
© Reuters
Амстердам започна кампания, с която отправя послание към младите британци, които искат щур уикенд, да стоят настрана, пише "Гардиън".
Изследванията показват, че британците между 18 и 35 години и нидерландците на подобна възраст обикновено причиняват най-много неприятности в квартала на червените фенери с ергенски партита, обикаляне на кръчми и пиене и наркотици по цяла нощ, което прави живота непоносим за жителите.
Те ще виждат предупредителни видеореклами, описващи рисковете и последствията от прекомерната употреба на алкохол и наркотици: глоби, криминално досие, хоспитализация и трайни увреждания на здравето.
Зам.-кметът Софян Мбарки каза, че градът прави повече от други в Европа, за да отхвърли "безотговорния" растеж: "Посетителите все още са добре дошли, но не и ако се държат лошо и причиняват неудобство. Като град казваме: предпочитаме това да го няма, така че стойте далеч."
Кампанията ще започне с Великобритания, след това ще бъде разширена до Нидерландия и извън нея. Паралелна кампания ще включва плакати, екрани във фоайетата на хотелите и домакини, които ще напомнят на хората за поведението им.
Предвижда се също по-ранно затваряне на публични домове и барове от този уикенд, забрана за пушенето на канабис на публични места в центъра на Амстердам от май и противоречиви планове за преместване на квартала на червените фенери отчасти в еротичен център.
Марко Лемерс, главен изпълнителен директор на Conscious Hotels, каза, че би предпочел позитивна кампания в стила на Швейцария. "Можете да покажете на хората, че ще имат проблеми с определено поведение, с малко хумор, но не трябва да се държите така, сякаш всеки, който идва тук за сватба, е престъпник", допълни той.