Дано тая цел да се изпълни по-скоро. У нас е достатъчно да се изградят такива (за електромобили) на по-големите бензиностанции, за да се случи. А за водорода, засега нещата не са много ясни.
Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...
Даже на 10 км. трябва да се направят. В момента всеки българин има излишни едни 120 хил. лв. и само липсата на зарядни станции го спира да не хукне към магазина за електрички. Направят ли ги, глей кво стаа.
В УК преди време имаше рев за една подобна ситуация. Една кака (видно еколог) тръгнала за някакво село в Шотландия. На хартия заряда и щял да стигне до там. На практика взел да свършва, все пак натискаш повече, климатик включен, кой знае какво но колата не е баш в икономичен режим.
По пътя две зарядни станции. Спряла на първата - не работи. Вика си "Добре има и втора, имам заряд до там". Стига и до втората и тя не работи.
Обажда се на съпорта, рестартират станцията отдалечено пак не тръгва. :)
Идват да я вземат от селото с нормална кола. На другия ден прави оплаквания по ТВ, медии, бла, бла - как така две станции и двете не работят. При това и двете изградени с държавни пари (субсидии).
Собственика казва, че тези станции са на загуба и не може да отдели персонал да им прави съпорт постоянно (щото щял да бъде на още по-голяма загуба), щото никой не зареждал там или някой веднъж месечно да мине по пътя да зареди.
Та горе долу така седят нещата с зарядни станции на 60 км :)
Ще има пари за усвояване и после станции, дето не работят. :)
Има един пикап ся в САЩ електрически, дето, за да го караш 6 часа, трябва да го зареждаш на контакт от два до четири дни или с приспособление за бързо зареждане около 12-24..
Добре де, нали пазарът беше водещ? Нали той определя? Ако има търсене на услугата, частният сектор ще изгради много по-бързо и евтино нужните зарядни станции. Сегашните бензиностанции как са построени - с директиви от парламента ли? В момента във Варна, в центъра на града, зарядните стоят полупразни - цената стана почти левче на киловат. Идва 5 пъти по-евтино да си пуснеш кабел през балкона... или да караш на дизел....
В САЩ делът на електрическите автомобили на пътя е вече 5%. Заради това в момента консумацията на нефт е под тази по времето на Ковид пандемията. Това за 10 години. По закона на Райт за следващите 3-5 делът ще е поне 25%
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
На супярчарджър същият Хъмър се зарежда за десетина- двадесет минути.
Можеш да теглиш 5 тона ремарке или каравана с него. Можеш да осигуряваш електричество за къщата ти ако тока ти спре. Това е 200 (ДВЕСТА) киловатчаса батеррия.
Тесла започна вече да доставя на клиенти в САЩ, първи са Пеопси Кола ТИР-а си, караш по 40 тона ремарке, който е с 1 МЕГАВАТЧАС батерия И зарежда за 20 минути на Мегачарджър.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
А електричеството как се произвежда ? Викаш ще построим още 5 - 6 централи на въглища, за да може хората всички да карат електрически коли и да могат си ги зареждат..
Зелена енергия... Като онея дет си зареждаха електрическия багер на дизелов генератор..
Когато си изкараме главите от гъза и почнем да строим Атомни централи и имаме огромно изобилие от енергия, тогава вече ще говорим.. На тоя етап.. Няма ток за печката зимата, ама за ел коли има..
Ами, аз Гуньо си ПРОИЗВЕЖДАМ всичкото електричество от централата на покрива. В момента 20% от тока в САЩ е от вятър и слънце и в момента този вид ток е най- евтиният на пазара. И при соларните панели е така, удвоявеането на производството поевтинява технологията с 30%. След няколко години, този ток произвеждан от слънце и вятър няма да има конкуренция на цената си и ще е с най- голям процент в микса.
Този Хъмър който си го пльоснал за сравнение, ако го зареждаш от слънчеви панели ще ти е безплатен да го караш. В 97% от случаите караш около местото в което живееш. За 3% от случаите когато хоодиш на ваканция ще го зареждаш на супшерчарджър, където пак ти излиза поо- евтино от бензина или нафтата.
А ако ти спре тока в къщи, камиона може да ти осигурява енергия за весичките ти електроуреди.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Това което е по-важно да се осигури са зарядни станции по местата където хората си паркират колите през ноща, докато са на работа или докато пазаруват. Не всички имат гаражи където да си зареждат колите. Най-голямото удобство на електромобилите е че можеш да ги зареждаш докато не ги ползваш. Над 95% от зареждането на моята кола става в къщи. Само когато съм на дълъг път ми се налага да зареждам на зарядни станции по пътищата. От друга страна ако трябва да ходя на зарядна станция както бензиновите коли се мъкнат по бензиностанции всеки път като ме падне батерията това ще е голяма загуба на време. В такъв случай електрическите коли са по-малко атрактивни.
Прав си но Изгода има само за хора като мен. Със Зарядна станция в Къщи. При Чарджърите стана Левче киловат и Сметката почна да не излиза. Ако имаш Солари може но пак опираме до Къща. А и до бая Солари за 100 kw Затова си купих Една Тротинета на Ток. Ем я завирам ем се завирам и Карта за ГТ и ходя до Вилата с нея и Транспорта престана да е Перо в Бюджета ми.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Тротинетката на ток също е решение. Електроически велосипед, също.
Елетрическите автобуси за градският трансппорт в момента са навсякъде. И там икономиката е безпощадна. не плащаш за тонове нафта и масла. А чистият въздух няма алтернатива.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
не е проблема само в наличието на ток и инвестирането в станции - трябва да може да се докара тока до зарядните станции. Ако не ти е домашна (10КВт) която цяла нощ може да ти зарежда автомобила, трябва да е по мощна която да може за 1-2 часа та вкара някакъв смислен заряд в акумулаторите - т.е. смятаме средни станции по 50 КВт едната. За да има масовост по 1-2 на бензиностанция ще са малко, приемаме че 6 е минимумът. Обща инсталирана мощност 300 КВт, която в даден момент ще трябва да се ползва в пълен размер, т.е. 6 електрички зареждат едновременно 1-2 часа (поне). Ако на зарядната станция/бензиностанция има и паркинг с осветление и кафене за изчакване, трябва да се добавят още поне 20КВт за другите нужди. 3 фазно захранване на 380В, 320КВт - около 160А на фаза, което най грубо означава 3 фазен кабел 4*16мм2. На практика според разстоянието до подстанцията ако кабела е изолиран с 4 жила -много повече, като разстоянието при тези токове не може да е повече от няколко стотин метра - 200-300м не повече. Цените на такива кабели отиват по няколкостотин лева метъра, но това е дребен кахър пред проблема с подстанциата/трафопоста който все пак трябва да е наблизо...или да се изгради от инвеститора, като към това се добави и инвестицията за електропровод средно или по високо напрежение. И така изведнъж проблема става много по дебел от просто една инвестиция за зарядни станции - ще се намеси и ЕСО за да се направи връзката с електропроводите и т.н. и т.н. Ако пък се мисли за суперчарджъри които за 30-60мин. да вкарват 80% от заряда - нещата отиват към станции които са 3-4 пъти по мощни - чудо!
До коментар [#30] от "Realist": Ти в реален свят ли живееш. Я иди и виж как се зареждат електрическите автобуси в София. Ако те мързи (пред компа всичко ти е розово), ще ти кажа - и с два големи дизелгенератора (тонове масла и нафта). Реалист с розови очила.
До коментар [#30] от "Realist":Ти в реален свят ли живееш. Я иди и виж как се зареждат електрическите автобуси в София. Ако те мързи (пред компа всичко ти е розово), ще ти кажа - и с два големи дизелгенератора (тонове масла и нафта). Реалист с розови очила.
Имам си автомобилните списания от 2010 (т.е. преди повече от 10 години) където го твърдяха същото. Това беше по времето на първите Тесли. Така че ще видим след още 10 години колко ще е дела. Междувременно смятам да понаправя барем малко пари от шортене на Тесла, че да имам да си купя електромобил, когато ми забранят ДВГ. Засега от 300 на 220, не съм затворил още шорта, да видим кога.
Ами, Гуньо, това е експоненциалният закон важещ за всички нови технологии. 2010-та си бил в долната част на експонентата която е полегата. Сега настъпва стръмната част. Така се разпространиха умните телефони, така се разпространиха компютрите, а ти през цялото време си бил като Дядо Йоцо, гледащ железницата и не вЕрващ.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
До коментар [#30] от "Realist":Ти в реален свят ли живееш. Я иди и виж как се зареждат електрическите автобуси в София. Ако те мързи (пред компа всичко ти е розово), ще ти кажа - и с два големи дизелгенератора (тонове масла и нафта). Реалист с розови очила.
Глупости, за автобусите дори е доста по лесно зареждането, защото, депа-та са така или иначе с големи трансформатори, самият автобус се зарежда в по-редовно време, зарядните станции са по- малки, защото не е нужен чак толкова бърз заряд.
Точно заради това преди няколко години Софийска община закупи 30 електрически автобуса с 10 чарджъра.
И ти, как си мислиш че му излиза аритпетиката на този дизелов генератор? Един чарджър ти е 5-10 хиляди, един генератор ти е десетина пъти по- скъп.
Китай, тагаришч само в Пекин спестява от електрически автобуси толкова нафта, колкото консумира държава като Гърция, с други думи повече от консумацията на държава като България. Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Освен на определено разстояние, станции с какъв капацитет по брой автомобили, по киловати.... и ток откъде. Не само да се произведе електричеството, преносът и доставката са голяма част от услугата.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
Май всичките юнаци сте пропуснали, че 20% от продадените коли в ЕС са електрически.... А в Норвегия са над 86%.
Токът идва от ВЕИ, съхранява се някъде и се ползва, когато ни трябва. Сложно ли е?
Да ви казвам ли кой продава нефт основно на ЕС? Проблем е, че даже ни изнудват заради това.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
А кой ще плаща за електропроводите и балансирането на енергосистемата, за кефа на 10-20 хил горди собственици ма електрички, аз имам плъг ин хибрид, ама е малък и си го зареждам на вилата вечер веднъж седмично за 3-4 лева и с 2-3 литра бензин допълнително си джиткам по 150-200 км седмично за под 10 лева.... Не е ччестно цялото общество да плаща високи сметки за сметка на малко хора , които искат да са само наток със скъпи електрички и евтини зарядни... За мен хибридът е компромисен вариант в обозримо бъдеще на дълъг път на бензин , а за кратки и средни до 50 километра....А автомобилите с големи батерии ще скапят системите и ще поскъпне всичко покрай тока..
Ему ПРО США не помеха
Ему санкции не страшны
Для Сармата одна лишь утеха
Потревожить натовцев сны
Из России-матушки
В даль глядят Сарматушки
На соединённые штатушки
До коментар [#40] от "Realist": Свали си розовите очила. Иди и виж в депата в София. Как се зареждат автобусите - с дизелови генератори. Нема-а-а ток. Ако в АП Дружба се зареждат всичките закупени от СО ел.автобуси, жк Дружба ще остане без ток. Не ми говори за Китай и имали живот на Марс от интернет. Обуй си чепиците и иди и виж.
Спрямо сегашната цена на акцията на Тесла от $221 на парче, цената през 2010 е била $1.28. Ако беше инвестирал $128, 100 акции тогава, сега щеше да има $17812 и 50 цента.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
"Членовете на Европарламента определиха минимални задължителни национални цели за разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива. Държавите членки ще трябва да представят своя план за начините за постигането на тези цели до 2024 г."
На Цървулите® от ЕС всичката работа - задължителни цели да слагат. Щом са задължителни, значи е страшна набутвачка и никой не иска да плаща. Частниците няма да построят нищо, значи парите ще са държавни, а ефектът - нулев. Потресаваща леващина управлява в момента ЕС. Тоя съюз просто няма да го бъде.
Зареждали СА СЕ, през март миналата година, на линии 60 и 74, защото е нямало инсталиран чарджър от ЧЕЗ, не защото е нямало ток, и то само в дните с минусови темтератури. Едно е зареждат се винаги, съвсем друго е зареждат се понякога или, зареждали са се някога.
Научете го този български накрая. Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Служител от столичния електротранспорт посочи, че въпросната зарядна станция няма захранване от доставчика на ток ЧЕЗ.
"Зимата на електробусите не им стига батерията и тук остават без ток", каза той. Служителят добави, че планирането на инфраструктурата е направено добре и има зарядна станция, но тя не се захранвала от ЧЕЗ.
От дружеството посочиха пред Mediapool, че тече процедура за свързване на станцията с доставчика на ток. Линията била пусната през декември, като имало и друга заядна станция на Централна гара. Оттам добавиха, че използването на дизеловия генератор се налагало само в дните с минусова температура, когато превозните средства използвали повече енергия и накрая на курса оставали без ток.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Между другото, защото бе спомената Тесла, току що от тримесечният рипорт. Това особено за шортаджията по- горе:
Печалба: $1.05 на акция спрямо консенсуса от 99 cents на акция. Приходи: $21.45 милиарда срещу консенсуса от $21.96 милиарда. $3.33 милиарда печалба, с маржин при автомобилите от 27.9%, печалбата на печалба на Тойота е 8.42%. 2 милиона автомобила годишно инсталиран капацитет.
Тесла Семи е в начална продукция в Гига Невада. Сайбър Тръка в етап на тулинг (инсталиране на инструментите на поточната линия), Дизайна е завършен.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Няма смисъл да спориш с тази радиоточка. На него му се плаща да пише тези бодряшки глупости нонстоп. Има още един-два трола като него. С тези - само минус и игнор ...
До коментар [#38] от "Камен":Ами, Гуньо, това е експоненциалният закон важещ за всички нови технологии. 2010-та си бил в долната част на експонентата която е полегата. Сега настъпва стръмната част. Така се разпространиха умните телефони, така се разпространиха компютрите
Значи е все едно дали говорим за телефон с 10 грама литий вътре, или за коли с 500 кг батерия - викаш всичко все експоненциално расте? Дооообре. Хайде ще си говорим след 10 години, да сме живи и здрави, да видим кривата на растежа как ще е. Всеки стръмен ръст в един момент спира - когато удари физическите граници. А откъм литий, кобалт, графит, никел и всички тия работи (които освен че недостигат ами и поскъпнаха двойно и тройно) мисля удряме скоро лимита.
А за шорта не ме мисли, вярно можеше и по-добър момент да уцеля, но шортих лятото на 300, вчера беше 220 както писах, а сабалем гледам се кани да отваря на 208 - въпреки повечето продадени Тесли. Хубава кола, нямам нищо против нея, само против маркет капа на фирмата, който е по-голям от тоя на всички останали автомобилни производители заедно - като че ли те не продават коли и не печелят повече от Тесла.
Литият е на практика неизчерпаем, селски, а за катод в 80% от проложенията не се използва никел и кобалт, а най- обикновено джилязо, или алуминий и манган. За анод се използва въглерод или силиций. Тесла Модел 3 Стандарт Рейндж е с желязен катод на батерията, Мегапака (3 мегаватчаса батериен контейнер) на Тесла и той е с железен катод. Най- вероятно софийските електробуси също са със литиеви батерии с железен катод, най- разпространените в Китай.
Батериите с железен катод имат по- малка енергийна плътност, по- евтини са, и оцеляват много по- дълго, за автомобилни приложения и за стационарна енергия по 2 милиона километра и по 30 години, 8000 пълни зареждания и разреждания. След това всичко се рециклира.
Тези всички материали са достатъчно разпространени за да няма недостиг.
Шъ си говорим, и не след 10 години, след година- две, даже сега. Вчера Тесла говориха за $70 на киловатчас за батерия с цинков катод (това е $150 сега), и $50 на киловатчас за железен, Виж след 10 години могат да уврат чугуните кратуини на комунистите и поколеннието им, пръкнало се след тях,.И разбира се, ще уврат, ако се варят дълго.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
А аз ще купя, още, шорти, за да паднат повече, да мога да взема повече! И, радвай се че живееш нищожният си живот по времето на новият Томас Едисън, Никока Тесла, Айнщан или Вернер фон Браун
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Между другото, акциите падат не за друго защото Илон трябва да продаде акции за няколко милиарда $$$ за да приключи сделката за Туитър. Това е новината ти от кухнята. Аз ще се опитам да хвана падащият нож в близките дни, до петък, дъното ще е в близките няколко дена, а ти си продай шортите, защото след това акциите могат да се изстрелят и на $350. $350 бе цената на тесла за днес от Банк Ъф Америка.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
И кво? Как е днес? Аз вчера добавих на $204. ако падне още пак ще купя, ако падне пак, отново. Мен цената каскет ме интересува за дълъг период от време, 5-10 години. Като си спомня, на времето купих масово на цени $13 и $14 спрямо сегашната цена. И ги държа още.
Тесла е компания която нито ти си виждал през живота си, нито баща ти, нито дядо ти. Нито си си представял, че ще видиш такова нещо! Скоро, Арамко, по 5.....
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ju.li
Рейтинг: 1073 ВеселоСтанции може и да има, ама ще има ли достъпен ток?
sa6
Рейтинг: 1657 Веселопонякога се чудя в ЕК и ЕП дали са твърде надрусани или не живеят на тази планета.
Евроатлантидаkeen
Рейтинг: 1810 НеутралноДано тая цел да се изпълни по-скоро.
Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...У нас е достатъчно да се изградят такива (за електромобили) на по-големите бензиностанции, за да се случи.
А за водорода, засега нещата не са много ясни.
rvr12572942
Рейтинг: 1028 НеутралноДаже на 10 км. трябва да се направят. В момента всеки българин има излишни едни 120 хил. лв. и само липсата на зарядни станции го спира да не хукне към магазина за електрички. Направят ли ги, глей кво стаа.
Подкупен Цецко
Рейтинг: 1169 НеутралноИ аз искам печено агънце, ама ядец!
pet_fire
Рейтинг: 4357 НеутралноУ нас трудно ще го изпълним, а и все още нямаме необходимост
vassilun
Рейтинг: 5161 НеутралноБългария е голям износител на ток! Ток произвеждаме много повече отколкото потребяваме!
vassilun
Рейтинг: 5161 НеутралноКупи си! Едва ли някой ти пречи!
dante_18
Рейтинг: 730 НеутралноС какво ще ги зареждте, бе вашта мама...
If you are going through hell... Keep going!gtc231145971
Рейтинг: 8 НеутралноИма разни странни хора за които инфлацията е по-важна от ЗатоплизЪма
Избиратели им викат
gtc231145971
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "vassilun":
Докато го опече ще отдели въглероден двуокис.
Не е редно така.
realguru
Рейтинг: 2149 НеутралноЩе има много пари за усвояване тука :)
В УК преди време имаше рев за една подобна ситуация. Една кака (видно еколог) тръгнала за някакво село в Шотландия. На хартия заряда и щял да стигне до там. На практика взел да свършва, все пак натискаш повече, климатик включен, кой знае какво но колата не е баш в икономичен режим.
По пътя две зарядни станции. Спряла на първата - не работи. Вика си "Добре има и втора, имам заряд до там". Стига и до втората и тя не работи.
Обажда се на съпорта, рестартират станцията отдалечено пак не тръгва. :)
Идват да я вземат от селото с нормална кола. На другия ден прави оплаквания по ТВ, медии, бла, бла - как така две станции и двете не работят. При това и двете изградени с държавни пари (субсидии).
Собственика казва, че тези станции са на загуба и не може да отдели персонал да им прави съпорт постоянно (щото щял да бъде на още по-голяма загуба), щото никой не зареждал там или някой веднъж месечно да мине по пътя да зареди.
Та горе долу така седят нещата с зарядни станции на 60 км :)
Ще има пари за усвояване и после станции, дето не работят. :)
pavur
Рейтинг: 1740 НеутралноLidl and Kaufland supermarkets end free charging service from 12 September
https://www.energate-messenger.com/news/225205/lidl-and-kaufland-supermarkets-end-free-charging-service-from-12-september
екологията си е екология , ама сиренето е с паре
pzo361076007
Рейтинг: 205 НеутралноЦялата Мара втасала та това е най- големия проблем.. явно ще има бая пари за усвояване
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 804 НеутралноДо коментар [#12] от "realguru":
Тя и телевизията в България като тръгнала, имало общо-взето към стотина телевизора.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1942 ВеселоДо коментар [#1] от "ju.li":
Има един пикап ся в САЩ електрически, дето, за да го караш 6 часа, трябва да го зареждаш на контакт от два до четири дни или с приспособление за бързо зареждане около 12-24..
А пълен с багаж пикапа издържал ЦЕЛИ 4 ЧАСА !
https://www.youtube.com/watch?v=snBnCrU-DLc
Убитака
Рейтинг: 432 НеутралноДобре де, нали пазарът беше водещ? Нали той определя? Ако има търсене на услугата, частният сектор ще изгради много по-бързо и евтино нужните зарядни станции. Сегашните бензиностанции как са построени - с директиви от парламента ли? В момента във Варна, в центъра на града, зарядните стоят полупразни - цената стана почти левче на киловат. Идва 5 пъти по-евтино да си пуснеш кабел през балкона... или да караш на дизел....
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоДо коментар [#16] от "Ramon Asvalda":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Ми ти и колата си не я зареждаш през сламка за сок, бре каскет. 120 волта чарджър? Ще ползваш конакта за сушилката в краен случай, 3 пъти по- мощен е.
И като си купуваш Хъмър за $110 хиляди ще си инсталираш станция за $1000- $2000, не е трудно.
sandor_clegane
Рейтинг: 2063 НеутралноИ на всеки сто - кебапчета!
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоВ САЩ делът на електрическите автомобили на пътя е вече 5%. Заради това в момента консумацията на нефт е под тази по времето на Ковид пандемията. Това за 10 години. По закона на Райт за следващите 3-5 делът ще е поне 25%
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Ramon Asvalda
Рейтинг: 1942 ВеселоДо коментар [#18] от "Realist":
Пък да туриш бензин в колата отнема, цели 30 секунди и издържа доста повече..
Не трябва да си купуваш и нова кола, когато ти гръмне батерията.. ( Щот батерията е толкова скъпа)
мики маус
Рейтинг: 2581 НеутралноХм
Евродепутатите в безсмислена работна еуфория.
ЕС плаче за реформа - драстично намаляване на евробюрократите и връщане към логиката на обшия пазар, с какъвто замисъл е създаден съюза.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоДо коментар [#21] от "Ramon Asvalda":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.На супярчарджър същият Хъмър се зарежда за десетина- двадесет минути.
Можеш да теглиш 5 тона ремарке или каравана с него. Можеш да осигуряваш електричество за къщата ти ако тока ти спре. Това е 200 (ДВЕСТА) киловатчаса батеррия.
Тесла започна вече да доставя на клиенти в САЩ, първи са Пеопси Кола ТИР-а си, караш по 40 тона ремарке, който е с 1 МЕГАВАТЧАС батерия И зарежда за 20 минути на Мегачарджър.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1942 ВеселоДо коментар [#23] от "Realist":
А електричеството как се произвежда ? Викаш ще построим още 5 - 6 централи на въглища, за да може хората всички да карат електрически коли и да могат си ги зареждат..
Зелена енергия... Като онея дет си зареждаха електрическия багер на дизелов генератор..
Когато си изкараме главите от гъза и почнем да строим Атомни централи и имаме огромно изобилие от енергия, тогава вече ще говорим.. На тоя етап.. Няма ток за печката зимата, ама за ел коли има..
мики маус
Рейтинг: 2581 ВеселоДо коментар [#24] от "Ramon Asvalda":
Нямаш ток за отопление, но еврозелките са геймчейнджъри и ти пренареждат приоритетите.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоДо коментар [#24] от "Ramon Asvalda":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Ами, аз Гуньо си ПРОИЗВЕЖДАМ всичкото електричество от централата на покрива. В момента 20% от тока в САЩ е от вятър и слънце и в момента този вид ток е най- евтиният на пазара. И при соларните панели е така, удвоявеането на производството поевтинява технологията с 30%. След няколко години, този ток произвеждан от слънце и вятър няма да има конкуренция на цената си и ще е с най- голям процент в микса.
Този Хъмър който си го пльоснал за сравнение, ако го зареждаш от слънчеви панели ще ти е безплатен да го караш. В 97% от случаите караш около местото в което живееш. За 3% от случаите когато хоодиш на ваканция ще го зареждаш на супшерчарджър, където пак ти излиза поо- евтино от бензина или нафтата.
А ако ти спре тока в къщи, камиона може да ти осигурява енергия за весичките ти електроуреди.
ps
Рейтинг: 41 НеутралноТова което е по-важно да се осигури са зарядни станции по местата където хората си паркират колите през ноща, докато са на работа или докато пазаруват. Не всички имат гаражи където да си зареждат колите. Най-голямото удобство на електромобилите е че можеш да ги зареждаш докато не ги ползваш. Над 95% от зареждането на моята кола става в къщи. Само когато съм на дълъг път ми се налага да зареждам на зарядни станции по пътищата. От друга страна ако трябва да ходя на зарядна станция както бензиновите коли се мъкнат по бензиностанции всеки път като ме падне батерията това ще е голяма загуба на време. В такъв случай електрическите коли са по-малко атрактивни.
dedoliben
Рейтинг: 2350 НеутралноДо коментар [#23] от "Realist":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIПрав си но Изгода има само за хора като мен.
Със Зарядна станция в Къщи.
При Чарджърите стана Левче киловат и Сметката почна да не излиза.
Ако имаш Солари може но пак опираме до Къща.
А и до бая Солари за 100 kw
Затова си купих Една Тротинета на Ток.
Ем я завирам ем се завирам и Карта за ГТ и ходя до Вилата с нея и Транспорта престана да е Перо в Бюджета ми.
realguru
Рейтинг: 2149 НеутралноНещата са различни - няма как да ги сравняваш. Никой не е спонсорирал тогава цената на ТВ апаратите да станат на по-ниска цена и да има смисъл от ТВ.
В момента се наливат едни пари и се изкривява пазара много сериозно, което няма нищо общо с екологията, а с икономията.
Realist
Рейтинг: 4295 НеутралноДо коментар [#28] от "dedoliben":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Тротинетката на ток също е решение. Електроически велосипед, също.
Елетрическите автобуси за градският трансппорт в момента са навсякъде. И там икономиката е безпощадна. не плащаш за тонове нафта и масла. А чистият въздух няма алтернатива.
ee3Si
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#29] от "realguru":
До коментар [#17] от "Убитака":
не е проблема само в наличието на ток и инвестирането в станции - трябва да може да се докара тока до зарядните станции. Ако не ти е домашна (10КВт) която цяла нощ може да ти зарежда автомобила, трябва да е по мощна която да може за 1-2 часа та вкара някакъв смислен заряд в акумулаторите - т.е. смятаме средни станции по 50 КВт едната. За да има масовост по 1-2 на бензиностанция ще са малко, приемаме че 6 е минимумът. Обща инсталирана мощност 300 КВт, която в даден момент ще трябва да се ползва в пълен размер, т.е. 6 електрички зареждат едновременно 1-2 часа (поне). Ако на зарядната станция/бензиностанция има и паркинг с осветление и кафене за изчакване, трябва да се добавят още поне 20КВт за другите нужди. 3 фазно захранване на 380В, 320КВт - около 160А на фаза, което най грубо означава 3 фазен кабел 4*16мм2. На практика според разстоянието до подстанцията ако кабела е изолиран с 4 жила -много повече, като разстоянието при тези токове не може да е повече от няколко стотин метра - 200-300м не повече. Цените на такива кабели отиват по няколкостотин лева метъра, но това е дребен кахър пред проблема с подстанциата/трафопоста който все пак трябва да е наблизо...или да се изгради от инвеститора, като към това се добави и инвестицията за електропровод средно или по високо напрежение. И така изведнъж проблема става много по дебел от просто една инвестиция за зарядни станции - ще се намеси и ЕСО за да се направи връзката с електропроводите и т.н. и т.н. Ако пък се мисли за суперчарджъри които за 30-60мин. да вкарват 80% от заряда - нещата отиват към станции които са 3-4 пъти по мощни - чудо!
Софианец
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#30] от "Realist":
Ти в реален свят ли живееш. Я иди и виж как се зареждат електрическите автобуси в София. Ако те мързи (пред компа всичко ти е розово), ще ти кажа - и с два големи дизелгенератора (тонове масла и нафта). Реалист с розови очила.
uq
Рейтинг: 2337 ВеселоНа всеки 60 км. спираш и кибичиш 8 часа :D
uq
Рейтинг: 2337 ВеселоДо коментар [#4] от "rvr12572942":
Ами всъщност това ме спира да. Живея в апартамент, нямам гараж ...като как ще я зареждам тази кола? С кабел от балкона?
hasmokar
Рейтинг: 647 НеутралноТва е много важно, особенно за нас, в кошовете.
Destino
Рейтинг: 143 ВеселоДа, живее в реален свят.
Това, че ние живеем в Булгаристан, си е наш проблем.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1942 ВеселоДо коментар [#33] от "uq":
Ако построят и по 1 хотел до зарядното на всеки 60 километра ще стане работата
Фрее Уифи и ел.чарджър табелка.. Една кръчма и на всеки 60 километра ще имаш къде да спиш и да пиеш, докато ти се зареди колата..
Камен
Рейтинг: 916 НеутралноИмам си автомобилните списания от 2010 (т.е. преди повече от 10 години) където го твърдяха същото. Това беше по времето на първите Тесли.
Така че ще видим след още 10 години колко ще е дела.
Междувременно смятам да понаправя барем малко пари от шортене на Тесла, че да имам да си купя електромобил, когато ми забранят ДВГ. Засега от 300 на 220, не съм затворил още шорта, да видим кога.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоДо коментар [#38] от "Камен":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Ами, Гуньо, това е експоненциалният закон важещ за всички нови технологии. 2010-та си бил в долната част на експонентата която е полегата. Сега настъпва стръмната част. Така се разпространиха умните телефони, така се разпространиха компютрите, а ти през цялото време си бил като Дядо Йоцо, гледащ железницата и не вЕрващ.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоГлупости, за автобусите дори е доста по лесно зареждането, защото, депа-та са така или иначе с големи трансформатори, самият автобус се зарежда в по-редовно време, зарядните станции са по- малки, защото не е нужен чак толкова бърз заряд.
Точно заради това преди няколко години Софийска община закупи 30 електрически автобуса с 10 чарджъра.
И ти, как си мислиш че му излиза аритпетиката на този дизелов генератор? Един чарджър ти е 5-10 хиляди, един генератор ти е десетина пъти по- скъп.
Китай, тагаришч само в Пекин спестява от електрически автобуси толкова нафта, колкото консумира държава като Гърция, с други думи повече от консумацията на държава като България.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
zz_s
Рейтинг: 1461 НеутралноОсвен на определено разстояние, станции с какъв капацитет по брой автомобили, по киловати.... и ток откъде. Не само да се произведе електричеството, преносът и доставката са голяма част от услугата.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !trollhunter
Рейтинг: 3834 НеутралноМай всичките юнаци сте пропуснали, че 20% от продадените коли в ЕС са електрически....
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".А в Норвегия са над 86%.
Токът идва от ВЕИ, съхранява се някъде и се ползва, когато ни трябва. Сложно ли е?
Да ви казвам ли кой продава нефт основно на ЕС?
Проблем е, че даже ни изнудват заради това.
trollhunter
Рейтинг: 3834 НеутралноДо коментар [#40] от "Realist":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Ако не се лъжа за 2020 Китай произвеждат 2 трилиона киловатчаса от ВЕИ... а другарите тук питат ама защо?
Ами, защото!
https://www.ceicdata.com/en/indicator/china/electricity-production
Йосиф Давыдович
Рейтинг: 1086 НеутралноА кой ще плаща за електропроводите и балансирането на енергосистемата, за кефа на 10-20 хил горди собственици ма електрички, аз имам плъг ин хибрид, ама е малък и си го зареждам на вилата вечер веднъж седмично за 3-4 лева и с 2-3 литра бензин допълнително си джиткам по 150-200 км седмично за под 10 лева.... Не е ччестно цялото общество да плаща високи сметки за сметка на малко хора , които искат да са само наток със скъпи електрички и евтини зарядни... За мен хибридът е компромисен вариант в обозримо бъдеще на дълъг път на бензин , а за кратки и средни до 50 километра....А автомобилите с големи батерии ще скапят системите и ще поскъпне всичко покрай тока..
Ему ПРО США не помеха Ему санкции не страшны Для Сармата одна лишь утеха Потревожить натовцев сны Из России-матушки В даль глядят Сарматушки На соединённые штатушкиcitoyen
Рейтинг: 1362 НеутралноАко преоборудват бензиностанциите у нас може и да се доближим до заветната цел. Изглежда ми прекалено амбициозно.
ps
Рейтинг: 41 НеутралноДо коментар [#38] от "Камен":
Ами дръж го отворен шорта поне до днешният earnings report.
Софианец
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#40] от "Realist":
Свали си розовите очила. Иди и виж в депата в София. Как се зареждат автобусите - с дизелови генератори. Нема-а-а ток.
Ако в АП Дружба се зареждат всичките закупени от СО ел.автобуси, жк Дружба ще остане без ток.
Не ми говори за Китай и имали живот на Марс от интернет. Обуй си чепиците и иди и виж.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоШорта на другаря е на цена от $3600 на първоначалната цена на акцията на Тесла. 2010-та цената на акция на Тесла бе $17.
Шорти ли шорти, другаря, къси шорти?
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоСпрямо сегашната цена на акцията на Тесла от $221 на парче, цената през 2010 е била $1.28. Ако беше инвестирал $128, 100 акции тогава, сега щеше да има $17812 и 50 цента.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Realist
Рейтинг: 4295 Весело17,174.23% растеж.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Quo Vadis?
Рейтинг: 1555 ВеселоДо коментар [#30] от "Realist":
Ако не знаеш в София електро автобусите се зареждат на дизел генератор ...
Quo Vadis?
Рейтинг: 1555 НеутралноДо коментар [#36] от "Destino":
Е той не пише за статия за САЩ
z_axis
Рейтинг: 769 Неутрално"Членовете на Европарламента определиха минимални задължителни национални цели за разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива. Държавите членки ще трябва да представят своя план за начините за постигането на тези цели до 2024 г."
На Цървулите® от ЕС всичката работа - задължителни цели да слагат. Щом са задължителни, значи е страшна набутвачка и никой не иска да плаща. Частниците няма да построят нищо, значи парите ще са държавни, а ефектът - нулев. Потресаваща леващина управлява в момента ЕС. Тоя съюз просто няма да го бъде.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоЗареждали СА СЕ, през март миналата година, на линии 60 и 74, защото е нямало инсталиран чарджър от ЧЕЗ, не защото е нямало ток, и то само в дните с минусови темтератури. Едно е зареждат се винаги, съвсем друго е зареждат се понякога или, зареждали са се някога.
Научете го този български накрая.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1555 НеутралноДо коментар [#54] от "Realist":
Зареждат се все още ....
Софианец
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#54] от "Realist":
Обуй се чепиците (свали си розовите очила) и иди (не в интернет) и виж как се зареждат автобусите от дизел агрегат.
Realist
Рейтинг: 4295 НеутралноДо коментар [#55] от "Quo Vadis?":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.До коментар [#56] от "Софианец":
За това което твърдите няма новини, има една новина от март тази година:
https://www.mediapool.bg/sofiya-zarezhda-elektrobusi-v-ovcha-kupel-s-dizelov-generator-video-news332821.html
Служител от столичния електротранспорт посочи, че въпросната зарядна станция няма захранване от доставчика на ток ЧЕЗ.
"Зимата на електробусите не им стига батерията и тук остават без ток", каза той. Служителят добави, че планирането на инфраструктурата е направено добре и има зарядна станция, но тя не се захранвала от ЧЕЗ.
От дружеството посочиха пред Mediapool, че тече процедура за свързване на станцията с доставчика на ток. Линията била пусната през декември, като имало и друга заядна станция на Централна гара. Оттам добавиха, че използването на дизеловия генератор се налагало само в дните с минусова температура, когато превозните средства използвали повече енергия и накрая на курса оставали без ток.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоМежду другото, защото бе спомената Тесла, току що от тримесечният рипорт. Това особено за шортаджията по- горе:
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Печалба: $1.05 на акция спрямо консенсуса от 99 cents на акция.
Приходи: $21.45 милиарда срещу консенсуса от $21.96 милиарда.
$3.33 милиарда печалба, с маржин при автомобилите от 27.9%, печалбата на печалба на Тойота е 8.42%.
2 милиона автомобила годишно инсталиран капацитет.
Тесла Семи е в начална продукция в Гига Невада.
Сайбър Тръка в етап на тулинг (инсталиране на инструментите на поточната линия), Дизайна е завършен.
Realist
Рейтинг: 4295 Весело2 гигаватчаса инсталирани индустриални батерии, от типа Мегапак (3 мегаватчаса всяка) за три месеца. На практика 2 блока на АЕЦ БелЯ-Не за 3 месеца.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Quo Vadis?
Рейтинг: 1555 НеутралноДо коментар [#57] от "Realist":
Разходисе около депото и ще видиш реалноста ... не е нещо с което да се хвалят
Шулц
Рейтинг: 252 НеутралноНяма смисъл да спориш с тази радиоточка. На него му се плаща да пише тези бодряшки глупости нонстоп. Има още един-два трола като него. С тези - само минус и игнор ...
Камен
Рейтинг: 916 НеутралноЗначи е все едно дали говорим за телефон с 10 грама литий вътре, или за коли с 500 кг батерия - викаш всичко все експоненциално расте? Дооообре. Хайде ще си говорим след 10 години, да сме живи и здрави, да видим кривата на растежа как ще е. Всеки стръмен ръст в един момент спира - когато удари физическите граници. А откъм литий, кобалт, графит, никел и всички тия работи (които освен че недостигат ами и поскъпнаха двойно и тройно) мисля удряме скоро лимита.
А за шорта не ме мисли, вярно можеше и по-добър момент да уцеля, но шортих лятото на 300, вчера беше 220 както писах, а сабалем гледам се кани да отваря на 208 - въпреки повечето продадени Тесли. Хубава кола, нямам нищо против нея, само против маркет капа на фирмата, който е по-голям от тоя на всички останали автомобилни производители заедно - като че ли те не продават коли и не печелят повече от Тесла.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоДо коментар [#62] от "Камен":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Литият е на практика неизчерпаем, селски, а за катод в 80% от проложенията не се използва никел и кобалт, а най- обикновено джилязо, или алуминий и манган. За анод се използва въглерод или силиций. Тесла Модел 3 Стандарт Рейндж е с желязен катод на батерията, Мегапака (3 мегаватчаса батериен контейнер) на Тесла и той е с железен катод. Най- вероятно софийските електробуси също са със литиеви батерии с железен катод, най- разпространените в Китай.
Батериите с железен катод имат по- малка енергийна плътност, по- евтини са, и оцеляват много по- дълго, за автомобилни приложения и за стационарна енергия по 2 милиона километра и по 30 години, 8000 пълни зареждания и разреждания. След това всичко се рециклира.
Тези всички материали са достатъчно разпространени за да няма недостиг.
Шъ си говорим, и не след 10 години, след година- две, даже сега. Вчера Тесла говориха за $70 на киловатчас за батерия с цинков катод (това е $150 сега), и $50 на киловатчас за железен, Виж след 10 години могат да уврат чугуните кратуини на комунистите и поколеннието им, пръкнало се след тях,.И разбира се, ще уврат, ако се варят дълго.
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоДо коментар [#62] от "Камен":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.А аз ще купя, още, шорти, за да паднат повече, да мога да взема повече! И, радвай се че живееш нищожният си живот по времето на новият Томас Едисън, Никока Тесла, Айнщан или Вернер фон Браун
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоДо коментар [#62] от "Камен":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Между другото, акциите падат не за друго защото Илон трябва да продаде акции за няколко милиарда $$$ за да приключи сделката за Туитър. Това е новината ти от кухнята. Аз ще се опитам да хвана падащият нож в близките дни, до петък, дъното ще е в близките няколко дена, а ти си продай шортите, защото след това акциите могат да се изстрелят и на $350. $350 бе цената на тесла за днес от Банк Ъф Америка.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1555 НеутралноДо коментар [#65] от "Realist":
Market Summary
>
Tesla Inc
207.28 USD
−14.76 (6.65%)today
Closed: Oct 21, 06:56 EDT • Disclaimer
Pre-market 205.48 −1.80 (0.87%)
Realist
Рейтинг: 4295 ВеселоДо коментар [#66] от "Quo Vadis?":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.И кво? Как е днес? Аз вчера добавих на $204. ако падне още пак ще купя, ако падне пак, отново. Мен цената каскет ме интересува за дълъг период от време, 5-10 години. Като си спомня, на времето купих масово на цени $13 и $14 спрямо сегашната цена. И ги държа още.
Тесла е компания която нито ти си виждал през живота си, нито баща ти, нито дядо ти. Нито си си представял, че ще видиш такова нещо! Скоро, Арамко, по 5.....