Страни от ЕС критикуват "дискриминационно" предложение на Брюксел за възрастните шофьори

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8832 Неутрално

    Ами, така дефинирано е дискриминационно, както за младите, така и за старите.
    Решение: всички минават на преглед всеки 5 или 10 години, всички получават пълни права след 2 години шофиране с придружител

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Наистина бие на очи, когато един 80 годишен дядо помете някоя спирка. Обаче ако тръгнем по логиката на възрастта, трябва да забраним на младежите да карат изобщо коли.

  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3203 Весело

    До коментар [#1] от "penetrating":

    "5 или 10 години"!!! Абе направо всяка година

  4. 4 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Наистина бие на очи, когато един 80 годишен дядо помете някоя спирка. Обаче ако тръгнем по логиката на възрастта, трябва да забраним на младежите да карат изобщо коли.
    —цитат от коментар 2 на gianni



    Айде да се спрем на последните шумни катастрофи, отнели живота на млади хора, катастрофи който се коментират почти всяка сутрин по медиите . Ти къде видя възрастен шофьор да « помита « някого на спирка, или пешеходна пътека ? Практиката показва, че това правят млади пияндурници и наркомани със самочувствие на великани зад волана, след като са ударили една линия от бялото, или след като са се налокали с алкохол .
    Примери искаш, ли ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  5. 5 Профил на Васил Пенчев
    Васил Пенчев
    Рейтинг: 689 Весело

    Теоретично разумно, но поне в България е по-добре младите шофьори да подновяват книжките си дори не на 5 г., а на 6 м. Бабата или дядото наистина бързо оглупяват и се забавят в реакциите, но обикновено сами са толкова отговорни, че по собствена инициатива повече не карат.

    Васил Пенчев
  6. 6 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Германия и Австрия да преставят статистика колко от ПТПтата са предизвикани от шофьори над 70 преди да демонстрират неадекватност за пореден път.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  7. 7 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Много пътио съм писал че нивото на цивилизованост на една държава се мери по отношението към възрастните и хората в неравностойно положение, но да си сменят книжките по често, което значи и медицински прегледи по често не е нещо унижаващо достойнството или отнемане на човешко право.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  8. 8 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 843 Весело

    Германия и Австрия да преставят статистика колко от ПТПтата са предизвикани от шофьори над 70 преди да демонстрират неадекватност за пореден път.
    —цитат от коментар 6 на danvan


    За Австрия и Германия не знам, но Вие със сигурност.

  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    До коментар [#1] от "penetrating":"5 или 10 години"!!! Абе направо всяка година
    —цитат от коментар 3 на deaf


    При нас отдавна е така. Когато си подновявам книжката, минавам преглед. Минал съм през 21 година, ще минавам пак през 26.

    Еретик
  10. 10 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Много пътио съм писал че нивото на цивилизованост на една държава се мери по отношението към възрастните и хората в неравностойно положение, но да си сменят книжките по често, което значи и медицински прегледи по често не е нещо унижаващо достойнството или отнемане на човешко право.
    —цитат от коментар 7 на danvan


    Медицински преглед ? Приемам.
    А защо и смяна на книжката?
    А кога истински наказания за самоуверени пишлемета?
    За дрогирани и пияни, тотално неадекватни?

  11. 11 Профил на Пералня Перла
    Пералня Перла
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Намаленото време за реакция при възрасните и пияните може да доведе до ПТП-та

    Решението може да бъде тест за бързина на реакцията по време на медицинските прегледи на базата на която да се дава възможност за шофиране

    Така няма да е насочено към възрастните хора експлицитно (но и доста други хора с нарушена бързина на реакцията ще отпаднат)

    Също дори по радикално решение може да е тестване преди всяко качване в автомобила на някакво устройство (което ще е много по сигурно)

    Програми за пране: 01. Настоящи корумпирани политици - техния консенсус ни трябват за реформата 02. Семейства на ченгета от ДС - те са млади и кадърни и не са се възползвали от семейната си привилегия
  12. 12 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Аз пък искам тест за КИ на сите депутати и други калинки у Брюксел и Стасбург.

  13. 13 Профил на Моето име
    Моето име
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    Всички шофьори трябва да минават нещо като годишен преглед :)
    И младите - да ги проверяват дали не са станали наркомани.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  14. 14 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Хайде тогава да не даваме свидетелства за правоуправление на лица до 25, поради това, че са млади и зелени...
    Кой е ЗА?

    Два дебила это сила!
  15. 15 Профил на puykata
    puykata
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Да вземат книжката на Байдън

  16. 16 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Аз имам един 94 годишен съсед. Байдън е младеж до него. Качва си бабата и си кара колата. Проблема е като почне да я вкарва в гаража. Цялата улица (2 широки платна) не му стига за маневрата.

  17. 17 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 3128 Любопитно

    Абе, аз 2007 си мислех, че влизаме в икономически съюз, а то било че сме приели да ни командват някакви анонимни дегенерати, носещи отговорност пред неизвестно кого. Ще ми каже бай Х..й завършил ПУЦ-а в Брюж на колко години ще си подновяват книжката дядовците и бабите. Като са толкова "загрижени" за катастрофите да се откажат от гигантските си заплати и привилегии и да ги даря за пътища и светофари (примерно). Това стана някаква пародия вече. Утре какво ще е - пак ли за краставиците ще се хванат (или те са им в г...вете и не ги закачат)?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  18. 18 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Това за реакциите са разсъждения на невежи човечета, най-често младоци, за които физическите закони са тера инкогнита. Те са тези, на които всички останали им "пречат" и настояват по пътищата и магистралите винаги да се кара малко над разрешената максимална скорост.
    Масово не се спазва безопасна дистанция, след което простата реакция на водача е почти без значение. И това е преобладаваща причина за тежки катастрофи. А сложната реакция включва оценка на обстановката и реакция според нея. Последното няма как да се провери от лекар. Но тенденцията към тормоз на обикновените хова е ясно изразена в т.н. евроатлантически ценности.

  19. 19 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#5] от "Васил Пенчев":

    "...Бабата или дядото наистина бързо оглупяват..."

    Като съдя по дълбокомъдрения ти пост, някои не оглупяват тепърва, те просто са си такива, без значение от възрастта.

  20. 20 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Един от проблемите е, че с увеличаване на пенсионната възраст, ще има много работещи шофьори на 70 г., вкл. на автобуси, опасни товари и т.н.

  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8832 Весело

    До коментар [#3] от "deaf":

    Щом искате :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8832 Весело

    До коментар [#9] от "Костадин Иванов":

    :)
    В Германия след определена възраст книжката е безсрочна

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на homer
    homer
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Аз предлагам да се иска медицинско за евродепутатите.

  24. 24 Профил на peterradev
    peterradev
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Защо на пет, а не на две? Освен това, след всеки акт да се държи изпит, независимо от възрастта.

  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7596 Неутрално

    "Специална разпоредба изисква шофьорите над 70 години да подновяват по-често книжката си."
    Съвсем разумно предложение.

  26. 26 Профил на Московит
    Московит
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Пълни глупости на невежи чиновници и още по-невежи кибици!
    След 50 годишен шофьорски стаж, реакциите при каквито и да са ситуации стават автоматични, като карането на колело, като дишането. Никой шофьор с няколко десетилетия стаж не си задава въпрос от рода на "А сега какво ли трябваше да направя?"
    Отделен въпрос е, че никой шофьор на възраст над 70-те няма да седне зад волана, ако не се чувства в кондиция! Аз поне не съм срещал такива.
    Оплакването на по-младите по отношение възрастните, обикновено се свежда до критика заради тяхното предпазливо и строго съобразено с правилата шофиране.
    Примерно на кръстовище: Айе мърдай ве дъртия!

    Per aspera ad astra!
  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3534 Весело

    ""Недостигът на шофьори е важно предизвикателство и ние също така трябва да използваме тази директива, за да помогнем за решаването на този проблем", заяви тя"

    Тази ком-мисирка, Адина Вълян не е ли чела другата директива, която до 2035 г. премахва автомобилите, а електрокарите и други "охлюви" ще се контролират от изкуствен интелект денонощно.

  28. 28 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3534 Любопитно

    До коментар [#25] от "Роси":

    ""Специална разпоредба изисква шофьорите над 70 години да подновяват по-често книжката си."
    Съвсем разумно предложение."

    А упоменато ли е срещу каква "скромна такса" книжката ще се сменя всеки месец? Защото, от друга страна, се иска набутването с "AI четец" на "дигиталния рекет" - "Вместо да получават физическа карта, шофьорите ще получават книжката си по телефона, например като използват новия "дигитален портфейл" на ЕС"
    И като му падне батерията на "смарти"-то, движим се без книжка и "портфейл".





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK