Младежите в Европа се връщат при родителите си заради жилищната криза

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    Важното е да подслоним мигрантите. Нашите деца да се оправят.

  2. 2 Профил на standup.straight
    standup.straight
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    А младежите във фашистка русия бягат накъдето им видят очите. Задръстиха дори границата с Монголия. Монголия вече е за предшочитане пред фашистката диктатура. За САЩ и Ерропа вече само могат да мечтаят. Сами са си виновни.

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2843 Разстроено

    За съжаление тук е така от край време!!!

  4. 4 Профил на ptn39696176
    ptn39696176
    Рейтинг: 130 Весело

    Татко носи, мама меси - да живей живей трудът!

  5. 5 Профил на sce00647696
    sce00647696
    Рейтинг: 465 Весело

    Жилищната криза в Европа.
    Санкции, а!
    Хак да ви е…

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2843 Весело

    До коментар [#5] от "sce00647696":

    Ако погледнете към продължението на гърба СИ
    ще видите кое и къде е ХАК!!!

  7. 7 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Любопитно

    Лошо, след ковид се очакваше да дойде нов gilded age, ама май това ни беше бел епок периодът - 2000-2020, пикът на густото.

    Сега Европа ще пообеднее и следващите 20-30 години ако не е тотална разруха, в добрия случай ще е нещо между гето и музей на открито. Тънкана, с икономийки, без големи траектории на живота. Младите поколения ще живеят по-свитичко и скромно, ние ще разправяме за разкоша.

    В БГ ще си е все тая де...

  8. 8 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4498 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":

    ХАК
    =====
    Знаеш ли го смисъла на този турцизъм?

    Bukalemun
  9. 9 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Весело

    Европейските студенти да дойдат да видят как се прави в "студентски град".

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Весело

    До коментар [#3] от "selqnin":

    Още малко, сър селянин, още малко.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  11. 11 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Важното е да подслоним мигрантите. Нашите деца да се оправят.
    —цитат от коментар 1 на futio_tapanchev


    Жилища имаме за три пъти повече население. Територия също. Хора, обаче, нямаме.

    Проблема на младите не е липса на свободни жилища, а липсата на пари да си ги купят и да си плащат сметките после. Пари пък няма, защото нямаме икономика, вече няма и хора, които да работят. В повечето региони дори да се появи голям инвеститор и да построи завод, няма да намери достатъчно работници.

    Няма начин държава с нашата територия, с тези природни дадености, които от хилядолетия са люлка на цивилизацията, да остане с 5-6 милиона население. Ако ние не раждаме деца, ще дойдат други хора и ще заживеят тук. Умната държава ще контролира и напътства тези процеси. Глупавата ще заравя глава в пясъка.

    Проблемът с жилищата не е липса на площ или на наличности, проблемът е икономически. И точно обратно на посоката на Вашите опасения, умната имиграция ще помага за решаването на този проблем.

  12. 12 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    При капитализма е така.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  13. 13 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Любопитно

    Като за в БГ - мисля свърши сезонът на миткането по дестинации. Може пак да дойде на мода виладжийството, особено ако Gen X усети вече одъртяването.

    Но да, сега ще видим германска икономика без енергия. Щото били зависими...не че нещо, ама не е ли идеята на икономиката именно да е зависима с взаимовръзки, за да се прави нещо?

    Но от добрата страна - сега Европа вече няма да има дълбоки джобове за всякакви съмнителни храненици. Може пък да стане по-спокойно. Защото по-свит живот, но в сигурно и хомогенно общество е по-яко, отколкото позлатен живот, но с доза риск заради "дайвърсити".

  14. 14 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    До коментар [#13] от "lil_alex":

    Имам чувството, че всъщност сте доволен/а от подобни перспективи.
    Е, подобни надежди често остават несбъднати...

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  15. 15 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Няма начин държава с нашата територия, с тези природни дадености, които от хилядолетия са люлка на цивилизацията, да остане с 5-6 милиона население.
    —цитат от коментар 11 на famousandco


    Има начин. Преди 100 години сме били под 5 млн, барабар с циганите.


    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  16. 16 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2097 Весело

    а. В БГ ще си е все тая де...
    —цитат от коментар 7 на lil_alex


    Точно в десятката. Бавно достигаме средния европейски стандарт. Не че напредваме, но те ни доближават.

  17. 17 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Любопитно

    До коментар [#14] от "Боян Таксиров":

    Каквото има да става, ще става - моята задача е наистина на мен и на хората около мен да ни е комфортно.

    Иначе съм от поколението, израсло след 2000г. с идеята, че ще има вечен бичи пазар и човечеството ще кара главно в посока кеф и густо. И после изведнъж около 2011 почнаха да надигат глава всякакви social justice warriors и вместо да става по-весело, ства по-тъпо. Уж са либерални, а повече стягат и свиват живота и възможностите. Уж правят всичко за хората, а всъщност ограбват и свиват хората, за да има за специалните храненици на деня.

    Ми как няма да съм доволна, като се разсъхва тази схема...друга ще дойде и така...

  18. 18 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#14] от "Боян Таксиров":

    Ами нека останат несбъднати, аз лично ще се радвам, ако се сбъдне позитивния вариант и заживеем пак като през 2019. Ама ме съмнява тия, дето карат колата, да са достатъчно компетентни. Засега показват, че не могат да въведат ред- могат само да увеличават хаоса и да замазват с доктрината, че трябва да стане по-зле, преди да стане по-добре.

    Само не разбрах защо развалиха хубавия свят от 2019...

  19. 19 Профил на Z Z
    Z Z
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Нормално. ПРи тези цени на наеми/продажби за млад човек би било икономически малоумно да си вложи част от какъвто и да е доход.

  20. 20 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Весело

    До коментар [#19] от "Z Z":

    Ти гледай да не разказваме на правнуците как едно време е било нормално всеки да си има лична кола, даже и младежите...че нещо много бели почнаха да се случват по тръбопроводите.

    Може би Джони Янки е решил, че му идват в повече тия арогантни евротрашове и айде да ги натегнем малко, че много са се олабили...

  21. 21 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#18] от "lil_alex":

    Алексчо, светът през 2019 пак си беше скапан, а имотите от скъпи по-скъпи. А сега е още по-лошо. ;)
    Но докато има хора, готови да платят един куп пари за скапан коптор, така ще е.

    Преди 30 години имаше един български ПМ, който призоваваше "за бога, братя, не купувайте", ама пуста лакомия. Всеки (българин) иска да не се мине, та затова с двата крака в киреча.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  22. 22 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2656 Любопитно

    А при другите обществени строеве как е?
    До коментар [#12] от "Боян Таксиров":
    "При капитализма е така."

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  23. 23 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    До коментар [#18] от "lil_alex":

    Ами вие може би смятате, че хората ще свикват и ще се примиряват с тези промени, но аз не мисля така. Ето, виждаме, демографска криза. Това е неявно отхвърляне на текущия ред. Има и много други проявления. Социалната неправда сякаш не се приема много добре. Не може от една страна капиталистите да внушават, че това е положението, че няма справедливост, а от друга да викат "мислете за Родината, не за себе си". Затова кризата ще се засилва, и тя ще роди, може би, нещо друго. Какво ли, предстои да видим...

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  24. 24 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Със замразяване на наеми не става.
    Трябва си рязко вдигане на лихвите и данъците от наеми. Същевременно рязко орязване на социалните плащания и прехвърляне на спестените средства в пенсионната система, която иначе ще се разтресе от високите лихви.
    Отнемане на гражданство на навлеци, с последваща депортация за всяко по-сериозно престъпление от кражба на хляб.
    Балансирани бюджети и публично изгаряне на портрета на Кейнс във всяка администрация.

  25. 25 Профил на Maznio
    Maznio
    Рейтинг: 36 Разстроено

    До коментар [#12] от "Боян Таксиров":

    Важното е да се знае че при комунизЪма е обратното!

    La revolution jamais des barbeaux n'a pas n'ete des crits.
  26. 26 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#21] от "БМЗ":

    Да бе, ама поне нямаше активни опити за разрушение и всяване на хаос - нещата си вървяха. Направо си беше бел епок в сравнение със сега.

  27. 27 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    До коментар [#22] от "DDR":

    При социалната държава, държавата строи социални жилища. При капитализма все повече жилища стават собственост на все по малко хора и жилищният пазар се изкривява в негативна за мнозинството насока.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  28. 28 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1375 Весело

    До коментар [#23] от "Боян Таксиров":

    Викаш, "На крак, о парии презрени!...."

  29. 29 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#27] от "Боян Таксиров":

    A как тия жилища стават собственост на едни хора, след като са раздадени поравно? Да не би да има хора, дето дори да им дадеш без пари, ще го профукат, а други ще знаят как да събират и умножават? Ако някой реши да се пропие и да си продаде апартамента, а аз имам пари да го купя - къде е грешката? Кой кого експлоатира?

  30. 30 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#15:"БМЗ"][/quote]

    Преди 100 години цялото население на света е било милиарди и половина, сега само Китай е толкова. Истанбул е 20 милиона. Белгия, Нидерландия и Дания взети заедно имат територия колкото България, а общото им население е над 35 милиона, като всяка една от тях е с повече население от нашето. Румъния са 20 милиона, Гърция са 11.

    Има естествени процеси, които не е особено сложно да се предвидят. Когато света около теб прелива от население, ти имаш перфектни местоположение и природа, а хората намаляват непрекъснато, рано или късно ще се преселят други. Няма начин да остане незаета тази територия.

  31. 31 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#21] от "БМЗ":

    Точно 2019 направихме покупка на такава цена, каквато днес трудно ще намериш. И евтин кредит, какъвто трудно ще се даде днес. И добре че го направихме, защото сега щеше да е невъзможно. Ей така се изкривява траекторията на животите.

  32. 32 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    До коментар [#28] от "klecho":

    Ти така го интерпретираш. Аз казвам, че процесите подкопават текущия социален ред по много начини, някои по незабележими, други по малко. Виновна е човешката природа. Елитите са в паника, но НЕ МОГАТ да програмират хората, а тази невъзможност ще доведе до забележими социални промени.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  33. 33 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    До коментар [#29] от "lil_alex":

    Социалните жилища се отдават само за ползване или с минимален наем.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  34. 34 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Това доведе до изтласкване на студентите от центровете на градовете, защото вече не могат да си позволят жилище там. Те наемат стаи в покрайнините, с понякога по-слабо развити социални мрежи и по-високи транспортни разходи, установи лявата водеща студентска организация UNEF.
    *
    Кой е казал, че студентите трябва да живеят в центъра на града или близо до университетите, където цените са високи?
    Трябва да се предлагат карти за градския транспорт на символични цени, включвайки и периферията на градовете. Европейските градове са с добре развита транспортна мрежа и това също е решение.
    Отстъпките от транспорт тряба да се разширят и да обхващат и младежи с ниски доходи.

  35. 35 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2843 Весело

    До коментар [#8] от "eti mehter":

    хак
    анадолецо
    освен разплата за свършена работа и получаване на заслуженото е
    И
    обучение на соколи и хищни птици за лов!
    Лека нощ!

  36. 36 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#26] от "lil_alex":

    О, направо беше супер. Помниш ли защо се палеха хората по времето на Баце? Много е било гот, нали?

    А светът отдавана си е скапан и така ще е докато го управляват сатанисти и мошеници.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  37. 37 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#32] от "Боян Таксиров":

    Всъщност през 2022 хората може много по-сериозно да се програмират в сравнение с миналото. Да напомня ли, че доскоро доста хора си носеха на телефоните зелен сертификат? Една система за социални точки и не само ще те програмират, ами ще те строят в 2 редици. В Китай според теб бунтуват ли се? Или ако се разбонтуват, имат ли шанс? Ми не, нямат, защото веднага ще ядат бой от другата половина на населението - тая, която я държат с обещание за пари, храна и правото да бият, а не тях да ги бият.

  38. 38 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2843 Гневно

    До коментар [#12] от "Боян Таксиров":

    А колко прекрасно беше при социализЪма
    -чакаш 25 години за жилище
    чакаш 15 години за автомобил
    в условията на
    тотален и хроничен дефицит на СВобода
    и стоки от първа необходимост
    Просто крАсАта!!!

  39. 39 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#36] от "БМЗ":

    За мен бяха супер хубави години в личен план. Глобалната икономика си вървеше, а и в БГ в големите градове беше трудно да се остане без работа. Не казвам, че е заслуга на ГЕРБ, мисля по-глобално.

  40. 40 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2843 Разстроено

    До коментар [#14] от "Боян Таксиров":

    Имам чувството
    че нямате
    чувство
    за нищо смислено и разумно!!!
    Не е чувство - убеден съм че при вас е така!!!

  41. 41 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2843 Весело

    До коментар [#24] от "klecho":

    С аутодафе определено ще стане------

  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7970 Неутрално

    Няма нищо лошо в криза семействата да се събират и да си делят разходите. Това е временно.

  43. 43 Профил на k.d
    k.d
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#22] от "DDR":При социалната държава, държавата строи социални жилища. При капитализма все повече жилища стават собственост на все по малко хора и жилищният пазар се изкривява в негативна за мнозинството насока.
    —цитат от коментар 27 на Боян Таксиров


    Затова по 20 години чакахме ред да си купим жилище... И да, и тогава трябваше да го платим.
    А, то май е нямало социална държава при "социализъма"

  44. 44 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    До коментар [#37] от "lil_alex":

    Е, Китай си е Китай. Но и там положението не е съвсем стабилно, за каквото се представя.
    Я пробвай тук да въведеш такава система? И пак казвам, има и други начини за подкопаване на системата - явни и неявни, осъзнати и неосъзнати. Демографската криза е в цяла Европа, защото европейците не са китайци, нали? Сега, като живътът се свива, както пишете, става още по нежелателно човек да има деца. Системата насила ли ще кара хората да създават и отглеждат деца? И така системата изпаза в криза.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  45. 45 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    До коментар [#40] от "selqnin":

    Е, казахте си приказката :)

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  46. 46 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    До коментар [#43] от "k.d":

    Ами, да, има и по добри примери от "социализъма". Но и тогава нямаше бездомни.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  47. 47 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#44] от "Боян Таксиров":

    Ами нали я приложихме - доста хора чинно вадиха сертификати, че даже и се гордееха и се чувстваха като добри граждани и един вид по-висока категория от тия, дето недоволстваха.

  48. 48 Профил на k.d
    k.d
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Какви цени 600 евро на месец че били високи цитират тия бе! Преди 10 години в Лондон 600 паунда за стаичка 12 квадрата беше евтино... А в Бат бяха още по-високи. За студенти.

  49. 49 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#42] от "Роси":

    Мне, смотанко е. По-яко е на ергенска квартира и да има опции и веселие. Другото е оцеляване и води до депресия.

  50. 50 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    До коментар [#47] от "lil_alex":

    Доста хора фалшифицираха сертификати, всъщност всички недоволстваха и така.
    Системата е такава, че винаги тези, които са привилегировани, ще са по малко от ощетените.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  51. 51 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#31] от "lil_alex":

    Ами те това е - през 2019 г. си бил млад, прав и корав. :)
    Ама аз помня, че 300 евро за квадрат някога бяха скъпотия. Същия имот сега, след 20 годишна амортизация (т.е. имота не става по-хубав, а по-лош) струва 3-4 пъти повече. Защо?
    Отговори си на тоя въпрос и ще разбереш колко дълбоко е затънал света в лайната.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  52. 52 Профил на Manol Nedyalkov
    Manol Nedyalkov
    Рейтинг: 174 Неутрално

    По същия начин в Италия, със средната годишна заплата на млад човек под 35 години от около 10 хил. евро, "е трудно да се плаща наем. Например в Милано цените са по 600 евро на месец", коментира председателят на Националния младежки съвет Мария Кристина Розария Пизани пред EURACTIV.

    10 хиляди евро ГОДИШНА заплата за млад човек в Италия! Това не е вярно! За човек с опит до една година същата е около 35 хиляди евро!

    https://www.averagesalarysurvey.com/bg/salary/italy

  53. 53 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1758 Весело

    Ама кък тъй? Нали на запад всички са богати и охолни, мед и масло навсякъде?
    Никой няма проблем с високи сметки, защото са богати и охолни.
    Всички ходят на почивка в "4-ри сезона" на Бора Бора, защото са богати и охолни, нали?
    Или тая мантра с богатството май се спихна на прага на зимата :)

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  54. 54 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#51] от "БМЗ":

    Ами не, нормални хора в активна възраст. Обаче не е нормални за 3 години само да ти се затворят толкова прозорци с такава скорост.

    И аз помня кога 300 евро на квадрат се смятаха за скъпо. Но това е само парично изражение - ако никой не чупи света, то дори с балони, нещата пак вървят и хората се адаптират. Обаче вече като се миксира балон на активите със стрес, пандемични мерки, енергийна криза - е това вече показва, че който кара колата, не е много компетентен. Как така до 2019 можеше да вървят нещата и после толкова бързо тръгнаха надолу?

  55. 55 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5575 Любопитно

    До коментар [#5] от "sce00647696":

    Като злорадствате по повод жилищната криза в някои европейски градове, да не би да внушавате, че това по някакъв начин укрепва мощта на блатната кочина?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  56. 56 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#54] от "lil_alex":

    Нещата преди 2019 не вървяха. Т.е. вървяха, ама за сметка на кредит.
    Предишната криза през 2008 г. дългът на САЩ беше 14 000 млрд, сега е над 30 000 млд.

    Тия кредити вие младите ще ги плащате. Но да не питате защо така стана. Това е животът на кредит. Питай банкстерите да ти обяснят.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  57. 57 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#56] от "БМЗ":

    Кредитът не е проблем, стига да имаш спокойствие да го плащаш. Просто е обществена договорка, само цифри. Проблемът е обаче като се свият нещата, няма кредит, няма и активност и перспектива, а някой нарочно разваля направеното.

  58. 58 Профил на k.d
    k.d
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ама кък тъй? Нали на запад всички са богати и охолни, мед и масло навсякъде?Никой няма проблем с високи сметки, защото са богати и охолни.Всички ходят на почивка в "4-ри сезона" на Бора Бора, защото са богати и охолни, нали?Или тая мантра с богатството май се спихна на прага на зимата :)
    —цитат от коментар 53 на Taiga


    Ами не, на запад не всички са богати. НО стандарта им е много по-висок от нашия, повечето могат да си позволят много повече от нас и средния човек ходи 2 пъти годишно на почивка /по 14 дни/.
    И като се затяга положението им /което пак е по-добро от нашето/ нормално протестират.
    А че ние сме си виновни за нашето - факт.

  59. 59 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#57] от "lil_alex":

    Ами нищо чудно, че сме на тоя хал, щом мислиш така. И повечето хора де.
    Плащайте тогава кредити, но не питайте после "к'о стана!?".

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  60. 60 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#59] от "БМЗ":

    Опциите са две: или плащаш кредит, или живееш на бавни обороти. Понякога се нацелва златната среда между двете, особено в най-активните години.

    Проблемът е, че сега по-младите поколения хем ще трябва да търпят негативи, хем да живеят на бързи обороти, хем дори няма да имат и евтин кредит и опции да си разширят живота. Щото наистина е гот да се отделиш, да имаш свое жилище и да може да го изплащаш, това е нормално. Другата опция е да чакаш и да събираш пари, жилищата да са недостъпни и основна житейска драма да е къде ще живеем. В БГ поне строителният бум създаде някакви нормални места с подобрения, щото при липса на кредит и строителство имаш другия проблем - не изплащаш 20-30 години, но чакаш някой да се спомине, да припише и други такива драми.

  61. 61 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#52] от "Manol Nedyalkov":

    Съвършено сте прав. Явно в случая се злоупотребява с това, че Италия е от малкото страни в ЕС, в които няма законово определена минимална месечна заплата.

  62. 62 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Ама кък тъй? Нали на запад всички са богати и охолни, мед и масло навсякъде?Никой няма проблем с високи сметки, защото са богати и охолни.Всички ходят на почивка в "4-ри сезона" на Бора Бора, защото са богати и охолни, нали?Или тая мантра с богатството май се спихна на прага на зимата :)
    —цитат от коментар 53 на Taiga


    Абе, Горски, не се кахъри за западните. Ти нали осигури чувала с картофи и бидона със самогона. Лягай на печката и си карай кефа до пролетта.

  63. 63 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4285 Неутрално

    А пришелеца ще се връща ли при родата в Африка и Близкия Изток или щом ЕС им плаща квартирите, да докарат и родата?


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  64. 64 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#60] от "lil_alex":

    А не то ли е хрумвало, че кредит и инфлация са свързани?

    Има разни филмчета, които ги обясняват тия работи. Примерно "Парите като дълг" или "Господарите на парите" на Бил Стил.
    Намеквам само. ;)

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  65. 65 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#64] от "БМЗ":

    Разбира се, че ми е хрумвало, следя от някъде 2007 всичкото quantitative easing и после голямото наливане през пандемията. Не, това не е нормално, но също трябва да се живее и сърфираш каквато вълна ти се падне. Да, след такова наливане може да има и инфлация, и крах, само че през това време трябва да си вземеш и своето от живота.

    Проблемът е, че много бързо се сменя посоката от експанзия към свиване, а и преди от по-предсказуем живот към супер бърза експанзия. Нещо, което за поколението на моите родители е отнемало 20 години, сега отнема 2 години. Хоризонтите са тотално сбъркани, предсказуемост- нула, положението е - риба в мътна вода.

  66. 66 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Тука стана бахти философската дискусия за живота, света, държавното устройство, обществения строй, световните елити, конспирации, ... Очаквам скоро да минем на кемтрейлс и на 5G. (Това последното в кръга на майтапа, но другото не е.)

    Интересно е да се чете, като изключим че няма общо с темата на статията.

    Да дам и аз моите 2 стинки - класически феномен от психологията е, че на човек винаги старото/миналото му се вижда по-добро от бъдещето. Просто защото миналото е познато, може да не е било перфектно, ама пък сме му свикнали. Докато бъдещето е неизвестно, човек го е шубе от неизвестното.
    Обективната истина е, че с малки изключения тук и таме (като например войната в Украйна) хората, особено в Европа, последните 80г непрекъснато живеят все по-добре и по-добре, все по-комфортно, по-богато и по-лесно. Не ни се струва така, но е така. Цените се вдигали - ами да вдигат се, ама и заплатите се вдигат. Точно в момента инфлацията изпреварва ръста на заплатите, ама ще дойде време да стане обратното. Последните 15 години доходите са се повишили многократно повече от цените.

    Освен това има един ефект, който много хора пропускат - заради валутния борд, "инфлация" на лева де факто означава, че ставаме по-богати в евро. Ако преди 10г хляба е бил 50 стотинки и си вземал заплата 500 лв. можеш да си вземеш 1000 хляба. Сега ако хляба е 2 лв. и заплатата ти е 2000 лв. имаш същата покупателната способност, само дето сега имаш 1000 евро, а преди си имал 250 евро. Като излезеш от БГ с тия 1000 евро можеш да направиш повече, отколкото преди с 250. Затова откакто сме в ЕС перманентно имаме по-висока инфлация от средната за ЕС - защото нивата на доходи се изравняват, а курса е фиксиран.

    И така на, има оше много какво да се говори.
    Идеята ми е, че светът го е имало преди нас, ще го има и след нас.

  67. 67 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#66] от "Mike":

    Светът - да, но някои култури са изчезвали за десетилетия като стой та гледай, от върха до руините в рамките на 2 поколения. Но по-интересното е, че само християнските култури след това са възкръсвали. Да видим дали Европа е достатъчно християнска, за да го направи пак...

  68. 68 Профил на wtn381138318
    wtn381138318
    Рейтинг: 757 Неутрално

    [quote#11:"famousandco"][/quote]

    Глупости. Не е нормално при 30 процента необитаеми жилища дори в София, цените на жилищата постоянно да се повишават. При средна цена 4000 лв квадрата едно жилище 100 квадрата излиза 400 хиляди лева.Е как да си го позволят младите хора?

  69. 69 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 941 Неутрално

    До коментар [#53] от "Taiga":

    Факт - богати са!
    Жилищната криза на Запад е от десетилетия и се корени в това, че богатите баби не дават да им застрояват изгледа, градинката и т.н. и жилища няма. Т.е. не само са богати, но и силни - не мож някой тарикат да си вдигне някое етажче под носа им...

    А енергията няма нищо общо и не е проблем - като мазето ти струва 1 милион, все тая дали го топлиш с 20 или 200 евро...

  70. 70 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 669 Неутрално

    [quote#11:"famousandco"]
    —цитат от коментар 68 на wtn381138318
    Глупости. Не е нормално при 30 процента необитаеми жилища дори в София, цените на жилищата постоянно да се повишават. При средна цена 4000 лв квадрата едно жилище 100 квадрата излиза 400 хиляди лева.Е как да си го позволят младите хора?[/quote]

    Нормално е, защото има хора, които са склонни да платят тия пари, съответно цената расте. Това дали после ще живее някой там, или ще пустее, не влияе на цената. Влияе единствено желанието за покупка и готовността да се плати определена сума.

  71. 71 Профил на wtn381138318
    wtn381138318
    Рейтинг: 757 Неутрално

    [quote#70:"Mike"][/quote]

    Не е нормално, защото жилищата не се купуват да се ползват по предназначение, а като инвестиция .И хората с пари ограничават възможността младите хора да придобият собствено жилище. Оттам има и ниска раждаемост, щото в едно жилище 100 квадрата може да се гледат и 3 деца, а в 50 едно.
    Решението е да се увеличат драстично данъците за жилище, което не е основно както е в доста държави по света. Така жилища ще купуват само тия,които имат нужда от тях,за да живеят.

  72. 72 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#70] от "Mike":
    "...класически феномен от психологията е, че на човек винаги старото/миналото му се вижда по-добро от бъдещето..."
    Преди години правих проучване във връзка с качеството на образованието. Попаднах на френско изследване, което тръгваше от мантрата, че днешните млади са много по-необразовани от вчерашните, да не говорим за онзиднешните. Та авторът на изследването беше анализирал резултатите от френската матура някъде откъм 1830 година до текущия тогава момент. И установяваше, че средният успех практически не се е променял в продължение на век и половина. Разбираше се, разглеждаше и възможните влияния върху този резултат

  73. 73 Профил на oua58686497
    oua58686497
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    За съжаление тук е така от край време!!!
    —цитат от коментар 3 на selqnin


    Аха,
    Тия където отиват , ние сме си там .
    Свърши се мантрата да се живее на кредит. Ще се научат снахите да живеят със свекървите.
    Гледам , много млади започват да потягат дядовите къщи .
    Добро начало .

  74. 74 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#73] от "oua58686497":

    Жалко, това му беше най-хубавото на строителния бум - младото семейство самостоятелно, никакви битовизми и ужасии.

  75. 75 Профил на wtn381138318
    wtn381138318
    Рейтинг: 757 Неутрално

    [quote#73:"oua58686497"][/quote]

    И какво градовете на призраци ли ще заприличат-с много необитаеми жилища и с покачващи се цени?До десетина години в някои от областните градове необитаемите жилища ще са половината от всички. За по нататък и не ми се мисли. Ситуацията в Западна Европа е много различна,щото там необитаемите жилища са много малко.

  76. 76 Профил на wtn381138318
    wtn381138318
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#73] от "oua58686497":Жалко, това му беше най-хубавото на строителния бум - младото семейство самостоятелно, никакви битовизми и ужасии.
    —цитат от коментар 74 на lil_alex


    Рано или късно цените ще паднат.И пак ще могат младите семейства да купят жилища. Щото при 6 процента лихва на 100 хиляди заем вноската е по-ниска от 3 процента лихва на 200 хиляди. Просто балонът ще се спука.

  77. 77 Профил на TM
    TM
    Рейтинг: 685 Разстроено

    Татко носи, мама меси - да живей живей трудът!
    —цитат от коментар 4 на ptn39696176


    Тъпо изказване. Колко е струвал един апартамент в София, когато ти си бил младеж и колко струва за сегашните младежи?
    Това не се е получило току така - все някой трябва да плаща дълговете на консуматорското общество от 20-ти век.

  78. 78 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 933 Неутрално

    средната годишна заплата на млад човек под 35 години от около 10 хил. евро

    Тези млади хора семки на гарата ли продават? За 25 годишен токущо завършил, както и да е, ама примерно 30 годишен в Италия със заплата около 10к на година си е чист мързел.

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  79. 79 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2656 Любопитно

    Какво си представяш под социално жилище?

    До коментар [#22] от "DDR":При социалната държава, държавата строи социални жилища. При капитализма все повече жилища стават собственост на все по малко хора и жилищният пазар се изкривява в негативна за мнозинството насока.
    —цитат от коментар 27 на Боян Таксиров


    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  80. 80 Профил на SN DV
    SN DV
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Ще стане като САЩ , където вече стотици хиляди живеят на палатки и в колите си, защото не могат да си плащат наема или ипотеката. И това са в повечето случаи работещи хора.

    САЩ методично грабят и унищожават икономиката на Европа чрез ограничаването на евтините горива от Русия .

    Капиталът се изнася към САЩ - това всъщност е главната на цел на американците.

    Ограбването продължава.

  81. 81 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Много лоша тенденция :-)
    Така се пести доста енергия и сметки. Като живеят с родителите си, младите ще пестят и от детегледачки, а възрастните от домове за възрастни... изобщо разказва му се играта на капитализма. Мисля, че скоро ще вземат мерки това да спре.

  82. 82 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#22] от "DDR":При социалната държава, държавата строи социални жилища. При капитализма все повече жилища стават собственост на все по малко хора и жилищният пазар се изкривява в негативна за мнозинството насока.
    —цитат от коментар 27 на Боян Таксиров


    Каква красота са социалните жилища в Германия...
    Населени предимно с херц4. А в другите държави би трябвало да са още по-смотани.

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  83. 83 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    До коментар [#53] от "Taiga":

    Преди двайсетина дена в Европарламента баба Уши каза “на който сметките са му високи, да ги праща на Путин”.
    Така че всичко е точно.

  84. 84 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е проблем от вече 20 години. Европа няма икономиката и капиталовите пазари на САЩ заради откровено странната си фискална политика, прекомерните регулации в някои сектори и липсата на обща борса.

    Докато в САЩ пазарите растат с 15% на година, а някои акции двойно или тройно това, в Европа единственият инвестиционен продукт, който расте по този начин е недвижимата собственост. За капак, отделни държави и градове правят издаването на акт за ново строителство труден и/или слагат таван на наемите, което прави новото строителство нерентабилно.

    Наистина не е изненадващо, че това е положението, но докато европейците си държат парите в икономически непродуктивни активи и няма единен капиталов пазар, проблемът ще продължава да се задълбочава.

  85. 85 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#30] от "famousandco":

    абе има как, то у монголия и казахстан има място да се заселят 300 милиона европейци, ма като гледам не се заселват, колкото и да би му било евтино на един белгиец примерно

    кво ше прави някой като дойде у нас - мизерни заплати, корупция, труден език за учене...

  86. 86 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2656 Любопитно

    Я дай един лесен език за учене?

    До коментар [#30] от "famousandco":..., труден език за учене...
    —цитат от коментар 85 на carmello


    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  87. 87 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2869 Весело

    До коментар [#81] от "Smile":

    Абе остави! Живот с тъща/свекърва в едно жилище не е желана опция.
    В стандартен апартамент с две спални младите обитават едната, а старите - другата. Тясно, неудобно и съжителството е трудно, дори и при добри отношения между роднините. Постоянното съобразяване на едните с другите е много изморяващо и обременяващо. А родители и пораснали деца в една стая...

  88. 88 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#87] от "pamela":

    Аз това го знам и 19 годишна съм се изнесла от вкъщи :-).
    Свободата си струва цената, но пък и знам и цената на свободата. Аз лично пак бих я платила, ако ми се предостави избор, но пък хич не мога да съдя другите, които не искат (или пък не виждат от моя ъгъл свободата). Факт, че при съвместно съжителство има и ползи.

  89. 89 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    Важното е да подслоним мигрантите. Нашите деца да се оправят.
    —цитат от коментар 1 на futio_tapanchev



    Нарастващите цени на енергията и високата инфлация предизвикаха жилищна криза за младежите в Европа и предвид настоящите икономически перспективи много от тях трябваше да се върнат да живеят с родителите си, пише EUROAKTIV !

    Да не се тревожат ! Могат веднага да се включат към ПП ПП ! Ще се научат как се оцелява и забогатява с преиначаване на истината и е....йки законите безнаказано , публично и срещайки възхищението на себеподобните !
    До там я докарахме ! И що щат в най-бедната , болна , корумпирана и още каквото се сетите " територия " ?

  90. 90 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    Е, не може еко-меко зелен соц и индивидуални квартирки, че и с добра квадратура.
    Соца върви с комуналните квартири с обща кухня, баня и тоалетна.
    Събират се по 5-10 студента в апартамент по двама-трима в стая и си се социализират.
    У нас беше така през соца - по трима бяха ни сложили дори като ни налазиха някакви палестински революционери от ония любимите на Юлия Кръстева.


  91. 91 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 526 Разстроено

    Докато студентите (бъдещето на страните си!) в Италия, Франция, Белгия, Недрландия не могат да си позволят квартира, левите правителства се скъсваха от грижи за всевъзможните мангали, чалми и забрадки (предимно неврохирурзи и уеб дивелопъри), които нахлуха през широко отворения плет... И хоп - сега нямало пари за социални програми?! Ти да видиш...
    Ами всеки, който забрави собствения си народ, младеж и образователна система и даде приоритет на други неща - било от либерални илюзии, било от олитическо късогледства, е обречен в едни момент да си плати. И не бива да се чуди, ако мандалато дега залитне доста в дясноооооооо...
    Пък "левите" студентски организации да констатират, каквото щат. И да носят тениски с Че Гевара и надпис СССР. Вери куул е.

  92. 92 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 941 Неутрално

    До коментар [#91] от "Milko Stoyanov":

    "нахлуха през широко отворения плет" няма 2 млн. а Европа е половин милиард! Трябваше да се досетиш, че влиянието на бежанците в/у жилищната ситуация е точно нулево.

    "мангали, чалми и забрадки" - противопоставянето на различни обществени групи една срещу друга е стара фашистка "хитрина", която няма как да мине метър пред нас, малко по-умнокрасивите. И за това трябваше да се досетиш. Но при вас, по-малко умнокрасивите, винаги го има тоя проблем с досещането...

  93. 93 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Докато студентите (бъдещето на страните си!) в Италия, Франция, Белгия, Недрландия не могат да си позволят квартира, левите правителства се скъсваха от грижи за всевъзможните мангали, чалми и забрадки (предимно неврохирурзи и уеб дивелопъри), които нахлуха през широко отворения плет... И хоп - сега нямало пари за социални програми?!
    —цитат от коментар 91 на Milko Stoyanov


    Не си прав по много направления, но най-вече сам си противоречиш - критикуваш "левите" правителства, а в същото време искаш социална програма за студентите? Е това ако не е лява политика, не знам... Класическата дясна политика е "всеки се оправя сам", включително студентите, така че по тая логика би трябвало споменатите от теб правителства да са били недостатъчно леви, а не прекалено леви.

    Второ - да не би да твърдиш, че "придошлите" бежанци рязко са изкупили имотите в центровете на големите градове и затова сега няма за студентите? Или какво точно искаш да кажеш? Обясни малко по-подробно връзката между бежанците и имотната криза.

    Ще ти кажа какво мисля аз: Изобщо не съм привърженик на имиграцията, особено от "културно несъвместими" общества. Но истината е, че тези мигранти, поне в първите си години, живеят по места, където един нормален европейски студент не би искал да живее, дори пари да му дават. Така че тези групи хора не се конкурират по никакъв начин на имотния пазар. А непосилните наеми на "нормалните" по нашите стандарти жилища са в следствие на силно повишените продажни (!) цени на имотите. Последните 6-8 години цяла Европа имотите поскъпнаха с темпове сравними с тези в България - по около 10-15% на година. Това поскъпване беше следствие от ниските лихви (= хората искат да инвестират в нещо) и от относително стабилната и добра икономическа обстановка в Европа и в целия свят (= хората имат пари и искат да направят нещо с тях). После дойде Ковид, при който се наляха още повече "безплатни пари" в икономиката, което подсили ефекта. И така стигаме до ситуацията, че жилищата поскъпнаха приблизително тройно за последните 10 години, и около двойно за последните само 4-5г. А наемите са пряко обвързани с покупните цени - няма как да е иначе.

  94. 94 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1896 Неутрално

    Няма начин държава с нашата територия, с тези природни дадености, които от хилядолетия са люлка на цивилизацията, да остане с 5-6 милиона население.
    —цитат
    Има начин. Преди 100 години сме били под 5 млн, барабар с циганите.
    —цитат от коментар 15 на БМЗ


    Абсолютно не си прав! Защото преди 100 години населението на света е било пет пъти по-малко! Било е под 2 милиарда, а сега гони 11 милиарда. Това огромно население активно търси къде да се засели, някъде където има по-подходящи условия. Така че, липсата на емигрантски наплив към България е временна, докато се пренаселят по-богатите западноевропейски страни. Но България е по-привлекателно място за живеене от Китай, от Индия и Пакистан, както и от по-голямата част от Африка. Ще дойдат предприемчиви араби, индийци, китайци, африканци, както и пенсионирани западноевропейци с по-ниски доходи, а също така и украинци и руснаци, бягащи от проблемите на войната.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK