KLM спря продажбата на билeти заради задръстване на летището в Амстердам

KLM спря продажбата на билeти заради задръстване на летището в Амстердам

© @Schiphol Twitter Account



Нидерландската авиокомпания KLM съобщи в четвъртък, че ще преустанови продажбата на билети за всички полети, излитащи от летище "Схипхол" край Амстердам до понеделник, тъй като летището е задръстено от пътници, които не могат да бъдат обслужени заради недостиг на персонал.


Спирането на продажбите се налага, за да се превозят пътниците, които са изпуснали полетите си заради чакането, съобщи говорител на летището пред Ройтерс.


Подразделението на Air France-KLM ще предложи на клиентите с билети за следващите три дни, които съвпадат с края на училищната ваканция, да ги променят без такси, ако се съгласят да адаптират плановете си.




Пътници пишат в "Туитър", че опашките отнемат по три-пет часа като няма сигурност, че полетът няма да бъде изпуснат, отложен или анулиран. От втората седмица на май, когато започна училищната ваканция и семейните почивки, на "Схипхол", третото най-натоварено летище в Европа, хората се редят на опашки, които често излизат извън сградите на летището.



Недостигът на персонал засяга всички части от работата на летището, включително сигурността, гишетата за регистрация и обработката на багажа, съобщи говорител на "Схипхол" пред сайта nu.nl. Той добави, че най-голям е проблемът с недостига на служители за сигурността, но ще отнеме време да се реши, тъй като новонаетите трябва да бъдат обучени и започнат работа.


Синдикатите, представляващи персонала, заплашват със стачни действия на 1 юни, ако условията на работа на претовареното летище не се променят, тъй като "и пътниците, и работниците буквално падат от изтощение заради дългото чакане".


Недостигът на персонал идва след пандемичните ограничения, по време на които много служители бяха освободени или пенсионирани заради намаляването на пътуванията.


Проблемите на летището продължават вече месец, като в понеделник закъснения имаше на 500 полета, а във вторник на 100. В четвъртък вечер повечето пътници, които постват в "Туитър", съобщават, че опашките са изчезнали и преминаването става за минути. Видеото показва опашките в сряда сутрин.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK