Някога слънцето намислило да се жени и поканило всички животни на сватба. Поканило и таралежа. Узнал от по-рано за слънчовата сватба, таралежът ядосан се скрил в една дупка. Слънцето отишло да го кани. Таралежът не искал да иде, но най-после се съгласил - как да не иде при царя на всичко живо. другите животни и все се мръщел. Стигнали до слънчевите палати. Посрещнали ги на голяма трапеза и почнали да се веселят. Веселбата станала голяма, та не се чувало кой какво говори. Ревнал по едно време лъвът, та се потресла трапезата и всички се сгушили по местата си. Само таралежът се показал най-храбър - той си останал на трапезата и си гризял един камък, който взел със себе си на тръгване. По едно време влязло слънцето с годеницата си. Те двамата канели всеки гост да си похапне повечко. Приближило се слънцето до таралежа и видяло, че гризе един камък.
- Какво си загризал бе, таралежко? Не ти ли харесват моите гостби?
- Пò ми харесва да си гриза камък! - Аз отсега се уча да си погризвам камъни, докато има само едно слънце, пък като се народят много слънца и изгорят всичко - какво ще ядем, ако не само камъни?
Поредната с промит от фейсбук мозък. Чудя им се, като е толкова хубаво в прекрасната им Путинландия, що не хукнаха натам навремето. Ей на, трябва му руския лорд народ, че да измира във войните му. Тази трябваше отдавна да клъвне натам.
На първо време от никъде. Имат пазар - Индия, но Русия няма терминали за течен газ и не може да изнася натам. Съседите й са добре подсигурени с ресурси. Остава само Китай, които следващото деситилетие преминават на слънчеви колектори и ядрена енергия.
Това е един голям путински блъф, за който ще платят както европейци, така и всички руснаци.
От никъде, надяват се Европа да клекне преди обикновенните мужици да почнат да измират от глад. И донякъде си компенсират от повишените цени т,е с малко износ правят съшите пари. Но това е до време, ако се задържи година-две ще стане страшно в страната на орките.
Руснаците ИМАТ терминали за втечнен газ - проекта Сахалин 1,2 и изнасят по малко. Но е само 10% от обшия износ. До Китай съшо има газопровод, за 15 милиарда кубика на година което е примерно 1/20 от износа за европа. И всичко друго е за европа което е намаляло но понеже цените са високи, приходите са високи.
Мите, Кате и всички останали слаботокови, кой ви говори за Русия ? Наистина имате сериозен проблем. Госпожата на снимката фон дер лаен тя нали е германка. И германката ви казва да почнете да тренирате да ядете камъни. А вашите мозъци, незнайно защо от Германия отидоха направо в Русия. Патология някаква, медицинска аномалия от нов вид. Заради такива като вас трябва да се пренапишат учебниците по медицина.
Мите, Кате и всички останали слаботокови, кой ви говори за Русия ?Наистина имате сериозен проблем.Госпожата на снимката фон дер лаен тя нали е германка.И германката ви казва да почнете да тренирате да ядете камъни.А вашите мозъци, незнайно защо от Германия отидоха направо в Русия.Патология някаква, медицинска аномалия от нов вид.Заради такива като вас трябва да се пренапишат учебниците по медицина.
Какви камъни!!???! Руската газ все още е голяма част от ползваната в ЕВРОПА, но много-много-далеч не е единствения източник, нито е болшинство. Никой няма нито да умира от студ, нито от глад. Ако преразпределението се направи добре и има между 5 и 50% икономии, липсата на Путинския газ въобще няма да повлияе. В краен случай ще има временни проблеми с част от индустрията, може и лека рецесия - но това е нищо в сравнение с подчинението на волята на един диктатор!!!
До коментар [#7] от "katerina_slavova":Руснаците ИМАТ терминали за втечнен газ - проекта Сахалин 1,2 и изнасят по малко. Но е само 10% от обшия износ. До Китай съшо има газопровод, за 15 милиарда кубика на година което е примерно 1/20 от износа за европа. И всичко друго е за европа което е намаляло но понеже цените са високи, приходите са високи.
Само дето газопроводите до Индия и Китай са от други залежи, а не от тези от които се захранва ЕВРОПА - за тях освен пазара на ЕС, друга алтернатива за Путин няма. Освен разбира се да ги пали или зарива с пръст и да ги закрива, но едно зарито газохранилище не е ясно дали някога може да бъде отпушено наново - най-малкото ще е ужасно скъпо и времеемко.
Руска газ в Европа да, но руска газ в България нанай. Нали така, ние сме по набожни и от папата. Цяла Европа си откри сметки в рубли и си купува газ без проблеми. Ще видим през зимата кой кум и кой сват. Апропо, през зимата Киро ще си е в Канада, а ние ще сме си тука. Мислете му. Купувайте дърва от сега.
Голяма стратегия - от зависимост от Русия до зависимост от Щатите и то в пъти на по-висока цена. Само заради слабата дипломация. Да не мислите, че Путин се събудил един ден и нападнал Украйна и всички охнали. Схемата е Европа да стане зависима от САЩ и САЩ да диктуват световния ред във всичко.
Първо, САЩ нито може да стане монополист или доминантен доставчик на природен газ за която и да е европейска страна, нито дори се опитва. Русия правеше това използвайки монопола си в газопроводната инфраструктура, изкупувайки я където може. А терминалите за втечнен газ, които трябва да се използват за американските доставки (най-малкото поради географски причини) могат да се използват и за катарски, и за алжирски, и за израелски, и за който и да е друг втечнен газ. САЩ дори направиха отстъпки пред Катар (гарантирайки тяхната безопасност), за да ги поощрят да увеличат доставките на втечнен газ за Европа.
Второ, руският газ е точно толкова скъп колкото и всеки друг. От няколко десетки години цената на руският газ не се определя от това каква е себестойността за Русия, а от това колко пари могат да вземат от нас. Отделно, че Русия ни шантажира като ни спира газа, когато не и хареса нашата политика (както направи през април). Отделно, че се опитват да ни прецакат и ни оскъпяват газа допълнително чрез врътките за заплащане на газа "в рубли". Отделно, че Русия се въоръжава за наша сметка и за всеки лев даден за руски газ трябва да даваме два лева за отбраната си. Всичко ще бъде наред! :-)
О боже... Континент от деградирали малоумници... Възобновяемите източници и зелената енергия може и да спасят света ЕДИН ДЕН, но ще закопаят ВЕДНАГА Европа. Абсолютна брюкселска олигофрения...
Изнасят ВПГ за страх. Работи и турски поток, син поток, както и единия клон в Украйна. Да му мислят от BASF, защото Сименс не може да върне ремонтирани турбини обратно от Канада.
Къде видяхте някой да предлага _напълно_ да спрем да използваме природен газ и да преминем на възобновяеми източници _веднага_? Просто в комбинацията от възможности- по-малко консумирана енергия, производство от източници с които разполагаме (като възобновяемите), и внос на петрол и газ трябва да наблягаме колкото е технически възможно за момента на първите. По-добре да даваме пари за топлоизолация на къщите си или за термопомпи, а не за природен газ. Но не можем да се отървем от природния газ или петрола утре, затова ще търсим от къде е най-добре да си ги купим.
Всичко ще бъде наред! :-)
"Най-добрият начин за излизане от изкопаемите горива е ускоряване на въвеждането на енергията от възобновяеми източници"
Както казват англосаксите фон дер едикакваси е delusional...Как точно ще бъде осигурено стабилно,непрекъснато електроподаване с перки и слънчеви панели?Физиката казва,че е НЕВЪЗМОЖНО!Естествено не се намира нито един "журналист",който да и зададе този въпрос
Да му мислят в ЕС. Нашата коалиция "Газпром" , която свали правителството, ще преговаря за руски газ (най-силните им обвинения бяха , че правителството не преговаря с "Газпром"). Митрофанова им каза, че ще има газ, ама друг път.
Ватенките ке го пикаят тоя газ. Не са способни дори едни помпи да поддържат, но са тръгнали специална операционна война да провеждат, толкова е голямо желанието на руските нацисти да избиват жени и деца евреи.
Тази зима в Европа ще са модерни пуловери от натурална вълна, плетени на две куки. Що се отнася до технологиите, преди две години най-дългото хоризонтално отклонение от дълбок вертикален сондаж в света беше рекорд на руска компания. А и самото турбинно сондиране (турбобур) е руско изобретение - отпреди барем 60 години. Но, няма помпа, дето може да напомпа знания в нечия непропусклива глава.
.. комбинацията от възможности- по-малко консумирана енергия, производство от източници с които разполагаме (като възобновяемите), и внос на петрол и газ трябва да наблягаме колкото е технически възможно за момента на първите. По-добре да даваме пари за топлоизолация на къщите си или за термопомпи, а не за природен газ...
Конверсия на метан и други въглеродороди от природен газ с водна пара при 1000 °C :
СН4+Н2О = СО+3Н2
Без водород не може да се произведе амоняк и карбамид за торове .. освен това водород се ползва за отделяне на сярата от нефта .. той образува сероводород и се отстранява..
Без пречистване на нефт нямаме платсмаси за електроника , автомобили, медицински консумативи .. самата топлоизолация, основно също е от пречистен нефт..
Та хубаво термопомпи , ама медицински консумативи и торове - откъде?
Зимата че видите КОН БОП ЯДЕ ЛИ. Американски подлоги. Вълната се надига и ще ви отнесе, няма кой вече да ви вярва и да ви търпи, мръсни корумпирани продажни. На каишка, американски пуделчета.
.. надяват се Европа да клекне преди обикновенните мужици да почнат да измират от глад... ако се задържи година-две ще стане страшно в страната на орките.
Някой може ли да каже колко струва дизела и въобще горивото в Русия? И колко струва там отоплението и тн.? Интересно ми стана, защото това никога не се е споменало в новини тук.
Никой не говори за 100% отказване от нефт и природен газ, говорим за намаляване на консумацията за отопление, което е 90%+ от сегашния добив. И ако и когато това стане, нефт ще има в изобилие за всякакви други цели.
От 24.02 само слушам ще,ще,ще,ще!Русия си взема своето и точка! На който не му харесва да продължава да пише в Дневник! Нали за това е демокрацията! И като ти остане време,виж колко струва 1литър бензин в Русия!
Интересно откъде! През септември газът беше 35 евро, сега е над 160. Дали пък руснаците няма да имат същите приходи като преди 10 месеца, при продадени в пъти по-малко количества?
Глуповато изказване! Икономиката им е самодостатъчна по отношение на горива, суровини и храни. По-скоро в Европа се чуват призиви да се отопляваме по-малко и да да се къпем с хладка вода. Между другото проспериращите европейци също не могат да отидат на почивка в момента. Стотици полети се отменят и летищата са все така задръстени. От добро управление.
СН4 +2О2 = СО2 +2Н2О Повечето газ се изгаря в ТЕЦ, а за химията ще има достатъчно. Само Топлофикация София изгаря 1/3 от природния газ за страната (1млрд. куб. м.)
Терораша вече е заден двор на Поднебесната, просто орките още не са го осъзнали. Не са осъзнали също и че на китайците мързеливи бели маймуни в качеството им на евтина работна ръка не им трябват, те си имат чевръсти жълти маймунки, които на всичкото отгоре не се наливат с алкохол и бояришник. Ако бях русофил, щях да си късам косите от мъка, но не съм. :))))))))))))
"Еврокомисията предупреди Европа да се готви за пълно спиране на руския газ" - Т.е предупреди да се готви за режим на тока/топлата вода, рецесия и сериозна инфлация. Да ни е честито на всички!
София успя да вземе 663 млн. от ЕС по програма "Öколна Среда" за да замени този природен газ с други технологии..
-- ----- .." Цели: С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ постигаме следните резултати: Намаляваме под 10% отпадъците, които депонираме. Намаляваме емисиите въглеродни оксиди с 87,2 т/г (7%). Произвеждаме 58 MW топлинна енергия за 40 000 домакинства. Произвеждаме 20 MW електро енергия за 30 000 домакинства. Спестяваме 17 млн. лв. на година от такса за депониране Спестяваме 65 млн. куб. м природен газ, който заместваме с РДФ-гориво." -------- --------
И ето ги значи целите - намаляване с 87.2 тона годишно на СО2 .. Което намаляване е ЕВРОПЕЙСКА ЦЕЛ!
А защо ЕС е подкрепил проекта ли? Ами защото това е част, от пътя на Европа към нисковъглеродна икономика!
Стойността на системата за третиране на отпадъците на София (Фаза 1 и Фаза 2) е 345 997 368,34 лева, от които 84,2% са европейско безвъзмездно финансиране. Фаза 3 е 370 милиона!
С решение на Европейската комисия от 20.12.2012 г. е одобрено и производство на Refuse Derived Fuel (RDF). В решението е записано, че РДФ-горивото “може да се използва като алтернативно гориво в съоръжение за когенерация на енергия на „Топлофикация София“ ЕАД ..
Ама Ради Дълбоките, Бойкикевци и пияната атанасатанасовщина се разскачаха, като бълхи..
И лъсва една корупционна схема май - "Газпром" е дал некоя копейка да късат рубашки.
Няма да се учудя, ако същите теа политици не се разскачат, като бълхи, и за АЕЦ "Белене" "Това е чиста енергия, не се отделя и грам емисия. Ни въглеродна, ни никаква.."
Говориш за 58МВт топлинна мощност и 20МВт електричска. Капка в морето на Софийска Топлофикация. Тoплиннaтa мoщнocт нa Тoплoфикaция "Coфия" e над 3000 МВт, a eлeктричecкaтa e само 280МВт. Тaкa, чe e пo-cкoрo ТЦ oткoлкoтo ТEЦ. Aкo нe ca държaвнитe дoтaции oщe oт врeмeтo нa coцa и ceгaшнoтo зaтъвaнe в дългoвe и нeплaщaнe нa прирoдния гaз - дa ca фaлирaли oтдaвнa. Имa eдин Зaкoн зa зaпaзвaнe нa eнeргиятa и нeгo мoжe дa гo oтмeни caмo Тoзи, кoйтo Гo e cъздaл. А защо смяташ, че при изгарянето на РДФ не се отделят вредни емисии и СО2?
До коментар [#52] от "sim4o":Говориш за 58МВт топлинна мощност и 20МВт електричска. Капка в морето на Софийска Топлофикация.Тoплиннaтa мoщнocт нa Тoплoфикaция "Coфия" e над 3000 МВт, a eлeктричecкaтa e само 280МВт. А защо смяташ, че при изгарянето на РДФ не се отделят вредни емисии и СО2?
1. Щото така е според Зелената Сделка, РДФ нямат емисии ! На всеки мегаватчас от ТЕЦ има 1.4т/СО2 .. на първи юли, на Джулая баш- е било 90.16 евро, в момента е 85 евро/тон въглеродната квота!
А ако е на РДФ ще има 126 евро за въглеродна емисия- а с РДФ няма да има и ще е .. 0!
Грета Тунберг, спасяваме планетата с безфосилност!
2. Мощността за РДФ спокойно може да се увеличи .. Спестяваме Природен газ, спестяваме СО2 емисия ! Ей в Малмьо ( 200 000 жители) ползват 630 000 тона РДФ ..
Сметката е такава защото се смята, че неоползотвореният боклук така или иначе ще бъде или изгорен(отделя се СО2) или ще изгние(отделя се СН4). Глобално сметката излиза, но изгарянето в Софийско равно поле ще е втори "Кремиковци" ако не е и по-зле. Ако в Малмьо изгарят 630 000 тона в 10 пъти по-голяма София трябва да са 6 300 000 тона. Това са повече от 3 тона на софийски жител. Един софиянец не изхвърля 10кг. горим боклук на ден така, че ще внасят боклука от провинцията, което не е лоша идея. "Кремиковци" внасяха руда от Индия и въглища от Донбас за чист и свеж въздух на софиянци.
Сметката е такава защото се смята, че неоползотвореният боклук така или иначе ще бъде или изгорен(отделя се СО2) или ще изгние(отделя се СН4). Глобално сметката излиза..
Прав сте, че химическата промишленост също е голям консуматор на газ и петрол. Точно затова е безумие да ги горим за отопление не само на домовете, но и на природата и изключително неефективна когенерация на ток.
Никой не говори за пълно спиране на вноса на петрол и газ. Просто е въпрос на приоритети за какво ще ги използваме и колко точно да внасяме по цени, които са шесткратно по-високи от миналата година (според договора ни с "Газпром", който те дори престанаха да спазват).
Всичко ще бъде наред! :-)
Изобщо не ги мисли Руснаците. Китай съобщиха, че прекратяват покупките на петрол от Арабите и се пренасочват изцяло към Руснаците..... И за да не си мислиш, че си измислям ето ти статията от Ройтерс:
Реално, всичкият тръбен газ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗНЕСЕ, ЧИСТО ФИЗИЧЕСКИ на някъде .. Няма кораби-газовози, няма терминали, няма мощности за втечняване .. А и отнийде взорът, надежда не види за скорошен монтаж на турбините на газо-нагнетателните станции..
И не е ясно, какво да се прави ..
Най-много някой да тръгне да съди "Сименс" , ама и тогава няма да има газ. Та газ НЯМА И НЯМА ДА ИМА.. свиквайте !
И "Газпром" да ги отпише тези обеми , и Европа .. та да се изпадне, файнъли в куртулисаност!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Ан Он
Рейтинг: 2653 НеутралноПък в Руската ФедеNaZZия се подготвят да за пълно спиране на гражданските полети.
કટાક્ષЩе ходят до Камчатка само през зимата с конски шейни.
jazzdevil
Рейтинг: 1378 Неутралноhttps://youtu.be/iD_6L_ktkM8
nv
Рейтинг: 2257 ЛюбопитноИнтересно откъде руснаците ще компенсират загубата на приходи от Европа, ако изцяло спрат газта.
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваМариана Кълвачева
Рейтинг: 850 НеутралноНякога слънцето намислило да се жени и поканило всички животни на сватба. Поканило и таралежа. Узнал от по-рано за слънчовата сватба, таралежът ядосан се скрил в една дупка. Слънцето отишло да го кани. Таралежът не искал да иде, но най-после се съгласил - как да не иде при царя на всичко живо. другите животни и все се мръщел. Стигнали до слънчевите палати. Посрещнали ги на голяма трапеза и почнали да се веселят. Веселбата станала голяма, та не се чувало кой какво говори. Ревнал по едно време лъвът, та се потресла трапезата и всички се сгушили по местата си. Само таралежът се показал най-храбър - той си останал на трапезата и си гризял един камък, който взел със себе си на тръгване. По едно време влязло слънцето с годеницата си. Те двамата канели всеки гост да си похапне повечко. Приближило се слънцето до таралежа и видяло, че гризе един камък.
Истината рано или късно излиза наяве.- Какво си загризал бе, таралежко? Не ти ли харесват моите гостби?
- Пò ми харесва да си гриза камък! - Аз отсега се уча да си погризвам камъни, докато има само едно слънце, пък като се народят много слънца и изгорят всичко - какво ще ядем, ако не само камъни?
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 555 ВеселоКълвачева,по-голяма тъпотия не можа ли да измислиш?Камъни ще гризат само и единствено руските пияници.Поняла?
katerina_slavova
Рейтинг: 1208 НеутралноПоредната с промит от фейсбук мозък. Чудя им се, като е толкова хубаво в прекрасната им Путинландия, що не хукнаха натам навремето. Ей на, трябва му руския лорд народ, че да измира във войните му. Тази трябваше отдавна да клъвне натам.
katerina_slavova
Рейтинг: 1208 НеутралноНа първо време от никъде. Имат пазар - Индия, но Русия няма терминали за течен газ и не може да изнася натам. Съседите й са добре подсигурени с ресурси. Остава само Китай, които следващото деситилетие преминават на слънчеви колектори и ядрена енергия.
Това е един голям путински блъф, за който ще платят както европейци, така и всички руснаци.
Иван K
Рейтинг: 2564 ВеселоДо коментар [#3] от "nv":
подпис"Интересно откъде руснаците ще компенсират загубата на приходи от Европа, ако изцяло спрат газта."
В един виц е казано от къде:
- Тате, пита детето на един алкохолик, като вече няма пари ти няма ли да пиеш?
Батата отговаря:
- Не, ти няма да ядеш.
mitko11
Рейтинг: 2366 ВеселоДо коментар [#5] от "Dimitar Dimitrov":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовТя мисли за малките "слънца" - двете дъщери от Людмила, децата от Кабаева, дъщерята от Галина Кривоногих...
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#3] от "nv":
От никъде, надяват се Европа да клекне преди обикновенните мужици да почнат да измират от глад. И донякъде си компенсират от повишените цени т,е с малко износ правят съшите пари. Но това е до време, ако се задържи година-две ще стане страшно в страната на орките.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#7] от "katerina_slavova":
Руснаците ИМАТ терминали за втечнен газ - проекта Сахалин 1,2 и изнасят по малко. Но е само 10% от обшия износ. До Китай съшо има газопровод, за 15 милиарда кубика на година което е примерно 1/20 от износа за европа. И всичко друго е за европа което е намаляло но понеже цените са високи, приходите са високи.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 850 НеутралноМите, Кате и всички останали слаботокови, кой ви говори за Русия ?
Истината рано или късно излиза наяве.Наистина имате сериозен проблем.
Госпожата на снимката фон дер лаен тя нали е германка.
И германката ви казва да почнете да тренирате да ядете камъни.
А вашите мозъци, незнайно защо от Германия отидоха направо в Русия.
Патология някаква, медицинска аномалия от нов вид.
Заради такива като вас трябва да се пренапишат учебниците по медицина.
thegreatwizard
Рейтинг: 162 НеутралноКакви камъни!!???! Руската газ все още е голяма част от ползваната в ЕВРОПА, но много-много-далеч не е единствения източник, нито е болшинство. Никой няма нито да умира от студ, нито от глад. Ако преразпределението се направи добре и има между 5 и 50% икономии, липсата на Путинския газ въобще няма да повлияе. В краен случай ще има временни проблеми с част от индустрията, може и лека рецесия - но това е нищо в сравнение с подчинението на волята на един диктатор!!!
thegreatwizard
Рейтинг: 162 НеутралноСамо дето газопроводите до Индия и Китай са от други залежи, а не от тези от които се захранва ЕВРОПА - за тях освен пазара на ЕС, друга алтернатива за Путин няма. Освен разбира се да ги пали или зарива с пръст и да ги закрива, но едно зарито газохранилище не е ясно дали някога може да бъде отпушено наново - най-малкото ще е ужасно скъпо и времеемко.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 850 НеутралноДо коментар [#13] от "thegreatwizard":
Истината рано или късно излиза наяве.Руска газ в Европа да, но руска газ в България нанай.
Нали така, ние сме по набожни и от папата.
Цяла Европа си откри сметки в рубли и си купува газ без проблеми.
Ще видим през зимата кой кум и кой сват.
Апропо, през зимата Киро ще си е в Канада, а ние ще сме си тука.
Мислете му.
Купувайте дърва от сега.
borovec
Рейтинг: 103 РазстроеноГоляма стратегия - от зависимост от Русия до зависимост от Щатите и то в пъти на по-висока цена. Само заради слабата дипломация. Да не мислите, че Путин се събудил един ден и нападнал Украйна и всички охнали. Схемата е Европа да стане зависима от САЩ и САЩ да диктуват световния ред във всичко.
borovec
Рейтинг: 103 РазстроеноДо коментар [#13] от "thegreatwizard":
Временни проблеми, лека рецесия - хаха. Ти да не си бил в кома досега или четеш само дневник.
plamen_b
Рейтинг: 3152 Любопитно"Износът на американски втечнен газ за Европа се е утроил от началото на годината."
Всичко ще бъде наред! :-)Агресията на Путин докара Русия до парадоксалното положение да изнесе през юни за Европа по-малко тръбопроводен газ, отколкото САЩ втечнен:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-01/us-lng-supplies-to-europe-overtake-russian-gas-iea-says
plamen_b
Рейтинг: 3152 ЛюбопитноДве лъжи в едно изречение!
Първо, САЩ нито може да стане монополист или доминантен доставчик на природен газ за която и да е европейска страна, нито дори се опитва. Русия правеше това използвайки монопола си в газопроводната инфраструктура, изкупувайки я където може. А терминалите за втечнен газ, които трябва да се използват за американските доставки (най-малкото поради географски причини) могат да се използват и за катарски, и за алжирски, и за израелски, и за който и да е друг втечнен газ. САЩ дори направиха отстъпки пред Катар (гарантирайки тяхната безопасност), за да ги поощрят да увеличат доставките на втечнен газ за Европа.
Второ, руският газ е точно толкова скъп колкото и всеки друг. От няколко десетки години цената на руският газ не се определя от това каква е себестойността за Русия, а от това колко пари могат да вземат от нас. Отделно, че Русия ни шантажира като ни спира газа, когато не и хареса нашата политика (както направи през април). Отделно, че се опитват да ни прецакат и ни оскъпяват газа допълнително чрез врътките за заплащане на газа "в рубли". Отделно, че Русия се въоръжава за наша сметка и за всеки лев даден за руски газ трябва да даваме два лева за отбраната си.
Всичко ще бъде наред! :-)
pariah
Рейтинг: 1077 НеутралноО боже...
- A witty saying proves nothing. VoltaireКонтинент от деградирали малоумници...
Възобновяемите източници и зелената енергия може и да спасят света ЕДИН ДЕН, но ще закопаят ВЕДНАГА Европа.
Абсолютна брюкселска олигофрения...
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3924 НеутралноДо коментар [#3] от "nv":
Изнасят ВПГ за страх. Работи и турски поток, син поток, както и единия клон в Украйна. Да му мислят от BASF, защото Сименс не може да върне ремонтирани турбини обратно от Канада.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3924 НеутралноДо коментар [#14] от "thegreatwizard":
Засилват газифицирането на собствените си градове и села.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3924 НеутралноДо коментар [#18] от "plamen_b":
Така е. Но количествата ВПГ от САЩ не стигат да покрият нуждите на ЕС. Отделно, един от заводите за втечняване горя и спря работата.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3924 НеутралноДо коментар [#19] от "plamen_b":
Катар иска дългосрочни договори. Алжир спря едната тръба през Мароко. Израел, колко газ изнася? Норвегия намали добива на газ. Става интересно в ЕС.
plamen_b
Рейтинг: 3152 ЛюбопитноКъде видяхте някой да предлага _напълно_ да спрем да използваме природен газ и да преминем на възобновяеми източници _веднага_? Просто в комбинацията от възможности- по-малко консумирана енергия, производство от източници с които разполагаме (като възобновяемите), и внос на петрол и газ трябва да наблягаме колкото е технически възможно за момента на първите. По-добре да даваме пари за топлоизолация на къщите си или за термопомпи, а не за природен газ. Но не можем да се отървем от природния газ или петрола утре, затова ще търсим от къде е най-добре да си ги купим. Всичко ще бъде наред! :-)
Kostadin Gortchilov
Рейтинг: 402 Неутрално"Най-добрият начин за излизане от изкопаемите горива е ускоряване на въвеждането на енергията от възобновяеми източници"
Както казват англосаксите фон дер едикакваси е delusional...Как точно ще бъде осигурено стабилно,непрекъснато електроподаване с перки и слънчеви панели?Физиката казва,че е НЕВЪЗМОЖНО!Естествено не се намира нито един "журналист",който да и зададе този въпрос
Taiga
Рейтинг: 1795 НеутралноЗначи да обобщим - Газ/топлина нет, но вьи держитесь?
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Разбира се, за гинеколожката Дер Лайън и нейната свита, това не важи. :)
iiu09354227
Рейтинг: 1047 НеутралноДа му мислят в ЕС. Нашата коалиция "Газпром" , която свали правителството, ще преговаря за руски газ (най-силните им обвинения бяха , че правителството не преговаря с "Газпром"). Митрофанова им каза, че ще има газ, ама друг път.
drz211128789
Рейтинг: 712 НеутралноВатенките ке го пикаят тоя газ. Не са способни дори едни помпи да поддържат, но са тръгнали специална операционна война да провеждат, толкова е голямо желанието на руските нацисти да избиват жени и деца евреи.
sim4o
Рейтинг: 1991 Неутрално"Сименс" им поддържа помпите .. а на "Сименс" подизпълнители, канадци..
Там, в Канада нивото е високо , младите масово са завършили Харвард!
Останаха ДВЕ нагнетателни турбина в " Северен поток 1 " .. и няма "АКО".. есента спира всичко ..
И руснаците ОТНИКЪДЕ не могат да компенсират приходите от Европа..
tinati
Рейтинг: 403 НеутралноКак така спират газа , нали БСП влиза в новото правителство при условие , че ще преговарят с ГАЗПРОм,
venelingeologia
Рейтинг: 1284 НеутралноТази зима в Европа ще са модерни пуловери от натурална вълна, плетени на две куки. Що се отнася до технологиите, преди две години най-дългото хоризонтално отклонение от дълбок вертикален сондаж в света беше рекорд на руска компания. А и самото турбинно сондиране (турбобур) е руско изобретение - отпреди барем 60 години. Но, няма помпа, дето може да напомпа знания в нечия непропусклива глава.
sim4o
Рейтинг: 1991 НеутралноПриродният газ служи за добив на водород..
Конверсия на метан и други въглеродороди от природен газ с водна пара при 1000 °C :
СН4+Н2О = СО+3Н2
Без водород не може да се произведе амоняк и карбамид за торове .. освен това водород се ползва за отделяне на сярата от нефта .. той образува сероводород и се отстранява..
Без пречистване на нефт нямаме платсмаси за електроника , автомобили, медицински консумативи .. самата топлоизолация, основно също е от пречистен нефт..
Та хубаво термопомпи , ама медицински консумативи и торове - откъде?
sorrynotsorry
Рейтинг: 456 НеутралноЗимата че видите КОН БОП ЯДЕ ЛИ. Американски подлоги. Вълната се надига и ще ви отнесе, няма кой вече да ви вярва и да ви търпи, мръсни корумпирани продажни. На каишка, американски пуделчета.
sim4o
Рейтинг: 1991 НеутралноКак " ако се задържи година-две"?
Ми те останаха ДВЕ ТУРБИНИ в нагнетателната станция в Уст-Луга .. другите са в Канада и нема, Бате , връщанье ..
Трябва и те да се спрат и да им се поменят лагерите и уплътненията и евентуално да се проверят лопатките и направляващите .. ..
Кфа година?
Есента спира "Северен поток-1" , па след него и "Турски поток"..
Лена вече се ожени!
sorrynotsorry
Рейтинг: 456 НеутралноНякой може ли да каже колко струва дизела и въобще горивото в Русия? И колко струва там отоплението и тн.? Интересно ми стана, защото това никога не се е споменало в новини тук.
Роси
Рейтинг: 7016 НеутралноДо коментар [#34] от "sorrynotsorry":
А вие предпочитате да сте руска подлога. Въпрос на цивилизационен избор.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#36] от "sorrynotsorry":
Евтино е (където го има де) но пък много дурги непа са скъпи. Средно погледнато рунаците живеят по-зле от нас, съдейки от статистиката.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#33] от "sim4o":
Никой не говори за 100% отказване от нефт и природен газ, говорим за намаляване на консумацията за отопление, което е 90%+ от сегашния добив. И ако и когато това стане, нефт ще има в изобилие за всякакви други цели.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#32] от "venelingeologia":
Ех тия руснаци, все са най-велики а даже един автомобил не могат да сглобят. Какво остава за градански самолети или не дай си боже компютри.
qua19499608
Рейтинг: 68 НеутралноДо коментар [#1] от "Ан Он":
PaskalОт 24.02 само слушам ще,ще,ще,ще!Русия си взема своето и точка! На който не му харесва да продължава да пише в Дневник! Нали за това е демокрацията! И като ти остане време,виж колко струва 1литър бензин в Русия!
мики маус
Рейтинг: 2044 ВеселоИнтересно откъде!
През септември газът беше 35 евро, сега е над 160.
Дали пък руснаците няма да имат същите приходи като преди 10 месеца, при продадени в пъти по-малко количества?
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
мики маус
Рейтинг: 2044 ВеселоДо коментар [#1] от "Ан Он":
Глуповато изказване!
Икономиката им е самодостатъчна по отношение на горива, суровини и храни. По-скоро в Европа се чуват призиви да се отопляваме по-малко и да да се къпем с хладка вода.
Между другото проспериращите европейци също не могат да отидат на почивка в момента. Стотици полети се отменят и летищата са все така задръстени. От добро управление.
Пламен Данаилов
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#33] от "sim4o":
СН4 +2О2 = СО2 +2Н2О
Повечето газ се изгаря в ТЕЦ, а за химията ще има достатъчно. Само Топлофикация София изгаря 1/3 от природния газ за страната (1млрд. куб. м.)
jvy22574843
Рейтинг: 444 НеутралноДо коментар [#12] от "Мариана Кълвачева":
Надеждата не е на пациенти ( като тебе ) в Каралуково.
putin_kaputin
Рейтинг: 1955 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Ан Он":
Защо, бе? "Кукурузниците" и те ли имат импортни компоненти?😁 Fu*k Your Opinion
wiligri
Рейтинг: 578 НеутралноТерораша вече е заден двор на Поднебесната, просто орките още не са го осъзнали. Не са осъзнали също и че на китайците мързеливи бели маймуни в качеството им на евтина работна ръка не им трябват, те си имат чевръсти жълти маймунки, които на всичкото отгоре не се наливат с алкохол и бояришник. Ако бях русофил, щях да си късам косите от мъка, но не съм. :))))))))))))
zyzx
Рейтинг: 281 Неутрално"Еврокомисията предупреди Европа да се готви за пълно спиране на руския газ" - Т.е предупреди да се готви за режим на тока/топлата вода, рецесия и сериозна инфлация. Да ни е честито на всички!
vila
Рейтинг: 1787 НеутралноДо коментар [#22] от "Vlado Nikolov":
"Засилват газифицирането на собствените си градове и села."
Не е ли по-добре да почнат с канализация?
half truth
Рейтинг: 1902 ВеселоДо коментар [#48] от "zyzx":
Листо да шумне и почвате да треперите.
half truth
Рейтинг: 1902 Неутрално. Става интересно в ЕС.
До коментар [#24] от "Vlado Nikolov":
Вървете в Русия! Там има много газ.
sim4o
Рейтинг: 1991 НеутралноСофия успя да вземе 663 млн. от ЕС по програма "Öколна Среда" за да замени този природен газ с други технологии..
-- -----
.." Цели:
С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ постигаме следните резултати:
Намаляваме под 10% отпадъците, които депонираме.
Намаляваме емисиите въглеродни оксиди с 87,2 т/г (7%).
Произвеждаме 58 MW топлинна енергия за 40 000 домакинства.
Произвеждаме 20 MW електро енергия за 30 000 домакинства.
Спестяваме 17 млн. лв. на година от такса за депониране
Спестяваме 65 млн. куб. м природен газ, който заместваме с РДФ-гориво."
-------- --------
И ето ги значи целите - намаляване с 87.2 тона годишно на СО2 ..
Което намаляване е ЕВРОПЕЙСКА ЦЕЛ!
А защо ЕС е подкрепил проекта ли?
Ами защото това е част, от пътя на Европа към нисковъглеродна икономика!
Стойността на системата за третиране на отпадъците на София (Фаза 1 и Фаза 2) е 345 997 368,34 лева, от които 84,2% са европейско безвъзмездно финансиране.
Фаза 3 е 370 милиона!
С решение на Европейската комисия от 20.12.2012 г. е одобрено и производство на Refuse Derived Fuel (RDF).
В решението е записано, че РДФ-горивото “може да се използва като алтернативно гориво в съоръжение за когенерация на енергия на „Топлофикация София“ ЕАД ..
Ама Ради Дълбоките, Бойкикевци и пияната атанасатанасовщина се разскачаха, като бълхи..
И лъсва една корупционна схема май - "Газпром" е дал некоя копейка да късат рубашки.
Няма да се учудя, ако същите теа политици не се разскачат, като бълхи, и за АЕЦ "Белене"
"Това е чиста енергия, не се отделя и грам емисия. Ни въглеродна, ни никаква.."
Светнаха, като елхи!
ПО ДЕЛАТА познаваме!
Пламен Данаилов
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#52] от "sim4o":
Говориш за 58МВт топлинна мощност и 20МВт електричска. Капка в морето на Софийска Топлофикация.
Тoплиннaтa мoщнocт нa Тoплoфикaция "Coфия" e над 3000 МВт, a eлeктричecкaтa e само 280МВт. Тaкa, чe e пo-cкoрo ТЦ oткoлкoтo ТEЦ. Aкo нe ca държaвнитe дoтaции oщe oт врeмeтo нa coцa и ceгaшнoтo зaтъвaнe в дългoвe и нeплaщaнe нa прирoдния гaз - дa ca фaлирaли oтдaвнa. Имa eдин Зaкoн зa зaпaзвaнe нa eнeргиятa и нeгo мoжe дa гo oтмeни caмo Тoзи, кoйтo Гo e cъздaл. А защо смяташ, че при изгарянето на РДФ не се отделят вредни емисии и СО2?
sim4o
Рейтинг: 1991 Неутрално1. Щото така е според Зелената Сделка, РДФ нямат емисии !
На всеки мегаватчас от ТЕЦ има 1.4т/СО2 .. на първи юли, на Джулая баш- е било 90.16 евро, в момента е 85 евро/тон въглеродната квота!
https://ember-climate.org/data/data-tools/carbon-price-viewer/
А ако е на РДФ ще има 126 евро за въглеродна емисия- а с РДФ няма да има и ще е .. 0!
Грета Тунберг, спасяваме планетата с безфосилност!
2. Мощността за РДФ спокойно може да се увеличи ..
Спестяваме Природен газ, спестяваме СО2 емисия !
Ей в Малмьо ( 200 000 жители) ползват 630 000 тона РДФ ..
https://www.youtube.com/watch?v=I8_i1gU3gRg&t=33s
Пламен Данаилов
Рейтинг: 374 НеутралноСметката е такава защото се смята, че неоползотвореният боклук така или иначе ще бъде или изгорен(отделя се СО2) или ще изгние(отделя се СН4). Глобално сметката излиза, но изгарянето в Софийско равно поле ще е втори "Кремиковци" ако не е и по-зле. Ако в Малмьо изгарят 630 000 тона в 10 пъти по-голяма София трябва да са 6 300 000 тона. Това са повече от 3 тона на софийски жител. Един софиянец не изхвърля 10кг. горим боклук на ден така, че ще внасят боклука от провинцията, което не е лоша идея. "Кремиковци" внасяха руда от Индия и въглища от Донбас за чист и свеж въздух на софиянци.
sim4o
Рейтинг: 1991 НеутралноЗелената сделка!
Много ясно, че сметката излиза - всъщност така спасяваме Климата ..
В Европа през 2018 са изгорени 96 МИЛИОНА ТОНА РДФ
https://www.cewep.eu/wp-content/uploads/2021/02/EU-Map-2018.pdf
В момента, може и да са към 100 млн.
Освен тези милиони тонове РДФ се изгарят и разни други нефосилни неща .. напр. в циментовото производство.
Ще внасят и от чужбина .. в момента се внасят някъде 160 000 тона РДФ , основно - за циментовите заводи
https://bodil.bg/wp-content/uploads/2021/01/1.jpg
nv
Рейтинг: 2257 НеутралноДо коментар [#43] от "мики маус":
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваА в Русия скоро ще спрат да летят, или не дай Боже, ще почнат да пагат от небето. Заради липса на резервни части.
nv
Рейтинг: 2257 ВеселоДо коментар [#42] от "мики маус":
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваАКо продават 0, и 100 по 0 пак е 0...
мики маус
Рейтинг: 2044 НеутралноДо коментар [#58] от "nv":
Xaxaxa
Wishful thinking
plamen_b
Рейтинг: 3152 ЛюбопитноПрав сте, че химическата промишленост също е голям консуматор на газ и петрол. Точно затова е безумие да ги горим за отопление не само на домовете, но и на природата и изключително неефективна когенерация на ток.
Никой не говори за пълно спиране на вноса на петрол и газ. Просто е въпрос на приоритети за какво ще ги използваме и колко точно да внасяме по цени, които са шесткратно по-високи от миналата година (според договора ни с "Газпром", който те дори престанаха да спазват). Всичко ще бъде наред! :-)
Infinitum
Рейтинг: 1651 ЛюбопитноИзобщо не ги мисли Руснаците. Китай съобщиха, че прекратяват покупките на петрол от Арабите и се пренасочват изцяло към Руснаците..... И за да не си мислиш, че си измислям ето ти статията от Ройтерс:
https://www.reuters.com/business/energy/china-extends-record-imports-russian-oil-into-june-cuts-saudi-supply-trade-2022-07-06/
sim4o
Рейтинг: 1991 НеутралноЕто :
https://scontent.fsof10-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/291057875_5485598364797485_2010048547959421280_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=oMY_GShpc1QAX_32heb&_nc_ht=scontent.fsof10-1.fna&oh=00_AT8QCw4rzm6G3rdyMgc8Px_fe3RhOBPMOK28QC51UaWzvg&oe=62CAAF39
Няма газ - няма продоволствие!
sim4o
Рейтинг: 1991 НеутралноРеално, всичкият тръбен газ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗНЕСЕ, ЧИСТО ФИЗИЧЕСКИ на някъде ..
Няма кораби-газовози, няма терминали, няма мощности за втечняване ..
А и отнийде взорът, надежда не види за скорошен монтаж на турбините на газо-нагнетателните станции..
И не е ясно, какво да се прави ..
Най-много някой да тръгне да съди "Сименс" , ама и тогава няма да има газ.
Та газ НЯМА И НЯМА ДА ИМА.. свиквайте !
И "Газпром" да ги отпише тези обеми , и Европа .. та да се изпадне, файнъли в куртулисаност!