Българските велосипеди ще се произвеждат с китайски части без мито

Компаниите са внесли гаранции за 3 млн. евро

<em>Европейският съюз&nbsp;все по-често говори за екология и спорт, което прави&nbsp;колоездачните спортове актуални</em>

© Георги Кожухаров

Европейският съюз все по-често говори за екология и спорт, което прави колоездачните спортове актуални



Производителите на велосипеди в България получиха разрешение от Европейската комисия да внасят части от Китай, без да плащат антидъмпингови мита. Това съобщиха от Асоциацията на производителите на велосипеди в България (АПВБ). От 1 януари 2007 г. фирмите производителки са временно освободени от дължимите такси, но са внесли като гаранция пред държавата около 3 млн. евро., които се очаква да бъдат освободени до дни.


В България работят шест фирми за производство на велосипеди - "Крос", "Лидер-96", "Макском", "Робифир Байк", "Веломания" и "Балканвело". Всички те са получили разрешение от Европейската комисия да не плащат защитно мито в размер на 48.5% за части внесени от Китай. Компаниите са подали заявление за това през 2006 г. Основното изискване на евроинституцията е китайските елементи в колелетата да не надвишават 60% от стойността им.


От януари 2007 г. дружествата са получили временно разрешение да не заплащат дължимите такси. То ще важи, докато тече проверката на ЕК за обема на китайските части във велосипедите. Единственото условие е държавата да гарантира, че в случай на отрицателен отговор от страна на комисията фирмите ще покрият сумите. Финансовото ни министерство е поискало банкови гаранции за изпълнението на евентуалното задължение. Така по сметките на производителите са блокирани 3 млн. евро, които сега ще бъдат освободени. "Тези средства ще могат да се използват за разширяване на производствените мощности, наемане на допълнителен персонал и допълнителни инвестиции в дейността", обясни Евгени Данев от АПВБ.




През последните години в Европа все по-често се говори за екология и спорт, което от своя страна прави велосипедните спортове актуални. От асоциацията очакват ръст в производството и потреблението на колелета. По предварителна информация българските фирми са произвели през 2007 г. около 450 хил. велосипеди. От тях 85% са предназначени за износ, основно за страните от ЕС, Русия, Сърбия и Македония. Българските дружества произвеждат широка гама велосипеди - от детски и обикновени за каране в градски условия до колелета за екстремни спортове. Специфичен пазар остава американският, където се търсят големи количества на много ниска цена, изисквания, които все още не са по силите на българските фирми.


Основните предимства на велосипедите родно производство е доброто качество на сравнително ниска цена, както и близостта на страната ни до европейския пазар. "Ние можем да доставим колелета за Европа в рамките на една седмица, което за страните от Далечния изток като Китай например е немислимо", каза още Данев.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на driver
    *****
    Неутрално

    и на каква цена ще ги продават щом частите са без мито?- много ми е интересно!

  2. 2 Профил на keen
    *****
    Неутрално

    Като няма къде да се карат, все едно колко ще струват. Май само за износ ще работят и тези 85% ще минат към и над 95%.

  3. 3 Профил на mamama
    *****
    Любопитно




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK