Франция вдига възрастта за ползване на електрически тротинетки и затяга санкциите

Франция вдига възрастта за ползване на електрически тротинетки и затяга санкциите

© European parliament (Multimedia centre)



Франция реши да забрани използването на електрически тротинетки от лица под 14 години и да затегне санкциите в случай на нарушения с надеждата да регулира по-добре употребата на тези транспортни средства, които разделят общественото мнение и подхранват ожесточени дебати в Париж, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Подобно на случващото се в редица други страни, транспoртното средство с ниски въглеродни емисии е завладяло французите - два милиона сред тях притежават електрическа тротинетка, а стотици хиляди наемат (при възможност на самообслужване), според данните на компаниите от сектора.


Междувременно обаче е нараснал и броят на смъртните случаи и тежките наранявания, свързани с инциденти с тротинетки, а старомодната система за отдаване под наем на самообслужване предизвика напрежение най-вече в Париж, където кметството организира тази неделя местен референдум, който би могъл да доведе до пълната им забрана.




Планът, представен вчера от френското правителство, има амбициозната задача да "успокои общественото мнение", въвеждайки по-строга рамка. "Тротинетките биха могли да имат шанс, ако използването им е добре организирано и регулирано", заяви на пресконференция транспортният министър Клеман Бон


Според новите правила, които трябва да бъдат официализирани в бъдещ декрет, минималната възраст за каране на електрическа тротинетка ще бъде вдигната от 12 на 14 години, както при скутерите. Тротинетките трябва задължително да са оборудвани с две стоп светлини и мигачи.


Глобите също нарастват - от 35 на 135 евро за санкциониране на двама души върху едно превозно средство или каране по забранени пътища.


Задължителното носене на каска отпада, но опцията продължава да е на масата според министерството.


Министерството е накарало операторите на тротинетки на самообслужване ("Юбър" - Uber, "Лайм" - Lime) да подпишат "харта на ангажиментите", която обобщава вече въведените мерки в Париж и Лион като ограничаване на скоростта в пешеходните зони и удостоверяване на възрастта на ползвателите.

Регулациите бяха затегнати в много градове извън Франция. Рим, Лисабон, Стокхолм и Осло затегнаха условията за използване на тротинетки на самообслужване, а Барселона и Монреал направо ги забраниха, припомня АФП.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK