От днес в Хърватия има две цени – в евро и в куни

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (184)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    Не е ли по-точно да се каже "две валути",а не "две цени"? Цената е една,само че се плаща или в куни,или в евро.

  2. 2 Профил на Пепелац Киндзадза
    Пепелац Киндзадза
    Рейтинг: 200 Неутрално

    Манталитетът на бг материалО е добре известен, представям си когато дойде време да се въвежда и тук.Поне 5% инфлация отгоре.То и сега цените взеха да се доближават до френските, не ми се мисли.Мафиотската мрежа плетена по време на Тиквата изплува, инфлацията в БГ не е само от войната и енергията...

  3. 3 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#1] от "deaf":

    две валути и две цени - искам и тук в БЪЛГАРИЯ

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  4. 4 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#2] от "Пепелац Киндзадза":

    ЛУКОЙЛ е главната причина за високата инфлация тук в БЪЛГАРИЯ

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    До коментар [#4] от "HUMANOID":

    Само пет процента (5%) от цената на хляба например,се влияе от цената на енергоносителите.

  6. 6 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 2442 Любопитно

    И хърватите много скоро ще се научат дали кон яде боб.... Ако не са сигурни да питат всички останали които направиха тази стъпка преди години....Италианци, Испанци, Французи и т.н. Единствените които спечелиха от Еврото бяха Германците, всички останали обедняха в реални размери когато се отказаха от собствените си валути.

  7. 7 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Изчакаха да свърши туристическия сезон и да спечелят досега банките от такси за банкомат от чужденците и чейндж бюрата от смяната. Това лято бях три пъти в Хърватска и вдигнаха цените на билетите за автобус в града

  8. 8 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2557 Разстроено

    Както върви с това "правителство", и в България от Нова година ще има две цени - в лева и в рубли...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  9. 9 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    А в България служебният кабинет на реZидента се мъчи и натиска да плаща в рубли

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3657 Неутрално

    До коментар [#1] от "deaf":две валути и две цени - искам и тук в БЪЛГАРИЯ
    —цитат от коментар 3 на HUMANOID


    У нас това ще е на сметка ако вземем над 200млрд. кредити в Евро!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    До коментар [#7] от "Сд":

    "Това лято бях три пъти в Хърватска и вдигнаха цените на билетите за автобус в града"
    ==========
    За първи път връщаха точно ресто за пътни такси на магистралата.

    Еретик
  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#6] от "Infinitum":

    Що не питат Словакия, Словения, балтийските страни? Никой не им е виновен на италианците, че си и маха шибана икономика и мафиотизирана държава. Без еврото щяха да са доста по-зле. Във Франция стандартът на живот е висок. В Испания пък масово се емигрира. Сигурно е поради липсата на собствена валута, мигрантите бягат там да продават техните си😂

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#5] от "deaf":

    Дори да е вярно, инфлацията в хляб ли се измерва?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    До коментар [#5] от "deaf":Дори да е вярно, инфлацията в хляб ли се измерва?
    —цитат от коментар 13 на deutschwagen



    До коментар [#13] от "deutschwagen":

    Всички ядат хляб. Единици ядат черен хайвер.

  15. 15 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#2] от "Пепелац Киндзадза":ЛУКОЙЛ е главната причина за високата инфлация тук в БЪЛГАРИЯ
    —цитат от коментар 4 на HUMANOID


    не казвам, че е единствената, а главната причина за високата инфлация в БЪЛГАРИЯ, защото всички горива (дизел, бензин и други) сега са с около 30% по-скъпи, а цената на суровината (нефт) не се е увеличила...

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  16. 16 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    Браво на хърватите! Влязоха в ЕС след нас, а сега вече приеха еврото. Ние дори още шенгенската бариера не можем да прескочим. За съжаление България е проядена от продажници рублояди, което не може да се каже за елита на Хърватия. Коренът на злото в България идва от Русия. Където са минали руснаците трева не пониква. Абсолютни варвари! Проблемът е нас, че имаме елит от толкова много русороби продажници. Ако имахме политически елит който защитава българските интереси България щеше да просперира, а не да е последната и най-бедната в ЕС.

  17. 17 Профил на fcv251055839
    fcv251055839
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    А в България служебният кабинет на реZидента се мъчи и натиска да плаща в рубли
    —цитат от коментар 9 на deutschwagen


    Този резидент само преди няколко месеца ви смаза на изборите. Поне от приличие си трайте. Направо ви утрепа като маче у дирек.

  18. 18 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    нашият лев отдавна е "вързан" за еврото - следователно няма никакво значение каква ще е валутата (лев или евро)...

    има значение само за банки и чендж бюрата - няма да могат да печелят от комисионни за превалутиране от евро в лева и от лева в евро...

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  19. 19 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    До коментар [#17] от "fcv251055839":


    "Този резидент само преди няколко месеца ви смаза на изборите. Поне от приличие си трайте. Направо ви утрепа като маче у дирек."
    ==========
    Те тогава бяха от победителите.
    Сега спорят дали те са се отметнали от Радев или той от тях.

    Еретик
  20. 20 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4164 Неутрално

    Баси кефа, блазя им!

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  21. 21 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    И ние можеше да сме там скоро, но ПП и служебните катастрофираха отобуса.
    Сега само ще гледаме другите.

  22. 22 Профил на bursuk5
    bursuk5
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Браво на Хърватите!!! Честита им промяна!!! Айде 2024 и ние ... Чакаме само БНБ да се натутка....

  23. 23 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":нашият лев отдавна е "вързан" за еврото - следователно няма никакво значение каква ще е валутата (лев или евро)... има значение само за банки и чендж бюрата - няма да могат да печелят от комисионни за превалутиране от евро в лева и от лева в евро...
    —цитат от коментар 18 на HUMANOID


    Има значение за путинопитеците и феновете на копейката, според които левът е свещен и ако минем на евро, значи си губим държавата или нещо такова.

  24. 24 Профил на joseph.mccarthy
    joseph.mccarthy
    Рейтинг: 361 Неутрално

    ама как си мечтае комунистическата номенклатура да унищожи лева....Стигнаха до там да викат "евро или рубла"...

    Не, категорично - няма по-мизерно нещастие от приказките, мислите и манталитета на българския мислител днеска и неговата бетонна убеденост в толкова пластове тесногръдие и закостенялост...

    Октавиан е антикомунист и не желае присъствието на руснаци и русняшки медии като тази или други в България.
  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3736 Разстроено

    Браво на хърватите.... кога ли ще можем да ги стигнем по отношение на еврото и Шенген.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на jbz56616995
    jbz56616995
    Рейтинг: 130 Неутрално

    До коментар [#6] от "Infinitum":

    Я обясни как точно една страна печели, друга губи, като бордът е един?
    Риторичен въпрос, разбира се.

    Сега си представи какво щеше да стане с лева, ако не беше вързан към еврото.
    Ако направим онова, което иска Янев, ще разпорим дъното по ниски заплати в Европа, а чужденците ще идват тук да си пазаруват цели села и градове.

    Това, че ти конкретно работиш с рубли, не значи, че трябва да си тотална невежа за другите валути.

  27. 27 Профил на Daniela Kovacheva
    Daniela Kovacheva
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    Управлението на Киро ни отдалечи на светлинни години от еврото. Ами от руски проксита това беше очаквано.

  28. 28 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Предлагам - БЪЛГАРИЯ да узакони още една (втора) валута-еврото, дори да не ни приемат в еврозоната (пример - ЧЕРНА ГОРА не е член на еврозоната, но го направиха...)

    Така и ние ще имаме етикети с две цени (лев + евро) и няма да е необходимо да плащаме излишни комисионни на банки и чендж бюра...

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  29. 29 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    Не знаят горките хървати, как са се минали - да попитат нашите мъдреци, в краен случай да прочетат в "бгмама" и веднага ще разберат каква грешка са направили.
    Някой ще каже, ами Унгария, Чехия, Полша защо не са в тази зона.
    За Чехия нешата са пределно ясни, там има някаква ( как да кажа родова) почтеност и избора си е техен, но не удрят перидично дъното, може би защото нямат велики финансисти като Данчо ментата или Владко бездомния. Орбан не подлежи на коментар и от както управлява, Унгария се крепи благодарение на своето централно разположение, исторически поставените икономически възможности и въпреки това винаги са на два жълти картона във инфлационно отношение. Всеки момент популлизма на Орбан ще довде страната до по-радикални промени. Полша е друга бира. Стабилна икономика, стабилна външна политика и относително голяма държава. Играе от край време наравно със страни като Великобритяния, Франция, а в днешни дни дори балансира между САЩ и ЕС, най-вече заради мощното антируско поведение, дето ние треперим да не обидим джуджето.
    При всяко положение ние, Хърватия, Словения, Словакия няма как да се сравняваме с тези държави, поне към днешна дата и в този смисъл, няма да е лошо да се присъединим, ако ни приемат де, час по-скоро към еврото, та поне като валутен курс да не ни треперят гащите, когато някоя стара или нова Менда или Руменчо на Корни, започнат да решават този въпрос.

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#1] от "deaf":

    Не е! Защото до Нова година ще има само една валута - куната! Едва след това ще има две валути за 6 месеца.

  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#7] от "Сд":

    А за банките и туристическия сезон догодина хич не мислят! Льоши ора! :-)

  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#16] от "Рашистката федерация е имерия на злото":

    Браво на хърватите, че не си избираха един пожарникар-еднокнижник да ги управлява в продължение на 12 години! Минаха през война, приеха ги в ЕС след нас, но за Шенген и ЕЗ логично ни изпревариха!

    Мислете на изборите! Ако искате Шенген и Еврозоната, гласувайте за ДБ и ПП!

  33. 33 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2500 Неутрално

    От поне две години в Хърватия приемат по ресторанти и магазини куни и евро. И смятат курса за рестото доста точно.

    Бивш tww09306483.
  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#18] от "HUMANOID":

    Лъжеш се! С валутния борд имаме всички недостатъци на ЕЗ (не можем да девалвираме валутата си), но нямаме нито ниските лихви, нито липсата на такси превалотиране!

  35. 35 Профил на Баличея
    Баличея
    Рейтинг: 714 Неутрално

    ... Това лято бях три пъти в Хърватска и вдигнаха цените на билетите за автобус в града
    —цитат от коментар 7 на Сд


    В България, понеже се отървахме от еврото и затова от лятото нито една цена не е вдигана.

  36. 36 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#29] от "tsvetko_51":

    Какво ни пречи и ние (БЪЛГАРИЯ) да узаконим още една (втора) валута-еврото, дори да не ни приемат в еврозоната (пример - ЧЕРНА ГОРА не е член на еврозоната, но го направиха...)

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  37. 37 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2500 Неутрално

    До коментар [#32] от "vassilun":

    Българите искат в Шенген и ЕЗ, искат да живеят като европейци, но май повече обичат Путин и Русия. И не могат да живеят без руски газ.

    Бивш tww09306483.
  38. 38 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1244 Гневно

    До коментар [#21] от "Тангра":

    До коментар [#27] от "Daniela Kovacheva":

    На светлинни години от Еврото ни отдалечиха трите прасенца, с фалита на КТБ! Единия опоска банката, другия приземява дизел на Луната, третия прибра каквото може в шкафчетата! За това Шенген и Евро за 12 години видяхме през крив макарон!

  39. 39 Профил на киркор
    киркор
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Баси кефа, блазя им!
    —цитат от коментар 20 на hamiltonf


    Благодари на Киро ти за провалената възможност пред България да е в същото положение сега!

  40. 40 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#34] от "vassilun":

    Пак да попитам...
    Какво пречи и ние (БЪЛГАРИЯ) да узаконим още една (втора) валута-еврото, дори и да не ни приемат в еврозоната...?
    (пример - ЧЕРНА ГОРА не е член на еврозоната, но го направиха...)

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  41. 41 Профил на mqd581113948
    mqd581113948
    Рейтинг: 522 Неутрално

    В момента съм в Хърватска, цените поне от 10 дни в магазините, че и на пазара са обявени в евро и куни по фиксиран курс. За съжаление банките изобщо не са фиксирали курса и на каса и теглейки на банкомат с австрийска карта, курсът е съвсем различен от фиксирания. Така, че това си е информативно само за местните жители, фактическата цена в евро е съвсем различна.

  42. 42 Профил на az_medikyt
    az_medikyt
    Рейтинг: 373 Неутрално

    И ние щяхме... Ако...

  43. 43 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#16] от "Рашистката федерация е имерия на злото":

    Никой не ни е виновен за собственото малоумие и продажност! Корените на “злото” са в манталитета и светогледа ни - ориенталски, ганьовски. Алеко го е казал , не аз.

  44. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Любопитно

    До коментар [#21] от "Тангра":

    А банкЯнската мутра какво направи за 12 години? Успя лри "да измаже онази стена", че поне в Шенген да ни приемат?

  45. 45 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    До коментар [#17] от "fcv251055839":

    Това не пречи да е продажен руски боклук, нали?!
    Избори с венецуелските машини... вярвайте си...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  46. 46 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#27] от "Daniela Kovacheva":

    Въпросите ми от пост #27 са и към тебе?

  47. 47 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#46] от "vassilun":

    Пост #44, разбира се!

  48. 48 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#39] от "киркор":

    Въпросите ми от пост #44 са и към тебе!

  49. 49 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#34] от "vassilun":

    Пак да попитам...
    Какво пречи и ние (БЪЛГАРИЯ) да узаконим още една (втора) валута-еврото, дори и да не ни приемат в еврозоната...?
    (пример - ЧЕРНА ГОРА не е член на еврозоната, но го направиха...)

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  50. 50 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Това е задължителна стъпка при присъединяването.

    Това че цените са обявени в Евро и Куни - е просто информационно. Не значи че ще може да плащате в Евро. За момента се плаща само в Куни.

    От 1-ви януари когато се въведе Еврото ще може да се плаща за 2-3 месеца в двете валути и след това само в Евро. В същия период цените също ще бъдат обявени в двете цени.

    Както и в момента не е задължително банките да обменят по фиксирания курс. След 1 Януари банките ще бъдат задължени да обменят по фиксирания курс отново за 2-3 месеца. И след това вече само в националната банка ще могат да се обменят Куни за Евро.

    Като цяло това че цените са обявени в двете валути нищо не значи, щото търговеца може да си ги качва. Идеята е по-скоро хората да имат време да свикнат. А и след това търговците и банките ще трябва да приемат за известен период и двете валути - което ще ги затрудни. Т.е. и на тях им трябва време да свикнат.

    Като цяло при добра организация за около 2-3 седмици местната валута почти изчезва и се настанява Еврото. Но срока е даден мисля 2-3 месеца за паралелно използване на двете валути.

  51. 51 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#34] от "vassilun":Пак да попитам...Какво пречи и ние (БЪЛГАРИЯ) да узаконим още една (втора) валута-еврото, дори и да не ни приемат в еврозоната...?(пример - ЧЕРНА ГОРА не е член на еврозоната, но го направиха...)
    —цитат от коментар 49 на HUMANOID


    Нищо не пречи, освен че ще създаде допълнителна работа на хората, които работят с пари. Съответно те ще използват повода да повишат цените. :)

    За момента касите на супер маркетите, разни машинки и прочие са настроени да работят с Лева. Представи се сега касиерката да приема и двете валути. Това ще я забави повече от двойно. И накрая като трябва да отчита касата - трябва да прави 2 отчета. Като цяло излишна занимавка.

  52. 52 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#51] от "realguru":

    да, съгласен съм, но ЧЕРНА ГОРА можаха да го направят, защо и ние да не го направим...

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  53. 53 Профил на ahm161090712
    ahm161090712
    Рейтинг: 536 Разстроено

    Сега можеше и ние да въвеждаме еврото ако не беше проруското управленше на ДБ, ПП и БСП! Некадърниците и лъжците ни върнаха поне 5 години назад!

  54. 54 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    България влезе в банковия съюз и в "чакалнята" за еврозоната (ERM II) едновременно с Хърватия. В деня на приемането ни в (ERM II) пРезидента вдигна юмрука. И започна "промяната" по кремълски. Резултатите се виждат с просто око. Ще има и още.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  55. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#51] от "realguru":да, съгласен съм, но ЧЕРНА ГОРА можаха да го направят, защо и ние да не го направим...
    —цитат от коментар 52 на HUMANOID


    До колкото съм запознат Черна гора ползва Динара и после като се отделя от Югославия заменя Динара с Марката и после с Еврото. Така че там не ползват паралелно две валути, а една. И второ те са приели Еврото едностранно - без споразумение с ЕЦБ, което води до критики от ЕС и ЕЦБ.

    Което в нашата ситуация като членове на ЕС не е много удачно да си навличаме гнева на Брюксел с такива ходове.

    Отделно няма някакви видими ползи, при положение че сме във валутен борд, който си работи.

  56. 56 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#55] от "realguru":

    няма нищо незаконно сами да си въведем еврото (и не е вярно, че ЧЕРНА ГОРА е критикувана за въвеждането на еврото) без да са ни приели в еврозоната (такава забрана не съществува)

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#49] от "HUMANOID":

    Колега, Черна гора и Косово никога не са имали собствена валута! Това е разликата с България.

  58. 58 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#55] от "realguru":

    Историята на Черна гора със заместването на валутата, наричано още доларизация или евроизация – практиката едностранно да се приеме валутата на друга държава или - в случая на еврото, паричен съюз, датира от повече от две десетилетия.

    Когато Черна гора въведе еврото като официална валута през 2002 г., направи това без съгласието на еврозоната и Европейската централна банка (ЕЦБ), пише онлайн изданието Emerging Europe.

    Преди това – през 1999 г., Черна гора въведе германската марка като паралелна валута на югославския динар, за да предотврати нов пристъп на хиперинфлация, част от това, което Елена Джанкич, професор в Европейския университетски институт във Флоренция, нарича „пълзяща независимост“.

    „Централната банка на Югославия печаташе динари за финансиране на военни операции в Косово“, коментира тя пред медията.

    През ноември 2000 г. Черна гора направи пълен преход към германската марка, като се отказа изцяло от динара, и впоследствие към еврото през 2002 г.

    „Нито една от валутите не е била законно платежно средство в Черна гора, но те се използват като фактическа валута“, казва още тя.

    Извънредни обстоятелства

    Косово тръгна по подобен път, като също прие еврото през 2002 г., за да замени въведената по-рано германска марка. Подобно на Черна гора, страната продължава да използва еврото и до днес.

    „Икономистите Руди Вайсенбахер и Йоахим Бекер заявяват, че политическите елити в тези страни (Косово и Черна гора) са имали дискретна подкрепа “от големите международни и геополитически играчи“, което е довело до „системна изолация от Сърбия“, коментира Даниела Ячимович, професор в Икономическия факултет на Университета на Черна гора.

    Тя добавя, че повечето органи на ЕС досега са проявили разбиране.

    „Приемането на еврото без споразумение с ЕЦБ беше по-късно признато от Европейската комисия (ЕК), която признава, че то се дължи на „извънредните обстоятелства“, които съществуват в страната в момента на въвеждането на валутата“, допълва тя.

    Джанкич обаче подчертава потенциалните проблеми, които това може да създаде по отношение на амбициите на Черна гора да се присъедини към ЕС. „Черна гора не е обвързана от критерии за конвергенция“, казва тя, а това е проблем, който ЕЦБ отдавна посочва.

    Критериите за конвергенция са набор от икономически показатели, които държавите членки на ЕС трябва да изпълняват, за да влязат в еврозоната. След това те трябва да се съобразяват с тези показатели.

    За ЕЦБ липсата на критерии за конвергенция е проблем.

    „ЕЦБ все още подкрепя становището на Съвета по икономически и финансови въпроси (ECOFIN), прието през 2000 г., че едностранната евроизация не е съвместима с Договора от [Маастрихт] и не може да бъде начин за заобикаляне на процеса на сближаване, предвиден в Договора за приемане на еврото“, коментира говорител на централната банка на еврозоната пред Emerging Europe.

    https://www.investor.bg/a/91-analizi/334722-shte-se-nalozhi-li-cherna-gora-da-se-otkazhe-ot-evroto-za-da-vleze-v-es

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#14] от "deaf":

    Че по колко хляб яде всеки? По 30 на ден ли? Хлабът в България не е скъп, нито е поскъпнал чак толкова сравнено с други неща. Това е някаква бай-ганьовска мания все да се говори за цената на хляба. А и си остава стока, за която трябва да се доставят суровини и после готовия продукт. Цените на транспорта и логистиката са се увеличили сериозно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  60. 60 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#53] от "ahm161090712":

    "Проруското управление" на ПП, ДБ и БСП ни отърва от Газпром и изгони 70 рушляка! Колко изгони "евроатлантика" пАтокостроител от Банкя?

  61. 61 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#55] от "realguru":няма нищо незаконно сами да си въведем еврото (и не е вярно, че ЧЕРНА ГОРА е критикувана за въвеждането на еврото) без да са ни приели в еврозоната (такава забрана не съществува)
    —цитат от коментар 56 на HUMANOID


    Не е незаконно, но не е и ЗАКОННО. ;)

    По-добре да се придържаме към законните неща. Така или иначе ще влезем законно скоро. :)

  62. 62 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#57] от "vassilun":

    да, добре, но отдавна нашият лев така или иначе е фиксиран към еврото (напрактика само се нарича/именува - лев) и цената на нашият лев е фиксирана към еврото

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  63. 63 Профил на ahm161090712
    ahm161090712
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#60] от "vassilun":

    Проруското управление на ДБ, ПП и БСП купуваше газ на завишени цени и то от дъщерни фирми на Газпром! Същото проруско управление издейства две годишна дерогация за руски петрол и България е единствената страна в ЕС, която ще продължи да купува руски петрол! Честино!

  64. 64 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#17] от "fcv251055839":

    Кои “нас” ни е смазал? Аз лично не съм бил кандидат, нито съм подкрепил някого на балотажа защото имаше само лайна. Та единият червей-реZидент смаза другия червей библиотекар. Не е някакъв повод за гордост. То по-добре Луна да беше стигнала балотажа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  65. 65 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#61] от "realguru":

    да, добре, но отдавна нашият лев така или иначе е фиксиран към еврото (напрактика само се нарича/именува - лев) и стойността на нашият лев е фиксирана към еврото (дали държиш лева или евро - няма значение)

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  66. 66 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Да живи и здрави хърватите. Тук, в деня в който влязохме в чакалнята на еврото, руския резидент излезе да размахва юмрък и да руши държавата сред въодушевеното блеене на умнокрасивите тъпаци и гето агитките на Мая и Черепа. После гениалните Кирчо и Кокорчо направиха така, че да не покрием критериите още години напред.

  67. 67 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    БЪЛГАРИЯ може да разреши/узакони заплащането и в евро (купувачите да имат право да плащат в лева или евро) например при курс 2.00 лева = 1.00 евро

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  68. 68 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Дай Боже и ние скоро!

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  69. 69 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    На всички евро-оптимисти бих казала:
    "Не се радвай на малко прасенце и на нов началник.
    Защото не се знае каква свиня ще излезе от него."
    -
    А всъщност МНОГО ДОБРЕ СЕ ЗНАЕ.
    -
    Но въпреки това напирате към еврото.
    Или е от незнание и непознаване на историята на въвеждане на еврото в повечето европейски страни или е от глупост.
    Твърде вероятно е да е от второто.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  70. 70 Профил на КМЕТЧЕ Е ПУНДЬО
    КМЕТЧЕ Е ПУНДЬО
    Рейтинг: 608 Неутрално

    От днес в Русия също има две валути: рублата на путя и ЕсяВечеТиЕбахмеМайкатаКагЕБЕйска

  71. 71 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#69] от "Мариана Кълвачева":

    БЪЛГАРИЯ може да разреши/узакони заплащането и в евро (купувачите да имат право да плащат в лева или евро) например при курс 2.00 лева = 1.00 евро

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  72. 72 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1264 Любопитно

    До коментар [#60] от "vassilun":


    До коментар [#53] от "ahm161090712":"Проруското управление" на ПП, ДБ и БСП ни отърва от Газпром и изгони 70 рушляка! Колко изгони "евроатлантика" пАтокостроител от Банкя?
    —цитат от коментар 60 на vassilun


    Все си мисля, че изгонването на т.н. дипломати, а всъщност чепиги, и "отърваването" от Газпръц е нищожна цена за РФ при реализиране на дългосрочни цели, които не са в полза на България. Как реагираха БСП на изгонването и защо не излязоха от правителството? Жертване на пешка за кон!
    Как реагираха ДБ на лицемерното бездействие на БСП - с одобрение....
    Та, май ироничното "Проруско управление" не е чак толкова иронично....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  73. 73 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Сътресения могат да понесат само силни икономики.
    Не слаби.
    Когато лодката е на море и има два пръста вода в нея, това не е проблем.
    Това са силните държави.
    Но когато в лодката има много вода и едва се държи над водата, тогава всяко сътресение води до потопяването й към дъното.
    Мислете и не пишете глупости.
    Еврото у нас ще е добро САМО ЗА БОГАТИТЕ.
    Бедните ще опънат плувката.
    Но кой ти мисли за тях.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  74. 74 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#73] от "Мариана Кълвачева":

    заблуждаваш се, освен това се опитваш да заблудиш и нас

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  75. 75 Профил на КМЕТЧЕ Е ПУНДЬО
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#74] от "HUMANOID":

    Напротив, опитвам се да ви отворя очите, тъй като имам директен опит от въвеждане на еврото в Германия преди години.
    Но вие сте като децата.
    Ти му казваш, че котлонът е горещ, но то иска само да си изгори пръстчито, за да се убеди.
    Дано не се убедите по трудния начин.
    По-горе колега, настойчиво цитирате че едно евро било два лева.
    Това е сега, днес.
    След като се въведе у нас, заплатите ще паднат наполовина, цените също.
    Но това ще е само временно.
    После търговците ще си придвижат цените до старите нива.
    Ако не вярвате, почакайте и ще убедите.
    Аз никого не агитирам, само давам информация, пък вие като не искате да чуете, си е за ваша сметка.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  77. 77 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#75] от "NWO":

    Я колко възпитано, да ви е сладко.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  78. 78 Профил на КМЕТЧЕ Е ПУНДЬО
    КМЕТЧЕ Е ПУНДЬО
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#77] от "Мариана Кълвачева":

    Спрехме с възпитанието, като видяхме, че имаме работа с нечовеци ;) Ай Оспех

  79. 79 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#76] от "Мариана Кълвачева":

    БЪЛГАРИЯ не е ГЕРМАНИЯ, защото така или иначе, но отдавна нашият лев е фиксиран към еврото (напрактика само се нарича/именува - лев, а стойността на нашият лев е фиксирана към еврото) дали държиш лева или евро - няма значение...

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  80. 80 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#79] от "HUMANOID":

    В момента на въвеждане на еврото веднагически борда пада и еврото се развързва, пардон, веднага се завързва за ЕЦБ и нашата БНБ де факто престава да съществува.
    Така веднагически се вързваме за европейските лихви, инфлация и т.н.
    -
    "Когато се обединяват голяма и силна икономика със слаба икономика, това води до унищожаване на слабата икономика."
    -
    Това пише в учебника по икономика на капитализма.
    Поне в моя учебник така пише.
    Във вашите учебници не знам какво пише.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  81. 81 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    До коментар [#76] от "Мариана Кълвачева":

    "След като се въведе у нас, заплатите ще паднат наполовина, цените също."
    Само в номинално изражение, не и като покупателна възможност. Не заблуждавай!

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  82. 82 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3394 Неутрално

    Браво на хърватците!

  83. 83 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5214 Разстроено

    Управлението на Киро ни отдалечи на светлинни години от еврото. Ами от руски проксита това беше очаквано.
    —цитат от коментар 27 на Daniela Kovacheva


    Така е, пропиляха шанса ни, но ще наваксаме и от 2024 и ние ще сме с евро.

  84. 84 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#81] от "the_flea":

    Не ми говори за покупателна способност, кафето, което си купуваш от супера е същото като в Германия.
    И ... на същата цена.
    При колко разлика в заплатите ?
    А бензинът ?
    Който иска да вярва в еврото си е негова работа.
    Никого не агитирам.
    Не забравяйте обаче едно, защо Христос е изгонил търговците от храма" ???

    Истината рано или късно излиза наяве.
  85. 85 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1264 Любопитно

    До коментар [#80] от "Мариана Кълвачева":

    "Така веднагически се вързваме за европейските лихви, инфлация и т.н."


    Каква е инфлацията за 10 годишен период в ЕЗ и каква е в България? Да?
    и
    "Когато се обединяват голяма и силна икономика със слаба икономика, това води до унищожаване на слабата икономика."

    Унищожение или интегриране?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  86. 86 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3394 Неутрално

    Напротив, опитвам се да ви отворя очите,
    —цитат от коментар 76 на Мариана Кълвачева


    Опитваш се да лъжеш и мажеш със сичка сила!

    Нищо от това, което си написала няма да се случи! Близо 30 държави са въвели еврото и не само са живи и здрави, на всичкото отгоре са най-богатите за районите. Някои от тях са го въвели, без да в ЕС, защото еврото им носи много ползи.

  87. 87 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#80] от "Мариана Кълвачева":

    ние отдавна и сега сме вързани за европейските лихви, инфлация и т.н. (точно това нищо няма да се промени, защото лева е фиксиран към еврото)

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  88. 88 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5214 Гневно

    България влезе в банковия съюз и в "чакалнята" за еврозоната (ERM II) едновременно с Хърватия. В деня на приемането ни в (ERM II) пРезидента вдигна юмрука. И започна "промяната" по кремълски. Резултатите се виждат с просто око. Ще има и още.
    —цитат от коментар 54 на Яна


    Да се помни!!! И да не се забравя кои го преизбраха - пъпъджии, дейбъристи, итънисти и бекапето.

  89. 89 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#85] от "the_flea":

    "Унищожение или интегриране?"
    Поглъщане, храносмилане и отделяне по каналния ред.
    Заличаване е другият термин.
    Апропо, те заличаването го имат за първа цел, първо историята, после икономика, здравеопазване, образование докато ни погълнат окончателно и забравим, че сме българи.
    Но гледам, за доста хора тук, това да си българин май не е толкова важно.
    За тях е важно че са "граждани на света" и "евроатлантици".

    Истината рано или късно излиза наяве.
  90. 90 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    От днес в Хърватия има две цени – в евро и в куни
    =============================
    Така бе и в Италия някъде около 3 години след влизане на еврото. Но цените започнаха да скачат спекулативно, а хората сравняваха с лирата и как всичко поскъпва.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
  91. 91 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    "Когато се обединяват голяма и силна икономика със слаба икономика, това води до унищожаване на слабата икономика." - това твърдение не е вярно и е заблуждаващо

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  92. 92 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Въпрос към експертите по темата:
    "Защо ЮК не прие еврото и запази лирата?"
    Въпрос с повишена трудност.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  93. 93 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5214 Гневно

    До коментар [#60] от "vassilun":

    Тез' бръмбари са само в главите на пъпъджии, комунисти и дейбъристи. Заменихте Газпром с посредниците и отново руски газ, но с 30% по - скъп.

  94. 94 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#80] от "Мариана Кълвачева":

    "Когато се обединяват голяма и силна икономика със слаба икономика, това води до унищожаване на слабата икономика." - това твърдение не е вярно и е заблуждаващо

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  95. 95 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3394 Неутрално

    Ако не вярвате, почакайте и ще убедите.
    —цитат от коментар 76 на Мариана Кълвачева


    Не вярваме, защото вече много страни приеха еврото и нямаше такива проблеми там!

    Ако погледнеш цените в Германия или друга страна въвела евро ще видиш, че те просто с в друга валута (не лев а евро), но отговарят на курса!

    Нищо няма да поскъпне, защото сме в условията на пазарна икономика, където пазара и цените се саморегулират. Конкуренцията няма да позволи вдигане на цените. Това, което твърдиш няма как да стане!

  96. 96 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    И хърватите много скоро ще се научат дали кон яде боб.... Ако не са сигурни да питат всички останали които направиха тази стъпка преди години....Италианци, Испанци, Французи и т.н. Единствените които спечелиха от Еврото бяха Германците, всички останали обедняха в реални размери когато се отказаха от собствените си валути.
    —цитат от коментар 6 на Infinitum


    Видях го с очите си, но тук не ти вярват.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
  97. 97 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1264 Любопитно

    До коментар [#84] от "Мариана Кълвачева":


    До коментар [#81] от "the_flea":Не ми говори за покупателна способност, кафето, което си купуваш от супера е същото като в Германия.И ... на същата цена.При колко разлика в заплатите ?А бензинът ?Който иска да вярва в еврото си е негова работа.Никого не агитирам.Не забравяйте обаче едно, защо Христос е изгонил търговците от храма" ???
    —цитат от коментар 84 на Мариана Кълвачева


    Смяташ, че ако си останем с лева покупателната ни способност ще се повиши? Защо не се е случило до сега?

    И защо намесваш Христос? Това някаква североизточноправославна икономика ли е? Разбрах!

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  98. 98 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#92] от "Мариана Кълвачева":

    заради "имперското им величие" (всички бивши империи боледуват от - "имперско величие")

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  99. 99 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3394 Неутрално

    Въпрос към експертите по темата:"Защо ЮК не прие еврото и запази лирата?"Въпрос с повишена трудност.
    —цитат от коментар 92 на Мариана Кълвачева


    Отговор на въпроса с понижена трудност - ЮК си имат силна валута и силна икономика, освен това така и не се съгласиха, че нямат последната дума в ЕС.

    Страни със силна валута нямат кой знае каква нужда да приемат еврото. Ние имаме, защото левът е слаб, нашата икономика не е самостоятелна. Ако бордът падне, левът ще се срине! Покрай лева ще се сринат и спестявания, заплати и пенсии.

    Ние ще спечелим страшно много от силната валута!

  100. 100 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    [quote#17:"fcv251055839"][/quote]

    Той резидента смаза и тези дето гласуваха за него.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK