Без доходи за гориво, без кола, без автобус? Какво е да си транспортно беден

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (128)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Транспортна бедност (за София) означава да нямаш 1 лев на ден, за да пътуваш където и колкото си искаш. Точно толкова излиза една целогодишна карта за целия градски транспорт (от 365 лв.)

  2. 2 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Тези статии са инспирирани от брюкселски чиновници, за да покажат на западняците колко добре си живеят, а колко е зле в държави като бедна България. Понастоящем обаче, ако един българин работи, получава средно 1000 евро, което съпоставено с поне двойно по-високите цени на запад за стоки и услуги обезпечава приличен живот.

  3. 3 Профил на Бубенце
    Бубенце
    Рейтинг: 720 Неутрално
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4597 Неутрално

    До коментар [#1] от "Kosta Delev":

    Поредната мазна гробарска лъжа.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2574 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lazarus":

    Ъ?

  6. 6 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4378 Неутрално

    🛴🚲🛴🚲🛴🚲

    Bukalemun
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4597 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lazarus":

    Това с тази средна заплата в кой сектор точно е и в кое населено място?

    За колко деца стига?
    Хайде малко по-умно!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на Johnnie Glupavia
    Johnnie Glupavia
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Докато в най-неразвитата икономика в ЕС, Деса Радева ходи до Париж с правителствения самолет и 20 души на държавна заплата да си купи гащи, така ще е...

    Слава Українi! Героям слава!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4597 Неутрално

    До коментар [#8] от "Johnnie Glupavia":

    Помниш ли как твоя вожд возеше едни ритнитопковци с отряд 28?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Johnnie Glupavia
    Johnnie Glupavia
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Същата работа, не е мой вожд..

    Слава Українi! Героям слава!
  11. 11 Профил на Johnnie Glupavia
    Johnnie Glupavia
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    радев, баце и доган са едно и също - след 2-3 седмици ще го видите, благодарение на стефчо...

    Слава Українi! Героям слава!
  12. 12 Профил на mwd00681360
    mwd00681360
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Транспортна бедност (за София) означава да нямаш 1 лев на ден, за да пътуваш където и колкото си искаш. Точно толкова излиза една целогодишна карта за целия градски транспорт (от 365 лв.)
    —цитат от коментар 1 на Kosta Delev


    Жителите на фАкултето или Филиповци, като верни избиратели на Фандъкова пътуват дори безплатно в градския транспорт. За тях София е като Люксембург!

  13. 13 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2733 Весело

    Ке одят пеша и ке бидет по здрави ...

  14. 14 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 784 Весело

    Мимоходом споменават и "времева бедност" - подготвили си, значи, още десет години изследвания, проучвания, комисии, заключения и доклади... Гиди гьостерица, евротъртеи безполезни...

  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    "Прекалено много време, прекарано в пътуване (наричано също времева бедност)"

    ++++

    Богатите и свръхбогатите са засегнати от времевата бедност, опитвайки се със собствени самолети и хеликоптери да я преодолеят.

    Най-богатият чех (г-н Келнер) загина в паднал хеликоптер, който е трябвало да го закара до склона, от където да скокне от стъпалото по надолнището.

    Лейди Даяна загина в Париж в дебел бенц.

    Много тузари умират в Мерцедес, затова фирмата производител си има специален отдел за бързо реагиране, който веднага идва на място да направи проучване и да съобщи пред медиите, че не са спирачките, а превишената скорост.... хиляда куршума от АК47 са пробили стъклото в една точка, противотанковата ракета е успяла или не е успяла да пробие бронята... или че бронята е пробита от втората ракета.... не е бил сложен колан.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  16. 16 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 666 Неутрално

    А аз какъв съм, след като имам два автомобила, а си карам колелото?

  17. 17 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2936 Любопитно

    До коментар [#2] от "Lazarus":

    Такива средни заплати има в София, малко по-ниски във Варна, Бургас и Пловдив. Там няма и транспортна бедност. Всичко извън най-големите градове, особено селата ....
    пп. Бях в Ница преди 2 седмици, еднократният билет за вътрешноградски транспорт и до най-близките населени места - отдалечени квартали и села до да кажем 15 км. беше 1.6 евро, автобусите и трамваите - идващи на минутатат по график, почистени и във видимо отлично техническо състояние. Какво да говорим.

  18. 18 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4241 Неутрално

    Скоро ще направим драма и от това, че някои нямат достатъчно пари за пиене - алкохолна бедност.

    Еретик
  19. 19 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 1308

    Тази дописка, за мен лично явяваща се еманация на левичарщината, е меко казано показно, що за тюрлю-гьовеч от сърпове и чукове, е в главите на брюкселските полит-комисари:
    В началото на "статията" напоително ни "обясняват", как видиш ли, дефиниция няма.
    Както по-нататък става ясно, това ни най-малко не пречи на една тумба тунеядци и "експерти" да си упражняват логореята по темата.
    Въпросът е, кой плаща на тия нищоправци!?

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  20. 20 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    Без средства за заплати, без идея? Какво е да си медия?

    " Всички тези фактори заедно водят до това, че най-трудно се оказва положението в Полша, Румъния и България."

    "... че Европейският индекс за мобилна бедност (EMPI), който класира държавите членки въз основа на напредъка им в намаляването на този вид бедност, показва, че Унгария е най-лошият случай поради ниската достъпност по отношение на цената както на обществения транспорт, така и на използването на лични автомобили.


    България е на 23-о място също заради ниската достъпност от гледна точка на цената на градския транспорт."

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  21. 21 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    Въпросът е, кой плаща на тия нищоправци!?
    До коментар [#19] от "trial_jezz":

    То се знае кой им плаша, но и от Дневник някой ще получи хонорар за преписване на глупости.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално



    Илон Мъск изглежда е най-големият времеви беден, защото е буквално навсякъде.
    На Хелуин беше наел замъка на граф Дракула в Трансилвания да празнува парти с другите световни тузари.
    Извадили са късмет, че не е изникнал вехтия Влад Тепеш, да се провикне: "фаче-маче сте дóлазиле тукашка!!?? Арии друм бун и ора екзакта!" ...... След което да ги погне с гьостерица натирвайки ги у гората.


    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  23. 23 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    От статията лъха на интелектуална бедност, но пък хонорарът си е хонорар.

    Culus capitem delit
  24. 24 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1180 Весело

    Забавна статия, започва с дефиниране на истински проблем - откъснати села, останали без транспортни услуги.
    И продължава с предложение, как баба Гица и дядо Пеньо да решат проблема си, возейки се на Uber или закупувайки електромобил.

  25. 25 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 1582 Весело

    А аз какъв съм, след като имам два автомобила, а си карам колелото?
    —цитат от коментар 16 на jmf29537805


    стиснат ,пинтия

    шегА РАЗБИРА СЕ ,
    да караш колело е здравословно

  26. 26 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#1] от "Kosta Delev":

    Стига с тази София.

    Градският транспорт, дори в големи градове като Пловдив и Варна, е на доста незадоволително ниво, да не кажа мизерен.

    А я си помислете за селата в Родопите, където ако не е теснолинейката, хората остават затворени в селото си.

  27. 27 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4138 Неутрално

    Транспортна бедност (за София) означава да нямаш 1 лев на ден, за да пътуваш където и колкото си искаш. Точно толкова излиза една целогодишна карта за целия градски транспорт (от 365 лв.)
    —цитат от коментар 1 на Kosta Delev


    София е нещо съвсем друго. Тук транспортно бедните се возят гратис от 30г. което е социален ангажимент на политиците. Примерно в Берлин картата беше 9 евро а за пришелеца гратис и си се возеха колкото искат!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  28. 28 Профил на Boriana Gecheva
    Boriana Gecheva
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не е лъжа, а цената на едногодишна карта за целия градски транспорт в София. А цената на едномесечна карта за пенсионери над 68 г. е 10 лева. Фактите са тези. И няма смисъл от политически емоции!

  29. 29 Профил на parol
    parol
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Значи, оставете София, говорим за провинцията и малките населени места.
    Преди пет години купих къщичка в едно красиво балканско село, което се намира на 28 км. от областен град. Жителите са около 500 човека, няма малцинства. Единствените работещи са кмета, попа, секретарката на читалището (която по съвместителство е и жена на кмета) и един фелдшер.
    Дневно има два автобуса до града, като цената на билета е 4 лева в едната посока, доколкото си спомням. Тази цена е непосилна за повечето жители и има хора които от години не са напускали селото. Другото интересно е, че единствената бензиностанция която обслужва три-четири села се намира на 20 км. Ако искаш да заредиш с гориво трябва да минеш едни 40 км. и да похарчиш 7-8 лева. Аптека официално няма, а лекарския кабинет е превърнат в такава, като идващия два пъти седмично доктор зарежда с разни илачи, а фелдшерът ги продава с надценка.

    АБПРП - Активен борец против рашизма и путинизма
  30. 30 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Какво искаха да ми обяснят? Че "обществения транспорт" в България не струва? Ми не, не струва. Нашите убавци на местно ниво взеха евро парите за "оправяне" на градските транспорти и нищо не направиха. Ако им дадете още и тях ще вземат и пак нищо няма да направят. А за "оправяне" на връзките между населените места на никой не му и хрумва, макар че имахме Велик Магистралостроител ама той се ограничи само в полагане на известно количество нискокачествен асфалт за още повече евро и други пари. Затова и всеки българин се е сдобил с някакъв или няколко смърдялника с които си джитка напред-назад свободен като вятъра, гази деца, майки с колички и старци по пешеходни пътеки и се претрепва по раздрънканите пътища на родината и хич не му дреме. Не знам такъв тип бедност как могат да я кръстят големите евро незнамкависи сигурно "институционална бедност" - това когато хем плащаш здраво за наличието на институции дето да "оправят" това-онова, хем няма и за всичко се "оправяш" сам. И после, след като за пореден път си се "оправил" сам, горд от свършената работа се тупаш в гърдите и питаш "Кой АЗ ли съм еди какво? НЕЕЕ! Аз съм си оправил и на мен всички ми е в ред!"

  31. 31 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално



    гр. Плевен обаче има супер обществен транспорт, базиращ върху модерни Шкода тролейбуси, използващи платформата "Соларис" на Мерцедес.
    Климатизирани, с безжичен интернет и винаги може да намериш място да седнеш.... доста по-добър от Франкфурт, където се вози всякаква сволач. Нормалните хора са принудени да се придвижват или със автомобил или велосипед или са прости.... избягвайки на всяка цена обществения транспорт.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  32. 32 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Още храна за размисъл на брюкселските чиновници в топлите им службици - книжовна бедност, духовна бедност, сексуална бедност, мебелна бедност, хранителна бедност…

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    *** или с велосипед или са пешаци....

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  34. 34 Профил на hieros_logos
    hieros_logos
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Брюкселяците ме кефят здраво как се гаврят. Сега, пичове ще плащате акцизи 60-70% от цената на енергията и само нови коли, които оскъпяваме нарочно на всеки три-четири години, градския транспорт също трябва да е само "екологичен", ама ако общините не могат да си го платят -сори. Токът и той е скъпичък щото такъв е пазара, дето е по нашите правила. И, о пичове имало транспортно бедни. Сега да оправим и този проблем. Начи Юбер и електрички е решението, да знайте. И смарт драйвинг енд шеринг за баба Гуна. И естествено доклади и екселски таблички...
    Евалата брюкселяци....

  35. 35 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1450 Любопитно

    Не е много по темата, ама в София се опитват да направят хиляди транспортно по-бедни, карайки ги да ходят в офиси, за да могат да чукат по клавиатурите под зоркия поглед на шефа, вместо вкъщи в хола по гащи.

  36. 36 Профил на proudbulgarian
    proudbulgarian
    Рейтинг: 283 Любопитно

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Взимам 2300 лева заплата и отделно 2300 лева пенсия, така че си живея добре! Мързеливите си пишет тука и зяпайте тавана!

  37. 37 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Любопитно

    "Липса на наличен транспорт (липса на възможности за транспорт или нередовен транспорт);
    Липса на достъп до транспорт (например за хора с увреждания);"

    Странна статия!
    Горните две причини са абсурдни в нормалните европейски държави, може би в някой нови източноевропейски да важат но личното ми мнение е, че това са изключения. Финансовите също ми изглеждат нереа;лни, за повечето държави ако си толкова беден получаваш някакви помощи, включително за транспорт...

  38. 38 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lazarus":

    Всъщност стоките на запад са с по-ниски цени отколкото във България, виж услугите са обикновенно по-скъпи.

  39. 39 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Става въпрос по-скоро за малките населени места, които са отдалечени от града. На село няма лекар, няма аптека, институциите са в града и др. До много села въобще не ходи автобус, а хляба го карат два пъти в седмицата.

    Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
  40. 40 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#15] от "Нинов":

    Не ми е известно за много успешни атентати на лица движещи се в брониран автомобил, тези твои писания са неверни.

    "хиляда куршума от АК47 са пробили стъклото в една точка,"
    Този пример е напълно нереален , освен това показва, че идея си нямаш от подобен транспорт..

  41. 41 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Весело

    До коментар [#16] от "jmf29537805":

    "глупав", може би?

  42. 42 Профил на Питър Паркър
    Питър Паркър
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Ами колелото?

  43. 43 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1222 Любопитно

    Който няма пари за транспорт да ходи пеш. Или да се хване на работа.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#40] от "ryk511146816":

    Алфред Херхаузен.... чувал ли си за него?

    Herrhausen was killed by a sophisticated roadside bomb shortly after leaving his home in Bad Homburg on 30 November 1989.[4] He was being chauffeured to work in his armoured Mercedes-Benz, with bodyguards in both a lead vehicle and another following behind.[1] The 7 kg bomb was hidden in a bag on a bicycle parked next to the road that the assassins knew Herrhausen would be traveling in his convoy. The bicycle had been consistently parked sans explosive in the same location along Herrhausen's route for an extended period of time before the assassination, and it was therefore ignored by Herrhausen's security. The bomb was detonated when Herrhausen's car interrupted a beam of infrared light as it passed the bicycle. The bomb targeted the most vulnerable area of Herrhausen's car – the door where he was sitting – and required split-second timing to overcome the car's special armour plating. The bomb utilized a Misznay–Schardin mechanism. A copper plate, placed between the explosive and the target, was deformed and projected by the force of the explosion. The detonation resulted in a mass of copper being projected toward the car at a speed of nearly two kilometers per second, efficiently penetrating the armoured Mercedes. Herrhausen's legs were severed and he bled to death.

    Members of the Red Army Faction claimed that Vladimir Putin was their handler in Dresden.[5][6]

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  45. 45 Профил на lemans
    lemans
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Мдам - много "олевя" Дневничето напоследък ... ;)

  46. 46 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 958 Любопитно

    От всичките тези словесни тъпизми разбрах, че съм лимузино-беден, също и златно-платинено- и басейново-беден...😕 Утре чакам да ми обЯснят, че съм властово-беден поради липса на (бивши) комунисти в родовете ми...😌😕😕😕

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  47. 47 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    Транспортно беден?! Абе вие да не сте МАААЛОУМНИ бе? Като си беден, си беден, енергийно, транспортно, хранително, обувково....всякакво

  48. 48 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#43] от "БМЗ":

    ...когато си на 62 примерно и са те съкратили от работа, като вече те болят и двата крака и гърба, не е точно толкова лесно, ще го разбереш един ден

  49. 49 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#44] от "Нинов":

    В интерес на истината съм запознат с конкретният случай. Комбинация е от изключителна прозорливост на атентаторите, които "конструират" с подръчни средства вид противотанков боеприпас и пълната мърлящина на охраната.
    Бронираният автомобил си е свършил работата, ако ти си разбиращ щрше да знаеш, че този и в танк да беше пак щеше да има поражения. Ако си спомням правилно освен всичко останало атентаторите бяха измислили и самоактивиране на бомбата от самият конвой, за да може да бъде ударена точно охраняемата личност.

    Това което описваш е изключение и всъщност е пълен провал на охраната...

    Не се напъвай, личи си, че не си запознат с материята, колкото и да се пробваш ще предоставиш още доказателства за липсата на познания.

    ПП Не съм сигурен, че този беше в Мерцедес, ако не бъркам е бил в бронирано БМВ 7ма серия, но пак казвам не съм сигурен в марката, просто имената на охраняваните не ги помня, а описаният от теб случай е много специфичен и там май беше бмв, не че има значение.

  50. 50 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#49] от "ryk511146816":

    Да, погледнах отново, мерцедес е, не е бмв...

  51. 51 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2789 Неутрално

    Но е ясно, че транспортната бедност ще се задълбочава заради Зелената сделка от една страна, и заради кризата с енергийни доставки.
    *
    Ха, дойдохме си на думата. Първо енергийна бедност, а сега и транспортна, предизвикана от зелената сделка за "спасяване на климата", налагана единствено в Европа. Сега тепърва ще видим последиците от различните видове помощи, раздавани на калпак. Някой трябва да ги плаща и това са следващите поколения. Европейците ще плащат издръжката на многобройните семейства от Африка, за чистотата на планетата (за която никой друг освен развитите държави не плаща), за зелените технологии и т.н.и т.н.
    А по селата в България отдавна действат нелегални таксита, които събират 3-4 души в определено време на определено място. Тях статистиката не ги лови.

  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#49] от "ryk511146816":

    Окей, със служители от бълг. НСО няма да споря.

    Просто исках да спомена, че много знакови личности умират в Мерцедес, бил той обикновен или брониран... дори и в майка България в миналото.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  53. 53 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 2128 Гневно

    "в намаляването на този вид бедност, показва, че Унгария е най-лошият случай поради ниската достъпност"

    Стигнах до този абзац и разбрах, че съм си загубил времето с този политически буламач направен от някой от безбройните добре платени хора на дедко Шорош.

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  54. 54 Профил на peen40
    peen40
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#26] от "Rational":

    Е,и?Избрали са си да живеят в планината.Да им субсидираме хеликоптерен транспорт ли?

  55. 55 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Субсидии за електрически автомобили, субсидии за гориво и още скоростни булеварди? Не. Достъпният за повече хора транспорт е алтернативният на автомобилите - да можеш да стигнеш до влак, редовно да идва градски транспорт близо до теб, да можеш да се метнеш на колелото или да вървиш, за да стигнеш в разумно време. И разбира се градът ти, селото ти, да има организирани такива услуги и работни места, че да не се налага да пътуваш твърде дълго време независимо с какво превозно средство.
    Европейски столици и големи градове развиват концепции като "15 минутен град", успокояват движението повсеместно до 30 км/ч, изграждат велосипедни магистрали и още и още начини, за да позволят на хората да се придвижват по активен начин - без прекалено замърсяване на въздуха, без застоял начин на живот и здравните последици от тях.

  56. 56 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 958 Любопитно

    гр. Плевен обаче има супер обществен транспорт, базиращ върху модерни Шкода тролейбуси, използващи платформата "Соларис" на Мерцедес.Климатизирани, с безжичен интернет и винаги може да намериш място да седнеш.... доста по-добър от Франкфурт, където се вози всякаква сволач. Нормалните хора са принудени да се придвижват или със автомобил или велосипед или са прости.... избягвайки на всяка цена обществения транспорт.
    —цитат от коментар 31 на Нинов


    В Бургас отдавна така, с много повече буси и линии.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  57. 57 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#52] от "Нинов":

    Недей спори, и не съм служител на български сили за сигурност.
    Обикновенно в Европа автомобилите които се използват за охрана и от т.н от теб известни личностти са от няколко ограничени марки.

    Не става ясно каква е цялата ти едея да го пишеш това особенно под подобна статия, дано ти си знаеш...

  58. 58 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#54] от "peen40":

    Зависи каква е основната цел. Канада и някой скандинавски държави точно хеликоптерен транспорт субсидират за живеещите на север техни граждани, това го правят с цел да има някакво човешко присъствие на по-широка територия ...

    Много държави умишленно и много правилно субсидират общественият транспорт до селата и съответно имат по-висок процент селско население, а не 90% от населениет да е навряно в най-големите 2-3-4 града...

  59. 59 Профил на linard
    linard
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#24] от "Yotce":

    Не е така.
    Реално в селата около населеното място, където живея, са сложили в центъра по една пейка, надписали са я, че е за съвместно пътуване, обозначена е със знак с показалец, за пътуване на автостоп.
    Сядаш на пейката, някой друг от селото като минава, спира и те взема, ако пътува в твоята посока.
    Защото има села, които и на 25 км от града, ако нямат релси и гара, транспорта им е само 3 пъти на ден. Говоря за Германия.
    Колкото до изследователите и омразата към " безполезната" им работа, много от тях обработват данни, които отиват за планиране и на пътна инфраструктура.
    Ако отвориш гугъл мапс и сравниш пътната мрежа на страните на западната част на Европа и, да кажем, с тази на Русия, ще видиш за какво ти говоря.
    Ще установиш, че към Москва вървят едни магистрали и между лъчите почти няма междинни пътища, докато в западната част на Европа е равномерно разпределено пространството с второстепенни и дори третостепенни пътища.

    Не разбирам това накокошинване срещу смислени опити да се намали неравностойното положение.
    Много хора в селата в България са просто изоставени.
    Младите, които нямат собствен транспорт, а автобуса им за връщане, последния за деня, след работа или след каквото и да е там, от града ако е в 17 ч., какво правят?
    Преместват се да живеят в града при първа възможност.
    И къде са патреотарите в парламента дето ги боляло, че умира българското село?!
    Те се занимават с Русия и любовта ни към нея...
    Дори не говоря за пенсионери, които нямат по селата аптеки, за всяко елементарно нещо трябва да ходят до града и автобусите им са редки.
    Те имат съвсем други проблеми- чакане с часове по спирки, липса на обществени таолети и така нататък, ако си откъснат от залъка и дадат 2-3 лева за пътуване в едната посока.
    Те не си правят карти, ако не пътуват често.

    Както и да е, стана по-дълго, от колкото исках, но да си крием главата в пясъка и да отричаме е глупаво.

  60. 60 Профил на linard
    linard
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#53] от "georgievb":

    Добре, а ти колко често си в Унгария по селата?
    Дори в Будапеща, ако минеш към олющените квартали, ще ти се стъжни...

  61. 61 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#57] от "ryk511146816":

    Значи аз си имам моя си теория, според която колкото по-богат и/или известен е човек, толкова по-големи трудности има да се движи безопасно в общественото пространство.... било с автомобили или летателни апарати.

    Ти изкочи из зад ъгъла и ме наръфа на тема "бронирани автомобили".
    Това обаче е малка част от голямата картина.

    При летателните апарати обаче свири музиката - там списъка на загиналите в малки лични или корпоративни самолети е огромен.
    Например мосю Мустаж, бившия шеф на петролната корпорация Тотал на л-ще Шереметиево преди там няколко години. Друга знакова самолетна катастрофа е с шефа на итал. петролната корпорация ЕНИ. После един куп милионери и милирдери вкл. и български пилотиращи собственоръчно някакви чесни.... его е и чехът Келнер дето се преби на хелиски.... дори и Владо Каролев дето беше напът в планината.
    Дори бат Бойко го мислехме преди време, когато кръжеше над Варна щот самолетът не можеше да изкара колесника.

    Моята теория е, че много богатите и успешни човеци преоценяват собствените си възможности и недооценяват рисковете на придвижването от точка А до Б, било то пеш, с велосипед, мотоциклет, автомобил, хеликоптер, самолет или дори космически кораб.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  62. 62 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    Картата за градския транспорт в София може и да е достъпна, но господата и дамите, които издават разрешителни за строеж и които внасят промени в подробните устройствени планове са за бой понеже уплътняваме кварталите по големите градове, но не планираме разширение на градския транспорт понеже на доста места буквално няма място как да мине автобус, да не говорим за спирка.

  63. 63 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#61] от "Нинов":

    "Значи аз си имам моя си теория, според която колкото по-богат и/или известен е човек, толкова по-големи трудности има да се движи безопасно в общественото пространство.."

    Много време ли ти трябваше да я конструираш? Викаш успял си да достигнеш до извод, че водата е мокра...
    Да, горното е напълно вярно.

    "Моята теория е, че много богатите и успешни човеци преоценяват собствените си възможности и недооценяват рисковете на придвижването от точка А до Б,"
    Предполагам не използваш коректно "преоценяват", предполагам искаш да кажеш "надценяват"?
    Моите впечатления са, че богатите и успешните се справят прекрасно, като просто си плащат на други хора да вършат тези неща вместо тях. Те се движат в пъти по-безопасно и сигурно от нас, статстиката го доказва, а твоите писания се дължат на публичността, която всяко свързано с тях нещо придобива.
    Никой не бише ако ти си спукал гума на магистралата, но ако правителствен самолет има дребна техническа неизправност това влиза в новинарският поток...

  64. 64 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 6112 Любопитно

    Тротинеткаджиите транспортно бедни ли са?

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  65. 65 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5361 Любопитно

    Значи, оставете София, говорим за провинцията и малките населени места.Преди пет години купих къщичка в едно красиво балканско село, което се намира на 28 км. от областен град. Жителите са около 500 човека, няма малцинства. Единствените работещи са кмета, попа, секретарката на читалището (която по съвместителство е и жена на кмета) и един фелдшер. Дневно има два автобуса до града, като цената на билета е 4 лева в едната посока, доколкото си спомням. Тази цена е непосилна за повечето жители и има хора които от години не са напускали селото. Другото интересно е, че единствената бензиностанция която обслужва три-четири села се намира на 20 км. Ако искаш да заредиш с гориво трябва да минеш едни 40 км. и да похарчиш 7-8 лева. Аптека официално няма, а лекарския кабинет е превърнат в такава, като идващия два пъти седмично доктор зарежда с разни илачи, а фелдшерът ги продава с надценка.
    —цитат от коментар 29 на parol


    И какво да работят в балканското село, особено ако са останали само възрастни? Ако са млади с какви компетенции и образование са?

  66. 66 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 240 Весело

    До коментар [#46] от "Йоаникий":

    Ако ходиш с тапи в ушите на mp3 вероятно си Hi-Fi и Нi-End беден :)

  67. 67 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 6112 Любопитно

    До коментар [#46] от "Йоаникий":Ако ходиш с тапи в ушите на mp3 вероятно си Hi-Fi и Нi-End беден :)
    —цитат от коментар 66 на enter_k


    А ако тапите за уши са ти Bose, каквито има Norman Grants?

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  68. 68 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 6112 Любопитно

    А аз какъв съм, след като имам два автомобила, а си карам колелото?
    —цитат от коментар 16 на jmf29537805


    Ако колелеото ти е Specialized, каквото има Norman Grants, не си транспортно беден.

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  69. 69 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#63] от "ryk511146816":

    Какво лошо има в това, някой да каже, че водата е мокра?

    или според теб трябва да коментит висши теми от рода каква кристалинна структура има определеният вид вода? .... според японците Масару Емото и Хатори Ханзо.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  70. 70 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#49] от "ryk511146816":Окей, със служители от бълг. НСО няма да споря.Просто исках да спомена, че много знакови личности умират в Мерцедес, бил той обикновен или брониран... дори и в майка България в миналото.
    —цитат от коментар 52 на Нинов


    това е малко като "колкото по-голям номер обувки носите толкова по-богат може да сте". Понеже мъжете изкарват повече от жените, а мъжете имат по-големи стъпала следва, че се случва това. Богатите не се возят в Дачии или Рено и съответно загиналите в Мерцедес са непропорционално повече.

  71. 71 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 471 Неутрално

    "в намаляването на този вид бедност, показва, че Унгария е най-лошият случай поради ниската достъпност"Стигнах до този абзац и разбрах, че съм си загубил времето с този политически буламач направен от някой от безбройните добре платени хора на дедко Шорош.
    —цитат от коментар 53 на georgievb


    Центърът е страхотен, но олющен. Останали са им страхотни сгради от времето на империята, но не могат да ги поддържат. В София не останаха, а от останалите има оправени. Мисля си, че някои богати се усетиха, лукс не е апартамент в затворен комплекс или в полите на Витоша, а къща в центъра на София. От тези има малко, докато в полите на Витоша място много за роене на комплекси.

  72. 72 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#70] от "lcj441103717":

    Богатите предприемат много повече пътувания, не само с мерцедес, но и всякакви други апарати вкл. ски и сноуборд.

    Рисковият подход, донесъл успехи в бизнеса, може да се окаже фатален при движение в пространството.
    Някои от тях са истински адреналин манияци.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  73. 73 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#69] от "Нинов":

    Нищо лошо няма, време се губи излишно...

  74. 74 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    При това положение отпадате, ако сте пенсионер, трудно подвижен, човек с увреждания, болен или гладен.
    За млади и прави българи, които работят на 5-6 км от дома и местността не е планинска, решението през топлата част на годината е велосипед.
    През студената част, ползване на градски транспорт, за предпочитане с карта, а не с билет.
    Всеки сам решава този проблем.
    Държавата нищо не може да направи.
    Общината пък най-малко.
    Тя има други задачи, да разпределя нашите пари на свои фирми и в свои джобове.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  75. 75 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    До коментар [#3] от "Бубенце":

    Напомняш ми са Смоки и песента им "Ху дъ фък ис Алис"
    ------
    https://www.youtube.com/watch?v=8VpF5kSDQjQ

    Истината рано или късно излиза наяве.
  76. 76 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Любопитно

    До коментар [#72] от "Нинов":

    Вярно ли?
    Викаш търсещите адреналин хора са безрискови, но ако са богати са в риск?

    Да ти кажа обратното е, когато са богати риска е по нисък, да разгледаме твоите два примера.
    Мерцедес и луксозна марка, цената е по-висока спрямо другите марки автомобили, това позволява серийно мерцедесите да са с повече системи за сигурност и самите автомобили да са по-солидно и качественно изработени включетелно да са по-тежки, всичко това намаля риска.
    Богатите хора които отиват да карат сноуборд не са сами и са с по-добро покритие при възникване на инцидент, все пак когато имаш хеликоптер . който те е качил да се спускаш същият е на разположение и ако трябва да те спасят...

    Та понеже ми стана любопитно сподели да видим какви други мисли имаш?

  77. 77 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    В допълнение към 74 трябва да кажа, че общината трябваше досега да е осигурила по основните пътни артерии отделени от пешеходците алеи за велосипеди !!!
    Велоалеята не може да се съчетае нито с пътното платно, нито с тротоара !
    Това е много важно иначе съм била свидетелка на инциденти в които колело е съборяло възрастна жена на земята с всички последствия, болници и т.н.

    Истината рано или късно излиза наяве.
  78. 78 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Тези статии са инспирирани от брюкселски чиновници, за да покажат на западняците колко добре си живеят, а колко е зле в държави като бедна България. Понастоящем обаче, ако един българин работи, получава средно 1000 евро, което съпоставено с поне двойно по-високите цени на запад за стоки и услуги обезпечава приличен живот.
    —цитат от коментар 2 на Lazarus


    Оказва се (статистически данни), че:
    1) "работещите" чрез данъци/такси/вноски върху "печалби/доходи" осигуряват 99% от всички приходи в държавният бюджет и социалните фондове (пенсии, болнични, безработица, и други), защото "работещите" плащат около 50% от получените нетни "печалби/доходи"...
    2) "рентиерите" чрез данъци/такси/вноски върху "богатството" осигуряват само 1% от всички приходи в държавният бюджет и социалните фондове (пенсии, болнични, безработица, и други), защото "рентиерите" плащат около 1% от пазарната стойност на "богатството"...
    :
    "богатството" - всякакви активи с пазарна стойност над 10'000 евро (недвижими имоти, движимо имущество, пари и други ценности над 10'000 евро/единица)...
    :
    "работещите" - лица/фирми, които реално създават благата (богатството)...
    :
    "рентиерите" - лица/фирми, които само изсмукват благата (богатството)...
    :
    а резултата сега е следният:
    90% имат доходи под 2'000 лева/месец през 2021 година
    (70% са "работещите бедни" и 20% "бедна средна класа")
    а именно:
    1% (66’030) получават над 6'000 лева/месец...
    9% (594’269) получават от 2'000 до 6'000 лева/месец...
    20% (1’320’598) получават от 1'000 до 2'000 лева/месец...
    70% (4'622’093) получават до 1'000 лева/месец...
    :
    100% (6'602’990) от 8'258’712 гражданите c ЕГН/ЕСГРАОН
    :

    ""Човек може да стане домашен любимец за машините""
  79. 79 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 937 Весело

    До коментар [#16] от "jmf29537805":
    ами продай ги, и цена ще хванеш

    Тиква под наем.
  80. 80 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 937 Весело

    До коментар [#31] от "Нинов":
    пич ела в Бургас, много по напред е от дагето

    Тиква под наем.
  81. 81 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    Докато в най-неразвитата икономика в ЕС, Деса Радева ходи до Париж с правителствения самолет и 20 души на държавна заплата да си купи гащи, така ще е...
    —цитат от коментар 8 на Johnnie Glupavia


    А с Фалкона Буцефал разхождаше една сръбска певачка. На една сръбска мутра жена му.
    Цеца.

  82. 82 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#76] от "ryk511146816":

    Значи най-богатия чех, Петр Келнер се преби на хелиски..... всички други превозни средства са го опазили, но той видите ли е решил да се захване със супер екзотично занимание.

    Каролев пък се преби в планината... пеш.

    НСО например карат там бронирани мерцедеси, но изглежда правят страшно много поразии докато ги шофират.

    Това, че мерцедесът е сигурен апарат, не опазва задкормилното устройство да е пълен идиот... което е факт много често.

    Рискът се мултиплицира, когато се занимаваш с прекалено много дейности: като бързо шофиране на вавтомобили и мотоциклети, ползване на самолети, особено собственоръчно пилотирани, каране на ски, сноуборд, планинско катерене, бързи морски катери, и тез мотори с четирте колела (как им беше името???) - с тях страшно много народ се прецаква, като се катурнат по баира и се търкалят.
    Бедните хора намат достъп до всичко това.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  83. 83 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    ...Дневно има два автобуса до града, като цената на билета е 4 лева в едната посока, доколкото си спомням. Тази цена е непосилна за повечето жители и има хора които от години не са напускали селото......
    —цитат от коментар 29 на parol


    Ако 4 лв са му непосилни за какво му е да ходи до града? Да, известно е, че у нас има бедни хора, но си мисля че те имат и свои близки, и не е задължение на обществото да ги осигурява, след като цял живот не са работили.

  84. 84 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Смешно е за българските малки по размери градове, вкл. София да се говори за транспортна бедност. Има велосипеди, а може и пеша. Пенсионерът няма бърза работа. Проблемът със слабонаселените села е, че нерентабилно да се поддържа какъвто и да е обществен или частен транспорт, при положение, че през 99% от времето автобусът е празен. Написаното, уж като израз на някаква грижа за "транспортно бедните", накрая избива в политическа пледоария. Посочени са и "обичайните" заподозрени: България, Румъния, Полша, Унгария.

  85. 85 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Весело

    До коментар [#82] от "Нинов":

    Нинов, има доволно много богати хора на този свят и всички те са смъртни, както нас. Нормално е да има нещастни случаи при тях, но статистически те са по-малко отколкото са при небогатите правещи същите неща.

    Изваждането на отделни случаи или на такива извън контекст нищо не доказва освен, че си зациклил в някаква своя идея и всякак се убедиш , че си прав.

    След като откри , че водата е мокра, сега се опитваш да изведеш вярност на принципа, че физиката действа и за богатите ли? Добре.

    Ако се интересуваш, ще си разбрал, че богатите се развличат много повече и на много по-екзотични места и неща и факта, че нещастните случаи са толкова малко всъщност доказват, че са в пъти по-защитени, което също е физика.
    Бъди колкото си искаш умен и отговорен, а богатият да бъде колкото може прост и безотговорен, докато ти си в 900 кг. смарт, а той е 4,5 тона брониран мерцедес, без значение е, че той е виновен за катастрофата, резултатът е, че той ще оживее, а ти във смарта ще си мъртъв, елементарна физика, той е в 5 пъти по-тъежък автомобил при сблъсъка и да ако вместо във смарт се забие в колона на тунел, той ще е мъртъв, както стана с Даяна...

    Хайде продължавай да откриваш, че водата е мокра и да се напъваш да си доказваш, че богатите са в по-висок риск от смърт при инциденти...

  86. 86 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#85] от "ryk511146816":

    Значи човек може да умре само веднъж.

    Рискът се увеличава с броя на действията, които правиш... пропуснах каране велосипед в планината и конеезда.
    Моите познати скиори например всички имат сериозни повреди от ски.

    Сталин например е трябвало да приеме парада на победата на кон, но на тренировките конят го е хвърлил, от което Коба е получил сериозни наранявания, след което Жуков е трябвало на бъде не коня.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  87. 87 Профил на svetlio26
    svetlio26
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#31] от "Нинов":

    Колега Нинов,

    Позволете да изкоча из зад ъгъла и без да въ ръфам скромно и добронамерено да попитам за нещо друго. Как най често се решава проблема с catalytic converter thefts?
    Срещали ли сте (или чували отзиви сред ваши познати) заваряване на арматурна пръчка фи 8 с "мустачки" по протежение на цялата изпускателна уредба?

    Поздрав

  88. 88 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#86] от "Нинов":

    Нинов, това безппорно е вярно.
    Твоята тезе е, че богатите са в по-висик риск ЗАщОТО са богати. Не, не са и тази теза не е вярна.
    Ако един небогат човек има 1000 скока с парашут и един много богат също има 1000 скока с паръшут риска е или еднакъв или по-малък за богатия, защото той може да си позволи по високо качество.

    Да вземем поредният пример , който даваш каране на ски. Казваш всичките ти познати са претърпели някакъв инцидент и в резултат имат някакви травми, явно ските са рисково занимание, сега колко скиори които имат малшанса да се контузят като Михаел Шумахер имат възможност след това да са живи, защото той е жив и е жив защото е богат, бедният с подобна травма не може да си позволи подобни грижи и лечение...

    Тезата ти е грешна, богатите не са в по-голям риск, защото са богати, в по-голям риск са всички и бедни и богати които са адреналин джънки, но ако си такъв, по-добре да си богат, защото ползваш по-качествено оборъдване и имаш достъп по повече и по-добри услуги...

  89. 89 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    "Унгария е най-лошият случай"

    Шок и ужаст! Цената на браЦките руски горива явно е значително по-висока от обявеното. Орбан май осра пейзажа. Вучич завалията и той все по-често говори за диверсификация и за азерски газ. Що тъй другари? 😊

  90. 90 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#88] от "ryk511146816":

    Ами аз говоря от лични впечетления, установявайки, че богатите се стремят да не пропуснат нещо и постоянно са в движение.... и неволно увеличават риска.

    Докато бедните буксуват в битовизми: да набавят насъщния... през свободното си време зяпат телевизия, псуват по форумите на тема "Левски - ЦСКА" или Русия-Украйна.... залагане на мачове им е адреналинът, както и пафкане на цигаре...

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  91. 91 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#84] от "Oggie Petkov":

    Туй, че писанието е трогателно-смешно, пълно с глупости и измукано от евробюрократските пръсти е повече от вярно, но от друга страна -

    Смешно е да се приема по принцип, че всички са млади, здрави и прави.... Смешно е и да не се забелязва липсващата пешеходна и вело инфраструктура и да се предлага транспортните проблеми да се решат, като се кара колело или се ходи пеша. То пък и как ли да я забележи човек - нали липсва. Смешно е ако сам пътуваш само на кратки разтояния да приемаш, че всички градове са малки и всички места за стигане до тях да близко. Малка справка - най-дългото разстояние вътре в рамките на моя град, който не е София е над 40 км. и хич да не е, е малко тегаво с колело да ги диша човек всики пушеци и миризми толкова дълго време, а пеша в рамките на един ден - едва ли е възможно. Но на доста хора се налага да ги минават тези километри. Единствената полу-работеща алтернатива, ако може да се нарече така е да се настани човек в задръстването с личния смърдялник, щото пък с автобус би загубил над два часа за преодоляване на разстоянието. Смешно е, ако всеки ден ползваш колело да не си забелязал, че почти няма деца или старци на колело по пътя, а ако някой от споменатите възрастови категории случайно се появи, подсъзнателно да изтръпваш като го гледаш. А да се разполага нашироко с чуждо време е най-малкото - цинично! И какво - имат време скапаните пенсии - да дремят в пек и студ с часове по спирките на градския транспорт. Келешите - каква им е работата - да се тъпчат в миризливия автобус като сардели - тъкмо не плащат за билет като са натъпкани така. Родителите с малки деца - ми да не са ги правили, ако нямат личен авомобил да ги возят насам-натам. Куците, кьоравите и сакатите - сега и за тях ли да мислим... И въобще - да се оправят бе - аз как съм се оправил?

  92. 92 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Весело

    До коментар [#90] от "Нинов":

    Рискът Нинов е един и същ. Ако увеличиш честотата на извършване ще увеличиш вероятността от злополука, но рискът няма да се промени.
    Даже е обратното, ако си по-богат поради наличието на финансова възможност има шанс да намалиш риск просто използвайки по-ниско рискова екипировка и т.н.

    Цялата ти теза, че бедните не могат да умрат от задавяне с телешк Кобе, защото не го консумират е фактологически вярна, да когато не консумираш Кобе шансът да се задавиш с него и умреш е 0, докатоо богатите които го консумират има шанс да се задавят и умрат от него. Но реалността е, че богатите се хранят като цяло с по-качвствена храна и не само има по-нисък риск да умрат от задушаване с храна, но и ще са по-здрави и ще живеят по-дълго, което не изключва наличието на единични случай свръхбогати които ще умрат от хронично състояни породено от лоша диета...

    Тук важното е статистиката, а тя безпорно показва, че богатите като цяло живеят доста по-добре...особенно когато става дума затемата на статията , а именно придвижване и транспорт...

  93. 93 Профил на Петя Янчева
    Петя Янчева
    Рейтинг: 675 Неутрално

    А какво да кажат тези с тротинетките - ако дохода им е нисък и не моят си купят електрическа и все добутват с един крак? А онези дето не им стигат доходи за нови гуменки да ходят пеша, че често в големите градове от задръсването, ходенето се оказва по бързо придвижване.

  94. 94 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#92] от "ryk511146816":

    Да, ама аз не говоря за продължителност на живота като цяло, а само, че начина на живот на богатите увеличава риска да се прецакат при джиткане (статията е за придвижване).
    Просто, защото при бедните е нула.
    Те не ходят на хелиски.
    Те не изкачват Еверест.

    Богатите наваксват при останалата част като храна, чист въздух, чисто и безопасно работно място, както здравеопазване (профилактика & лечение), които са важните елементи.

    Например много от моите познати, работещи в НРБ при НХК Плевен си заминаха на 50 - 60 годишна възраст.
    Работното място си каза тежката дума.
    Даваха им навремето кисело мляко и лоши битови.
    Никой не предполагаше, колко е вредно това производство.

    Най-вредно работно място имаха ликвидаторите на АЕЦ Чернобил с лопатитите и кирките през 1986 г.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  95. 95 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#94] от "Нинов":

    Мда, поради някаква неизвестна за мен причина не можеш явно да разбереш, да пробвам още веднъж.
    Рискът не се влия от това извършващият дали е беден или богат, нито се влияе от честотата/броят извършвания.
    Рискът да не ти се отвори парашут при скок е да кажем 5%. Ако си богат или беден е 5%, ако си скочил веднъж или си скочил 1000 пъти риска е...да 5%.

    Сега вероятността да не ти се отвори парушута при 1000 скока е по-висока отколкото при един или при 10 скока, но риска си е същият...

    Вероятността да стане нещо чиято причина е човешка грешка при повтаряне на едно нещо във времеви период и обследвана и е изведена зависимост, графично зависимостта представлява крива, парабола като вид. Вероятността от човешка грешка е висока когато човекът извършващ е неопитен и същото когато е прекалено опитен, причините са различни но вероятността е еднаква. Вероятността от грешка, човешка е най-ниска когато човекът е с натрупан опит но не и прекалено голям...

    Бедните са изложени на същият ако не и по-висок риск от богатите при движение, защото те нямат избор. Качваш се на самолета от редовните линии и се молиш пилота да е О.К., подръжката да е О.К. самолетния дизайн и производствен контрол да са О.К но нищо не можеш да решиш.
    Богатият пътува частно и буквално може сам да вземе и да приведе в изпълнение решение за полета, преди да излети избира сам пилотът си на база много повече информация, може да работи с избор на самолета, може да провери подръжката, може даже да си избере и да си подържа самолета много по-качественно, може ако си реши да вземе втори резервен екипаж и т.н., всяко от тези неща намаля риска, да не говорим че повечето частни реактивни самолети са в много по-надежни от тези които го играят въздушни автобуси...

  96. 96 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#94] от "Нинов":

    "Те не ходят на хелиски.
    Те не изкачват Еверест."

    Това не е придвижване, това е спорт или приключение...

  97. 97 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#95] от "ryk511146816":

    Най-богатите българи от прехода умряха на булевард България в колите си засипани от куршуми.

    Илия Павлов също загина от куршум като пешеходец.

    Тези хора влизат в много рискова група... Тоест вероятността е огромна най-богатият българин да не достигне старини.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  98. 98 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Весело

    До коментар [#97] от "Нинов":

    Вярно ли това са ти примери?
    Поръчкови убийства като пример за риска при използване на транспорт?

    Мда, аз се обърках явно да си мисля че с разумен човек си комуникирам..

    За българите явно е вредно да ходят на покупки в чужбина, че Поли Пантеф го застреляха в Аруба, Самоковеца в Амстердам, да ви се чуди човек на вас немците как се престрашавате да почивате в чужбина, ти как не трепереш от страх да не те грумнат на остров Майорка, таска де ?

    Благодаря ти Нинов за дискусията...

  99. 99 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#98] от "ryk511146816":

    Ами трябва да гледаш нещата от гледната точка на Илия Павлов, който не може само да седи в помещение, а трябва да излезе и да иде до някъде.
    За него това е същия резултат като при мен и теб като искаме да идем от точка А до точка Б.
    При тях обаче си сака бодигарди, бронирани (няколко) автомобила със същите рег.номера.
    Преди години пред френския лицей в София видях страхотни стойки с тузрски деца, които ги стоварват за училище.

    Всички ние сме участници в движението, оставящи своя отпечатък.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  100. 100 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 1377 Весело

    До коментар [#99] от "Нинов":

    Добре Нинов, жив и здрав, през няколко стоянки има една яхта като я гледам е едно 10 тина милиона евро, собственикът е 60-65г. шофира сам един мерцедес МЛ първата генерация, 16-17 годишен автомобил, отивам да му кажа от коя гледна точка трябвало да гледа живота...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK