Хайде да оставим милиардния бизнес дето пращат на дръвника - някой от брюкселските зелки сметнал ли е колко нова електроенергия ще трябва за да се зареждат всичките тия нови електроколи?
Хайде да оставим милиардния бизнес дето пращат на дръвника - някой от брюкселските зелки сметнал ли е колко нова електроенергия ще трябва за да се зареждат всичките тия нови електроколи?
Отделно, че кабелите по градовете не са за такива мощности. Всичко ще трябва да се разкопава наново, нови подстанции, нови далекопроводи. А електричеството по екологичен начин ли ше се получава? А батериите?
В Русия съм! В Русия съм!
Дават се предостатъчно преференции за ел. коли. Оттам нататък нека пазарът прецени, а пазарът, това сме ние. Не ми се струва разумно европейските чиновници да игнорират пазара за сметка на екологични аргументи, които освен това се на безспорни.
Немците ще се наложи да удължат живота на ядрените си централи. А електрическите коли ще стават все по-евтини с новите и по-ефективни батерии. Този преход просто трябва да е плавен за да се видят предимствата и недостатъците на новите коли и да има достатъчно време да се изгради новата инфраструктура.
Без изобщо да подценявам проблемът със замърсяването и въглеродните емисии съм против всякави икономически регулации. Кяменната ера не е свършила, защото са забранили камъните.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
Това е някакво диво лицемерие в ЕС. Някъде четох, че само един самолет, с един полет, замърсява въздуха, колкото хиляди автомобила. При това, без да говорим за военните "лами". Ами какво правим с товарните кораби, шлеповете, хеликоптерите? Или и там ще се монтират батерии, тип "ААА" 🥴
Хммм... аз лично съм от хората подкрепящи с две ръце всички разумни екологични предложения и за кардинално решение на глобалното затопляне и замърсяване на планетата ни. Поразен съм от безотговорността на правителствата от цял свят, които превръщат (като пример) океаните в клоака и сметище в което се изхвърлят годишно милиони тонова... какво ли не. Но... съм срещу протести и инциативи които са на границата на вандализма или искания, ултиматуми и идеи на психично болни хора. Примери: - Свидетели сме на десетките заливания и цапаници върху произведения на изскуството или архитектурни паметници от вандалиращи хулигани, които определят деиствията си като протести на екоактивисти. - Многохилядните протести срещу изпозването на петрол респ. газ и каменни въглища в електроцентрали, които са основен източник за глобалното затопляне и т.н. Тези хора не си дават сметка, че в световен мащаб (по данни от 2021 г.), че 55,9 % от електроенергията се произважда от въглища и 27,2 % от петрол и газ. Уважаеми протестиращи, след като изкате да затворите централи, които произвеждат 83,1 % от употребяваната електрическата енергия в света, посочете алтернативни източници, които биха осигурили тези мощности. Ако нямате предложение за решаване на подобен мамутски проблем, това означава единствено, че протестите ви, веене на знамена, крясъци и викове не означават нищо повече от опити, да раздвижите въздуха. Поздрави от Isla Robinson Crusoe.
Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези които знаят това което пишат.
Какво е това нещо "е-горива"? Гориво, което е на основата на електрически ток?
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Това е някакво диво лицемерие в ЕС. Някъде четох, че само един самолет, с един полет, замърсява въздуха, колкото хиляди автомобила. При това, без да говорим за военните "лами". Ами какво правим с товарните кораби, шлеповете, хеликоптерите? Или и там ще се монтират батерии, тип "ААА" 🥴
И кое по-точно е "груба манипулация"? Или вече има електрически самолети? Може би кораби? А еленергията за тях е 100% екологично чисто добита? Пояснете, моля...
Пояснявам: СО2 емисийте в сектора на транспорта, дела на авио е около 15-20 % (завишен от мен), а персоналния автомобилен държи около 50 %! Пълен самолет Бойнг737-400 отделя около 120 г. за пътник на километър. Приблизително толкова отделя и Тойота Корола 2019г с един човек в нея! Локалното замърсяване от ФПЧ в градовете (без летища) мисля че няма нужда от коментар!
До коментар [#19] от "stevens": Аз вярвам на този човек. И не виждам манипулация. Ако желаеш, ще ти пратя изследване и за мазутните и дизелови контейнеровози, които кръстосват световните океани. "Hocитeлят нa Πyлицъp Джaĸ Maйлc e пocвeтил peдицa cтaтии нa тeмaтa зa тoвa ĸaĸ aвиoтpaнcпopтът дoпpинacя зa ĸлимaтичнитe измeнeния. Зa пocлeднo тoй зacягa тeмaтa в cтaтиятa "Fоr thе Lоvе оf Еаrth, Ѕtор Тrаvеlіng", пyблиĸyвaнa в Тhе Wаѕhіngtоn Роѕt.
Освен това вече има държави, в които автопарка на електрически возила превишава този с ДВГ. Въпреки това, остава отворен въпроса за начина на добив на електроенергия. В кръга на шегата, но в тубата има клип как руснак зарежда Тесла-та си с дизелов генератор.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Гошо
Рейтинг: 1027 ГневноХе хе тия от Брюксел въртят сучат и до изправяне на краставици я докарат Много им се занимава с вариклечковщина ама много
ГоШоbrazza
Рейтинг: 2072 НеутралноУстремът на зелените талибани да прецакат гордостта на немската промишленост комай засега среща отпор. Надявам се, задълго.
Веселин Дечев
Рейтинг: 3796 ЛюбопитноИ до ден днешен не мога да разбера какво им пречи въглерода и въглеродният диоксид???
В Русия съм! В Русия съм!jazzdevil
Рейтинг: 1790 ЛюбопитноХайде да оставим милиардния бизнес дето пращат на дръвника - някой от брюкселските зелки сметнал ли е колко нова електроенергия ще трябва за да се зареждат всичките тия нови електроколи?
selqnin
Рейтинг: 3018 НеутралноСЛЕД като приключи с орките Цивилизацията ще има време и ресурс за спорове и решения по Зелените политики!!!
Сега приоритета е друг!
Веселин Дечев
Рейтинг: 3796 ВеселоОтделно, че кабелите по градовете не са за такива мощности. Всичко ще трябва да се разкопава наново, нови подстанции, нови далекопроводи.
А електричеството по екологичен начин ли ше се получава? А батериите? В Русия съм! В Русия съм!
Гошо
Рейтинг: 1027 ВеселоДо коментар [#4] от "jazzdevil":
ГоШоДа смята ,а защо въобще трябва да смята
Веселин Дечев
Рейтинг: 3796 ВеселоКоя е тази Цивилизация? В Русия съм! В Русия съм!
Lazarus
Рейтинг: 774 НеутралноДават се предостатъчно преференции за ел. коли. Оттам нататък нека пазарът прецени, а пазарът, това сме ние. Не ми се струва разумно европейските чиновници да игнорират пазара за сметка на екологични аргументи, които освен това се на безспорни.
pro_bono
Рейтинг: 1548 НеутралноНемците ще се наложи да удължат живота на ядрените си централи. А електрическите коли ще стават все по-евтини с новите и по-ефективни батерии. Този преход просто трябва да е плавен за да се видят предимствата и недостатъците на новите коли и да има достатъчно време да се изгради новата инфраструктура.
danvan
Рейтинг: 5311 НеутралноБез изобщо да подценявам проблемът със замърсяването и въглеродните емисии съм против всякави икономически регулации.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatКяменната ера не е свършила, защото са забранили камъните.
roknor
Рейтинг: 2562 ЛюбопитноТова е някакво диво лицемерие в ЕС. Някъде четох, че само един самолет, с един полет, замърсява въздуха, колкото хиляди автомобила. При това, без да говорим за военните "лами". Ами какво правим с товарните кораби, шлеповете, хеликоптерите? Или и там ще се монтират батерии, тип "ААА" 🥴
penetrating
Рейтинг: 9079 НеутралноМного нишов случай. Все едно нищо не е договорено
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВеселин Дечев
Рейтинг: 3796 ВеселоСподели детайли?
Колко по-евтини, колко по-ефектични?
Че ми стана интересно. В Русия съм! В Русия съм!
робин от Крузо
Рейтинг: 338 ЛюбопитноХммм... аз лично съм от хората подкрепящи с две ръце всички разумни екологични предложения и за кардинално решение на глобалното затопляне и замърсяване на планетата ни. Поразен съм от безотговорността на правителствата от цял свят, които превръщат (като пример) океаните в клоака и сметище в което се изхвърлят годишно милиони тонова... какво ли не.
Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези които знаят това което пишат.Но... съм срещу протести и инциативи които са на границата на вандализма или искания, ултиматуми и идеи на психично болни хора. Примери:
- Свидетели сме на десетките заливания и цапаници върху произведения на изскуството или архитектурни паметници от вандалиращи хулигани, които определят деиствията си като протести на екоактивисти.
- Многохилядните протести срещу изпозването на петрол респ. газ и каменни въглища в електроцентрали, които са основен източник за глобалното затопляне и т.н. Тези хора не си дават сметка, че в световен мащаб (по данни от 2021 г.), че 55,9 % от електроенергията се произважда от въглища и 27,2 % от петрол и газ. Уважаеми протестиращи, след като изкате да затворите централи, които произвеждат 83,1 % от употребяваната електрическата енергия в света, посочете алтернативни източници, които биха осигурили тези мощности. Ако нямате предложение за решаване на подобен мамутски проблем, това означава единствено, че протестите ви, веене на знамена, крясъци и викове не означават нищо повече от опити, да раздвижите въздуха.
Поздрави от Isla Robinson Crusoe.
Günther
Рейтинг: 2039 ЛюбопитноКакво е това нещо "е-горива"? Гориво, което е на основата на електрически ток?
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472stevens
Рейтинг: 47 НеутралноА вашето е груба манипулация!
roknor
Рейтинг: 2562 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "stevens":
И кое по-точно е "груба манипулация"? Или вече има електрически самолети? Може би кораби? А еленергията за тях е 100% екологично чисто добита? Пояснете, моля...
stevens
Рейтинг: 47 НеутралноДо коментар [#18] от "roknor":
Пояснявам:
СО2 емисийте в сектора на транспорта, дела на авио е около 15-20 % (завишен от мен), а персоналния автомобилен държи около 50 %!
Пълен самолет Бойнг737-400 отделя около 120 г. за пътник на километър. Приблизително толкова отделя и Тойота Корола 2019г с един човек в нея!
Локалното замърсяване от ФПЧ в градовете (без летища) мисля че няма нужда от коментар!
roknor
Рейтинг: 2562 НеутралноДо коментар [#19] от "stevens":
Благодаря. Източник?
roknor
Рейтинг: 2562 НеутралноДо коментар [#19] от "stevens":
Аз вярвам на този човек. И не виждам манипулация. Ако желаеш, ще ти пратя изследване и за мазутните и дизелови контейнеровози, които кръстосват световните океани.
"Hocитeлят нa Πyлицъp Джaĸ Maйлc e пocвeтил peдицa cтaтии нa тeмaтa зa тoвa ĸaĸ aвиoтpaнcпopтът дoпpинacя зa ĸлимaтичнитe измeнeния. Зa пocлeднo тoй зacягa тeмaтa в cтaтиятa "Fоr thе Lоvе оf Еаrth, Ѕtор Тrаvеlіng", пyблиĸyвaнa в Тhе Wаѕhіngtоn Роѕt.
B нeя aвтopът paзĸaзвa ĸaĸ e изпoлзвaл oнлaйн ĸaлĸyлaтopa нa швeдcĸaтa нeпpaвитeлcтвeнa opгaнизaция МуСlіtmаtе, зa дa изчиcли ĸoлĸo вpeдни eмиcии щe бъдaт изxвъpлeни в aтмocфepaтa пo вpeмe нa нeгoвo пътyвaнe дo Mapoĸo.
Cпopeд дaннитe зa двyпocoчния пoлeт нa нeгo и cъпpyгaтa мy нeгaтивният peзyлтaт въpxy oĸoлнaтa cpeдa щe бъдe 7,6 тoнa въглepoдeн диoĸcид.
Зa cpaвнeниe тoй пocoчвa, чe c жeнa мy гeнepиpaт cpeднo oĸoлo 14,9 тoнa въглepoдeн диoĸcид пpи нopмaлнитe им eжeднeвни дeйнocти зa цялa гoдинa. B тoвa чиcлo влизa изпoлзвaнe нa eлeĸтpичecтвo, нa нaзeмeн тpaнcпopт и изxвъpлянeтo нa oтпaдъци.
C дpyги дyми eднo пътyвaнe cъc caмoлeт нa пo-дългo paзcтoяниe yвeличaвa двoйнo въглepoдния "oтпeчaтъĸ" нa чoвeĸ зa цялa гoдинa."
roknor
Рейтинг: 2562 НеутралноДо коментар [#19] от "stevens":
Освен това вече има държави, в които автопарка на електрически возила превишава този с ДВГ. Въпреки това, остава отворен въпроса за начина на добив на електроенергия. В кръга на шегата, но в тубата има клип как руснак зарежда Тесла-та си с дизелов генератор.
stevens
Рейтинг: 47 НеутралноДо коментар [#20] от "roknor":
https://www.icao.int/environmental-protection/CarbonOffset/Documents/Methodology ICAO Carbon Calculator_v10-2017.pdf е пояснено повече относно методологията.
Накратко:
ако приемем 20100 л. керосин Х 0,82 плътност Х 3.16 (константа - кг. полученСО2 от изгаряне на 1 кг керосин ) разделяме на 3000 (дистанция км.) х 140(брой пътници) = 0.124 кг на км за пасажер СО2. Понижил съм с 1/4 дължината на полета при изгорено максимално възможнотото количество гориво носено от самолета(без допълнителни резервоари)! Намалил съм и броя на пътниците!
Данни за самолет: https://www.airborneops.com/assets/AC/ao-b737-400.pdf
Данни за автомобил: https://www.fleetnews.co.uk/car-co2-and-nox-emissions-tool?Manufacturer=toyota&Model=corolla&Year=2019&BodyStyle=&Engine=&CO2Rating=&UrbanNOxRating=&SearchTerm=&SortBy=ModelYear&SortDesc=True
https://www.cbo.gov/publication/58861
Нямам идея Джaĸ Maйлc колко километра е прелетял и с какъв самолет, както и колко пасажери са били на борда, но е твърде възможно ако се предвижи на същото разстояние с автомобил, въглеродния "ефект" да бъде близък до самолетния! Не излезе ли автомобила от ролята на "символ на личния статус" , проблемите ще се разрешат бавно и трудно!