"Според някои поляци обаче не бива да се бяга от историята, включително от епизодите, в които хората са страдали." ============== В България няма турски паметници, но историята не е загубена. Паметници се правят на хора и събития, към които обществото има положително отношение.
Историята си е там, никой не я маха и никой не я помни по-добре от поляците. Нямаме нужда от паметници в чест на съветските окупатори, за да помним зулумите им, помним ги перфектно и без тях.
България и по-специално София трябва спешно да премести МОЧА и другите съветски сили, които ежедневно обругават историята ни на окупирана от сатрапите държава.
И това е в Полша, където са се водили активни военни действия ... А в България не са се водили военни действия и т.нар. съветски паметници са всъщност мемориални постройки, построени няколко години след войната за увековечаване господството на СССР.
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Ако искат светът да ги вземе на сериозно панчетата вместо скулптури от квартални и селски паркчета да демонтират оня небостъргач в центъра на Варшава, който е между най високите във Европа, пълна реплика на московските небостъргачи и постреоен по заповед и е чест на Сталин.
Ако искат светът да ги вземе на сериозно панчетата вместо скулптури от квартални и селски паркчета да демонтират оня небостъргач в центъра на Варшава, който е между най високите във Европа, пълна реплика на московските небостъргачи и постреоен по заповед и е чест на Сталин.
Ми тогава ние да вземем да избумкаме ЦУМ заедно с КС и МС, хотела заедно с МОН и Президентството и за капак бившия Партиен дом, а? К'во ше ка'еш? Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
Статията на Дойче веле изобилства с глупости и тенденциозност. Първо, в Катин руснаците избиват не 4000, а 22 000 полски военнопленници. Второ, навсякъде, дори в Полша, има идиоти носталгици, за които комунистическите паметници са светиня. Трето, така цитираният кмет е от полското кацзионно БЗНС, което беше сателитна партия на компартията и част от тоталитарната фасада. Четвърто, цаконът не е на багерите, а на полските граждани, които не искат възвеличаване на руския окупатор и на комунизма. А тук паметникът на съветския мародер и изнасилвач стои ли стои в центъра на столицата ни, за да му се покланят редовно националните ни предатели и руската генерал-губернаторка.
"Няма място за такива паметници, за такива символи с червената звезда в общественото пространство на свободна, независима и демократична Полша и свободна Европа."
У нас представители на независима и демократична България (вярно, все още малцинство), са на друго мнение. любопитното е, че тези хора чувствително се увеличиха точно през 12-те години на управление на "проевропейската", и "проатлантическа" партия ГЕРБ.
"според някои поляци не бива да се бяга от историята"
Е бягане няма. Неоспорим факт е че Полша през 1938 година анексира Тешинска област и така заедно с Германия започват ВСВ, окупирайки Чехословакия. Всеки народ заслужава съдбата си - включително и полския, а вече може да се предположи, че край Катин полските офицери са се самоубили от мъка, че са попаднали в плен без бой ...нова хипотеза в техен дух! А след ВСВ Полша извършва брутално етническо прочистване над коренното германско население в териториите подарени от СССР и над чешкото население в Силезия.
"според някои поляци не бива да се бяга от историята"Е бягане няма. Неоспорим факт е че Полша през 1938 година анексира Тешинска област и така заедно с Германия започват ВСВ, окупирайки Чехословакия. Всеки народ заслужава съдбата си - включително и полския, а вече може да се предположи, че край Катин полските офицери са се самоубили от мъка, че са попаднали в плен без бой ...нова хипотеза в техен дух! А след ВСВ Полша извършва брутално етническо прочистване над коренното германско население в териториите подарени от СССР и над чешкото население в Силезия.
според някои поляци не бива да се бяга от историята _________________ Талибаните и либерстите си приличат по-това ,че унищожават всичко което не им е в хармония с правата вяра!
"....както и избиването на над 4 хил. полски военни от съветската тайна служба НКВД в Катинската гора. ..."
ДНЕВНИК, откъде го изкопахте дози дебил Мартин Адам? Избитите в Катин не са 4000, а над 22000! И не само военни, а и цивилни: лекари, инженери, адвокати, изобщо голяма част от полската интелигенция. Нещо като в България след 9.9.1944, което е съвсем целенасочена акция за обезглавяване на нациите, чрез физическо унищожаване на интелигенцията. В тези години да те нарекат "интелигент" бе като обида, горе-долу както в наши дни да те нарекат "харвардец".
според някои поляци не бива да се бяга от историята_________________Талибаните и либерстите си приличат по-това ,че унищожават всичко което не им е в хармония с правата вяра!
—цитат от коментар 17 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Можеш ли да дадеш няколко примера за вторите, защото някак си само плюнки и жлъчка...
Тц. поляците в Катин са избити от украинските болшевики (украинското НКВД) по заповед от грузинеца Сталин и евреина Берия. След като през 1878 год. са ни освобождавали някакви тогава несъщесвуващи украинци и финландци, прилагаме този принцип и за Катин.
Е как какво, взимате по един голям каменоделски чук и отивате на гробищата, пълно е с надгробни плочи с петолъчки за заличаване!
Libertarianism is just anarchy for rich people
Паметници като бидето на Бузлужа вредят не само на историята, но вредят и на природата. Дано Бузлуджа един ден отново бъде този важен за историята ни връх на който са били разпиляни костите на х. димитровата чета. Дано дойде ден в който върхът е изцяло пречистен не само физически от бидето, но и исторически от благоевщината която ни бяха натрапили в училище.
" Историята си е там, никой не я маха и никой не я помни по-добре от поляците. Нямаме нужда от паметници в чест на съветските окупатори, за да помним зулумите им, помним ги перфектно и без тях."
Не само ги помним, но това е чисто унижение за всеки, който има българско самосъзнание, а не русоробска продажна позиция към един чужд и, по естеството си, враждебен на нас престъпен болшевишки режим ! Всъщност, той е враждебен към цялото човечество, дори към самите руснаци !
Е нали си имаме паметник на американските пилоти на летящи крепости, убили 97% цивилни в София и 3% униформени, но полицаи и пожарникари, жертви на бомби със закъснител!
Това са официалните цифри, останалите са предполагаеми. Написали са ти минимума, за да не каже някой отново, че само лъжат. Колко точно са, никой не знае и сигурно никога няма да се разбере. Не е и толкова важно, важното е, че са ги избивали безмилостно като кучета.
Във държавите бивши сателити на союз нерушимий махат грозотиите който са поставени да разделят нациите. Само у нас хуйлофилите ходят на поклонение пред МОЧА.
" СъвеЦката армия няма никакво основание да има паметници в БГ.
Нито сме ги канили, нито сме им благодарни за нещо."
Но руската пета колона у нас трови обществото ни 24/7 ! И днес е по - силна у нас, загнездила се в ключовите ни институции, парламент, участваща във всички престъпни и корупционни схеми през последните вече почти 40 години, благодарение не на последно място и на домораслите ни евроатлантици.......
Тъй ли? А Царство България не беше ли в Тристранния Пакт? Демек, победени?🤔
Благодари на Чичо Сталин, че не изгубихме и ПЕДЯ ЗЕМЯ, по молба на Георги Димитров! За разлика от ПСВ... 😴
Gimme All Your Lovin' https://youtu.be/Ae829mFAGGE
До коментар [#10] от "spiegel":"в Катин руснаците избиват 22 000 полски офицери"Тц. поляците в Катин са избити от украинските болшевики (украинското НКВД) по заповед от грузинеца Сталин и евреина Берия. След като през 1878 год. са ни освобождавали някакви тогава несъщесвуващи украинци и финландци, прилагаме този принцип и за Катин.
" Толкова преиначена историята още не я бях чувал. Значи Полша е запоцнала войната... оли, оли... от къде го извади това, от Риа Новости ли?"
То след време съм сигурен, че руслямистите ще твърдят как днешната война в Украйна е започнала с бомбандировки на украинците на руска територия, защо не и на самата МаСква !!!
Тц, НКВД си бяха предимно етнически руснаци. По това време украинците симпатизираха с фашистите защото ссе надяваха с тяхна помощ да се отърват от московското робство. Не преиначавай историята ако обичаш.
Историята помни и други неща. Например как руската армия спря настяплението при варшава и остави немците да избият бунтовниците при варшавското възстание. Никога не е само черно и бяло...
Имало е признателност, когато са строили паметниците, ненормално е да не уважаваш героизмът на СССР.
Дали насила са строени - може да се каже, че насила са строили, нашият Паметник на съветската армия е бил първо на друго място, но руснаците са го искали на по-централно.
Сега това е градинка, няма манифестации, като едно време.
Факт е, че най-големите "демократи" и "русофоби" от обединеното БКП - БСП-ДБ-ПП-ИТН - са "противници" на руските паметници само когато ГЕРБ е на власт. Тогава врякат, рисуват, тръшкат се, осират и опикават градинките и истерично и оглушително врещят из улици и студия!
Когато са на власт (Костов, Орешарски, Петков), руските паметници престават да им пречат, др. Рашков - новото им знаме - ревностно ги пази, а тарторите им подаряват 8 000 000 000 (осем МИЛИАРДА) на Путин, за да избива украински жени и деца!
"Според някои поляци обаче не бива да се бяга от историята, включително от епизодите, в които хората са страдали."============== В България няма турски паметници, но историята не е загубена. Паметници се правят на хора и събития, към които обществото има положително отношение.
Е как да не е загубена историята? Масовите кланета са превърнати в "присъствие".
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
По тази логика през 1944 г. ВСВ се е водела по следния начин:
1. От една страна РККА: -Първи украински фронт -Втори украински фронт -Трети украински фронт -Първи беларуски фронт -Втори беларуски фронт.
2. От друга страна Хитлеристка Германия: -Редовни части на Хитлеристка Германия -Руски редовни части, които воюват на страната на Германия: ".Добровольческий полк СС «Варяг». 1-я русская национальная бригада СС «Дружина». 15-й казачий кавалерийский корпус СС. 29-я гренадерская дивизия СС «РОНА» (1-я русская). 30-я гренадерская дивизия СС (2-я русская). 36-я гренадерская дивизия СС «Дирлевангер». КОРПУСА ВОЙСК СС ГЛАВНОГО ОПЕРАТИВНОГО УПРАВЛЕНИЯ СС ФХА-СС 15-й Казачий русский корпус войск СС ФХА-СС- 3 дивизии,16 полков. СС ФХА-СС (ВОЙСКА-СС) 29-я Русская ФХА-СС — 6 полков. 30-я Русская ФХА-СС, 1-го формирования 1944г., — 5 полков. БРИГАДЫ ГЛАВНОГО УПРАВЛЕНИЯ ИМПЕРСКОЙ БЕЗОПАСНОСТИ СС РСХА-СС 1-я Русская национальная бригада СС «Дружина» — 3 полка, 12 батальонов. 1-я Гвардейская бригада РОА «Зондеркоманда Љ113» СД — 1 батальон, 2 роты. Бригада СС»Центра противобольшевистской борьбы» (ЦПББ) — 3 батальона. Разведовательно-диверсионное соединение Главной Команды «Россия — Центр» зондерштаба «Цеппелин» РСХА- СС — 4 отряда спецназначения. Как видим, здесь есть и русские дивизии СС и полки и корпуса и бригады и даже разведовательно-диверсионные соединения. Так почему же современные российские «геродоты», когда клеймят позором на очередное 9 мая эстонцев, латышей или украинцев, не вспоминают и русские части СС? Все очень просто. Такой пример не вяжется с образом русского солдата-освободителя (как будто в Красной Армии служили исключительно одни русские и не было ни украинцев, ни беларусов, ни грузин, ни армян, ни тех же латышей или эстонцев), единственного не запятнавшего себя связью с немецким фашизмом. И, можно сколь угодно долго спорить и доказывать — участвовали они или не участвовали в карательных операциях против мирного населения, дотягивали они до размера полнокровной дивизии или не дотягивали, воевали ли они вообще или были просто на бумаге, но факт остается фактом, — русские дивизии СС были и они воевали на стороне Третьего Рейха. Но, кроме собственно русских частей СС, с оружием в руках, воевавших на стороне Гитлера, на службе Вермахта были и другие воинские части и подразделения, состоявшие из русских. О которых по уже сложившейся «доброй» традиции сами ново-русские историки и патриоты «забывают» рассказать. А между тем, как говорится, есть на что посмотреть. К примеру:
ОСНОВНЫЕ КОЛЛАБОРАЦИОННЫЕ ФОРМИРОВАНИЯ. ВООРУЖЁННЫЕ СИЛЫ «СОЮЗНОГО ГОСУДАРСТВА» Вооруженные силы Конгресса Освобождения Народов России (КОНР) (1 армия, 4 корпуса, 8 дивизий, 8 бригад). Русская Освободительная Армия Конгресса Освобождения Народов России (3 дивизии, 2 бригады). «АРМИИ» ВЕРМАХТА Русская Освободительная Армия Вермахта — 12 охранных корпусов, 13 дивизий, 30 бригад. Русская Освободительная Народная Армия — 5 полков, 18 батальонов. Русская Национальная Народная Армия — 3 полка, 12 батальонов. Русская Национальная Армия — 2 полка, 12 батальонов. КОРПУС АВИАЦИОННЫЙ Военно-Воздушные Силы КОНР (Авиационный корпус КОНР) — 87 самолётов, 1авиагруппа,1 полк. ОХРАННЫЕ КОРПУСА АРМЕЙСКИХ ТЫЛОВЫХ РАЙОНОВ ВЕРМАХТА 582-й охранный (русский) корпус Вермахта — 11 батальонов. 583-й охранный ( эстонско-русский) корпус Вермахта — 10 батальонов. 584-й охранный (русский) корпус Вермахта — 6 батальонов. 590-й охранный казачий (русский) корпус Вермахта — 1 полк, 4 батальона. 580-й охранный казачий (русский) корпус Вермахта — 1 полк , 9 батальонов. 532-й охранный (русский) корпус Вермахта — 13 батальонов. 559-й охранный ( русский) корпус Вермахта — 7 батальонов. ВОСТОЧНЫЕ ЛЕГИОНЫ ВЕРМАХТА Русский легион «Белый Крест» Вермахта — 4 батальона. ДИВИЗИИ АБВЕРА «Особая дивизия «Россия»» генерала Смысловского — 1 полк, 12 батальонов. БРИГАДЫ АБВЕРА Бригада «Граукопф» — «РННА» генерала Иванова — 1 полк, 5 батальонов. ДИВИЗИИ ВЕРМАХТА ОСОБОГО НАЗНАЧЕНИЯ 442-я Особого назначения — 2 полка РОА. 136-я Особого назначения — 2 полка РОА. 210-я Особого назначения стационарная пехотная (береговой обороны) — 1 полк, 2 отдельных батальона РОА. «ТУЗЕМНЫЕ» ОХРАННЫЕ КОРПУСА И САМООБОРОНА Русский охранный корпус Вермахта в Сербии — 1 бригада, 5 полков. Русская «Народная стража» генерального комиссариата «Москва» (Тылового района группы армий «Центр») — 13 батальонов, 1 кавалерийский дивизион. (РУССКО-ХОРВАТСКИЕ) 15-й Горнострелковый корпус особого назначения 2-й танковой армии: русских — 1 охранный корпус, 5 полков, хорватских — 2 дивизии, 6 полков. 69-й Корпус особого назначения 2-й танковой армии: русских — 1 дивизия , 8 полков, хорватских — 1 дивизия, 3 полка. Таким образом, большую часть, как в иностранных частях и дивизиях СС составляли русские, так и собственно в частях Вермахта, большую часть коллаборантов составляли все те же русские. Но сколько же всего, хотя бы примерно, русских, воевало на стороне Гитлера и Третьего рейха? Можно ли в принципе вообще подсчитать их общее количество? В принципе — да.
По разным подсчетам, разных исследователей, общее количество русских воевавших на стороне Третьего Рейха колеблется от нуля (собственно подсчеты нынешних пламенных русских патриотов, которые умудряются все русские части и дивизии СС записать в украинцев, беларусов и латышей с грузинами) и до двух миллионов. Но, скорее всего, истина, как всегда находится где-то посередине, между двумя этими цифрами.
Тем более, что сами немцы, по состоянию на 1943 год, общее количество русских воевавших на стороне Третьего Рейха определяют в 800 тыс. чел.."
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Всички паметници на Червената армия в България трябва да се премахнат. "Альоша" в Плевен и "Дебелата" в Ямбол бяха премахнати - значи можем. Трябва да ги последват и другите градове.
За съжаление и това е част от историята, за която обаче не се говори много.
.... Неоспорим факт е че Полша през 1938 година анексира Тешинска област и така заедно с Германия започват ВСВ, окупирайки Чехословакия. .... А след ВСВ Полша извършва брутално етническо прочистване над коренното германско население в териториите подарени от СССР и над чешкото население в Силезия.
Ами всъщност сме си върнали Северна Добруджа, те украинците така получават Бесарабия от Сталин, Крим от Хрушчов и Новорусия от Ленин ама то какво било, било - кака вече не била такава! Е то и агломириканскита авиация не сме я канили , но оставя трайни следи.
Libertarianism is just anarchy for rich people
При положение, че хората навремето са били под робство, си мисля, че е сравнително подобрение на живота :)))
А и си е голям жест да ти оставят територията... Никои не ти дължи нищо.. Можехме да станем и част от руската империя, вместо сателит, хората навремето са ги гледали като спасители..
Свалете текущите политически очила и гледайте според историческото време...
До коментар [#3] от "Roy T. Jackson":"Нямаме нужда от паметници в чест на съветските окупатори, за да помним зулумите им"А имаме ли нужда от паметници в чест на американски пилоти бомбардирали и убивали мирни българи през ВСВ?
единствените паметници които имат място са тези свързани с руско-турската война, всичко савецко е фалш и пропаганда, и трябва да се третира като такова а не като паметници. Някои любители на бетона и брутализма може да си ги харесват, ами да си ги сложат у тях
☠ ☠ ☠
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.
☠ ☠ ☠
Целта на комунистите е да премахнат всякаква идентичност в една страна, за да може да глобализират по лесно :)))
После ще превърнат всяка държава в сектор на игрите на глада.. Едните ще произвеждат памук, другите жито и тнн.. Така никои няма да е независим и всеки ще трябва да изпълнява тъй като има нужда от другите блага, за да съществува, само елита в сектор 1 ще може да живее пълноценно :))
Може и буквално да създадат игри на глада като вид спорт, където всеки сектор ще праща шампион които да ги представя :))
Като премахнат всяка следа от една история.. После ще кажат на внуците ви, че никога не е съществувала :))) Ще ви гледат и ще спорят с вас как това което си преживял е мит :)))))
Значи да го кажа на разбираем език за всички лизачи на азиатски междум*дия - ако искате "да не бягате от историята" трябва на тези "паметници" да бъде написано ясно - в памет на жертвите на терористичния съветски режим и да се помнят извращенията на червения окупатор. Всичко останало са тинтири-минтири.
Паметници като бидето на Бузлужа вредят не само на историята, но вредят и на природата. Дано Бузлуджа един ден отново бъде този важен за историята ни връх на който са били разпиляни костите на х. димитровата чета. Дано дойде ден в който върхът е изцяло пречистен не само физически от бидето, но и исторически от благоевщината която ни бяха натрапили в училище.
От Бузлуджа поне може да изкараме някой лев.Има много туристи които с кеф биха платили по 30 евро за вход.А и разходите за махането му ще са умопомрачителни.Не така стоят нещата с другите съветски камънаци...
До коментар [#25] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Панетниче на загиналите пилоти, с размер 1/1000 от моча. Намиращ се до оградата на посолството. При това МОЧА лъже. Съветската армия нищо не е правила в България. Самият преврат е извършен от професионалните превратаджии и фашисти Дамян Велчев и Кимон Георгиев. Та ако ще сравняваме с американската плоча то трябва да стоварим моча нейде до посолството. Навит ли си?
"Според някои поляци обаче не бива да се бяга от историята, включително от епизодите, в които хората са страдали."============== В България няма турски паметници, но историята не е загубена. Паметници се правят на хора и събития, към които обществото има положително отношение.
Всички паметници на Червената армия в България трябва да се премахнат."Альоша" в Плевен и "Дебелата" в Ямбол бяха премахнати - значи можем. Трябва да ги последват и другите градове.
😀Не знаех за тези премахнати паметници, благодарско за информацията😀 От днес почвам да уважавам повече плевналиите и ямболджиите (така ли е правилно да наричам жителите на Ямбол?)
Личното ми мнение е че "символи" като МОЧА и пловдивския Альоша трябва да бъдат преместени в някакъв "исторически парк за соц'периода", а на мястото на пловсивския альоша да поставят паметник на Апостола, или на Ботев!
П.С. И преди някой да се изкудкудяка за паметниците и мемориалите на "красная армия" в Израел (има няколко, най новия и голямия е в Нетания) да уточня: Те са издигнати като благодарност към армията на СССР за нейното участие в разгрома на хитлеристка Германия, и освобождаването на евреите от конц'лагерите. Е, напоследък ги вапцат в жълто'синьо, после общинарите ги почистват, но НИКОЙ не иска тяхното демонтирване.
И още нещо: НИКОЙ не се отнася лошо към "марша на БЕЗСМЪРТНИЯ батальон" : Когато едни дядки и бабички, ветерани от ВСВ НЕ САМО ОТ СССР, кретаха бавно 100-200 м, окичени с медалите си. Пиша "НЕ САМО от СССР", щото на този ден (9.5) към тях се присъединяваха и ветерани от САЩ, Великобритания (с колониите си, протекторатите си и други държави от т.н. Комънуелт) Франция и др.
Беше бая странно да видиш дядка индиец с овиталото си, наред с дядка Сикх с тюрбана си, запасан с ханджара си, наред с бледолики евреи от европейски произход, накичени с медалите си от ВСВ (някои "руснаци" с военна фуражка и кител...сако), но НИКОЙ не им се подиграваше-УВАЖАВАХМЕ тези ветерани😀!
П.П.С. От няколко години вече го няма този парад... До коментар [#45] от "plynii":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
А аз да насоча и към онова недоразумения Альоша. Ще ми обяснят ли русофилите загрижени за историята какво символизира паметникът на незнайният съветски войник доминиращ над исторически град Пловдив и по този начин и над българските светини? С какво точно анонимният съветски войник е заслужил да е над всичко българско. И не е ли символ на 45 годишното подчинение.
До коментар [#51] от "atmanpg":Целта на комунистите е да премахнат всякаква идентичност в една страна, за да може да глобализират по лесно :)))После ще превърнат всяка държава в сектор на игрите на глада.. Едните ще произвеждат памук, другите жито и тнн.. Така никои няма да е независим и всеки ще трябва да изпълнява тъй като има нужда от другите блага, за да съществува, само елита в сектор 1 ще може да живее пълноценно :))Може и буквално да създадат игри на глада като вид спорт, където всеки сектор ще праща шампион които да ги представя :))Като премахнат всяка следа от една история.. После ще кажат на внуците ви, че никога не е съществувала :))) Ще ви гледат и ще спорят с вас как това което си преживял е мит :)))))
Рядко разумен коментар, в сравнение на другите ти. РЕСПЕКТ! До коментар [#56] от "Ramon Asvalda":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Много съветски паметници ,много нещо. Фактът на съществуването им е доказателство , че Полша е била окупирана , а не "освободена" от съветската армия, защото поляците по своя инициатива никога няма да издигнат съветски или руски паметник. Това за тях е все едно в България да издигнем паметници на османските владетели. Полша е била под руско и съветско робство и е учудващо , че до сега е търпяла съветските паметници.
"...Благодари на Чичо Сталин, че не изгубихме и ПЕДЯ ЗЕМЯ, по молба на Георги Димитров! За разлика от ПСВ..."
Чичо ти Сталин бе едно лайно. В Морската градина на гр. Сталин, в близост до централния вход имаше една огромна статуя (от 1950г.), която после бе заменена с друга. Главата му бе любимо място за отдих на гларусите, които на воля се облекчаваха върху главата му. На 13.03.1962г. през нощта статуята е разрушена, градинката е възстановена, все едно нищо е нямало. так др. Сталин изчезна.
Октомври 1956г. е премахнато името Сталин, и възстановено старото име на града Варна.
Тц. НКВД се превежда като Народен комесарият (министерство) на вътрешните дела. Всяка съветска република имала е собствено НКВД. Украинското НКДВ на 100% е било съставено от местни украински милиционери.
Фашисти, нацисти, соросоиди....като няма елементарни познания, а само пропаганда така става. То и Лавров обясняваше, как имало евреи нацисти и, че Хитлер бил евреин и се наложи самият Путин да се извинява. А от тогава Сергей много не го оставят да говори. п.п ако си карал казарма през комунизма ще знаеш, че въшкарниците бяха кафяви п.п.п кой е "паметникът на фашистките убийци бе безродния?
Няма такова понятие "руски войник", правилното е руска алкохолизирана овца, и като такива винаги са давали 20 пъти повече жертви, отколкото нормална армия би дала. Сега, в Украйна, същото се наблюдава...
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Хайде да се разберем, значи още по съветско време е имало украински народ, различен от руския? Ами кого "освобождава" Путин сега, според когото няма украинци,а само Новорусия и малоруски?
Руснаците имат навика да строят паметници навсякъде , където е минала руската, респективно съветската войска в някоя от безбройните завоевателни войни , които е водела Русия( СССР). Някой знае ли колко са американските паметници в западна Европа или в Гърция? До колкото имам сведения , няма такива паметници , освен мемориални комплекси на загиналите американски войници през ВСВ. Няма американски паметници , защото американската армия , за разлика от съветската не е окупатор. Само окупационните войски строят свои паметници. В България руските паметници са от периода на руската окупация на българските земи след Руско-турската война от 1977-78 г. , а съветските са от периода на съветската окупация на България след 9.9.1944 г.
Паметници на окупатори не трябва да бъдат навсякъде..Те трябва или да бъдат тотално разрушени или да бъдат сложени в музей на ужасите..Все едно в България да има паметници на турските поробители!!!!!!!
Не можехме да станем пряко част от РИ просто, защото никоя от другите велики сили нямаше да позволи. Русия преди да започне войната е трябвало да вземе тяхното съгласие. Чел си за дипломатическата подготовка. Освен това от руска страна са разчитали, че неформално ще бъдем подчинени на руската политика. И когато Батенберг започва да да води по-самостоятелни действие(Съединението) му организират преврат. Не можем да очакваме на някой да му пука за нас. Всяка държава си гледа интереса. Но тогава защо трябва да подхождаме с някакво умиление като към национална светиня към Русия?
До коментар [#76] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Безсилието на русофила. Виж този клип в ютуб, чети нещо си. А ти като знаеш и можеш да "съставиш правилно изречение"(за това е имало часове по полит просвета) не можеш ли да обобщиш в какво греша и каква е истинската история от правилните учебници ?
До коментар [#25] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Панетниче на загиналите пилоти, с размер 1/1000 от моча. Намиращ се до оградата на посолството. При това МОЧА лъже. Съветската армия нищо не е правила в България. Самият преврат е извършен от професионалните превратаджии и фашисти Дамян Велчев и Кимон Георгиев.Та ако ще сравняваме с американската плоча то трябва да стоварим моча нейде до посолството. Навит ли си?
Да добавя нещо, относно паметникът на други ДОСТОЙНИ българи-летците загинали в бой с американските самолети бомбардирали София (а преди това-просто прелитали над нея).
Това е един скромен паметник, към 3 м висок. Намира се в една забутана градинка в междублоковото пространаство в кв. Иван Вазов, между Витошка и реката.
След като бутнат/преместят МОЧА-ТОЗИ ПАМЕТНИК трябва да се постави вместо него!
Порових се в МОЙТЕ архиви-не намирам МОИТЕ снимки, явно съм ги споделял тук в някоя тема, а не в мойте фотоновини/фотогалерии. Намерих нещо в нета
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Софиянци докто се карате за Моча общинският ви съвет, който трябва да вземе решение за премахването на тези паметници, взе реше ние да ви продължи концесията н на вода за още 10 години.... хак да ви е...
Ему ПРО США не помеха
Ему санкции не страшны
Для Сармата одна лишь утеха
Потревожить натовцев сны
Из России-матушки
В даль глядят Сарматушки
На соединённые штатушки
Руснаците имат навика да строят паметници навсякъде , където е минала руската, респективно съветската войска в някоя от безбройните завоевателни войни , които е водела Русия( СССР).Някой знае ли колко са американските паметници в западна Европа или в Гърция? До колкото имам сведения , няма такива паметници , освен мемориални комплекси на загиналите американски войници през ВСВ. Няма американски паметници , защото американската армия , за разлика от съветската не е окупатор. Само окупационните войски строят свои паметници.
В България руските паметници са от периода на руската окупация на българските земи след Руско-турската война от 1977-78 г. , а съветските са от периода на съветската окупация на България след 9.9.1944 г.
Относно последният абзац на твоя коментар: В София знам за двама такива (в Докторската градина и този на пл. Руски паметник, по линията на "петицата". Знам че в България има много други подобни паметници. Болницата Пирогов носи името на руски военен хирург от последната Руско'турска война. Не съм чувал някой да иска да се махнат ТЕЗИ паметници!
За МОЧА и разните альоши...освен хора с увредени мозъци май всеки иска да се махнат!
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Това се дължи преди всичко на факта, че Ислямът не одобрява човешки фигури в изобразителното изкуство и склуптурата. Паметниците от Османското владичество у нас са преди всичко архитектурни - джамии, чешми и т.н.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
И аз съм Против премахването на МОЧА, понеже историята трябва да се помни!Предлагам вместо да го взривяваме, да се изгради обществена тоалетна оклоко МОЧА на два етажа , със стъклен под.За да можем да пикаем върху главите на “ асвабадителите”
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: На Вас ще ви трябва и клекало за уринирането.
Assumption is the mother of all failures .
До коментар [#73] от "Dimitar Dimitrov":"Докато я поделяха с Хитлер ли?"Не, на СССР му трябваше БУФЕРНА ЗОНА тогава! Точно затова беше и войната с Финландия...👍🤠
Всъщност Сталин премахна буферната зона - от 0 км. обща граница с Германия през 1938 г. , благодарение на сговора с Хитлер постигна обща граница от Балтийско до Черно море.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
Абсощтно не съм съгласен с теб че СССР орките нищо не са направили! На 6.9.1944 СССР обявява война на БГ и трети украйнски фронт (1.25 мил.) ни окупира. На 9.9.1944 се имитира преврат за да може Сталин да каже, че ние сме си избрали комунистите на власт, а не че СССР ни е окупирал.
В последващите 10 год. е избит интелектуалния и политически елит на България, откраднат е златния ни резерв, държавния архив и много предприятия са пренесени в СССР (367), Въоръжението на БА е подменено със съветцко!
Аз не знам да са питани софиянци, дали искат в центъра на града да има паметник на солдат с шмайзер. Да се направи един референдум и хората да се произнесат. Демократично е нали?
"....Не, на СССР му трябваше БУФЕРНА ЗОНА тогава! Точно затова беше и войната с Финландия...."
Всъщност идеята за буферни зони е от времето на царизма, мисля че даже и преди Екатерина. В някоя съседна държавичка слагат някакъв марионетен владетел, после включват земята му в руското царство, и отново имат нужда от буферни територии. И отново война със съседа, заради сигурността на Русия. Това е била особеност на Руската империя, и затова Джордж Фридман (унгарец като Сорос) я включва в групата на барутните империи.
За всички, които мислят, че историята трябва да се помни и затова не трябва да се маха паметника, ще кажа, помнете я, и в книгите я има, но това не е причина паметниците да стоят, и да размахват шмайзери
За руското царство всички войни са били освободителни", това е част от военната им доктрина. Армиите им "освобождават", никога не завземат. Строителството на паметниците също - по време на т.нар. "освободителна" война след ариергарда са вървели каменоделци, които в почти всяко превзето градче или по-голямо село изграждали паметни, по един и същи теретип. Т.е. повечето от паметниците, напомнящи за освобождението реално са руска направа, с изключение на този срещу НС, паметника в Русе, мисля и в Севлиево (може и да греша). МОЧА е друга тема, той е дело на бг слугинажа (комунетата).
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Костадин Иванов
Рейтинг: 4481 Неутрално"Според някои поляци обаче не бива да се бяга от историята, включително от епизодите, в които хората са страдали."
Еретик==============
В България няма турски паметници, но историята не е загубена. Паметници се правят на хора и събития, към които обществото има положително отношение.
jmf29537805
Рейтинг: 629 НеутралноМоже да останем единствени в Източна Европа, които ги е шубе да се разделят с каменните съветски войници.
Roy T. Jackson
Рейтинг: 11 НеутралноИсторията си е там, никой не я маха и никой не я помни по-добре от поляците. Нямаме нужда от паметници в чест на съветските окупатори, за да помним зулумите им, помним ги перфектно и без тях.
GRUBO
Рейтинг: 594 НеутралноБългария и по-специално София трябва спешно да премести МОЧА и другите съветски сили, които ежедневно обругават историята ни на окупирана от сатрапите държава.
mitko11
Рейтинг: 2926 ЛюбопитноИ това е в Полша, където са се водили активни военни действия ...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовА в България не са се водили военни действия и т.нар. съветски паметници са всъщност мемориални постройки, построени няколко години след войната за увековечаване господството на СССР.
novo-star dnevnik-ar
Рейтинг: 1474 НеутралноАко искат светът да ги вземе на сериозно панчетата вместо скулптури от квартални и селски паркчета да демонтират оня небостъргач в центъра на Варшава, който е между най високите във Европа, пълна реплика на московските небостъргачи и постреоен по заповед и е чест на Сталин.
novo-star dnevnik-ar
Рейтинг: 1474 НеутралноДо коментар [#3] от "Roy T. Jackson":
"Нямаме нужда от паметници в чест на съветските окупатори, за да помним зулумите им"
А имаме ли нужда от паметници в чест на американски пилоти бомбардирали и убивали мирни българи през ВСВ?
дедо Андро
Рейтинг: 2337 ЛюбопитноМи тогава ние да вземем да избумкаме ЦУМ заедно с КС и МС, хотела заедно с МОН и Президентството и за капак бившия Партиен дом, а?
К'во ше ка'еш?
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
Ан Он
Рейтинг: 3027 НеутралноДо коментар [#2] от "jmf29537805":
કટાક્ષ> Може да останем единствени в Източна Европа
След разпада на СССР2, ще остане само Московската Губерния и Задунайския и Български Вилает.
spiegel
Рейтинг: 2082 НеутралноСтатията на Дойче веле изобилства с глупости и тенденциозност. Първо, в Катин руснаците избиват не 4000, а 22 000 полски военнопленници. Второ, навсякъде, дори в Полша, има идиоти носталгици, за които комунистическите паметници са светиня. Трето, така цитираният кмет е от полското кацзионно БЗНС, което беше сателитна партия на компартията и част от тоталитарната фасада. Четвърто, цаконът не е на багерите, а на полските граждани, които не искат възвеличаване на руския окупатор и на комунизма. А тук паметникът на съветския мародер и изнасилвач стои ли стои в центъра на столицата ни, за да му се покланят редовно националните ни предатели и руската генерал-губернаторка.
doctor.no
Рейтинг: 3564 НеутралноСъвеЦката армия няма никакво основание да има паметници в БГ.
Нито сме ги канили, нито сме им благодарни за нещо.
pontius_glarus
Рейтинг: 3558 Неутрално"Няма място за такива паметници, за такива символи с червената звезда в общественото пространство на свободна, независима и демократична Полша и свободна Европа."
У нас представители на независима и демократична България (вярно, все още малцинство), са на друго мнение. любопитното е, че тези хора чувствително се увеличиха точно през 12-те години на управление на "проевропейската", и "проатлантическа" партия ГЕРБ.
novo-star dnevnik-ar
Рейтинг: 1474 Неутрално"според някои поляци не бива да се бяга от историята"
Е бягане няма. Неоспорим факт е че Полша през 1938 година анексира Тешинска област и така заедно с Германия започват ВСВ, окупирайки Чехословакия. Всеки народ заслужава съдбата си - включително и полския, а вече може да се предположи, че край Катин полските офицери са се самоубили от мъка, че са попаднали в плен без бой ...нова хипотеза в техен дух! А след ВСВ Полша извършва брутално етническо прочистване над коренното германско население в териториите подарени от СССР и над чешкото население в Силезия.
Shopeto
Рейтинг: 2089 НеутралноАбе за паметниците е ясно, ама какво да ги правиме комунистите?
bokster
Рейтинг: 345 НеутралноТочно така, историята трябва да се пази, за да се пази историята - лъжите трябва да се изобличат и премахнат:
Това, че червената армия е освободителка е късокрака, долна, нагла ЛЪЖА!
Shopeto
Рейтинг: 2089 НеутралноТолкова преиначена историята още не я бях чувал.
Значи Полша е запоцнала войната... оли, оли... от къде го извади това, от Риа Новости ли?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4285 Неутралноспоред някои поляци не бива да се бяга от историята
Libertarianism is just anarchy for rich people_________________
Талибаните и либерстите си приличат по-това ,че унищожават всичко което не им е в хармония с правата вяра!
samoedin
Рейтинг: 4324 НеутралноТова е една от болните теми и на нашето общество ! Кога най - после ще се освободим от тези срамни циреи на руската агресия спрямо обществото ни ?
pontius_glarus
Рейтинг: 3558 Неутрално"....както и избиването на над 4 хил. полски военни от съветската тайна служба НКВД в Катинската гора. ..."
ДНЕВНИК, откъде го изкопахте дози дебил Мартин Адам? Избитите в Катин не са 4000, а над 22000! И не само военни, а и цивилни: лекари, инженери, адвокати, изобщо голяма част от полската интелигенция.
Нещо като в България след 9.9.1944, което е съвсем целенасочена акция за обезглавяване на нациите, чрез физическо унищожаване на интелигенцията. В тези години да те нарекат "интелигент" бе като обида, горе-долу както в наши дни да те нарекат "харвардец".
Shopeto
Рейтинг: 2089 НеутралноМожеш ли да дадеш няколко примера за вторите, защото някак си само плюнки и жлъчка...
novo-star dnevnik-ar
Рейтинг: 1474 НеутралноДо коментар [#10] от "spiegel":
"в Катин руснаците избиват 22 000 полски офицери"
Тц. поляците в Катин са избити от украинските болшевики (украинското НКВД) по заповед от грузинеца Сталин и евреина Берия. След като през 1878 год. са ни освобождавали някакви тогава несъщесвуващи украинци и финландци, прилагаме този принцип и за Катин.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4285 ВеселоЕ как какво, взимате по един голям каменоделски чук и отивате на гробищата, пълно е с надгробни плочи с петолъчки за заличаване! Libertarianism is just anarchy for rich people
emil
Рейтинг: 4218 НеутралноПаметници като бидето на Бузлужа вредят не само на историята, но вредят и на природата. Дано Бузлуджа един ден отново бъде този важен за историята ни връх на който са били разпиляни костите на х. димитровата чета. Дано дойде ден в който върхът е изцяло пречистен не само физически от бидето, но и исторически от благоевщината която ни бяха натрапили в училище.
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!samoedin
Рейтинг: 4324 НеутралноДо коментар [#3] от "Roy T. Jackson":
" Историята си е там, никой не я маха и никой не я помни по-добре от поляците. Нямаме нужда от паметници в чест на съветските окупатори, за да помним зулумите им, помним ги перфектно и без тях."
Не само ги помним, но това е чисто унижение за всеки, който има българско самосъзнание, а не русоробска продажна позиция към един чужд и, по естеството си, враждебен на нас престъпен болшевишки режим ! Всъщност, той е враждебен към цялото човечество, дори към самите руснаци !
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4285 НеутралноЕ нали си имаме паметник на американските пилоти на летящи крепости, убили 97% цивилни в София и 3% униформени, но полицаи и пожарникари, жертви на бомби със закъснител!
Libertarianism is just anarchy for rich people
Ivan Ivanov
Рейтинг: 275 Неутралноhttps://www.peticiq.com/358168
Staring sightlessly into nothingnessето :)
ТимурБезКомандаПрдаващКодове
Рейтинг: 582 Весело"Законът обаче е на страната на багерите."
Яко, а? Товорищи красноармейци, скоро и в България.
Shopeto
Рейтинг: 2089 НеутралноТова са официалните цифри, останалите са предполагаеми. Написали са ти минимума, за да не каже някой отново, че само лъжат.
Колко точно са, никой не знае и сигурно никога няма да се разбере. Не е и толкова важно, важното е, че са ги избивали безмилостно като кучета.
К2
Рейтинг: 2601 НеутралноВъв държавите бивши сателити на союз нерушимий махат грозотиите който са поставени да разделят нациите. Само у нас хуйлофилите ходят на поклонение пред МОЧА.
SHADOWS of SOFIAsamoedin
Рейтинг: 4324 НеутралноДо коментар [#11] от "doctor.no":
" СъвеЦката армия няма никакво основание да има паметници в БГ.
Нито сме ги канили, нито сме им благодарни за нещо."
Но руската пета колона у нас трови обществото ни 24/7 ! И днес е по - силна у нас, загнездила се в ключовите ни институции, парламент, участваща във всички престъпни и корупционни схеми през последните вече почти 40 години, благодарение не на последно място и на домораслите ни евроатлантици.......
ZZ Top
Рейтинг: 746 НеутралноТъй ли? А Царство България не беше ли в Тристранния Пакт? Демек, победени?🤔
Благодари на Чичо Сталин, че не изгубихме и ПЕДЯ ЗЕМЯ, по молба на Георги Димитров! За разлика от ПСВ... 😴 Gimme All Your Lovin' https://youtu.be/Ae829mFAGGE
stenlyaka
Рейтинг: 3299 Неутрално::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
https://holodomormuseum.org.ua/en/resolution-of-the-court/
Глей тук кои симпатяги са организирали Холодомора . Assumption is the mother of all failures .
samoedin
Рейтинг: 4324 ВеселоДо коментар [#16] от "Shopeto":
" Толкова преиначена историята още не я бях чувал.
Значи Полша е запоцнала войната... оли, оли... от къде го извади това, от Риа Новости ли?"
То след време съм сигурен, че руслямистите ще твърдят как днешната война в Украйна е започнала с бомбандировки на украинците на руска територия, защо не и на самата МаСква !!!
Shopeto
Рейтинг: 2089 НеутралноТц, НКВД си бяха предимно етнически руснаци. По това време украинците симпатизираха с фашистите защото ссе надяваха с тяхна помощ да се отърват от московското робство.
Не преиначавай историята ако обичаш.
pontius_glarus
Рейтинг: 3558 НеутралноНякои са били много благодарни! Т. нар. АБПФК - хора с пенсии, равни почти на директорски, или 2,5 по-големи от заплатите на начинаещи висшисти.
Shopeto
Рейтинг: 2089 НеутралноЗа сметка на това му станахме васали за пововин век.
ZZ Top
Рейтинг: 746 ЛюбопитноИнак, нека да ги махат, щом са такива русофоби. Ма Историята ПОМНИ, че 600 000 руски войника са умрели за Полша!
Gimme All Your Lovin' https://youtu.be/Ae829mFAGGEИли беше само за Варшава? 🙄
Shopeto
Рейтинг: 2089 НеутралноИсторията помни и други неща.
Например как руската армия спря настяплението при варшава и остави немците да избият бунтовниците при варшавското възстание.
Никога не е само черно и бяло...
ivan_lawyer
Рейтинг: 1411 НеутралноИмало е признателност, когато са строили паметниците, ненормално е да не уважаваш героизмът на СССР.
Дали насила са строени - може да се каже, че насила са строили, нашият Паметник на съветската армия е бил първо на друго място, но руснаците са го искали на по-централно.
Сега това е градинка, няма манифестации, като едно време.
Излишни истерии. За да забравим колко сме бедни.
Глистомир Гомнаниев
Рейтинг: 184 НеутралноФакт е, че най-големите "демократи" и "русофоби" от обединеното БКП - БСП-ДБ-ПП-ИТН - са "противници" на руските паметници само когато ГЕРБ е на власт. Тогава врякат, рисуват, тръшкат се, осират и опикават градинките и истерично и оглушително врещят из улици и студия!
Когато са на власт (Костов, Орешарски, Петков), руските паметници престават да им пречат, др. Рашков - новото им знаме - ревностно ги пази, а тарторите им подаряват 8 000 000 000 (осем МИЛИАРДА) на Путин, за да избива украински жени и деца!
Това са фактите!
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 1684 ГневноЕ как да не е загубена историята? Масовите кланета са превърнати в "присъствие". [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
fcv251055839
Рейтинг: 1593 НеутралноПолша да маха каквото си иска, но винаги Русия и Германия ще се бъзикат с нея. И двете тръби Северен поток и Северен поток-2, ги заобиколиха. Точка.
Shopeto
Рейтинг: 2089 НеутралноГраматически неточно: „са се бъзикали...“, минало време.
Както виждаме, на поляците им е писнало „да се бъзикат“ с тях, за разлика от нас.
mitko11
Рейтинг: 2926 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "novo-star dnevnik-ar":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовПо тази логика през 1944 г. ВСВ се е водела по следния начин:
1. От една страна РККА:
-Първи украински фронт
-Втори украински фронт
-Трети украински фронт
-Първи беларуски фронт
-Втори беларуски фронт.
2. От друга страна Хитлеристка Германия:
-Редовни части на Хитлеристка Германия
-Руски редовни части, които воюват на страната на Германия:
".Добровольческий полк СС «Варяг».
1-я русская национальная бригада СС «Дружина».
15-й казачий кавалерийский корпус СС.
29-я гренадерская дивизия СС «РОНА» (1-я русская).
30-я гренадерская дивизия СС (2-я русская).
36-я гренадерская дивизия СС «Дирлевангер».
КОРПУСА ВОЙСК СС ГЛАВНОГО ОПЕРАТИВНОГО УПРАВЛЕНИЯ СС ФХА-СС
15-й Казачий русский корпус войск СС ФХА-СС- 3 дивизии,16 полков.
СС ФХА-СС (ВОЙСКА-СС)
29-я Русская ФХА-СС — 6 полков.
30-я Русская ФХА-СС, 1-го формирования 1944г., — 5 полков.
БРИГАДЫ ГЛАВНОГО УПРАВЛЕНИЯ ИМПЕРСКОЙ БЕЗОПАСНОСТИ СС РСХА-СС
1-я Русская национальная бригада СС «Дружина» — 3 полка, 12 батальонов.
1-я Гвардейская бригада РОА «Зондеркоманда Љ113» СД — 1 батальон, 2 роты.
Бригада СС»Центра противобольшевистской борьбы» (ЦПББ) — 3 батальона.
Разведовательно-диверсионное соединение Главной Команды «Россия — Центр» зондерштаба «Цеппелин» РСХА- СС — 4 отряда спецназначения.
Как видим, здесь есть и русские дивизии СС и полки и корпуса и бригады и даже разведовательно-диверсионные соединения. Так почему же современные российские «геродоты», когда клеймят позором на очередное 9 мая эстонцев, латышей или украинцев, не вспоминают и русские части СС?
Все очень просто. Такой пример не вяжется с образом русского солдата-освободителя (как будто в Красной Армии служили исключительно одни русские и не было ни украинцев, ни беларусов, ни грузин, ни армян, ни тех же латышей или эстонцев), единственного не запятнавшего себя связью с немецким фашизмом.
И, можно сколь угодно долго спорить и доказывать — участвовали они или не участвовали в карательных операциях против мирного населения, дотягивали они до размера полнокровной дивизии или не дотягивали, воевали ли они вообще или были просто на бумаге, но факт остается фактом, — русские дивизии СС были и они воевали на стороне Третьего Рейха.
Но, кроме собственно русских частей СС, с оружием в руках, воевавших на стороне Гитлера, на службе Вермахта были и другие воинские части и подразделения, состоявшие из русских. О которых по уже сложившейся «доброй» традиции сами ново-русские историки и патриоты «забывают» рассказать. А между тем, как говорится, есть на что посмотреть. К примеру:
ОСНОВНЫЕ КОЛЛАБОРАЦИОННЫЕ ФОРМИРОВАНИЯ. ВООРУЖЁННЫЕ СИЛЫ «СОЮЗНОГО ГОСУДАРСТВА»
Вооруженные силы Конгресса Освобождения Народов России (КОНР) (1 армия, 4 корпуса, 8 дивизий, 8 бригад).
Русская Освободительная Армия Конгресса Освобождения Народов России (3 дивизии, 2 бригады).
«АРМИИ» ВЕРМАХТА
Русская Освободительная Армия Вермахта — 12 охранных корпусов, 13 дивизий, 30 бригад.
Русская Освободительная Народная Армия — 5 полков, 18 батальонов.
Русская Национальная Народная Армия — 3 полка, 12 батальонов.
Русская Национальная Армия — 2 полка, 12 батальонов.
КОРПУС АВИАЦИОННЫЙ
Военно-Воздушные Силы КОНР (Авиационный корпус КОНР) — 87 самолётов, 1авиагруппа,1 полк.
ОХРАННЫЕ КОРПУСА АРМЕЙСКИХ ТЫЛОВЫХ РАЙОНОВ ВЕРМАХТА
582-й охранный (русский) корпус Вермахта — 11 батальонов.
583-й охранный ( эстонско-русский) корпус Вермахта — 10 батальонов.
584-й охранный (русский) корпус Вермахта — 6 батальонов.
590-й охранный казачий (русский) корпус Вермахта — 1 полк, 4 батальона.
580-й охранный казачий (русский) корпус Вермахта — 1 полк , 9 батальонов.
532-й охранный (русский) корпус Вермахта — 13 батальонов.
559-й охранный ( русский) корпус Вермахта — 7 батальонов.
ВОСТОЧНЫЕ ЛЕГИОНЫ ВЕРМАХТА
Русский легион «Белый Крест» Вермахта — 4 батальона.
ДИВИЗИИ АБВЕРА
«Особая дивизия «Россия»» генерала Смысловского — 1 полк, 12 батальонов.
БРИГАДЫ АБВЕРА
Бригада «Граукопф» — «РННА» генерала Иванова — 1 полк, 5 батальонов.
ДИВИЗИИ ВЕРМАХТА ОСОБОГО НАЗНАЧЕНИЯ
442-я Особого назначения — 2 полка РОА.
136-я Особого назначения — 2 полка РОА.
210-я Особого назначения стационарная пехотная (береговой обороны) — 1 полк, 2 отдельных батальона РОА.
«ТУЗЕМНЫЕ» ОХРАННЫЕ КОРПУСА И САМООБОРОНА
Русский охранный корпус Вермахта в Сербии — 1 бригада, 5 полков.
Русская «Народная стража» генерального комиссариата «Москва» (Тылового района группы армий «Центр») — 13 батальонов, 1 кавалерийский дивизион.
(РУССКО-ХОРВАТСКИЕ)
15-й Горнострелковый корпус особого назначения 2-й танковой армии:
русских — 1 охранный корпус, 5 полков, хорватских — 2 дивизии, 6 полков.
69-й Корпус особого назначения 2-й танковой армии: русских — 1 дивизия , 8 полков, хорватских — 1 дивизия, 3 полка.
Таким образом, большую часть, как в иностранных частях и дивизиях СС составляли русские, так и собственно в частях Вермахта, большую часть коллаборантов составляли все те же русские. Но сколько же всего, хотя бы примерно, русских, воевало на стороне Гитлера и Третьего рейха? Можно ли в принципе вообще подсчитать их общее количество? В принципе — да.
По разным подсчетам, разных исследователей, общее количество русских воевавших на стороне Третьего Рейха колеблется от нуля (собственно подсчеты нынешних пламенных русских патриотов, которые умудряются все русские части и дивизии СС записать в украинцев, беларусов и латышей с грузинами) и до двух миллионов. Но, скорее всего, истина, как всегда находится где-то посередине, между двумя этими цифрами.
Тем более, что сами немцы, по состоянию на 1943 год, общее количество русских воевавших на стороне Третьего Рейха определяют в 800 тыс. чел.."
plynii
Рейтинг: 1156 НеутралноВсички паметници на Червената армия в България трябва да се премахнат.
"Альоша" в Плевен и "Дебелата" в Ямбол бяха премахнати - значи можем. Трябва да ги последват и другите градове.
Сд
Рейтинг: 811 НеутралноДо коментар [#7] от "novo-star dnevnik-ar":
Ти си част от велосипед, на която си слага крака колоездача
DDR
Рейтинг: 2656 НеутралноЗа съжаление и това е част от историята, за която обаче не се говори много.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
valtoro
Рейтинг: 993 НеутралноНикой не иска да ги взривява, да ги преместят някъде и който иска да ходи
на поклонение !!!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4285 ВеселоАми всъщност сме си върнали Северна Добруджа, те украинците така получават Бесарабия от Сталин, Крим от Хрушчов и Новорусия от Ленин ама то какво било, било - кака вече не била такава!
Е то и агломириканскита авиация не сме я канили , но оставя трайни следи. Libertarianism is just anarchy for rich people
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1913 ВеселоДо коментар [#36] от "Shopeto":
При положение, че хората навремето са били под робство, си мисля, че е сравнително подобрение на живота :)))
А и си е голям жест да ти оставят територията... Никои не ти дължи нищо.. Можехме да станем и част от руската империя, вместо сателит, хората навремето са ги гледали като спасители..
Свалете текущите политически очила и гледайте според историческото време...
Сателит на империя > робство
atmanpg
Рейтинг: 1945 НеутралноВ САЩ премахнаха паметниците на Христофор Колумб и Джордж Вашингтон.
BiGman
Рейтинг: 6402 НеутралноНие както винаги ще бъдем последни в класацията...
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 626 ЛюбопитноНямаме такива ве каун.САЩ си го построиха на тяхна територия(посолството).Ние какво общо имаме папагал?
Вашият профил
Рейтинг: 2970 Неутралноединствените паметници които имат място са тези свързани с руско-турската война, всичко савецко е фалш и пропаганда, и трябва да се третира като такова а не като паметници. Някои любители на бетона и брутализма може да си ги харесват, ами да си ги сложат у тях
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠BiGman
Рейтинг: 6402 НеутралноДо коментар [#37] от "ZZ Top":
В Украйна измряха повече...и кво...паметници ли да им вдигат?...
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1913 ВеселоДо коментар [#51] от "atmanpg":
Целта на комунистите е да премахнат всякаква идентичност в една страна, за да може да глобализират по лесно :)))
После ще превърнат всяка държава в сектор на игрите на глада.. Едните ще произвеждат памук, другите жито и тнн.. Така никои няма да е независим и всеки ще трябва да изпълнява тъй като има нужда от другите блага, за да съществува, само елита в сектор 1 ще може да живее пълноценно :))
Може и буквално да създадат игри на глада като вид спорт, където всеки сектор ще праща шампион които да ги представя :))
Като премахнат всяка следа от една история.. После ще кажат на внуците ви, че никога не е съществувала :))) Ще ви гледат и ще спорят с вас как това което си преживял е мит :)))))
Путаран Азиатски
Рейтинг: 183 ВеселоЗначи да го кажа на разбираем език за всички лизачи на азиатски междум*дия - ако искате "да не бягате от историята" трябва на тези "паметници" да бъде написано ясно - в памет на жертвите на терористичния съветски режим и да се помнят извращенията на червения окупатор. Всичко останало са тинтири-минтири.
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 626 ЛюбопитноОт Бузлуджа поне може да изкараме някой лев.Има много туристи които с кеф биха платили по 30 евро за вход.А и разходите за махането му ще са умопомрачителни.Не така стоят нещата с другите съветски камънаци...
filofob
Рейтинг: 1161 НеутралноДо коментар [#25] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Панетниче на загиналите пилоти, с размер 1/1000 от моча. Намиращ се до оградата на посолството. При това МОЧА лъже. Съветската армия нищо не е правила в България. Самият преврат е извършен от професионалните превратаджии и фашисти Дамян Велчев и Кимон Георгиев.
Та ако ще сравняваме с американската плоча то трябва да стоварим моча нейде до посолството. Навит ли си?
ptn39696176
Рейтинг: 130 НеутралноАм чи то 90% от българите си имаме положително отношение към Русия... Само 10% са грантаджиите... Ето и доказателство:
https://www.dnevnik.bg/sviat/2021/06/27/4224234_v_koia_vuzrastova_grupa_sa_nai-mnogoto_evroskeptici_i/
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 2712 Весело😀Не знаех за тези премахнати паметници, благодарско за информацията😀 От днес почвам да уважавам повече плевналиите и ямболджиите (така ли е правилно да наричам жителите на Ямбол?)
Личното ми мнение е че "символи" като МОЧА и пловдивския Альоша трябва да бъдат преместени в някакъв "исторически парк за соц'периода", а на мястото на пловсивския альоша да поставят паметник на Апостола, или на Ботев!
П.С. И преди някой да се изкудкудяка за паметниците и мемориалите на "красная армия" в Израел (има няколко, най новия и голямия е в Нетания) да уточня: Те са издигнати като благодарност към армията на СССР за нейното участие в разгрома на хитлеристка Германия, и освобождаването на евреите от конц'лагерите. Е, напоследък ги вапцат в жълто'синьо, после общинарите ги почистват, но НИКОЙ не иска тяхното демонтирване.
И още нещо: НИКОЙ не се отнася лошо към "марша на БЕЗСМЪРТНИЯ батальон" : Когато едни дядки и бабички, ветерани от ВСВ НЕ САМО ОТ СССР, кретаха бавно 100-200 м, окичени с медалите си. Пиша "НЕ САМО от СССР", щото на този ден (9.5) към тях се присъединяваха и ветерани от САЩ, Великобритания (с колониите си, протекторатите си и други държави от т.н. Комънуелт) Франция и др.
Беше бая странно да видиш дядка индиец с овиталото си, наред с дядка Сикх с тюрбана си, запасан с ханджара си, наред с бледолики евреи от европейски произход, накичени с медалите си от ВСВ (някои "руснаци" с военна фуражка и кител...сако), но НИКОЙ не им се подиграваше-УВАЖАВАХМЕ тези ветерани😀!
П.П.С. От няколко години вече го няма този парад...
До коментар [#45] от "plynii":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
pernikforbg
Рейтинг: 655 НеутралноА защо има паметник на фашистките убийци пред НДК? Защо никой не го залива с кафява боя каквито дрехи са носили българските нацисти?
filofob
Рейтинг: 1161 НеутралноА аз да насоча и към онова недоразумения Альоша.
Ще ми обяснят ли русофилите загрижени за историята какво символизира паметникът на незнайният съветски войник доминиращ над исторически град Пловдив и по този начин и над българските светини? С какво точно анонимният съветски войник е заслужил да е над всичко българско. И не е ли символ на 45 годишното подчинение.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 2712 ВеселоРядко разумен коментар, в сравнение на другите ти. РЕСПЕКТ!
До коментар [#56] от "Ramon Asvalda":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
tacheaux
Рейтинг: 4736 НеутралноМного съветски паметници ,много нещо. Фактът на съществуването им е доказателство , че Полша е била окупирана , а не "освободена" от съветската армия, защото поляците по своя инициатива никога няма да издигнат съветски или руски паметник. Това за тях е все едно в България да издигнем паметници на османските владетели. Полша е била под руско и съветско робство и е учудващо , че до сега е търпяла съветските паметници.
pontius_glarus
Рейтинг: 3558 Неутрално"...Благодари на Чичо Сталин, че не изгубихме и ПЕДЯ ЗЕМЯ, по молба на Георги Димитров! За разлика от ПСВ..."
Чичо ти Сталин бе едно лайно. В Морската градина на гр. Сталин, в близост до централния вход имаше една огромна статуя (от 1950г.), която после бе заменена с друга. Главата му бе любимо място за отдих на гларусите, които на воля се облекчаваха върху главата му. На 13.03.1962г. през нощта статуята е разрушена, градинката е възстановена, все едно нищо е нямало. так др. Сталин изчезна.
Октомври 1956г. е премахнато името Сталин, и възстановено старото име на града Варна.
novo-star dnevnik-ar
Рейтинг: 1474 НеутралноДо коментар [#34] от "Shopeto":
"Тц, НКВД си бяха предимно етнически руснаци"
Тц. НКВД се превежда като Народен комесарият (министерство) на вътрешните дела. Всяка съветска република имала е собствено НКВД. Украинското НКДВ на 100% е било съставено от местни украински милиционери.
filofob
Рейтинг: 1161 НеутралноДо коментар [#62] от "pernikforbg":
Фашисти, нацисти, соросоиди....като няма елементарни познания, а само пропаганда така става. То и Лавров обясняваше, как имало евреи нацисти и, че Хитлер бил евреин и се наложи самият Путин да се извинява. А от тогава Сергей много не го оставят да говори.
п.п ако си карал казарма през комунизма ще знаеш, че въшкарниците бяха кафяви
п.п.п кой е "паметникът на фашистките убийци бе безродния?
hamiltonf
Рейтинг: 4183 ВеселоДо коментар [#37] от "ZZ Top":
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=OlympicsНяма такова понятие "руски войник", правилното е руска алкохолизирана овца, и като такива винаги са давали 20 пъти повече жертви, отколкото нормална армия би дала. Сега, в Украйна, същото се наблюдава...
pontius_glarus
Рейтинг: 3558 НеутралноДо коментар [#66] от "pontius_glarus":
Оказва се, че по света съществуват 11 селища с името Варна. В България 1, в САЩ и Канада също по едно, в Италия 2 (в Трентино и Тоскана), в Гърция мисля 2, и в бившия СССР няколко.
https://dariknews.bg/regioni/varna/poqvi-se-11-to-mqsto-s-ime-varna-1213882
filofob
Рейтинг: 1161 НеутралноДо коментар [#67] от "novo-star dnevnik-ar":
Хайде да се разберем, значи още по съветско време е имало украински народ, различен от руския? Ами кого "освобождава" Путин сега, според когото няма украинци,а само Новорусия и малоруски?
tacheaux
Рейтинг: 4736 НеутралноРуснаците имат навика да строят паметници навсякъде , където е минала руската, респективно съветската войска в някоя от безбройните завоевателни войни , които е водела Русия( СССР).
Някой знае ли колко са американските паметници в западна Европа или в Гърция? До колкото имам сведения , няма такива паметници , освен мемориални комплекси на загиналите американски войници през ВСВ. Няма американски паметници , защото американската армия , за разлика от съветската не е окупатор. Само окупационните войски строят свои паметници. В България руските паметници са от периода на руската окупация на българските земи след Руско-турската война от 1977-78 г. , а съветските са от периода на съветската окупация на България след 9.9.1944 г.
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 626 ГневноДокато я поделяха с Хитлер ли?
pontius_glarus
Рейтинг: 3558 НеутралноДо коментар [#56] от "Ramon Asvalda":
Супер пост! Можел си да пишеш и много интересни неща!
stenlyaka
Рейтинг: 3299 Неутрално::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Ха !
Още един лъжец !
Assumption is the mother of all failures .
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4285 НеутралноДо коментар [#59] от "filofob":
Libertarianism is just anarchy for rich peopleТрябва да четеш историята не от соросови учебници и помагала за копи-пейст, твърде малко знаеш за да съставиш правилно изречение!
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 4123 НеутралноПаметници на окупатори не трябва да бъдат навсякъде..Те трябва или да бъдат тотално разрушени или да бъдат сложени в музей на ужасите..Все едно в България да има паметници на турските поробители!!!!!!!
shlshlshlshlZZ Top
Рейтинг: 746 ЛюбопитноДо коментар [#73] от "Dimitar Dimitrov":
Gimme All Your Lovin' https://youtu.be/Ae829mFAGGE"Докато я поделяха с Хитлер ли?"
Не, на СССР му трябваше БУФЕРНА ЗОНА тогава! Точно затова беше и войната с Финландия...👍🤠
pixel
Рейтинг: 1661 НеутралноПолша маха съветски паметници
---------
неволно си спомних за Ирак ,
и там махаха паметниците на саддам
filofob
Рейтинг: 1161 НеутралноДо коментар [#50] от "Ramon Asvalda":
Не можехме да станем пряко част от РИ просто, защото никоя от другите велики сили нямаше да позволи. Русия преди да започне войната е трябвало да вземе тяхното съгласие. Чел си за дипломатическата подготовка. Освен това от руска страна са разчитали, че неформално ще бъдем подчинени на руската политика. И когато Батенберг започва да да води по-самостоятелни действие(Съединението) му организират преврат.
Не можем да очакваме на някой да му пука за нас. Всяка държава си гледа интереса. Но тогава защо трябва да подхождаме с някакво умиление като към национална светиня към Русия?
Вашият профил
Рейтинг: 2970 НеутралноДо коментар [#56] от "Ramon Asvalda":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠ма тези "паметници" са точно от комунистите, следователно са ги направили с цел да ни лишат от идентичност. Значи е чудесна идея да ги разкараме.
filofob
Рейтинг: 1161 НеутралноДо коментар [#76] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Безсилието на русофила. Виж този клип в ютуб, чети нещо си. А ти като знаеш и можеш да "съставиш правилно изречение"(за това е имало часове по полит просвета) не можеш ли да обобщиш в какво греша и каква е истинската история от правилните учебници ?
Роси
Рейтинг: 7970 НеутралноДо коментар [#37] от "ZZ Top":
Според архивите са около 200 000.
trolimzarodiny
Рейтинг: 3299 НеутралноИ аз съм Против премахването на МОЧА, понеже историята трябва да се помни!
Бирата и благата трева трябва да са безплатни за стадото !Предлагам вместо да го взривяваме, да се изгради обществена тоалетна оклоко МОЧА на два етажа , със стъклен под.
За да можем да пикаем върху главите на “ асвабадителите”
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 2712 ВеселоДа добавя нещо, относно паметникът на други ДОСТОЙНИ българи-летците загинали в бой с американските самолети бомбардирали София (а преди това-просто прелитали над нея).
Това е един скромен паметник, към 3 м висок. Намира се в една забутана градинка в междублоковото пространаство в кв. Иван Вазов, между Витошка и реката.
След като бутнат/преместят МОЧА-ТОЗИ ПАМЕТНИК трябва да се постави вместо него!
Порових се в МОЙТЕ архиви-не намирам МОИТЕ снимки, явно съм ги споделял тук в някоя тема, а не в мойте фотоновини/фотогалерии. Намерих нещо в нета
https://edinzavet.wordpress.com/2008/02/21/pam-letci/
До коментар [#59] от "filofob":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Йосиф Давыдович
Рейтинг: 1053 НеутралноСофиянци докто се карате за Моча общинският ви съвет, който трябва да вземе решение за премахването на тези паметници, взе реше ние да ви продължи концесията н на вода за още 10 години.... хак да ви е...
Ему ПРО США не помеха Ему санкции не страшны Для Сармата одна лишь утеха Потревожить натовцев сны Из России-матушки В даль глядят Сарматушки На соединённые штатушкиfilofob
Рейтинг: 1161 НеутралноДо коментар [#86] от "Йосиф Давыдович":
И това е лошо защото....
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 2712 ВеселоОтносно последният абзац на твоя коментар: В София знам за двама такива (в Докторската градина и този на пл. Руски паметник, по линията на "петицата". Знам че в България има много други подобни паметници. Болницата Пирогов носи името на руски военен хирург от последната Руско'турска война. Не съм чувал някой да иска да се махнат ТЕЗИ паметници!
За МОЧА и разните альоши...освен хора с увредени мозъци май всеки иска да се махнат!
До коментар [#72] от "tacheaux":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
БОНГО
Рейтинг: 2672 НеутралноТова се дължи преди всичко на факта, че Ислямът не одобрява човешки фигури в изобразителното изкуство и склуптурата.
Паметниците от Османското владичество у нас са преди всичко архитектурни - джамии, чешми и т.н.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
stenlyaka
Рейтинг: 3299 Весело:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
На Вас ще ви трябва и клекало за уринирането. Assumption is the mother of all failures .
БОНГО
Рейтинг: 2672 НеутралноВсъщност Сталин премахна буферната зона - от 0 км. обща граница с Германия през 1938 г. , благодарение на сговора с Хитлер постигна обща граница от Балтийско до Черно море. Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
tacheaux
Рейтинг: 4736 НеутралноДо коментар [#10] от "spiegel":
"Статията на Дойче веле изобилства с глупости и тенденциозност."
Това е характерно за Дойче веле , който е лява медия. За съжаление редовно подобни статии се препечатват в Дневник.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1533 НеутралноДо коментар [#59] от "filofob":
Абсощтно не съм съгласен с теб че СССР орките нищо не са направили!
На 6.9.1944 СССР обявява война на БГ и трети украйнски фронт (1.25 мил.) ни окупира.
На 9.9.1944 се имитира преврат за да може Сталин да каже, че ние сме си избрали комунистите на власт, а не че СССР ни е окупирал.
В последващите 10 год. е избит интелектуалния и политически елит на България, откраднат е златния ни резерв, държавния архив и много предприятия са пренесени в СССР (367), Въоръжението на БА е подменено със съветцко!
filofob
Рейтинг: 1161 НеутралноДо коментар [#93] от "Quo Vadis?":
Имах предвид, че не са ни освобождавали от нищо, че да имат паметник. И, че изобразените по барелефите му сцени са абсолютна фикция.
parol
Рейтинг: 479 НеутралноАз не знам да са питани софиянци, дали искат в центъра на града да има паметник на солдат с шмайзер.
АБПРП - Активен борец против рашизма и путинизмаДа се направи един референдум и хората да се произнесат. Демократично е нали?
Вашият профил
Рейтинг: 2970 НеутралноДо коментар [#95] от "parol":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠ако от Люлин го искат ще им го преместим
pontius_glarus
Рейтинг: 3558 Неутрално"....Не, на СССР му трябваше БУФЕРНА ЗОНА тогава! Точно затова беше и войната с Финландия...."
Всъщност идеята за буферни зони е от времето на царизма, мисля че даже и преди Екатерина. В някоя съседна държавичка слагат някакъв марионетен владетел, после включват земята му в руското царство, и отново имат нужда от буферни територии. И отново война със съседа, заради сигурността на Русия. Това е била особеност на Руската империя, и затова Джордж Фридман (унгарец като Сорос) я включва в групата на барутните империи.
leaorgana
Рейтинг: 72 НеутралноЗа всички, които мислят, че историята трябва да се помни и затова не трябва да се маха паметника, ще кажа, помнете я, и в книгите я има, но това не е причина паметниците да стоят, и да размахват шмайзери
novo-star dnevnik-ar
Рейтинг: 1474 ВеселоДо коментар [#71] от "filofob":
"Хайде да се разберем, значи още по съветско време е имало украински народ"
Не бе, още през 10-век е имало украинци. Святослав ,князна Киевска Украйна изтри от картата Първото българско царство и заличи столицата му, Преслав.
pontius_glarus
Рейтинг: 3558 НеутралноДо коментар [#97] от "pontius_glarus":
За руското царство всички войни са били освободителни", това е част от военната им доктрина. Армиите им "освобождават", никога не завземат. Строителството на паметниците също - по време на т.нар. "освободителна" война след ариергарда са вървели каменоделци, които в почти всяко превзето градче или по-голямо село изграждали паметни, по един и същи теретип. Т.е. повечето от паметниците, напомнящи за освобождението реално са руска направа, с изключение на този срещу НС, паметника в Русе, мисля и в Севлиево (може и да греша). МОЧА е друга тема, той е дело на бг слугинажа (комунетата).