""Тази сделка е добра новина за шофьорите на автомобили... новите автомобили с нулеви емисии ще станат по-евтини, което ще ги направи по-достъпни за всички", каза водещият преговарящ на Европарламента Ян Хуитема."
И как точно ще стане това? Може би производителите на автомобили ще поемат разходите по инвестиции за задоволяване на изкуствено повишеното търсене за своя сметка? А станциите и повишената консумация на електроенергия кой? Ще продадем на Грета фотьойла за 7500 евро или пък крал Чарлз III (известен затоплист) ще си продаде наследственото имане?!?
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Добре, ама къде и на каква цена ще се зареждат? Ако 1 МВт струва 500 евро на свободният пазар, то 40 квт батерия ще дърпа 20 евро за пробег около 300 км. Защото и зарядната станция трябва да в на печалба, а батерията има ограничен брой цикли на зареждане.
"производителите на автомобили трябва да постигнат 100% намаление на емисиите на въглероден диоксид до 2035 г." - утопията комунизъм не казваше ли същото? Най-добре ще е без аутата, че дотогава в родината ще се изтрепем, но все ще има тел за оправяне на старите трошки.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
До 2035-та година я камилата, я камилара, много време има дотогава и както се вижда от текущата 2022-ра с войната в Украйна, приоритетите могат да се променят за нула време...
Виждаме, че специалистите по лепене на вътрешни гуми на москвичи, са много компетентни, освен по въпросите на медицината, имунологията, вирусологията, така и по тематиката, касаеща електрозадвижванията...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
В интерес на истината, след 2035 ще е доста сложно да произведеш автомобил с ДВГ. Двигателите дори и за автомобилите в единични бройки са произведени от някой от автомобилните концерни примерно Хонда е най-големият световен броизводител на двигатели... Когато тези концерни спрат да произвеждат ДВГ няма от къде да вземеш двигател, безумно скъпо е да разработиш или даже да произведеш сам. Разбира се винаги можеш да вземеш стар ДВГ и да го използваш. Лично аз съм започнал да си правя колекция от хубави стари автомобили с ДВГ, ако се интересува някой препоръчвам да се търсят и купуват запазени и подържани стари автомобили с 6 или 8 цилиндрови атмосферни бензинови двигатели. Ако гравитирате към японските марки няма да сбъркате, тойота , хонда са изключително надежни...
Гарантирано от умниците!
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Не съм изненадан, че родните разбирачи пак нищо не са разбрали. В Китай 26% от новите коли са електрически, в ЕС са 21%. А инвестициите в мини и нови заводи надхвърля 38 милиарда долара само в САЩ.
Нито сте чули, че дачия има модел за 33 хиляди лева, нито че китайците имат дори по-евтини.
Не че ви препоръчвам да купите коли на донгфенг де.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Аз не го твърдя, това са факти, и в САЩ и в Европа и към момента има схеми за подпомагане, обикновенно са 20-25% от цената на автомобили до 40к евро. Ако автомобилът е 20 к евро може да е и 50% от цената, зависи от конкретният пазар... Ти питаш за България, не съм част от българският политически елит, статята е за ЕС...
Няма да се плашиш, това ще да е първият случай , в който приемат нещо и след това не го променят. Да сложим ли един бас дали въпросната цифра ще се промени до 2035г. и ако се промени нагоре или надолу...
До 2035-та година я камилата, я камилара, много време има дотогава и както се вижда от текущата 2022-ра с войната в Украйна, приоритетите могат да се променят за нула време...
Е да де - демек аз и ти ще плащаме. Или ти мислиш, че тия фондове ги берат от дърветата?!?
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Станал си днес накриво или? Ако България не въведе ще сте набутани... Предполагам ще се договорят централно за целият ЕС субсидии за да се подпомогне преходът, така е действал досега ЕС. Това решение е началото, сега лобитата ще се задействат и до 5 години всичко ще се регулира, ще има фондове за автомобилите не защото им пука за теб, а защото това са средства за концерните, ще има средства за зарядни станции и за енергийни мощности, отново за да се подпомогнат концерните...
Уж се изкарваш за много информиран, а се чудиш за подобно ясно нещо...
До коментар [#29] от "sim4o": Няма да се плашиш, това ще да е първият случай , в който приемат нещо и след това не го променят. Да сложим ли един бас дали въпросната цифра ще се промени до 2035г. и ако се промени нагоре или надолу...
Теа и да го променят на хартия - реалността не могат да изменят..
Видя ли в момента с ТЕЦ и АЕЦ ???? Няма гориво, няма персонал, няма окомплектовка ..
То като си казал "пускам пак ТЕЦ" или "пускам мините" - как да стане на минутата??
Ми никак .. затворените мини им трябват години, за да тръгнат наново .. Като не се разработват нови ДВГ от години - как да стане да има с подобрени показатели?
И за Петролната ера съм обяснявал - отива си до 15 години .. квот и да приемат теа .. Десетилетия не е имало разработки , инвестиции и поддръжка ..
Ако искаш ти, децата, внуците, правнуците и не се знае докога така, да живеят под авторитарен ботуш на глобален елит - това е изключително позитивна вест, да.
Не разбираш какво те питам. Ел енергията през 2035г. според теб от какъв първичен източник ще е? Изказа мнение, че ел. колите ще се зареждат с енергия с висок СО2 отпечатъ, което може и да е вярно днес, питам те, вярно ли ще е през 2035г?
Не е баш така. Тирове, багери, комбайни, кораби ще продължат да са на дизел доста време. Докато се построят достатъчно зарядни станции в нивите и океаните няма мърдане от дизела.
Ако искаш ти, децата, внуците, правнуците и не се знае докога така, да живеят под авторитарен ботуш на глобален елит - това е изключително позитивна вест, да.
И да не забравяме - стандарт на живот като началото на XIX век. Закрепостен за селото/града в който си се родил и 20 километра околовръст, без никакви средства за придвижване освен кракомобила. Диета - трева и буболечки. Това докато много загрижените за климата като Чарлз Три, фон дер Лайнен, Гец и Сие си живеят царски, като сега - с частните самолети, с хубавата храна и огромните имения. Той Джон Кери вече им го каза на пезънтите, ама те не вдяват (иначе се мислят за много информирани и критично мислещи). Като го питаха не е ли лицемерно да иска ограничения за обикновените хора, докато той лети с частен самолет, той спокойно и дълбокомъдро обясни, че неговата работа е много важна и затова ще лети с частен самолет, ако ще да стане турско. Същото ще ти каже и Чарлз Три, и Мегън Маркъл и другите доброчовеци дето стават и лягат с мисълта за Майката Земя.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Тази схема, както и всичкия затоплизъм, е за правене на пари - не е за намаляване на емисиите. То електромобилите имат не по-ниски емисии през жизнения си цикъл от колите с ДВГ. Последните се правят предимно от стомана, а в електромобилите за да не тежат толкова (щото иначе няма да могат да мръднат) влагат много. За да се произведе 1т алуминий се изпускат 12т повече СО2 отколкото за 1т стомана, понеже алуминият е изключително енергоемък за производство. Също желязната руда е изобилна и я копаят от повърхността, а за алуминиевата копаят надълбоко. А с какво копаят минните машини - с дизел, не с електричество, разбира се. Също при транспорта, топенето, рафинирането и т.н. всичко е на изкопаеми горива - кораби, камиони, пещи и т.н. Е, алуминият го топят с електричество, ама то е от въглища предимно.
На една Тесла батерията от 500кг съдържа 15кг литий, 30кг кобалт, 65кг никел, 95кг графит (от най-скъпия с 99.99% чистота, който е много скъп), 45кг мед, и оше много други редки елементи, всички от които се добиват с много разход на енергия и все от изкопаеми горива.
Така че ел-колите изпускат по-малко СО2 докато се движат (и то само ако ги зареждаш от слънце и вятър, и а не от въглища), но повече докато се произведат. А колите с ДВГ изпускат по-малко СО2 докато се произведат, но повече като се движат. Но колко повече? Ами моята мисля беше 120г СО2/км. Значи ако има живот 200,000км ще изпусне общо 24 тона СО2. Което не е значима разлика спрямо емисите на един електромобил през жизнения му цикъл.
Тъкмо научихме магарето да не яде, а то взе че умря. Същото и с колите. Били достъпни защото имали 20-50% събсидия. Ами тази субсидия няма да я има 2035. Тогава? Аз бих си купил 2032-2034 кола с ДВГ и ще оставя на другите да са модерни.
И тука ще ползваме челния опит на Калифорния където въведоха такава забрана на ДВГ от 2035 -а а след 2 месеца казаха на гражданите да не си зареждат ел автомобилите понеже мрежата била претоварена...
С една забележка само - не се знае кой стандарт в крайна сметка може да е по-добър. Тоя стил на живот с миткане навсякъде, достъпен за всякакви плебсове, наистина не е идеалното. Всеки е тръгнал с на гол тумбак чифте патлак, а изпуска да си построи и уреди базови неща.
Доста хора може да си живеят повече от чудесно в диапазон 50 километра. Може да се установиш по-добре дори по този начин и да си докараш удобства. Ако са умни, ще имат позлатен град-държава, ако не - таласъмски град.
Иначе 50 километра може да минеш и с велосипед, ако се налага.
Още преди 15 г , някой предполагаше че ерата на "нафтата" ще завърши през 2050г. Американците още преди 5-6 години си продадоха нефтените платформи . Тези 30 г някои , които доживеят , де , ще са свидетели на техническа революция.
Че брюкселските недоарзумения ще сътворят тази дивотия се очакваше. Въпросът сега е кога и от къде ще се появи Черният лебед, както и кой ще е в ролята.
ЕС ще забрани това, ЕС ще ограничи онова... А в другите континенти какво се прави по въпроса? Или те си гладат икономическите интереси, а ЕС бавно, но сигурно губи икономическото си значение в световен мащаб.
"Тази сделка е добра новина за шофьорите на автомобили... новите автомобили с нулеви емисии ще станат по-евтини, което ще ги направи по-достъпни за всички", каза водещият преговарящ на Европарламента Ян Хуитема.
явно някакви нови учебници по икономика са излезли, щото ние такива тъпотии не сме учили досега (освен по полит-икономика в началото на 90те)
иначе през 90те беше златно време за такива тъпунгери.
няма да забравя как преди въвеждането на ДДС 22% се появяваше по тв студиата един такъв мозАк, дето твърдеше, че само зеленият фасул рийш ли щял да бъде с повишена крайна цена от 8% (?!?)
до ден днешен недоумявам как не се намери поне един журналист да го попита защо точно с 8% :-)
Напротив, знае се. Старият е по-добрия, с новия вече успяхме да разрушим планетата, пробвай да намериш истинска храна, ако не я вземеш директно от малко стопанство около теб никакъв шанс...
Сега ако не успеем да разбием планетата, вече има идеални ресурси за локална свързаност, така че наистина да живееш в радиус от 50 километра и нищо да не ти липсва. Е, няма да има някои екзотики, но за нормално отгледана храна и най-вече катчествено месо ще има.
А от пътуване няма смисъл, и без това т. нар. травъл лайфстайл вече става все по-бутафорен - едни и същи хотели, места, атракции.
До коментар [#65] от "Камен":Всъщност основните количества руда се копаят от ел.машини, също основните количества товари по суша са на ел...както и да явно си вярваш...
Ми то и В МОМЕНТА половината рафинерии в Мексиканския залив затвориха ..
До коментар [#46] от "sim4o":Не е баш така. Тирове, багери, комбайни, кораби ще продължат да са на дизел доста време. Докато се построят достатъчно зарядни станции в нивите и океаните няма мърдане от дизела.
И кое е лъжа? Ако не ти се търсят технически източници (например на проф. Вацлав Смил книгите са много интересни), напиши в Гугъл co2 emissions per ton of steel и ще ти излезе 1.89 тона За алуминия колко са? Самата им индустриална асоциация, която може и да занижава сметките, за да се изкара по-зелена, дава 16.1 тона: https://international-aluminium.org/statistics/greenhouse-gas-emissions-intensity-primary-aluminium/
Една кола с ДВГ, направена предимно от стомана, спрямо един алуминиев електромобил колко по-малко тона СО2 изпуска значи? Това е без да броим батерията, където и Господ не може да ти каже колко СО2 се изпуска за да се добие лития, кобалта, никела и т.н. ама според средното от 50 технически оценки за една батерия е от 8 (долна граница) до 20 тона СО2 (горна граница) https://www.mdpi.com/1996-1073/13/23/6345
Като шамаросат бензиностанциите с изисквания и цените на фосилите и ще обуем колелата и елките. Няма как да с андершковщината да сме развити....Не пплащаме за нищо прогресивно ,обираме боклука на Европа/за сега/ и сме горди Европейци.Но пасаран!
Дай го, прекалено е глобално и ми излизт съвсем разлини неща независимо как търся. Или ме праща в "мъжки" категории автомобили, или в лоши или някаква музика ако не добавя автомобили в търсенето..
До коментар [#85] от "sim4o":Дай го, прекалено е глобално и ми излизт съвсем разлини неща независимо как търся. Или ме праща в "мъжки" категории автомобили, или в лоши или някаква музика ако не добавя автомобили в търсенето..
До коментар [#85] от "sim4o":Дай го, прекалено е глобално и ми излизт съвсем разлини неща независимо как търся. Или ме праща в "мъжки" категории автомобили, или в лоши или някаква музика ако не добавя автомобили в търсенето..
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1475 НеутралноАла-бала. 10 милиарда маймуноподобни са много. Това е проблемът.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1475 ВеселоЩе си караме старите. И без това сме свикнали.
Тюфлекчия
Рейтинг: 3173 Весело""Тази сделка е добра новина за шофьорите на автомобили... новите автомобили с нулеви емисии ще станат по-евтини, което ще ги направи по-достъпни за всички", каза водещият преговарящ на Европарламента Ян Хуитема."
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!И как точно ще стане това? Може би производителите на автомобили ще поемат разходите по инвестиции за задоволяване на изкуствено повишеното търсене за своя сметка? А станциите и повишената консумация на електроенергия кой? Ще продадем на Грета фотьойла за 7500 евро или пък крал Чарлз III (известен затоплист) ще си продаде наследственото имане?!?
rvr12572942
Рейтинг: 1052 НеутралноЗначи 2034 г. ще е годината с най- много продадени автомобили в историята.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4787 НеутралноТака се прави а не като тукашните умници.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!mitakadm
Рейтинг: 480 НеутралноДобре, ама къде и на каква цена ще се зареждат? Ако 1 МВт струва 500 евро на свободният пазар, то 40 квт батерия ще дърпа 20 евро за пробег около 300 км. Защото и зарядната станция трябва да в на печалба, а батерията има ограничен брой цикли на зареждане.
Колкото повече - толкова повечеmopper
Рейтинг: 466 НеутралноИнтересно дали това се отнася за Ферари, Ламбо и другите суперколи.
jikev
Рейтинг: 28 НеутралноПо едно време спирахме АЕЦове и затваряхме ТЕЦове в Европа.
Войната промени много неща.
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#3] от "Тюфлекчия":
Лесно, ще има програми за подпомагане на прехода, те и в момента ги има...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4787 НеутралноДо коментар [#4] от "rvr12572942":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И с високи цени.
parcaleste
Рейтинг: 1496 Неутрално"Ще притежавате нищо и ще сте щастливи" - продължаваме напред. (:
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#4] от "rvr12572942":
Не, няма да е, никой производител няма да чака, предполагам още към 2030г. 90% от новите модели ще са само ел...
ial
Рейтинг: 503 НеутралноПозитивна вест за европейците, а и планетата.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2935 Весело"производителите на автомобили трябва да постигнат 100% намаление на емисиите на въглероден диоксид до 2035 г." - утопията комунизъм не казваше ли същото? Най-добре ще е без аутата, че дотогава в родината ще се изтрепем, но все ще има тел за оправяне на старите трошки.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.lil_alex
Рейтинг: 3422 НеутралноДо 2035 ще се изучат на хартия как да ги докарат колите до "нулеви емисии". Да назначат повече черни транс жени, това нали се води за по-нисък карбон.
Иначе ще е кофти, принципно не обичам коли, но не е зле да има опция за нормална кола, а не нещо тегаво, бавно зареждащо и чупливо на батерия.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4787 НеутралноДо коментар [#9] от "ryk511146816":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И колко те подпомага България?
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#6] от "mitakadm":
Не задавай неудобни въпроси. Ще бъдат по екологични, никой не говори, че ще ти е по евтино
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#7] от "mopper":
Да.
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#7] от "mopper":
Няма да се отнася за марки които произвеждат ръчно в десетки бройки годишно, предполагам.
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":
Защо мен питаш?
Би трябвало около 20-25% от цената на нов среден автомобил...
kazushi
Рейтинг: 1023 НеутралноСъщевременно в Германия отварят нови ТЕЦ-ове на въглища. Това ли е по-зелено?
chip
Рейтинг: 1215 ЛюбопитноДо 2035-та година я камилата, я камилара, много време има дотогава и както се вижда от текущата 2022-ра с войната в Украйна, приоритетите могат да се променят за нула време...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4787 НеутралноДо коментар [#19] от "ryk511146816":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не си в час. вече ги произвеждат.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5690 ЛюбопитноВиждаме, че специалистите по лепене на вътрешни гуми на москвичи, са много компетентни, освен по въпросите на медицината, имунологията, вирусологията, така и по тематиката, касаеща електрозадвижванията...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4787 НеутралноДо коментар [#20] от "ryk511146816":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Защото ти го твърдиш.
Bada Bing
Рейтинг: 507 НеутралноЩе ползваме челния опит на Куба, където средната възраст на автопарка е около 50 години.
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноА какво им е "по-екологично"..
Токът е с емисия СО2, нали ..
poly_na
Рейтинг: 126 ВеселоДостатъчно страни в Европа има, които не са в ЕС, ще станат хъб за покупко-продажба на нови автомобили, споко.
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноДо 10 000 .. има го в статията написано ..
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#7] от "mopper":
В интерес на истината, след 2035 ще е доста сложно да произведеш автомобил с ДВГ. Двигателите дори и за автомобилите в единични бройки са произведени от някой от автомобилните концерни примерно Хонда е най-големият световен броизводител на двигатели...
Когато тези концерни спрат да произвеждат ДВГ няма от къде да вземеш двигател, безумно скъпо е да разработиш или даже да произведеш сам.
Разбира се винаги можеш да вземеш стар ДВГ и да го използваш.
Лично аз съм започнал да си правя колекция от хубави стари автомобили с ДВГ, ако се интересува някой препоръчвам да се търсят и купуват запазени и подържани стари автомобили с 6 или 8 цилиндрови атмосферни бензинови двигатели. Ако гравитирате към японските марки няма да сбъркате, тойота , хонда са изключително надежни...
sim4o
Рейтинг: 2406 Неутрално"Тукашните умници" са и те в ЕС и от 2035 - край на Петролната ера и в България ..
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4787 НеутралноДо коментар [#24] от "Незнайко в Слънчевия град":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Най-компетентни са гъ.омийците.
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":
Не разбирам какво искаш да кажеш, поясни моля, видял ли си на кой коментар отговарям и той какво пита?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6563 НеутралноГарантирано от умниците! Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Зеленият кон
Рейтинг: 824 НеутралноКоне, магарета с каручките и толкова.
Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твенtrollhunter
Рейтинг: 3977 НеутралноНе съм изненадан, че родните разбирачи пак нищо не са разбрали.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".В Китай 26% от новите коли са електрически, в ЕС са 21%. А инвестициите в мини и нови заводи надхвърля 38 милиарда долара само в САЩ.
Нито сте чули, че дачия има модел за 33 хиляди лева, нито че китайците имат дори по-евтини.
Не че ви препоръчвам да купите коли на донгфенг де.
sim4o
Рейтинг: 2406 Неутрално"България" са хората ..
По села и градове..
За какво да те подпомагат?
Да си отделят от парите - да ти дадат та да си с "Тесла"?
А енергията - от ТЕЦ .. където се изгарят и "алтернативни, нисковъглеродни нефосилни горива" - биомаса и РДФ?
И за това - данъкоплатците да ти дават пари ???????
Consumer
Рейтинг: 2706 РазстроеноЕй сега ми еб@хте м@мата! Не ми трябва детска играчка на батерии.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#25] от "КМЕТ В СЯНКА":
Аз не го твърдя, това са факти, и в САЩ и в Европа и към момента има схеми за подпомагане, обикновенно са 20-25% от цената на автомобили до 40к евро. Ако автомобилът е 20 к евро може да е и 50% от цената, зависи от конкретният пазар...
Ти питаш за България, не съм част от българският политически елит, статята е за ЕС...
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#27] от "sim4o":
Кога, 2035г ли?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4787 НеутралноДо коментар [#34] от "Alarmstufe Rot":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Споко.Теб не те касае.
karatista
Рейтинг: 4046 Веселомда, ей къде е сърбия. ще може спокойно от там да си купува човек такива коли. mr. Gorbachev, tear down this wall!
ryk511146816
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#28] от "poly_na":
Тези държави се славят с много развито автомобилостроенне, а ЕС се слави с отворените си граници за трети страни и липсата на мита за тях...
ryk511146816
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#29] от "sim4o":
Няма да се плашиш, това ще да е първият случай , в който приемат нещо и след това не го променят.
Да сложим ли един бас дали въпросната цифра ще се промени до 2035г. и ако се промени нагоре или надолу...
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#29] от "sim4o":
Кой ще ти произведе ДВГ в тираж 10 000 бройки?
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноНе ..
ДВГ са си на доизживяване, никой не ги разработва.. а цикълът е едно 15-20 години ..
Нови заводи и инвестиции няма, има планове за закриване ..
Петролната ера е на доизживяване и тя ..
Рафинериите са до 12-15 години .. транспорт, инфраструктура - и тя ..
Как да стане "да се промени" в един момент..
Няма как ..
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4787 НеутралноДо коментар [#39] от "ryk511146816":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Като научиш за България се обади.И да те светна - и Бг е в ЕС.
Bada Bing
Рейтинг: 507 НеутралноПрепоръката на Цвета Караянчева " Оди пеш, бе!" ще придобие общоевропейски смисъл.
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноДа ..
Цялото ЕС.. ако Европарламентът гласува ..
Няма не искам, няма недей..
Нови коли с ДВГ - нанай!
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноПроизвеждат и по 2 бройки ..
Напр . "Мале" ..
Тюфлекчия
Рейтинг: 3173 ВеселоЕ да де - демек аз и ти ще плащаме. Или ти мислиш, че тия фондове ги берат от дърветата?!? Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#47] от "КМЕТ В СЯНКА":
Станал си днес накриво или?
Ако България не въведе ще сте набутани...
Предполагам ще се договорят централно за целият ЕС субсидии за да се подпомогне преходът, така е действал досега ЕС. Това решение е началото, сега лобитата ще се задействат и до 5 години всичко ще се регулира, ще има фондове за автомобилите не защото им пука за теб, а защото това са средства за концерните, ще има средства за зарядни станции и за енергийни мощности, отново за да се подпомогнат концерните...
Уж се изкарваш за много информиран, а се чудиш за подобно ясно нещо...
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноТеа и да го променят на хартия - реалността не могат да изменят..
Видя ли в момента с ТЕЦ и АЕЦ ????
Няма гориво, няма персонал, няма окомплектовка ..
То като си казал "пускам пак ТЕЦ" или "пускам мините" - как да стане на минутата??
Ми никак .. затворените мини им трябват години, за да тръгнат наново ..
Като не се разработват нови ДВГ от години - как да стане да има с подобрени показатели?
И за Петролната ера съм обяснявал - отива си до 15 години .. квот и да приемат теа ..
Десетилетия не е имало разработки , инвестиции и поддръжка ..
parcaleste
Рейтинг: 1496 НеутралноАко искаш ти, децата, внуците, правнуците и не се знае докога така, да живеят под авторитарен ботуш на глобален елит - това е изключително позитивна вест, да.
криптолина
Рейтинг: 233 НеутралноГлупостта на политиците е безгранична!
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#49] от "sim4o":
Не разбираш какво те питам.
Ел енергията през 2035г. според теб от какъв първичен източник ще е?
Изказа мнение, че ел. колите ще се зареждат с енергия с висок СО2 отпечатъ, което може и да е вярно днес, питам те, вярно ли ще е през 2035г?
Bada Bing
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#46] от "sim4o":
Не е баш така.
Тирове, багери, комбайни, кораби ще продължат да са на дизел доста време.
Докато се построят достатъчно зарядни станции в нивите и океаните няма мърдане от дизела.
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноМасов глад .. обяснявал съм какво е "край на петролната ера" ..
Какво и е позитивното на вестта ?
Judjuk
Рейтинг: 2899 НеутралноПреди това ще са забранили ЕС.
Judjukryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#50] от "sim4o":
Не съм ги чувал, с каъв двигател са и колко струват?
ryk511146816
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#51] от "Тюфлекчия":
Така е, тюфлекчия, убеден съм, че няколкото трилиона които ще отидат за тази цел ти ще ги платш, ще трябва да продадеш поне вилата с лозето...
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноА как да е инак?
Много ясно .. реално с електромобили ще е с по-висок СО2 отпечатък !
Какво ли ще е станало през 2035г , та да се промени ??
ryk511146816
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#53] от "sim4o":
щом казваш...
Тюфлекчия
Рейтинг: 3173 ВеселоИ да не забравяме - стандарт на живот като началото на XIX век. Закрепостен за селото/града в който си се родил и 20 километра околовръст, без никакви средства за придвижване освен кракомобила. Диета - трева и буболечки. Това докато много загрижените за климата като Чарлз Три, фон дер Лайнен, Гец и Сие си живеят царски, като сега - с частните самолети, с хубавата храна и огромните имения. Той Джон Кери вече им го каза на пезънтите, ама те не вдяват (иначе се мислят за много информирани и критично мислещи). Като го питаха не е ли лицемерно да иска ограничения за обикновените хора, докато той лети с частен самолет, той спокойно и дълбокомъдро обясни, че неговата работа е много важна и затова ще лети с частен самолет, ако ще да стане турско. Същото ще ти каже и Чарлз Три, и Мегън Маркъл и другите доброчовеци дето стават и лягат с мисълта за Майката Земя. Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Камен
Рейтинг: 925 НеутралноТази схема, както и всичкия затоплизъм, е за правене на пари - не е за намаляване на емисиите. То електромобилите имат не по-ниски емисии през жизнения си цикъл от колите с ДВГ. Последните се правят предимно от стомана, а в електромобилите за да не тежат толкова (щото иначе няма да могат да мръднат) влагат много. За да се произведе 1т алуминий се изпускат 12т повече СО2 отколкото за 1т стомана, понеже алуминият е изключително енергоемък за производство. Също желязната руда е изобилна и я копаят от повърхността, а за алуминиевата копаят надълбоко. А с какво копаят минните машини - с дизел, не с електричество, разбира се. Също при транспорта, топенето, рафинирането и т.н. всичко е на изкопаеми горива - кораби, камиони, пещи и т.н. Е, алуминият го топят с електричество, ама то е от въглища предимно.
На една Тесла батерията от 500кг съдържа 15кг литий, 30кг кобалт, 65кг никел, 95кг графит (от най-скъпия с 99.99% чистота, който е много скъп), 45кг мед, и оше много други редки елементи, всички от които се добиват с много разход на енергия и все от изкопаеми горива.
Така че ел-колите изпускат по-малко СО2 докато се движат (и то само ако ги зареждаш от слънце и вятър, и а не от въглища), но повече докато се произведат. А колите с ДВГ изпускат по-малко СО2 докато се произведат, но повече като се движат. Но колко повече? Ами моята мисля беше 120г СО2/км. Значи ако има живот 200,000км ще изпусне общо 24 тона СО2. Което не е значима разлика спрямо емисите на един електромобил през жизнения му цикъл.
ryk511146816
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#57] от "Bada Bing":
И автобусите, няма как автобусите да не са на дизел...
Веселяк си...
ryk511146816
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#62] от "sim4o":
Ще са инвестирали във достатъчно ВЕИ мощностти, в пещера откъсната от света ли живееш, това е паралелен процес който също се движи...
jazzdevil
Рейтинг: 2131 НеутралноБраво - брюкселските зелки изготвили 4 план-петилетки наведнъж. Само не разбрах - перпетуум мобиле-то кога са заложили в програмата да бъде открито?
parcaleste
Рейтинг: 1496 НеутралноНе е глупост - всичко е целенасочено. От създадената изкуствено енергийна/газова/горивна криза, през всички мерки за нея. Отворете си очите.
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#65] от "Камен":
Всъщност основните количества руда се копаят от ел.машини, също основните количества товари по суша са на ел...както и да явно си вярваш...
karatista
Рейтинг: 4046 НеутралноДо коментар [#65] от "Камен":
mr. Gorbachev, tear down this wall!намери по-нов вестник, от който да преписваш. тези глупости минаваха преди няколко години, вече не минават тия лъжи.
ryk511146816
Рейтинг: 1372 ВеселоДо коментар [#69] от "parcaleste":
Стига, имало голям план ли?
Да не повярва човек...
Петър
Рейтинг: 101 НеутралноТъкмо научихме магарето да не яде, а то взе че умря. Същото и с колите.
Били достъпни защото имали 20-50% събсидия. Ами тази субсидия няма да я има 2035. Тогава?
Аз бих си купил 2032-2034 кола с ДВГ и ще оставя на другите да са модерни.
realguru
Рейтинг: 2282 НеутралноДа не стане само като при соца :)
Колите втора ръка да струват 2 пъти по-скъпо от новите :)
jazzdevil
Рейтинг: 2131 НеутралноИ тука ще ползваме челния опит на Калифорния където въведоха такава забрана на ДВГ от 2035 -а а след 2 месеца казаха на гражданите да не си зареждат ел автомобилите понеже мрежата била претоварена...
lil_alex
Рейтинг: 3422 НеутралноДо коментар [#64] от "Тюфлекчия":
С една забележка само - не се знае кой стандарт в крайна сметка може да е по-добър. Тоя стил на живот с миткане навсякъде, достъпен за всякакви плебсове, наистина не е идеалното. Всеки е тръгнал с на гол тумбак чифте патлак, а изпуска да си построи и уреди базови неща.
Доста хора може да си живеят повече от чудесно в диапазон 50 километра. Може да се установиш по-добре дори по този начин и да си докараш удобства. Ако са умни, ще имат позлатен град-държава, ако не - таласъмски град.
Иначе 50 километра може да минеш и с велосипед, ако се налага.
oua58686497
Рейтинг: 2056 НеутралноОще преди 15 г , някой предполагаше че ерата на "нафтата" ще завърши през 2050г.
Американците още преди 5-6 години си продадоха нефтените платформи .
Тези 30 г някои , които доживеят , де , ще са свидетели на техническа революция.
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#73] от "Петър":
Тази кола само проблеми ще ти създава. Ако искаш ДВГ си намери запазен надежден автомобил от периода 1998-2008 и ще си много по доволен...
ivangabrovo
Рейтинг: 431 НеутралноЧе брюкселските недоарзумения ще сътворят тази дивотия се очакваше. Въпросът сега е кога и от къде ще се появи Черният лебед, както и кой ще е в ролята.
pamela
Рейтинг: 2922 НеутралноЕС ще забрани това, ЕС ще ограничи онова...
А в другите континенти какво се прави по въпроса? Или те си гладат икономическите интереси, а ЕС бавно, но сигурно губи икономическото си значение в световен мащаб.
хм
Рейтинг: 1918 Весело"Тази сделка е добра новина за шофьорите на автомобили... новите автомобили с нулеви емисии ще станат по-евтини, което ще ги направи по-достъпни за всички", каза водещият преговарящ на Европарламента Ян Хуитема.
явно някакви нови учебници по икономика са излезли, щото ние такива тъпотии не сме учили досега (освен по полит-икономика в началото на 90те)
иначе през 90те беше златно време за такива тъпунгери.
няма да забравя как преди въвеждането на ДДС 22% се появяваше по тв студиата един такъв мозАк, дето твърдеше, че само зеленият фасул рийш ли щял да бъде с повишена крайна цена от 8% (?!?)
до ден днешен недоумявам как не се намери поне един журналист да го попита защо точно с 8% :-)
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#76] от "lil_alex":
Напротив, знае се. Старият е по-добрия, с новия вече успяхме да разрушим планетата, пробвай да намериш истинска храна, ако не я вземеш директно от малко стопанство около теб никакъв шанс...
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#81] от "хм":
Икономия от мащаба му се казва и в основите на икономиката...
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#50] от "sim4o":
Не мога нещо да ги открия тези, дай повече информация...
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноИмат сайт ..
Има ги и в тубата ..
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1475 НеутралноДо коментар [#14] от "ЗаНиЗа":
100% неутралност е утопия. Да се пресметнат разходите за производство и утилизиране на батериите. Тогава ще говорим.
lil_alex
Рейтинг: 3422 НеутралноДо коментар [#82] от "ryk511146816":
Сега ако не успеем да разбием планетата, вече има идеални ресурси за локална свързаност, така че наистина да живееш в радиус от 50 километра и нищо да не ти липсва. Е, няма да има някои екзотики, но за нормално отгледана храна и най-вече катчествено месо ще има.
А от пътуване няма смисъл, и без това т. нар. травъл лайфстайл вече става все по-бутафорен - едни и същи хотели, места, атракции.
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноНали това казваме ..
Електроенергията на планетата Земя е ОСНОВНО от ТЕЦ ..
И СО2 емисията с електро Е ПО-ГОЛЯМА отколкото с ДВГ ..
Има ок 35% КПД в самия ТЕЦ, от там има пренос - със загуби, трансформиране и т.н.
Отделно горивата имат по-голяма СО2 емисия ..
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1475 ВеселоДо коментар [#35] от "Зеленият кон":
Не става. Пърдят, ръсят фъшкии, за каква въглеродна неутралност говорим.
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноМани ги теа бе .. веселба ..
Откъде дизел????????
Ми то и В МОМЕНТА половината рафинерии в Мексиканския залив затвориха ..
ПЕТРОЛНАТА ЕРА след 20-25 години и си е заминала тотал ..
Инсталациите са и на доизживяване, никой не инвестира ..
Ми то В МОМЕНТА има проблеми с дизела !
Кви тирове, кви трактори ???
Глад, глад иде ..
А теа "автобусите не мое да не са дизел.."
Дизел и гориво - само за армията и полицията ..
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноОт къде месо?
Нали НЯМА ДА ИМА ДИЗЕЛ !!!
Петролната ера си е заминала - представи си го..
Ей такъв свят иде ..
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноПо индивидуална заявка ти правят ДВГ..
Колко струва - тайна ..
Камен
Рейтинг: 925 НеутралноИ кое е лъжа? Ако не ти се търсят технически източници (например на проф. Вацлав Смил книгите са много интересни), напиши в Гугъл co2 emissions per ton of steel и ще ти излезе 1.89 тона
За алуминия колко са? Самата им индустриална асоциация, която може и да занижава сметките, за да се изкара по-зелена, дава 16.1 тона:
https://international-aluminium.org/statistics/greenhouse-gas-emissions-intensity-primary-aluminium/
Една кола с ДВГ, направена предимно от стомана, спрямо един алуминиев електромобил колко по-малко тона СО2 изпуска значи? Това е без да броим батерията, където и Господ не може да ти каже колко СО2 се изпуска за да се добие лития, кобалта, никела и т.н. ама според средното от 50 технически оценки за една батерия е от 8 (долна граница) до 20 тона СО2 (горна граница)
https://www.mdpi.com/1996-1073/13/23/6345
karatista
Рейтинг: 4046 НеутралноДо коментар [#93] от "Камен":
mr. Gorbachev, tear down this wall!това изобщо вече не е тема за спор. нямам време за глупости да чета измишльотини на лобисти.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1191 ВеселоКато шамаросат бензиностанциите с изисквания и цените на фосилите и ще обуем колелата и елките.
Няма как да с андершковщината да сме развити....Не пплащаме за нищо прогресивно ,обираме боклука на Европа/за сега/ и сме горди Европейци.Но пасаран!
ryk511146816
Рейтинг: 1372 НеутралноДо коментар [#85] от "sim4o":
Дай го, прекалено е глобално и ми излизт съвсем разлини неща независимо как търся. Или ме праща в "мъжки" категории автомобили, или в лоши или някаква музика ако не добавя автомобили в търсенето..
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноЕто сайт .. ама тука са им компонентите..
https://www.mahle.com/en/products-and-services/engine_components/
Отделно знам, дето имат и сглобка на цели двигатели по заявка ..
V8 основно ..
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноТеа са ебати лобистите ..
А то е ясно - на Земята електроенергията е основно от ТЕЦ!
sim4o
Рейтинг: 2406 НеутралноТеа са само за двгатели ..
Майсторят ги в Германия по заявка ..
karatista
Рейтинг: 4046 НеутралноДо коментар [#98] от "sim4o":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ох че си досаден. аурубис в тец ли инвестира или във фец на ден днешен?