Инфлуенсърите във Франция са застрашени от затвор, ако нарушат нови закони за реклама

Инфлуенсърите във Франция са застрашени от затвор, ако нарушат нови закони за реклама

© European parliament (Multimedia centre)



Инфлуенсърите във Франция могат да влязат в затвора, ако се установи, че са нарушили нови разпоредби за популяризиране, след като законодателство по въпроса беше официално прието в четвъртък, предаде Би Би Си.


Строгите нови закони целят да защитят потребителите от подвеждащи или фалшиви търговски практики онлайн.


Те ограничават популяризирането на лотарийни игри и залагания и забраняват рекламирането на артикули като тютюн.




За първи път подобна мярка се определя със закон в Европа.


Междупартийното законодателство беше прието единодушно при гласуване в Сената в сряда, след като премина през останалата част от парламента.


Инфлуенсърите са онлайн личности, които имат голям брой последователи и могат да задават тенденции. Някои насърчават хората да купуват продуктите, които рекламират, но често не декларират, че приемат пари в замяна на рекламата.

Френските законодатели заявиха, че изправени пред нарастващия брой хора, измамени онлайн, са се опитали да "изяснят контурите" на търговската дейност и да уточнят "отговорностите и задълженията" на инфлуенсърите.

Съгласно новите закони "лица с търговско влияние" няма да могат да рекламират лотарийни или хазартни игри на платформи, които нямат капацитета да наложат забрана за непълнолетни.


Промотирането на козметична хирургия и някои финансови продукти и медицински изделия също ще бъде забранено наред с тютюна.


Нарушенията могат да доведат до наказание до две години затвор или глоба до 300 хил. евро.


В САЩ обвиниха инфлуенсъри за манипулиране на акции за 0 млн.
В САЩ обвиниха инфлуенсъри за манипулиране на акции за 0 млн.

Има обаче опасения за способността на властите да контролират новите правила - особено когато акаунтите на инфлуенсъри са видими във Франция, но човекът е физически извън юрисдикцията на страната.


Смята се, че във Франция има повече от 150 хил. инфлуенсъри, според данни от френското Министерство на икономиката, финансите и индустриалния и цифров суверенитет.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK