"Хърватия прие закон за въвеждане на еврото от Нова година"
Глупави хървати! Заради войната влязоха в ЕС дест години след нас, но в Шенген и ЕЗ влизат доста преди нас! Разликата е, че не си избират пожарникар да ги управлява!
Именно, интересното е, че там левите партии са повече европейски, докато десните - повече национални...както трябва и да бъде. Какво имаме тук?
Фалшиво-десни евро-болшевики ДБ Фалшиво-леви евро-болшевики с руски привкус БСП Фалшиво-десно евро-болшевики с руско зловоние ГЕРБ Фалшиви патриоти с руски знамена (ИZраждане, Атака и ко.) Фалшив президент - руска марионетка Фалшив народ с чалго-ориенталско-руски привкус
И едно ПП, което оше не знае къде се намира в целуя тоя буламач...
е точно заради такива Ла..а като теб изостанахме с години от Румъния и сега една държава на 30 години е пред нас СРАМ СРАМ :I
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
Първият мандат на Киро е само за планиране и обсъждане. Виж, във втория... Евро, Шенген, мостове, тунели, матистрали.... Засега само ограничение в Кресненското дефиле.
Еретик
Така се прави: 'хърватската куна беше гласуван с мнозинство от 117 депутати в 151-местния парламент, с 13 гласа "против" и един "въздържал се" '
А българския лев към евро, подлежи да бъде е гласуван от копейкин, карадийуйой, нинин, шишин, лъчбезмозъкян, теменугова и др., но не се знае колко ще е пълно за празно.
Нали избрахте харВарците. Защо още се мотаят? Един управител на БНБ не успяха да изберат, хванаха се на въдицата на итънъто да протакат и бавят Националния план за въвеждане на еврото, а за критерия инфлация хииич да не споменавам, че ще се разрева от яд. Ако не я преборим, ще духаме супата.
Какво дуднете за Хърватска, като тр са доста по-назапад от нас и си ги коткат много повече. Не ше те са нещо по-така, просто са по-близо до тях и са им на лесно!
До коментар [#1] от "KRAFTWERK":Именно, интересното е, че там левите партии са повече европейски, докато десните - повече национални...както трябва и да бъде.Какво имаме тук? Фалшиво-десни евро-болшевики ДБ Фалшиво-леви евро-болшевики с руски привкус БСПФалшиво-десно евро-болшевики с руско зловоние ГЕРБФалшиви патриоти с руски знамена (ИZраждане, Атака и ко.)Фалшив президент - руска марионеткаФалшив народ с чалго-ориенталско-руски привкусИ едно ПП, което оше не знае къде се намира в целуя тоя буламач...
Няма смисъл да обясняваш. Тук по темата пишат хора, които освен Дневник не четат нищо друго, а работата им няма нищо общо с финанси, реална икономика и т.н. Няма как да им се обясни, че с приемането на еврото и без това непосилните вече за повечето българи цени ще скочат още и че после влизаме в месомелачката на една система, която е създадена и управлявана така, че да обслужва германската икономика и търговски излишък. Италианци, испанци, гърци, португалци го усетиха, ама им запушиха устите да не се разчува много-много. Ама тука сме на принципа "Урааа - да живее международното положение!"...
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
До коментар [#16] от "Тюфлекчия": Словаците приеха еврото и икономиката им се изравни почти с чешката. Дръпнаха много. В Чехия има колебания за еврото по няколко причини, но най сериозната е, че са експортна икономика и чрез курса, могат да пидкрепят износа. За последните няколко години имаше случси на фиксиране към изкуствено по нисък курс, за да не се прецака износа. Въпрос на сметки и интереси.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
До коментар [#1] от "KRAFTWERK":Именно, интересното е, че там левите партии са повече европейски, докато десните - повече национални...както трябва и да бъде.Какво имаме тук? Фалшиво-десни евро-болшевики ДБ Фалшиво-леви евро-болшевики с руски привкус БСПФалшиво-десно евро-болшевики с руско зловоние ГЕРБФалшиви патриоти с руски знамена (ИZраждане, Атака и ко.)Фалшив президент - руска марионеткаФалшив народ с чалго-ориенталско-руски привкусИ едно ПП, което оше не знае къде се намира в целуя тоя буламач...
Ако не бяха руските петоколонници отдавна да сме приели и ние еврото. Ползите ще са огромни! Отпадат такси за превалутиране, целия софтуер ще се опрости, ще се освободят милиардите от валутния борд, ще имаме стабилна валута, няма да фалират банки и застрахователи, ще намалеят разходите за внос/износ, за туристите ще е много по-лесно и ще има повече, повече инвестиции и още много ...
Основната опорка срещу еврото е, че щяло всичко да поскъпне, което абсолютна шитня! Нищо няма да поскъпне, както не поскъпна и в други страни. Обратно, заради по-малките разходи за търговската мрежа.
С напечатването на повече кинтите се обезценяват, девалвират, с което поевтинява износа. Но това е за сметка на поевтиняването на труда, т.е. за сметка на обедняването на работниците, пенсионерите и загуба на спестявания. Та не е много за хвалене това и не това е начинът. В Турция нали това направи Ердоганя - напечата и обезцени турската лира. И населението обедня. Не са фалирали, но обедняха.
Еврото ще стимулира инвестициите, защото ще допринесе за по-голяма сигурност. Както писах горе, банките вече няма да могат да фалират, защото ще са под контрола на ЕЦБ, а ЕЦБ не си поплюва. Същото за застраховките. Освен това ще се улесни движението на капитала, отпадат такси и т.н. Написах горе някои неща, ама кой да чете и мисли ... та повтаряме ...
Инвеститорите в КТБ бая се опариха и следващият път ще се замислят, преди да наврат капитал в БГ. С еврото поне ще са спокойни, че следващата КТБ няма да бъде източена. Такива неща ...
Хърватия за разлика от нас не е във валутен борд и икономиката и е доста по-подготвена за еврото. Нашата обаче в момента е под сериозен инфлационен стрес и не виждам как се покрием изискванията на чакалнята, камо ли на еврозоната.
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръсел
Те точно таз тъпа, изтъркана опорка имах предвид, която руските тролове упорито разпространяват от години. В условията на пазарна икономика няма как да поскъпне нещо, щото се плаща с друга валута. Цената му просто се пресмята в другата валута.
25 страни вече са приели еврото, от тях 6 даже не са в ЕС. Сигурно щото е много гадно 🤣
Направи си една справка, как се движи средната работна заплата в Чехия. И играта не е с печатането на крони а с курса, определян от ЧНБ. И никой не е обеднял -даже напротив. Независимо от курса заплащането все по плътно гони това в Западна Европа.
До коментар [#22] от "пРезидента!": "С напечатването на повече кинтите се обезценяват, девалвират, с което поевтинява износа. Но това е за сметка на поевтиняването на труда, т.е. за сметка на обедняването на работниците, пенсионерите и загуба на спестявания. Та не е много за хвалене това и не това е начинът. В Турция нали това направи Ердоганя - напечата и обезцени турската лира. И населението обедня. Не са фалирали, но обедняха"
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
До коментар [#23] от "пРезидента!": Ако дойдат инвестиции в Бг, то те няма да са заради приемането на еврото. В Чехия, Полша и Унгария няма евро а инвестициите са като водопад. Опитай се без емиции и с трезв размисъл да си отговориш защо. В Прага няма евро, но това не плаши туристите. В Литва евро има, има и прекрасни места за туризъм, само дето туристите ги няма. Други са причините за успеха, не е само еврото - може би и "чипа" на населението играе роля
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Нямам нужда от справка. Това, което написах е факт - печатането на валута я обезценява!
То това е подкрепя износа (дето го написа горе) - обезценената валута води до поевтиняване на износната стока за други страни, където валутата е стабилна. Едната валута се обезценява спрямо другата.
Ако сиренето е 14 лв килото и днес струва 7 евро, утре БНБ като напечата няколко палета левчета, стойността на лева пада. Сиренето още си струва 14 лева, но в евра вече е по-малко от 7. Така става изгодно за външния пазар и износа върви. И това се случва, защото работниците получават същите заплати в обезценени левчета.
Боко даже и не симулира. Имаше по едно време някакви постановки от Горанов. Уж сме били подали молба, ама не съвсем. Много хора забравят, как Боко и Искров напоително обясняваха, как на нас евро не ни трябвало. Понеже сме имали супер банкова система и законодателство. И много строга и независима БНБ. На Борисов и ГЕРБ дължим 10 проспани и пропилени години...!
До коментар [#23] от "пРезидента!":Ако дойдат инвестиции в Бг, то те няма да са заради приемането на еврото. В Чехия, Полша и Унгария няма евро а инвестициите са като водопад. Опитай се без емиции и с трезв размисъл да си отговориш защо. В Прага няма евро, но това не плаши туристите. В Литва евро има, има и прекрасни места за туризъм, само дето туристите ги няма. Други са причините за успеха, не е само еврото - може би и "чипа" на населението играе роля
Е те затова и замряха инвестициите при тях - липса на върховенство на Закона и от там прекалено много корупция. Където липсва правосъдие инвестицията не е сигурна. Кой ще е луд да инвестира без да знае, дали ще си види парите после.
Сега ще и фикснат курса (като в борд) след ппеоцинка на стойността на куната, ще обявят обаче в магазините по-високи цени в куни (чиято маса в оборот е по-голяма) и януари 23-та ще четем за правителствените им мерки срещу спекулата ударила предимно възрастни и пенсионери. Справка- Италия 2002 с обезценяването на лирата в подготвяне за минаване към евро. 10г след това италианците тъгуваха по цената на пица в лири с равностойност 2€, докато плащаха вече 5€. Хърватия ще е нагледна процедура как биха минали нещата и у нас, и разликите въобще няма да такива каквито ги пишеш.
До коментар [#30] от "пРезидента!": "Ако сиренето е 14 лв килото и днес струва 7 евро, утре БНБ като напечата няколко палета левчета, стойността на лева пада. Сиренето още си струва 14 лева, но в евра вече е по-малко от 7."
Лева фиксиран през валутния борд вече 20 и кусур години бе, какви курсове, какво сирене, каква саламура.
Какъв ШЕНГЕН?!? Статията е само за еврозоната... С железния валутен борд, толкоз години досега ние пак сме си вързани за еврото... Проблема на въпросното евро, е че ако стане пак голям сакатлък като с Гърция, България като с най-малък външен дълг ще трябва да плаща масрафите на големите!!! Нямаме нужда от такъв таралеж... виж ШЕНГЕН, визите за щатите са съвсем друга бира! Тук абсолютно никаква изгода нямаме да се набутваме!
До коментар [#30] от "пРезидента!": "Ако сиренето е 14 лв килото и днес струва 7 евро, утре БНБ като напечата няколко палета левчета, стойността на лева пада. Сиренето още си струва 14 лева, но в евра вече е по-малко от 7."Лева фиксиран през валутния борд вече 20 и кусур години бе, какви курсове, какво сирене, каква саламура.
—цитат от коментар 38 на Приказки от шипковия храст
Обясних на ДДР-а, защо със "спасяването на износа" чрез девалвация на валутата обеднява и народа.
Иначе лева е фиксиран и тук такива екстри няма, да. Заради борда, такова спасяване на износа тук няма как да стане.
Никакво евро не ни трябва особено сега.Когато почват да фалират държави като Гърция , Португалия Италия, и Испания , които общо имат 3-4 млрд евро дълг, ще се включи автоматично европейският механизъм за финансова стабилност...от ЕЦБ ще поискат минимум 2 трилиона евро за справяне с дълговата им криза, на нас ще ни кажат вашата икономика е около един процент от тази на еврозоната, бъдет така добри да внесете едни 20 милиярда евра за спасяване на закъсалите страни...да ама ние няма да имаме от къде да ги вземем, и ако ни дадат ще трябва да вземем заеми на много висока лихва и сме фалирали... Освен това в капитала на ЕЦБ трябва да с еплатят едни пари ,за да попълним определената ни квота , последния път като търсих подобна информация сумата беше 7.5 млрд , но сега със сигурност ше се е увелила на минимум10 млрд, евро т.е фискалният резерв на правителството около 9 лрд+ 10 млрд лева собствени активи на БНБ най -вероятно няма да стигнат само за началната вноска за капитала, а освен това около половин млрд евро ще правим годишна вноска.... Всички тези разходи и рискове са за сметка на правителството и БНБ.. т.е за данъкоплатеца.. Да някои хора ще спестят малко от транзакционни разходи и лихви, но всички ние ще трябва да понесем разходите по вноски и спасяване на фалираи европейски държави, които са по-богати от нас.. Освен това имаме екстра инфлация + разходи за техническата замяна на лева с евро.. Да ама политици и медии за негативите от членството в еврозоната се правят че не знаят. Но неинформирани хора си мислят че влизането на страна като нашата е
Не стреляй в воробьев, не стреляй голубей,
Не стреляй просто так из рогатки своей.
Эй, малыш, не стреляй и не хвастай другим,
Что без промаха бьешь по мишеням живым.
България във валутен борд носи всички негативи на еврото докато ползите са ограничени. С приемането на еврото негативите няма да се увеличат, ще останат същите, докато ползите ще се максимизират.
Много хора се страхуват от техническа инфлация от закръгляване нагоре. Така било в другите страни. Немците сега ми говорят, че 1998 сметката за един човек в кръчмата им била 20 ДМ, сега е 20 евро. В България една сметка през 1998 ако е била 10 лв, сега е 30 лв без въвеждане на евро. Закръгляването е вторичен фактор, който може да влия само при тези цени, при които вече има акумулиран инфлационен потенциал.
Я, ако има още будни, че днес по радиото един профсъюзен началник гледай какво разправяше: имали сме някъде 30 милиарда евро, които ЕЦБ щяла да прилапа безвъзмездно, ако приемем еврото. Направо да им ги подарим, вместо за хората, за инвестиции, за инфрастуктура да отидели. Това за пръв път го чувам. Май Димитър Манолов беше.
Швеция, Дания, Полша, Унгария, Чехия и Румъния избягват еврото по някаква причина. Защо? Някой качествен икономист може ли да обясни? Може би не искат да споделят една валута с куп задлъжнели страни използващи евро. Балъчета като хърватите и нас се приемат с охота :)
Най голямото печатане на крони в Чехия, беше през 2008 когато кроната и швейцарския франк бяха нарочени за резервни валути. Чешките валутни резерви нараснаха тогава с близо 40 милиарда евро в опит да се задържи поскъпването на кроната. Централната банка води предвидима политика и границите на курса са зададени година напред ... Нещо което с БНБ няма със сигурност да се получи
Дания сържи висок курс и с високия стандард се опитва да блокира навлизането на много чужденци на местния пазар на труда ... Полша, Унгария, Чехия са силно екпортно ориентирани икономики и правителството/банката пазят бизнеса с варации на курса ....
дНевникЪ,сайта с най-много фалшиви плюсове в полза на еУро-толерастията!Други не съм и очаквал!за 10ти път питам, колко от милеещите за укрите си дариха заплатата?
Страшно много акъл е необходим за да разкараш човек като Костов, и да си сложиш за премиери хора като Симеон, докаран от Доган чак от Мадрид, и пандизчията от Панкрац за цели 12 години! Акъл море, глава шамандура!
Наистина от подобни ла.на страната ни се влачи на опашката! 12 години се подобни като теб се влачиха зад миризмата на банкянгсия тарикат, сега безкомпромисни за Киро дето е от 6 месеца начело на държавата. Между другото през 2007г. се говореше за приемане на еврото през 2009г., после се отложи за 2011г., и така 12 години се отлагаше. Като конектора с Гърция. 12 години нищонеправене (пардон крадене!)
До коментар [#10] от "Роси":Боко даже и не симулира. Имаше по едно време някакви постановки от Горанов. Уж сме били подали молба, ама не съвсем.Много хора забравят, как Боко и Искров напоително обясняваха, как на нас евро не ни трябвало. Понеже сме имали супер банкова система и законодателство. И много строга и независима БНБ.На Борисов и ГЕРБ дължим 10 проспани и пропилени години...!
Я, ако има още будни, че днес по радиото един профсъюзен началник гледай какво разправяше: имали сме някъде 30 милиарда евро, които ЕЦБ щяла да прилапа безвъзмездно, ако приемем еврото. Направо да им ги подарим, вместо за хората, за инвестиции, за инфрастуктура да отидели. Това за пръв път го чувам. Май Димитър Манолов беше.
—цитат от коментар 46 на Приказки от шипковия храст
Трябва да ги съдят такива! За нанасяне на щети и уронване на доверие в особено големи размери.
От 6 месеца, ама успя да осере толкова, колкото Баце не можа и за 12 г. Колко дълг изтеглиха, какъв проект започнаха/завършиха!? Леви мерки, леви цели, леви глави, леви съединители.
Ама как така ще правят? Копейкин веднага да заминава да им обяснява каква хиперинфлация ще настане. Да вземе и оня подлизурко Цончо да вряка и той за повече авторитет
дНевникЪ,сайта с най-много фалшиви плюсове в полза на еУро-толерастията!Други не съм и очаквал!за 10ти път питам, колко от милеещите за укрите си дариха заплатата?
До коментар [#23] от "пРезидента!":Ако дойдат инвестиции в Бг, то те няма да са заради приемането на еврото. В Чехия, Полша и Унгария няма евро а инвестициите са като водопад. Опитай се без емиции и с трезв размисъл да си отговориш защо. В Прага няма евро, но това не плаши туристите. В Литва евро има, има и прекрасни места за туризъм, само дето туристите ги няма. Други са причините за успеха, не е само еврото - може би и "чипа" на населението играе роля
Отговорих си с трезва мисъл и стигнах до извода, че ако бяха в Еврозоната инвестициите им щяха да са по 5 пъхти повече - т.е. още една причина да приемем еврото.
Глей сега,за да не те напрягам силно със сложна икономическа материя,съвсем накратко. За мощни,силно диверсифицирани и експортно ориентирани икономики в преход има смисъл и някои предимства от временно съхраняване На националната валута. За по малки и по слаби икономики, плюсовете от присъединяването към еврото са несъмнени и определено преобладават.
Какво дуднете за Хърватска, като тр са доста по-назапад от нас и си ги коткат много повече. Не ше те са нещо по-така, просто са по-близо до тях и са им на лесно!
Влизането в еврото не е добра идея. Според някои теории (Optimum Currency Area) трябва страните да отговарят на определени критерии, за да е оправдано приемането на обща валута. България не ги покрива. Един от тях е т.нар. бизнес/икономически цикли да са идентични с останалите страни. А и в момента в самата еврозона това условие не е покрито - справка Гърция. Когато Гърция беше на дъното, Германия не е била в същото положение.
Ааааххх, откога русофилите мърсят душиците си с мненията американски икономисти? Че и ги препоръчват :))))))))))) Да ти кажа ли една тайна, на ушенце ще ти я прошепна. Ако слушахме Ханке, нямаше да влезем в ЕС. И накрая - погледни всички, които са приели еврото - тънат в мизерия, едва кретат. Даже можеш сам да се увериш, ако се разходиш из Германия, Франция, Австрия, Холандия :))))
Трябва да знаеш че едно време когато се създавалие ТКЗС-та, никой от стопаните с много земя и добитък не искал да влезе там. Най-напирали да влизат циганите. Та и ние сега така-имаме една нивичка сред европейските площи и за да не ни заобикалят при оране, сеене и прибиране на реколтата, големите и богатите стопани, могат и да ни присъединят. Още повече че вече след като фалирахме ние им дадохме нивата си под аренда ( валутен борд) и сега само чакаме какво ще ни подхвърлят. Когато сме членове на кооператива поне ше имаме дял от печалбата. И не че много им трябваме, но сме пренебрежимо малки и не можем с бедността си да застрашим стабилноста на системата. Виж земите и най-вече възможностите на Чехия и Полша са много по големи от радица членове на ТКЗС-то и затова те не искат да си делят реколтата с тях.
Влизането в еврото не е добра идея. Според някои теории (Optimum Currency Area) трябва страните да отговарят на определени критерии, за да е оправдано приемането на обща валута. България не ги покрива. Един от тях е т.нар. бизнес/икономически цикли да са идентични с останалите страни. А и в момента в самата еврозона това условие не е покрито - справка Гърция. Когато Гърция беше на дъното, Германия не е била в същото положение.Слушайте и професор Ханке!
Путинофилчета, копейкиновци, разбрахме, че по заповед от Масква новото плашило е еврото. С газа вече приключихте. Излишно се напъвате. България ще приеме еврото и вас никой няма да ви пита. Единственото, което можете да направите, е още известно време да спъвате, да бавите, но ако Киро и Асен искат да запазят проевропейското си лице, ще ви отсвирят с 200.
Кво стана бе, умнокрасивци, по Боково време врякахте ката ден "евро, Шенген, евро, Шенген", а сега мълчите, щото Курнелия ви набута червен страпон в устенцата.....
"Браво на Хърватите !!....какво нещо е държава без руски мекерета ....Всичко им се получава !!"
И ние се движехме наравно с Хърватия, докато не дойдоха служебните на Радев и след това Кирил и Асен!!!! Чудно ми е само,как войната пречи на развитието само на България????? Ако питаш Кирил и Асен,все войната им е виновна.....
Не е. Няма начин Северна Ромелия/Манголия (на територията на Велика Аспарухова България), държава стъкмена и протежирана от Латински сили в началото на 19 век -- в противовес с Эвразийски, да е по-развита от Хилядолетна "Дунавска" България.
В частност, в частен сектор строеж на автомобили.
Ако визирате периода на Чаушескови... независими от СССР и ориентирани на Запад (Франция) и на Изток (Китай),
в същия период Хилядолетна България, въпреки зависимости от СССР, произвеждаше и продаваше Булгаррено в Африка и на всеки нуждающ. Произвеждаше, изнасяше и продаваше Електрокари (изпреварващи днешните мобили), Електронни компютри (днешноизпреварващи), ... ...
До коментар [#77] от "wre501051215": До коментар [#5] от "MititU":
Румъния винаги е била по-рсзвитанот България. Например във автомобилостроенето.
Отговорих си с трезва мисъл и стигнах до извода, че ако бяха в Еврозоната инвестициите им щяха да са по 5 пъхти повече - т.е. още една причина да приемем еврото.
Еврото е потъващ кораб, а ЕС пред катастрофа без евтини суровини, без евтина ел. енергия, без иновации и технологии, без производство, със застаряващо население и приток на неграмотни маймуни от Африка, Близкия изток и Азия. България да излиза от валутния борд и ЕС за да спаси икономиката и бъдещето си.
Според мен има огромен смисъл защото ще ограничи БНБ, Искровците и българските политици от правене на глупости ... Проблемните бамки са 3 и се знаят в момента .... Едната държавна, другит собственост на мутри ...
Извън туристическите обекти цените са само в крони. На касовият бон на някои магазини и ресторанти ценито може и да са показани и в евро, на касите на големите супермаркети има обявен курс, по който ще преизчислят цената, ако платите с веро, но това, което твърдите, ценита да с апоказани и в крони и в евро, просто не е вярно. Ако сте посещавала туристически магазинчета в центъра на Прага или друг град - там да, има ги и в двете валути, но само там.
Във Чехия навсякъде можеш да пазаруваш с евро!!! В магазините им има цени и в евро и в тяхната валута!!!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
KRAFTWERK
Рейтинг: 1225 НеутралноБраво на Хърватите !!....какво нещо е държава без руски мекерета ....Всичко им се получава !!
vassilun
Рейтинг: 4301 Неутрално"Хърватия прие закон за въвеждане на еврото от Нова година"
Глупави хървати! Заради войната влязоха в ЕС дест години след нас, но в Шенген и ЕЗ влизат доста преди нас! Разликата е, че не си избират пожарникар да ги управлява!
ена блогърка
Рейтинг: 223 НеутралноДо коментар [#1] от "KRAFTWERK":
V for VeraИменно, интересното е, че там левите партии са повече европейски, докато десните - повече национални...както трябва и да бъде.
Какво имаме тук?
Фалшиво-десни евро-болшевики ДБ
Фалшиво-леви евро-болшевики с руски привкус БСП
Фалшиво-десно евро-болшевики с руско зловоние ГЕРБ
Фалшиви патриоти с руски знамена (ИZраждане, Атака и ко.)
Фалшив президент - руска марионетка
Фалшив народ с чалго-ориенталско-руски привкус
И едно ПП, което оше не знае къде се намира в целуя тоя буламач...
lodkarski
Рейтинг: 400 Неутрално"Хърватия прие закон за въвеждане на еврото от Нова година"
Про100 Киро ще ги изпревари, честна кирова!
MititU
Рейтинг: 964 Гневное точно заради такива Ла..а като теб изостанахме с години от Румъния и сега една държава на 30 години е пред нас СРАМ СРАМ :I "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
Галя Станчева
Рейтинг: 4657 НеутралноХаирлия да е! Да повлекат крак и ние след тях да стъпим в Зоната!
Костадин Иванов
Рейтинг: 2963 НеутралноПървият мандат на Киро е само за планиране и обсъждане. Виж, във втория... Евро, Шенген, мостове, тунели, матистрали.... Засега само ограничение в Кресненското дефиле. Еретик
DDR
Рейтинг: 2394 ВеселоЧехия като няма намерение да въвежда еврото -руски мекерета ли са? А поляците - и те са без евро 😉
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#1] от "KRAFTWERK":
"Браво на Хърватите !!....какво нещо е държава без руски мекерета ....Всичко им се получава !!"
rumen_g
Рейтинг: 525 НеутралноТака се прави:
'хърватската куна беше гласуван с мнозинство от 117 депутати в 151-местния парламент, с 13 гласа "против" и един "въздържал се" '
А българския лев към евро, подлежи да бъде е гласуван от копейкин, карадийуйой, нинин, шишин, лъчбезмозъкян, теменугова и др., но не се знае колко ще е пълно за празно.
Роси
Рейтинг: 6602 НеутралноХърватия влезе в ЕС през 2013 и вече влиза в Еврозоната. А Боко толкова година, само симулира. Ама какво да чакаме от футболист.
DDR
Рейтинг: 2394 НеутралноПолитиците са най достойните синове и дъщери на своя народ, избрани на свободни и демократични избори. Глас народен - глас божий! 😉
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#2] от "vassilun":
"Разликата е, че не си избират пожарникар да ги управлява!"
Галя Станчева
Рейтинг: 4657 ГневноДо коментар [#2] от "vassilun":
Нали избрахте харВарците. Защо още се мотаят? Един управител на БНБ не успяха да изберат, хванаха се на въдицата на итънъто да протакат и бавят Националния план за въвеждане на еврото, а за критерия инфлация хииич да не споменавам, че ще се разрева от яд. Ако не я преборим, ще духаме супата.
stargate
Рейтинг: 1672 НеутралноКакво дуднете за Хърватска, като тр са доста по-назапад от нас и си ги коткат много повече. Не ше те са нещо по-така, просто са по-близо до тях и са им на лесно!
rumen_g
Рейтинг: 525 ВеселоДо коментар [#12] от "Галя Станчева":
'Шо са сърдиш ма' Гальо, 'земи сготви една супа на любимия, че от толко писане тук ша та остай човека...
vfe111115196
Рейтинг: 72 ВеселоХахаха за малко да ти се получи манипулацията.
Да не забравяме, че Кирчо е учредител на ДБ.
ПП са простО политчески ГМО клонинг на радикал комунистите от ДБ.
Различни пипала на една и съща паразитна структура.
Тюфлекчия
Рейтинг: 1605 ВеселоДо коментар [#8] от "DDR":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Няма смисъл да обясняваш. Тук по темата пишат хора, които освен Дневник не четат нищо друго, а работата им няма нищо общо с финанси, реална икономика и т.н. Няма как да им се обясни, че с приемането на еврото и без това непосилните вече за повечето българи цени ще скочат още и че после влизаме в месомелачката на една система, която е създадена и управлявана така, че да обслужва германската икономика и търговски излишък. Италианци, испанци, гърци, португалци го усетиха, ама им запушиха устите да не се разчува много-много. Ама тука сме на принципа "Урааа - да живее международното положение!"...
Destino
Рейтинг: 196 НеутралноЗавиждам.
Не заради само заради еврото...
А заради матряла...
DDR
Рейтинг: 2394 НеутралноДо коментар [#16] от "Тюфлекчия":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Словаците приеха еврото и икономиката им се изравни почти с чешката. Дръпнаха много. В Чехия има колебания за еврото по няколко причини, но най сериозната е, че са експортна икономика и чрез курса, могат да пидкрепят износа. За последните няколко години имаше случси на фиксиране към изкуствено по нисък курс, за да не се прецака износа. Въпрос на сметки и интереси.
dirbg
Рейтинг: 374 НеутралноОчевидно и ПП се намира там някъде на дъното.
пРезидента!
Рейтинг: 2595 НеутралноАко не бяха руските петоколонници отдавна да сме приели и ние еврото. Ползите ще са огромни! Отпадат такси за превалутиране, целия софтуер ще се опрости, ще се освободят милиардите от валутния борд, ще имаме стабилна валута, няма да фалират банки и застрахователи, ще намалеят разходите за внос/износ, за туристите ще е много по-лесно и ще има повече, повече инвестиции и още много ...
Основната опорка срещу еврото е, че щяло всичко да поскъпне, което абсолютна шитня! Нищо няма да поскъпне, както не поскъпна и в други страни. Обратно, заради по-малките разходи за търговската мрежа.
DDR
Рейтинг: 2394 НеутралноЗа протокола: В Чехия, Полша и Унгария евро няма а са заляти от инвестиции (и то при ооложение, че Орбан е руска лимонка)
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#20] от "пРезидента!":
"... ще има повече, повече инвестиции и още много ..."
пРезидента!
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#18] от "DDR":
С напечатването на повече кинтите се обезценяват, девалвират, с което поевтинява износа. Но това е за сметка на поевтиняването на труда, т.е. за сметка на обедняването на работниците, пенсионерите и загуба на спестявания. Та не е много за хвалене това и не това е начинът. В Турция нали това направи Ердоганя - напечата и обезцени турската лира. И населението обедня. Не са фалирали, но обедняха.
пРезидента!
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#21] от "DDR":
Еврото ще стимулира инвестициите, защото ще допринесе за по-голяма сигурност. Както писах горе, банките вече няма да могат да фалират, защото ще са под контрола на ЕЦБ, а ЕЦБ не си поплюва. Същото за застраховките. Освен това ще се улесни движението на капитала, отпадат такси и т.н. Написах горе някои неща, ама кой да чете и мисли ... та повтаряме ...
Инвеститорите в КТБ бая се опариха и следващият път ще се замислят, преди да наврат капитал в БГ. С еврото поне ще са спокойни, че следващата КТБ няма да бъде източена. Такива неща ...
Lemmy
Рейтинг: 1665 ВеселоЧетири години след нас в ЕС, но десет години пред нас по акъл. Резултат: под 4 милиона население - два пъти по-богато от българското.
whitemare
Рейтинг: 1714 НеутралноХърватия за разлика от нас не е във валутен борд и икономиката и е доста по-подготвена за еврото. Нашата обаче в момента е под сериозен инфлационен стрес и не виждам как се покрием изискванията на чакалнята, камо ли на еврозоната.
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд РъселпРезидента!
Рейтинг: 2595 НеутралноТе точно таз тъпа, изтъркана опорка имах предвид, която руските тролове упорито разпространяват от години. В условията на пазарна икономика няма как да поскъпне нещо, щото се плаща с друга валута. Цената му просто се пресмята в другата валута.
25 страни вече са приели еврото, от тях 6 даже не са в ЕС. Сигурно щото е много гадно 🤣
DDR
Рейтинг: 2394 НеутралноНаправи си една справка, как се движи средната работна заплата в Чехия. И играта не е с печатането на крони а с курса, определян от ЧНБ. И никой не е обеднял -даже напротив. Независимо от курса заплащането все по плътно гони това в Западна Европа.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#22] от "пРезидента!":
"С напечатването на повече кинтите се обезценяват, девалвират, с което поевтинява износа. Но това е за сметка на поевтиняването на труда, т.е. за сметка на обедняването на работниците, пенсионерите и загуба на спестявания. Та не е много за хвалене това и не това е начинът. В Турция нали това направи Ердоганя - напечата и обезцени турската лира. И населението обедня. Не са фалирали, но обедняха"
DDR
Рейтинг: 2394 НеутралноДо коментар [#23] от "пРезидента!":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Ако дойдат инвестиции в Бг, то те няма да са заради приемането на еврото. В Чехия, Полша и Унгария няма евро а инвестициите са като водопад. Опитай се без емиции и с трезв размисъл да си отговориш защо. В Прага няма евро, но това не плаши туристите. В Литва евро има, има и прекрасни места за туризъм, само дето туристите ги няма. Други са причините за успеха, не е само еврото - може би и "чипа" на населението играе роля
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3041 НеутралноДо коментар [#6] от "Галя Станчева":
Стив Ханке обясни, какво губим при влизане в еврозоната. Даваха го и по новините. И БТВ, и нова.
пРезидента!
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#27] от "DDR":
Нямам нужда от справка.
Това, което написах е факт - печатането на валута я обезценява!
То това е подкрепя износа (дето го написа горе) - обезценената валута води до поевтиняване на износната стока за други страни, където валутата е стабилна. Едната валута се обезценява спрямо другата.
Ако сиренето е 14 лв килото и днес струва 7 евро, утре БНБ като напечата няколко палета левчета, стойността на лева пада. Сиренето още си струва 14 лева, но в евра вече е по-малко от 7. Така става изгодно за външния пазар и износа върви. И това се случва, защото работниците получават същите заплати в обезценени левчета.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3041 НеутралноДо коментар [#17] от "Destino":
Тичай да живееш там.
Petleshev
Рейтинг: 1971 НеутралноДо коментар [#10] от "Роси":
Бивш tww09306483.Боко даже и не симулира. Имаше по едно време някакви постановки от Горанов. Уж сме били подали молба, ама не съвсем.
Много хора забравят, как Боко и Искров напоително обясняваха, как на нас евро не ни трябвало. Понеже сме имали супер банкова система и законодателство. И много строга и независима БНБ.
На Борисов и ГЕРБ дължим 10 проспани и пропилени години...!
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3041 НеутралноДо коментар [#23] от "пРезидента!":
Те и за Лемън брадърз бяха сигурни, че е читава. Ама не би.
пРезидента!
Рейтинг: 2595 НеутралноДаваш ми глупави примери, които не доказват нищо.
Пак повтарям, нещата, които написах горе са неоспорим факт!
Сравненията, които ти правиш са: Този заек е по-бял от сиво белия кон, но защо тогава заека е по-малък ... глупости!
Petleshev
Рейтинг: 1971 НеутралноДо коментар [#23] от "пРезидента!":
Бивш tww09306483.На петоколонниците от ГЕРБ инвестиции не им трябваха. Интересуваха се от асфалт и чекмеджета.
пРезидента!
Рейтинг: 2595 НеутралноЕ те затова и замряха инвестициите при тях - липса на върховенство на Закона и от там прекалено много корупция. Където липсва правосъдие инвестицията не е сигурна. Кой ще е луд да инвестира без да знае, дали ще си види парите после.
enter_k
Рейтинг: 635 НеутралноДо коментар [#25] от "whitemare":
Сега ще и фикснат курса (като в борд) след ппеоцинка на стойността на куната, ще обявят обаче в магазините по-високи цени в куни (чиято маса в оборот е по-голяма) и януари 23-та ще четем за правителствените им мерки срещу спекулата ударила предимно възрастни и пенсионери. Справка- Италия 2002 с обезценяването на лирата в подготвяне за минаване към евро. 10г след това италианците тъгуваха по цената на пица в лири с равностойност 2€, докато плащаха вече 5€.
Хърватия ще е нагледна процедура как биха минали нещата и у нас, и разликите въобще няма да такива каквито ги пишеш.
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 914 ВеселоДо коментар [#30] от "пРезидента!": "Ако сиренето е 14 лв килото и днес струва 7 евро, утре БНБ като напечата няколко палета левчета, стойността на лева пада. Сиренето още си струва 14 лева, но в евра вече е по-малко от 7."
Лева фиксиран през валутния борд вече 20 и кусур години бе, какви курсове, какво сирене, каква саламура.
Levski Levov
Рейтинг: 235 НеутралноДо коментар [#2] от "vassilun":
Какъв ШЕНГЕН?!? Статията е само за еврозоната...
С железния валутен борд, толкоз години досега ние пак сме си вързани за еврото...
Проблема на въпросното евро, е че ако стане пак голям сакатлък като с Гърция, България като с най-малък външен дълг ще трябва да плаща масрафите на големите!!!
Нямаме нужда от такъв таралеж... виж ШЕНГЕН, визите за щатите са съвсем друга бира! Тук абсолютно никаква изгода нямаме да се набутваме!
DDR
Рейтинг: 2394 ВеселоДо коментар [#34] от "пРезидента!":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Добре
DDR
Рейтинг: 2394 ВеселоДо коментар [#30] от "пРезидента!":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Добре
пРезидента!
Рейтинг: 2595 НеутралноОбясних на ДДР-а, защо със "спасяването на износа" чрез девалвация на валутата обеднява и народа.
Иначе лева е фиксиран и тук такива екстри няма, да. Заради борда, такова спасяване на износа тук няма как да стане.
Иосиф Давыдович
Рейтинг: 801 НеутралноНикакво евро не ни трябва особено сега.Когато почват да фалират държави като Гърция , Португалия Италия, и Испания , които общо имат 3-4 млрд евро дълг, ще се включи автоматично европейският механизъм за финансова стабилност...от ЕЦБ ще поискат минимум 2 трилиона евро за справяне с дълговата им криза, на нас ще ни кажат вашата икономика е около един процент от тази на еврозоната, бъдет така добри да внесете едни 20 милиярда евра за спасяване на закъсалите страни...да ама ние няма да имаме от къде да ги вземем, и ако ни дадат ще трябва да вземем заеми на много висока лихва и сме фалирали... Освен това в капитала на ЕЦБ трябва да с еплатят едни пари ,за да попълним определената ни квота , последния път като търсих подобна информация сумата беше 7.5 млрд , но сега със сигурност ше се е увелила на минимум10 млрд, евро т.е фискалният резерв на правителството около 9 лрд+ 10 млрд лева собствени активи на БНБ най -вероятно няма да стигнат само за
Не стреляй в воробьев, не стреляй голубей, Не стреляй просто так из рогатки своей. Эй, малыш, не стреляй и не хвастай другим, Что без промаха бьешь по мишеням живым.началната вноска за капитала, а освен това около половин млрд евро ще правим годишна вноска.... Всички тези разходи и рискове са за сметка на правителството и БНБ.. т.е за данъкоплатеца.. Да някои хора ще спестят малко от транзакционни разходи и лихви, но всички ние ще трябва да понесем разходите по вноски и спасяване на фалираи европейски държави, които са по-богати от нас.. Освен това имаме екстра инфлация + разходи за техническата замяна на лева с евро.. Да ама политици и медии за негативите от членството в еврозоната се правят че не знаят. Но неинформирани хора си мислят че влизането на страна като нашата е
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 914 НеутралноДо коментар [#42] от "пРезидента!":
А, ясно.
Баличея
Рейтинг: 591 НеутралноБългария във валутен борд носи всички негативи на еврото докато ползите са ограничени. С приемането на еврото негативите няма да се увеличат, ще останат същите, докато ползите ще се максимизират.
Много хора се страхуват от техническа инфлация от закръгляване нагоре. Така било в другите страни. Немците сега ми говорят, че 1998 сметката за един човек в кръчмата им била 20 ДМ, сега е 20 евро. В България една сметка през 1998 ако е била 10 лв, сега е 30 лв без въвеждане на евро. Закръгляването е вторичен фактор, който може да влия само при тези цени, при които вече има акумулиран инфлационен потенциал.
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 914 ЛюбопитноЯ, ако има още будни, че днес по радиото един профсъюзен началник гледай какво разправяше: имали сме някъде 30 милиарда евро, които ЕЦБ щяла да прилапа безвъзмездно, ако приемем еврото. Направо да им ги подарим, вместо за хората, за инвестиции, за инфрастуктура да отидели. Това за пръв път го чувам. Май Димитър Манолов беше.
xyha
Рейтинг: 1058 ВеселоЩе плащат дълга на гърци , испанци и италянци .
z_axis
Рейтинг: 654 НеутралноШвеция, Дания, Полша, Унгария, Чехия и Румъния избягват еврото по някаква причина. Защо? Някой качествен икономист може ли да обясни? Може би не искат да споделят една валута с куп задлъжнели страни използващи евро. Балъчета като хърватите и нас се приемат с охота :)
Quo Vadis?
Рейтинг: 1210 ВеселоДо коментар [#8] от "DDR":
Нещата не са сравними ... Дори и Соботка имаше повече икономическа визия от управляващите БГ
Quo Vadis?
Рейтинг: 1210 ВеселоДо коментар [#34] от "пРезидента!":
Най голямото печатане на крони в Чехия, беше през 2008 когато кроната и швейцарския франк бяха нарочени за резервни валути. Чешките валутни резерви нараснаха тогава с близо 40 милиарда евро в опит да се задържи поскъпването на кроната.
Централната банка води предвидима политика и границите на курса са зададени година напред ...
Нещо което с БНБ няма със сигурност да се получи
Quo Vadis?
Рейтинг: 1210 НеутралноДо коментар [#48] от "z_axis":
Дания сържи висок курс и с високия стандард се опитва да блокира навлизането на много чужденци на местния пазар на труда ...
Полша, Унгария, Чехия са силно екпортно ориентирани икономики и правителството/банката пазят бизнеса с варации на курса ....
veskop
Рейтинг: 100 НеутралнодНевникЪ,сайта с най-много фалшиви плюсове в полза на еУро-толерастията!Други не съм и очаквал!за 10ти път питам, колко от милеещите за укрите си дариха заплатата?
pontius_glarus
Рейтинг: 3332 НеутралноСтрашно много акъл е необходим за да разкараш човек като Костов, и да си сложиш за премиери хора като Симеон, докаран от Доган чак от Мадрид, и пандизчията от Панкрац за цели 12 години!
Акъл море, глава шамандура!
pontius_glarus
Рейтинг: 3332 НеутралноНаистина от подобни ла.на страната ни се влачи на опашката! 12 години се подобни като теб се влачиха зад миризмата на банкянгсия тарикат, сега безкомпромисни за Киро дето е от 6 месеца начело на държавата.
Между другото през 2007г. се говореше за приемане на еврото през 2009г., после се отложи за 2011г., и така 12 години се отлагаше. Като конектора с Гърция. 12 години нищонеправене (пардон крадене!)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 2390 НеутралноДо коментар [#2] от "vassilun":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠Хърватия си е направо запад сравнена с ориеналско -евразийска България, с всичките и русофили
Тангра
Рейтинг: 1616 НеутралноАма, разбира се, боко е виновен за всичко.
Само дето по неговото управление бяхме във всички нормативи и тръгна процедурата.
За новите ... "ще видим".
deaf
Рейтинг: 1992 ВеселоДо коментар [#51] от "Quo Vadis?":
Верно ли Дания държи изкуствено високи цените и доходите,за да се брани от наплива на чужденци?! Ти да видиш! Логика та дрънка!
Иначе това "приемане" на еврото няма смисъл. То е само на хартия,така да се каже...
Тангра
Рейтинг: 1616 НеутралноТрябва да ги съдят такива!
За нанасяне на щети и уронване на доверие в особено големи размери.
Тангра
Рейтинг: 1616 Неутрално[quote#54:"pontius_glarus"][/quote]
От 6 месеца, ама успя да осере толкова, колкото Баце не можа и за 12 г.
Колко дълг изтеглиха, какъв проект започнаха/завършиха!?
Леви мерки, леви цели, леви глави, леви съединители.
thegreatwizard
Рейтинг: 217 НеутралноАма как така ще правят?
Копейкин веднага да заминава да им обяснява каква хиперинфлация ще настане. Да вземе и оня подлизурко Цончо да вряка и той за повече авторитет
thegreatwizard
Рейтинг: 217 НеутралноВиж коментарите под новината, когато Петков обяви инициативата и ще видиш.
thegreatwizard
Рейтинг: 217 НеутралноОтговорих си с трезва мисъл и стигнах до извода, че ако бяха в Еврозоната инвестициите им щяха да са по 5 пъхти повече - т.е. още една причина да приемем еврото.
deaf
Рейтинг: 1992 ВеселоДо коментар [#62] от "thegreatwizard":
Значи ако Унгария беше приела еврото,Мерцедес щеше да открие пет пъти повече заводи там?! Браво! Още една "железна" логика.
znaesht
Рейтинг: 784 НеутралноДо коментар [#8] от "DDR":
Глей сега,за да не те напрягам силно със сложна икономическа материя,съвсем накратко. За мощни,силно диверсифицирани и експортно ориентирани икономики в преход има смисъл и някои предимства от временно съхраняване На националната валута. За по малки и по слаби икономики, плюсовете от присъединяването към еврото са несъмнени и определено преобладават.
Ваксиниран Петърчо
Рейтинг: 470 НеутралноБе, не е точно така. Манталитетът им е коренно различен, повече европейски, по-малко Балкански.
От 13 години работя в Хърватска компания, имам някои наблюдения. 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk
Admiral
Рейтинг: 398 НеутралноВлизането в еврото не е добра идея. Според някои теории (Optimum Currency Area) трябва страните да отговарят на определени критерии, за да е оправдано приемането на обща валута.
България не ги покрива.
Един от тях е т.нар. бизнес/икономически цикли да са идентични с останалите страни. А и в момента в самата еврозона това условие не е покрито - справка Гърция. Когато Гърция беше на дъното, Германия не е била в същото положение.
Слушайте и професор Ханке!
Галя Станчева
Рейтинг: 4657 ВеселоДо коментар [#29] от "Vlado Nikolov":
Ааааххх, откога русофилите мърсят душиците си с мненията американски икономисти? Че и ги препоръчват :))))))))))) Да ти кажа ли една тайна, на ушенце ще ти я прошепна. Ако слушахме Ханке, нямаше да влезем в ЕС. И накрая - погледни всички, които са приели еврото - тънат в мизерия, едва кретат. Даже можеш сам да се увериш, ако се разходиш из Германия, Франция, Австрия, Холандия :))))
dorn
Рейтинг: 1196 НеутралноТрябва да знаеш че едно време когато се създавалие ТКЗС-та, никой от стопаните с много земя и добитък не искал да влезе там. Най-напирали да влизат циганите. Та и ние сега така-имаме една нивичка сред европейските площи и за да не ни заобикалят при оране, сеене и прибиране на реколтата, големите и богатите стопани, могат и да ни присъединят. Още повече че вече след като фалирахме ние им дадохме нивата си под аренда ( валутен борд) и сега само чакаме какво ще ни подхвърлят. Когато сме членове на кооператива поне ше имаме дял от печалбата. И не че много им трябваме, но сме пренебрежимо малки и не можем с бедността си да застрашим стабилноста на системата. Виж земите и най-вече възможностите на Чехия и Полша са много по големи от радица членове на ТКЗС-то и затова те не искат да си делят реколтата с тях.
Галя Станчева
Рейтинг: 4657 ВеселоНяма да го слушаме пък!
Галя Станчева
Рейтинг: 4657 НеутралноПутинофилчета, копейкиновци, разбрахме, че по заповед от Масква новото плашило е еврото. С газа вече приключихте. Излишно се напъвате. България ще приеме еврото и вас никой няма да ви пита. Единственото, което можете да направите, е още известно време да спъвате, да бавите, но ако Киро и Асен искат да запазят проевропейското си лице, ще ви отсвирят с 200.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1725 НеутралноДо коментар [#3] от "ена блогърка":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДоста голям бълвоч ти е в главата и идеята ти за ляво-дясно е нулева.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1725 НеутралноДо коментар [#45] от "Баличея":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВсъщност, негативите ще се увеличат..
Кои са тия ползи, които ще имаме?
pag
Рейтинг: 915 НеутралноКво стана бе, умнокрасивци, по Боково време врякахте ката ден "евро, Шенген, евро, Шенген", а сега мълчите, щото Курнелия ви набута червен страпон в устенцата.....
Знанието е сила, информацията - властDarth Plagueis
Рейтинг: 1725 НеутралноДо коментар [#73] от "pag":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККой за какво мълчи бе, истерио милиционерска?
Прочете ли статията внимателно?
pag
Рейтинг: 915 НеутралноНищо не ти се разбира, щото устата ти е пълна.... Знанието е сила, информацията - власт
deaf
Рейтинг: 1992 НеутралноДо коментар [#66] от "Admiral":
През 60-те и 70-те години Южните щати са били много бедни,а Северните - богати. Но въпреки това са имали една обща валута - долара.
wre501051215
Рейтинг: 1962 НеутралноДо коментар [#5] от "MititU":
Румъния винаги е била по-рсзвитанот България.Например във автомобилостроенето.
dnevnikar
Рейтинг: 3704 РазстроеноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Европейството пълзи.
Европейщина... на исток.
Евро гдето допълзи:
от държава две не стават
До коментар [#1] от "KRAFTWERK":
Браво на Хърватите !!....какво нещо е държава без руски мекерета ....Всичко им се получава !!
dnevnikar
Рейтинг: 3704 НеутралноUNITED EU UNION
Location, location...
Все в Запада, но не е същото.
А и многомилионен народ... с труд се сплотява.
Западът е сегментиран на зони разнообразни.
Часови - малък пример.
Един e в час/друг пък не е... получават се разлики ;)
До коментар [#24] от "Lemmy":
Четири години след нас в ЕС,
но десет години пред нас по акъл.
Резултат: под 4 милиона население
- два пъти по-богато от българското.
galina georgieva
Рейтинг: 1680 НеутралноДо коментар [#1] от "KRAFTWERK":
"Браво на Хърватите !!....какво нещо е държава без руски мекерета ....Всичко им се получава !!"
И ние се движехме наравно с Хърватия, докато не дойдоха служебните на Радев и след това Кирил и Асен!!!! Чудно ми е само,как войната пречи на развитието само на България????? Ако питаш Кирил и Асен,все войната им е виновна.....
galina georgieva
Рейтинг: 1680 НеутралноДо коментар [#8] от "DDR":
"Чехия като няма намерение да въвежда еврото -руски мекерета ли са? А поляците - и те са без евро 😉"
Във Чехия навсякъде можеш да пазаруваш с евро!!! В магазините им има цени и в евро и в тяхната валута!!!
dnevnikar
Рейтинг: 3704 НеутралноUNITED EU UNION
Не е.
Няма начин Северна Ромелия/Манголия
(на територията на Велика Аспарухова България),
държава стъкмена и протежирана от Латински сили
в началото на 19 век -- в противовес с Эвразийски,
да е по-развита от Хилядолетна "Дунавска" България.
В частност, в частен сектор строеж на автомобили.
Ако визирате периода на Чаушескови...
независими от СССР и ориентирани на
Запад (Франция) и на Изток (Китай),
в същия период Хилядолетна България,
въпреки зависимости от СССР,
произвеждаше и продаваше Булгаррено в Африка и
на всеки нуждающ.
Произвеждаше, изнасяше и продаваше Електрокари
(изпреварващи днешните мобили),
Електронни компютри (днешноизпреварващи),
...
...
До коментар [#77] от "wre501051215":
До коментар [#5] от "MititU":
Румъния винаги е била по-рсзвитанот България.
Например във автомобилостроенето.
dnevnikar
Рейтинг: 3704 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Така си е.
Газ за рубла... кога е било.
Ами ако инвеститорите са 5 пъхти повече
корумпиращо алкохолизирани?
До коментар [#62] от "thegreatwizard":
Отговорих си с трезва мисъл
и стигнах до извода, че ако бяха в Еврозоната
инвестициите им щяха да са по 5 пъхти повече
- т.е. още една причина да приемем еврото.
lrr25646773
Рейтинг: 77 НеутралноЕврото е потъващ кораб, а ЕС пред катастрофа без евтини суровини, без евтина ел. енергия, без иновации и технологии, без производство, със застаряващо население и приток на неграмотни маймуни от Африка, Близкия изток и Азия.
България да излиза от валутния борд и ЕС за да спаси икономиката и бъдещето си.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1210 ВеселоДо коментар [#57] от "deaf":
Според мен има огромен смисъл защото ще ограничи БНБ, Искровците и българските политици от правене на глупости ... Проблемните бамки са 3 и се знаят в момента ....
Едната държавна, другит собственост на мутри ...
deaf
Рейтинг: 1992 ВеселоДо коментар [#85] от "Quo Vadis?":
Приемането на еврото БЕЗ влизане в Евро-зоната е като да спиш с Джесика Алба,но тя да не знае...
DDR
Рейтинг: 2394 НеутралноИзвън туристическите обекти цените са само в крони. На касовият бон на някои магазини и ресторанти ценито може и да са показани и в евро, на касите на големите супермаркети има обявен курс, по който ще преизчислят цената, ако платите с веро, но това, което твърдите, ценита да с апоказани и в крони и в евро, просто не е вярно. Ако сте посещавала туристически магазинчета в центъра на Прага или друг град - там да, има ги и в двете валути, но само там.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Quo Vadis?
Рейтинг: 1210 НеутралноДо коментар [#86] от "deaf":
България няма как да приеме еврото без да влезе в еврозоната а и по договор това все някога трябва да стане