Я Брюксел да се нареди на опашка

Българската администрация с отлична оценка

През последните 2-3 години "нивото на квалификация и манталитетът на служителите са се променили", заключи министърът на администрацията Николай Василев след широко рекламираната кампания "Таен клиент". В България според нея се чакало не повече от пет минути пред гишетата, а близо 90% от служителите били любезни. Затова и българската администрация получила оценка почти пълна шестица.


Щом оценката е такава, защо данъкоплатците с такова нежелание се отправят към сградите на администрацията? Ами защото изследването, погълнало 2 милиона лева, странно се разминава с представите им, затвърждавани от реалността. Дали предрешените като клиенти служители на министър Василев са посетили Пътна полиция - КАТ, където се издават и подменят шофьорски книжки? Там трябваше да си вземат минимум три дни отпуск, докато дойде техният ред и си набавят всички необходими документи. Същото е и в паспортните служби. Подобно е стълпотворението в Националния осигурителен институт и пред гишетата на агенцията по приходите. Да не говорим за предприемачите, които губят месеци, докато регистрират бизнеса си, и после още месеци - за да ги обслужват административно. Да не говорим за загубени документи и груби грешки, за които по презумпция виновни са гражданите, а не служителите, тоест държавата. Сигурно няма гражданин, който да не се диви на подобен резултат, след като непрекъснато се чуди той ли обслужва администрацията или тя него. Затова на драго сърце министър Василев би се забавлявал, ако в ролята на клиенти влязат хора от Европейската комисия. То и правителството си слагаше високи бележки, но видяхме какво пише в евродоклада.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николайчо Белята - Малкия Мук
    *****
    Неутрално

    и неговото никому ненужно министерство с над 2000 служители продължават да осмислят безсмисленото си идиотско съществуване на наш гръб с все по-идиотски и скъпо струващи инициативи, призвани да ни убедят колко обществено полезен е безсмисления им и безполезен идиотски труд. Човекът, призван да реформира архаичната ни администрация е баш чиновник-идиот на квадрат умножено по 100.

  2. 2 Профил на Делойт и Туш
    *****
    Неутрално

    Още едни раздадени пари в посока Варна
    Класически пример на подхода на "усвояване на Николай Василев.
    Жал ми е за него като го приберат...ще е любимец и там...

  3. 3 Профил на варналия
    *****
    Неутрално

    Една от хилядите простотии на Малкият Мук е осирането на красивата ни гара. Интериорът и. Глупако, ти архитекта ли ще коригираш бе джудже смотано!

  4. 4 Профил на Българин
    *****
    Весело

    Хареса ми преди години, в правителството на Мадридския бандит, оценката, която му даде един вестник, мисля "Труд"?
    Статията беше озаглавена така: "Новото икономическо чудо на България"
    И почваше така:
    "То носи очила, високо е около метър и 50 и наляво и надясно ръси простотии"...
    Новото икономическо чудо на България?!?
    И как след такова тотално осиране Кобурга настоя да го сложи да председателства Държавната администрация в Следващото правителство (на Триглавото чудовище)?
    Е Кобурга значи трябва съвсем да е изкукал, изрода му с изрод!
    Във всеки случай това си е формен мошеник и престъпник, който пет пари не е давал за Българската нация...

  5. 5 Профил на do Българин
    *****
    Весело

    "Мадридския бандит", "оформен мошеник и престъпник"

    Ей, я да не обиждай, без да има доказателства и присъда!!! Най-правилно е да се каже: Мадридският шмекер - ясно и точно!!!

  6. 6 Профил на е колко струва в крайна сметка, ДНЕВНИК?
    *****
    Неутрално

    В два материала давате две цени? В материала на Лора Филева: "Изследване, струващо 660 хил. лв., откри, че повечето от служителите в държавната администрация са любезни, обслужват бързо и дават точна информация на гражданите"

    В горния материал: "...Ами защото изследването, погълнало 2 милиона лева, странно се разминава с представите им, затвърждавани от реалността."

    колко всъщност е струвало проучването? двете суми се разминават три пъти?

  7. 7 Профил на Нина
    *****
    Неутрално

    Ако само знаете какви нахални хора има в паспортна служба във Велико Търново, но не самите служителки,а един кретен който обслужва банковото гише и се държи като бейлербей. Токова е неразбран и нахален, че нямам думи. Сумти, блещи се на клиентите.

  8. 8 Профил на Внимание номера от 1 до 5 са ченгета
    *****
    Неутрално

    Стремят се да отклонят вниманието на хората от кражбите на комунистите.
    Всъщност от 1 до 5 сигурно е един и същ партиен другар

  9. 9 Профил на туземец
    *****
    Неутрално

    Хубаво е с новите клиентски номерца.
    Но не става по-бързо, ЗАЩОТО БЪЛГАРСКИЯТ СЛУЖИТЕЛ КАТО НЕ МУ ВИСИ ОПАШКАТА НАД ГЛАВАТА, СЪВСЕМ СПИРА ДА РАБОТИ.
    Моля ви, господин министър, премахнете тези номерца! Като се блъскаме става по-бързо.

  10. 10 Профил на лелеее
    *****
    Неутрално

    Отличен за администрацията!?! Идиотизъм!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK