Накратко казано - хартиените статуква Джой дадоха мандат на гълъбарника да прекроява плана. Това е толкова разумно колкото да дадеш картечница на маймуна. Всяко прекрояване в посока орязване на н планираните намаления на въглеродни емисии автоматично води до орязване на парите.
Препоръчвам тролчетата да прочета цялата статия, преди да започнат да пействате опорките си.
Българите са малък, но изключително прост народ.
Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Sat
Предоговаряне на плана е една от най-големите глупости, които България ще направи, на крилете на популизма на партиите и синдикатите, и силно подпомогнато от неграмотността на населението. Основният аргумент - че въглищните централи са много печеливши, при цена на енергията на свободен пазар около 250 лв. последните дни и квоти 80-90 евро, вече е в джаза. Ама кой да смята - централитеееее, нашитеееее, Европа ни ограбваааа..... Мислете и смятайте, когато гласувате на избори.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Как планирана промяна на Плана за възстановяване се представя за политическа смелост
Така както шарлатаните обявиха вкарването на съдебната реформа в плана за европейско изискване. И поемането на непосилни ангажименти за смелост и визионерсто. И прикриването на мегакорупцията за милиарди с Джемкорп за "зелено бъдеще с батерии". За газа, нефта и посредниците да не говорим.
Като говоря за неграмотно население, имам предвид точно такива като теб - нещо в Германия се говори за Тец и възглища, значи и у нас не бива да ги затваряме. Ама да прочетем повече, да помислим, и най-вече да посмятаме - нееее, мене жокер ми не требе. Не е това твоята тема, но пък си патриот, а това е важното, нали така. Не се притеснявай - мнозинство сте, ще спечелите изборите. Трагично е положението. Успешен ден все пак и на теб, и на всички останали, да ходим на работа.
До коментар [#4] от "4ort":Като говоря за неграмотно население, имам предвид точно такива като теб - нещо в Германия се говори за Тец и възглища, значи и у нас не бива да ги затваряме. Ама да прочетем повече, да помислим, и най-вече да посмятаме - нееее, мене жокер ми не требе.Не е това твоята тема, но пък си патриот, а това е важното, нали така. Не се притеснявай - мнозинство сте, ще спечелите изборите. Трагично е положението.Успешен ден все пак и на теб, и на всички останали, да ходим на работа.
Ти като си много грамотен обясни като закрием тецовете откъде ще се вземе ток.При положение, че фотоволтаиците не произвеждат ток през нощта.Режим на тока ли ще има?В комунизма ли ще се връщаме?
Защо се провали комунизмът, юнак? Нали произвеждахме около 2 пъти повече ток от сега. Не си правеше добре сметките и фалира, накратко. Какво повече да ти кажа, и на тебе жокер ти не требе. Хайде, приятен ден, и чети повече.
До коментар [#8] от "wtn381138318":Защо се провали комунизмът, юнак? Нали произвеждахме около 2 пъти повече ток от сега. Не си правеше добре сметките и фалира, накратко. Какво повече да ти кажа, и на тебе жокер ти не требе. Хайде, приятен ден, и чети повече.
Ами то всеки ден се монтират все повече солари и солари Някой летен ден скоро ще работят само соларите и АЕЦ ТЕЦ-овете от времето на Хрушчов нямат бъдеще
До коментар [#10] от "wtn381138318":Ами то всеки ден се монтират все повече солари и солари Някой летен ден скоро ще работят само соларите и АЕЦ ТЕЦ-овете от времето на Хрушчов нямат бъдеще
През деня добре. Какво правим през нощта?Като в 21-22 часа е най-голямото потребление на ток.А делът на фотоволтаиците в производената електроенергия тогава е 0.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ма как ще пипате Плана, я мамин Пеканчо как убаво го е опекъл! Дума да не става! Нали до вчера се деряхте, че било късно да се променя Плана, а сега какви са тези сълзи и сополи, а? Нали уж Брюксел искаше да се озапти „каскета“, че без това паре нема? М? А то какво било - https://tribune.bg/bg/mrezhata/ne-briuksel-a-asen-vasilev-obvarzal-parite-po-plana-vazstanovyavane-sas-zakona-sreshtu-glavniya-prokuror/ - „Не Брюксел, а Асен Василев обвързал парите по Плана възстановяване със закона срещу главния прокурор“? И сега рев що се пипа Плана, понеже „Комисията даде ясно да се разбере, че правителството в София ще трябва да докаже, "че повече не може да изпълни части или целия план в резултат на обективни обстоятелства". „Ами сега?“, както се питаше в едно популярно на времето телевизионно предаване? К‘о пра‘им сега, а? Ще преработваме ли Плана или ще се оправдаваме с това, че не можем да бутнем „каскета“? Кой ще ни каже?
Бих попитал пишещите в защита на ТЕЦ-овете, някой бил ли в маришкия басейн. Да види мините, в които се добива повече кал, от колкото въглища, която кал, за да гори се изразходва огромно количество еленергия за собствените нужди, да види хала на топлинните централи, да види какво остава от земята, където от дупките се вади тази кал и къде се трупат огромните количества сгур след нейното изгаряне. Дима от комините на малката ТЕЦ Бобов дол се вижда от почти всяка висока точка в западната половина на страната, а пък там Ковачки ( който не прощава и на старозагорския край) гори вносни боклуци. Та такива ми ти работи, но иначе ние сме за тези централи.
До коментар [#10] от "wtn381138318":Ами то всеки ден се монтират все повече солари и солари Някой летен ден скоро ще работят само соларите и АЕЦ ТЕЦ-овете от времето на Хрушчов нямат бъдеще
Абе голяма работа са тия соларки.Соларките това,соларките онова, пък в чужбина трябвало да си намалят температурите в помещенията да пестели,трябвло да се мият по-икономично с хладка вода и по-рядко, пускат си наново централите и още и още. Последно - соларките голяма работа ли са или да?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Първо като говорят за безвъзмездно някой мисли ли от къде ЕС намери пари за този план? Пуснаха облигации на името на ЕС и предварително държавите се съгласиха, че ще са платци. В този смисъл не е много ясно дали ще връщаме според това кой колко е взел или на база друг критерий. Ок нека да се стремим към по-чиста икономика, но в същност ако сега изнасяме А киловата ток и реализираме Б лева печалба след декарбонизацията какви ще са тези цифри
Бих попитал пишещите в защита на ТЕЦ-овете, някой бил ли в маришкия басейн. Да види мините, в които се добива повече кал, от колкото въглища, която кал, за да гори се изразходва огромно количество еленергия за собствените нужди, да види хала на топлинните централи, да види какво остава от земята, където от дупките се вади тази кал и къде се трупат огромните количества сгур след нейното изгаряне.Дима от комините на малката ТЕЦ Бобов дол се вижда от почти всяка висока точка в западната половина на страната, а пък там Ковачки ( който не прощава и на старозагорския край) гори вносни боклуци. Та такива ми ти работи, но иначе ние сме за тези централи.
Бих попитал пишещите в защита на ТЕЦ-овете, някой бил ли в маришкия басейн. Да види мините, в които се добива повече кал, от колкото въглища, която кал, за да гори се изразходва огромно количество еленергия за собствените нужди, да види хала на топлинните централи, да види какво остава от земята, където от дупките се вади тази кал и къде се трупат огромните количества сгур след нейното изгаряне.Дима от комините на малката ТЕЦ Бобов дол се вижда от почти всяка висока точка в западната половина на страната, а пък там Ковачки ( който не прощава и на старозагорския край) гори вносни боклуци. Та такива ми ти работи, но иначе ние сме за тези централи.
Чакам отговор на конкретен въпрос-в момента 50 процента от произведената електроенергия идва от тецовете, около 3300 мегавата.Откъде ще вземаме ток като ги закрием?
е за 5 минути да ти намеря рязко 1000 не е зле... за останалото чети, писано е. то даже chatgpt вкарва нарочно грешна и подвеждаща информация, така че го смятай кат печалба!
ПАВЕЦ Чаира има капацитет от 864 мегавата.Едва една четвърт от този на тецовете. Освен това трябва да има и резервни мощности точно заради такива аварии.
Разбирам как е поляризирано мнението на настоящата медия, но ми е чудно как пък не споменават поне веднъж кой и защо подописа този план за възстановяване, защо набута в него като обещание/условие, закони които нямат нищо общо с самия план и които никой не ни е искал ..... Защо за бога в плана е обещано че ще преимем закон за намаляване на сакциите при обида на длъжностно лице, какво общо има това с плана за развитие, кой идиот реши че трябва да е вътре и кой е другия идиот който мисли че е редно да се поощрява обидата на длъжностни лица? Защо правим малоумен план с идеята после да го променяме?
Има ли друг план който да включва условия за "съдебна реформа" .... защо замесиха икономиката с политиката?
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
Бих попитал пишещите в защита на ТЕЦ-овете, някой бил ли в маришкия басейн. Да види мините, в които се добива повече кал, от колкото въглища, която кал, за да гори се изразходва огромно количество еленергия за собствените нужди, да види хала на топлинните централи, да види какво остава от земята, където от дупките се вади тази кал и къде се трупат огромните количества сгур след нейното изгаряне.Дима от комините на малката ТЕЦ Бобов дол се вижда от почти всяка висока точка в западната половина на страната, а пък там Ковачки ( който не прощава и на старозагорския край) гори вносни боклуци. Та такива ми ти работи, но иначе ние сме за тези централи.
Цветко, Има един хубав път край Гълъбово, караш си колата и от едната ти страна е ТЕЦ-а на Ковачки - Брекел, от другата е ТЕЦ-а модернизиран от АЕС. Единия е като аптека, пдореден, чист (доколкото съседа му позволява) а от комина му не можеш да разбереш дали излиза нещо, другия е полурухнал пуши от всякъде ( не само от комините ) и разнася черен въглищен прах из целия район .... в АЕС, правят градинки и садят трева от Брекел им я засипват с черен пясък :) Въглищата, както всичко останало си имат красиво и грозно лице, ти си се вторачил в грозното, ние искаме да стигнем красивото.
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
Разбирам как е поляризирано мнението на настоящата медия, но ми е чудно как пък не споменават поне веднъж кой и защо подописа този план за възстановяване, защо набута в него като обещание/условие, закони които нямат нищо общо с самия план и които никой не ни е искал ..... Защо за бога в плана е обещано че ще преимем закон за намаляване на сакциите при обида на длъжностно лице, какво общо има това с плана за развитие, кой идиот реши че трябва да е вътре и кой е другия идиот който мисли че е редно да се поощрява обидата на длъжностни лица? Защо правим малоумен план с идеята после да го променяме?Има ли друг план който да включва условия за "съдебна реформа" .... защо замесиха икономиката с политиката?
Националният план за възстановяване и устойчивост е с качество на илюзия, че помага за спасение от нови щети. Сега Министерството на финансите подготвя за осъществяване на метод за държавни финанси със силно влияние за неустойчива покупателна способност на официалната валута. Държавната грешка е враг на съвременната цивилизация. Местната проява на финансовата неправилност поразява съответното национално стопанство. Сгрешеният метод за държавни финанси е водеща причина за инфлация. Всеки е с щети. При сегашния неправилен метод за държавни финанси – колкото по-пълно се изпълнява Националният план за възстановяване и устойчивост, толкова повече са щетите.
400 евра за мвт е цената в момента. 50 % от произведената енергия в момента е от тец. С какво ще ги заменим. Нямаме реална алтернатива. Това е истината. И да искаха да затворим няма как. Но постигнаха целта си - България няма да получи пари за намаляване на емисиите и модернизация . Вместо да закриват тец, можеше да поставят соларни панели за топла вода на всеки покрив придружено с ремонт и топлоизолация на покрива. 500 хиляди покрива по 10 хиляди евра и ето ти усвоени всички пари и милион и половина българи с намалени наполовина разходи за ток. И ето ти един тец по малко. Ако има износ - да работи защото печалбата му остава в държавата.
Това е истината . Прикачването на тецовете на ковачки към модерните американски и дътжавния тец2 е причина за всички неуспехи на реформа в енергетиката. Трябва ясно да се каже - остават да работят само три теца - държавния и двата американски. Те дават 95% от енергията. Останалите дават 5% енергия но и 95% вредни вещества
До коментар [#40] от "rexdog2004": "400 евра за мвт е цената в момента. 50 % от произведената енергия в момента е от тец. С какво ще ги заменим. Ако има износ - да работи"
Въпросът ти съдържа и отговора. Има износ има и свръхпроизводство. Ще съкратим и двете. Счетоводителите ще направят балансите и ще решим колко да съкращаваме. Счетоводителите а не политиците ще решат колко да съкращаваме.
До коментар [#34] от "Тирбушон":Това е истината . Прикачването на тецовете на ковачки към модерните американски и дътжавния тец2 е причина за всички неуспехи на реформа в енергетиката. Трябва ясно да се каже - остават да работят само три теца - държавния и двата американски. Те дават 95% от енергията. Останалите дават 5% енергия но и 95% вредни вещества
"...включително приемането на ясна рамка за постепенното премахване на въглищата и обвързващи ангажименти за намаляване на емисиите на парникови газове от производството на електроенергия с 40% до 2025 г., като взаимосвързаност между двата ангажимента в плана няма. "
Ма не бе, няма никаква взаимосвързаност между двете. Как ще намаляваме СО2 с 40% за две години? Спираме да дишаме ли? Това ми звучи като оня виц за кръстословицата за малоумни: Наш български президент. Започва с "Тодор", завършва на "Живков"
Умението да изразиш ясно и аргументирано мислите и тезите си не е типчно само за "ученички" и не е "обясняване от а и б". Разговор при който едната страна я мързи или не може да формулира смислено изречение е труден за водене и рядко е продуктивен.
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
ПАВЕЦ не е базова мощност. Идеята му е да покрива пиковете в потреблението, т.е. стартира много бързо, генерира известно количество енергия и после спира. Ако мислите ПАВЕЦ да замести ТЕЦ, мога само да се моля да не участвате в енергийната политика. Ама като гледам харвардите не са на много по-високо ниво от това
Абе колега - в тази "висококачествена и неутрална" медия публикуваха серия интервюта с разни подбрани "експерти" дето обяснянаха как щели да заместят Марица Изток с фотоволтаици и как всичко щяло да бъде 6 и държавата много щяла да спечели от това.
До коментар [#20] от "wtn381138318":ти не искаш да разбереш, а само искаш да джафкаш, баубау... —цитат от коментар 24 на karatista
Чакам отговор на конкретен въпрос-в момента 50 процента от произведената електроенергия идва от тецовете, около 3300 мегавата.Откъде ще вземаме ток като ги закрием?
Очевидно от завода за батерийки на Киро, или пък някой "зелен" водород. Всичко си беше наредил Кире, ама сега "лошите сили" му правят сечено и искат да му спрат парите, и с тях "зеления" преход. А народа прост, не разбира от високи технологии кат' наш Кире, и затуй милия няма народна подкрепа за плана
Ще спечели брат'чеда, дето ще построи едно хале и ще му тури надпис "Завод за батерии". Още отсега ясно се вижда как милиардите ще се стопят като лански сняг, а хиляди работници ще увиснат на социалната система. Отделно от това колко ще се вдигне цената за тока, ама за всички. Стара Загора ще заприлича на нещо средно между Сливен и Ямбол, а Киро отдавна ще е някъде извън България, харчейки си парите. ЕС ще вдига рамене и ще вика "ние ви дадохме парите, планът си беше ваш. Не е наша вината, че не работи"
До коментар [#15] от "wtn381138318":"През деня добре. Какво правим през нощта?"Отговорът е лесен. Ще правим, каквото вече правят други държави - например Дания.
идеята за базови мощности започва да заминава в историята. 46% от бизнеса е решил да минава на солари. като сигурно 20-30% вече е минал. как ще го балансираш това?
Благодарение на износа плащаме компенсации на бизнеса и държим ниска цената на тока за бита. Българите са бедни и не могат да плащат по 80 стотинки за киловат.
МИ2 е по-добра от на Ковачки, но си е зле - изисква пълна модернизация / каквато в "американските" ТЕЦ беше направена/. Там при сегашното и състояние не могат да се намалят въглеродните емисии - технология ГДР / имаше такава държава/ от 1962 г. / тогава повечето от вас не са били родени. Такава модернизация обаче изисква затваряне на централата ... Та стига с МИ2 . Тази информация я поствам за ххх-найсети път ... и си е актуална.....
Едно време тия, който са продавали цървули ,силно са били против гьона и калпавите обуща дето не можеш нормално да ринеш на прасето и козата с тях. После онези с конете са обяснявали ,че няма бъдеще гърмящата каляска ...само за забава. Електричеството, даже Херц,макар че сега едната характеристика на тока носи неговото име, е мислил за ел.ток като физически феномен за забавление. Та и с въглищата ...до 20 години ще се чудят какво точно ще произвеждат самите топлоцентарали, като само квотите за замърсяването от всякакъв вид ,не е само СО2, ами и доста радиация произвеждат без никой да го казва и сяра и сгур...та само вкарването в норми ще затрие всичките бленувани печалби за последните 10 години.Ама не ,Ганоь ще ги наиграе всички и после пак ще подсмърча за подаяние от хората които умеят да 'визждат'.
До коментар [#15] от "wtn381138318":"През деня добре. Какво правим през нощта?"Отговорът е лесен. Ще правим, каквото вече правят други държави - например Дания.
ПАВЕЦ е балансираща мощност, да ! АЕЦ обаче не е ! Базова е ! През 80-те години АЕЦ-а произвеждаше за износ, а МИ2 беше най-голямата базова мощност. Имаше режим на тока и ако не беше ПАВЕЦ Чаира системата съвсем не можеше да се балансира. Впрочем много големи заводи си имаха собствени ТЕЦ - например КЦМ Пловдив. Сега всяка голяма градска пречиствателна станция се проектира с когенерация на биогаз, големи птицеферми, кравеферми, свинеферми - също. Възобновяемите източници не са само соларни. Моля всички бакалаври, завършили "Електротехника"/ какъв пенкилер , Боже..!/ да престанат да пишат глупости на тема ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКА .
До коментар [#50] от "barter1":идеята за базови мощности започва да заминава в историята. 46% от бизнеса е решил да минава на солари. като сигурно 20-30% вече е минал. как ще го балансираш това?
Цветко, Има един хубав път край Гълъбово, караш си колата и от едната ти страна е ТЕЦ-а на Ковачки - Брекел, от другата е ТЕЦ-а модернизиран от АЕС. Единия е като аптека, пдореден, чист (доколкото съседа му позволява) а от комина му не можеш да разбереш дали излиза нещо, другия е полурухнал пуши от всякъде ( не само от комините ) и разнася черен въглищен прах из целия район .... в АЕС, правят градинки и садят трева от Брекел им я засипват с черен пясък :) Въглищата, както всичко останало си имат красиво и грозно лице, ти си се вторачил в грозното, ние искаме да стигнем красивото.
Политическа смелост е един заем от Китай и изпращане на ЕС от дузпа в тъч. Друго спасение няма. И без това крайният резултата ще е същият, но доброзорно. Трябва да мислим за промяната на лева с юани или рубли. Друга стабилна валута няма.
Киро Лъжеца и ПП подписаха ПВУ, без да пита парламента, без да се знае какви неща поема държавата с този план. Май забравиха някой как Киро и ПП криеха плана? А иначе, ние можем да си позволим да загубим един -два милиарда, но за сметка на това ще спечелим десетки.
Негатив. ЕС няма готови пари къде да ги раздава. Планът е подобно как етажната собственост като юридическо лице тегли кредит и го раздава по апартаменти. После кредита го връща с лихвите. Особеността е, че кредита се връща от апартаментите на база квадратура, обаче не е раздаван на тая база (иначе става безсмислен) , ами малки апартаменти (като в нашия случай) получават по - голяма сума, отколко ше връщат, и обратно - големи пък земат малка сума и връщат голяма. Самият план не е за модернизиране на енергетиката. То оно си пише: - затоплизъм - дигитализъм (туй е некаква модерна форма за крадене) - Ваксини - гендери и клети https://next-generation-eu.europa.eu/index_bg
До коментар [#50] от "barter1":идеята за базови мощности започва да заминава в историята. 46% от бизнеса е решил да минава на солари. като сигурно 20-30% вече е минал. как ще го балансираш това?
Първо - минава този бизнес, който няма непрекъснат цикъл на производство. Останалите какво правят? Второ - при мощности като трансформатори и двигатели, които често се пускат и спират (заваръчни апарати, стругове и други металорежещи машини) имаме висок пусков ток. Честата практика при изграждане на солари е да ги изградиш на номинална мощност, а пиковите токове от пускане да се поемат от конвенционалната система. Иначе би изградил мощност, която няколко пъти надвишава номиналната, което ще я оскъпи излишно. Изобщо няма да навлизам в подробности какво става като няма слънце, и енергията, която ти идва от соларката може да падне съвсем спокойно четири пъти. В резюме - частично си прав, предприятия изграждат солари. Но не защото искат да са "зелени". Изграждат ги , защото промишления ток стана много скъп. А внушението, че тези мощности ще заместят мрежата е просто смешно. Поне засега.
До коментар [#50] от "barter1":ПАВЕЦ е балансираща мощност, да ! АЕЦ обаче не е ! Базова е ! През 80-те години АЕЦ-а произвеждаше за износ, а МИ2 беше най-голямата базова мощност. Имаше режим на тока и ако не беше ПАВЕЦ Чаира системата съвсем не можеше да се балансира.
В коментара си сама се опроверга. Е как като ПАВЕЦ е била "базова" мощност, ако не е била тя системата е нямало да може да се "балансира"? В крайна сметка базова ли е или балансираща? И много ми е интересно кои са били балансиращите мощности през 80-те, щом ПАВЕЦ-а не е
дълга и подробна статия от авторката - очевидно за да има тези данни, на нея и е бил предоставен достъп до информация !? Щеше да е редно ако Йовка беше честно казала - а бе да, говорих с Наско Пеканов или с някой друг и той ми разказа тези неща !....
До коментар [#66] от "barter1": всъщност солари се инсталират много бързо и много бързо ще видиш, колко бъркаш. лошото е, че си в губещата позиция да лъсват лъжите и манипулациите всеки изминал ден. аз не бързам.
До коментар [#51] от "jazzdevil":Ще спечели брат'чеда, дето ще построи едно хале и ще му тури надпис "Завод за батерии". Още отсега ясно се вижда как милиардите ще се стопят като лански сняг, а хиляди работници ще увиснат на социалната система. Отделно от това колко ще се вдигне цената за тока, ама за всички. Стара Загора ще заприлича на нещо средно между Сливен и Ямбол, а Киро отдавна ще е някъде извън България, харчейки си парите. ЕС ще вдига рамене и ще вика "ние ви дадохме парите, планът си беше ваш. Не е наша вината, че не работи"
"Европейската комисия категорично не хареса постановката и даде знак, че България е тази, която има какво да губи." Ум царува, ум робува, ум патки пасе. Ние сме свикнали да губим...от глупост!
До коментар [#66] от "barter1":всъщност солари се инсталират много бързо и много бързо ще видиш, колко бъркаш. лошото е, че си в губещата позиция да лъсват лъжите и манипулациите всеки изминал ден. аз не бързам.
До коментар [#79] от "sim4o":да ти нарисувам ли .. графики. цената на нефт, газ и въглища оттук до 2050, когато ще стане нула. единственият въпрос е колко стръмно ще стане това. но някъде по пътя още преди 2050 ще се появи свръхпредлагане....
До коментар [#50] от "barter1":ПАВЕЦ е балансираща мощност, да ! АЕЦ обаче не е ! Базова е ! През 80-те години АЕЦ-а произвеждаше за износ, а МИ2 беше най-голямата базова мощност. Имаше режим на тока и ако не беше ПАВЕЦ Чаира системата съвсем не можеше да се балансира. Впрочем много големи заводи си имаха собствени ТЕЦ - например КЦМ Пловдив.Сега всяка голяма градска пречиствателна станция се проектира с когенерация на биогаз, големи птицеферми, кравеферми, свинеферми - също. Възобновяемите източници не са само соларни. Моля всички бакалаври, завършили "Електротехника"/ какъв пенкилер , Боже..!/ да престанат да пишат глупости на тема ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКА .
Софийската пречиствателна станция оперира 3 когенератора по 1 Мвт, друга съществена мощност в тази посока няма. Няколко сметища генерират сметищен газ общата мощност за цяла Нългария е по малко от 5 Мвт. Биогаз в България от тор не се прави, биогаза тук се произвежда от фураж, торта се използва само като източник на бактерии, с изключение на 2-3 централи (тази на Градус, на Пършевица, Поповица ....) всички са бизнесоправдани а не биоологично нужни. и иазползват плодородна земя за да произвеждат суровина .... общата мощност на този сектор не достига 10% от мощността на единия блок на АЕЦ. Мммм , не, базова мощност вън от ядрения и въглищния сектор засега няма .... дори ВЕЦ овете са несравнимо по малки, Цанков камък е 80 МВт ВТФ?
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
Всъщност трябва да заменим част от базовите мощности - само с ВЕИ няма как да стане, а и мрежата ни е слаба и амортизирана. Един нов блок на Аец Козлодуй и една газова централа колкото Марица изток 2. Въпросът е защо дрема Борисов от 2012 до 2021 г. - това е времето за построяване на 1 нов блок, нов тец на газ се строи по- бързо, но не по- бързо от 4-5 години, доколкото знам. Така работещите в маришкия басейн са доживотни гласоподаватели на противниците на намаляването на емисиите. Не е добре работата, ама никак.
До коментар [#66] от "barter1":всъщност солари се инсталират много бързо и много бързо ще видиш, колко бъркаш. лошото е, че си в губещата позиция да лъсват лъжите и манипулациите всеки изминал ден. аз не бързам.
Соларите май също като ядрените отпадъци са нерециклируеми, живота на един солар бил 20-30 години. Какво ще ги правим след това?
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
ти кво предпочиташ да имаш до твойто село? депо за рециклирани солари панели или хранилище за отработеното ядрено гориво, от което една лъжица може да отрови 30 километра наоколо? а кажи?
Най интересното е че една малка батерия за домашно ползване, струва 8 бона, който ще се изхаби за няколко години, и пак инвестиции. Колко ли ще струва за някакво малко или микро предприятие? Какво остава да има няколко електрожена, есапа, струг и подобни неща? Не могат да подкарат една машина с тези панели, а какво става всичко да работи, да има производствен процес?
До коментар [#76] от "Тирбушон":ти кво предпочиташ да имаш до твойто село? депо за рециклирани солари панели или хранилище за отработеното ядрено гориво, от което една лъжица може да отрови 30 километра наоколо? а кажи?
Предпочитам избора ми да не е толкова малък ( и той не е ), на този етап колкото и парадоксално да звучи Въглищните и газовите централи са най изяснени като утилизиране на технологичния отпадък
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
ясно, алабалистики на кило. и кюмюра и газа скоро ще фалират икономически, тогава пак ще стигнеш до този избор, но ще си загубил години с глава в пясъка.
До коментар [#10] от "wtn381138318":Ами то всеки ден се монтират все повече солари и солари Някой летен ден скоро ще работят само соларите и АЕЦ ТЕЦ-овете от времето на Хрушчов нямат бъдеще
За да са ДОПЪЛВАЩА МОЩНОСТ и да се задействат в момента, когато соларите спрат те трябва да стоят в т.нар "горещ резерв"
Слънцето у нас. изгрява през НАЙ ДЪЛГИЯТ ДЕН в 5.49 часа и залязва в 21.08 часа. Продължителността на деня е 15 часа и 19 минути. .. ако няма облаци, по обяд соларите ще имат 100% мощност, после ще почне да им спада ..
В 21.08 ТРЯБВА ДА ТРЪГНАТ ТЕЦ на пълна мощност, напълно синхронизирани и влезнали в паралел със системата (теа 50 херца, дето ги говорихме).
ТЕЦ реално представлява един огромен котел с вода, който дава пара на едни турбини ..
За да се загрее водата до пара и да е готов, синхронизиран ТЕЦът за пускане в 21 часа , трябва да започнал да загрява водата си в 11 преди обяд .. ..
Така че - работят соларките, работи и ТЕЦът .. той работи на ПРАЗЕН ХОД ..
Пещи горят, заплати вървят, поддръжката върви , екипите са там .. енергия - не дава! Но разходите - си вървят!
И докато ТЕЦ на въглища горе-долу може донякъде все пак да се регулира - АЕЦ си бичат на работен режим и няма мърдане ..
Та така със соларките ..
Работят те .. работят и ТЕЦовете ..
ТЕЦовете са инерционни системи, не можем да ги пускаме и спираме с копче !
До коментар [#80] от "Тирбушон":ясно, алабалистики на кило. и кюмюра и газа скоро ще фалират икономически, тогава пак ще стигнеш до този избор, но ще си загубил години с глава в пясъка.
ами аз се нядявам скоро да открием нов източник и нов начин на съхранение на енергия, разработките и в двете насоки изглеждат обещаващи. до тогава избирам най-малкото зло, нито си заравям главата в пясъка нито мисля че времето е загубено. Нямам идея защо мислиш че отлагането на подобен избор е неразумно, според мен не е. Да ти го кажа така, ако имаш избор между инфаркт и инсулт, не е ли по добре засега да си го караш с лека кашлица и да отлагащ този избор?
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
До коментар [#76] от "Тирбушон":ти кво предпочиташ да имаш до твойто село? депо за рециклирани солари панели или хранилище за отработеното ядрено гориво, от което една лъжица може да отрови 30 километра наоколо? а кажи?
Те са от пластмаса, армирана с микростъклени нишки и простичко се заравят в земята ...
Ей го - с помощта на булдозер ..
Стъклата леко-полеко влизат във водните хрризонти и ги пием ..
Яко, а ? Също и остатъците от панелките си остават за столетия в земята ..
И за производство на ЕДИН ТЕРАВАТ ЧАС сметнато за ЦЕЛИЯТ ЖИЗНЕН ЦИКЪЛ НА СЪОРЪЖЕНИЕТО .. колко тона отпадъци идват от АЕЦ, от перки и соларки ВЕИ и от ТЕЦ (пепелина и сгурия напр.)
До коментар [#43] от "rexdog2004":МИ2 е по-добра от на Ковачки, но си е зле - изисква пълна модернизация / каквато в "американските" ТЕЦ беше направена/. Там при сегашното и състояние не могат да се намалят въглеродните емисии - технология ГДР / имаше такава държава/ от 1962 г. / тогава повечето от вас не са били родени. Такава модернизация обаче изисква затваряне на централата ... Та стига с МИ2 . Тази информация я поствам за ххх-найсети път ... и си е актуална.....
До коментар [#40] от "rexdog2004":"400 евра за мвт е цената в момента. 50 % от произведената енергия в момента е от тец. С какво ще ги заменим. Ако има износ - да работи"Въпросът ти съдържа и отговора.Има износ има и свръхпроизводство. Ще съкратим и двете.Счетоводителите ще направят балансите и ще решим колко да съкращаваме.Счетоводителите а не политиците ще решат колко да съкращаваме.
За безветрена студена зимна вечер, в България трябва да има 7-8 гигавата надеждни и предсказуеми мощности за производство на електричество. С хоризонт няколко години ще са приключили и американските марици (освен евентуално една) и българската Марица , Русе и Бобов Дол ще са отдавнашен спомен... От Козлодуй 2 гигавата( ако му продължат експлоатацията СРОКЪТ НА РЕАКТОРИТЕ ИЗТИÀ В 2027 !!!! ) .. , от останалата американска Марица 0.6 гигавата, евентуално малко ВЕЦ 2 гигавата, ама за кратко, всякакъв останал заводски и топлофикационен фолксщурм - 0.5 гигавата. Едни 2-3 гигавата изобщо не излизат.
До коментар [#80] от "Тирбушон":ясно, алабалистики на кило. и кюмюра и газа скоро ще фалират икономически, тогава пак ще стигнеш до този избор, но ще си загубил години с глава в пясъка.
- не се очертава КАКВО ЩЕ дава енергия на системата, когато соларки и перки не работят ..
- отива се към свободни борсови пазари на енергия .. и ТЕ МОГАТ ДА СИ СЛАГАТ КАКВАТО СИ ЦЕНА ПОИСКАТ за времето, когато няма слънце и вятър .. А това време, хичне е малко .. Алтернатива - НЯМАТ, батерийните паркове са много по-скъпи ..
-суровините стават все по-евтини.. Изследователи и анализатори очакват, към 2050, цената на петрол, въглища и газ да СТАНЕ НУЛА..
Да ти нарисувам ли графики. цената на нефт, газ и въглища оттук до 2050, когато ще стане нула. Единственият въпрос е колко стръмно ще стане това. но някъде по пътя още преди 2050 ще се появи свръхпредлагане....
И след като ИМАТ ВЪГЛИЩА И ГАЗ, НА ЦЕНА НУЛА, каква е логиката да фалират?
По принцип не отговарям на подобни агресивни коментари, но технологиите за извличане и последващо използване на СО и СО2 от димните газове на кой да е горивен процес са не една и две. Включително вече имаме и работещи технологии за извличането на тези газове от въздуха, където съдържанието им е доста по малко и са по трудни за улавяне. СО, което при правилна настройка на горивния процес следва да е близо до 0, се лови дори от катализатора на колата която шофирам, СО2 в някои производства е търсен газ който повишава добива на зеленчуци до шест пъти от единица площ. Да намекваш че въглеродните оксиди са неуловими не е правилно. Ако искаш да обсъдиш нещо с някого, намали агресията, използвай думи като "според мен", "аз мисля" и т.н не се изкзвай като крайна всезнаеща инстанция, никой освен теб не вярва че си такава, изказвай мнения и тези, чети другите, преценявай кое е правилно , ние не сме петли в кокошарник, дискусята няма смисъл ако се обиждаме и правим на велики, смисъла е в ртова да чуем чуждо мнение , да го преценим и ако е полезно да научим от него нещо ново. Успех
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
Това с нулевите цени на горивата ми звучи невероятно. Всяко от тези горива си има себестойност на добива, транспорт и съхранение, за да го получаваме безплатно някой трябва да заплаща тези разходи вместо нас. Не виждам каква би била мотивацията на такъв човек или организация.
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
До коментар [#85] от "sim4o":По принцип не отговарям на подобни агресивни коментари, но технологиите за извличане и последващо използване на СО и СО2 от димните газове на кой да е горивен процес са не една и две. Включително вече имаме и работещи технологии за извличането на тези газове от въздуха, където съдържанието им е доста по малко и са по трудни за улавяне. СО, което при правилна настройка на горивния процес следва да е близо до 0, се лови дори от катализатора на колата която шофирам, СО2 в някои производства е търсен газ който повишава добива на зеленчуци до шест пъти от единица площ. Да намекваш че въглеродните оксиди са неуловими не е правилно.Ако искаш да обсъдиш нещо с някого, намали агресията, използвай думи като "според мен", "аз мисля" и т.н не се изкзвай като крайна всезнаеща инстанция, никой освен теб не вярва че си такава, изказвай мнения и тези, чети другите, преценявай кое е правилно , ние не сме петли в кокошарник, дискусята няма смисъл ако се обиждаме и правим на велики, смисъла е в ртова да чуем чуждо мнение , да го преценим и ако е полезно да научим от него нещо ново. Успех
Глупости , ама пълни .. Много правилно правиш, ЧЕ НЕ ОТГОВАРЯШ на конкретни въпроси, щото яко се излагаш с това омешване на СО и СО2 ..
За СО какви квоти има? Ми никакви!
Ква ти е идеята, да ми ръсиш идиотщини? Кви филтри, дето улавяли били СО ти се разтракаха из кухата главица?
Ми никой, нищо не улавя, в трипътните катализатори дето ти са в колата , ами просто СО се свързва с още О2 и се получава т.нар. "доизгаряне"..Ядрото на трипосочния катализатор TWC е катализаторен субстрат, който обикновено е керамичен цилиндър с пчелна пита, покрит с благородни метали (платина, родий, паладий и др.). Отработените газове преминават през тези малки отвори, за да се постигне каталитична конверсия.
Ей ти я Методиката за изчисляването на СО2 емисии .. има я публикувана:
-- -- .. "1.2.1. Изчислениe на емисии СО2 1.2.1.1. Изчислителни формули Изчислението на емисиите на СО2 се извършва по следната формула:
СО2 емисии = данни за дейността х емисионен фактор х коефициент на окисление или чрез алтернативен метод, ако е дефиниран в специфичните указания по дейности.
Изразите в тази формула са специфицирани за горивни и процесни емисии както следва:
Горивни емисии Данните по дейности следва да се основават на потреблението на гориво. Количеството използвано гориво се изразява чрез внесената топлина с горивото като TJ.
Емисионният фактор се изразява като tСО2/TJ .." -- --
ЕДИНТВЕНИЯТ начин да се промени въглеродната емисия е , да ти се промени ЕМИСИОННИЯТ ФАКТОР..
А той си се основава на вида гориво!
Ей, имаш си ТАБЛИЦА:
-- -- Pounds of CO2 emitted per million British thermal units (Btu) of energy for various fuels:
Ако имаше елементарни социални умения за водене на разговор можеше и да научиш нещо от тази комуникация, за съжаление когато човек започне да говори за кратуни дрънкане и т.н той очевидно сам е осъзнал че други аргументи няма. Ако между остроумните ти висококомпетентни постове ти остане време да се замислиш, препоръчвам да го направиш в посока "как има въглещни централи с нулеви въглеродни емисии" или "в един ТЕЦ само турбина и котел ли има, тия другите съоръжения какви са?" , ако не ти остане , се забавлявай да обиждаш непознати хора и да вярваш че си велик, ако това те прави щастлив значи има смисъл. Успех
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
В коментара си сама се опроверга. Е как като ПАВЕЦ е била "базова" мощност, ако не е била тя системата е нямало да може да се "балансира"? В крайна сметка базова ли е или балансираща?
Балансирането се прави с мерки за задържане на синхронизираните 50 херца на мрежата ..
Не е сложно..
ГОЛЕМИТЕ генератори ДАВАТ стабилизиране на мрежата, просто и заради своята инерционност..
Говоприли сме със специалисти по енергетика, отива цялата кондика накъм андибул морков!
идеята за базови мощности започва да заминава в историята. 46% от бизнеса е решил да минава на солари. като сигурно 20-30% вече е минал. как ще го балансираш това?
Като стане 80% от енергията, да се дава от солари на прав ток, а става променлив с инвертори - смятай, какво иде и с теа 50 херца и с трите фази и векторите из мрежата ..
Това с нулевите цени на горивата ми звучи невероятно. Всяко от тези горива си има себестойност на добива, транспорт и съхранение, за да го получаваме безплатно някой трябва да заплаща тези разходи вместо нас. Не виждам каква би била мотивацията на такъв човек или организация.[/quote]
Говорим за 2050 . Тогава съзнанието на хората е друго!
Няма милиция , няма полиция .. някъде в ефира „Лунната соната„.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
danvan
Рейтинг: 4158 РазстроеноНакратко казано - хартиените статуква Джой дадоха мандат на гълъбарника да прекроява плана. Това е толкова разумно колкото да дадеш картечница на маймуна. Всяко прекрояване в посока орязване на н планираните намаления на въглеродни емисии автоматично води до орязване на парите.
Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti SatПрепоръчвам тролчетата да прочета цялата статия, преди да започнат да пействате опорките си.
boevbisser
Рейтинг: 2709 РазстроеноПредоговаряне на плана е една от най-големите глупости, които България ще направи, на крилете на популизма на партиите и синдикатите, и силно подпомогнато от неграмотността на населението. Основният аргумент - че въглищните централи са много печеливши, при цена на енергията на свободен пазар около 250 лв. последните дни и квоти 80-90 евро, вече е в джаза. Ама кой да смята - централитеееее, нашитеееее, Европа ни ограбваааа.....
Мислете и смятайте, когато гласувате на избори.
4ort
Рейтинг: 2114 НеутралноДанчо, ма ти си бил и експерт по плана за възстановяване, бе?!?!?!?!
Имам време да питам всеки идиот.Смееееееееееееееееееееех!11
4ort
Рейтинг: 2114 НеутралноДо коментар [#2] от "boevbisser":
Имам време да питам всеки идиот.То и в Германия има дебати за въглищните централи, ама какво ли разбират германците?
Не искат да вземат акъл от жълтопавения планктон и т'ва сие.
https://m.dnevnik.bg/sviat/2022/07/27/4373247_kup_prepiatstviia_planut_za_zavrushtane_na_germaniia/ #
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Червен дисибар
Рейтинг: 142 НеутралноКак планирана промяна на Плана за възстановяване се представя за политическа смелост
Така както шарлатаните обявиха вкарването на съдебната реформа в плана за европейско изискване. И поемането на непосилни ангажименти за смелост и визионерсто. И прикриването на мегакорупцията за милиарди с Джемкорп за "зелено бъдеще с батерии". За газа, нефта и посредниците да не говорим.
boevbisser
Рейтинг: 2709 РазстроеноДо коментар [#4] от "4ort":
Като говоря за неграмотно население, имам предвид точно такива като теб - нещо в Германия се говори за Тец и възглища, значи и у нас не бива да ги затваряме. Ама да прочетем повече, да помислим, и най-вече да посмятаме - нееее, мене жокер ми не требе.
Не е това твоята тема, но пък си патриот, а това е важното, нали така. Не се притеснявай - мнозинство сте, ще спечелите изборите. Трагично е положението.
Успешен ден все пак и на теб, и на всички останали, да ходим на работа.
wtn381138318
Рейтинг: 616 НеутралноТи като си много грамотен обясни като закрием тецовете откъде ще се вземе ток.При положение, че фотоволтаиците не произвеждат ток през нощта.Режим на тока ли ще има?В комунизма ли ще се връщаме?
boevbisser
Рейтинг: 2709 ВеселоДо коментар [#8] от "wtn381138318":
Защо се провали комунизмът, юнак? Нали произвеждахме около 2 пъти повече ток от сега. Не си правеше добре сметките и фалира, накратко. Какво повече да ти кажа, и на тебе жокер ти не требе. Хайде, приятен ден, и чети повече.
wtn381138318
Рейтинг: 616 НеутралноНе ми пиши алабализми,а отговори конкретно на въпроса-като закрием тецовете откъде ще вземаме ток?
selqnin
Рейтинг: 2455 ВеселоКъде е пеканчето - то определено е “еталон“ за смелост и мъжество
Daniela Kovacheva
Рейтинг: 1167 Неутрално"Чистата енергия" е всъщност по-замърсяваща околната среда от традиционната.
silverman
Рейтинг: 684 НеутралноЗащита на "националния интерес", чрез запазвне на ТЕЦ-овете е опиум за масите! Слесд като мине действието на опиума идва абстиненция!
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2860 НеутралноДо коментар [#10] от "wtn381138318":
Ами то всеки ден се монтират все повече солари и солари Някой летен ден скоро ще работят само соларите и АЕЦ ТЕЦ-овете от времето на Хрушчов нямат бъдеще
wtn381138318
Рейтинг: 616 НеутралноПрез деня добре. Какво правим през нощта?Като в 21-22 часа е най-голямото потребление на ток.А делът на фотоволтаиците в производената електроенергия тогава е 0.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Santos
Рейтинг: 1688 ЛюбопитноМа как ще пипате Плана, я мамин Пеканчо как убаво го е опекъл! Дума да не става! Нали до вчера се деряхте, че било късно да се променя Плана, а сега какви са тези сълзи и сополи, а? Нали уж Брюксел искаше да се озапти „каскета“, че без това паре нема? М? А то какво било - https://tribune.bg/bg/mrezhata/ne-briuksel-a-asen-vasilev-obvarzal-parite-po-plana-vazstanovyavane-sas-zakona-sreshtu-glavniya-prokuror/ - „Не Брюксел, а Асен Василев обвързал парите по Плана възстановяване със закона срещу главния прокурор“? И сега рев що се пипа Плана, понеже „Комисията даде ясно да се разбере, че правителството в София ще трябва да докаже, "че повече не може да изпълни части или целия план в резултат на обективни обстоятелства". „Ами сега?“, както се питаше в едно популярно на времето телевизионно предаване? К‘о пра‘им сега, а? Ще преработваме ли Плана или ще се оправдаваме с това, че не можем да бутнем „каскета“? Кой ще ни каже?
tsvetko_51
Рейтинг: 1550 НеутралноБих попитал пишещите в защита на ТЕЦ-овете, някой бил ли в маришкия басейн. Да види мините, в които се добива повече кал, от колкото въглища, която кал, за да гори се изразходва огромно количество еленергия за собствените нужди, да види хала на топлинните централи, да види какво остава от земята, където от дупките се вади тази кал и къде се трупат огромните количества сгур след нейното изгаряне.
Дима от комините на малката ТЕЦ Бобов дол се вижда от почти всяка висока точка в западната половина на страната, а пък там Ковачки ( който не прощава и на старозагорския край) гори вносни боклуци. Та такива ми ти работи, но иначе ние сме за тези централи.
.cpp
Рейтинг: 144 НеутралноАбе голяма работа са тия соларки.Соларките това,соларките онова, пък в чужбина трябвало да си намалят температурите в помещенията да пестели,трябвло да се мият по-икономично с хладка вода и по-рядко, пускат си наново централите и още и още. Последно - соларките голяма работа ли са или да?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Batezuzi
Рейтинг: 1495 НеутралноПърво като говорят за безвъзмездно някой мисли ли от къде ЕС намери пари за този план? Пуснаха облигации на името на ЕС и предварително държавите се съгласиха, че ще са платци. В този смисъл не е много ясно дали ще връщаме според това кой колко е взел или на база друг критерий. Ок нека да се стремим към по-чиста икономика, но в същност ако сега изнасяме А киловата ток и реализираме Б лева печалба след декарбонизацията какви ще са тези цифри
.cpp
Рейтинг: 144 НеутралноЦветко ,ами ти бил ли си там?
wtn381138318
Рейтинг: 616 НеутралноГлупости. Никой не иска да работят тецовете на Ковачки,които не покриват екологичните изисквания.
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#20] от "wtn381138318":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ти не искаш да разбереш, а само искаш да джафкаш, баубау...
wtn381138318
Рейтинг: 616 НеутралноЧакам отговор на конкретен въпрос-в момента 50 процента от произведената електроенергия идва от тецовете, около 3300 мегавата.Откъде ще вземаме ток като ги закрием?
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#25] от "wtn381138318":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ми ако не беше строшил павеца ей ти 1000...
.cpp
Рейтинг: 144 НеутралноСпоред тебе 1000 = 3300, така ли?
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#27] от ".cpp":
mr. Gorbachev, tear down this wall!е за 5 минути да ти намеря рязко 1000 не е зле... за останалото чети, писано е. то даже chatgpt вкарва нарочно грешна и подвеждаща информация, така че го смятай кат печалба!
wtn381138318
Рейтинг: 616 НеутралноПАВЕЦ Чаира има капацитет от 864 мегавата.Едва една четвърт от този на тецовете. Освен това трябва да има и резервни мощности точно заради такива аварии.
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#29] от "wtn381138318":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ай стига си лаял ами чети, виж каква интересна и полезна статия са публикували, а ти джафкаш.
wtn381138318
Рейтинг: 616 НеутралноЛаеш ти,цървул.Питам те елементарен въпрос, а отговор няма. Всички либерасти сте такива-нямате аргументи, а само опорки.
Тирбушон
Рейтинг: 408 ЛюбопитноРазбирам как е поляризирано мнението на настоящата медия, но ми е чудно как пък не споменават поне веднъж кой и защо подописа този план за възстановяване, защо набута в него като обещание/условие, закони които нямат нищо общо с самия план и които никой не ни е искал .....
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е краяЗащо за бога в плана е обещано че ще преимем закон за намаляване на сакциите при обида на длъжностно лице, какво общо има това с плана за развитие, кой идиот реши че трябва да е вътре и кой е другия идиот който мисли че е редно да се поощрява обидата на длъжностни лица? Защо правим малоумен план с идеята после да го променяме?
Има ли друг план който да включва условия за "съдебна реформа" .... защо замесиха икономиката с политиката?
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#32] от "Тирбушон":
mr. Gorbachev, tear down this wall!полша и унгария. гласуват и им плющят ушите.
Тирбушон
Рейтинг: 408 НеутралноЦветко, Има един хубав път край Гълъбово, караш си колата и от едната ти страна е ТЕЦ-а на Ковачки - Брекел, от другата е ТЕЦ-а модернизиран от АЕС. Единия е като аптека, пдореден, чист (доколкото съседа му позволява) а от комина му не можеш да разбереш дали излиза нещо, другия е полурухнал пуши от всякъде ( не само от комините ) и разнася черен въглищен прах из целия район .... в АЕС, правят градинки и садят трева от Брекел им я засипват с черен пясък :) Въглищата, както всичко останало си имат красиво и грозно лице, ти си се вторачил в грозното, ние искаме да стигнем красивото. Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
Тирбушон
Рейтинг: 408 НеутралноНе те разбрах, Полша и Унгария какво? Кой гласува и защо му "плющят ушите"? Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
jazzdevil
Рейтинг: 1800 НеутралноДаже Левчев-баща не беше толкова сервилен към Живков колкото Йовка спрямо "началниците-богове" в Брюксел!
rexdog2004
Рейтинг: 1023 НеутралноКой внесе предварително неизпълним и обречен план за възстановяване.
.cpp
Рейтинг: 144 НеутралноА ,като се замислиш, това беше план за възстановяване от ковид. Доста бързо си дойдоха на темата
Ivan Mitev
Рейтинг: 315 НеутралноНационалният план за възстановяване и устойчивост е с качество на илюзия, че помага за спасение от нови щети.
Иван Митев - икономистСега Министерството на финансите подготвя за осъществяване на метод за държавни финанси със силно влияние за неустойчива покупателна способност на официалната валута. Държавната грешка е враг на съвременната цивилизация. Местната проява на финансовата неправилност поразява съответното национално стопанство. Сгрешеният метод за държавни финанси е водеща причина за инфлация. Всеки е с щети.
При сегашния неправилен метод за държавни финанси – колкото по-пълно се изпълнява Националният план за възстановяване и устойчивост, толкова повече са щетите.
rexdog2004
Рейтинг: 1023 НеутралноДо коментар [#2] от "boevbisser":
400 евра за мвт е цената в момента. 50 % от произведената енергия в момента е от тец. С какво ще ги заменим. Нямаме реална алтернатива. Това е истината. И да искаха да затворим няма как. Но постигнаха целта си - България няма да получи пари за намаляване на емисиите и модернизация . Вместо да закриват тец, можеше да поставят соларни панели за топла вода на всеки покрив придружено с ремонт и топлоизолация на покрива. 500 хиляди покрива по 10 хиляди евра и ето ти усвоени всички пари и милион и половина българи с намалени наполовина разходи за ток. И ето ти един тец по малко. Ако има износ - да работи защото печалбата му остава в държавата.
Иван K
Рейтинг: 2750 НеутралноДо коментар [#15] от "wtn381138318":
подпис"През деня добре. Какво правим през нощта?"
Отговорът е лесен. Ще правим, каквото вече правят други държави - например Дания.
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#35] от "Тирбушон":
mr. Gorbachev, tear down this wall!сега като на ученички ли ще се обясняваме от а и б?
rexdog2004
Рейтинг: 1023 НеутралноДо коментар [#34] от "Тирбушон":
Това е истината . Прикачването на тецовете на ковачки към модерните американски и дътжавния тец2 е причина за всички неуспехи на реформа в енергетиката. Трябва ясно да се каже - остават да работят само три теца - държавния и двата американски. Те дават 95% от енергията. Останалите дават 5% енергия но и 95% вредни вещества
rexdog2004
Рейтинг: 1023 НеутралноДо коментар [#29] от "wtn381138318":
Павец чаира бе унищожен след саботаж миналата година. Това е още една причина да не затваряме трите големи тец в марица изток
Иван K
Рейтинг: 2750 НеутралноДо коментар [#40] от "rexdog2004":
подпис"400 евра за мвт е цената в момента. 50 % от произведената енергия в момента е от тец. С какво ще ги заменим. Ако има износ - да работи"
Въпросът ти съдържа и отговора.
Има износ има и свръхпроизводство. Ще съкратим и двете.
Счетоводителите ще направят балансите и ще решим колко да съкращаваме.
Счетоводителите а не политиците ще решат колко да съкращаваме.
.cpp
Рейтинг: 144 НеутралноТо проблема е трита теца,да не кажа ,че и само тец2( държавния). Ковачкки никой няма да го барне,дори и да затворят марица-изток
barter1
Рейтинг: 1922 Неутрално"...включително приемането на ясна рамка за постепенното премахване на въглищата и обвързващи ангажименти за намаляване на емисиите на парникови газове от производството на електроенергия с 40% до 2025 г., като взаимосвързаност между двата ангажимента в плана няма. "
Ма не бе, няма никаква взаимосвързаност между двете. Как ще намаляваме СО2 с 40% за две години? Спираме да дишаме ли?
Това ми звучи като оня виц за кръстословицата за малоумни:
Наш български президент. Започва с "Тодор", завършва на "Живков"
Тирбушон
Рейтинг: 408 НеутралноУмението да изразиш ясно и аргументирано мислите и тезите си не е типчно само за "ученички" и не е "обясняване от а и б". Разговор при който едната страна я мързи или не може да формулира смислено изречение е труден за водене и рядко е продуктивен. Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
peen40
Рейтинг: 1063 НеутралноДо коментар [#45] от "Иван K":
Можеш да си режеш и съкращаваш, колкото искаш у вас.За ТЕЦ-ове не ти щем мнението
barter1
Рейтинг: 1922 НеутралноПАВЕЦ не е базова мощност. Идеята му е да покрива пиковете в потреблението, т.е. стартира много бързо, генерира известно количество енергия и после спира. Ако мислите ПАВЕЦ да замести ТЕЦ, мога само да се моля да не участвате в енергийната политика. Ама като гледам харвардите не са на много по-високо ниво от това
jazzdevil
Рейтинг: 1800 НеутралноДо коментар [#50] от "barter1":
Абе колега - в тази "висококачествена и неутрална" медия публикуваха серия интервюта с разни подбрани "експерти" дето обяснянаха как щели да заместят Марица Изток с фотоволтаици и как всичко щяло да бъде 6 и държавата много щяла да спечели от това.
barter1
Рейтинг: 1922 НеутралноОчевидно от завода за батерийки на Киро, или пък някой "зелен" водород. Всичко си беше наредил Кире, ама сега "лошите сили" му правят сечено и искат да му спрат парите, и с тях "зеления" преход. А народа прост, не разбира от високи технологии кат' наш Кире, и затуй милия няма народна подкрепа за плана
barter1
Рейтинг: 1922 НеутралноДо коментар [#51] от "jazzdevil":
Ще спечели брат'чеда, дето ще построи едно хале и ще му тури надпис "Завод за батерии". Още отсега ясно се вижда как милиардите ще се стопят като лански сняг, а хиляди работници ще увиснат на социалната система. Отделно от това колко ще се вдигне цената за тока, ама за всички. Стара Загора ще заприлича на нещо средно между Сливен и Ямбол, а Киро отдавна ще е някъде извън България, харчейки си парите. ЕС ще вдига рамене и ще вика "ние ви дадохме парите, планът си беше ваш. Не е наша вината, че не работи"
jazzdevil
Рейтинг: 1800 НеутралноЩе внасяме ток от Швеция на премиални цени, така че накрая електричеството при крайния потребител да поскъпне 3-5-8 пъти?
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#50] от "barter1":
mr. Gorbachev, tear down this wall!идеята за базови мощности започва да заминава в историята. 46% от бизнеса е решил да минава на солари. като сигурно 20-30% вече е минал. как ще го балансираш това?
rexdog2004
Рейтинг: 1023 НеутралноДо коментар [#45] от "Иван K":
Благодарение на износа плащаме компенсации на бизнеса и държим ниска цената на тока за бита. Българите са бедни и не могат да плащат по 80 стотинки за киловат.
raytcho
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#43] от "rexdog2004":
МИ2 е по-добра от на Ковачки, но си е зле - изисква пълна модернизация / каквато в "американските" ТЕЦ беше направена/. Там при сегашното и състояние не могат да се намалят въглеродните емисии - технология ГДР / имаше такава държава/ от 1962 г. / тогава повечето от вас не са били родени. Такава модернизация обаче изисква затваряне на централата ...
Та стига с МИ2 . Тази информация я поствам за ххх-найсети път ... и си е актуална.....
Виктор Флоров
Рейтинг: 1240 НеутралноЕдно време тия, който са продавали цървули ,силно са били против гьона и калпавите обуща дето не можеш нормално да ринеш на прасето и козата с тях.
После онези с конете са обяснявали ,че няма бъдеще гърмящата каляска ...само за забава.
Електричеството, даже Херц,макар че сега едната характеристика на тока носи неговото име, е мислил за ел.ток като физически феномен за забавление.
Та и с въглищата ...до 20 години ще се чудят какво точно ще произвеждат самите топлоцентарали, като само квотите за замърсяването от всякакъв вид ,не е само СО2, ами и доста радиация произвеждат без никой да го казва и сяра и сгур...та само вкарването в норми ще затрие всичките бленувани печалби за последните 10 години.Ама не ,Ганоь ще ги наиграе всички и после пак ще подсмърча за подаяние от хората които умеят да 'визждат'.
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноДания внася от ВЕЦ от Норвегия и гори боклуци и биомаса..
В 22 ТЕЦа са изгорени , за 2020 година 3 МИЛИОНА и 660 000 тона РДФ ..
Те го те :
https://www.cewep.eu/wp-content/uploads/2023/01/EU-Map-2020.pdf
raytcho
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#50] от "barter1":
ПАВЕЦ е балансираща мощност, да ! АЕЦ обаче не е ! Базова е ! През 80-те години АЕЦ-а произвеждаше за износ, а МИ2 беше най-голямата базова мощност. Имаше режим на тока и ако не беше ПАВЕЦ Чаира системата съвсем не можеше да се балансира. Впрочем много големи заводи си имаха собствени ТЕЦ - например КЦМ Пловдив.
Сега всяка голяма градска пречиствателна станция се проектира с когенерация на биогаз, големи птицеферми, кравеферми, свинеферми - също. Възобновяемите източници не са само соларни.
Моля всички бакалаври, завършили "Електротехника"/ какъв пенкилер , Боже..!/ да престанат да пишат глупости на тема ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКА .
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноНяма балансиране ..
Блекаутите си идват, стой та гледай ..
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноА заради Зелената Сделка въглеродната следа е по-голяма за новия ТЕЦ ..
Смятай!
Зелено законодателство ..
Ivan Peev
Рейтинг: 816 НеутралноПолитическа смелост е един заем от Китай и изпращане на ЕС от дузпа в тъч.
Два дебила это сила!Друго спасение няма. И без това крайният резултата ще е същият, но доброзорно.
Трябва да мислим за промяната на лева с юани или рубли. Друга стабилна валута няма.
tarashkov
Рейтинг: 1514 ВеселоКиро Лъжеца и ПП подписаха ПВУ, без да пита парламента, без да се знае какви неща поема държавата с този план. Май забравиха някой как Киро и ПП криеха плана?
А иначе, ние можем да си позволим да загубим един -два милиарда, но за сметка на това ще спечелим десетки.
dosetliv
Рейтинг: 1403 НеутралноНегатив. ЕС няма готови пари къде да ги раздава.
Планът е подобно как етажната собственост като юридическо лице тегли кредит и го раздава по апартаменти. После кредита го връща с лихвите. Особеността е, че кредита се връща от апартаментите на база квадратура, обаче не е раздаван на тая база (иначе става безсмислен) , ами малки апартаменти (като в нашия случай) получават по - голяма сума, отколко ше връщат, и обратно - големи пък земат малка сума и връщат голяма.
Самият план не е за модернизиране на енергетиката. То оно си пише:
- затоплизъм
- дигитализъм (туй е некаква модерна форма за крадене)
- Ваксини
- гендери и клети
https://next-generation-eu.europa.eu/index_bg
barter1
Рейтинг: 1922 НеутралноПърво - минава този бизнес, който няма непрекъснат цикъл на производство. Останалите какво правят?
Второ - при мощности като трансформатори и двигатели, които често се пускат и спират (заваръчни апарати, стругове и други металорежещи машини) имаме висок пусков ток. Честата практика при изграждане на солари е да ги изградиш на номинална мощност, а пиковите токове от пускане да се поемат от конвенционалната система. Иначе би изградил мощност, която няколко пъти надвишава номиналната, което ще я оскъпи излишно.
Изобщо няма да навлизам в подробности какво става като няма слънце, и енергията, която ти идва от соларката може да падне съвсем спокойно четири пъти.
В резюме - частично си прав, предприятия изграждат солари. Но не защото искат да са "зелени". Изграждат ги , защото промишления ток стана много скъп. А внушението, че тези мощности ще заместят мрежата е просто смешно. Поне засега.
barter1
Рейтинг: 1922 НеутралноВ коментара си сама се опроверга. Е как като ПАВЕЦ е била "базова" мощност, ако не е била тя системата е нямало да може да се "балансира"? В крайна сметка базова ли е или балансираща? И много ми е интересно кои са били балансиращите мощности през 80-те, щом ПАВЕЦ-а не е
bistr
Рейтинг: 1214 Неутралнодълга и подробна статия от авторката - очевидно за да има тези данни, на нея и е бил предоставен достъп до информация !? Щеше да е редно ако Йовка беше честно казала - а бе да, говорих с Наско Пеканов или с някой друг и той ми разказа тези неща !....
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#66] от "barter1":
mr. Gorbachev, tear down this wall!всъщност солари се инсталират много бързо и много бързо ще видиш, колко бъркаш. лошото е, че си в губещата позиция да лъсват лъжите и манипулациите всеки изминал ден. аз не бързам.
bistr
Рейтинг: 1214 НеутралноРоси
Рейтинг: 7414 Неутрално"Европейската комисия категорично не хареса постановката и даде знак, че България е тази, която има какво да губи."
Ум царува, ум робува, ум патки пасе. Ние сме свикнали да губим...от глупост!
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноЛъжите лъсват!
Много мина, малко остана!
Идват ниските цени - ей я 2050..
karatista
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#72] от "sim4o":
mr. Gorbachev, tear down this wall!хаха ей го и тоя абонат, как е симпатяга?
Тирбушон
Рейтинг: 408 НеутралноСофийската пречиствателна станция оперира 3 когенератора по 1 Мвт, друга съществена мощност в тази посока няма. Няколко сметища генерират сметищен газ общата мощност за цяла Нългария е по малко от 5 Мвт. Биогаз в България от тор не се прави, биогаза тук се произвежда от фураж, торта се използва само като източник на бактерии, с изключение на 2-3 централи (тази на Градус, на Пършевица, Поповица ....) всички са бизнесоправдани а не биоологично нужни. и иазползват плодородна земя за да произвеждат суровина .... общата мощност на този сектор не достига 10% от мощността на единия блок на АЕЦ. Мммм , не, базова мощност вън от ядрения и въглищния сектор засега няма .... дори ВЕЦ овете са несравнимо по малки, Цанков камък е 80 МВт ВТФ? Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
boevbisser
Рейтинг: 2709 НеутралноДо коментар [#69] от "karatista":
Всъщност трябва да заменим част от базовите мощности - само с ВЕИ няма как да стане, а и мрежата ни е слаба и амортизирана. Един нов блок на Аец Козлодуй и една газова централа колкото Марица изток 2. Въпросът е защо дрема Борисов от 2012 до 2021 г. - това е времето за построяване на 1 нов блок, нов тец на газ се строи по- бързо, но не по- бързо от 4-5 години, доколкото знам.
Така работещите в маришкия басейн са доживотни гласоподаватели на противниците на намаляването на емисиите. Не е добре работата, ама никак.
Тирбушон
Рейтинг: 408 НеутралноСоларите май също като ядрените отпадъци са нерециклируеми, живота на един солар бил 20-30 години. Какво ще ги правим след това? Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#76] от "Тирбушон":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ти кво предпочиташ да имаш до твойто село? депо за рециклирани солари панели или хранилище за отработеното ядрено гориво, от което една лъжица може да отрови 30 километра наоколо? а кажи?
tarashkov
Рейтинг: 1514 НеутралноДо коментар [#55] от "karatista":
Най интересното е че една малка батерия за домашно ползване, струва 8 бона, който ще се изхаби за няколко години, и пак инвестиции. Колко ли ще струва за някакво малко или микро предприятие? Какво остава да има няколко електрожена, есапа, струг и подобни неща? Не могат да подкарат една машина с тези панели, а какво става всичко да работи, да има производствен процес?
tarashkov
Рейтинг: 1514 НеутралноДо коментар [#63] от "Ivan Peev":
За това ли Китай работи със САЩ,а ползва Рашистан само за донор на газ,петрол и подобни неща. :)))))))))))))))))))))
Тирбушон
Рейтинг: 408 НеутралноПредпочитам избора ми да не е толкова малък ( и той не е ), на този етап колкото и парадоксално да звучи Въглищните и газовите централи са най изяснени като утилизиране на технологичния отпадък Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#80] от "Тирбушон":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ясно, алабалистики на кило. и кюмюра и газа скоро ще фалират икономически, тогава пак ще стигнеш до този избор, но ще си загубил години с глава в пясъка.
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноЩе работят и ТЕЦовете ..
За да са ДОПЪЛВАЩА МОЩНОСТ и да се задействат в момента, когато соларите спрат те трябва да стоят в т.нар "горещ резерв"
Слънцето у нас. изгрява през НАЙ ДЪЛГИЯТ ДЕН в 5.49 часа и залязва в 21.08 часа. Продължителността на деня е 15 часа и 19 минути. .. ако няма облаци, по обяд соларите ще имат 100% мощност, после ще почне да им спада ..
В 21.08 ТРЯБВА ДА ТРЪГНАТ ТЕЦ на пълна мощност, напълно синхронизирани и влезнали в паралел със системата (теа 50 херца, дето ги говорихме).
ТЕЦ реално представлява един огромен котел с вода, който дава пара на едни турбини ..
За да се загрее водата до пара и да е готов, синхронизиран ТЕЦът за пускане в 21 часа , трябва да започнал да загрява водата си в 11 преди обяд .. ..
Така че - работят соларките, работи и ТЕЦът .. той работи на ПРАЗЕН ХОД ..
Пещи горят, заплати вървят, поддръжката върви , екипите са там .. енергия - не дава!
Но разходите - си вървят!
И докато ТЕЦ на въглища горе-долу може донякъде все пак да се регулира - АЕЦ си бичат на работен режим и няма мърдане ..
Та така със соларките ..
Работят те .. работят и ТЕЦовете ..
ТЕЦовете са инерционни системи, не можем да ги пускаме и спираме с копче !
Тирбушон
Рейтинг: 408 Неутралноами аз се нядявам скоро да открием нов източник и нов начин на съхранение на енергия, разработките и в двете насоки изглеждат обещаващи. до тогава избирам най-малкото зло, нито си заравям главата в пясъка нито мисля че времето е загубено. Нямам идея защо мислиш че отлагането на подобен избор е неразумно, според мен не е. Да ти го кажа така, ако имаш избор между инфаркт и инсулт, не е ли по добре засега да си го караш с лека кашлица и да отлагащ този избор? Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноАз предпочитам намачкани вятърни перки ..
Те са от пластмаса, армирана с микростъклени нишки и простичко се заравят в земята ...
Ей го - с помощта на булдозер ..
Стъклата леко-полеко влизат във водните хрризонти и ги пием ..
Яко, а ?
Също и остатъците от панелките си остават за столетия в земята ..
И за производство на ЕДИН ТЕРАВАТ ЧАС сметнато за ЦЕЛИЯТ ЖИЗНЕН ЦИКЪЛ НА СЪОРЪЖЕНИЕТО .. колко тона отпадъци идват от АЕЦ, от перки и соларки ВЕИ и от ТЕЦ (пепелина и сгурия напр.)
КОЛКО??
Знаеш ли ??
Щот АЗ ЗНАМ..
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноЧудодейна модернизация на какъвто и да е ТЕЦ КОЯТО ДА НАМАЛЯВА ВЪГЛЕРОДНА ЕМИСИЯ , не е измислена, на планетата Земя !
Нито в ГДР, нито в ГФР ..
Единственият начин, е да се ползват по-нисковъглеродни горива с нулеви въглеродни квоти..
П.П
Ковачки Е С ПО-МАЛКИ въглеродни квоти от американските ТЕЦ !!!!
Точно, заради ползването на алтернативни, нефосилни горива ..
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноЗа безветрена студена зимна вечер, в България трябва да има 7-8 гигавата надеждни и предсказуеми мощности за производство на електричество.
С хоризонт няколко години ще са приключили и американските марици (освен евентуално една) и българската Марица , Русе и Бобов Дол ще са отдавнашен спомен... От Козлодуй 2 гигавата( ако му продължат експлоатацията СРОКЪТ НА РЕАКТОРИТЕ ИЗТИÀ В 2027 !!!! ) .. , от останалата американска Марица 0.6 гигавата, евентуално малко ВЕЦ 2 гигавата, ама за кратко, всякакъв останал заводски и топлофикационен фолксщурм - 0.5 гигавата.
Едни 2-3 гигавата изобщо не излизат.
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноЩо да фалират, при условия:
- не се очертава КАКВО ЩЕ дава енергия на системата, когато соларки и перки не работят ..
- отива се към свободни борсови пазари на енергия .. и ТЕ МОГАТ ДА СИ СЛАГАТ КАКВАТО СИ ЦЕНА ПОИСКАТ за времето, когато няма слънце и вятър ..
А това време, хичне е малко ..
Алтернатива - НЯМАТ, батерийните паркове са много по-скъпи ..
-суровините стават все по-евтини..
Изследователи и анализатори очакват, към 2050, цената на петрол, въглища и газ да СТАНЕ НУЛА..
Да ти нарисувам ли графики. цената на нефт, газ и въглища оттук до 2050, когато ще стане нула.
Единственият въпрос е колко стръмно ще стане това. но някъде по пътя още преди 2050 ще се появи свръхпредлагане....
И след като ИМАТ ВЪГЛИЩА И ГАЗ, НА ЦЕНА НУЛА, каква е логиката да фалират?
Тирбушон
Рейтинг: 408 НеутралноДо коментар [#85] от "sim4o":
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е краяПо принцип не отговарям на подобни агресивни коментари, но технологиите за извличане и последващо използване на СО и СО2 от димните газове на кой да е горивен процес са не една и две. Включително вече имаме и работещи технологии за извличането на тези газове от въздуха, където съдържанието им е доста по малко и са по трудни за улавяне. СО, което при правилна настройка на горивния процес следва да е близо до 0, се лови дори от катализатора на колата която шофирам, СО2 в някои производства е търсен газ който повишава добива на зеленчуци до шест пъти от единица площ. Да намекваш че въглеродните оксиди са неуловими не е правилно.
Ако искаш да обсъдиш нещо с някого, намали агресията, използвай думи като "според мен", "аз мисля" и т.н не се изкзвай като крайна всезнаеща инстанция, никой освен теб не вярва че си такава, изказвай мнения и тези, чети другите, преценявай кое е правилно , ние не сме петли в кокошарник, дискусята няма смисъл ако се обиждаме и правим на велики, смисъла е в ртова да чуем чуждо мнение , да го преценим и ако е полезно да научим от него нещо ново. Успех
Тирбушон
Рейтинг: 408 Неутрално[quote#87:"sim4o"][/quote]
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е краяТова с нулевите цени на горивата ми звучи невероятно. Всяко от тези горива си има себестойност на добива, транспорт и съхранение, за да го получаваме безплатно някой трябва да заплаща тези разходи вместо нас. Не виждам каква би била мотивацията на такъв човек или организация.
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноГлупости , ама пълни ..
Много правилно правиш, ЧЕ НЕ ОТГОВАРЯШ на конкретни въпроси, щото яко се излагаш с това омешване на СО и СО2 ..
За СО какви квоти има?
Ми никакви!
Ква ти е идеята, да ми ръсиш идиотщини?
Кви филтри, дето улавяли били СО ти се разтракаха из кухата главица?
Ми никой, нищо не улавя, в трипътните катализатори дето ти са в колата , ами просто СО се свързва с още О2 и се получава т.нар. "доизгаряне"..Ядрото на трипосочния катализатор TWC е катализаторен субстрат, който обикновено е керамичен цилиндър с пчелна пита, покрит с благородни метали (платина, родий, паладий и др.). Отработените газове преминават през тези малки отвори, за да се постигне каталитична конверсия.
Ей ти я Методиката за изчисляването на СО2 емисии .. има я публикувана:
-- --
.. "1.2.1. Изчислениe на емисии СО2
1.2.1.1. Изчислителни формули
Изчислението на емисиите на СО2 се извършва по следната формула:
СО2 емисии = данни за дейността х емисионен фактор х коефициент на
окисление или чрез алтернативен метод, ако е дефиниран в специфичните указания по дейности.
Изразите в тази формула са специфицирани за горивни и процесни емисии както следва:
Горивни емисии
Данните по дейности следва да се основават на потреблението на гориво.
Количеството използвано гориво се изразява чрез внесената топлина с горивото като TJ.
Емисионният фактор се изразява като tСО2/TJ .."
-- --
ЕДИНТВЕНИЯТ начин да се промени въглеродната емисия е , да ти се промени ЕМИСИОННИЯТ ФАКТОР..
А той си се основава на вида гориво!
Ей, имаш си ТАБЛИЦА:
-- --
Pounds of CO2 emitted per million British thermal units (Btu) of energy for various fuels:
Coal (anthracite) 228.6
Coal (bituminous) 205.7
Coal (lignite) 215.4
Coal (subbituminous) 214.3
Diesel fuel and heating oil 161.3
Gasoline (without ethanol) 157.2
Propane 139.0
Natural gas 117.0
-- --
За РДФ и биомаса НЯМА КВОТА защото са НЕФОСИЛНИ горива!
Кви филтри ти тракат из къртуната празна ???
И хубаво правиш, да не отговаряш, та да не ти лъсне простотията ..
Кво се подлъга сега, а ?
karatista
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#66] от "barter1":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ето, обясни на тая графиката в тая статия коебе базова мощност и кое не е.
https://www.carbonbrief.org/wind-and-solar-were-eus-top-electricity-source-in-2022-for-first-time-ever/
дори за кибиците е ясно че лъжете брутално и затова не трябва да се обаждате като ви се присмиваме - заслужавате си го!
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноТеа лъжат безогледно ..
Виж как ги бъзикаме, за енергията дето щяла в 2050 да станела била нула - заслужават си го ..
Видя ли по-горе, как се опитват .. разбрали-недоразбрали да обясняват за Carbon capture ??
Това според тях били филтри?
Ама щом за тях и трипътните катализатори са филтри - смятай !
А то - елементарно
https://journeytozerostories.neste.com/circular-economy/ccs-and-ccu-mind-explaining-what-these-are-again?gclid=CjwKCAiAuOieBhAIEiwAgjCvcnNU7Dz5emGFLChfqVLAvfLxvWL1RKGR41VfuKJlF3R8JLzGRyue3xoCGpAQAvD_BwE
И за БАЗОВАТА МОЩНОСТ ЕЛЕМЕНТАРНО ..
Нали говорихме за системата и за теа 50 херца ?
Базовата мощност ти ПОДДЪРЖА синхронизацията на системата..
Перки и соларки ДАВАТ ПРАВ ТОК който инвертори ти го правят да е три фази, на 50 херца променлив ..
Инверторите ПОЛУЧАВАТ ОТВЪН честота за синхронизация , ерго - НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ БАЗОВИ..
То елементарно!
А теа тъпо лъжат!
Тирбушон
Рейтинг: 408 НеутралноДо коментар [#90] от "sim4o":
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е краяАко имаше елементарни социални умения за водене на разговор можеше и да научиш нещо от тази комуникация, за съжаление когато човек започне да говори за кратуни дрънкане и т.н той очевидно сам е осъзнал че други аргументи няма.
Ако между остроумните ти висококомпетентни постове ти остане време да се замислиш, препоръчвам да го направиш в посока "как има въглещни централи с нулеви въглеродни емисии" или "в един ТЕЦ само турбина и котел ли има, тия другите съоръжения какви са?" , ако не ти остане , се забавлявай да обиждаш непознати хора и да вярваш че си велик, ако това те прави щастлив значи има смисъл. Успех
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноБалансирането се прави с мерки за задържане на синхронизираните 50 херца на мрежата ..
Не е сложно..
ГОЛЕМИТЕ генератори ДАВАТ стабилизиране на мрежата, просто и заради своята инерционност..
Говоприли сме със специалисти по енергетика, отива цялата кондика накъм андибул морков!
Ми никаск !
++++++
Няма, да ти кажа , балансиране!
Като стане 80% от енергията, да се дава от солари на прав ток, а става променлив с инвертори - смятай, какво иде и с теа 50 херца и с трите фази и векторите из мрежата ..
Тотално заебис ..!
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноДай па да седна, да водя и разговор ..
Верно ли бе ?
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноВъглЕщни с нулеви емисии НЕ МОЖЕ ДА ИМА .. нали бе обяснено поне 5 пъти .. ЗА НУЛЕВИ ЕМИСИИ СЕ МИНАВА НА АЛТЕРНАТИВНИ ГОРИВА И ТОВА Е..
Ама тъпата сган не отбира, а само се мазни : "аре разговор" .. викат ..
За пореден път давам данни ..
Ей, имаш си ТАБЛИЦА:
-- --
Pounds of CO2 emitted per million British thermal units (Btu) of energy for various fuels:
Coal (anthracite) 228.6
Coal (bituminous) 205.7
Coal (lignite) 215.4
Coal (subbituminous) 214.3
Diesel fuel and heating oil 161.3
Gasoline (without ethanol) 157.2
Propane 139.0
Natural gas 117.0
-- --
А ТЕЦиве С НУЛЕВИ парникови ЕМИСИИ ИМА!
Въглеродно неутрален..
Ей къдей:
https://energy.drax.com/
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноНяма ..
Биомаса ако ползват - да .. на въглеща - не ..
.. " 5. Okt. 2021 · Biomass has been promoted as a carbon-neutral energy source .."
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноГоворим за 2050 .
Тогава съзнанието на хората е друго!
Няма милиция , няма полиция .. някъде в ефира „Лунната соната„.
А енергията - за без пари!
Така разбира Франк Ллойд Райт Зелената сделка.
sim4o
Рейтинг: 2320 НеутралноРеактор с технология ВВЕР (вода-вода) е направил Енрико Ферми 1942 в Чикагски университет ..
Система с три фази променлив ток показва Доброволски в 1889 г.
Пренася енергия от Лауфен на Некар, до Франкфурт на Майн ..
Та какво "от времето на Хрушчов "?
АЕЦ , ТЕЦ и трифазните системи са си от едно над 100 години ..