Иначе само заради това "По този начин се удвояват изискванията за дълготрайност, съществуващи съгласно правилата на Евро 6" си струва да се подкрепи. При все, че у нас се радваме на изключително стар автопарк (и всеки дизелов Пасат, който все още се движи), подобен напън трябва да радва и най-задръстения Ганьо.
Явно ни питат, както всички останали.Иначе само заради това "По този начин се удвояват изискванията за дълготрайност, съществуващи съгласно правилата на Евро 6" си струва да се подкрепи. При все, че у нас се радваме на изключително стар автопарк (и всеки дизелов Пасат, който все още се движи), подобен напън трябва да радва и най-задръстения Ганьо.
А бай-либераст кара теслА или оди пеш, или шофира яхта или прайвът джет, според джоба и "заслугите". При соца (и нео-соца в т.ч.) нещата са по заслуги.
""Евро 7" е първият стандарт в световен мащаб, който регулира не само емисиите от изпускателната тръба, но и определя допълнителни ограничения за емисиите на прахови частици от спирачките и правила за емисиите на пластмасови микрочастици от гумите." ================ Докато 500 милиона европейци се чудят какви глупости да направят, как да се прекарат в името на глобалната чистота, а шест и половина милиарда двукраки цапат общия въздух, европейците ще са прекарани. Къш но смахнотот Евро 7! То и затова се казва Евро, другите не го бръснат.
Заради изключително лошите пътища у нас, това тук е неприложимо, защото в тези условия гумите са изложени на много по-бързо износване. Съответно отделените прахови частици от гумите ще са в пъти повече от която и да било друга нормална страна от ЕС. А ние няма да си оправим пътищата в обозримо бъдеще, това е сигурно.
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!
Много важно! Вече 20% от продажбите на автомобили в Европа са електрички, а отделно Китай навлиза ударно. Потребителите сами се обръщат към електрически автомобили.
Аз съм 100%, така да се изтласката 10та ръка автомобилите и без това са прекалено много. Автомобилът трябва да е скъпо удоволствие за тези, които имат пари, в същото време трябва обществения транспорт да стане на много високо ниво.
Огледайте се колко сме задръстени от коли, от които 90% просто седят. А едно нещо, което изразходва енергия колкото на 100 коня, вози 1 човек, който тежи между 40 и 90 кг.
Но понеже е голяма мода да имаш кола, комплекс от Бай Тошово време, никой не може да си представи, че може да няма кола...
ЕВРО 6 като кюмбе ли гори? Реално този стандарт ще засили интереса към старите автомобили. Шкода например обявиха, че няма да има смисъл да произвеждат малолитражки като "Фабия" и ще прекратят производството и.
Те и сега могат да ги направят дълготрайни, но една кола вместо 60 хил. ще струва 100 хил. Най-екологично е да се карат старите коли, макар и да изпускат повече СО2. За да се произведе една нова, ако ще и Евро-8 да е, трябва да се изкопаят тонове земя, за да се изкарат един тон стомана, 100 кг алуминий, 50 кг мед, 300 кг. гума и пластмаса, и т.н. Всичко това се копае, взривява, рафинира, пречиства, пренася, и става с много тонове дизел и енергия. Което замърсява повече, отколкото ще е намалението на емисите на новата кола спрямо старата, която искат да бракуват.
Цялата тази истерия с евро сертификатите на двигателите, електрическите коли, нулевият отпечатък и тям подобни мантри трябва да спре и трезво да се прецени подобен рязък преход какво влияние ще има върху обществото. Защото силовото налагане на нови технологии в разрез с пазарните принципи прави така, че обществото страда и обеднява, за сметка на единици, които печелят милиони.
Много важно! Вече 20% от продажбите на автомобили в Европа са електрички, а отделно Китай навлиза ударно. Потребителите сами се обръщат към електрически автомобили.
Един приятел програмист живее в 100 годишна панелка със соц мебели под наем (в Младост) и си купи теслА за 100к. Не е либераст, просто е млад (и глупав)).
Аз съм 100%, така да се изтласката 10та ръка автомобилите и без това са прекалено много. Автомобилът трябва да е скъпо удоволствие за тези, които имат пари, в същото време трябва обществения транспорт да стане на много високо ниво. .
""=================== Докато 500 милиона европейци се чудят какви глупости да направят, как да се прекарат в името на глобалната чистота, а шест и половина милиарда двукраки цапат общия въздух, европейците ще са прекарани. Къш но смахнотот Евро 7!То и затова се казва Евро, другите не го бръснат.
Веднъж бяхме на заведение за пушачи. На 20, от 21 маси се пушеше, но аз забраних на нашата маса да се пуши, с аргумента че така ще дишаме чист въздух и да не се вмирисват дрехите ни.... много ми се смяха. Някои евроидиоти така си я мислят работата. Такива калинки като Габриели, Майдели Борели, Ушита и т. н. неомрксистчета.
До коментар [#5] от "Imaginary Friend":Те и сега могат да ги направят дълготрайни, но една кола вместо 60 хил. ще струва 100 хил.Най-екологично е да се карат старите коли, макар и да изпускат повече СО2. За да се произведе една нова, ако ще и Евро-8 да е, трябва да се изкопаят тонове земя, за да се изкарат един тон стомана, 100 кг алуминий, 50 кг мед, 300 кг. гума и пластмаса, и т.н. Всичко това се копае, взривява, рафинира, пречиства, пренася, и става с много тонове дизел и енергия. Което замърсява повече, отколкото ще е намалението на емисите на новата кола спрямо старата, която искат да бракуват.
Българското правителство за пореден път показва колко е късогледа. В България умират прездевременно 15 000 от мръсен въздух, въпросните държавници били против колите да станат по- чисти.
Трябва да се забрани на хора над 80 годишна възраст да имат книжки. Трябва коли, които са на повече от 20 години притежанието им да бъде много скъпо удоволствие.
Само с тези две неща, ще видите, колко парко места ще се освободят.
Явно е от провинцията и не му се дават 300 бона за панелката в Младост. Има си жилище в родния си град и ще се върне там. А след 7-8 години като тръгне да си продава Тесла -та, ще се разбере дали е бил глупав или умен! То каквато и кола да си беше купил - все има амортизация, гориво, ремонт, данъци, обезценяване и т.н.
"Евро 7" е първият стандарт в световен мащаб, който регулира не само емисиите от изпускателната тръба, но и определя допълнителни ограничения за емисиите на прахови частици от спирачките и правила за емисиите на пластмасови микрочастици от гумите.
"Екологични стандарти" - my ass! Начина, по който се налагат електроколите е същия, по който навремето се налагаха ТКЗС-тата. Аман от тоя еврокомунизъм!
За да просъществува неолибералния икономически модел, при който растежът е основан на потреблението, в условия, в които пазарът няма накъде повече да се разширява, е необходимо да се измислят нови стоки, които потребителите да закупуват. Нов тип автомобили и нови консумативи, електрическо задвижване и батерии, които се сменят на всеки 5-10 години, нов тип енергийно захранване за бита, солари и електроуреди с ограничен срок на експлоатация, нов тип гуми без отделящи се частици при триене, нов тип спирачни системи без феродови дискове, нов тип прибори и машини .... Потребителите постоянно трябва да закупуват нещо ново и това да не спира.
Стандартът предвижда пределните стойности на емисиите от леки автомобили, лекотоварни автомобили, автобуси и камиони, да бъдат въведени в единна система, като се поставят едни и същи ограничения, независимо от това дали превозното средство използва бензин, дизелово гориво, електрическо задвижване или алтернативни горива.
Усещате ли, накъде вървят нещата? В скоро време ще трябва да се разделите с моторните си превозни средства, защото няма да можете да платите за глупостите, които тези негодници са способни да измислят!
Тук има и една малка подробност, че на Запад автомобили над 30 г се водят олдтаймъри и за тях няма ограничения. А след 35-та ще трябва да ползват еко-горива.
В това отношение в България сме ударени от Евро*-стандартите, защото старите коли тук са си просто стари, а не "олдаймъри".
В Китай вече някои месеци има над 30% дял на зареждаемите там даже не го правят толкова от екологични колкото икономически съображения а Хонда и Нисан имат огромни спадове защото нямат много електромобили.. Тесла 2, ИД2 и подобни ще навлязат до 1-2 години за от 25 хил евро
Разширява се обхватът на изпитванията в пътни условия на нови автомобили, включително температури до 45 °C или кратки маршрути, типични за ежедневните пътувания. Съответствието на леките и лекотоварните автомобили ще бъде проверявано, докато тези превозни средства изминат 200 хил. километра и достигнат 10 години. По този начин се удвояват изискванията за дълготрайност, съществуващи съгласно правилата на Евро 6/VI (100 хил. километра и 5 години). Подобни увеличения ще се въведат и за автобусите и камионите.
До коментар [#23] от "Тангра":Явно е от провинцията и не му се дават 300 бона за панелката в Младост. Има си жилище в родния си град и ще се върне там. А след 7-8 години като тръгне да си продава Тесла -та, ще се разбере дали е бил глупав или умен! То каквато и кола да си беше купил - все има амортизация, гориво, ремонт, данъци, обезценяване и т.н.
Какво предполагаш ще стане след 7-8 години? Ще е интересно разписано. Имотите, еди колко си, теслите, еди колко си, наемите, еди колко си. Теслата ще струва 2но? И ако се ожени, в Теслата ли ще живеят с челядта?
"Екологични стандарти" - my ass! Начина, по който се налагат електроколите е същия, по който навремето се налагаха ТКЗС-тата. Аман от тоя еврокомунизъм!
Няма нищо лошо в електромобилите, просто за сега са прекалено скъпи за масата, поне в България. Още по-лошото е, че електромобил втора ръка не е толкова смислена покупка, колкото ДВГ. Един ДВГ може да се отремонтира на ниска цена и да даяни още толкова. Електромобил не може, защото при него батерията е проблемна, не се ремонтира, а новата вдига цената до тази на нов автомобил.
"Автомобилният транспорт е най-големият източник на замърсяване на въздуха." - това е опашата лъжа!1 милион коли запалени за 24 часа замърсяват, колкото Марица изток за 2 часа.Хайде, измислете нещо друго, боклуци лъжливи!
В България автомобилния парк, например в София, участва в замърсяването с дял под 15%. Т.е. преди да се стигне до МПС-тата, има много други замърсители да се чистят. Евростандартите тук само ще ни свалят стандарта, без да се постигне значим ефект с качеството на въздуха.
Как изчисли колко замърсяват 1 000 000 коли едновременно? Освен това Марицата не се намира в силно населен район както колите иначе не съм от тези които са за кюмюр до последно а само докато е нужно а най-вече зимата ще е нужно..
България под мъдрото и крадливо ръководство на ГЕРБ е станала смърдяща дупка, естествено ще се откаже от всякакви прилични стандарти Българското автомобилно производство ще се пренасочи към модел "Флинстоун 55"
За умрелите - или добро или нищо
За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
Значение има, но влиянието му е пресилено. Запитай се, защо любимите ви американци не се откажат от големите двигатели, пикапите и пълноразмерните автомабили? Ааааа, боговете не можем да питаме! Попадал ли си в задръстване, когато филтърът на някого с Евро 4 или нагоре се запали? Гадно а? А уж е за екология. Налагайки ограничения само на ЕС, ние влизаме в икономическо надбягване, в което само ние сме с противогаз.
Еретик
В момента в САЩ се строят сума ти и заводи за батерии на корейски фирми, Тесла, Панасоник и други и преминават усилено на ток. В Калифорния (най-населения щат) най-продаваните модели са на Тесла
Аз съм 100%, така да се изтласката 10та ръка автомобилите и без това са прекалено много. Автомобилът трябва да е скъпо удоволствие за тези, които имат пари, в същото време трябва обществения транспорт да стане на много високо ниво. Огледайте се колко сме задръстени от коли, от които 90% просто седят. А едно нещо, което изразходва енергия колкото на 100 коня, вози 1 човек, който тежи между 40 и 90 кг.Но понеже е голяма мода да имаш кола, комплекс от Бай Тошово време, никой не може да си представи, че може да няма кола...
Че има неподвижни таралясници - има. Но и на запад от Загреб има много коли, които не са семейни, а лични. Отделно, че тук, във форума, всички се правят на интересни, но ако се каже, че ще увеличават дънъка на колите над 14 години, изведнъж ще се появят много "социално милостиви" Познай защо.
Еретик
Според мен е крайно време Европа да започне да налага еко стандарти на останалия свят не само на себе си. Например, наказателни мита на стоките от страни, не спазващи екологичните стандарти
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
Който (либераст) кара теслА, пръв да хвърли камък.Чакам троловете да се изкажат, каква кола карат и за какви пари. И колко мърси.И веганската им храна отделя ли метан при усвояване.
Без да съм трол /безплатно защитавам мнения и каузи/ приемам предизвикателството. Карам БМВ 525 дизел, 2011г, модел Ф11, което означава комби, 204 коня. Колко мърси да гледат маниаците, Евро 5 е, ДПФ не е рязан. Цена - 25 000 български. За храната.... предпочитам салата пред малотраен салам, но ям и пържоли. Айде еколози....
Еретик
Е ти пък, за Евро 7 е достатъчно едни педали да си монтираш. Хем здравословно, а за Евро 8 ще спираш без да пипаш спирачката - като Барни у семейство Флинкстон ,
До коментар [#5] от "Imaginary Friend":Те и сега могат да ги направят дълготрайни, но една кола вместо 60 хил. ще струва 100 хил.Най-екологично е да се карат старите коли, макар и да изпускат повече СО2. За да се произведе една нова, ако ще и Евро-8 да е, трябва да се изкопаят тонове земя, за да се изкарат един тон стомана, 100 кг алуминий, 50 кг мед, 300 кг. гума и пластмаса, и т.н. Всичко това се копае, взривява, рафинира, пречиства, пренася, и става с много тонове дизел и енергия. Което замърсява повече, отколкото ще е намалението на емисите на новата кола спрямо старата, която искат да бракуват.
Ти не мислиш ли, че при производството на коли не се използват материали добити чрез рециклиране? Старите коли, които ги изкупуват какво ги правят? Дробят ги и ги рециклират, а с това се правят нови стоки. Гумата се прави от петрол, за нея не е нужно да се копае в земята. Пластмасата се рециклира и се прави нова.
Специално "батериите" на Тесла са ремонтопригодни.Те са съставени от много клетки, разглобяват се, тестират се, и се заменят неработещите.В ютюб има много клипове по темата.[/quote]
Всички батерии за ЕА са направени от много клетки. Няма как иначе.
Аз съм 100%, така да се изтласката 10та ръка автомобилите и без това са прекалено много. Автомобилът трябва да е скъпо удоволствие за тези, които имат пари, в същото време трябва обществения транспорт да стане на много високо ниво. Огледайте се колко сме задръстени от коли, от които 90% просто седят. А едно нещо, което изразходва енергия колкото на 100 коня, вози 1 човек, който тежи между 40 и 90 кг.Но понеже е голяма мода да имаш кола, комплекс от Бай Тошово време, никой не може да си представи, че може да няма кола...
На такива като теб,които не мърдат от центъра на голям град автомобил не им трябва. Ама аз сутрин карам едното си дете на детска градина, която се намира на 6 км от над,другото на училище, което е на 7 км от нас. Вечер ги вземам и ги карам на тенис корт на 10 км от дома ни и на басейн на 7 км от дома. Без изобщо да коментирам моето придвижване до работа. Като мислиш само за задника ти е лесно да си голям еколог.
Специално "батериите" на Тесла са ремонтопригодни.Те са съставени от много клетки, разглобяват се, тестират се, и се заменят неработещите.В ютюб има много клипове по темата.[/quote]
Българското правителство за пореден път показва колко е късогледа. В България умират прездевременно 15 000 от мръсен въздух, въпросните държавници били против колите да станат по- чисти.
Трябва да се въведат драконовски мерки при годишните прегледи, дали автомобила е изряден във всяко едно отношение и дали покрива еко категорията дадена от производителя. Пунктовете трябва да ги спукат от проверки, да им разбият схемите с нагласяне на прегледите. Проверките да са в реално време излъчвани в нета и с полиция на случаен принцип. Да разлседват и вкарат в панделата собственици на пунктове, за които се знае, че може да минеш тънката лайсна. Неизправностите да се следят под лупа и нередовните коли да се спират от движение на момента, без да може да се мине тънко в друг пункт. Да се разкарат измислените стикери с категории и значение да има само категорията дадена от производителя, и не я ли покрива автомобила - бай-бай регистрационни табели. Автомобилите на cng и lpg , които не са фабрични да се приравняват към по-високи категории, ако ги покриват. Прегледа на газовите уредби да е брутален и да няма никаква аванта и при най-малката неизправност. Да уволнят цялото ДАИ и да обявят нови конкурси с тестове за лоялност - проверки да се заснемат и подкупните служители да се преследват. ДАИ да прави случайни проверки на граждански автомобили с мобилни пунктове и да спира от движение при констатирана неизправност. България трябва да се изчисти от избушени таралясници и природонаселението да се научи да си държи колите в изправност, а не да реже катализатори и да кара с износени гуми.
До коментар [#71] от "mvx33545439": И колко от тежките произшествия са по технически причини (минали преглед) , и колко са по вина на прости, нагли, нашмъркани, пияни, ненаучени водачи?
Тука е както при ТЕЦовете или , както е в индустрията ..
.. на Ковачки ТЕЦовете димят - значи се НАМАЛЯВА ПАРНИКОВА ЕМИСИЯ..
СО2, както НАЙ-ВЕРОЯТНО НЕ ЗНАЕШ е без цвят и без мирис .. Общо-взето .. не е и вреден..
Ако една кола"дими като кюмбе" - това означава, че откъм СО2 нещата са добре ..
Част от горивото НЕ СЕ Е СЪЕДИНИЛО С КИСЛОРОДА - , ако имахме 100% окисляване на въглерода - щеше да е зле за затоплянето и тогава БИХМЕ ИМАЛИ НАПЪЛНО безцветни емисии ..
Ако 'ДИМИ КАТО КЮМБЕ" - значи, че С2 от въглеводородите в двигателят не е изгорял целият не е станал изцяло на СО2 , а след скъсване на веригите водород-въглерод Н-С част от атомите въглерод са се свързали едни с други се преобразувал в чист въглерод ..
Активисти, политици, лобисти и медии продължават да смесват замърсяването на въздуха и въглеродните емисии – все едно става въпрос за едно и също нещо. Малко го правят с ясното съзнание, че лъжат. Повечето просто не знаят. Крайният резултат обаче е, че в обществото се налага невярна представа за реалната връзка между тези две явления. Това е проблем, защото кара хората наивно да подкрепят погрешни политики, програми и мерки.
България има много инициативи за намаляване на СО2 ..!
Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
Още по-напред са нещата в индустрията !
Там, основно се ползва друго алтернативно гориво - РДФ!
Ето ЕДИН ПРОЕКТ, който намалява 300 000 тона СО2 ..
-- -- "Солвей Соди планира изграждането на инсталация за термична обработка на алтернативни горива Проектът е важна стъпка по пътя на компанията към декарбонизация и постигане на климатична неутралност до 2050 г. ..
Новата инсталация в Девня ще използва алтернативни горива от предварително третирани местни отпадъци и/или биомаса, като по този начин ще замени твърдите горива с устойчиви, местни, постоянно генериращи се възобновяеми ресурси.. Ще се използват най-малко 300 000 тона депонирани отпадъци годишно .." -- --
Като се чакат и пари по Плана за Възстановяване и Развитие ..
Да, България е решена сериозно, да НАМАЛЯВА ПАРНИКОВИТЕ СИ ЕМИСИИ!
-- -- .. " "ГАЕА - Зелена Алтернативна Енергия" ЕАД, е джойн венчър на "ТИТАН Цимент" АД, и Evolution Environmental Group LLC (“E2”), американска компания с дейности в сферата на опазване на околната среда и алтернативната енергия,предлага решения за управление на отпадъци/опазване на околната среда, оползотворяване на отпадъци и производство на алтернативни горива. От 2012 г. до сега ГАЕА премина през фаза на развитие и постоянни подобрения, до достигане на ниво на добре функционираща организация, която с изградената си технология, екип и ноу-хау е способна да постигне високи резултати за циментовата операция.
Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид ..
Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води. .. " -- --
А как контрола върху техническите прегледи притиворечи на контрола по пътищата? Никак. Общото между тях е , че някой не си върши работата. Закона трябва да се прилага брутално и без аванта за никого. Не трябва да има филм в който пиян и надрусан се измъква чрез подкупна фуражка, както и собственик на пункт, който пуска избушен таралясник без спирачки се измъква чрез подкупен даи-джия.
Българското правителство за пореден път показва колко е късогледа. В България умират прездевременно 15 000 от мръсен въздух, въпросните държавници били против колите да станат по- чисти.
Дори и колите да станат с 50г. СО2/км. (както е според новите стандарти), вместо сегашните средни 117-120г. СО2/км. това въобще НЯМА ДА ПРОМЕНИ УМИРАНЕТО ..
СО2 е безцветен газ, без мирис, КОЙТО НЕ ВЛИЯЕ НА ЧОВЕШКОТО ЗДРАВЕ..
Виж, газовете отделени от "Зелената енергия" и разните "ВЕИ инсталации" - ВЛИЯЯТ на хората ..
"Зелената енергия" е всичко друго, но не и чиста !
На 19 декември, 2019 г. Европейската агенция по околна среда публикува прессъобщение със заглавие „Възобновяемата енергия в Европа: ключова за климатичните цели, но замърсяването на въздуха се нуждае от внимание“. Новината се базира на техния най-нов доклад за развитието на ВЕИ, в който освен информацията за невероятния напредък се появяват и данни за един страничен ефект от този процес – увеличеното замърсяване на въздуха с фин прах и летливи органични съединения, което се дължи на големия ръст в потреблението на биомаса и биогаз. За разлика от предишни подобни доклади, този път информацията за отрицателни ефекти, свързани с климатичните политики, влиза в самото прес-съобщение, даже и в заглавието.
Да, ама какво от това, когато никоя медия не го отразява? Работата е свършена, данните са публикувани, експертите ги ползват, но посланието не достига до масовата публика. Защото властта не иска да го чуете, камо ли пък да разберете какво означава.
А лъжците, явно вземат пари - за да са така активни!
Но лъжите им - съвсем лесно се опровергават!
Активисти, политици, лобисти и медии продължават да смесват замърсяването на въздуха и въглеродните емисии – все едно става въпрос за едно и също нещо. Малко го правят с ясното съзнание, че лъжат. Повечето просто не знаят. Крайният резултат обаче е, че в обществото се налага невярна представа за реалната връзка между тези две явления. Това е проблем, защото кара хората наивно да подкрепят погрешни политики, програми и мерки.
Ето как по естествен начин стигаме до собствениците на бензиностанции, бутащи подкупи на ДАМТН за да могат да продават спокойно боклуци. Персонала на тази агенция трябва да се изволни и да се обявят нови конкурси, проверките им да са видеодокументирани и на случаен принцип. Собствениците на бензиностанции трябва да са в постоянно напрежение и наказанията за тях да са брутални - затвор при нарушение. Да не си помислят да лъжат в качество и количество.
На 12 декември 2019 новата шефка на Европейската комисия обявява Зелената сделка – Европа спешно ще става 100% климатично-неутрална и за целта цялата й икономика ще се движи от ВЕИ. Само седмица след това някакви си учени твърдят, че преходът към ВЕИ в периода 2005-2018 г. е донесъл ръст на замърсяването с най-фин прах (ФПЧ2.5), който във водещите страни като Дания достига 210%.
Вие - Гретените тъпи бъркате "емисии СО2" с "мръсен въздух"..
Ние - не бъркаме, имаме знания ..
Вие - малоумната вредна затоплистка паплач - изгаряте боклуци и изсичате дърва за ТЕЦ - така, уж намалявате парниковите емисии ..
И ставало било "по-чисто"/
Вярно ли бе? По-чисто?
Със Зелената Сделка?
Животът на 44 000 европейци годишно е цената, която заплащаме за постигане на целите на ЕС за ВЕИ.
Това е неудобната истина, която Европейската агенция по околна среда практически констатира с проучването си, но няма кой да сведе до вниманието на хората.
Тц. Не става тия животни попръцкват. Какво ще правим с метана и азотния...... Вече холандците затварят ферми,защото замърсяват. Само пеш,щото и колело да се произведе има въглероден отпечатък и бос щото подметките се трият(прах и т.н.) Като се замисля даже и да дишаме не можем,щото трябва да издишваме,пък нали е ясно какво точно издишаме.....да онова същото.
До коментар [#5] от "Imaginary Friend":Те и сега могат да ги направят дълготрайни, но една кола вместо 60 хил. ще струва 100 хил.Най-екологично е да се карат старите коли, макар и да изпускат повече СО2. За да се произведе една нова, ако ще и Евро-8 да е, трябва да се изкопаят тонове земя, за да се изкарат един тон стомана, 100 кг алуминий, 50 кг мед, 300 кг. гума и пластмаса, и т.н. Всичко това се копае, взривява, рафинира, пречиства, пренася, и става с много тонове дизел и енергия. Което замърсява повече, отколкото ще е намалението на емисите на новата кола спрямо старата, която искат да бракуват.
Електроавтомобилите били манна небесна, не били замърсяли въздуха, лъжат грететата!
Само да се произведе батерията на един електроавтомобил се изразходва СО2 колкото ЕДИН БЕНЗИНОВ АВТОМОБИЛ ЗА 10 ГОДИНИ СЪС 100 ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА ПРОБЕГ ГОДИШНО!
Отделно като се пресметне с какъв мръсен ток се зареждат електричките, всички прилича на зелен КОМУНИЗЪМ. Лъжат ни, за да ни бъркат в джобовете, да плащаме акциз СО2!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Цялата тази истерия с евро сертификатите на двигателите, електрическите коли, нулевият отпечатък и тям подобни мантри трябва да спре и трезво да се прецени подобен рязък преход какво влияние ще има върху обществото.
Защото силовото налагане на нови технологии в разрез с пазарните принципи прави така, че обществото страда и обеднява, за сметка на единици, които печелят милиони.
Точно това искат да постигнат. Поздравявам ви, малко се усещат накъде ги бутат "бос-четата". Повечето просто блеят и тръгват след първия коч, който им се покаже от телевизора.
Papa was king of the bongo...
Гледам никой от коментиращите не се сеща да повдигне правилният въпрос. Личните автомобили са ясни, по един или друг начин могат да се решат въпросите с тях относително лесно. Проблемът е във автомобилите които са транспортни средства за доставка. Нали не се самозалъгваме, че нещата които използваме идват ей така до нас. Когато транспортните средства станат скъпи, всяка стока също ще се оскъпи... Другият въпрос е възможно ли е реалното постигане на подобен стандарт чисто технически. ДПФ филтрите и сензори яс о показват, че не е толкова лесно, а още по малко икономически ефективно да се използват подобни стандарти...
Твоя приятел е просто еколог , в панелката е най здравословно да се живее , доказват го родителите ми ,които живеят по 93 години в старата ни панелка от 1970 насам ,всички мебели са стари ,там няма отрови ,водата е бързо течаща и обменяща се ,защото наоколо много блокове и живеят много хора ,а там ,където ние отидохме да живеем в нов луксозен блок ,въпреки ,че не е далеч от квартала , сме на края на водопровод ,малко консумация ,топла вода с вкус на пластмаса , почнаха промени в бъбреците ни , кръвното налягане и т н ,а правилния ни подход за екологичност и чист въздух ме предизвика да махам всичките си дизели в къщи ! Новата ми кола също е ТЕСЛА и за последните 2 месеца сме спестили за 9000 км и 600 л гориво ,масла ,мръсотия и дим ,ако го направят и 100 души комшии с димящи коли край нас , изчистят си мръсотията ,която сипят по улици и градинки ,мият се улиците не мити от години , праха ,мизерията ще намалеят в пъти ,но не сме такива хора .
Тока ,който зареждам в новата си Тесла ми идва от фотоволтаичната ми централа и не замърсявам нищо ,само спестените горива за последните 2 месеца в нашия дом са над 600 л гориво ,5 л масло за двигател и т н ,какъв ти е проблема ,пътувам до работа с колата ,всяка седмица до морето също с електричката , спрял съм от движение 4 други дизеляка ,които ще сменя също с електрически ,а из града и в центъра се придвижвам само с е байка си също не замърсявайки околната среда и използвам цели 2 л в ток месечно за това .
Нищо от това ,което пишеш не е вярно , ТЕЦ замърсяват , изполваме парно ,но ако се обурудват всички покриви на домовете ни с фотоволтаични централи ,а отоплението премине на термопомпи ,захранвани от произведения ток , замърсяването от ТЕЦ ще е в пъти по малко ,фините прахови частици ще са в пъти по малко ,живея в район замърсяван точно от ТЕЦ ,виждам го от терасата си всеки ден ,въздуха е под всякаква критика ,но последните 2-3 години с новите газови горелки там , нещата са къде къде по добри от кълбата дим ,които излизаха преди от комините на местния ТЕЦ , екологията се подобрява ,а с навлизане на новите технологии и въздуха ще се подобрява , тази година за сефте не дишахме дим и отрови зимата ,от кюмбета и печки в къщите из кварталите ,хората изполваха масово централното отопление, което е по изгодно ,поради високите цени на дърва и въглища ,дано ги вдигнат още .
Нас пък какво ни брига Евро 7, след като нямаме собствено автомобилно производство?! Повечето производители сами ще се откажат от Евро 7, тъй като е икономически неизгоден и колите стават много скъпи и непродаваеми.
До коментар [#82] от "sim4o":Нищо от това ,което пишеш не е вярно , ТЕЦ замърсяват , изполваме парно ,но ако се обурудват всички покриви на домовете ни с фотоволтаични централи ,а отоплението премине на термопомпи ,захранвани от произведения ток...
Логиката му е силна - вашата странна. Първо, живущите са само 450 милиона, а в света са над 8 милиарда.Останалите си цапат на воля само ние стягаме колана. WTF?! Второ, приемайки разни безумни стандарти ЕС погребва автомобилната индустрия, в която бе водещ навремето.
Никой не пречи на зелените талибани да ходят да живеят в пещери и да ни оставят на спокойствие, ама не !! Трябва на всички живота да е по-лош!!
Зелените по дефолт сте неграмотни в областта на точните науки, като физика. Защото ако бяхте , нямаше да пропагандирате откровенни глупости. Да чуем един Нобелов лауреат по физика , какво казва за тези щуротии:
До коментар [#50] от "qxl01587146":Тц.Не става тия животни попръцкват. Какво ще правим с метана и азотния......Вече холандците затварят ферми,защото замърсяват.Само пеш,щото и колело да се произведе има въглероден отпечатък и бос щото подметките се трият(прах и т.н.)Като се замисля даже и да дишаме не можем,щото трябва да издишваме,пък нали е ясно какво точно издишаме.....да онова същото.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
dejmos
Рейтинг: 1856 ВеселоКой ни пита ?? Какво казва господаря е важното :)
fantomas
Рейтинг: 963 НеутралноО, не, как може да се иска по-ограничени емисии. Ако двигателя не дими като кюмбе истински двигател ли е?
Тангра
Рейтинг: 1765 НеутралноЛоши, ганювски българи.
Не разбират изтънчената възвишена мисъл на зеления бюрократ.
Дето му се плаща под бюрото.
plamen_b
Рейтинг: 2569 РазстроеноНие не искаме да дишаме чист въздух, и искаме и на другите да пречим!
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Imaginary Friend
Рейтинг: 783 НеутралноЯвно ни питат, както всички останали.
Не цъкам плюсове и минуси.Иначе само заради това "По този начин се удвояват изискванията за дълготрайност, съществуващи съгласно правилата на Евро 6" си струва да се подкрепи. При все, че у нас се радваме на изключително стар автопарк (и всеки дизелов Пасат, който все още се движи), подобен напън трябва да радва и най-задръстения Ганьо.
Тангра
Рейтинг: 1765 НеутралноА защо не Евро 77 !?
А, това сте вие, Щирлиц!
Тангра
Рейтинг: 1765 НеутралноЛибераст, Евро 6 духа само маргаритки.
alg57373608
Рейтинг: 1405 НеутралноБългария под мъдрото и крадливо ръководство на ГЕРБ е станала смърдяща дупка, естествено ще се откаже от всякакви прилични стандарти
Тангра
Рейтинг: 1765 НеутралноЗаклетите ганьовци сме на хонди с газово.
Пишман-мутретата карат немски таралясници.
А бай-либераст кара теслА или оди пеш, или шофира яхта или прайвът джет, според джоба и "заслугите". При соца (и нео-соца в т.ч.) нещата са по заслуги.
vht16370188
Рейтинг: 1985 ВеселоОбикновено няма лошо но при нас трябва да влезе евро 6 когато в останалата част от ЕС влиза евро 7..
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 Неутрално""Евро 7" е първият стандарт в световен мащаб, който регулира не само емисиите от изпускателната тръба, но и определя допълнителни ограничения за емисиите на прахови частици от спирачките и правила за емисиите на пластмасови микрочастици от гумите."
Еретик================
Докато 500 милиона европейци се чудят какви глупости да направят, как да се прекарат в името на глобалната чистота, а шест и половина милиарда двукраки цапат общия въздух, европейците ще са прекарани.
Къш но смахнотот Евро 7!
То и затова се казва Евро, другите не го бръснат.
keen
Рейтинг: 1054 НеутралноЗаради изключително лошите пътища у нас, това тук е неприложимо, защото в тези условия гумите са изложени на много по-бързо износване. Съответно отделените прахови частици от гумите ще са в пъти повече от която и да било друга нормална страна от ЕС.
Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!А ние няма да си оправим пътищата в обозримо бъдеще, това е сигурно.
fantomas
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#11] от "Костадин Иванов":
Викаш няма значение дали тези 500 милиона пазят по-чисто, нека цапат. Силна логика.
danvan
Рейтинг: 1411 ВеселоРазбира се, нали Ганьо трябва да продължи да кара 20 дизел със ивица черен смог след себе си?
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satkeen
Рейтинг: 1054 Неутрално- И кой му плаща?
Някой с астма сигурно, дето не ще да диша прахоляк ли? Обратните обратно в учебниците по психиатрия! Не на ЛГБТИК+ цензурата!
Dankol
Рейтинг: 462 НеутралноМного важно! Вече 20% от продажбите на автомобили в Европа са електрички, а отделно Китай навлиза ударно. Потребителите сами се обръщат към електрически автомобили.
vht16370188
Рейтинг: 1985 НеутралноДо коментар [#11] от "Костадин Иванов":
Праховите и пластмасовите частици замърсяват на мястото където е колата а не общия планетарен въздух така, че коментара ти не е на място..
Kyncho Kynchev
Рейтинг: 250 НеутралноАз съм 100%, така да се изтласката 10та ръка автомобилите и без това са прекалено много. Автомобилът трябва да е скъпо удоволствие за тези, които имат пари, в същото време трябва обществения транспорт да стане на много високо ниво.
Огледайте се колко сме задръстени от коли, от които 90% просто седят. А едно нещо, което изразходва енергия колкото на 100 коня, вози 1 човек, който тежи между 40 и 90 кг.
Но понеже е голяма мода да имаш кола, комплекс от Бай Тошово време, никой не може да си представи, че може да няма кола...
shipka.1877
Рейтинг: 749 НеутралноЕВРО 6 като кюмбе ли гори?
Реално този стандарт ще засили интереса към старите автомобили. Шкода например обявиха, че няма да има смисъл да произвеждат малолитражки като "Фабия" и ще прекратят производството и.
Камен
Рейтинг: 801 НеутралноДо коментар [#5] от "Imaginary Friend":
Те и сега могат да ги направят дълготрайни, но една кола вместо 60 хил. ще струва 100 хил.
Най-екологично е да се карат старите коли, макар и да изпускат повече СО2. За да се произведе една нова, ако ще и Евро-8 да е, трябва да се изкопаят тонове земя, за да се изкарат един тон стомана, 100 кг алуминий, 50 кг мед, 300 кг. гума и пластмаса, и т.н. Всичко това се копае, взривява, рафинира, пречиства, пренася, и става с много тонове дизел и енергия. Което замърсява повече, отколкото ще е намалението на емисите на новата кола спрямо старата, която искат да бракуват.
мики маус
Рейтинг: 2885 НеутралноЦялата тази истерия с евро сертификатите на двигателите, електрическите коли, нулевият отпечатък и тям подобни мантри трябва да спре и трезво да се прецени подобен рязък преход какво влияние ще има върху обществото. Защото силовото налагане на нови технологии в разрез с пазарните принципи прави така, че обществото страда и обеднява, за сметка на единици, които печелят милиони.
hamiltonf
Рейтинг: 4750 ЛюбопитноКакво е това "изглежда се противопостави"?! Противопостави ли се, и ако да, с какви мотиви!?
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAТангра
Рейтинг: 1765 ВеселоЕдин приятел програмист живее в 100 годишна панелка със соц мебели под наем (в Младост) и си купи теслА за 100к.
Не е либераст, просто е млад (и глупав)).
Тангра
Рейтинг: 1765 ВеселоКойто (либераст) кара теслА, пръв да хвърли камък.
Чакам троловете да се изкажат, каква кола карат и за какви пари. И колко мърси.
И веганската им храна отделя ли метан при усвояване.
Камен
Рейтинг: 801 НеутралноЗнаем, че точно това е идеята на цялата политика - богатите да карат Тесли, а бедните на рейса.
Добре, че си го признавате.
rvr12572942
Рейтинг: 660 НеутралноВеднъж бяхме на заведение за пушачи. На 20, от 21 маси се пушеше, но аз забраних на нашата маса да се пуши, с аргумента че така ще дишаме чист въздух и да не се вмирисват дрехите ни.... много ми се смяха.
Някои евроидиоти така си я мислят работата. Такива калинки като Габриели, Майдели Борели, Ушита и т. н. неомрксистчета.
Тангра
Рейтинг: 1765 ВеселоТова е най-голямата истина, която е табу.
Не е изгодно на медиите да говорят това.
Не е на дневен ред.
ial
Рейтинг: 498 НеутралноБългарското правителство за пореден път показва колко е късогледа.
В България умират прездевременно 15 000 от мръсен въздух, въпросните държавници били против колите да станат по- чисти.
Kyncho Kynchev
Рейтинг: 250 НеутралноТрябва да се забрани на хора над 80 годишна възраст да имат книжки.
Трябва коли, които са на повече от 20 години притежанието им да бъде много скъпо удоволствие.
Само с тези две неща, ще видите, колко парко места ще се освободят.
Dankol
Рейтинг: 462 НеутралноДо коментар [#23] от "Тангра":
Явно е от провинцията и не му се дават 300 бона за панелката в Младост. Има си жилище в родния си град и ще се върне там. А след 7-8 години като тръгне да си продава Тесла -та, ще се разбере дали е бил глупав или умен! То каквато и кола да си беше купил - все има амортизация, гориво, ремонт, данъци, обезценяване и т.н.
vagabond66
Рейтинг: 2106 ВеселоИ един въпрос?!?
А бе тия, нормални ли са бе?!?
jazzdevil
Рейтинг: 2102 Гневно"Екологични стандарти" - my ass! Начина, по който се налагат електроколите е същия, по който навремето се налагаха ТКЗС-тата. Аман от тоя еврокомунизъм!
Припознах Литекс
Рейтинг: 653 НеутралноЗа да просъществува неолибералния икономически модел, при който растежът е основан на потреблението, в условия, в които пазарът няма накъде повече да се разширява, е необходимо да се измислят нови стоки, които потребителите да закупуват.
Нов тип автомобили и нови консумативи, електрическо задвижване и батерии, които се сменят на всеки 5-10 години, нов тип енергийно захранване за бита, солари и електроуреди с ограничен срок на експлоатация, нов тип гуми без отделящи се частици при триене, нов тип спирачни системи без феродови дискове, нов тип прибори и машини ....
Потребителите постоянно трябва да закупуват нещо ново и това да не спира.
vagabond66
Рейтинг: 2106 ВеселоУсещате ли, накъде вървят нещата?
В скоро време ще трябва да се разделите
с моторните си превозни средства,
защото няма да можете да платите
за глупостите, които тези негодници
са способни да измислят!
пРезидента!
Рейтинг: 3940 НеутралноТук има и една малка подробност, че на Запад автомобили над 30 г се водят олдтаймъри и за тях няма ограничения. А след 35-та ще трябва да ползват еко-горива.
В това отношение в България сме ударени от Евро*-стандартите, защото старите коли тук са си просто стари, а не "олдаймъри".
vht16370188
Рейтинг: 1985 НеутралноВ Китай вече някои месеци има над 30% дял на зареждаемите там даже не го правят толкова от екологични колкото икономически съображения а Хонда и Нисан имат огромни спадове защото нямат много електромобили.. Тесла 2, ИД2 и подобни ще навлязат до 1-2 години за от 25 хил евро
vagabond66
Рейтинг: 2106 ВеселоИ пак да попитам!
А бе тия, нормални ли са бе?
Хора, дето не могат да проконтролират,
дебелината на асфалта по магистралите си,
щели да контролират тия глупости
дето са ги записали?!?
Майко мила, каква корупция се задава!!!
Тангра
Рейтинг: 1765 НеутралноКакво предполагаш ще стане след 7-8 години?
Ще е интересно разписано. Имотите, еди колко си, теслите, еди колко си, наемите, еди колко си.
Теслата ще струва 2но?
И ако се ожени, в Теслата ли ще живеят с челядта?
пРезидента!
Рейтинг: 3940 НеутралноНяма нищо лошо в електромобилите, просто за сега са прекалено скъпи за масата, поне в България. Още по-лошото е, че електромобил втора ръка не е толкова смислена покупка, колкото ДВГ. Един ДВГ може да се отремонтира на ниска цена и да даяни още толкова. Електромобил не може, защото при него батерията е проблемна, не се ремонтира, а новата вдига цената до тази на нов автомобил.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 403 Неутрално"Автомобилният транспорт е най-големият източник на замърсяване на въздуха." - това е опашата лъжа!
Слава на Украйна! Слава на героите!1 милион коли запалени за 24 часа замърсяват, колкото Марица изток за 2 часа.
Хайде, измислете нещо друго, боклуци лъжливи!
пРезидента!
Рейтинг: 3940 НеутралноИма при всички, но при електромобилите е фатална амортизацията. Писах в #39 защо.
пРезидента!
Рейтинг: 3940 Неутрално+++
В България автомобилния парк, например в София, участва в замърсяването с дял под 15%. Т.е. преди да се стигне до МПС-тата, има много други замърсители да се чистят. Евростандартите тук само ще ни свалят стандарта, без да се постигне значим ефект с качеството на въздуха.
vht16370188
Рейтинг: 1985 НеутралноДо коментар [#40] от "Johnnie Glupavia":
Как изчисли колко замърсяват 1 000 000 коли едновременно? Освен това Марицата не се намира в силно населен район както колите иначе не съм от тези които са за кюмюр до последно а само докато е нужно а най-вече зимата ще е нужно..
petrow1973
Рейтинг: 1556 ВеселоДо коментар [#8] от "alg57373608":
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)България под мъдрото и крадливо ръководство на ГЕРБ е станала смърдяща дупка, естествено ще се откаже от всякакви прилични стандарти
Българското автомобилно производство ще се пренасочи към модел "Флинстоун 55"
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 НеутралноЗначение има, но влиянието му е пресилено.
Запитай се, защо любимите ви американци не се откажат от големите двигатели, пикапите и пълноразмерните автомабили?
Ааааа, боговете не можем да питаме!
Попадал ли си в задръстване, когато филтърът на някого с Евро 4 или нагоре се запали?
Гадно а? А уж е за екология.
Налагайки ограничения само на ЕС, ние влизаме в икономическо надбягване, в което само ние сме с противогаз. Еретик
Consumer
Рейтинг: 1415 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "dejmos":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantГАЗ и УАЗ с какъв еко стандарт са, кюмюр 8 предполагам?
хм
Рейтинг: 1705 Неутралноне знам при нас в България дали изобщо ще има някакво подобрение, докато отрепките на шайката се намират в държавните институции.
гербиджа подписа (от името на държавата) разрешение на боклука ковачки да изгори 500 000 ТОНА пластмасови отпадъци.
ако ще евро 20 да има, това едва ли ще повлияе някакси на чистотата на въздуха.
vht16370188
Рейтинг: 1985 НеутралноДо коментар [#45] от "Костадин Иванов":
В момента в САЩ се строят сума ти и заводи за батерии на корейски фирми, Тесла, Панасоник и други и преминават усилено на ток. В Калифорния (най-населения щат) най-продаваните модели са на Тесла
https://electrek.co/2023/05/15/tesla-extends-lead-in-california-nearly-1-4-of-new-vehicles-have-plugs/
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 НеутралноЧе има неподвижни таралясници - има. Но и на запад от Загреб има много коли, които не са семейни, а лични.
Отделно, че тук, във форума, всички се правят на интересни, но ако се каже, че ще увеличават дънъка на колите над 14 години, изведнъж ще се появят много "социално милостиви" Познай защо. Еретик
qxl01587146
Рейтинг: 68 НеутралноКолко в Брюксел са на коне и магарета, чисто е . Къде се е чуло и видяло магаре с гърне отзад
4okuto
Рейтинг: 561 НеутралноПравилно решение на България.
biss Mark
Рейтинг: 1618 ЛюбопитноСпоред мен е крайно време Европа да започне да налага еко стандарти на останалия свят не само на себе си.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Например, наказателни мита на стоките от страни, не спазващи екологичните стандарти
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 НеутралноБез да съм трол /безплатно защитавам мнения и каузи/ приемам предизвикателството.
Карам БМВ 525 дизел, 2011г, модел Ф11, което означава комби, 204 коня. Колко мърси да гледат маниаците, Евро 5 е, ДПФ не е рязан.
Цена - 25 000 български.
За храната.... предпочитам салата пред малотраен салам, но ям и пържоли.
Айде еколози.... Еретик
vht16370188
Рейтинг: 1985 ВеселоДо коментар [#50] от "qxl01587146":
Не знам за коне но Бенелюкс и Скандинавия са на велосипеди сигурно щото не са "богаташи" като нас
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1641 НеутралноЕвро 8 ще се постигне само с велосипеди ,а Евро 9 само пеша ,като подметките ви трябва да са от естествен корк и не освобождава вредни частици
http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/crq15625101
Рейтинг: 2576 НеутралноДо коментар [#16] от "Dankol":
Така е , в много Европейски столици вече и някои от такситата са електрички !
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 НеутралноЩе забранят и изпотяването. Еретик
Consumer
Рейтинг: 1415 ЛюбопитноДо коментар [#55] от "Dr_Doolittle":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantТова са т.нар. 15 минутни градове от концепцията за the great reset
.
Рейтинг: 1713 НеутралноЕ ти пък, за Евро 7 е достатъчно едни педали да си монтираш. Хем здравословно, а за Евро 8 ще спираш без да пипаш спирачката - като Барни у семейство Флинкстон ,
Destino
Рейтинг: 394 Неутрално[quote#39:"пРезидента!"][/quote]
чета faktor.bgСпециално "батериите" на Тесла са ремонтопригодни.
Те са съставени от много клетки, разглобяват се, тестират се, и се заменят неработещите.
В ютюб има много клипове по темата.
Consumer
Рейтинг: 1415 ЛюбопитноДо коментар [#52] от "biss Mark":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantЗаради Евро изискванията в mobile.de има марки и модели обявени като NON EU
Destino
Рейтинг: 394 НеутралноНякъде четох, че руснаците вече са премахнали евростандартите, заради санкциите.
Лада сега официално май са на ниво евро 2. чета faktor.bg
ekp351157130
Рейтинг: 1329 НеутралноТи не мислиш ли, че при производството на коли не се използват материали добити чрез рециклиране? Старите коли, които ги изкупуват какво ги правят? Дробят ги и ги рециклират, а с това се правят нови стоки. Гумата се прави от петрол, за нея не е нужно да се копае в земята. Пластмасата се рециклира и се прави нова.
ekp351157130
Рейтинг: 1329 НеутралноВсички батерии за ЕА са направени от много клетки. Няма как иначе.
Мусаши
Рейтинг: 412 НеутралноНа такива като теб,които не мърдат от центъра на голям град автомобил не им трябва. Ама аз сутрин карам едното си дете на детска градина, която се намира на 6 км от над,другото на училище, което е на 7 км от нас. Вечер ги вземам и ги карам на тенис корт на 10 км от дома ни и на басейн на 7 км от дома. Без изобщо да коментирам моето придвижване до работа.
Като мислиш само за задника ти е лесно да си голям еколог.
Роси
Рейтинг: 7590 НеутралноБългария е против всичко, което е полезно за останалите. Най-висока смъртност, най-болни, но важно е някои да са доволни.
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноКакви двигатели димят из малката ти куха главица?
КАКВА Е ОСНОВНАТА РАЗЛИКА, МЕЖДУ ЕВРО 6 И 7 БЕ КУКО?
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноГлупости пълни..
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноИ ??????
Евро 7 за какво е ??
silverman
Рейтинг: 771 НеутралноНазадничевото българско правителство, което очевидно мрази гражданите си, отново ще подкрепи запазването на меръсния въздух!
mvx33545439
Рейтинг: 599 НеутралноТрябва да се въведат драконовски мерки при годишните прегледи, дали автомобила е изряден във всяко едно отношение и дали покрива еко категорията дадена от производителя. Пунктовете трябва да ги спукат от проверки, да им разбият схемите с нагласяне на прегледите. Проверките да са в реално време излъчвани в нета и с полиция на случаен принцип. Да разлседват и вкарат в панделата собственици на пунктове, за които се знае, че може да минеш тънката лайсна. Неизправностите да се следят под лупа и нередовните коли да се спират от движение на момента, без да може да се мине тънко в друг пункт. Да се разкарат измислените стикери с категории и значение да има само категорията дадена от производителя, и не я ли покрива автомобила - бай-бай регистрационни табели. Автомобилите на cng и lpg , които не са фабрични да се приравняват към по-високи категории, ако ги покриват. Прегледа на газовите уредби да е брутален и да няма никаква аванта и при най-малката неизправност. Да уволнят цялото ДАИ и да обявят нови конкурси с тестове за лоялност - проверки да се заснемат и подкупните служители да се преследват. ДАИ да прави случайни проверки на граждански автомобили с мобилни пунктове и да спира от движение при констатирана неизправност. България трябва да се изчисти от избушени таралясници и природонаселението да се научи да си държи колите в изправност, а не да реже катализатори и да кара с износени гуми.
xgw06535068
Рейтинг: 1166 НеутралноДнес видях ужасно мръсен щъркел.
Софианец
Рейтинг: 658 НеутралноАвтомобилният транспорт е най-големият източник на замърсяване на въздуха. Пълни глупости.
Софианец
Рейтинг: 658 НеутралноДо коментар [#71] от "mvx33545439":
И колко от тежките произшествия са по технически причини (минали преглед) , и колко са по вина на прости, нагли, нашмъркани, пияни, ненаучени водачи?
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноБаш това е Евро-7 ..
Намаляване на емисиите СО2!
Тука е както при ТЕЦовете или , както е в индустрията ..
.. на Ковачки ТЕЦовете димят - значи се НАМАЛЯВА ПАРНИКОВА ЕМИСИЯ..
СО2, както НАЙ-ВЕРОЯТНО НЕ ЗНАЕШ е без цвят и без мирис ..
Общо-взето .. не е и вреден..
Ако една кола"дими като кюмбе" - това означава, че откъм СО2 нещата са добре ..
Част от горивото НЕ СЕ Е СЪЕДИНИЛО С КИСЛОРОДА - , ако имахме 100% окисляване на въглерода - щеше да е зле за затоплянето и тогава БИХМЕ ИМАЛИ НАПЪЛНО безцветни емисии ..
Ако 'ДИМИ КАТО КЮМБЕ" - значи, че С2 от въглеводородите в двигателят не е изгорял целият не е станал изцяло на СО2 , а след скъсване на веригите водород-въглерод Н-С част от атомите въглерод са се свързали едни с други се преобразувал в чист въглерод ..
Активисти, политици, лобисти и медии продължават да смесват замърсяването на въздуха и въглеродните емисии – все едно става въпрос за едно и също нещо. Малко го правят с ясното съзнание, че лъжат. Повечето просто не знаят. Крайният резултат обаче е, че в обществото се налага невярна представа за реалната връзка между тези две явления.
Това е проблем, защото кара хората наивно да подкрепят погрешни политики, програми и мерки.
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноТо си зависи, в голяма степен от горивото ..
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноТц ..!
България има много инициативи за намаляване на СО2 ..!
Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
Още по-напред са нещата в индустрията !
Там, основно се ползва друго алтернативно гориво - РДФ!
Ето ЕДИН ПРОЕКТ, който намалява 300 000 тона СО2 ..
-- --
"Солвей Соди планира изграждането на инсталация за термична обработка на алтернативни горива
Проектът е важна стъпка по пътя на компанията към декарбонизация и постигане на климатична неутралност до 2050 г. ..
Новата инсталация в Девня ще използва алтернативни горива от предварително третирани местни отпадъци и/или биомаса, като по този начин ще замени твърдите горива с устойчиви, местни, постоянно генериращи се възобновяеми ресурси.. Ще се използват най-малко 300 000 тона депонирани отпадъци годишно .."
-- --
Като се чакат и пари по Плана за Възстановяване и Развитие ..
Да, България е решена сериозно, да НАМАЛЯВА ПАРНИКОВИТЕ СИ ЕМИСИИ!
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноА "Девня Цимент" да изгаря по 150 000 тона ..
Ще повлияе - намаляваме парникови емисии!
Ковачки ИМА НАЙ-НИСКИТЕ въглеродни квоти ..
"Солвей Соди" се бори за НУЛЕВА ВЪГЛЕРОДНОСТ В 2050..
А други компании - почти я постигнаха ..
https://www.titan.bg/ustoichivo-razvitie/opazvane-na-okolnata-sreda/
-- --
.. " "ГАЕА - Зелена Алтернативна Енергия" ЕАД, е джойн венчър на "ТИТАН Цимент" АД, и Evolution Environmental Group LLC (“E2”), американска компания с дейности в сферата на опазване на околната среда и алтернативната енергия,предлага решения за управление на отпадъци/опазване на околната среда, оползотворяване на отпадъци и производство на алтернативни горива. От 2012 г. до сега ГАЕА премина през фаза на развитие и постоянни подобрения, до достигане на ниво на добре функционираща организация, която с изградената си технология, екип и ноу-хау е способна да постигне високи резултати за циментовата операция.
Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид ..
Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил.
Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води. .. "
-- --
Запомнихте ли?
80 000 тона СО2 по-малко!
mvx33545439
Рейтинг: 599 НеутралноДо коментар [#74] от "Софианец":
А как контрола върху техническите прегледи притиворечи на контрола по пътищата? Никак. Общото между тях е , че някой не си върши работата. Закона трябва да се прилага брутално и без аванта за никого. Не трябва да има филм в който пиян и надрусан се измъква чрез подкупна фуражка, както и собственик на пункт, който пуска избушен таралясник без спирачки се измъква чрез подкупен даи-джия.
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноХора НЕ УМИРАТ от емисии СО2 !
Това е тъпа лъжа ..
Дори и колите да станат с 50г. СО2/км. (както е според новите стандарти), вместо сегашните средни 117-120г. СО2/км. това въобще НЯМА ДА ПРОМЕНИ УМИРАНЕТО ..
СО2 е безцветен газ, без мирис, КОЙТО НЕ ВЛИЯЕ НА ЧОВЕШКОТО ЗДРАВЕ..
Виж, газовете отделени от "Зелената енергия" и разните "ВЕИ инсталации" - ВЛИЯЯТ на хората ..
"Зелената енергия" е всичко друго, но не и чиста !
На 19 декември, 2019 г. Европейската агенция по околна среда публикува прессъобщение със заглавие „Възобновяемата енергия в Европа: ключова за климатичните цели, но замърсяването на въздуха се нуждае от внимание“. Новината се базира на техния най-нов доклад за развитието на ВЕИ, в който освен информацията за невероятния напредък се появяват и данни за един страничен ефект от този процес – увеличеното замърсяване на въздуха с фин прах и летливи органични съединения, което се дължи на големия ръст в потреблението на биомаса и биогаз. За разлика от предишни подобни доклади, този път информацията за отрицателни ефекти, свързани с климатичните политики, влиза в самото прес-съобщение, даже и в заглавието.
Да, ама какво от това, когато никоя медия не го отразява?
Работата е свършена, данните са публикувани, експертите ги ползват, но посланието не достига до масовата публика.
Защото властта не иска да го чуете, камо ли пък да разберете какво означава.
А лъжците, явно вземат пари - за да са така активни!
Но лъжите им - съвсем лесно се опровергават!
Активисти, политици, лобисти и медии продължават да смесват замърсяването на въздуха и въглеродните емисии – все едно става въпрос за едно и също нещо. Малко го правят с ясното съзнание, че лъжат. Повечето просто не знаят. Крайният резултат обаче е, че в обществото се налага невярна представа за реалната връзка между тези две явления.
Това е проблем, защото кара хората наивно да подкрепят погрешни политики, програми и мерки.
Емисии с ПО-МАЛКО СО2 въобще не са по-чисти !
mvx33545439
Рейтинг: 599 НеутралноДо коментар [#76] от "sim4o":
Ето как по естествен начин стигаме до собствениците на бензиностанции, бутащи подкупи на ДАМТН за да могат да продават спокойно боклуци. Персонала на тази агенция трябва да се изволни и да се обявят нови конкурси, проверките им да са видеодокументирани и на случаен принцип. Собствениците на бензиностанции трябва да са в постоянно напрежение и наказанията за тях да са брутални - затвор при нарушение. Да не си помислят да лъжат в качество и количество.
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноВие - Гретените - не искате ..
Ние - искаме ...
На 12 декември 2019 новата шефка на Европейската комисия обявява Зелената сделка – Европа спешно ще става 100% климатично-неутрална и за целта цялата й икономика ще се движи от ВЕИ.
Само седмица след това някакви си учени твърдят, че преходът към ВЕИ в периода 2005-2018 г. е донесъл ръст на замърсяването с най-фин прах (ФПЧ2.5), който във водещите страни като Дания достига 210%.
Вие - Гретените тъпи бъркате "емисии СО2" с "мръсен въздух"..
Ние - не бъркаме, имаме знания ..
Вие - малоумната вредна затоплистка паплач - изгаряте боклуци и изсичате дърва за ТЕЦ - така, уж намалявате парниковите емисии ..
И ставало било "по-чисто"/
Вярно ли бе?
По-чисто?
Със Зелената Сделка?
Животът на 44 000 европейци годишно е цената, която заплащаме за постигане на целите на ЕС за ВЕИ.
Това е неудобната истина, която Европейската агенция по околна среда практически констатира с проучването си, но няма кой да сведе до вниманието на хората.
alvell
Рейтинг: 607 НеутралноДо коментар [#50] от "qxl01587146":
Тц.
Не става тия животни попръцкват. Какво ще правим с метана и азотния......
Вече холандците затварят ферми,защото замърсяват.
Само пеш,щото и колело да се произведе има въглероден отпечатък и бос щото подметките се трият(прах и т.н.)
Като се замисля даже и да дишаме не можем,щото трябва да издишваме,пък нали е ясно какво точно издишаме.....да онова същото.
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 4832 РазстроеноЕлектроавтомобилите били манна небесна, не били замърсяли въздуха, лъжат грететата!
Само да се произведе батерията на един електроавтомобил се изразходва СО2 колкото ЕДИН БЕНЗИНОВ АВТОМОБИЛ ЗА 10 ГОДИНИ СЪС 100 ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА ПРОБЕГ ГОДИШНО!
Отделно като се пресметне с какъв мръсен ток се зареждат електричките, всички прилича на зелен КОМУНИЗЪМ. Лъжат ни, за да ни бъркат в джобовете, да плащаме акциз СО2! Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 4832 РазстроеноЕвробюрократите гледат на богатите да им е добре!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Judjuk
Рейтинг: 2774 НеутралноПоредна атака на зелените злодеи.
Judjukjohnniewalker
Рейтинг: 638 НеутралноТочно това искат да постигнат. Поздравявам ви, малко се усещат накъде ги бутат "бос-четата". Повечето просто блеят и тръгват след първия коч, който им се покаже от телевизора. Papa was king of the bongo...
ryk511146816
Рейтинг: 1547 НеутралноГледам никой от коментиращите не се сеща да повдигне правилният въпрос. Личните автомобили са ясни, по един или друг начин могат да се решат въпросите с тях относително лесно. Проблемът е във автомобилите които са транспортни средства за доставка. Нали не се самозалъгваме, че нещата които използваме идват ей така до нас. Когато транспортните средства станат скъпи, всяка стока също ще се оскъпи...
Другият въпрос е възможно ли е реалното постигане на подобен стандарт чисто технически. ДПФ филтрите и сензори яс о показват, че не е толкова лесно, а още по малко икономически ефективно да се използват подобни стандарти...
mso351112049
Рейтинг: 301 НеутралноДо коментар [#23] от "Тангра":
Твоя приятел е просто еколог , в панелката е най здравословно да се живее , доказват го родителите ми ,които живеят по 93 години в старата ни панелка от 1970 насам ,всички мебели са стари ,там няма отрови ,водата е бързо течаща и обменяща се ,защото наоколо много блокове и живеят много хора ,а там ,където ние отидохме да живеем в нов луксозен блок ,въпреки ,че не е далеч от квартала , сме на края на водопровод ,малко консумация ,топла вода с вкус на пластмаса , почнаха промени в бъбреците ни , кръвното налягане и т н ,а правилния ни подход за екологичност и чист въздух ме предизвика да махам всичките си дизели в къщи ! Новата ми кола също е ТЕСЛА и за последните 2 месеца сме спестили за 9000 км и 600 л гориво ,масла ,мръсотия и дим ,ако го направят и 100 души комшии с димящи коли край нас , изчистят си мръсотията ,която сипят по улици и градинки ,мият се улиците не мити от години , праха ,мизерията ще намалеят в пъти ,но не сме такива хора .
mso351112049
Рейтинг: 301 НеутралноДо коментар [#84] от "Полковник Паликъщов":
Тока ,който зареждам в новата си Тесла ми идва от фотоволтаичната ми централа и не замърсявам нищо ,само спестените горива за последните 2 месеца в нашия дом са над 600 л гориво ,5 л масло за двигател и т н ,какъв ти е проблема ,пътувам до работа с колата ,всяка седмица до морето също с електричката , спрял съм от движение 4 други дизеляка ,които ще сменя също с електрически ,а из града и в центъра се придвижвам само с е байка си също не замърсявайки околната среда и използвам цели 2 л в ток месечно за това .
mso351112049
Рейтинг: 301 НеутралноДо коментар [#82] от "sim4o":
Нищо от това ,което пишеш не е вярно , ТЕЦ замърсяват , изполваме парно ,но ако се обурудват всички покриви на домовете ни с фотоволтаични централи ,а отоплението премине на термопомпи ,захранвани от произведения ток , замърсяването от ТЕЦ ще е в пъти по малко ,фините прахови частици ще са в пъти по малко ,живея в район замърсяван точно от ТЕЦ ,виждам го от терасата си всеки ден ,въздуха е под всякаква критика ,но последните 2-3 години с новите газови горелки там , нещата са къде къде по добри от кълбата дим ,които излизаха преди от комините на местния ТЕЦ , екологията се подобрява ,а с навлизане на новите технологии и въздуха ще се подобрява , тази година за сефте не дишахме дим и отрови зимата ,от кюмбета и печки в къщите из кварталите ,хората изполваха масово централното отопление, което е по изгодно ,поради високите цени на дърва и въглища ,дано ги вдигнат още .
volarok
Рейтинг: 1928 НеутралноНас пък какво ни брига Евро 7, след като нямаме собствено автомобилно производство?! Повечето производители сами ще се откажат от Евро 7, тъй като е икономически неизгоден и колите стават много скъпи и непродаваеми.
ivan_v
Рейтинг: 246 ВеселоТрадиционно сме против еврото ако не е във форма на евра .....
sim4o
Рейтинг: 3112 НеутралноAko всичко мине на соларки - ще имаме ток зимата за 6-7 часа ..
След това ОТИВАМЕ ОТНОВО НА ТЕЦ ..
За да тръгнат ВЕДНАГА след отпадането на ВЕИто, ТЕЦ трябва да си загряват водата в котлите, за да имат готова пара, от 5 до 8 часа ..
И значи като сме "минали на ВЕИ" ТЕЦ въобще не са спрели, а са останали "горещ резерв" ..
И какво, всъщност, сме намалили?
Емисии СО2 на единица потребена енергия?
Как ??
Намалили сме ефективността на енергосистемата - защото ИМАМЕ ЕДИН ПЪТ РАБОТЕЩИ ТЕЦ.. имаме, освен това и система с ВЕИ .. плащаме и за двете ..
sim4o
Рейтинг: 3112 Неутрално?????
С биомаса и РДФ за ВЕИ замърсяването е ПОВЕЧЕ!
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1389 НеутралноДо коментар [#13] от "fantomas":
Логиката му е силна - вашата странна. Първо, живущите са само 450 милиона, а в света са над 8 милиарда.Останалите си цапат на воля само ние стягаме колана. WTF?! Второ, приемайки разни безумни стандарти ЕС погребва автомобилната индустрия, в която бе водещ навремето.
Никой не пречи на зелените талибани да ходят да живеят в пещери и да ни оставят на спокойствие, ама не !! Трябва на всички живота да е по-лош!!
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1389 НеутралноДо коментар [#91] от "mso351112049":
Зелените по дефолт сте неграмотни в областта на точните науки, като физика. Защото ако бяхте , нямаше да пропагандирате откровенни глупости. Да чуем един Нобелов лауреат по физика , какво казва за тези щуротии:
https://m.youtube.com/watch?v=oxjmh-y8pm4&pp=ygUqSXZhciBnaWFldmVyIGxlY3Rpb24sIGNsaW1hdGUgY2hhbmdlICAyMDE1
petrapetra
Рейтинг: 1967 НеутралноНе - България, а служебното правителство на Радев!
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1389 НеутралноДо коментар [#15] от "keen":
"И кой му плаща? "
ЕС му плаща и всички ние - ако не им играеш по свирката няма дълго време да си на работа. А евробюрократската работа е сладка...
.cpp
Рейтинг: 322 ВеселоСамо не я споменавай,тази издишана, смъртоносна, замърсителна, нарушваща въглеродния отпечатък ОТРОВА