Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ако става дума за превоз на товари, както си правя изводи от статията - ОК. Обаче докато пътническите влакове са със "социална функция" и освен мръсотията трябва да търпиш и екзотичните същества, които са във вагона - никакъв шанс. Дори и да си готов да пътуваш 2 пъти и нагоре по-дълго в посока.
Вече и съществата не ги ползват. Всъщност по някои линиии дори е много по-хубаво, от колкото да шофираш няколко часа или да се буташ с другия трафик, било то с градски транспорт.
Отдавна трябваше да се развиват местни крайградски железници, с които хората да ходят на работа в големите градове, а също така и високоскоростни линии, с които да се пътува бързо и удобно. Нищо от това не се направи.
"Лидл" купи терен за складова база в Божурище за над 25 млн. лв. "....новата складова база на BILLA в близост до Стара Загора. В строителството ще бъдат инвестирани цели 13 млн. лв. "Кауфланд" ....с това общата площ на най-голямата логистична база у нас и на Балканите в с. Стряма надвишава 113 000 кв.м. Всички тези ще си построят и ж.п. терминали и ще забравят за тировете:)
За умрелите - или добро или нищо
За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
Абе, че се приказва, приказва се, обаче това прехвърляне на трифака от автобусен към жп транспорт вече се наблюдава, поне за Северна България. Откакто Юнион Ивкони купиха Етап-Груп, автобусите намаляха на половина и места няма. Така стана, че трябва да се купува билет със седмица напред, което не е готино
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Точно от тежкотоварния превоз може да печели БДЖ и да капят сериозни проходи. Представи си , че вместо да стоят полупразни и неизползвани, по ЖП линиите минава композиция с тирове на всеки 15-20 мин. М?
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи".
(баба Ванга)
"Лидл" купи терен за складова база в Божурище за над 25 млн. лв."....новата складова база на BILLA в близост до Стара Загора. В строителството ще бъдат инвестирани цели 13 млн. лв."Кауфланд" ....с това общата площ на най-голямата логистична база у нас и на Балканите в с. Стряма надвишава 113 000 кв.м.Всички тези ще си построят и ж.п. терминали и ще забравят за тировете:)
Отдавна трябваше да се развиват местни крайградски железници, с които хората да ходят на работа в големите градове, а също така и високоскоростни линии, с които да се пътува бързо и удобно.Нищо от това не се направи.
До коментар [#9] от "danvan":Точно от тежкотоварния превоз може да печели БДЖ и да капят сериозни проходи. Представи си , че вместо да стоят полупразни и неизползвани, по ЖП линиите минава композиция с тирове на всеки 15-20 мин. М?
63 милиона са много малко, защото няма условия. Влаковете са недостатъчно, разнебитени и стари. Линиите се нуждаят от основни ремонти. Нужни са нови линии. Ерго, тези пари са само за крадене, без да се постигнат целите, обявени към нас и ЕС.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
От "най-сигурния транспорт" БДЖ заслужено зае позицията на "най-несигурния транспорт". Тръгваш и не знаеш дали ще стигнеш, кога ще стигнеш. ще се запали ли локомотива или вагона и т.н.
По принуда се развива. Това че съсипват един транспорт не значи че другият се е подобрил. На кого беше Юнион, че нещо се разсеян... На Местан, докато беше дпс-ец или...?
Нищо нема да се промени. Най-много да се качи некой заблуден тираджия за проба. Преди време се говореше за директива за повишаване процентите на жп-транспорта, но май така си остана
Точно. Целта най-верятно е да се "усвоят" тези 63 млн., да се изпишат тонове хартия, да се изнесат доклади, да се имитира някаква дейност и парите да потънат в джобовете на "наште" хора. За реално "прехвърляне на трафика от магистралите към влакове" се изисква коренна модернизация на ЖП инфраструктурата и промяна из основи на транспортната политика на страната.........което не виждам някой да е тръгнал да прави. Куче влачи, диря няма, карай да върви - тука е така.
Сутрешните влакове са с общ капацитет от няколкототин места, пък в същото време (десетки) хиляди перничани отиват на работа в София с личните си автомобили. Колегите от Перник (deaf georgievb напр.) могат да потвърдят. Още много работа трябва да се свърши, за да може перничани да предпочетат БДЖ пред личното МПС. Нека първо да стане готова новата жп линия и после ще цивилизоваме и самите перничани.
Ако почнат да си плащат справедливи тол такси на километър, а не дотираната от държавния бюджет такса, която спазариха с президента и гълъбарника му, може и повече тирове да се качат на влак.
До коментар [#13] от "Günther":По принуда се развива. Това че съсипват един транспорт не значи че другият се е подобрил.На кого беше Юнион, че нещо се разсеян... На Местан, докато беше дпс-ец или...?
Именно. В момента и двата вида транспорт са страшно зле. Юнион Ивкони са най-калпавият превозвач.... За съжаление Биомет имат само три автобуса, което е крайно недостатъчно. Колкото за влаковете, няма по-неприятно нещо влак тип "автобус". Почнах вече да си мечтая за вагончета с купета. И когато цялата композиция е от три вагона, без първа класа, тогава вече е трагедия. Особено, когато една трета от пасажерите са от "братята"...
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Казвате БДЖ били зле. Ами зле ще са, ЕС не разрешаваше на държавата да им изчисти кредитите (оставени от Тройната коалиция) ,за закупуване на новите мотриси Сименс, защото щяло да бъде държавна помощ. И дълги години БДЖ беше на ръба на несъстоятелността. Не знам дали са ги изчистили вече, но при управлението на ГЕРБ имаше идея, концесията на Летище София, да бъде дадена за изплащане на кредитите на БДЖ.
Това е европейският начин. повече влакове и повече обществен транспорт. Не знам как мислят да го направят, но трябват не само технически промени, трябват и насърчителни или задължителни промени. като например вдигане на тол таксите за големите камиони и забрана да се движат по второкласни пътища. нещо такова. А за пътниците е важно да има комфорт сигурност и предвидимоост, там няма да стане сас задължаващи мерки.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
32 милиона потънали в джобовете на кой знае кой приближен до Радев. Железопътния транспорт умишлено беше съсипан за сметка на гербопитешките автобусни превозвачи, там трябват милиарди, не 30тина милки евро
Ми да ги приватизират, бе. 12 години на власт бяха комунетата от ГРОБ, само наливаха стотици милиони ежегодно, бракуваха, рязаха и унищожаваха и дума не дадоха да се чуе, че може тоя соц коптор да бъде приватизиран.
Има и друго обаче. От години България не разрешава на чужди пътнически ЖП компании да оперират в България. Ако им се разреши ще има истински фалит на БДЖ пътнически превози.
Това е европейският начин. повече влакове и повече обществен транспорт. Не знам как мислят да го направят, но трябват не само технически промени, трябват и насърчителни или задължителни промени. като например вдигане на тол таксите за големите камиони и забрана да се движат по второкласни пътища. нещо такова.А за пътниците е важно да има комфорт сигурност и предвидимоост, там няма да стане сас задължаващи мерки.
Ми да ги калкулират. Тогава ще плащам собствения си транспорт или транспорта на каквото консумирам, няма през данъците да отиват стотици милиони за субсидии за пътища и транспорт. Който пие, плаща. Толкова трудно ли е за проумяване?! Или не е трудно, просто не те влече да си плащаш?
"От 2014 г. насам ЕК е подкрепила 16 железопътни проекта в Гърция на обща стойност близо 700 милиона евро, допълни Адалбер Янз. Парите са от еврофондовете. Специално за Гърция около 90 на сто от средствата по програмата “Свързана Европа” са за развитието на жп транспорта. Eвpoпeйcĸaтa ĸoмиcия oдoбpи пъpвaтa гoлямa инфpacтpyĸтypнa пpoгpaмa зa Бългapия зa пepиoдa 2021-2027 г. Бpюĸceл oтпycĸa 1.61 милиapдa eвpo пo пpoгpaмaтa "Tpaнcпopтнa cвъpзaнocт". Toвa e eднa oт нaй-гoлeмитe cyми зa бългapcĸитe пpoгpaми зa cближaвaнe пpeз пpoгpaмния пepиoд 2021-2027 г."
И? Работи ли се за усвояване на тези пари или , както винаги само на приказки я караме.
Товариш приватизатор, ами БДЖ товарни превози са на печалба, но БДЖ пътнически превози са на загуба. Дали някой ще иска пътнически превози в това състояние на влакове и композиции? Отделно що не ги приватизираха при Костака, все пак приватизираха БГА Балкан и Нефтохим,или там дето няма манджа не приватизирали?!
Със това не съм наясно, но предполагам пак е част от българската политика. Като даваха на концесия летище София, едни политици се счупиха да се търкалят защо го прави правителството.
Другарю комуне, отворих годишния отчет на БДЖ Товарни превози за 2021 г. (последен публикуван на страницата им) и забелязах, че великата им нетна печалба е в размер на -7.046 млн. лв. при бюджетирана загуба в размер на 855 хил. лв. и при реализирана загуба за предходната година в размер на 2.465 млн. лв. Обяснявам за гербаджиите и другите идиоти: това означава ЗАГУБА в размер на 7 млн. лв. (словом СЕДЕМ МИЛИОНА ЛЕВА за непознаващите числата).
Наясно съм, че си свикнал да общуваш със себеподобни, но не забравяй, че не всеки, с когото общуваш, е като теб.
2025 изтича договорът за обществени услуги за железопътен превоз на държавата с БДЖ Пътнически превози. След това следва либерализация на пазара и мощен вой на трудоустроени в БДЖ още от времето на дядовците си комунета. Тия 63 млн. лв., които се коментират в статията и изграждането на системите за сигнализация, което ще бъде финансирано с тях, само ще спомогнат бързото интегриране на западни ЖП компании на българския пазар. Кеф.
Не, просто на тебе, драго комуне, ти убягва както функционирането на пазарната икономика, така и това, че държавните превозвачи са в толкова окаяно състояние, въпреки стотиците милиони, които им изсипват ежегодно, точно защото са ДЪРЖАВНИ превозвачи. Лесно ще се намери кой да ги приватизира, въпросът е в цената. $1, например, е отлична цена, на която да се отървем от тия недоразумения. Тогава ще имаме БЧЖ, което ще ни вози от единия край на Европа до другия, както след отърваването за $1 от хвърчащото БДЖ Балкан имаме авиолинии довсякъде - кеф ти на Балкан, кеф ти на Уиз, кеф ти Луфтханза, кеф ти чартърен превозвач.
Аз му казвам, че съм проверил последния годишен отчет на предприятието от официалната му Интернет страница, той ми показва някаква новина за първите 6 месеца на друга година. Явно такова е нивото в Лонгрийч. 🤦🏼 Приятелче, изчакай да излязат годишните резултати, не тези за полугодието, защото счетоводната печалба със счетоводни хватки и прехвърляне на капиталови разходи за второто полугодие много лесно може да се изкара „на плюс“, без реално да е.
Дори нямам намерение да подхващам темата, че за да се превърнат тези числа в годишен финансов отчет, трябва да преминат през ОДИТ. Дотогава са просто числа в произволна статия.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
georgievb
Рейтинг: 1925 НеутралноРазумно, че железниците бяха неразумно забатачени последните 30 години ...
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdImaginary Friend
Рейтинг: 785 НеутралноАко става дума за превоз на товари, както си правя изводи от статията - ОК. Обаче докато пътническите влакове са със "социална функция" и освен мръсотията трябва да търпиш и екзотичните същества, които са във вагона - никакъв шанс. Дори и да си готов да пътуваш 2 пъти и нагоре по-дълго в посока.
Не цъкам плюсове и минуси.qqv391093118
Рейтинг: 2539 НеутралноТова като през 90-те ли? Дето качваш товара на влака и като пристигне - няма нужда да го разтоварваш, той вече е разтоварен по пътя?
qqv391093118
Рейтинг: 2539 НеутралноДо коментар [#3] от "Imaginary Friend":
Вече и съществата не ги ползват. Всъщност по някои линиии дори е много по-хубаво, от колкото да шофираш няколко часа или да се буташ с другия трафик, било то с градски транспорт.
БМЗ
Рейтинг: 1247 НеутралноДо коментар [#3] от "Imaginary Friend":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Става въпрос за камиони. Тира го качват от естакадата на вагона и заминава. А шофьора само си седи в кабината, пафка цигарки и шари по телефона.
pamela
Рейтинг: 2787 НеутралноОтдавна трябваше да се развиват местни крайградски железници, с които хората да ходят на работа в големите градове, а също така и високоскоростни линии, с които да се пътува бързо и удобно.
Нищо от това не се направи.
petrow1973
Рейтинг: 1625 Неутрално"Лидл" купи терен за складова база в Божурище за над 25 млн. лв.
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)"....новата складова база на BILLA в близост до Стара Загора. В строителството ще бъдат инвестирани цели 13 млн. лв.
"Кауфланд" ....с това общата площ на най-голямата логистична база у нас и на Балканите в с. Стряма надвишава 113 000 кв.м.
Всички тези ще си построят и ж.п. терминали и ще забравят за тировете:)
danvan
Рейтинг: 1297 РазстроеноМалко са. За оправяне на БДЖ и 630 няма да стигнат
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satdanvan
Рейтинг: 1297 РазстроеноГълъбарникът с просто цвъка … после и 10% дефицит ще искат
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatБМЗ
Рейтинг: 1247 ВеселоДо коментар [#7] от "pamela":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Е що, перничани ходят редовно с влака на работа в София.
jazzdevil
Рейтинг: 1850 НеутралноТия пари са само за писане на програми, доклади, проучвания - никаква реална работа няма да се свърши с тях.
Gustav
Рейтинг: 1874 НеутралноАбе, че се приказва, приказва се, обаче това прехвърляне на трифака от автобусен към жп транспорт вече се наблюдава, поне за Северна България.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Откакто Юнион Ивкони купиха Етап-Груп, автобусите намаляха на половина и места няма. Така стана, че трябва да се купува билет със седмица напред, което не е готино
БМЗ
Рейтинг: 1247 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "danvan":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Точно от тежкотоварния превоз може да печели БДЖ и да капят сериозни проходи. Представи си , че вместо да стоят полупразни и неизползвани, по ЖП линиите минава композиция с тирове на всеки 15-20 мин. М?
jazzdevil
Рейтинг: 1850 ЛюбопитноИ всеки супермаркет ли ще има ЖП линия до него?
Араламбене му е майката
Рейтинг: 963 НеутралноНикакъв товар няма да има. Тъй като гледам усуканите изречения, иззад фръцнатите фрази - ще раздават на границата флаери и ще лепят ваденки.
Нико
Рейтинг: 528 Неутрално[quote#15:"jazzdevil"][/quote]
Логистична база и супермаркет нямат много общо.
Една композиция може да достави стока, която иначе се доставя от десетки тирове.
киро фъкиро
Рейтинг: 126 НеутралноЦвъка, да! Ама кой избра наместника му? Шарлатаните и доносниците! Я си спомни ти за кого гласува:))
Нико
Рейтинг: 528 НеутралноИначе идеята е чудесна, стиха да не се превърне в поредната схема от балкански тип.
Yotce
Рейтинг: 1932 НеутралноКакво да ги развиват, като София упорито се катери по Витоша, и не се развива в друга посока? Там ЖП линии няма.
Yotce
Рейтинг: 1932 НеутралноАха, минават, ама времето се вдига три пъти. Докато ги натоварят/кретат по амортизираната ни инфраструктура/разтоварят...
А по някои линии пътниците се возят между две гари с автобус, какво ще правят с ТИР-овете - не знам.
penetrating
Рейтинг: 8832 Неутрално63 милиона са много малко, защото няма условия. Влаковете са недостатъчно, разнебитени и стари. Линиите се нуждаят от основни ремонти. Нужни са нови линии. Ерго, тези пари са само за крадене, без да се постигнат целите, обявени към нас и ЕС.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertМЕСИ от Бояна
Рейтинг: 817 НеутралноОт "най-сигурния транспорт" БДЖ заслужено зае позицията на "най-несигурния транспорт".
СЛАВА НА УКРАЙНА! МАЧКАЙ РУСНЯТА и ПУТНЯТА!Тръгваш и не знаеш дали ще стигнеш, кога ще стигнеш. ще се запали ли локомотива или вагона и т.н.
selqnin
Рейтинг: 1916 Гневно"Се4тихте ли се"???
Закъснели сте "само" около 35 години!!!
Karies
Рейтинг: 290 НеутралноДо коментар [#13] от "Günther":
Криви са ви зъбките? Ще ги изправим! ...По принуда се развива. Това че съсипват един транспорт не значи че другият се е подобрил.
На кого беше Юнион, че нещо се разсеян... На Местан, докато беше дпс-ец или...?
lilavoumenkrasiv
Рейтинг: 1376 ВеселоПоследните редове са най интересни. Там показва голямото оси*.ране на ПП/ДБ ,и правителството на Киро.
Хи-хи
Рейтинг: 2037 НеутралноНищо нема да се промени. Най-много да се качи некой заблуден тираджия за проба. Преди време се говореше за директива за повишаване процентите на жп-транспорта, но май така си остана
Freerider
Рейтинг: 23 НеутралноТочно. Целта най-верятно е да се "усвоят" тези 63 млн., да се изпишат тонове хартия, да се изнесат доклади, да се имитира някаква дейност и парите да потънат в джобовете на "наште" хора.
За реално "прехвърляне на трафика от магистралите към влакове" се изисква коренна модернизация на ЖП инфраструктурата и промяна из основи на транспортната политика на страната.........което не виждам някой да е тръгнал да прави.
Куче влачи, диря няма, карай да върви - тука е така.
Darulio
Рейтинг: 1227 ВеселоДо коментар [#11] от "БМЗ":
Сутрешните влакове са с общ капацитет от няколкототин места, пък в същото време (десетки) хиляди перничани отиват на работа в София с личните си автомобили. Колегите от Перник (deaf georgievb напр.) могат да потвърдят.
Още много работа трябва да се свърши, за да може перничани да предпочетат БДЖ пред личното МПС. Нека първо да стане готова новата жп линия и после ще цивилизоваме и самите перничани.
Darulio
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#27] от "Хи-хи":
Ако почнат да си плащат справедливи тол такси на километър, а не дотираната от държавния бюджет такса, която спазариха с президента и гълъбарника му, може и повече тирове да се качат на влак.
Gustav
Рейтинг: 1874 НеутралноИменно. В момента и двата вида транспорт са страшно зле. Юнион Ивкони са най-калпавият превозвач.... За съжаление Биомет имат само три автобуса, което е крайно недостатъчно.
Колкото за влаковете, няма по-неприятно нещо влак тип "автобус". Почнах вече да си мечтая за вагончета с купета. И когато цялата композиция е от три вагона, без първа класа, тогава вече е трагедия. Особено, когато една трета от пасажерите са от "братята"... "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
jazzdevil
Рейтинг: 1850 НеутралноДо коментар [#17] от "Нико":
10т сирене с влакова композиция ли ще ги караш до логистичния център? А оттам до кварталния супермаркет с какво?
lilavoumenkrasiv
Рейтинг: 1376 НеутралноКазвате БДЖ били зле. Ами зле ще са, ЕС не разрешаваше на държавата да им изчисти кредитите (оставени от Тройната коалиция) ,за закупуване на новите мотриси Сименс, защото щяло да бъде държавна помощ. И дълги години БДЖ беше на ръба на несъстоятелността. Не знам дали са ги изчистили вече, но при управлението на ГЕРБ имаше идея, концесията на Летище София, да бъде дадена за изплащане на кредитите на БДЖ.
penetrating
Рейтинг: 8832 НеутралноДо коментар [#28] от "Freerider":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСъгласен изцяло.
biss Mark
Рейтинг: 1596 НеутралноТова е европейският начин. повече влакове и повече обществен транспорт.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Не знам как мислят да го направят, но трябват не само технически промени, трябват и насърчителни или задължителни промени. като например вдигане на тол таксите за големите камиони и забрана да се движат по второкласни пътища. нещо такова.
А за пътниците е важно да има комфорт сигурност и предвидимоост, там няма да стане сас задължаващи мерки.
Oggie Petkov
Рейтинг: 629 НеутралноДо коментар [#22] от "penetrating":
Тези пари се дават само за сигнализация и електронизация на системите покрай релсите.
voinotzapad
Рейтинг: 1028 Неутрално32 милиона потънали в джобовете на кой знае кой приближен до Радев. Железопътния транспорт умишлено беше съсипан за сметка на гербопитешките автобусни превозвачи, там трябват милиарди, не 30тина милки евро
Oggie Petkov
Рейтинг: 629 НеутралноДо коментар [#30] от "Darulio":
Може и ако дизелът се вдигне на 10 лв литъра.
Darulio
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#33] от "tarashkov":
Ми да ги приватизират, бе.
12 години на власт бяха комунетата от ГРОБ, само наливаха стотици милиони ежегодно, бракуваха, рязаха и унищожаваха и дума не дадоха да се чуе, че може тоя соц коптор да бъде приватизиран.
penetrating
Рейтинг: 8832 НеутралноДо коментар [#36] от "Oggie Petkov":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТовага няма лошо, но после да не се окаже, че няма какво да управляват (поради липса на влакове)
Oggie Petkov
Рейтинг: 629 НеутралноДо коментар [#33] от "tarashkov":
Има и друго обаче. От години България не разрешава на чужди пътнически ЖП компании да оперират в България. Ако им се разреши ще има истински фалит на БДЖ пътнически превози.
jazzdevil
Рейтинг: 1850 НеутралноТия тол такси нали знаеш къде ще се калкулират после? Да няма след това Бисмарк се чуди защо хляба станал 3лв, яйцата левче/бр а марулите - петарка.
Darulio
Рейтинг: 1227 ЛюбопитноДо коментар [#40] от "penetrating":
Как така без влакове? Нали съвсем наскоро обявиха обществена поръчка за 3 млрд. лв. за локомотиви и съчленени композиции?
Darulio
Рейтинг: 1227 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "jazzdevil":
Ми да ги калкулират. Тогава ще плащам собствения си транспорт или транспорта на каквото консумирам, няма през данъците да отиват стотици милиони за субсидии за пътища и транспорт.
Който пие, плаща. Толкова трудно ли е за проумяване?! Или не е трудно, просто не те влече да си плащаш?
penetrating
Рейтинг: 8832 НеутралноДо коментар [#43] от "Darulio":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНяма лошо. Преди това/после да оправят линиите и да ги уплътнят.
realguru
Рейтинг: 2364 НеутралноА дано има успех, ама надали :)
Просто едни пари от данъците ни ще бъдат похарчени за нещо със съмнителен ефект.
Роси
Рейтинг: 7596 Неутрално"От 2014 г. насам ЕК е подкрепила 16 железопътни проекта в Гърция на обща стойност близо 700 милиона евро, допълни Адалбер Янз. Парите са от еврофондовете. Специално за Гърция около 90 на сто от средствата по програмата “Свързана Европа” са за развитието на жп транспорта.
Eвpoпeйcĸaтa ĸoмиcия oдoбpи пъpвaтa гoлямa инфpacтpyĸтypнa пpoгpaмa зa Бългapия зa пepиoдa 2021-2027 г. Бpюĸceл oтпycĸa 1.61 милиapдa eвpo пo пpoгpaмaтa "Tpaнcпopтнa cвъpзaнocт". Toвa e eднa oт нaй-гoлeмитe cyми зa бългapcĸитe пpoгpaми зa cближaвaнe пpeз пpoгpaмния пepиoд 2021-2027 г."
И? Работи ли се за усвояване на тези пари или , както винаги само на приказки я караме.
lilavoumenkrasiv
Рейтинг: 1376 НеутралноДо коментар [#39] от "Darulio":
Товариш приватизатор, ами БДЖ товарни превози са на печалба, но БДЖ пътнически превози са на загуба. Дали някой ще иска пътнически превози в това състояние на влакове и композиции?
Отделно що не ги приватизираха при Костака, все пак приватизираха БГА Балкан и Нефтохим,или там дето няма манджа не приватизирали?!
lilavoumenkrasiv
Рейтинг: 1376 НеутралноДо коментар [#41] от "Oggie Petkov":
Със това не съм наясно, но предполагам пак е част от българската политика. Като даваха на концесия летище София, едни политици се счупиха да се търкалят защо го прави правителството.
Darulio
Рейтинг: 1227 ВеселоДо коментар [#48] от "tarashkov":
Другарю комуне, отворих годишния отчет на БДЖ Товарни превози за 2021 г. (последен публикуван на страницата им) и забелязах, че великата им нетна печалба е в размер на -7.046 млн. лв. при бюджетирана загуба в размер на 855 хил. лв. и при реализирана загуба за предходната година в размер на 2.465 млн. лв.
Обяснявам за гербаджиите и другите идиоти: това означава ЗАГУБА в размер на 7 млн. лв. (словом СЕДЕМ МИЛИОНА ЛЕВА за непознаващите числата).
Наясно съм, че си свикнал да общуваш със себеподобни, но не забравяй, че не всеки, с когото общуваш, е като теб.
Darulio
Рейтинг: 1227 ВеселоДо коментар [#41] от "Oggie Petkov":
2025 изтича договорът за обществени услуги за железопътен превоз на държавата с БДЖ Пътнически превози. След това следва либерализация на пазара и мощен вой на трудоустроени в БДЖ още от времето на дядовците си комунета.
Тия 63 млн. лв., които се коментират в статията и изграждането на системите за сигнализация, което ще бъде финансирано с тях, само ще спомогнат бързото интегриране на западни ЖП компании на българския пазар. Кеф.
lilavoumenkrasiv
Рейтинг: 1376 ВеселоДо коментар [#50] от "Darulio":
Значи таварш комунист, това е още по зле от това което съм писал по горе. Но явно ти е убягнал смисълът на предния ми поста.
lilavoumenkrasiv
Рейтинг: 1376 НеутралноДо коментар [#50] от "Darulio":
А тука в тази медия,те опровергават.
https://www.investor.bg/a/333-byudzhet-i-finansi/356960-bdzh-izleze-na-pechalba-za-parvi-pat-ot-10-godini-nasam
Darulio
Рейтинг: 1227 ВеселоДо коментар [#52] от "tarashkov":
Не, просто на тебе, драго комуне, ти убягва както функционирането на пазарната икономика, така и това, че държавните превозвачи са в толкова окаяно състояние, въпреки стотиците милиони, които им изсипват ежегодно, точно защото са ДЪРЖАВНИ превозвачи. Лесно ще се намери кой да ги приватизира, въпросът е в цената.
$1, например, е отлична цена, на която да се отървем от тия недоразумения. Тогава ще имаме БЧЖ, което ще ни вози от единия край на Европа до другия, както след отърваването за $1 от хвърчащото БДЖ Балкан имаме авиолинии довсякъде - кеф ти на Балкан, кеф ти на Уиз, кеф ти Луфтханза, кеф ти чартърен превозвач.
Darulio
Рейтинг: 1227 ВеселоДо коментар [#53] от "tarashkov":
Аз му казвам, че съм проверил последния годишен отчет на предприятието от официалната му Интернет страница, той ми показва някаква новина за първите 6 месеца на друга година. Явно такова е нивото в Лонгрийч. 🤦🏼
Приятелче, изчакай да излязат годишните резултати, не тези за полугодието, защото счетоводната печалба със счетоводни хватки и прехвърляне на капиталови разходи за второто полугодие много лесно може да се изкара „на плюс“, без реално да е.
Дори нямам намерение да подхващам темата, че за да се превърнат тези числа в годишен финансов отчет, трябва да преминат през ОДИТ. Дотогава са просто числа в произволна статия.