В България голяма част от топ мениджмънта е от женски пол и без квота. Тоест издигнали са се благодарение на личните си професионални качества и умения. Та не виждам подобни левичарски регулации всъщност на кого помагат, освен да стимулират некадърниците и лешперите?
"Жените получават квота в бордовете на фирмите в ЕС от 2026 г." ............................... а мъжете получават квота за опити за забременяване от 2030г
Чувствам как много компании ще слязат от борсата. Може и да е за добре, сегашните миноритари са жестоко прецакани, може в едно ООД правата им да са по-добре защитени.
Това, разбира се, не е привилегия по полов признак. Не знам дали ще има аналогична разпоредба за мъжете, да не са по-малко от 40%, но и да няма, пак не е проблем. Виж, ако на някой с мъжки полови белези, но със самоусещане за жена, му бъде отказано да се ползва от женската квота, ей тогава какъв рев ще настане, не ми се мисли.
Равни, равни, ама жени! Т'ва ЕС все едно сортират, почти като в БГ отбори по футбол - квота за чужденци, ама и дали са от ЕС, дали са афро... Всяко разделяне създава проблеми.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
"А когато трябва да избират между еднакво квалифицирани кандидати - да предпочетат жената."
Някой фен на проевропейщината може ли да обясни защо при двама еднакво квалифицирани, трябва да се предпоче жената? Резултатите от тип "Кадри Симсон" ги виждаме.
Жена съм, обаче ми е писнало от тия простотии с квотите. Вече няма ли значение кой какви способности, познания и умения има, за да бъде назначаван на дадена длъжност?!!! Очевидно няма. Това апропо беше същността на т. нар. "американска мечта", на която отдавна й теглиха ножа в самата Америка.
Кво значи да смениш пола си - това е невъзможно. Ако мъж си отреже члена и си направи с естетическа хирургия нещо което прилича на женски полови органи това променя ли пола - ми не. Просто си остава осакатен мъж. Толкоз.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
В банковия сектор мисля, че са поне 50% а да не говорим, че изпълнителните директори на най-големите банки са жени. Ама ми е интересно що не направят квоти в пожарната, в полицията, в чистотата - в смисъл не само на хубавите добреплатени лекоработни местенца. Да направят квоти за мъже при деловодителките в съдилищата и администрацията - да си редят пасианси.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
" Кво значи да смениш пола си - това е невъзможно. Ако мъж си отреже члена и си направи с естетическа хирургия нещо което прилича на женски полови органи това променя ли пола - ми не. Просто си остава осакатен мъж. Толкоз. " --------------------------------- Е да ама според Истамбулската конвенция, която е приета в повечето страни от ЕС - пол е СОЦИАЛНА РОЛЯ.
Тоест обявяваш, че си жена и толкоз - в Германия може да го правиш веднъж годишно, а някъде няма никакви ограничения.....
Жена съм, обаче ми е писнало от тия простотии с квотите.Вече няма ли значение кой какви способности, познания и умения има, за да бъде назначаван на дадена длъжност?!!!Очевидно няма. Това апропо беше същността на т. нар. "американска мечта", на която отдавна й теглиха ножа в самата Америка.
Способностите имат все по малко и по малко значение. Който е на загуба, ЕЦБ-то напечатва разликата. Стига да е удобен позитивен евро-оптимист. Щото ако не си, жална ти майка.
Никакъв проблем - просто 40 процента от борда обявявят че се идентифицират като жени, и квотата е изпълнена. Дори може да има ротация :) за да не са винаги едни и същи жените... ;) Разбира се никой не може да отрече такова решение като бутафорно защото комисията за контрол на правата на мнение и публична комуникация биха могли да го "канселират" като безочлив фоб както си му е реда.
В България голяма част от топ мениджмънта е от женски пол и без квота. Тоест издигнали са се благодарение на личните си професионални качества и умения.Та не виждам подобни левичарски регулации всъщност на кого помагат, освен да стимулират некадърниците и лешперите?
Абсолютно. В Българския ни клон, 3-те висши мениджъри са мъже. А са 3, защото 2-ма не могат да се справят с работата, която вършеха 2 жени, които сега са членове на борда на директорите на ниво Група. Едната е вице-президент на въпросната група, другата е генерален мениджър за Източна Европа.
🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷
Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchev
До коментар [#2] от "zxp53317185":В банковия сектор мисля, че са поне 50% а да не говорим, че изпълнителните директори на най-големите банки са жени. Ама ми е интересно що не направят квоти в пожарната, в полицията, в чистотата - в смисъл не само на хубавите добреплатени лекоработни местенца. Да направят квоти за мъже при деловодителките в съдилищата и администрацията - да си редят пасианси.
Изключително гнусен комунизъм! Квоти за боклукосъбирачки ще има ли? Не?
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Адам послушал Ева и двамата биват изгонени от райската градина..
Иван послушал Сийка и света гори, всички умират от глад, анархия, дявола се смее, империята гние.. Еволюцията се обръща обратно, вместо към космоса гледаме към половите си органи..
Пак ще изправяме краставиците... Кой е луд да не назначи жена, ако нейната работа ще му донесе повече приходи? Изобщо не им минава през ума, че повечето от жените просто не искат да вършат тази работа. За да се отговори на това изискване или "жените" ще се увеличат драстично, или нещата ще се сговнят радикално.
Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...
Най-вече. А пък ако някой те спира, директно го съдиш за дискриминация. Тази директива доста интересно се връзва с искането на лъгъдъбъ обществото за опростена процедура за смяна на пола. Доста мъже усещам, че ще преоткрият джендъра си
Квота за водопроводчици жени и работнички на нефтените платформи в Северно море ще има ли? Твърде много мъже има там според мен, а нали съвременият феминизъм иска да развие силни и независими жени, следователно има неравенство между половете в тези сфери и феминистките организации трябва да вземат мерки.
Не, няма. Нито пък ще има за подземните миньори, работниците на нефтена платформа, и т.н. Поради простата причина, че там няма власт. Големия рев, че няма равенство е само тогава, когато говорим за власт. В други области гледаме на другата страна, там не било важно
Интересно ако се окаже, че има повече жени, отколкото е квотата, дали ще уволняват? Или тогава ще обърнем палачинката, и ще кажем, че е благодарение на способностите им
Ето такива глупости клатят ЕС и подкопават доверието в институциите на съюза. ............... Мдаа ЕС се е запътил към киреча. Днес ще са квоти за жените, утре ще са за лесбийките и пеаасите Ще има и още и още докато най-накрая батмамата на ЕС
вметка: Петерсън може да прави много адекватни аргументи. Но има проблем с него и той е, че когато се запъне като магаре не лед са шепа луди и нефактологични аргтументи които са примери за аргументи - плашила (в общи линии всичките му забележки за Дерида и Фуко), неминуемо кара всеки който е видял гнилите да е винаги особено скептичен към всичките му аргументи, дори и тези които са смислени.
Но той не се притеснява от това, според мен защото просто е продавач на книгата си, и за съжаление въпреки някои стойностни аргументи, се подвизава като псевдо интелектуалец (доста разпространена болка на днешното общество).
И въпреки че мога да си кажа "какво от това", е дразнещо тъй като дискредитирайки се сам себе си по този начин подкопава (в публичното пространство, не по принцип) иначе добрите аргументи които той популяризира а именно тези да джендърството, местоименията, и този който прави в споделеното видео...
Като жена, на мен би ми било обидно да ме назначат по този начин, а не заради знания и способности. Любопитно ми е, ако на дадено интервю се явят само мъже, ще ги карат да сменят пола или как?
Като жена искам да споделя, че това е изключително тъпо. Толкова тъпо, че чак вдлъбнато. И няма нищо общо с феминизма. По-скоро е обратното на феминизма, в стил "дайте да пренавием пружината, за да унижим жените". Не познавам жена, която някога да е искала да има квоти за мъже и за жени. Единствените квоти, с които съм се сблъсквала в живота си, бяха на при кандидатстване в гимназия след 7ми клас. И там квотите са в полза на момчетата, просто защото на тази възраст (14г.) момчетата изостават с около 2г. в развитието си от момичетата и са много по-зле на резултатите от изпитите, та да имат и те някакъв шанс да се класират в езикова гимназия. Но там някак нещата ми се струват оправдани, просто защото след това момчетата успяват да наваксат. Просто в кофти възраст се провеждат тези изпити. Всичко друго като квоти когато говорим за възрастни хора, които трябва да се доказват със знания и умения, е абсолютна простотия. Сега една добра мениджърка ще бъде гледана снисходително, защото може да е там и заради квотата. Това унищожава труда на жените до момента и е абсолютна глупост. Жените имаме равни права да учим, да работим и да се развиваме. Това е достатъчно. Колко жени искат да се развиват, и колко искат да имат повече време за семейството си, си е техен личен избор и проблем. В България специално равенството отдавна е постигнато. В чужбина да си го гонят сами, не да слагат квоти.
Къде това - в българските фирмички тип "Гараж ООД"? Големите глобални борсови концерни са доста по-стръмен терен за изкачване и жените винаги изпадат някъде по склона по най-различни неясни причини...
Та я пак помисли ти като жена какво толкова можеш да харесваш в това, дори да можеш повече от мъжете, хем да ти плащат по-малко, хем да не те пускат да командваш много-много..?
А защо само за жените? Останалите 101 пола права нямат ли? А защо само квоти по пол и джендър, защо не по ръст например? Тегло, социално положение, раса, религия, етнически произход, семейно положение, политическа принадлежност, пушачи/непушачи, здравен статус, цвят на очите, гръдна обиколка? Къде е границата, на която ще спрем, и защо? С какви доводи ще дадем на едни по даден признак, а ще откажем на други? Защото във всяка една прослойка могат да се намерят маргинализирани личности, които да развяваме при въвеждането на следващата директива
Къде това - в българските фирмички тип "Гараж ООД"? Големите глобални борсови концерни са доста по-стръмен терен за изкачване и жените винаги изпадат някъде по склона по най-различни неясни причини...
Не, главната причина е една-единствена - жените са по-диалогични от мъжете. И когато се стигне до отстояване на позиция, жените в повечето случаи отстъпват. Затова тези от тях, които стигат до високи позиции са малцинство, защото отстояването на твърда позиция не е типично качество за една жена. Който е имал вземане-даване с жена мениджър знае за какво говоря. Жената в повечето случаи предпочита да избегне конфликт и да си запази комфорта, отколкото да влезе в пререкание, макар и това да ѝ донесе някакви хипотетични позитиви после
Имам възможността да работя тъкмо с големите международни компании, представени в България. И въобще не съм забелязала жените да отсъстват от мениджърските позиции. Даже напротив. Много добре са си представени.
А по отношение на това, че жените по-лесно отстъпвали, мога само да кажа "митове и легенди". Точно жените са най-неостъпчиви по дадени позиции (може би за да се противопоставят на подобни схващания, че са мекушави).
Но да не ви развалям илюзията за силните мъже.... ако така ви харесва, продължавайте да си го мислите.
Няма логика - "пререканията" са повече в по-ниските нива, а там е пълно с жени. Жените стигат до високо, явно стават, но на най-високото се провалят по някакъв мистериозен начин. А на най-виското е имало най-различни, вкл. и огромни провали, но винаги все един и същ социален и джендър типаж - доста подозрително, нали?
Благодаря за статията. Вероятно е доста интересна и по-късно тази вечер, като свърша работа, ще я прочета. Не знам какво пише в психологията за жените мениджъри. Говоря от собствен опит и наблюдение. А моите наблюдения са, че точно жените са най-неотстъпчиви. Както вече писах, имам възможността да общувам с доста жени мениджъри и въобще не съм забелязала мекушавост или конформизъм. Мъжете по-лесно се съгласяват на компромиси, за да им се махне нещо от главата. Жените обикновено са като булдог, като захапят една тема и не я пускат, докато не стане тяхното. Но може по книгите друго да пише... Обещавам, ще прочета.
Че пререкания има на ниско ниво, това не значи, че няма и на високо. Дори обратното. Ако си мислиш, че като се издигнеш и изведнъж всички ще започнат да те гледат мило в очите, доста си сбъркал. И именно с тази нагласа няма никога да се задържиш на по-висок пост. Колко по-високо отиваш, толкова по мръсни и долни стават номерата. Или с други думи - колкото повече се издигаш, толкова повече политик, а не специалист, трябва да бъдеш. Ако не си подоготвен, си заминаваш.
Значи не си ми прочела коментара докрай. Именно най-неотстъпчивите жени стават мениджъри, точно това казах. И не съм казал, че ВСИЧКИ жени са мекушави, а че съотношението е в полза на жените. Т.е. ако извадиш на произволен принцип един мъж и една жена от популацията, шанса жената да е по-диалогична от мъжа е по-голям. И тъй като за да стигнеш до върха трябва да си изключително пробивен, то там има предимно мъже, защото доминират с това качество. А най-неотстъпчивите жени са по-малко - оттук по-малко жени мениджъри. Има специфики, но в общ план е това. Естествено, че има и други причини, но този фактор е един от най-важните.
Това казвам - на всяко ниво е трудно, но жените се допускат по-трудно до по-високо, дори да могат повече, вкл. и в това да се налагат при пререкания и т.н.
Топ 40 на ДАКС концерните на Германия имат 20% жени в управлението. Само един от тях се управлява от жена. Анализирай тези две данни (поотделно и заедно).
Абе, хора, жените да не са инвалиди, че да получават квота? Що за женомразие е това? Хайде, не си пробутвайте квотните лелки, ние си имаме акъл, образование и умения и никакви квоти не ни трябват!
До коментар [#65] от "barter1":Това казвам - на всяко ниво е трудно, но жените се допускат по-трудно до по-високо, дори да могат повече, вкл. и в това да се налагат при пререкания и т.н.
Това, което описах важи и за двата пола. Нали не си мислиш, че ако даден мъж се стреми да се издигне ще бъде по-снизходителен към колега конкурент, ей така от мъжка солидарност? Не, борбата е за всички, и на никой не му пука какъв пол си. Жените и мъжете са подложени на едни и същи интриги и номера.
Аз говоря за България. И от тук са ми примерите. В Германия може друго да е. Макар, че на най-важния пост в страната даже не помня колко много години се задържа Меркел. И не знам да е имало снисходителни коментари, затова че е жена, точно за нея.
Иначе ти схващам логиката, но според мен не е вярно това, че има бариера пред жените, когато стане въпрос за много висок пост. Няма такава бариера. Там идва реч вече за определени качества (които не непременно са положителни качества, даже в повечето случаи са си доста кофти качества). И в някои случаи даже самите жени не ги искат точно тези постове, щото не желаят да се превръщат в такава гад. Е, има и жени, които желаят. Те си успяват.
Мъжката солидарност не е към конкурент, а към кандидат! За сметка на женския кандидат. И по-лошо: самите жени са солидарни към мъжкия кандидат и отстъпват, защото са така възпитани. И тук стигаме до корена на проблема, който може да се реши само с "безполово" възпитание на децата. А задължителните квоти са само патерица, докато успее истинската реформа.
Най-важното от тази статия е може би кривата на разпределение, обърни повече внимание на нея. По абцисата е нанесена диалогичността (или сговорчивост - agreeableness) в скала от 1 до 5. По ординатата - процента от извадката. Ако забелязваш до около 3 разликата между мъже и жени е близо два пъти. А до 2,5 диалогичност (т.е. най-запънатите) жени почти няма. Което говори, че дори и разликите между темперамента да не са големи като цяло (примерно 60/40), то в края на кривата се наблюдават значителни отклонения. Или с други думи, ако сравниш колко души има сред най-твърдоглавите (които са и най-пробивни), то мъжете ще доминират с много повече от средното. И това е важно, защото до високите постове стигат само такива хора Същото се наблюдава и при други графики, например при агресивността, и това беше нещо, което горкия Джеймс Дамора беше находчиво забелязал и отбелязал в паметната си бележка. Заради, която си замина от работа
Я да видим как беше навремето: "33% женщин - среди членов Верховного Совета СССР и аналогично в Верховных Советах республик СССР, и до 50% женщин было представлено во всех структурах власти низового звена - Советах народных депутатов. Женщины, в соответствии с идеологическими и политическими установками Коммунистической партии, должны были олице творять победу идеологии Советского государства и Коммунистической партии. " http://www.owl.ru/win/books/zavadskaya/2.htm
И квоти етнически малцинства: "Уже в 1960-е – 1970-е годы система подготовки национальных кадров в Советском Союзе стала принимать уродливые формы. Это было связано с тем, что погоня за количественными показателями в обучении специалистов из республик стала вытеснять стремление к обеспечению качества образования. Для национальных кадров стремились обеспечить особые условия при поступлении в вузы и техникумы, позволявшие даже слабо подготовленным выпускникам школ проходить по квотам, оставляя «за дверями» учебных заведений куда более хорошо подготовленных сверстников, не подпадавших под систему квотирования."
Много любопитна историческа спирала, другари. Много любопитна.
Това изобщо не е вярно. Защото в Скандинавието, където по-безполово възпитание едва ли има някъде по света, разликите в избора на професия са по-големи, отколкото в други страни. Сиреч повече жени избират "женски" професии, и повече мъже - "мъжки", отколкото където и да е другаде по света (може би сходно е само в Канада, но там е същата джендърска история). Тази теория не работи, доказано е на практика. Затова си дръжте "безполовото" възпитание за себе си
В политиката има напредък, но в бизнеса е зле. В България няма субстанция, за която да се сборичкат и да се види колко зле са жените. Ако България имаше един глобален концерн със 100 млрд оборот, веднага мога да ти опиша точно какъв типаж щеше му е шефът.
много ++++ от мен. Няма по-добър начин да се нарече това "съвременен комунизъм". И друго нещо става ясно, както отбелязах в коментар по-горе - квотите по пол ще са само началото, докато не са изпищяли и другите "маргинализирани" групи
Аз пък си мислих, че момчетата се възпитават да отстъпват пред момичетата. Но дори и да си прав, как обясняваш 20-те % жени в корпорациите, които ти самия посочи? Нима 20% (а другаде и повече) са били възпитавани по различен начин?
Водим по няколко класации. Едната беше оповестена от британски изследователски институт. Това мисля беше за броя жени на топ длъжности в корпоративната сфера. Другите бяха броя на жени съдийки и броя на жени в ИТ - сектора.
Не, това е защото Скандинавието е богато, също както в западна Германия има много повече жени-домакини от източна - при еднакъв народ и възпитание. "Новото възпитание" още не е тръгнало - след 40 години ще вадиш статистика и изводи... Затова сега за преходния период са замислили квоти.
е те в Швеция вече така правят. Взимат камиончетата на момчетата в детската градина и ги дават на момичетата, а с куклите обратно. От ранна възраст насилствено се борят срещу природния човешки инстинкт.
Спокойно, някоя следваща директива ще циментира % за цеганите, или ако искате - ромите, да не забравяме и синти, и калдърашите, и каквито още има. Нямаш ли по-мургав мениджър, биг проблем. Това в кръга на шегата, разбира се. Макар че, кой знае?
До коментар [#78] от "barter1":Не, това е защото Скандинавието е богато, също както в западна Германия има много повече жени-домакини от източна - при еднакъв народ и възпитание."Новото възпитание" още не е тръгнало - след 40 години ще вадиш статистика и изводи... Затова сега за преходния период са замислили квоти.
Ами направи си извода - избора на професия зависи от финансовата независимост в съответната държава, а не дали даваш на детето си да си играе с кукли вместо с камиончета. Не знам дали е "тръгнало" новото възпитание, но е неоспорим факт, че в Скандинавието политиките им за равнопоставеност на пола нямат аналог в света. И в крайна сметка, ако искате реални резултати, защо пускате квоти? Кой ще ти повярва на тези статистики, кото жените са набутани с квоти на определени места? Каква полза от подобна статистика?
По-интересна е промяната на тези 20% - само до преди няколко години бяха 10%, а още по-рано бяха 0% ! Очевидно това няма никаква връзка с женските способности и таланти, а изцяло зависи от модернизацията на обществото, по-конкретно: изкореняване на половите стереотипи.
Ми дай да се върнем в тъмните векове за сравнение. Тези времена са отминали, жените вече имат равен достъп до всичко. А това за половите стереотипи е глупост, особено за модерна компания, която гледа просто да печели, и хич не ѝ пука дали парите ще ѝ ги изкарва мъж, жена, бял, черен и т.н. Всеки вече използва прости емпирични измерители на успеха, и ако си под таргета - заминаваш. Без значение от пола
Идеята е И момченцата И момиченцата да играят И с кукли И с камиончета. Така момченцата няма да бъдат предполагани да достигат до върховете с лакти, а момиченцата да отстъпват свенливо, защото така правела добрата домакиня. Става дума за изчистване на догми от отминали времена, които са не просто ненужни, но и пречат. И тогава няма да има нужда от задължителни квоти, които, естествено, никой не харесва...
Аз не съм чул и видял в детска градина някой да разделя играчките по пол. Камо ли да бута едни играчки в ръцете на момичета, а пък други в ръцете на момчета. Заради чисто биологични особености мъжете проявяват повишен интерес към техниката, а жените - към общуването с хора. Отделно от това, игрите на момчетата са по-буйни и агресивни от тези на момичетата, затова не виждам како очаквате да се държат еднакво. И това се проявява в най-ранна възраст. Въднъж разберете ли това, ще видите, че безполовото възпитание е една глупост, която няма научна основа, а е само в главите на активистите. Държейки за подобно възпитание, вие отричате отдавна доказани научни факти, и то на база на една куха идеология, сляпа вяра
Ама и аз това казвам - всеки да се развива според биологичните си особености - и мъжете и жените и каквито там още има... А не да им се дава наклон според пола и после резултатът е: и в "техниката" и в "общуването с хора" ПАК мъжете взимат и по-големите заплати и по-високите постове.
До коментар [#92] от "barter1":Ама и аз това казвам - всеки да се развива според биологичните си особености - и мъжете и жените и каквито там още има... А не да им се дава наклон според пола и после резултатът е: и в "техниката" и в "общуването с хора" ПАК мъжете взимат и по-големите заплати и по-високите постове.
Покажи ми точно как им дават наклон в Скандинавието. Говориш вече като сърдита феминистка. За по-високите заплати и постове обясних вече на колежката с метлата. И линк дадох към научна статия
Според мен това е процес, който тепърва започва. В Скандинавието, защото са по-малки и исторически еднородни общества, което помага при реформи, а и са си по-напредничави... Но съм сигурен, че ние с гайдите ще го въведем последни - както винаги във всичко.
А досега им даваха наклон не само в училище - и вкъщи и навсякъде гледат архаичните мъжки и женски ролеви модели и така проблемът се възпроизвежда. Затова там са насочени промените, за ужас на консервативните души, хихи. Но няма как - прогресът върви напред и никога назад.
До коментар [#96] от "barter1":Според мен това е процес, който тепърва започва. В Скандинавието, защото са по-малки и исторически еднородни общества, което помага при реформи, а и са си по-напредничави...Но съм сигурен, че ние с гайдите ще го въведем последни - както винаги във всичко.
Теорията ти издиша. Ако това е процес, който тепърва започва, тогава не би трябвало да виждаме масово недоволни жени. Нали уж са "възпитани" да си траят, и са "програмирани" да слугуват на мъжа си? От какво са недоволни тогава, би трябвало да са безкрайно щастливи. Просто си търсиш оправдание за прилагането на объркващото децата "безполово" възпитание, нищо друго. Истината е, че жените след 60-те, особено пък на Запад, са силно еманципирани. А Скандинавия прилага в най-голяма степен егалитарни политики. Затова изследването, което излезе, беше наречено "The gender paradox", защото въпреки многобройните политики по равенство, резултатите в избора на професия се движат точно в обратна на очакваната посока. И да припишеш това единствено на факта, че едва от скоро започнали да викат на децата "то" си е патологичен случай на пропаганда. Както и не обяснява парадоксалните резултати на България, която е в челните места по жени на високи постове. Защото ако теорията ти беше вярна, значи тук отдавна значи си гледаме децата безполово. А сам каза колко сме назад в това отношение. Теорията ти е пълна с пробойни, и не можеш да я защитиш с никакви състоятелни доводи.
Добре, нова фаза на стария процес на еманципация... Примерно: фаза 1: да излизат от къщи сами фаза 2: да гласуват фаза 3: да работят фаза 4: да командват ...
"Парадокса" нали го обяснихме: жените в по-бедните страни са принудени да работят, а щом са много в предприятието и вероятността някоя да стане шеф нараства. Но пак е по-вероятно при по-ниските позиции и по-малко вероятно при по-високите, сравнено с мъжете - т.е. проблемът остава.
Не бъркай трудова заетост на жените с права и еманципация на жените. В Европа най-много работят жените в Турция, но са с най-нарушени права, "убийства на честта" и т.н.
Иначе целта на "новото възпитание" е мъжете да престанат да моделират системата по техен калъп, защото така жените винаги ще са губещи. Също и жените да излязат от подчинената позиция. Затова трябва от малки да НЕ виждат разни полови разделения и така няма да злоупотребяват с тях по-късно. Да, всичко това е за сметка на традициите, но нали каза, че най-важен е таргетът, резултатът, профитът! А да губим голям женски потенциал заради "романтика от времето на баба ми" не е добра идея.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
test
Рейтинг: 281 НеутралноТранс може ли?
n/azxp53317185
Рейтинг: 1799 НеутралноВ България голяма част от топ мениджмънта е от женски пол и без квота. Тоест издигнали са се благодарение на личните си професионални качества и умения.
Та не виждам подобни левичарски регулации всъщност на кого помагат, освен да стимулират некадърниците и лешперите?
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноТръгвам утре да сменям пола. И по-рано хем ще се пенсионирам
zxp53317185
Рейтинг: 1799 НеутралноНаправо с точкова система.
LGTV+✔️
Черен ✔️
Мюсюлман✔️
Aldi Mitov
Рейтинг: 368 НеутралноЕто такива глупости клатят ЕС и подкопават доверието в институциите на съюза.
kosa
Рейтинг: 378 Неутрално"Жените получават квота в бордовете на фирмите в ЕС от 2026 г."
...............................
а мъжете получават квота за опити за забременяване от 2030г
klecho
Рейтинг: 1293 НеутралноЧувствам как много компании ще слязат от борсата. Може и да е за добре, сегашните миноритари са жестоко прецакани, може в едно ООД правата им да са по-добре защитени.
kazushi
Рейтинг: 1070 НеутралноДо коментар [#2] от "zxp53317185":
И да демонстрират неуважение към тези жени, които успяват и без квоти.
klecho
Рейтинг: 1293 НеутралноВсъщност 2026 е далече, дотогава що фалити ще има...то и комунизма щеше да настъпи някъде към 2000-та година.
famousandco
Рейтинг: 774 НеутралноТова, разбира се, не е привилегия по полов признак. Не знам дали ще има аналогична разпоредба за мъжете, да не са по-малко от 40%, но и да няма, пак не е проблем. Виж, ако на някой с мъжки полови белези, но със самоусещане за жена, му бъде отказано да се ползва от женската квота, ей тогава какъв рев ще настане, не ми се мисли.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2868 ЛюбопитноРавни, равни, ама жени! Т'ва ЕС все едно сортират, почти като в БГ отбори по футбол - квота за чужденци, ама и дали са от ЕС, дали са афро... Всяко разделяне създава проблеми.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.атанас
Рейтинг: 996 НеутралноЗа тях следващата квота от 30%.
SN DV
Рейтинг: 419 НеутралноА какво е жена ?
Мъж , който е сменил пола си, жена ли е ?
z_axis
Рейтинг: 769 Неутрално"А когато трябва да избират между еднакво квалифицирани кандидати - да предпочетат жената."
Някой фен на проевропейщината може ли да обясни защо при двама еднакво квалифицирани, трябва да се предпоче жената? Резултатите от тип "Кадри Симсон" ги виждаме.
Цървули, маде ин ЕС :)
Весел дрон
Рейтинг: 465 НеутралноЩе има ли квоти за жени миньори? Там са 100% мъже , а не бива така, някак си ми е дискриминационно.
serena
Рейтинг: 2485 НеутралноЖена съм, обаче ми е писнало от тия простотии с квотите.
Вече няма ли значение кой какви способности, познания и умения има, за да бъде назначаван на дадена длъжност?!!!
Очевидно няма. Това апропо беше същността на т. нар. "американска мечта", на която отдавна й теглиха ножа в самата Америка.
bludniq_sin
Рейтинг: 1130 НеутралноТва ако не е дискриминация по полов признак и намеса в частния бизнес - не знам ..
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlbludniq_sin
Рейтинг: 1130 НеутралноДо коментар [#13] от "SN DV":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlКво значи да смениш пола си - това е невъзможно. Ако мъж си отреже члена и си направи с естетическа хирургия нещо което прилича на женски полови органи това променя ли пола - ми не. Просто си остава осакатен мъж. Толкоз.
everlast666
Рейтинг: 1034 НеутралноА за мъже в управлението няма ли да има защита?
Справедливо ли само за единия пол да има минимум?
bludniq_sin
Рейтинг: 1130 НеутралноДо коментар [#2] от "zxp53317185":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlВ банковия сектор мисля, че са поне 50% а да не говорим, че изпълнителните директори на най-големите банки са жени. Ама ми е интересно що не направят квоти в пожарната, в полицията, в чистотата - в смисъл не само на хубавите добреплатени лекоработни местенца. Да направят квоти за мъже при деловодителките в съдилищата и администрацията - да си редят пасианси.
SN DV
Рейтинг: 419 НеутралноДо коментар [#18] от "bludniq_sin":
" Кво значи да смениш пола си - това е невъзможно. Ако мъж си отреже члена и си направи с естетическа хирургия нещо което прилича на женски полови органи това променя ли пола - ми не. Просто си остава осакатен мъж. Толкоз. "
---------------------------------
Е да ама според Истамбулската конвенция, която е приета в повечето страни от ЕС - пол е СОЦИАЛНА РОЛЯ.
Тоест обявяваш, че си жена и толкоз - в Германия може да го правиш веднъж годишно, а някъде няма никакви ограничения.....
Сатанизъм, сър !
Лео
Рейтинг: 1293 НеутралноСвобода, равенство, братство... и квоти за повече равенство!
bruno__dante
Рейтинг: 1107 Веселоа ДБ и ПП си искат Стамбулската конвенция!!
https://glasove.com/novini/priemaneto-na-istanbulskata-konventsiya-ofitsialno-razpisano-v-sporazumenieto-na-pp-bsp-itn-i-db
test
Рейтинг: 281 Неутрално* братството е дискриминационно защото в дефиницията си изключва възможността за обединение по полов признак n/a
kkl38598034
Рейтинг: 581 НеутралноСпособностите имат все по малко и по малко значение. Който е на загуба, ЕЦБ-то напечатва разликата. Стига да е удобен позитивен евро-оптимист. Щото ако не си, жална ти майка.
Зейфод Бийбълброкс
Рейтинг: 8 НеутралноНикакъв проблем - просто 40 процента от борда обявявят че се идентифицират като жени, и квотата е изпълнена.
Дори може да има ротация :) за да не са винаги едни и същи жените... ;)
Разбира се никой не може да отрече такова решение като бутафорно защото комисията за контрол на правата на мнение и публична комуникация биха могли да го "канселират" като безочлив фоб както си му е реда.
quatro_4x3
Рейтинг: 1426 НеутралноИдиоти.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Няма да назначим Безос, защото бройката за мъже е запълнена, ще назначим Сийка, бившата чистачка, защото свободната бройка е за жена!
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1942 ВеселоАко мъжете и жените са еднакво компетентни, квотата за какво е ?
Въпроса е в отговора, отговора е във въпроса...
koko65bg
Рейтинг: 660 НеутралноДоста малоумна директива. Издигането не трябва ли да е заради професионални качества а не по полов признак?
Kostadin Kolarov
Рейтинг: 140 НеутралноТова индиректно признание ли е, че без квота жените никога не биха достигнали този дял в директорските бордове?
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1942 ВеселоДо коментар [#29] от "koko65bg":
Е нали западни ценности искате ? Вие сега ли осъзнавате, че и това идва в комплекта ??
Ваксиниран Петърчо
Рейтинг: 428 ВеселоАбсолютно.
В Българския ни клон, 3-те висши мениджъри са мъже.
А са 3, защото 2-ма не могат да се справят с работата, която вършеха 2 жени, които сега са членове на борда на директорите на ниво Група. Едната е вице-президент на въпросната група, другата е генерален мениджър за Източна Европа. 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchev
Ваксиниран Петърчо
Рейтинг: 428 ВеселоJordan Peterson е доста красноречив по въпроса: https://www.youtube.com/watch?v=tOHUwwP6LLs след 2:00, ако не ви се гледа цялото, макар, че е 4 минути... 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchev
trollhunter
Рейтинг: 3834 НеутралноИзключително гнусен комунизъм!
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Квоти за боклукосъбирачки ще има ли?
Не?
realguru
Рейтинг: 2149 НеутралноПутин е виновен и разпространява пропаганда :)
tacheaux
Рейтинг: 4563 НеутралноТова е полова сегрегация. Тези безумия трябва да спрат.
oziris
Рейтинг: 1789 НеутралноА сега се обявяваме за квоти за миньори, леяри, строители, водопроводчици и т.н. Логиката е същата, както при това "прогресивно" решение на ЕС.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1942 ВеселоДо коментар [#37] от "oziris":
Имаме нужда от повече жени каналджии ! Тази професия е доминирана от патриархията и това трябва да се промени !
Добре дошли в зелено синия транс комунизъм..
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1942 ВеселоДо коментар [#38] от "Ramon Asvalda":
Адам послушал Ева и двамата биват изгонени от райската градина..
Иван послушал Сийка и света гори, всички умират от глад, анархия, дявола се смее, империята гние.. Еволюцията се обръща обратно, вместо към космоса гледаме към половите си органи..
Quest
Рейтинг: 284 НеутралноРазделяй и владей.
Vøxy
Рейтинг: 600 Неутралноможе ли подобна директива и за военните и за хамалите и за електротехниците.... или там не искат да се бутат жените
keen
Рейтинг: 1810 НеутралноПак ще изправяме краставиците...
Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...Кой е луд да не назначи жена, ако нейната работа ще му донесе повече приходи? Изобщо не им минава през ума, че повечето от жените просто не искат да вършат тази работа.
За да се отговори на това изискване или "жените" ще се увеличат драстично, или нещата ще се сговнят радикално.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноНай-вече. А пък ако някой те спира, директно го съдиш за дискриминация.
Тази директива доста интересно се връзва с искането на лъгъдъбъ обществото за опростена процедура за смяна на пола. Доста мъже усещам, че ще преоткрият джендъра си
pspa
Рейтинг: 320 НеутралноКвота за водопроводчици жени и работнички на нефтените платформи в Северно море ще има ли? Твърде много мъже има там според мен, а нали съвременият феминизъм иска да развие силни и независими жени, следователно има неравенство между половете в тези сфери и феминистките организации трябва да вземат мерки.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноНе, няма. Нито пък ще има за подземните миньори, работниците на нефтена платформа, и т.н. Поради простата причина, че там няма власт. Големия рев, че няма равенство е само тогава, когато говорим за власт. В други области гледаме на другата страна, там не било важно
Vøxy
Рейтинг: 600 НеутралноМъже идентифициращи се като жени и/или трансжените ще се броят ли в квотата на жените? или ЕС ще се прояви като трансофобска организация :))))))))
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1942 ВеселоДо коментар [#46] от "Vøxy":
В САЩ не можеш да се оттървеш от задължителната мобилизация ако си транс сексуална жена..
Тоест ако имаш пенис трябва да служиш :)))
Предполагам тук ще приложат същата стратегия.. Ще вдигат полата на всеки кандидат, за да видят кой е по достоен за позицията...
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноИнтересно ако се окаже, че има повече жени, отколкото е квотата, дали ще уволняват? Или тогава ще обърнем палачинката, и ще кажем, че е благодарение на способностите им
ръмжо
Рейтинг: 874 НеутралноА защо няма 40% квота за жените водопроводчици и миньорски?
buljubei
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#5] от "Aldi Mitov":
Ето такива глупости клатят ЕС и подкопават доверието в институциите на съюза.
...............
Мдаа
ЕС се е запътил към киреча.
Днес ще са квоти за жените, утре ще са за лесбийките и пеаасите
Ще има и още и още
докато най-накрая батмамата на ЕС
KMET C УШAHКА
Рейтинг: 54 НеутралноКаквото и да е- тези квоти са глупост, пак скачаме срещу природата.
Не се търси най- подходящият- на база умения, и независимо от пол, раса и т.н., а се търси на пола работа.
Ако така продължаваме- ще стигнем до квота за глухонеми- за водещи в радиото (с цялото ми уважение към глухонените).
Зейфод Бийбълброкс
Рейтинг: 8 Разстроено[quote#33:"dr.yes"][/quote]
вметка:
Петерсън може да прави много адекватни аргументи. Но има проблем с него и той е, че когато се запъне като магаре не лед са шепа луди и нефактологични аргтументи които са примери за аргументи - плашила (в общи линии всичките му забележки за Дерида и Фуко), неминуемо кара всеки който е видял гнилите да е винаги особено скептичен към всичките му аргументи, дори и тези които са смислени.
Но той не се притеснява от това, според мен защото просто е продавач на книгата си, и за съжаление въпреки някои стойностни аргументи, се подвизава като псевдо интелектуалец (доста разпространена болка на днешното общество).
И въпреки че мога да си кажа "какво от това", е дразнещо тъй като дискредитирайки се сам себе си по този начин подкопава (в публичното пространство, не по принцип) иначе добрите аргументи които той популяризира а именно тези да джендърството, местоименията, и този който прави в споделеното видео...
avangard
Рейтинг: 229 НеутралноКато жена, на мен би ми било обидно да ме назначат по този начин, а не заради знания и способности.
Любопитно ми е, ако на дадено интервю се явят само мъже, ще ги карат да сменят пола или как?
Smile
Рейтинг: 933 НеутралноКато жена искам да споделя, че това е изключително тъпо. Толкова тъпо, че чак вдлъбнато. И няма нищо общо с феминизма. По-скоро е обратното на феминизма, в стил "дайте да пренавием пружината, за да унижим жените". Не познавам жена, която някога да е искала да има квоти за мъже и за жени. Единствените квоти, с които съм се сблъсквала в живота си, бяха на при кандидатстване в гимназия след 7ми клас. И там квотите са в полза на момчетата, просто защото на тази възраст (14г.) момчетата изостават с около 2г. в развитието си от момичетата и са много по-зле на резултатите от изпитите, та да имат и те някакъв шанс да се класират в езикова гимназия. Но там някак нещата ми се струват оправдани, просто защото след това момчетата успяват да наваксат. Просто в кофти възраст се провеждат тези изпити.
Всичко друго като квоти когато говорим за възрастни хора, които трябва да се доказват със знания и умения, е абсолютна простотия. Сега една добра мениджърка ще бъде гледана снисходително, защото може да е там и заради квотата. Това унищожава труда на жените до момента и е абсолютна глупост. Жените имаме равни права да учим, да работим и да се развиваме. Това е достатъчно. Колко жени искат да се развиват, и колко искат да имат повече време за семейството си, си е техен личен избор и проблем. В България специално равенството отдавна е постигнато. В чужбина да си го гонят сами, не да слагат квоти.
Batezuzi
Рейтинг: 1673 НеутралноТоест ако произвеждаме лекарства, но дойде жена дърводелец трябва да я назначим понеже не сме запълнили квотата. Добреее, интересен подход :)
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#54] от "Smile":
Къде това - в българските фирмички тип "Гараж ООД"?
Големите глобални борсови концерни са доста по-стръмен терен за изкачване и жените винаги изпадат някъде по склона по най-различни неясни причини...
Та я пак помисли ти като жена какво толкова можеш да харесваш в това, дори да можеш повече от мъжете, хем да ти плащат по-малко, хем да не те пускат да командваш много-много..?
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноА защо само за жените? Останалите 101 пола права нямат ли?
А защо само квоти по пол и джендър, защо не по ръст например? Тегло, социално положение, раса, религия, етнически произход, семейно положение, политическа принадлежност, пушачи/непушачи, здравен статус, цвят на очите, гръдна обиколка? Къде е границата, на която ще спрем, и защо? С какви доводи ще дадем на едни по даден признак, а ще откажем на други? Защото във всяка една прослойка могат да се намерят маргинализирани личности, които да развяваме при въвеждането на следващата директива
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноНе, главната причина е една-единствена - жените са по-диалогични от мъжете. И когато се стигне до отстояване на позиция, жените в повечето случаи отстъпват. Затова тези от тях, които стигат до високи позиции са малцинство, защото отстояването на твърда позиция не е типично качество за една жена. Който е имал вземане-даване с жена мениджър знае за какво говоря. Жената в повечето случаи предпочита да избегне конфликт и да си запази комфорта, отколкото да влезе в пререкание, макар и това да ѝ донесе някакви хипотетични позитиви после
Роси
Рейтинг: 7761 НеутралноМного пъти жените са по-добри ръководители от мъжете. Но понеже мъжете не искат да си го признаят, не отстъпват местата.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноКой би си отстъпил мястото и заплатата на някой изобщо? Това не е като да направиш място в автобуса на някой да седне
Smile
Рейтинг: 933 НеутралноДо коментар [#56] от "iazdakaja":
Имам възможността да работя тъкмо с големите международни компании, представени в България. И въобще не съм забелязала жените да отсъстват от мениджърските позиции. Даже напротив. Много добре са си представени.
А по отношение на това, че жените по-лесно отстъпвали, мога само да кажа "митове и легенди". Точно жените са най-неостъпчиви по дадени позиции (може би за да се противопоставят на подобни схващания, че са мекушави).
Но да не ви развалям илюзията за силните мъже.... ако така ви харесва, продължавайте да си го мислите.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#61] от "Smile":
Аз не го мисля, нито пък имам илюзии. Това е научен факт
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3149680/
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#58] от "barter1":
Няма логика - "пререканията" са повече в по-ниските нива, а там е пълно с жени. Жените стигат до високо, явно стават, но на най-високото се провалят по някакъв мистериозен начин. А на най-виското е имало най-различни, вкл. и огромни провали, но винаги все един и същ социален и джендър типаж - доста подозрително, нали?
Smile
Рейтинг: 933 НеутралноДо коментар [#62] от "barter1":
Благодаря за статията. Вероятно е доста интересна и по-късно тази вечер, като свърша работа, ще я прочета.
Не знам какво пише в психологията за жените мениджъри. Говоря от собствен опит и наблюдение. А моите наблюдения са, че точно жените са най-неотстъпчиви. Както вече писах, имам възможността да общувам с доста жени мениджъри и въобще не съм забелязала мекушавост или конформизъм. Мъжете по-лесно се съгласяват на компромиси, за да им се махне нещо от главата. Жените обикновено са като булдог, като захапят една тема и не я пускат, докато не стане тяхното.
Но може по книгите друго да пише... Обещавам, ще прочета.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#63] от "iazdakaja":
Че пререкания има на ниско ниво, това не значи, че няма и на високо. Дори обратното. Ако си мислиш, че като се издигнеш и изведнъж всички ще започнат да те гледат мило в очите, доста си сбъркал. И именно с тази нагласа няма никога да се задържиш на по-висок пост. Колко по-високо отиваш, толкова по мръсни и долни стават номерата. Или с други думи - колкото повече се издигаш, толкова повече политик, а не специалист, трябва да бъдеш. Ако не си подоготвен, си заминаваш.
serena
Рейтинг: 2485 НеутралноДо коментар [#25] от "kkl38598034":
То хубаво, ама работата все пак трябва да се върши...
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#64] от "Smile":
Значи не си ми прочела коментара докрай. Именно най-неотстъпчивите жени стават мениджъри, точно това казах. И не съм казал, че ВСИЧКИ жени са мекушави, а че съотношението е в полза на жените. Т.е. ако извадиш на произволен принцип един мъж и една жена от популацията, шанса жената да е по-диалогична от мъжа е по-голям.
И тъй като за да стигнеш до върха трябва да си изключително пробивен, то там има предимно мъже, защото доминират с това качество. А най-неотстъпчивите жени са по-малко - оттук по-малко жени мениджъри. Има специфики, но в общ план е това.
Естествено, че има и други причини, но този фактор е един от най-важните.
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#65] от "barter1":
Това казвам - на всяко ниво е трудно, но жените се допускат по-трудно до по-високо, дори да могат повече, вкл. и в това да се налагат при пререкания и т.н.
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#61] от "Smile":
Топ 40 на ДАКС концерните на Германия имат 20% жени в управлението. Само един от тях се управлява от жена.
Анализирай тези две данни (поотделно и заедно).
Сара
Рейтинг: 1092 НеутралноАбе, хора, жените да не са инвалиди, че да получават квота? Що за женомразие е това? Хайде, не си пробутвайте квотните лелки, ние си имаме акъл, образование и умения и никакви квоти не ни трябват!
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноЗависи дали от това им зависи заплатата или кариерата. Аз не бих се осланял много на това допускане
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноТова, което описах важи и за двата пола. Нали не си мислиш, че ако даден мъж се стреми да се издигне ще бъде по-снизходителен към колега конкурент, ей така от мъжка солидарност? Не, борбата е за всички, и на никой не му пука какъв пол си. Жените и мъжете са подложени на едни и същи интриги и номера.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1636 ВеселоТоест, кадърна - некадърна, има си квота. Абе, нямаше ли такова нещо по времето на соца?! Пак ги избива на комунизъм пустите му либерали! 😀
Smile
Рейтинг: 933 НеутралноДо коментар [#69] от "iazdakaja":
Аз говоря за България. И от тук са ми примерите. В Германия може друго да е. Макар, че на най-важния пост в страната даже не помня колко много години се задържа Меркел. И не знам да е имало снисходителни коментари, затова че е жена, точно за нея.
Иначе ти схващам логиката, но според мен не е вярно това, че има бариера пред жените, когато стане въпрос за много висок пост. Няма такава бариера. Там идва реч вече за определени качества (които не непременно са положителни качества, даже в повечето случаи са си доста кофти качества). И в някои случаи даже самите жени не ги искат точно тези постове, щото не желаят да се превръщат в такава гад. Е, има и жени, които желаят. Те си успяват.
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#72] от "barter1":
Мъжката солидарност не е към конкурент, а към кандидат!
За сметка на женския кандидат.
И по-лошо: самите жени са солидарни към мъжкия кандидат и отстъпват, защото са така възпитани.
И тук стигаме до корена на проблема, който може да се реши само с "безполово" възпитание на децата. А задължителните квоти са само патерица, докато успее истинската реформа.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноНай-важното от тази статия е може би кривата на разпределение, обърни повече внимание на нея. По абцисата е нанесена диалогичността (или сговорчивост - agreeableness) в скала от 1 до 5. По ординатата - процента от извадката. Ако забелязваш до около 3 разликата между мъже и жени е близо два пъти. А до 2,5 диалогичност (т.е. най-запънатите) жени почти няма.
Което говори, че дори и разликите между темперамента да не са големи като цяло (примерно 60/40), то в края на кривата се наблюдават значителни отклонения. Или с други думи, ако сравниш колко души има сред най-твърдоглавите (които са и най-пробивни), то мъжете ще доминират с много повече от средното. И това е важно, защото до високите постове стигат само такива хора
Същото се наблюдава и при други графики, например при агресивността, и това беше нещо, което горкия Джеймс Дамора беше находчиво забелязал и отбелязал в паметната си бележка. Заради, която си замина от работа
rpi05621103
Рейтинг: 418 НеутралноЯ да видим как беше навремето:
психодесен"33% женщин - среди членов Верховного Совета СССР и аналогично в Верховных Советах республик СССР, и до 50% женщин было представлено во всех структурах власти низового звена - Советах народных депутатов. Женщины, в соответствии с идеологическими и политическими установками Коммунистической партии, должны были олице
творять победу идеологии Советского государства и Коммунистической партии. "
http://www.owl.ru/win/books/zavadskaya/2.htm
И квоти етнически малцинства:
"Уже в 1960-е – 1970-е годы система подготовки национальных кадров в Советском Союзе стала принимать уродливые формы. Это было связано с тем, что погоня за количественными показателями в обучении специалистов из республик стала вытеснять стремление к обеспечению качества образования. Для национальных кадров стремились обеспечить особые условия при поступлении в вузы и техникумы, позволявшие даже слабо подготовленным выпускникам школ проходить по квотам, оставляя «за дверями» учебных заведений куда более хорошо подготовленных сверстников, не подпадавших под систему квотирования."
Много любопитна историческа спирала, другари. Много любопитна.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#75] от "iazdakaja":
Това изобщо не е вярно. Защото в Скандинавието, където по-безполово възпитание едва ли има някъде по света, разликите в избора на професия са по-големи, отколкото в други страни. Сиреч повече жени избират "женски" професии, и повече мъже - "мъжки", отколкото където и да е другаде по света (може би сходно е само в Канада, но там е същата джендърска история). Тази теория не работи, доказано е на практика. Затова си дръжте "безполовото" възпитание за себе си
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#74] от "Smile":
В политиката има напредък, но в бизнеса е зле.
В България няма субстанция, за която да се сборичкат и да се види колко зле са жените. Ако България имаше един глобален концерн със 100 млрд оборот, веднага мога да ти опиша точно какъв типаж щеше му е шефът.
Това е част от проблема (засегнах го в 75)
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#77] от "rpi05621103":
много ++++ от мен. Няма по-добър начин да се нарече това "съвременен комунизъм". И друго нещо става ясно, както отбелязах в коментар по-горе - квотите по пол ще са само началото, докато не са изпищяли и другите "маргинализирани" групи
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноАз пък си мислих, че момчетата се възпитават да отстъпват пред момичетата. Но дори и да си прав, как обясняваш 20-те % жени в корпорациите, които ти самия посочи? Нима 20% (а другаде и повече) са били възпитавани по различен начин?
basilicum
Рейтинг: 1347 НеутралноУжаст! Прогресивната свинщина се налага отгоре като новата партийна линия. Това няма как да свърши добре - за жените, за компаниите и икономиката.
basilicum
Рейтинг: 1347 НеутралноДо коментар [#2] от "zxp53317185":
Водим по няколко класации. Едната беше оповестена от британски изследователски институт. Това мисля беше за броя жени на топ длъжности в корпоративната сфера. Другите бяха броя на жени съдийки и броя на жени в ИТ - сектора.
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#78] от "barter1":
Не, това е защото Скандинавието е богато, също както в западна Германия има много повече жени-домакини от източна - при еднакъв народ и възпитание.
"Новото възпитание" още не е тръгнало - след 40 години ще вадиш статистика и изводи... Затова сега за преходния период са замислили квоти.
basilicum
Рейтинг: 1347 НеутралноДо коментар [#75] от "iazdakaja":
е те в Швеция вече така правят. Взимат камиончетата на момчетата в детската градина и ги дават на момичетата, а с куклите обратно. От ранна възраст насилствено се борят срещу природния човешки инстинкт.
blogvlog
Рейтинг: 383 НеутралноСпокойно, някоя следваща директива ще циментира % за цеганите, или ако искате - ромите, да не забравяме и синти, и калдърашите, и каквито още има. Нямаш ли по-мургав мениджър, биг проблем. Това в кръга на шегата, разбира се. Макар че, кой знае?
In God we trustbarter1
Рейтинг: 1332 НеутралноАми направи си извода - избора на професия зависи от финансовата независимост в съответната държава, а не дали даваш на детето си да си играе с кукли вместо с камиончета. Не знам дали е "тръгнало" новото възпитание, но е неоспорим факт, че в Скандинавието политиките им за равнопоставеност на пола нямат аналог в света. И в крайна сметка, ако искате реални резултати, защо пускате квоти? Кой ще ти повярва на тези статистики, кото жените са набутани с квоти на определени места? Каква полза от подобна статистика?
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#83] от "basilicum":
Според колегата "иаздакажа", явно у нас възпитанието е много "безполово". Сигурно на това дължим тези успехи
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#81] от "barter1":
По-интересна е промяната на тези 20% - само до преди няколко години бяха 10%, а още по-рано бяха 0% !
Очевидно това няма никаква връзка с женските способности и таланти, а изцяло зависи от модернизацията на обществото, по-конкретно: изкореняване на половите стереотипи.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#89] от "iazdakaja":
Ми дай да се върнем в тъмните векове за сравнение. Тези времена са отминали, жените вече имат равен достъп до всичко. А това за половите стереотипи е глупост, особено за модерна компания, която гледа просто да печели, и хич не ѝ пука дали парите ще ѝ ги изкарва мъж, жена, бял, черен и т.н. Всеки вече използва прости емпирични измерители на успеха, и ако си под таргета - заминаваш. Без значение от пола
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#87] от "barter1":
Идеята е И момченцата И момиченцата да играят И с кукли И с камиончета.
Така момченцата няма да бъдат предполагани да достигат до върховете с лакти, а момиченцата да отстъпват свенливо, защото така правела добрата домакиня.
Става дума за изчистване на догми от отминали времена, които са не просто ненужни, но и пречат.
И тогава няма да има нужда от задължителни квоти, които, естествено, никой не харесва...
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноДо коментар [#91] от "iazdakaja":
Аз не съм чул и видял в детска градина някой да разделя играчките по пол. Камо ли да бута едни играчки в ръцете на момичета, а пък други в ръцете на момчета. Заради чисто биологични особености мъжете проявяват повишен интерес към техниката, а жените - към общуването с хора. Отделно от това, игрите на момчетата са по-буйни и агресивни от тези на момичетата, затова не виждам како очаквате да се държат еднакво. И това се проявява в най-ранна възраст. Въднъж разберете ли това, ще видите, че безполовото възпитание е една глупост, която няма научна основа, а е само в главите на активистите. Държейки за подобно възпитание, вие отричате отдавна доказани научни факти, и то на база на една куха идеология, сляпа вяра
ogp03622986
Рейтинг: 573 НеутралноДо коментар [#52] от "Зейфод Бийбълброкс":
Другарю левший, само да попитам: Тия двамцата, Дерида и Фуко, не беха ли злостни левичари? А Фуко не беше ли при това отявлен педофил?
Благодаря!
ogp03622986
Рейтинг: 573 НеутралноДо коментар [#92] от "barter1":
Прочети долното и ВСИЧКО ще ти се изясни:
https://www.novetika.com/kakvo-e-neomarksizym/
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#92] от "barter1":
Ама и аз това казвам - всеки да се развива според биологичните си особености - и мъжете и жените и каквито там още има... А не да им се дава наклон според пола и после резултатът е: и в "техниката" и в "общуването с хора" ПАК мъжете взимат и по-големите заплати и по-високите постове.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноПокажи ми точно как им дават наклон в Скандинавието. Говориш вече като сърдита феминистка. За по-високите заплати и постове обясних вече на колежката с метлата. И линк дадох към научна статия
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#96] от "barter1":
Според мен това е процес, който тепърва започва. В Скандинавието, защото са по-малки и исторически еднородни общества, което помага при реформи, а и са си по-напредничави...
Но съм сигурен, че ние с гайдите ще го въведем последни - както винаги във всичко.
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#96] от "barter1":
А досега им даваха наклон не само в училище - и вкъщи и навсякъде гледат архаичните мъжки и женски ролеви модели и така проблемът се възпроизвежда. Затова там са насочени промените, за ужас на консервативните души, хихи. Но няма как - прогресът върви напред и никога назад.
barter1
Рейтинг: 1332 НеутралноТеорията ти издиша. Ако това е процес, който тепърва започва, тогава не би трябвало да виждаме масово недоволни жени. Нали уж са "възпитани" да си траят, и са "програмирани" да слугуват на мъжа си? От какво са недоволни тогава, би трябвало да са безкрайно щастливи.
Просто си търсиш оправдание за прилагането на объркващото децата "безполово" възпитание, нищо друго. Истината е, че жените след 60-те, особено пък на Запад, са силно еманципирани. А Скандинавия прилага в най-голяма степен егалитарни политики. Затова изследването, което излезе, беше наречено "The gender paradox", защото въпреки многобройните политики по равенство, резултатите в избора на професия се движат точно в обратна на очакваната посока. И да припишеш това единствено на факта, че едва от скоро започнали да викат на децата "то" си е патологичен случай на пропаганда. Както и не обяснява парадоксалните резултати на България, която е в челните места по жени на високи постове. Защото ако теорията ти беше вярна, значи тук отдавна значи си гледаме децата безполово. А сам каза колко сме назад в това отношение. Теорията ти е пълна с пробойни, и не можеш да я защитиш с никакви състоятелни доводи.
iazdakaja
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#99] от "barter1":
Добре, нова фаза на стария процес на еманципация... Примерно:
фаза 1: да излизат от къщи сами
фаза 2: да гласуват
фаза 3: да работят
фаза 4: да командват
...
"Парадокса" нали го обяснихме: жените в по-бедните страни са принудени да работят, а щом са много в предприятието и вероятността някоя да стане шеф нараства. Но пак е по-вероятно при по-ниските позиции и по-малко вероятно при по-високите, сравнено с мъжете - т.е. проблемът остава.
Не бъркай трудова заетост на жените с права и еманципация на жените. В Европа най-много работят жените в Турция, но са с най-нарушени права, "убийства на честта" и т.н.
Иначе целта на "новото възпитание" е мъжете да престанат да моделират системата по техен калъп, защото така жените винаги ще са губещи. Също и жените да излязат от подчинената позиция. Затова трябва от малки да НЕ виждат разни полови разделения и така няма да злоупотребяват с тях по-късно.
Да, всичко това е за сметка на традициите, но нали каза, че най-важен е таргетът, резултатът, профитът! А да губим голям женски потенциал заради "романтика от времето на баба ми" не е добра идея.