Скоростната железница Видин - София ще струва 2.5 млрд. евро

Скоростната железница Видин - София ще струва 2.5 млрд. евро

© Анелия Николова



Над 2.5 млрд. евро ще струва железопътното трасе Видин - София, като България ще трябва да осигури около 500 млн. евро от тях. Останалите средства ще бъдат осигурени от Европейския съюз по оперативната програма "Транспорт" или новата възможност "Connecting Europe". Това стана известно на семинар за новите инфраструктурни проекти, организиран в Белоградчик от Министерството на транспорта, съобщи БНР


Скоростната жп линия Видин - София е най-големият проект на националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), подготвян за финансиране през следващия програмен период - 2014 - 2020 г.


По план строителството трябва да започне в началото на 2014 г. Ще включва модернизация на трасето,   нови участъци и гари.




Скоростта на движение ще бъде от 160 до 200 километра в час, съобщи Стоян Кротнев  от НКЖИ. Предвижда се и изграждането на естакада с височина 130 метра и дължина 1.5 км, която ще предпази долината на река Арчар.


Строителството ще бъде на етапи. Очаква се жп линията да бъде завършена окончателно през 2030 година.


Участниците във форума са обсъдили и проблема с преминаването на линията през Враца, срещу което протестират жителите на града. Експерти от НКЖИ уточниха, че предложението железницата да мине през тунел под града би оскъпило проекта със 150 млн. евро, които трудно могат да бъдат обосновани пред Европейската комисия, съобщи Министерството на транспорта. В условия на криза държавният бюджет също не е в съсотяние да поеме този разход.


Обсъждани са и други варианти, между които изгрзаждането на шумозаглушителна стена, но засега консенсус не е постигнат. От НКЖИ посочиха, че след 2014 г. поетапно ще започне работата по участъците, които са в най-напреднала фаза на подготовка, но  проблемите с преминаването през Враца поставят някои неизвестни и рискове пред изпълнението на целия проект, се казва в съобщението на транспортното министерство.

Коментари (186)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2509 Неутрално

    Няма да доживея да я видя завършено, но е хубаво, че се прави нещо с перспектива.

  2. 2 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 648 Любопитно

    скоро дали ще чуем: "много е, затварям проекта!"

  3. 3 Профил на svetopolk
    svetopolk
    Рейтинг: 381 Неутрално
  4. 4 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Моля ? 5млрд.лева за това ? Това е най-идиотското нещо , което съм чек скоро ! Някаква обосновка , стоки хора , извънземни , кой ще минава по тази жп линия ?

  5. 5 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1085 Любопитно

    Ако се построи това ще е най-голямата глупост... да опраят сегашната връзка със София и да пуснат влак със 90кмч и всичко ще е наред....

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  6. 6 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Пълен смях, то хора не останаха в него край. И какви влакове ще се движат по тая линия? Старите чешки локомотиви дето дигат макс. 120 км/ч и скапаните западняшки вагони втора употреба?

    икономист - неграмотник с диплома
  7. 7 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 776 Неутрално

    5 млрд. лв. са безумно много. Могат да се изхарчат и по-умно.

  8. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Парите ги дава ЕС, а ние само 500млн. Освен това този линия е нужна на ЕС, на нас по-малко, но пък на наша територия защо да ен я ползваме. Освен това линията е основно за товарния трафик от Германия и Австрия към Турция. Влаковете през Сърбия пътуват със седмици. Затова и ЕС дава толкова пари за да ес реши въпросът 1 път за винаги!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на Yulian Evtimov
    Yulian Evtimov
    Рейтинг: 449 Неутрално

    "... Скоростта на движение ще бъде от 160 до 200 километра в час... Очаква се жп линията да бъде завършена окончателно през 2030 година". Че през 2012 г. в други държави влаковете вече се движат с над 250 км/ч

    The man on the Moon
  10. 10 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Множко ми се виждат тези 16 години за строителство на тази жп линия.

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  11. 11 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#4] от "ямболия":

    Тази линия е част от южния клон на Пан-европейски транспортен коридор 4, свързващ Будапеща със София, Истанбул и Атина, с голям международен транзитен потенциал. В български интерес е да бъде модернизирана преди линията през Ниш и Белград да достигне подобни характеристики.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  12. 12 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Ако дадат трасето на концесия ,както е в Германия ,със сигурност ще стане по-бързо и евтино !!
    У нас ,ако мине през структурите на БДЖ ще бъде отново поредната крупна кражба и я стане я не!!

  13. 13 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1080 Любопитно

    Железопътната линия свързваща Източното и Западното крайбрежие на САЩ, с дължина 2849 км, е изградена между 1863 и 1869 г. - за 6 години!

    http://en.wikipedia.org/wiki/First_Transcontinental_Railroad

    TAKE THE RED PILL!
  14. 14 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#12] от "mitkobomb":

    В България железните пътища не са собственост на БДЖ. БДЖ притежава само подвижния състав, линиите са на Национална компания Железопътна инфраструктура. И тъй като става дума за европейски проекти и финансови програми, коментарът ти едва ли е убедителен.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  15. 15 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1805 Неутрално
  16. 16 Профил на deltalink
    deltalink
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Колко милиарда? Това звучи ужасно много. Дано има някой спец да обясни реални ли са?

  17. 17 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#14] от "Югозомби":Все една мафия нали се сещаш!!

  18. 18 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#11] от "Югозомби":

    Да тя е част от коридор , но... 5 млрд.лв. с каква транспортна и икономическа обосновка ? Какви товари ще преминават , какъв пътнико-поток КОЙ ще пътува , или целта е ей така да хвърлим 5млрд на вятъра и за нечия идиотска помисъл ? Много по-логично би било НКЖИ да инвестира във втора връзка с Турция и връзка с Македония отколкото във виртуални проекти за прахосване на пари !

  19. До коментар [#5] от "spas27":

    Ето това е чудовищна неграмотност и безумие. 90 километра в час изобщо не е удовлетворителна железопътна скорост дори по вътрешна линия в началото на 21 век, а да не говорим за един потенциален междуконтинентален маршрут, който би могъл да свързва Централна Европа и Близкия Изток.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  20. 20 Профил на ace
    ace
    Рейтинг: 434 Гневно

    Тази линия ще се изплати за около 1000 години, но ще задлъжнеем яко на някой европейски концерн, а българския политик ще си прибере рушвета. Сега разбирам случката в Гърция.

  21. 21 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Нашите специалисти изобщо не разбират от ЖП! Ако построят една наистина модерна ЖП линия с модерни влакове, шумът ще е минимален и няма да има нужда от тунели и шумозаглушителни цени.

    В Япония съм се возил на влаковете шинкасен и на един метър от влака не можеш да го чуеш че идва!

  22. 22 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Любопитно

    До коментар [#18] от "ямболия":

    Ти му говориш за създаване на високоскоростна връзка между Централна Европа и Близкия Изток, а то продължава да пита кой ще пътува.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  23. 23 Профил на МАХАТМА ГАНДИ
    МАХАТМА ГАНДИ
    Рейтинг: 427 Весело

    То и соц-а щеше да е готов през 1980-та, ама не стана, за малко.....

  24. 24 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#3] от "svetopolk":

    Проблемът не е в 18-те години, а че и след 28 няма да има такава линия. Иначе подобни проекти отнемат време. Ето един "подобен" но в истинската Швейцария, а не тая на Балканите

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel

    Работата по проекта е започнала през 1993. Самото изкопаване през 2003. Дупките вече са прокопани - общо над 150км. Очаква се да влезне в експлоатация през 2016. Ако не се лъжа, това е около две години по-рано от първоначалния срок, който е бил 2018. Цената, както се вижда е от порядъка на €8 милиарда.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  25. 25 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 488 Весело

    ''България ще трябва да осигури около 500 млн. евро от тях...''

    Смях в залата...
    Решенията за великите проекти на кухите глави в Брюксел е добре да бъдат детайлно описани и съхранени за бъдните поколения. Защото иначе няма да вярват на разказите на очевидци на събитията.

  26. 26 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#22] от "Югозомби":

    Тоест тебе не те бърка дали изобщо някой ще минава през жп линия за 5млрд лева ? Това ,че ще бъде "международна" и в някакъв коридор ИЗОБЩО НЕ значи ,че има икономическа обосновка в прахосването на 5млрд.лв. ! Проклето да бъде това правителство , което прахоса тези пари за това ! Иначе еди потребител правилно каза тези пари жп линията ще си ги избие за около 1000 години !

  27. Ако инфраструктурното развитие на България бъде поверено на хора като горните "коментатори", то никаква модернизация няма да бъде възможна. Нивото е просто изумително ниско.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    Тия не са нормални. Разбира се, че трябва да се задава въпроса кой ще пътува, след като ние участваме с половин милиард. Ебаси тъпотиите!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. До коментар [#26] от "ямболия":

    Не. Отговорът кой ще пътува по тази линия е самоочевиден и задаването му е свидетелство не за друго, а за пълно неразбиране на темата.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  30. 30 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#4] от "ямболия":


    Не знам дали е малко или много като сума, само казвам че е добре за Видински район. Такава беднотия и пустош е там, че ще им се отрази добре.

  31. 31 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1085 Любопитно

    До коментар [#19] от "Югозомби":

    Влаковете са за товарни превози и транспорт на разстоятния на хора до 50 км, а там 90кмч е достатъчно. За провоз на хора влакът се е изчерпал още в средата на 20-ти век. Доги жалките опити на ЕС да сложи данъци и акцизи на всички други форми на траспорт, за да подпомогне ЖП-то не могат да накарат никой да пътува повече от 500км с влак. Поддръжката на линиии за скорости от 300км/ч каквитро са във Франция може да банкрутира България, а никоя частна фирма няма да се наеме да ги поддържа, защото ще е на загуба.

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  32. 32 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Тия не познават парите...

    След газовите изцепки на премиера, тия са решили да го надминат...

  33. 33 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#29] от "Югозомби":

    Като е очевиден кажи ми ? Орди туристи и въображаеми стоки от София за Видин и Калфат и от Виена за Трън ! Стига глупости !

  34. 34 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#30] от "greenman":

    Ако принципа за строежа на жп линия е "ми ще бъде добре за тамошния регион" нека просто се раздадат 1млрд.лв. на живеещите там и да приключваме с темата ! За големи инфрструктурни обекти трябва икономическа , транспорта и товаро обосновка. И сега товарите преминаващи по тази жп линия са смешно малко за инвестиция от 5млрд.лв.

  35. До коментар [#33] от "ямболия":

    Само един напълно неграмотен тип може да отрече съществуването на значим икономически обмен между Централна Европа, Балканите и Близкия Изток, сега и като перспектива.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  36. 36 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#33] от "ямболия":

    Ако не беше тъжно, щеше да е много смешно...
    Тия хора нямат завършен 3ти клас.

    Дончев днес казал че се надява европарите са стигнат 2.5% от БВП.
    (А сега са над 5%)....

  37. 37 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Роско, Бойко, спрете се бе! Магистрала Хемус, Струма, Марица, метро до ски пистите, магистрала до Виена, тунел под Шипка, скоростна железница до Видин.. оставете моля ви нещо да построят и нашите деца че не остана място за строеж!
    Да се учим
    да работим
    да СТРОИМ живота нов
    Гордо знаме ни е Роско
    пръв учител - Борисов!
    Космодрум да построим, да не ни изпреварят македонците на луната.

  38. 38 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#35] от "Югозомби":

    То обмен има .... ама пак питам кво ще става и кой ще минава по жп линия за 5млрд.лв. (кажи-речи 10% от БВП-то) ? Мегаломанството не е причина за строеж на инфрструктура !

  39. 39 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Искам си пистата за формула 1 и 18% ДДС )))

    Искам си катарските инвестиции и грузинските кораби с газ.

  40. 40 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#34] от "ямболия":

    Само един от аспектите на обмена между Централна Европа и Близкия Изток - разпределението на турския износ:

    Exports - partners:

    Germany 10.1%, UK 6.4%, Italy 5.7%, France 5.3%, Iraq 5.3%, Russia 4.1% (2010)

    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/tu.html

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  41. 41 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#34] от "ямболия":

    Още един аспект на този обмен - разпределението на гръцкия износ:

    Exports - partners:

    Germany 10.9%, Italy 10.9%, Cyprus 7.3%, Bulgaria 6.5%, Turkey 5.4%, UK 5.3%, Belgium 5.1%, China 4.8%, Switzerland 4.5%, Poland 4.2% (2010)

    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/gr.html

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  42. 42 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#40] от "Югозомби":

    Къв турски износ ? турците за Франция и Италия изнасят с кораби , а Ирак е в друга посока ..... именно ние се нуждаем от втора жп връзка с Турция посока север Дунав моаст Русе и Дунав мост 3 при Силистра ! А тоя турчин трябва да е ха-хо да тръгне да пренася стоки от Капитан Андреево през Видин, като най-пряко е през Лесово-Шумен-Русе при евентуална жп линия !

  43. 43 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Интересно какво се готви за Северозапада. Ясно е, че празно няма и някой има планове да го експлоатира, когато се обезлюди съвсем.

    malart.blog.bg
  44. 44 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Черпя бира за който познае колко % от БВП ще е Видинската линия )

  45. 45 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#34] от "ямболия":

    Чудя се дали изобщо крака ти е стъпвал там? Аз съм от София но се налага да пътувам често към Видински край. Аз съм за подпомагане на този район. Както писах и в предния пост - няма такава мизерия. Не е редно всички инфраструктурни проекти да се дърпат само от големите градове и райони. Изобщо не става дума само за раздаване на пари (могат да си ги раздадат и без проекти). Дунав Мост 2 също е там. Какво толкова не ти харесва да има и железница се чудя? Покрай моста, тя става задължителна.

  46. 46 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Любопитно

    До коментар [#42] от "ямболия":

    Разстоянието през Дунав мост 2 не е много по-различно от това през Дунав мост 1. Решаваща за избора на трасе по модерните железници няма да е неголяма разлика в разстоянията, а скоростта, която компенсира тези разлики. Агресивната ти позиция против модернизацията на транспортната инфраструктура е напълно необоснована и напомня някакъв атавистичен лудитизъм с провинциалистки оттенък от вида "Е те такова животно нема!".

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  47. 47 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    До коментар [#44] от "stdmv":

    0% (а може и да е назагуба, т.е. да приеме отрицателна стойност

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  48. 48 Профил на МАХАТМА ГАНДИ
    МАХАТМА ГАНДИ
    Рейтинг: 427 Весело

    До коментар [#44] от "stdmv": КОлкото Белене + 10%

  49. 49 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Любопитно

    До коментар [#45] от "greenman":

    Човекът отрича европейската ТЕН-Т стратегия и окото му не мигва от това. Обикновено безаргументно тролство.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  50. 50 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 982 Неутрално

    За "специалистите" разбиращи от всичко и коментиращи и даващи акъл пак за всичко, без да правя обосновка ще спомена, че е пред завършване ЖП тунела под Босфора, което ще даде възможност вагоните от Западна Европа да пътуват на практика из целия близък изток без претоварване и губене на време с морски тарнспорт. Само DB(германските железници), са заявили достатъчно количество транзитни товарни влакове. Линиите имат свой капацитет, и без тази линия през Видин, трафикът през Сърбия просто ще задръсти тамошните железници, които и без туй издъхват последните 10г, поради липса на нормални пътища и подвижен състав. Така, че се запрете, щото ще се задавите . Друг въпрос е защо трасето ще минава от София през Ботевград за Видин, след като по-удачно и бързо беше през Петрохан и Монтана. Но доколкото разбрах, германци следят всичко, така че на тях поне може да се има някаква вяра и едва ли ще похарчат парите за глупости, така както ние харчим, а за елементарни ежедневни нужди на гражданите пАри винаги нЕма.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  51. 51 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#47] от "spas27":
    Плугчиева за година и нещо научи... наименованията на оперативните програми.
    А тия нямат завършен трети клас. Какво да си говорим ....

  52. 52 Профил на _scythe_
    _scythe_
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Да качат всички транзитни през страната тирове на влакове - по-екологичко, БДЖ ще има приходи, пътищата ще бъдат по-безопасни. На влак не съм се качвал от години, в БГ автобусния транспорт за превоз на пътници е много добре развит (има линии за насвякъде, качеството на бусовете е друга работа).

  53. [quote#42:"ямболия"]... най-пряко е през Лесово-Шумен-Русе при евентуална жп линия ![/quote]

    Заради това ли ти плаче душицата, ямболецо? Затова ли сипеш необосновани отрицания? Иска ти се междуконтиненталният трафик да минава по сега несъществуващата жп линия Истанбул - ЯМБОЛ - Русе - Букурещ - Будапеща? Иска ти се тези милиарди да бъдат налети в твоя вилает? Провинциалистка себичност...

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  54. 54 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#50] от "traveler1":

    За тесния специалист. Цената на тунела е около 2.5 млрд долара.

    И това е друг коридор (Ниш - Калотина - София - ПД - Свиленград).


  55. 55 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 991 Любопитно

    Някой може ли да обясни как точно този ЖП път ще помогне на видинския регион? Той ще се използва предимно за стоки, не за хора. И то стоки-транзит от Турция за ЕС.

    А иначе 5 млрд са никакви пари за мащабите на международния бизнес. Стокооборотът Турция - ЕС ще расте всяка година и този ЖП-път ще се уплътни и ще си върне много скоро инвестицията. Лошото е, че нас ни изнудват за 500 млн, които наистина трудно ще оправдаем.

  56. 56 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#46] от "Югозомби":

    Ние въобще не говорим за съществуването на жп линията а за ИНВЕСТИЦИЯТА , какъв е смисъла в 5млрд.лв. за да достигнем скорост 160км/ч , при все ,че НЯМА обосновка ? А стратегиите ако са ти обосновка за инвестции особено в инфраструклтура ми нищо по-лесно да правиш глупости ! Ами ако някой направи стратегия за високоскоростна железница между Разстрелци и Долно Тъбъдъткево , дали ще я направим ?

  57. 57 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Ние сме велика държава, ми така де - щом имаме такива велики управници...

  58. 58 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Миналата година ми се наложи в продължение на 5 месеца да пътувам от един град на 90км от Лондон до Лондон(високоскоростен влак 240км/ч).
    Картата за месец с намалението беше ....£500 (или 1300лв. на месец) и въпреки това линията е на загуба и се субсидира от държавата за да не фалира.
    Ако има скоростен влак в Бг, билета ви ще е колкото една пенсия!
    Ами ако искате да се върнете :)))))

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  59. 59 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    сигурно някой вече е питал по-горе, но има ли цялостна стратегия за високоскоростни отсечки в ЕС?
    да не стане така да се прахосат едни милиарди по отсечка, която не отговаря на всички стандарти на ЕС и да няма и връзки с останалата високоскоростна мрежа в посока ЕС и в посока близкия изток?

    РЕФОРМИ !
  60. До коментар [#56] от "ямболия":

    Един прост съвет: престани да лъжеш.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  61. 61 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#53] от "Югозомби":

    хахаха въобще не ми плаче за нищо щото живея прекалено далече , а иначе инвестицитя в това , което написах за жо линия от Лесово до Ямбол е за не повече от 130-140млн евро , на фона 5млрд.лв си е мушпица направо а транзито-потока през Лесово е 2-3 пъти по-голям от този през Видин

  62. 62 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#59] от "Rage Against":

    Има. Порови TEN. Но в статегията не пише точно пари и не пише: "Българи, олейте се за пореден път с изказванията. За по-сигурно включете и премиера "Поразяващата уста" в оливането"

  63. 63 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 561 Неутрално

    По-важният въпрос е какво правим след като инвестираме 5 млрд. лева, влаковете "летят" с 160 или 200км/ч към Румъния...минават моста и после... се движат с 30-40км/ч на румънска територия. Засега не ми е известно дори в средносрочните планове на румънската държава да се планира изграждане или модернизация на линиите на румънска територия посока Видин. Същото се отнася и до Дунав мост 2. Поради огромното нежелание на румънците този мост да е там, сега на пук с години няма да оправят пътната инфраструктура, за да може трафикът да предпочита да минава през моста на Русе и да се движи по-дълго време на тяхна територия, по този начин гарантирайки им по-високи приходи от Тол такси и винетки.

  64. 64 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Ако някой се замисли поне малко, ще си направи сметка че при средна скорост 90-100км/ч за товарните влакове и сменен режим на машините , при който се сменята само локомотивните бригади в началото и края на всяка държава, един товарен влак 500-600т тръгнал от Германия за 48 ч макс е в Турция. Влаковете ще возят не само контейнери и специализирани вагони, а и Ро-Ла. Така автомобилния траснпорт на дълги разстояния просто ще бъде обречен на забвение, защото нито ще може да бие по цена нито по скорост железопътния. Цената на петрола, допълнително ще забие последния пирон в ковчега на тираджийството...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  65. 65 Профил на old27530804
    old27530804
    Рейтинг: 758 Неутрално

    ТВЪРДО "ЗА".
    Иначе Севрна България загива.

  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3930 Весело

    До коментар [#40] от "Югозомби":

    Ма ти ще превозваш стоки по високоскоростна железница ли бре?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Любопитно

    До коментар [#63] от "Софиянец":

    Напротив, грешиш. Южният клон на Коридор 4, елемент на ТЕН-Т стратегията с трасето Тимишоара - Лугож - Дробета Турну Северин - Калафат (с и без Крайова) - Видин е приет от румънското правителство. Става дума за успоредни автомобилна и жп свързаност. Последните решения по темата са отпреди около две седмици.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  68. 68 Профил на bezvizov
    bezvizov
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Мазният влак. Така му викат.

  69. 69 Профил на Живко
    Живко
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Първо тея от Враца що се дърпат, най-много да идват за 30 мин. до СФ. Второ, като я завършат ще съм на 50, я аз съм жив, я светът е изчезнал!

  70. 70 Профил на nikodim821
    nikodim821
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Интересно е че в спора за преминаването с тунел под Враца няма как да се го позволим по време на криза.Нали става въпрос че сега ще се реализира до 2030 год., което означава че до тази година настоящото правителство предполага,че ще бъдем в криза и навярно същото още ще управлява страната.
    Нали ще приемаме Турция в ЕС и тъй като тя е най-бързо развиващата се икономика в Европа и ще трябва техните стоки да стигат най-бързо до централна Европа.Така че необходими са както магистрали така и жп скоростни пътища, за да се транспортират бързоразвалящите се селскостопански стоки, но не нашите, а тези на комшиите.

  71. 71 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Има интересен момент - пристанище Сплит, което е на открито море (17 м дълбоко) ... и най-големият конкурент на Ротердам и Хамбург.... корабите от Суецкия канал разтоварват там вместо да обикалят нагоре... и после товарите с жп. по Европа...

    Много интересен тренд....

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  72. 72 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#62] от "stdmv":

    мерси за информацията.
    няма да ровя за ТЕН, защото не разбирам нищо от транспортни неща. просто ми беше любопитно дали нашите министри правят популистки изказвания?!?

    РЕФОРМИ !
  73. 73 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#8] от "traveler1":

    Стига тези глупости за пари от ЕС а колко пари плащаме на ЕС .Опоскаха държавата с тези простотии ..ще Ви спукат шошоните от увеличение на цените смотан народ..

  74. 74 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Е толкоз ли няма за кво друго да се хвърлят 2.5 милиарда евро,ами за скоростна железница София-Видин?То тва ми се струва по-голяма безсмислица от проекта за Формула 1.

  75. 75 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Колкото толкова, просто сме длъжни да я направим.

  76. 76 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1111 Весело

    Около 50хиляди човека живеят във Видин.Ако 40хиляди се качат сутрин и отидат да работят в София,изкарат по 40 лева надник,вечерта се върнат,платят 20 за бързио трен(в двете посоки общо),след 2035г. ще могат да си плащат тока.
    А инвестицията ще си изплати след 18 години.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  77. 77 Профил на drake
    drake
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Държавният бюджет ще даде "само 500 млн." Какви пари са това за нашата фирма. Не мога да разбера откъде идват поривите за мегаломански проекти в малка страна. Белене - добре, там си е беше чиста корупция. Румен Петков искаше пари ,за да строи писта за Формула 1 в Доброславци. Това беше чиста глупост.Тук се искат пари за линия до Видин, нищо че в този не останаха хора. Това е комбинация от корупция и глупост едновременно.Още повече ,че статията представя ситуацията като : В Брюксел има едни купчини с пари , които чакат. Ние само трябва да добавим 500 млн. и работата тръгва. Не е точно така защото парите първо се дават от бългаската държава и после разходите се възстановяват от Брюксел стига да са изпълнени определени критерии.Знаейки колко е кадърна администрацията няма да се учудя ако данъкоплатците платят доста повече от 500 млн.

  78. 78 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 668 Любопитно

    Абсолютна безсмислица... След 3-4 години Сърбия така или иначе ще влезе в ЕС, а най-прекият път от София до Будапеща и Западна Европа е именно оттам... Бързата кучка слепи.... знаете поговорката... Иначе нито в България, нито в Румъния ще има кой да я използва тази жп връзка - просто поради факта, че минава през най-слабо населените райони в ЦЯЛА ЕВРОПА...Да се строи железница 20 години...която НИКОГА няма да се изплати е ПЪЛНА ГЛУПОСТ...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  79. 79 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#1] от "stedim":

    да не си пред умирачка

  80. 80 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#7] от "Finland":

    За какво

  81. 81 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Добър проект,а и щом е почти без пари да се строй.

  82. 82 Профил на Датско червено говедо
    Датско червено говедо
    Рейтинг: 431 Весело

    Всичко натъкмихме, до скоростната железница София-Видин опряхме.

    Мууу...
  83. 83 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 822 Весело

    До коментар [#7] от "Finland":

    Не могат! Хората ти ги дават (евентуално) за транспортна инфраструктура или за нищо друго!
    Но това по принцип са неща, които едва ли ни интересуват сериозно. Да не говорим, че периода, за който става дума нещо не ми се връзва. Ще е за финансовия прозорец 2014-2020, а ще бъде готова 2030г.?! Вероятно от Дневник са преписали комюникето отгоре-отгоре...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  84. 84 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1360 Весело

    Останалите средства ще бъдат осигурени от Европейския съюз
    ................Въх,
    не е ли от Рассия, бе?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  85. 85 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Весело

    До коментар [#66] от "Тони!":

    К'ъв човек си?! Течен грузински газ ще се кара! Толкова бързо ще е, че даже няма да може да стане на газ преди да пристигне.

    Хахахахаха

  86. 86 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Любопитно

    До коментар [#78] от "ostin22":

    Средният период, за който страните от Източна Европа са преговаряли с ЕС и е текло ратифицирането на членството им, е около 7 години. Тъй като сръбските преговори ще започнат най-рано през 2013 година, то членството на Сърбия в ЕС може да се очаква най-рано към 2020 година. Като се имат предвид особените сръбски вътрешни и регионални проблеми, отлагането на членството изглежда доста по-вероятно от предсрочното му осъществяване.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  87. 87 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#38] от "ямболия":

    То като има път- има кой да минава по него ,а като няма тогава найстина няма кой да мине.А това ще се свърже с дунав мост.

  88. 88 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Весело

    До коментар [#81] от "bta":

    5 млрд лева за тебе не са пари ))))

    Пак да си изберете "Поразяващата уста"...!

  89. 89 Профил на nilak
    nilak
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Не успях да разбера, от статията, какви са икономическите причини линията да е точно София - Видин? От другата страна на Дунав има ли план(или готова) скоростна железница и от румънска страна? И въобще.

  90. 90 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 427 Весело

    До коментар [#72] от "Rage Against":

    Учуден си, че нашите министри говорят глупости ли?

    (хахаахаха)

  91. 91 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1360 Весело

    До коментар [#86] от "Югозомби":
    Като се имат предвид особените сръбски вътрешни и регионални проблеми...
    ...................
    Душко, супер експонираното ЕГО на сърбите, така ли го наричаш.
    Терапия е нужна тук, лечение от супер егоцентризъм и самовлубености.
    Сами си правят секси и си мислят, че са атрактивни гаджета, а са трупове в м,узея на 19- чня Европатъ.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  92. 92 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2509 Неутрално

    bta " До коментар [#1] от "stedim": да не си пред умирачка"
    Все още не съм, но ако не съм безсмъртен, със сигурност няма да доживея. Дано ти да видиш готовата линия.

  93. 93 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#88] от "stdmv":
    Хайде да четем първо и после да пишем глупости.
    България ще трябва да осигури около 500 млн. евро от тях.

  94. 94 Профил на irs
    irs
    Рейтинг: 480 Весело

    То от София до Видин всеки ден тълпи от хора пътуват...

  95. 95 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#92] от "stedim":

    Ми 16 г не е много то и без това времето лети бързо,поне за поколенията ще остане.някога Живков е стройл и е останало нещо,ама като не се строй какво да остане пък дори и след 20 години.

  96. 96 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Любопитно

    До коментар [#91] от "СДС":

    Не само. Егото е само част от проблемите. За да стане член на ЕС, Сърбия ще трябва юридически да приеме съществуването на Косово като несръбска територия, а Косово е описано като сръбска автономна област в сръбската конституция, тоест за целта ще е необходима конституцонна промяна. Тази промяна обаче според сегашната сръбска конституция е възможна само с квалифицирано мнозинство и след одобрение на референдум. За да се изпълнят тези условия е нужна такава политическа ситуация на широк проевропейски консенсус относно окончателно отказване от суверенитет над Косово, каквато в момента според мен няма. Въпросът е дали ще я има след 5 или 6 години, когато дойде време за подписване на договор за членство в съюза.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  97. 97 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1360 Весело

    До коментар [#96] от "Югозомби":
    а Косово е описано като сръбска автономна област в сръбската конституция, тоест...
    ..................
    Брате, на митологии съм се наслухал, хватиш ли?
    Сърбия е последна дупка на кавал,
    получиха своята награда за тжките престъпления спрямо своите братя - българите.
    Да гният в пъкъла!

    nemo malus felix, minime corruptor.
  98. 98 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#31:"spas27"]Влаковете са за товарни превози и транспорт на разстоятния на хора до 50 км[/quote]

    Моля те, обясни го това на тъпите японци, французи, немци и т. Завалиите не го знаят...

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  99. 99 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#97] от "СДС":

    Никой не ги е насилвал да приемат такава конституция. Впрочем тя беше приета през 2006 година, 7 години след фактическото изгубване на Косово и 6 години след падането на Милошевич. Да му мислят сега.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  100. 100 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Сега сме били в криза и затова не било възможно това или онова около тази железница?!?!Но нали нейното изграждане кяло да започне през 2014 год./трудно е да се повярва,но да приемем,че ще е така1/,строителството ще продължи до към 2030 година,през целия този период ли ще бъдем в криза или за сега по този проект само се шуми и се вдига пара чисто по герберски и с оглед на следващите парламентарни избори.В Белоградчик се провеждал семинара?!?!Преди месеци от управляващите се подхвърляше,че трасето щяло да минава и през Белоградчик.ГЕРБ подготвя превземането с лъжи и пушилка целия Северозапад,където той загуби изборите в трите областни центрове и в повечето от общините.Прави впечатление,че много се шуми за скоростната железница,а с недомлъвки се говори за разширение и реконструкция на шосейната връзка от Видин за София.Петрохан е изоставен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK