Евроинспектори проверяват три български авиокомпании

Авиоадминистрацията ще доказва, че може да изпълни изискванията

Евроинспектори проверяват три български авиокомпании

© Анелия Николаева



Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕАСА) започна проверка на готовността на въздухоплавателната администрация да издава сертификати за експлоатационна годност на българските авиопревозвачи, както и на компаниите да изпълнят изискванията за получаване на европейските документи.


От сряда агенцията ще ревизира авиокомпаниите "Би Ейч ер", "България ер" и "Ер София", съобщи директорът на Главна дирекция "Въздухоплавателна администрация" Захари Алексиев. Той обясни, че е възможно инспекторите да поискат да посетят и други авиокомпании. Проверките ще завършат с доклад на ЕАСА. Те са свързани с наложената през декември миналата година на България предпазна клауза в областта на авиацията, според която не се разрешава извършването на полети на наши авиокомпании между градове от общността.


Много важно е какво ще покажат авиокомпаниите, които трябваше да инвестират по 150 хил. евро в оборудване за цифрова навигация и да приемат собствени екшън планове за целта. За тях агенцията уведоми транспортното министерство преди две седмици при посещението на Алексиев в ЕАСА и Европейската комисия. Според европейската агенция въздухоплавателната администрация не разполага с необходимия брой служители за осъществяване на сертифициране и лицензиране на превозвачите и персонала. Неотдавна стана ясно, че ЕК е започнала процедура срещу България за нарушение на общностното законодателство в областта на авиацията и дава два месеца срок за разяснения от българската страна. Затова е било изпратено писмо до българското правителство. В противен случай страната е заплашена със съд в Страсбург и глоба. Транспортното министерство обаче отрече тази възможност. Шефът на ГВА вече заяви, че администрацията няма да направи компромиси с превозвачите при изпълнение на изискванията. Алексиев не изключи възможността българските превозвачи да се окажат в "черния списък" на ЕК. Засега остава открит и въпросът дали руските самолети Ан-12 ще получат типов сертификат от агенцията. Този документ се дава на производителя, че машините отговорят на европейските изисквания за безопасност. България поиска отсрочка за този тип самолети, което даде надежда на авиокомпаниите, че ще продължат да летят и след март тази година. До момента обаче няма решение на ЕАСА по този въпрос.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK