Я Брюксел да се нареди на опашка

Българската администрация с отлична оценка

През последните 2-3 години "нивото на квалификация и манталитетът на служителите са се променили", заключи министърът на администрацията Николай Василев след широко рекламираната кампания "Таен клиент". В България според нея се чакало не повече от пет минути пред гишетата, а близо 90% от служителите били любезни. Затова и българската администрация получила оценка почти пълна шестица.


Щом оценката е такава, защо данъкоплатците с такова нежелание се отправят към сградите на администрацията? Ами защото изследването, погълнало 2 милиона лева, странно се разминава с представите им, затвърждавани от реалността. Дали предрешените като клиенти служители на министър Василев са посетили Пътна полиция - КАТ, където се издават и подменят шофьорски книжки? Там трябваше да си вземат минимум три дни отпуск, докато дойде техният ред и си набавят всички необходими документи. Същото е и в паспортните служби. Подобно е стълпотворението в Националния осигурителен институт и пред гишетата на агенцията по приходите. Да не говорим за предприемачите, които губят месеци, докато регистрират бизнеса си, и после още месеци - за да ги обслужват административно. Да не говорим за загубени документи и груби грешки, за които по презумпция виновни са гражданите, а не служителите, тоест държавата. Сигурно няма гражданин, който да не се диви на подобен резултат, след като непрекъснато се чуди той ли обслужва администрацията или тя него. Затова на драго сърце министър Василев би се забавлявал, ако в ролята на клиенти влязат хора от Европейската комисия. То и правителството си слагаше високи бележки, но видяхме какво пише в евродоклада.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK