Правителството ще похарчи 63 млн. лв. за прехвърляне на трафика от магистралите към влакове

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    Разумно, че железниците бяха неразумно забатачени последните 30 години ...

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  3. 3 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Ако става дума за превоз на товари, както си правя изводи от статията - ОК. Обаче докато пътническите влакове са със "социална функция" и освен мръсотията трябва да търпиш и екзотичните същества, които са във вагона - никакъв шанс. Дори и да си готов да пътуваш 2 пъти и нагоре по-дълго в посока.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  4. 4 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    Това като през 90-те ли? Дето качваш товара на влака и като пристигне - няма нужда да го разтоварваш, той вече е разтоварен по пътя?

  5. 5 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    До коментар [#3] от "Imaginary Friend":

    Вече и съществата не ги ползват. Всъщност по някои линиии дори е много по-хубаво, от колкото да шофираш няколко часа или да се буташ с другия трафик, било то с градски транспорт.

  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До коментар [#3] от "Imaginary Friend":

    Става въпрос за камиони. Тира го качват от естакадата на вагона и заминава. А шофьора само си седи в кабината, пафка цигарки и шари по телефона.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  7. 7 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    Отдавна трябваше да се развиват местни крайградски железници, с които хората да ходят на работа в големите градове, а също така и високоскоростни линии, с които да се пътува бързо и удобно.
    Нищо от това не се направи.

  8. 8 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    "Лидл" купи терен за складова база в Божурище за над 25 млн. лв.
    "....новата складова база на BILLA в близост до Стара Загора. В строителството ще бъдат инвестирани цели 13 млн. лв.
    "Кауфланд" ....с това общата площ на най-голямата логистична база у нас и на Балканите в с. Стряма надвишава 113 000 кв.м.
    Всички тези ще си построят и ж.п. терминали и ще забравят за тировете:)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  9. 9 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1297 Разстроено

    Малко са. За оправяне на БДЖ и 630 няма да стигнат

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  10. 10 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1297 Разстроено

    Гълъбарникът с просто цвъка … после и 10% дефицит ще искат

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1247 Весело

    До коментар [#7] от "pamela":

    Е що, перничани ходят редовно с влака на работа в София.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  12. 12 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    Тия пари са само за писане на програми, доклади, проучвания - никаква реална работа няма да се свърши с тях.

  13. 13 Профил на Gustav
    Gustav
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Абе, че се приказва, приказва се, обаче това прехвърляне на трифака от автобусен към жп транспорт вече се наблюдава, поне за Северна България.
    Откакто Юнион Ивкони купиха Етап-Груп, автобусите намаляха на половина и места няма. Така стана, че трябва да се купува билет със седмица напред, което не е готино

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    До коментар [#9] от "danvan":

    Точно от тежкотоварния превоз може да печели БДЖ и да капят сериозни проходи. Представи си , че вместо да стоят полупразни и неизползвани, по ЖП линиите минава композиция с тирове на всеки 15-20 мин. М?

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  15. 15 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1850 Любопитно

    "Лидл" купи терен за складова база в Божурище за над 25 млн. лв."....новата складова база на BILLA в близост до Стара Загора. В строителството ще бъдат инвестирани цели 13 млн. лв."Кауфланд" ....с това общата площ на най-голямата логистична база у нас и на Балканите в с. Стряма надвишава 113 000 кв.м.Всички тези ще си построят и ж.п. терминали и ще забравят за тировете:)
    —цитат от коментар 8 на petrow1973


    И всеки супермаркет ли ще има ЖП линия до него?

  16. 16 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Това като през 90-те ли? Дето качваш товара на влака и като пристигне - няма нужда да го разтоварваш, той вече е разтоварен по пътя?
    —цитат от коментар 4 на qqv391093118


    Никакъв товар няма да има. Тъй като гледам усуканите изречения, иззад фръцнатите фрази - ще раздават на границата флаери и ще лепят ваденки.

  17. 17 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 528 Неутрално

    [quote#15:"jazzdevil"][/quote]

    Логистична база и супермаркет нямат много общо.

    Една композиция може да достави стока, която иначе се доставя от десетки тирове.

  18. 18 Профил на киро фъкиро
    киро фъкиро
    Рейтинг: 126 Неутрално

    Гълъбарникът с просто цвъка … после и 10% дефицит ще искат
    —цитат от коментар 10 на danvan


    Цвъка, да! Ама кой избра наместника му? Шарлатаните и доносниците! Я си спомни ти за кого гласува:))

  19. 19 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Иначе идеята е чудесна, стиха да не се превърне в поредната схема от балкански тип.

  20. 20 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    Отдавна трябваше да се развиват местни крайградски железници, с които хората да ходят на работа в големите градове, а също така и високоскоростни линии, с които да се пътува бързо и удобно.Нищо от това не се направи.
    —цитат от коментар 7 на pamela


    Какво да ги развиват, като София упорито се катери по Витоша, и не се развива в друга посока? Там ЖП линии няма.

  21. 21 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#9] от "danvan":Точно от тежкотоварния превоз може да печели БДЖ и да капят сериозни проходи. Представи си , че вместо да стоят полупразни и неизползвани, по ЖП линиите минава композиция с тирове на всеки 15-20 мин. М?
    —цитат от коментар 14 на БМЗ


    Аха, минават, ама времето се вдига три пъти. Докато ги натоварят/кретат по амортизираната ни инфраструктура/разтоварят...

    А по някои линии пътниците се возят между две гари с автобус, какво ще правят с ТИР-овете - не знам.

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8832 Неутрално

    63 милиона са много малко, защото няма условия. Влаковете са недостатъчно, разнебитени и стари. Линиите се нуждаят от основни ремонти. Нужни са нови линии. Ерго, тези пари са само за крадене, без да се постигнат целите, обявени към нас и ЕС.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на МЕСИ от Бояна
    МЕСИ от Бояна
    Рейтинг: 817 Неутрално

    От "най-сигурния транспорт" БДЖ заслужено зае позицията на "най-несигурния транспорт".
    Тръгваш и не знаеш дали ще стигнеш, кога ще стигнеш. ще се запали ли локомотива или вагона и т.н.

    СЛАВА НА УКРАЙНА! МАЧКАЙ РУСНЯТА и ПУТНЯТА!
  24. 24 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1916 Гневно

    "Се4тихте ли се"???
    Закъснели сте "само" около 35 години!!!

  25. 25 Профил на Karies
    Karies
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#13] от "Günther":

    По принуда се развива. Това че съсипват един транспорт не значи че другият се е подобрил.
    На кого беше Юнион, че нещо се разсеян... На Местан, докато беше дпс-ец или...?

    Криви са ви зъбките? Ще ги изправим! ...
  26. 26 Профил на lilavoumenkrasiv
    lilavoumenkrasiv
    Рейтинг: 1376 Весело

    Последните редове са най интересни. Там показва голямото оси*.ране на ПП/ДБ ,и правителството на Киро.

  27. 27 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    Нищо нема да се промени. Най-много да се качи некой заблуден тираджия за проба. Преди време се говореше за директива за повишаване процентите на жп-транспорта, но май така си остана

  28. 28 Профил на Freerider
    Freerider
    Рейтинг: 23 Неутрално

    Ерго, тези пари са само за крадене, без да се постигнат целите, обявени към нас и ЕС.
    —цитат от коментар 22 на penetrating


    Точно. Целта най-верятно е да се "усвоят" тези 63 млн., да се изпишат тонове хартия, да се изнесат доклади, да се имитира някаква дейност и парите да потънат в джобовете на "наште" хора.
    За реално "прехвърляне на трафика от магистралите към влакове" се изисква коренна модернизация на ЖП инфраструктурата и промяна из основи на транспортната политика на страната.........което не виждам някой да е тръгнал да прави.
    Куче влачи, диря няма, карай да върви - тука е така.

  29. 29 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1227 Весело

    До коментар [#11] от "БМЗ":

    Сутрешните влакове са с общ капацитет от няколкототин места, пък в същото време (десетки) хиляди перничани отиват на работа в София с личните си автомобили. Колегите от Перник (deaf georgievb напр.) могат да потвърдят.
    Още много работа трябва да се свърши, за да може перничани да предпочетат БДЖ пред личното МПС. Нека първо да стане готова новата жп линия и после ще цивилизоваме и самите перничани.

  30. 30 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#27] от "Хи-хи":

    Ако почнат да си плащат справедливи тол такси на километър, а не дотираната от държавния бюджет такса, която спазариха с президента и гълъбарника му, може и повече тирове да се качат на влак.

  31. 31 Профил на Gustav
    Gustav
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#13] от "Günther":По принуда се развива. Това че съсипват един транспорт не значи че другият се е подобрил.На кого беше Юнион, че нещо се разсеян... На Местан, докато беше дпс-ец или...?
    —цитат от коментар 25 на Karies


    Именно. В момента и двата вида транспорт са страшно зле. Юнион Ивкони са най-калпавият превозвач.... За съжаление Биомет имат само три автобуса, което е крайно недостатъчно.
    Колкото за влаковете, няма по-неприятно нещо влак тип "автобус". Почнах вече да си мечтая за вагончета с купета. И когато цялата композиция е от три вагона, без първа класа, тогава вече е трагедия. Особено, когато една трета от пасажерите са от "братята"...

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  32. 32 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    До коментар [#17] от "Нико":

    10т сирене с влакова композиция ли ще ги караш до логистичния център? А оттам до кварталния супермаркет с какво?

  33. 33 Профил на lilavoumenkrasiv
    lilavoumenkrasiv
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Казвате БДЖ били зле. Ами зле ще са, ЕС не разрешаваше на държавата да им изчисти кредитите (оставени от Тройната коалиция) ,за закупуване на новите мотриси Сименс, защото щяло да бъде държавна помощ. И дълги години БДЖ беше на ръба на несъстоятелността. Не знам дали са ги изчистили вече, но при управлението на ГЕРБ имаше идея, концесията на Летище София, да бъде дадена за изплащане на кредитите на БДЖ.

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8832 Неутрално

    До коментар [#28] от "Freerider":

    Съгласен изцяло.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Това е европейският начин. повече влакове и повече обществен транспорт.
    Не знам как мислят да го направят, но трябват не само технически промени, трябват и насърчителни или задължителни промени. като например вдигане на тол таксите за големите камиони и забрана да се движат по второкласни пътища. нещо такова.
    А за пътниците е важно да има комфорт сигурност и предвидимоост, там няма да стане сас задължаващи мерки.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  36. 36 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#22] от "penetrating":

    Тези пари се дават само за сигнализация и електронизация на системите покрай релсите.

  37. 37 Профил на voinotzapad
    voinotzapad
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    32 милиона потънали в джобовете на кой знае кой приближен до Радев. Железопътния транспорт умишлено беше съсипан за сметка на гербопитешките автобусни превозвачи, там трябват милиарди, не 30тина милки евро

  38. 38 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#30] от "Darulio":

    Може и ако дизелът се вдигне на 10 лв литъра.

  39. 39 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#33] от "tarashkov":

    Ми да ги приватизират, бе.
    12 години на власт бяха комунетата от ГРОБ, само наливаха стотици милиони ежегодно, бракуваха, рязаха и унищожаваха и дума не дадоха да се чуе, че може тоя соц коптор да бъде приватизиран.

  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8832 Неутрално

    До коментар [#36] от "Oggie Petkov":

    Товага няма лошо, но после да не се окаже, че няма какво да управляват (поради липса на влакове)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#33] от "tarashkov":

    Има и друго обаче. От години България не разрешава на чужди пътнически ЖП компании да оперират в България. Ако им се разреши ще има истински фалит на БДЖ пътнически превози.

  42. 42 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    Това е европейският начин. повече влакове и повече обществен транспорт. Не знам как мислят да го направят, но трябват не само технически промени, трябват и насърчителни или задължителни промени. като например вдигане на тол таксите за големите камиони и забрана да се движат по второкласни пътища. нещо такова.А за пътниците е важно да има комфорт сигурност и предвидимоост, там няма да стане сас задължаващи мерки.
    —цитат от коментар 35 на biss Mark


    Тия тол такси нали знаеш къде ще се калкулират после? Да няма след това Бисмарк се чуди защо хляба станал 3лв, яйцата левче/бр а марулите - петарка.

  43. 43 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1227 Любопитно

    До коментар [#40] от "penetrating":

    Как така без влакове? Нали съвсем наскоро обявиха обществена поръчка за 3 млрд. лв. за локомотиви и съчленени композиции?

  44. 44 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1227 Любопитно

    До коментар [#42] от "jazzdevil":

    Ми да ги калкулират. Тогава ще плащам собствения си транспорт или транспорта на каквото консумирам, няма през данъците да отиват стотици милиони за субсидии за пътища и транспорт.
    Който пие, плаща. Толкова трудно ли е за проумяване?! Или не е трудно, просто не те влече да си плащаш?

  45. 45 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8832 Неутрално

    До коментар [#43] от "Darulio":

    Няма лошо. Преди това/после да оправят линиите и да ги уплътнят.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  46. 46 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    А дано има успех, ама надали :)

    Просто едни пари от данъците ни ще бъдат похарчени за нещо със съмнителен ефект.

  47. 47 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7596 Неутрално

    "От 2014 г. насам ЕК е подкрепила 16 железопътни проекта в Гърция на обща стойност близо 700 милиона евро, допълни Адалбер Янз. Парите са от еврофондовете. Специално за Гърция около 90 на сто от средствата по програмата “Свързана Европа” са за развитието на жп транспорта.
    Eвpoпeйcĸaтa ĸoмиcия oдoбpи пъpвaтa гoлямa инфpacтpyĸтypнa пpoгpaмa зa Бългapия зa пepиoдa 2021-2027 г. Бpюĸceл oтпycĸa 1.61 милиapдa eвpo пo пpoгpaмaтa "Tpaнcпopтнa cвъpзaнocт". Toвa e eднa oт нaй-гoлeмитe cyми зa бългapcĸитe пpoгpaми зa cближaвaнe пpeз пpoгpaмния пepиoд 2021-2027 г."

    И? Работи ли се за усвояване на тези пари или , както винаги само на приказки я караме.

  48. 48 Профил на lilavoumenkrasiv
    lilavoumenkrasiv
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#39] от "Darulio":

    Товариш приватизатор, ами БДЖ товарни превози са на печалба, но БДЖ пътнически превози са на загуба. Дали някой ще иска пътнически превози в това състояние на влакове и композиции?
    Отделно що не ги приватизираха при Костака, все пак приватизираха БГА Балкан и Нефтохим,или там дето няма манджа не приватизирали?!

  49. 49 Профил на lilavoumenkrasiv
    lilavoumenkrasiv
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#41] от "Oggie Petkov":

    Със това не съм наясно, но предполагам пак е част от българската политика. Като даваха на концесия летище София, едни политици се счупиха да се търкалят защо го прави правителството.

  50. 50 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1227 Весело

    До коментар [#48] от "tarashkov":

    Другарю комуне, отворих годишния отчет на БДЖ Товарни превози за 2021 г. (последен публикуван на страницата им) и забелязах, че великата им нетна печалба е в размер на -7.046 млн. лв. при бюджетирана загуба в размер на 855 хил. лв. и при реализирана загуба за предходната година в размер на 2.465 млн. лв.
    Обяснявам за гербаджиите и другите идиоти: това означава ЗАГУБА в размер на 7 млн. лв. (словом СЕДЕМ МИЛИОНА ЛЕВА за непознаващите числата).

    Наясно съм, че си свикнал да общуваш със себеподобни, но не забравяй, че не всеки, с когото общуваш, е като теб.

  51. 51 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1227 Весело

    До коментар [#41] от "Oggie Petkov":

    2025 изтича договорът за обществени услуги за железопътен превоз на държавата с БДЖ Пътнически превози. След това следва либерализация на пазара и мощен вой на трудоустроени в БДЖ още от времето на дядовците си комунета.
    Тия 63 млн. лв., които се коментират в статията и изграждането на системите за сигнализация, което ще бъде финансирано с тях, само ще спомогнат бързото интегриране на западни ЖП компании на българския пазар. Кеф.

  52. 52 Профил на lilavoumenkrasiv
    lilavoumenkrasiv
    Рейтинг: 1376 Весело

    До коментар [#50] от "Darulio":

    Значи таварш комунист, това е още по зле от това което съм писал по горе. Но явно ти е убягнал смисълът на предния ми поста.

  53. 53 Профил на lilavoumenkrasiv
    lilavoumenkrasiv
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#50] от "Darulio":

    А тука в тази медия,те опровергават.

    https://www.investor.bg/a/333-byudzhet-i-finansi/356960-bdzh-izleze-na-pechalba-za-parvi-pat-ot-10-godini-nasam

  54. 54 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1227 Весело

    До коментар [#52] от "tarashkov":

    Не, просто на тебе, драго комуне, ти убягва както функционирането на пазарната икономика, така и това, че държавните превозвачи са в толкова окаяно състояние, въпреки стотиците милиони, които им изсипват ежегодно, точно защото са ДЪРЖАВНИ превозвачи. Лесно ще се намери кой да ги приватизира, въпросът е в цената.
    $1, например, е отлична цена, на която да се отървем от тия недоразумения. Тогава ще имаме БЧЖ, което ще ни вози от единия край на Европа до другия, както след отърваването за $1 от хвърчащото БДЖ Балкан имаме авиолинии довсякъде - кеф ти на Балкан, кеф ти на Уиз, кеф ти Луфтханза, кеф ти чартърен превозвач.

  55. 55 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1227 Весело

    До коментар [#53] от "tarashkov":

    Аз му казвам, че съм проверил последния годишен отчет на предприятието от официалната му Интернет страница, той ми показва някаква новина за първите 6 месеца на друга година. Явно такова е нивото в Лонгрийч. 🤦🏼
    Приятелче, изчакай да излязат годишните резултати, не тези за полугодието, защото счетоводната печалба със счетоводни хватки и прехвърляне на капиталови разходи за второто полугодие много лесно може да се изкара „на плюс“, без реално да е.

    Дори нямам намерение да подхващам темата, че за да се превърнат тези числа в годишен финансов отчет, трябва да преминат през ОДИТ. Дотогава са просто числа в произволна статия.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK