Преди около 10 години в градинка до Семинарията и кръстовището на бул. Цар Борис 3-ти и бул. Шести септември в Пловдив изсякоха 4 огромни дървета и инсталираха контролен пункт за отчитане на чистотата на въздуха. Пунктът започна да отчита ежедневно замърсен въздух над нормите и след 6 месеца беше преместен някъде в ЖК Тракия - най-чистия тогава квартал. Е, сега и Тракия вече е достатъчно вмирисана, та не съм чул да се отчита нещо.
Получава се порочен кръг както при инфлацията. Колкото се вдижа стандартът на живот, толкова повече хора спират да ходят пеша. Има и други дивотии. Дизелите с ДПФ събират дребните частици но понякога решават да ги изгорят точно в някое задръстване. Това ли е кяра на Евро 5?
Когато въпросът е дали няма да умре днес от студ, качеството на възуха минава на заден план. Путинското спонсорство развъди много екоталибани, за да пречат на всички конкуренти на газът. Новите реалности ще създадат нови технологии.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Изгарянето на ДПФ се извършва с допълнителни гориво и въздух, и при различна горивна смес, като се постига по-висока температура и на газовете, и на самия ДПФ. Целта е да се изгорят саждите, а пепелта си остава и се трупа в ДПФ-а - не може да се махне от там, освен по механичен път. Дали това се случва в задръстване или извън града, разлика няма, освен времето за приключване на процеса, а отпадния продукт не е най-големия замърсител с ФПЧ. Такъв са основно ТЕЦ-овете и МПС без ДПФ, каквито са вероятно над 80% от градския трафик.
При Евро 5 и нагоре замърсяването е толкова малко, че вредните вещества, отделяни от такава кола, след 20 години експлоатация се изравняват с тези, отделяни при производство на батерии за една електрическа кола.
Анатемосването на дизела е чист популизъм, а проблемите са, че у нас контрола е нисък и се допускат коли с премахнати ДПФ-и, вместо сменени (заради натрупаната пепел).
https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/
Като знаем,че Данчето е разрешила шумни бетонови възли на всякъде в София и около тях се строи, наивно е да мислим,че следващите 2-3 години ще има подобрение само защото в София вече има електрически коли и ТЕЦ София ще гори боклука с филтър!
Последно качеството на въздуха повишило ли се или не? Какво казват данните, а не усещанията? :)
В последните 10 години потребителите (населението) са намалели с близо милион. А пък зеленизацията уж направи част от останалите българи по-екологични. В последните 2 години потребителските наваици се промениха коренно - локдаун, хоум офис, доставки на храна по домовете, скъпа енергия, инфлация, счупени вериги за доставки и т.н. Най-малко цапа човека, който не съществува. Ако човеците са намаляли с 11%, но цапането се увеличило, не е ли редно да погледнем индустрията и да си зададем някои въпроси?
Единствената надежда ми е в решението на ЕС за забрана на ДВГ. Тук се видя че дори не можем да спрем трошките от екокатегория 1 за да не се гневи матрялът! Но след няколко години ще трябва или да станем европейци или азиатци!
В района на Нефтохим нещата се подобриха значително, в планинските и горско-селски райони проблеми няма, но печките с въглища и дърва съсипват всичко...
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
До коментар [#11] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи": Къде "навсякъде в София" има бетонови възли, може ли малко по-конкретно - в Младост, Люлин, Изток, Подуяне, Оборище, Средец, Св. Троица, къде?
До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА": И какво като са преместили станцията от Орлите, само пълен тъпанар би очаквал именно там въздухът да е чист. За сметка на това на друго много мръсно място има измервателна станция - в Дружба зад общината, точно до двата населени с цигани блокове.
Нищо не се подобрило, прахът по колата и прозорците ми които се събират в САЩ за месеци в България се събират за седмица. Моят син с учудване попита братовчед си, защо трябва да си чистиш колата отвън, като отвътре е достатъчно, да той от 3г не е чистил Тойотата си, и честно казано аз не виждам разлика с моята Тесла която чистя всеки месец и двете са бели.
Отпреди 30 години със сигурност се е подобрило, толкова заводи замърсители, като Кремиковци спряха да работят. Но отпреди 10 години че не се подобрява, това вече е дело на ГЕРБ.
Абе хора, като пишете статия за нещо като качеството на въздуха, което обективно се мери всеки ден, защо не напишете дали наистина се е подобрило или не? Каква ще е следващата статия? Че допитване е установило че гравитацията не съществува и всички пърхаме като птички? Моля сложете и обективните данни за въздуха, заболяемостта и т.н та да може да разберем до колко мненията на българите се припокриват с реалността.
Няма как да не е по-чист. Парка се обновява ежедневно -идват вече коли евро 5 и евро 6 -на вторичния пазар, продажбата на електрички и хибриди, макар и бавно върви нагоре. Само някой мухъл може да каже че преди 10 години е било по-добре... и не са САМО колите.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Lazarus
Рейтинг: 1112 НеутралноПреди около 10 години в градинка до Семинарията и кръстовището на бул. Цар Борис 3-ти и бул. Шести септември в Пловдив изсякоха 4 огромни дървета и инсталираха контролен пункт за отчитане на чистотата на въздуха. Пунктът започна да отчита ежедневно замърсен въздух над нормите и след 6 месеца беше преместен някъде в ЖК Тракия - най-чистия тогава квартал. Е, сега и Тракия вече е достатъчно вмирисана, та не съм чул да се отчита нещо.
mso351112049
Рейтинг: 454 Неутралнои какво като се отчитат замърсяванията , така сме информирани за това ,което така и така си дишаме и го знаем и без да отваряме интернет портали .
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4687 НеутралноДо коментар [#1] от "Lazarus":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!В София мутрите преместиха станцията от орлов мост на Копитото на Витоша.
И пак въздухът се влошава.
Гарантирано от ГЕРБМВРО в СОС.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4687 НеутралноДо коментар [#2] от "mso351112049":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Да не си отваряш прозорците и да ползваш индивидуални средства за заяита.
jazzdevil
Рейтинг: 2056 НеутралноТочно демагозите в Брюксел трябва да се занимават с таива локални въпроси като качеството на въздуха.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4481 НеутралноПолучава се порочен кръг както при инфлацията. Колкото се вдижа стандартът на живот, толкова повече хора спират да ходят пеша.
ЕретикИма и други дивотии. Дизелите с ДПФ събират дребните частици но понякога решават да ги изгорят точно в някое задръстване. Това ли е кяра на Евро 5?
Корки
Рейтинг: 2722 НеутралноКогато въпросът е дали няма да умре днес от студ, качеството на възуха минава на заден план. Путинското спонсорство развъди много екоталибани, за да пречат на всички конкуренти на газът. Новите реалности ще създадат нови технологии.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.3акс
Рейтинг: 526 НеутралноПреместиха измервателната станция в... парк Лаута, сред дървета и зеленина, и сега отчита на ръба на нормите.
Изгарянето на ДПФ се извършва с допълнителни гориво и въздух, и при различна горивна смес, като се постига по-висока температура и на газовете, и на самия ДПФ. Целта е да се изгорят саждите, а пепелта си остава и се трупа в ДПФ-а - не може да се махне от там, освен по механичен път. Дали това се случва в задръстване или извън града, разлика няма, освен времето за приключване на процеса, а отпадния продукт не е най-големия замърсител с ФПЧ. Такъв са основно ТЕЦ-овете и МПС без ДПФ, каквито са вероятно над 80% от градския трафик.
При Евро 5 и нагоре замърсяването е толкова малко, че вредните вещества, отделяни от такава кола, след 20 години експлоатация се изравняват с тези, отделяни при производство на батерии за една електрическа кола.
Анатемосването на дизела е чист популизъм, а проблемите са, че у нас контрола е нисък и се допускат коли с премахнати ДПФ-и, вместо сменени (заради натрупаната пепел). https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/
parcaleste
Рейтинг: 1451 ВеселоНа бас, че това са същите 7%, които са ъпдейтнати до последния бустер!
Ivan Georgiev
Рейтинг: 450 НеутралноНе само не се е подобрило, но се и влошава, както всичко в тази разпадащата се държава
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4285 НеутралноКато знаем,че Данчето е разрешила шумни бетонови възли на всякъде в София и около тях се строи, наивно е да мислим,че следващите 2-3 години ще има подобрение само защото в София вече има електрически коли и ТЕЦ София ще гори боклука с филтър!
Libertarianism is just anarchy for rich peopledwr30648311
Рейтинг: 798 ЛюбопитноПоследно качеството на въздуха повишило ли се или не? Какво казват данните, а не усещанията? :)
В последните 10 години потребителите (населението) са намалели с близо милион. А пък зеленизацията уж направи част от останалите българи по-екологични. В последните 2 години потребителските наваици се промениха коренно - локдаун, хоум офис, доставки на храна по домовете, скъпа енергия, инфлация, счупени вериги за доставки и т.н.
Най-малко цапа човека, който не съществува. Ако човеците са намаляли с 11%, но цапането се увеличило, не е ли редно да погледнем индустрията и да си зададем някои въпроси?
sa6
Рейтинг: 1690 НеутралноЕдинствената надежда ми е в решението на ЕС за забрана на ДВГ. Тук се видя че дори не можем да спрем трошките от екокатегория 1 за да не се гневи матрялът! Но след няколко години ще трябва или да станем европейци или азиатци!
ЕвроатлантидаЙоаникий
Рейтинг: 948 ЛюбопитноВ района на Нефтохим нещата се подобриха значително, в планинските и горско-селски райони проблеми няма, но печките с въглища и дърва съсипват всичко...
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.Toshko Afrikanski
Рейтинг: 826 НеутралноДо коментар [#14] от "Йоаникий":
Лятос печки не горят.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 826 НеутралноДо коментар [#11] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Къде "навсякъде в София" има бетонови възли, може ли малко по-конкретно - в Младост, Люлин, Изток, Подуяне, Оборище, Средец, Св. Троица, къде?
tarashkov
Рейтинг: 1909 НеутралноДа отиват да живеят в пустеещите села,да ги населят.Тогава няма да се притесняват от лошия въздух в градовете.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 826 НеутралноДо коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":
И какво като са преместили станцията от Орлите, само пълен тъпанар би очаквал именно там въздухът да е чист.
За сметка на това на друго много мръсно място има измервателна станция - в Дружба зад общината, точно до двата населени с цигани блокове.
accidental
Рейтинг: 742 НеутралноНищо не се подобрило, прахът по колата и прозорците ми които се събират в САЩ за месеци в България се събират за седмица. Моят син с учудване попита братовчед си, защо трябва да си чистиш колата отвън, като отвътре е достатъчно, да той от 3г не е чистил Тойотата си, и честно казано аз не виждам разлика с моята Тесла която чистя всеки месец и двете са бели.
Роси
Рейтинг: 7970 НеутралноОтпреди 30 години със сигурност се е подобрило, толкова заводи замърсители, като Кремиковци спряха да работят. Но отпреди 10 години че не се подобрява, това вече е дело на ГЕРБ.
ps
Рейтинг: 41 НеутралноАбе хора, като пишете статия за нещо като качеството на въздуха, което обективно се мери всеки ден, защо не напишете дали наистина се е подобрило или не? Каква ще е следващата статия? Че допитване е установило че гравитацията не съществува и всички пърхаме като птички? Моля сложете и обективните данни за въздуха, заболяемостта и т.н та да може да разберем до колко мненията на българите се припокриват с реалността.
Levski Levov
Рейтинг: 263 НеутралноНяма как да не е по-чист. Парка се обновява ежедневно -идват вече коли евро 5 и евро 6 -на вторичния пазар, продажбата на електрички и хибриди, макар и бавно върви нагоре.
Само някой мухъл може да каже че преди 10 години е било по-добре... и не са САМО колите.