Парижани ще гласуват дали да се забранят електрическите тротинетки под наем

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нелсън Мандела
    Нелсън Мандела
    Рейтинг: 2057 Весело

    Пореднта еко-меко безсмислица ;-)

    В България това беше подплатено с щедри гратове / европейски фондове и "правилните фирми" усвоиха парите, без да ги интересува какво става след това... Сигурно и в Париж е било така, но е време да се сложи край и на тази грозотия.

    Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
  2. 2 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 691 Неутрално

    но е време да се сложи край
    —цитат от коментар 1 на Нелсън Мандела


    Вместо да се слага край вероятно е възможно да се подходи интелигентно и всъщност да се намерят решения на проблемите. Например да се постави регистрация, така че наруштелите да бъдат глобявани. Да се обособят стоянки за паркиране, да се ограничи скоростта, наемателите да оставят депозит, който автоматично да се отнема в случай на нарушение...

    При всяко нововъведение е така - не всичко може да се уреди за един ден.

  3. 3 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Не само в Париж, а въобще от всички градове трябва да я разкарат тази глупост. София включително. Карат като ненормални по тротоарите, хвърлят ги където и както им падне. Полза - никаква. А частните тротинеткаджии също трябва да бъдат глобявани за каране по тртоарите.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  4. 4 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 747 Неутрално

    важна новина
    а за нексото нещичко?

  5. 5 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Представете си само ако хората у нас се дразнеха толкова на автомобилите, които заемат тротоара, колкото на тротинетките, които го правят.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  6. 6 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#3] от "Хриси":

    Странното е че там където велосипеди не допускат, заради висока скорост - допускат тротинетки с висока скорост. Може да се посъветват рент-а-кар по някои проблеми.

  7. 7 Профил на panzer
    panzer
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Идеята на тези тротинетки не е лоша, но както често се случва - опорочена от човешката тъпота. От една страна имаш нормални хора, които взимат, ползват според правилата, и накрая остават средвството на видимо и читаво място, така че да се ползва от следващия. Тях обаче никой не ги забелязва просто защото те си карат по нормалния начин. От друга страна обаче имаш тъпунгерите дето карат като бесни и в ущърб на всяко правило, зарязват където им падне (напреки по тротоарите, хвърлени в дерете и да, в реката) - неща, които са видими и дразнят нормалния човек. И в крайна сметка се стига дотук.
    Едно на ръка, че цялостното задраскване (по френски) е нелепо - със сигурност биха могли да се измислят работещи решения, които да спъват малоумниците.

  8. 8 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Е, някъде доста бързо тази напаст започна да предизвиква ответна реакция.

  9. 9 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#7] от "panzer":
    Изцяло съм съгласен, но към "тъпота" бих добавил "+простотия"

  10. 10 Профил на dobrevk
    dobrevk
    Рейтинг: 149 Неутрално

    При цялото ми уважение, към всички различни и алтернативи начини на транспорт в града, това е най-безмисленото съоражение, което се появи.
    Движат се на където сваря, ту на тротоара, ту на пътното платно, ту на алеите за велосипедисти.
    Оставят се, кой където свари, нищо че уж им бяха обособили места.
    Да не говорим, че не виждам бизнес логиката на съществуването им, без субсидии. Сигурно седмично губят по 3-4 такива машини. Редовно виждам захвърлени по деретата и храстите. Вероятно, когато им падне батерията на GPS-a, от фирмата, която ги експлоатира, не могат да ги намерят.
    За БГ определено не са добра алтернатива на нищо...

  11. 11 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#4] от "bruno__dante":

    Чети ПИК - там сичко пише 😁😁 не четеш ли ПИК

  12. 12 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#1] от "Нелсън Мандела":

    Ша кайш, че от яд ги чупите тез тротинетки - .ахти талибаноте дето сте 😁😁

  13. 13 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#11] от "Тони КОСТОВ":Чети ПИК - там сичко пише

    ногу правилно си са ориентирал!


  14. 14 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 847 Гневно

    Масово се оставят напреки на тротоарите, пред подлези и тн. Това изобщо трябва да е абсолютно забранено. На нормалния човек му иде да ги хвърли в някое дере, като непрекъснато ги намира в краката си, трябва да ги обикаля и може да се спъне и да счупи нещо. Кой ще съдиш тогава!?

  15. 15 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Не знам за тези под наем, но аз имам тротинетка и е адски удобно средство за придвижване в града, че и донякъде извън него.
    Мятам скутерчето в багажника на колата, паркирам някъде и в града само със скутерчето. Дори на вилата го ползвам като совалка между нея и близкия град, когато е твърде горещо за велосипеда - тихо, чист въздух, почти безплатно гориво.
    В момента дори се заглеждам по офроуд тротинетки, но най-честото оплакване е, че амортисьорите им са прекалено твърди, та ще видим.

    ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
  16. 16 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    се спъне и да счупи нещо. Кой ще съдиш тогава!?
    —цитат от коментар 14 на Тангра

    - Същия, който "съдиш", когато се спънеш в разхлабена плочка на тротоара, изхвърлена автомобилна гума, паднал клон, или се подхлъзнеш на мокро жълто паве...

    Прочетох статията, както и всички коментари, но единственият проблем, който аз забелязвам, е неспазването на правилника за движение по пътищата. У нас е указано, че скутерите спазват същите правила, както велосипедите. Ако се следи за това, то според мен не би имало проблеми.
    Между другото, автомобилите в града създават невъобразимо по-големи проблеми, но може би прекалено сме свикнали с тях, че да ги забелязваме. Да не говорим, че нарушаването на правилника за движение е много по-често срещано точно при автомобилите. Напр., напоследък почти не съм попадал на случай, в който автомобилите да спазват предимството на колоездач или водач на скутер по велоалея - все едно такива не съществуват.

    ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
  17. 17 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 4677 Неутрално

    [quote#2:"Whoops"][/quote]

    Абсолютно. Рег номера биха разрешили проблема. Както водач на автомобил под наем носи отговорност при нарушаване на правилата за движение така и водач на тротинетка ще носи. Даже не е нужно табели с цифри, достатъчно е всяка тротинетка да има идентификационен чип и да се знае кой я наема по време на нарушението, Нищо повече.

    Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Sat
  18. 18 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#16] от "keen":

    Имам над 30 г. опит в използването на велосипеда за транспорт в града. Годишно навъртам над два пъти повече километри с колелото, отколкото с колата. Понеже повдигате въпроса, та да ви открехна - никъде в закона не е регламентирано такова предимство. Има общо положение за движещия се отдясно, както и за този, който се движи направо срещу завиващите наляво, но то не винаги важи в града, защото идиотите измислиха двупосочните велоалеи, разположени от едната страна на пътя. А пък за случая, когато велоалеята пресича пътя на автомобилното движение, движещо се направо или отдясно, няма никакви регламентирани правила. Кой според вас е с предимство И ЗАЩО на пл. Руски паметник, където велоалеята преминава от едната страна на бул. „Тотлебен“ на другата, после пресича бул. „Скобелев“, а накрая пресича и бул. „Македония“, та да продължи надолу?

    И още нещо - както спомена и някой отгоре, не всички тротинеткаджии са идиоти, има такива, които си карат нормално. Но на нас идиотите ни привличат вниманието. Същото се отнася и за велосипедистите, и за шофьорите (мен например много ме дразнят куриерите с велосипеди, дето разнасят храна. Не знам защо го правят, но е събитие да видя някой, който да се движи по правилата). Всички сме еднакви - каквито сме като пешеходци, такива сме и като велосипедисти, такива сме и като шофьори. Едни спазват правилата, други не. Проблемът при велосипедистите и тротинеткаджиите е, че за тях правилата много по-трудно и рядко се променят, за да отговорят на реалността. Затова и тези проблеми.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛
  19. 19 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#17] от "danvan":

    То и сега се знае. Нали от вашия телефон с приложението се плаща за услугата. Във всеки момент се знае кой какво кара.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛
  20. 20 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Абе, за България си е по-друго - ред коли върху тротоар открай до край - големи, няма риск да се спънеш в тях - просто слизаш на пътното платно и вървиш успоредно на тротоара, докато заобиколиш паркиралите коли.

  21. 21 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#16] от "keen":

    Тук не става въпрос за скутери обаче.
    Най-редовно ми се случва да чуя клаксон от тротинетка, вървейки по троаторите, пречим им, видиш ли.
    Да не говорим, че не ми се е случвало велосипедист или тротинетист да ми спрат на пешеходна пътека, по която велосипедистите така или иначе нямат работа, освен бутайки колелетата си - с други думи и на пътното платно са с предимство.
    Изобщо през последните няколко години е егати вакханалията, да не си пешеходец понашите улици.

    Парите на държавата свършиха: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/11388633
  22. 22 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#21] от "frisky":

    Не сте попадал на мен :)))

    Един път спрях на пешеходна пътека, за да дам предимство на пресичаща майка с количка. Че като заваляха едни благодарности, как за пръв път ѝ се случва някой велосипедист да ѝ спре. Едва не ме разцелува, вероятно само защото бях поизпотен. Почуствах се чак неудобно. Но и гузно, защото си дадох сметка колко много „колеги“ правилата ги нямат за нищо.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛
  23. 23 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    никъде в закона не е регламентирано такова предимство
    —цитат от коментар 18 на Velocio

    - Предимство на велосипедиста, като такъв, не е регламентирано. Аз говоря за случаите, в които велосипедистът като ППС е с предимство - напр. когато велоалеята е част от път с предимство, а автомобил се включва в него от път без предимство. Примерно велоалеята на Ломско шосе - тук най-редовно ми се налага или да изчакам някой, който ми е препречил пътя, за да се включи на Ломско, или да го заобиколя, навлизайки в платното за движение на автомобили. Без значение дали съм с велосипед или скутер.
    А да не говорим за тия, които правят ляв завой от път с предимство към път без - правят го с голяма скорост (разбираемо) и грам не си дават сметка нито за велосипедисти, нито за пешеходци.

    ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
  24. 24 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    Ами то туй си е упраленска либерастия. Тия неща с безстопанствеността требе да се предвиждат, но видимо нема капацитет за това. Фактът, че кмето директно иска да ги забрани показва нивото й - невисоко. Не може постоянно да дрънкат за ай-тата и изкуствен интелект, а у същото време да не могат да проследят едни тротинетки карани от тъпанари... Аааа верно, да не им накърним правото на изява на тоталната им вродена простотия.

  25. 25 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Тук не става въпрос за скутери обаче.
    —цитат от коментар 21 на frisky

    - На електрическите тротинетки им викат и скутери. Не споря дали е правилно или не. За мен са си електрически тротинетки, но "скутер" се произнася по-лесно.

    ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
  26. 26 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    И у нас е така.
    Волните ездачи, не спазват правилата.
    Но не бих казал, че много ми пречат.
    Това е полезна доза артистичен хаос в стремящите се към перфектност общества.
    Ще се радвам, ако се измисли система, в която да си плащат за глупостите.
    И свободата има цена.

  27. 27 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#22] от "Velocio":

    Не съм попаднала - факт, затова и не ми е идвало отвъртре да целувам непознати с велосипеди, за сметка на това понякога ми идва да ги свалям от колелетата с як шамар. :))

    Парите на държавата свършиха: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/11388633
  28. 28 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1782 Весело

    Редно е да се забранят, но с едно изключение. Да бъде разрешено да карат такива неща само хора с нестандартна сексуална ориентация и със скорост не по-малка от 80 км/ч

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  29. 29 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1152 Любопитно

    Със забрани нищо не се постига, освен евентуални ползи за някого, от глоби. Но е и факт, че точно ние в България не можем и не трябва да се сравняваме с един Париж, много сме далече от него по всички параметри. На мен например най ми "харесват" велоалеите в София, защото са "уникални" - точно толкова, колкото са "уникални" и създателите им от ГЕРБ-аджийската клика, винаги започващи и свършващи отникъде до никъде. Отделно се направи всичко възможно да се предизвика конфликт между всички участници в движението като качиха част от велоалеите на тротоара - всеки ден е война за пространство и всеки си мисли, че е прав. За тротинетките, които вдигат 80 км/ч да не говорим, да му мислят тези, които ги карат. Та у нас си е джунгла и всеки се спасява както може, не виждам как при ограниченото пространство ще се угоди на всички, а и като знаем кои са в общината, бъдещето не се очертава розово...

  30. 30 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 709 Неутрално

    И защо полицията бездейства!? Всяко едно действие е регистрирано в сайта на доставчика на услугата и се знае много добре кой го е извършил.

  31. 31 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 847 Неутрално

    [quote#16:"keen"][/quote]

    Шегуваш се сигурно?
    При автомобилите е най-често нарушението на правилника!?
    Колоездачите и мотоциклетистите карат БЕЗ ПРАВИЛНИК!!!

    Това влизане в заета лента, и лавиране между колите, а колоездачите не признават светофари, пешеходни зони и тн, не ми се изброява.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK