европейският парламент ще подкрепи да се въведат минимални нива на оползотворени кобалт, олово, литий и никел от отпадъци за повторна употреба в нови батерии и по-строги цели за събиране на преносими батерии за рециклиране. Депутатите искат те да са 70% до 2025 г. вместо предложените от комисията 65%; и 80% до 2030 г. вместо 70%. Европарламентът смята, че трябва да се сложи минимален праг за събиране на батериите за леки превозни средства от 75% до 2025 г. и 85% до 2030 г. Всички отпадъци от автомобилни, промишлени и електрически батерии трябва да се събират, се казва в преговорната позиция на парламента.." ---
И докато за оловото ВЕЧЕ Е ИЗПЪЛНЕНО и оловните акумулатори са най-рециклируемият материал на Земята - с 95% рециклиране на метала (електролитът обаче - естествено НЕ СЕ РЕЦИКЛИРА , а простичко се изхвърля ) то за лития и кобалта, отнийде взорът надежда не види..
За сега има ДВЕ ТЕХНОЛОГИИ .. пирометалургия и хидрометалургия ..
Батериите се смилат и:
-или се стапят и от стопилката, получава се един такъв черен материал - квот може се вади
-или се разтварят с разни вещества и реагенти - и квот може- се вади..
Остатъците се лумкат да се смилат и да се слагат в цимента, барабар със всичкия кобалт , графени, метални окиси разни други неща..
Проблемът е, че ВАДЕНЕТО СЕПАРИРАНЕТО И ОБРАБОТВАНЕТО НА ЛИТИЙ И КОБАЛТ ОТ СМЛЯНАТА МАСА е в пъти ПО-СКЪПО отколкото да се добие нов материал ..
#Кой ще поеме масрафа и оскъпяването?
Ей реално КОЙ МЕТАЛ НА ЗЕМЯТА, КОЛКО СЕ РЕЦИКЛИРА И СЕ ИЗПОЛЗВА ОТНОВО ..
И ако не се въведе еко-такса и данък , на ВСЯКА ЛИТИЕВА БАТЕРИЯ, на перки и соларки , а средствата от данъка да се ползват после за безопасно преработване на отработените ВЕИ компоненти - то въпросът няма решение и следващото поколение ще живее сред нашите ВЕИ отпадъци ..
Но какво ще стане тогава с цената за Зелената Сделка?
Ползата е една-единствена , поне малко от малко да забавим отравянето на планетата Земя с разни ВЕИ отпадъци ..
Аз също като тебе, съм по-скоро скептик и не виждам друго бъдеще , освен тотално замърсяване на подземните водни хоризонти с метали , кобалт , остатъци от батерии и от разни компоненти ..
Зелената сделка , не може да бъде избегната по никакъв начин , нито можем да си избегнем съдбата .. Но нека не децата или внуците ни, а правнуците ни, да бъдат без вода?
А до тогава - може и нещо да се измисли .. За сега - всичко простичко се заравя в земята ..
https://www.dosomething.org/us/facts/11-facts-about-e-waste ----- .."E-waste represents 2% of America's trash in landfills, but it equals 70% of overall toxic waste. 20 to 50 million metric tons of e-waste are disposed worldwide every year..."
"Record 53.6 million tonnes of e-waste dumped globally.."
53.6 милиона тона ..
Като количеството расте по експонента всяка година .. Колкото повече навлизат ВЕИ технологиите и се развива електрониката , толкова по-бързо водните хоризонти ще стават токсични .. ---
А ни разяснете вие, каква е разликата между Апъл и другите мобилни телефони относно смяната на батериийте да видим и ние как стоят нещата! Всички много говорят, много се хващат за една марка, но после следват един и същ принцип.
Така де, това че има и със сменяема само показва че няма техническа причина за капсулованите. Отделно, аз не твърдя че трябва да може да се сменя без инструменти, няма проблем да има три винтчета на долния капак. И като се износи/хвърли, в завода за рециклиране се разглабя. Щото сега всички такива уреди се смилат и масата се изгаря или депонира но няма как да се се рециклира. Причината за капсуловане е че така е по-евтино - ултрзвуковото заваряване на пластмаси е много по-евтино на фона на 3 винтчета. Които биха стрували примерн 3-5 цента заедно с труда при сглобяваето. И според мен е съвсем допустимо да се наложи регулация която да оскъпи тоя уред с 5 цента но да бъде по-лесен за рециклиране.
За съжаление, всички марки плътно следват лидерите на пазара и да, с времето всички станаха капсуловани. Но Епъл полагат специални усилия за да прецакат ремонтирането на техните уреди. Примерно всеки един лаптоп на Делл и Леново може да бъда отворен и батерията да се смени. И говоря за върхови модели с подобни параметри - метален корпус, тънки, върхови компоненти. Докато от повече от 7 години всички Макове са със залепени батерия и смяната е кошмарна. И съответно въпроса е - е добре де, другите като го могат как пък точно Епъл не могат? И вече друго ниво е мисълта "трябва ли ние като потребители да приемем някакви неудобства/цена за да бъдат уредите ни рециклируеми"? И тук за мен отговора е еднозначен.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
qqv391093118
Рейтинг: 2688 НеутралноНе мога да повярвам, че подобни мерки идват от Европа. Целият свят ще ни благодари, защото:
1) едва ли ще произвеждат отделни модели за Европа и
2) други юрисдикции ще последват примера.
Има обаче още много път да се извърви за да се изправи пред безбройните мерки, които целят да лишат потребителите от възможността да използват оригинални резервни части, части от трети страни и изобщо да си поправят и поддържат сами техниката.
Ако ви интересува повече, Google: Right to repair
Dankol
Рейтинг: 528 НеутралноЗа телефони съм съгласен, ама при велосипедите ще доведе до повече кражби на батерии, дори и да си вързал колелото с верига!
Borislav Jordanov
Рейтинг: 217 НеутралноФърст уърлд проблъмс.
Dankol
Рейтинг: 528 НеутралноЕК да помисли за въвеждане на стандарти при производството на електрически автомобили и да могат да се сменят батериите в определени пунктове като бензиностанции. Купувам си автомобил без батерия и сключвам договор с ШЕЛ, ОМВ или други срещу депозит, и ползвам техни оборотни батерии.
vjo23696630
Рейтинг: 338 ВеселоДо коментар [#2] от "Dankol":
Ще си заключваш и батерията
Баща ми през комунизма сваляше акумулатора за
да не му го откраднат
2.5
Рейтинг: 1239 Любопитно"До 2024 г. преносимите батерии в уредите, като смартфоните, и батериите за леките транспортни средства като велосипеди и скутери трябва да бъдат проектирани така, че потребителите да могат лесно и безопасно да ги отстраняват сами."
I Want To BelieveДяволът е в детайлите - какво означава лесно и бързо да си отстраниш батерията в продукт на Apple - там такава опция не съществува ?!
От друга страна за много дребни битови електроуреди, които могат да се ползват под течаща вода(като електричеки четки за зъби напр.), това също е невъзможно.
vassilun
Рейтинг: 4865 НеутралноДо коментар [#1] от "qqv391093118":
Колега, повечето нови мобилни телефони са с вградена батерия - тя не може да се извади.
rumen_s
Рейтинг: 1766 НеутралноПо принцип идеята не е лоша. Но от друга страна промерно повечето телефони имат защита при попадане във вода. Ако батерията се сменя лесно, както на времето, тази защита няма да я има.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)svoboden
Рейтинг: 1894 НеутралноТова не е ли добре да го решават производителите и купувачите!? Ако има търсене на уреди, чиито батерии се отсраняват лесно производители ще се намерят, ако няма такова търсене, защо ще се произвеждат!?
Kosta Delev
Рейтинг: 866 Неутрално"Европарламентът иска батериите на телефоните да се вадят лесно..."
Ами нека всички телефони, които се произвеждат в ЕС от ЕС-фирми бъдат с лесно свалящи се батерии.
Аз пък искам моята кола да лети...
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 650 НеутралноВ Нижни Новгород е пак така...
karabastun
Рейтинг: 4203 ВеселоВажно е това :)
[email protected]****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#6] от "2.5":
Е тогава моята четка как пък е със сменяема батерия?
Петър Георгиев
Рейтинг: 527 НеутралноДо коментар [#1] от "qqv391093118":
Louis Rossman, youtube
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#4] от "Dankol":
Това е невъзможно, точно както не може да има стандарт за "двигател" и да си го сменяш като ти се износи оригиналния.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#6] от "2.5":
Някои фирми като Епъл нарочно прецакват възможността за лесна смяна на части и тази практика трябва да бъде забранена. Разбира се, не може да изискваме процесора да е на сокет но може да се изисква батерията да е сменяема и без залепване. И да може лесно да се премахне когато продукта се рециклира.
Joe Parzala
Рейтинг: 8 НеутралноЕС вместо да изправя поредните краставици да се замисли за енергийната си независимост, че накрая каквито и батерии да има няма да има с какво да ги пълни.
Swan_
Рейтинг: 740 НеутралноЛесно не означава да няма протекция. Означава да не е вградена, да речем. https://swansphotography.com/
wwwtoчkacom
Рейтинг: 823 НеутралноТенденциите са точно в обратна посока. Неразглобяеми устройства - свършва батерията и хвърляш джаджата.
vnc171009947
Рейтинг: 70 НеутралноПо принцип съм против 99% от регулациите, които съществуват и които биват предлагани. Причините са 2:
1) не работят както се предвижда, съответно рядко постигат търсения ефект
2) имат стойството да причиняват непредвидени негативни ефекти - както за производителя, така и за потребителя и в крайна сметка забавят икономическия прогрес, затрупвайки фирмите с бюрократщина
Тази регулация не прави изключение - не виждам големи потенциални ползи, за сметка на това виждам една камара възможни усложнения. ЕС не са произвели 1 телефон през живота си - нямам вяра човек, който нищо не произвежда да дава акъл на производител в името на "потребителя". Това как се произвежда е въпрос на преговори между производител и потребител, производителя предлага продукта и иска цена за него, ако потребителя не го устройва не го купува, производителите или коригират продукта си, за да отговорят не претенциите на потребителя или си загрубват бизнеса. Това са елементарни икономически парадигми, не е нужно да преоткриваме нещата, които доказано работят най-ефикасно и са най-гъвкави.
пРезидента!
Рейтинг: 3102 НеутралноПодкрепям!
Преди време се унифицираха зарядните за телефони, което значително намали електронния боклук, освен огромното удобство за потребителите.
chip
Рейтинг: 1101 ЛюбопитноИмам електрическо колело от 10 години, карам си го целогодишно и когато се наложи да го оставя някъде, си го заключвам, а батерията си я свалям (моя сглобка е). Също така си смених батерията на телефона (хуавей), ако, че уж не ставало. Та, всичко става, само да поискаш и да знаеш какво правиш. Виж, проблема с рециклирането е много голям, особено за литиевите батерии, там трябва да се приемат спешни мерки, че ще се зарием със стари батерии, а точно тези никой не ги изкупува (поне аз не знам), не са като оловните акумулатори...
fpyyh
Рейтинг: 484 НеутралноДо коментар [#6] от "2.5":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеОзначава iPhone 4, за три минути се сменяше.
realguru
Рейтинг: 2103 НеутралноАма не знам кой ги унифицира дали директивата на ЕС или пазара :)
Аз си мисля, че пазара изигра много по-голяма роля за унифицирането им.
В момента имаш 3 вида - старото micro USB (за по-евтините телефони), новото USB type-C (за по-скъпите модели) и Lightning конектора на Apple.
Което не е пълна унификация, но пак е нещо.
gianni
Рейтинг: 1300 НеутралноКой ти каза, че ЕС не са произвели 1 телефон през живота си.
realguru
Рейтинг: 2103 НеутралноМоже, но тогава телефона ще се поврежда при най-малко намокряне или запрашяване.
Сега като са залепени поне са IP68 (което е доста добре)
https://www.iec.ch/ip-ratings
gianni
Рейтинг: 1300 НеутралноСмяната на батерии ще представлява трудност за телефоните които издържат по вода. Със сигурност би ги оскъпила. Инак за обикновените модели, смяната и сега не е проблем, ама ако не разлепиш добре задния панел, трябва да го смениш.
pavur
Рейтинг: 1603 Неутралноче то има ли нови модели , дето им се вади въобще батерията?
valtoro
Рейтинг: 908 НеутралноКакто обикновено се показаха технически неграмотни, би трябвало да имат
експерти които да им обяснят че това не е като да си събуеш чорапа !!!
valtoro
Рейтинг: 908 НеутралноАко не знаеш това беше инициирано от Соломон Паси и жена му !!!
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 3239 ЛюбопитноЕвропарламентът иска батериите на телефоните да се вадят лесно
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)_______________________________________________________
Евродепутатите искат, ама дали САЩ ще позволи?
Имат софтуер за подслушване, който функционира дори да сте си изключили смартфона!
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 3239 ВеселоДа, за да могат правилните хора да те слушат какво си гугукаш! Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
venci4
Рейтинг: 1255 НеутралноСкоро Путя като пусне атомката ще ги зареждаме от въздуха
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgm17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#28] от "realguru":
Да ви кажа, аз не познавам човек който наистина да има нужда от водоусточив телефон. Сигурно има но поне аз не знам на някои познат да му се е намокрил телефона , нито да го ползва под вода и т.н. Но всеки който познавам си сменя телефона след 2-3 години като типично причината е че батерията се скапва. И не мисля че тия капсуловани телефона стават за рециклиране - то дори опитен специалист трудно отделя батерията а какво остава за работник във фабрика за разфасоване. А като се замислим, имаме само една планета и тя е с крайни размери. И поради това ще се наложи да измислим как да създадем кръгова икономика т.е да рециклираме всичко или просто ще се заринем в боклуци. И ако искаме да го постигнем, ще трябва да преживеем някакви неудобства, примерно че телефона ни има винтчета за разглабяне на задния капак и е 1мм по-дебел.
Lemmy
Рейтинг: 1942 НеутралноЗатрудненията с батериите на евродепутатите е напълно обяснимо.
lz2
Рейтинг: 2140 НеутралноВсичката Мара втасала, замо въглеродния отпечатък не си сложила! Това бюрократите са богове да се правят, че работят! И то нещо важно! Путен се кане нацяла дяликвидира света а те се занимават с въглеродни измишльотини!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!sim4o
Рейтинг: 2202 НеутралноПроблемът е ОГРОМЕН .. с преминаването към Новите технологии, се очертава идването на потоп от отпадъци от ВЕИ .. вкл. и купища батерии, солари, перки ..
За сега основната технология е простичко да се заравят в земята..
---
"Европейският парламент ще подкрепи да се въведат минимални нива на оползотворени кобалт, олово, литий и никел от отпадъци за повторна употреба в нови батерии и по-строги цели за събиране на преносими батерии за рециклиране. Депутатите искат те да са 70% до 2025 г. вместо предложените от комисията 65%; и 80% до 2030 г. вместо 70%.
Европарламентът смята, че трябва да се сложи минимален праг за събиране на батериите за леки превозни средства от 75% до 2025 г. и 85% до 2030 г.
Всички отпадъци от автомобилни, промишлени и електрически батерии трябва да се събират, се казва в преговорната позиция на парламента.."
---
И докато за оловото ВЕЧЕ Е ИЗПЪЛНЕНО и оловните акумулатори са най-рециклируемият материал на Земята - с 95% рециклиране на метала (електролитът обаче - естествено НЕ СЕ РЕЦИКЛИРА , а простичко се изхвърля ) то за лития и кобалта, отнийде взорът надежда не види..
За сега има ДВЕ ТЕХНОЛОГИИ .. пирометалургия и хидрометалургия ..
Батериите се смилат и:
-или се стапят и от стопилката, получава се един такъв черен материал - квот може се вади
-или се разтварят с разни вещества и реагенти - и квот може- се вади..
Остатъците се лумкат да се смилат и да се слагат в цимента, барабар със всичкия кобалт , графени, метални окиси разни други неща..
Проблемът е, че ВАДЕНЕТО СЕПАРИРАНЕТО И ОБРАБОТВАНЕТО НА ЛИТИЙ И КОБАЛТ ОТ СМЛЯНАТА МАСА е в пъти ПО-СКЪПО отколкото да се добие нов материал ..
#Кой ще поеме масрафа и оскъпяването?
Ей реално КОЙ МЕТАЛ НА ЗЕМЯТА, КОЛКО СЕ РЕЦИКЛИРА И СЕ ИЗПОЛЗВА ОТНОВО ..
https://nauka.offnews.bg/images/events/2018/09/27/115106/1538041773_8_559x *.jpg
sim4o
Рейтинг: 2202 НеутралноИ ако не се въведе еко-такса и данък , на ВСЯКА ЛИТИЕВА БАТЕРИЯ, на перки и соларки , а средствата от данъка да се ползват после за безопасно преработване на отработените ВЕИ компоненти - то въпросът няма решение и следващото поколение ще живее сред нашите ВЕИ отпадъци ..
Но какво ще стане тогава с цената за Зелената Сделка?
sim4o
Рейтинг: 2202 НеутралноАбсолютно!
Ако беше евтино и лесно, а не сложно и скъпо - и без тяхните напъни батериите и прочее "електронен траш" щяха да се рециклират ..
Вижте оловото и черните метали.
Без никой да издава строги нареждания - си се рециклират, над 50 % .. оловото даже и над 90% ..
sim4o
Рейтинг: 2202 НеутралноПолзата е една-единствена , поне малко от малко да забавим отравянето на планетата Земя с разни ВЕИ отпадъци ..
Аз също като тебе, съм по-скоро скептик и не виждам друго бъдеще , освен тотално замърсяване на подземните водни хоризонти с метали , кобалт , остатъци от батерии и от разни компоненти ..
Зелената сделка , не може да бъде избегната по никакъв начин , нито можем да си избегнем съдбата ..
Но нека не децата или внуците ни, а правнуците ни, да бъдат без вода?
А до тогава - може и нещо да се измисли ..
За сега - всичко простичко се заравя в земята ..
https://www.dosomething.org/us/facts/11-facts-about-e-waste
-----
.."E-waste represents 2% of America's trash in landfills, but it equals 70% of overall toxic waste. 20 to 50 million metric tons of e-waste are disposed worldwide every year..."
"Record 53.6 million tonnes of e-waste dumped globally.."
53.6 милиона тона ..
Като количеството расте по експонента всяка година ..
Колкото повече навлизат ВЕИ технологиите и се развива електрониката , толкова по-бързо водните хоризонти ще стават токсични ..
---
ivailosavoff
Рейтинг: 480 НеутралноДо коментар [#18] от "m17":
А ни разяснете вие, каква е разликата между Апъл и другите мобилни телефони относно смяната на батериийте да видим и ние как стоят нещата! Всички много говорят, много се хващат за една марка, но после следват един и същ принцип.
2.5
Рейтинг: 1239 НеутралноДо коментар [#14] от "m17":
I Want To BelieveВашият продукт е от нисък клас.
Сменете сам батерията на SonicCare и Pulsonic
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#44] от "2.5":
Така де, това че има и със сменяема само показва че няма техническа причина за капсулованите. Отделно, аз не твърдя че трябва да може да се сменя без инструменти, няма проблем да има три винтчета на долния капак. И като се износи/хвърли, в завода за рециклиране се разглабя. Щото сега всички такива уреди се смилат и масата се изгаря или депонира но няма как да се се рециклира. Причината за капсуловане е че така е по-евтино - ултрзвуковото заваряване на пластмаси е много по-евтино на фона на 3 винтчета. Които биха стрували примерн 3-5 цента заедно с труда при сглобяваето. И според мен е съвсем допустимо да се наложи регулация която да оскъпи тоя уред с 5 цента но да бъде по-лесен за рециклиране.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#43] от "ivailosavoff":
За съжаление, всички марки плътно следват лидерите на пазара и да, с времето всички станаха капсуловани. Но Епъл полагат специални усилия за да прецакат ремонтирането на техните уреди. Примерно всеки един лаптоп на Делл и Леново може да бъда отворен и батерията да се смени. И говоря за върхови модели с подобни параметри - метален корпус, тънки, върхови компоненти. Докато от повече от 7 години всички Макове са със залепени батерия и смяната е кошмарна. И съответно въпроса е - е добре де, другите като го могат как пък точно Епъл не могат? И вече друго ниво е мисълта "трябва ли ние като потребители да приемем някакви неудобства/цена за да бъдат уредите ни рециклируеми"? И тук за мен отговора е еднозначен.
scott
Рейтинг: 967 НеутралноЦРУ ИСКА БАТЕРИЯТА ДАН СЕ ВАДИ.