Брюксел и Берлин вървят към решаване на спора за двигателите с вътрешно горене

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Гошо
    Гошо
    Рейтинг: 1027 Гневно

    Хе хе тия от Брюксел въртят сучат и до изправяне на краставици я докарат Много им се занимава с вариклечковщина ама много

    ГоШо
  2. 2 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2072 Неутрално

    Устремът на зелените талибани да прецакат гордостта на немската промишленост комай засега среща отпор. Надявам се, задълго.

  3. 3 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3796 Любопитно

    И до ден днешен не мога да разбера какво им пречи въглерода и въглеродният диоксид???

    В Русия съм! В Русия съм!
  4. 4 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1790 Любопитно

    Хайде да оставим милиардния бизнес дето пращат на дръвника - някой от брюкселските зелки сметнал ли е колко нова електроенергия ще трябва за да се зареждат всичките тия нови електроколи?

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    СЛЕД като приключи с орките Цивилизацията ще има време и ресурс за спорове и решения по Зелените политики!!!
    Сега приоритета е друг!

  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3796 Весело

    Хайде да оставим милиардния бизнес дето пращат на дръвника - някой от брюкселските зелки сметнал ли е колко нова електроенергия ще трябва за да се зареждат всичките тия нови електроколи?
    —цитат от коментар 4 на jazzdevil


    Отделно, че кабелите по градовете не са за такива мощности. Всичко ще трябва да се разкопава наново, нови подстанции, нови далекопроводи.
    А електричеството по екологичен начин ли ше се получава? А батериите?

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7 Профил на Гошо
    Гошо
    Рейтинг: 1027 Весело

    До коментар [#4] от "jazzdevil":

    Да смята ,а защо въобще трябва да смята

    ГоШо
  8. 8 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3796 Весело

    СЛЕД като приключи с орките Цивилизацията ще има време и ресурс за спорове и решения по Зелените политики!!!Сега приоритета е друг!
    —цитат от коментар 5 на selqnin


    Коя е тази Цивилизация?

    В Русия съм! В Русия съм!
  9. 9 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Дават се предостатъчно преференции за ел. коли. Оттам нататък нека пазарът прецени, а пазарът, това сме ние. Не ми се струва разумно европейските чиновници да игнорират пазара за сметка на екологични аргументи, които освен това се на безспорни.

  10. 10 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Немците ще се наложи да удължат живота на ядрените си централи. А електрическите коли ще стават все по-евтини с новите и по-ефективни батерии. Този преход просто трябва да е плавен за да се видят предимствата и недостатъците на новите коли и да има достатъчно време да се изгради новата инфраструктура.

  11. 11 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 5311 Неутрално

    Без изобщо да подценявам проблемът със замърсяването и въглеродните емисии съм против всякави икономически регулации.
    Кяменната ера не е свършила, защото са забранили камъните.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  12. 12 Профил на roknor
    roknor
    Рейтинг: 2562 Любопитно

    Това е някакво диво лицемерие в ЕС. Някъде четох, че само един самолет, с един полет, замърсява въздуха, колкото хиляди автомобила. При това, без да говорим за военните "лами". Ами какво правим с товарните кораби, шлеповете, хеликоптерите? Или и там ще се монтират батерии, тип "ААА" 🥴

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9079 Неутрално

    Много нишов случай. Все едно нищо не е договорено

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3796 Весело

    А електрическите коли ще стават все по-евтини с новите и по-ефективни батерии. .
    —цитат от коментар 10 на pro_bono


    Сподели детайли?
    Колко по-евтини, колко по-ефектични?
    Че ми стана интересно.

    В Русия съм! В Русия съм!
  15. 15 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 338 Любопитно

    Хммм... аз лично съм от хората подкрепящи с две ръце всички разумни екологични предложения и за кардинално решение на глобалното затопляне и замърсяване на планетата ни. Поразен съм от безотговорността на правителствата от цял свят, които превръщат (като пример) океаните в клоака и сметище в което се изхвърлят годишно милиони тонова... какво ли не.
    Но... съм срещу протести и инциативи които са на границата на вандализма или искания, ултиматуми и идеи на психично болни хора. Примери:
    - Свидетели сме на десетките заливания и цапаници върху произведения на изскуството или архитектурни паметници от вандалиращи хулигани, които определят деиствията си като протести на екоактивисти.
    - Многохилядните протести срещу изпозването на петрол респ. газ и каменни въглища в електроцентрали, които са основен източник за глобалното затопляне и т.н. Тези хора не си дават сметка, че в световен мащаб (по данни от 2021 г.), че 55,9 % от електроенергията се произважда от въглища и 27,2 % от петрол и газ. Уважаеми протестиращи, след като изкате да затворите централи, които произвеждат 83,1 % от употребяваната електрическата енергия в света, посочете алтернативни източници, които биха осигурили тези мощности. Ако нямате предложение за решаване на подобен мамутски проблем, това означава единствено, че протестите ви, веене на знамена, крясъци и викове не означават нищо повече от опити, да раздвижите въздуха.
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези които знаят това което пишат.
  16. 16 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2039 Любопитно

    Какво е това нещо "е-горива"? Гориво, което е на основата на електрически ток?

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  17. 17 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 47 Неутрално

    Това е някакво диво лицемерие в ЕС. Някъде четох, че само един самолет, с един полет, замърсява въздуха, колкото хиляди автомобила. При това, без да говорим за военните "лами". Ами какво правим с товарните кораби, шлеповете, хеликоптерите? Или и там ще се монтират батерии, тип "ААА" 🥴
    —цитат от коментар 12 на roknor


    А вашето е груба манипулация!

  18. 18 Профил на roknor
    roknor
    Рейтинг: 2562 Любопитно

    До коментар [#17] от "stevens":

    И кое по-точно е "груба манипулация"? Или вече има електрически самолети? Може би кораби? А еленергията за тях е 100% екологично чисто добита? Пояснете, моля...

  19. 19 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#18] от "roknor":

    Пояснявам:
    СО2 емисийте в сектора на транспорта, дела на авио е около 15-20 % (завишен от мен), а персоналния автомобилен държи около 50 %!
    Пълен самолет Бойнг737-400 отделя около 120 г. за пътник на километър. Приблизително толкова отделя и Тойота Корола 2019г с един човек в нея!
    Локалното замърсяване от ФПЧ в градовете (без летища) мисля че няма нужда от коментар!

  20. 20 Профил на roknor
    roknor
    Рейтинг: 2562 Неутрално

    До коментар [#19] от "stevens":

    Благодаря. Източник?

  21. 21 Профил на roknor
    roknor
    Рейтинг: 2562 Неутрално

    До коментар [#19] от "stevens":
    Аз вярвам на този човек. И не виждам манипулация. Ако желаеш, ще ти пратя изследване и за мазутните и дизелови контейнеровози, които кръстосват световните океани.
    "Hocитeлят нa Πyлицъp Джaĸ Maйлc e пocвeтил peдицa cтaтии нa тeмaтa зa тoвa ĸaĸ aвиoтpaнcпopтът дoпpинacя зa ĸлимaтичнитe измeнeния. Зa пocлeднo тoй зacягa тeмaтa в cтaтиятa "Fоr thе Lоvе оf Еаrth, Ѕtор Тrаvеlіng", пyблиĸyвaнa в Тhе Wаѕhіngtоn Роѕt.

    B нeя aвтopът paзĸaзвa ĸaĸ e изпoлзвaл oнлaйн ĸaлĸyлaтopa нa швeдcĸaтa нeпpaвитeлcтвeнa opгaнизaция МуСlіtmаtе, зa дa изчиcли ĸoлĸo вpeдни eмиcии щe бъдaт изxвъpлeни в aтмocфepaтa пo вpeмe нa нeгoвo пътyвaнe дo Mapoĸo.

    Cпopeд дaннитe зa двyпocoчния пoлeт нa нeгo и cъпpyгaтa мy нeгaтивният peзyлтaт въpxy oĸoлнaтa cpeдa щe бъдe 7,6 тoнa въглepoдeн диoĸcид.

    Зa cpaвнeниe тoй пocoчвa, чe c жeнa мy гeнepиpaт cpeднo oĸoлo 14,9 тoнa въглepoдeн диoĸcид пpи нopмaлнитe им eжeднeвни дeйнocти зa цялa гoдинa. B тoвa чиcлo влизa изпoлзвaнe нa eлeĸтpичecтвo, нa нaзeмeн тpaнcпopт и изxвъpлянeтo нa oтпaдъци.

    C дpyги дyми eднo пътyвaнe cъc caмoлeт нa пo-дългo paзcтoяниe yвeличaвa двoйнo въглepoдния "oтпeчaтъĸ" нa чoвeĸ зa цялa гoдинa."

  22. 22 Профил на roknor
    roknor
    Рейтинг: 2562 Неутрално

    До коментар [#19] от "stevens":

    Освен това вече има държави, в които автопарка на електрически возила превишава този с ДВГ. Въпреки това, остава отворен въпроса за начина на добив на електроенергия. В кръга на шегата, но в тубата има клип как руснак зарежда Тесла-та си с дизелов генератор.

  23. 23 Профил на stevens
    stevens
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#20] от "roknor":

    https://www.icao.int/environmental-protection/CarbonOffset/Documents/Methodology ICAO Carbon Calculator_v10-2017.pdf е пояснено повече относно методологията.
    Накратко:
    ако приемем 20100 л. керосин Х 0,82 плътност Х 3.16 (константа - кг. полученСО2 от изгаряне на 1 кг керосин ) разделяме на 3000 (дистанция км.) х 140(брой пътници) = 0.124 кг на км за пасажер СО2. Понижил съм с 1/4 дължината на полета при изгорено максимално възможнотото количество гориво носено от самолета(без допълнителни резервоари)! Намалил съм и броя на пътниците!
    Данни за самолет: https://www.airborneops.com/assets/AC/ao-b737-400.pdf
    Данни за автомобил: https://www.fleetnews.co.uk/car-co2-and-nox-emissions-tool?Manufacturer=toyota&Model=corolla&Year=2019&BodyStyle=&Engine=&CO2Rating=&UrbanNOxRating=&SearchTerm=&SortBy=ModelYear&SortDesc=True
    https://www.cbo.gov/publication/58861
    Нямам идея Джaĸ Maйлc колко километра е прелетял и с какъв самолет, както и колко пасажери са били на борда, но е твърде възможно ако се предвижи на същото разстояние с автомобил, въглеродния "ефект" да бъде близък до самолетния! Не излезе ли автомобила от ролята на "символ на личния статус" , проблемите ще се разрешат бавно и трудно!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK