Европейска научна програма финансира проекти на иновативни фирми с 230 млн. евро

Европейска научна програма финансира проекти на иновативни фирми с 230 млн. евро

© Надежда Чипева



Идеи и проекти за разработване на електрически автомобил, за виртуални фабрики, в които да се тестват продуктите, преди да започне реалното им производство, за енергийно ефективно производство и сгради. Това са част от темите на новите конкурси по Седма рамкова програма, с която се финансират научни и иновативни проекти на фирми и научни организации, съобщиха от министерството на транспорта.


Основната част от темите на обявените вече конкурси са предложени от европейската индустрия и са част от плана за икономическо възстановяване на Европа. Бюджетът им е около 230 млн. евро.


Повече информация за кандидатстване може да намерите в прикачения файл.




Първата схема - за създаването на електроавтомобил, който за разлика от разпространените в момента хибриди няма ограничения в обхвата на каране, ще се финансира първоначално с 30 млн. евро. Догодина ще бъде обявен втори конкурс по темата за още 30 млн. евро. Участниците в разработката трябва да предложат начини за съхранение на енергия и мощност, които да гарантират енергийната ефективност, системи за климатизация, светлини, контрол на сигурността.


Проектите по конкурса "Цифрови фабрики" ще се финансират с 35 млн. евро, а целта им е подобряване на управлението на доставките. Другият подобен конкурс – "Виртуални фабрики", ще осигури 45 млн. евро за проекти за тестване на продукти преди тяхното производство и разпространение на пазара. Целта е да се намалят грешките при проектирането и разходите за производство.


20 млн. евро е бюджетът на схемата "Информационни и комуникационни технологии за енергийна ефективност". Целта е да се осигури партньорство между технологични, строителни, енергийни фирми и публичните власти. Ще бъдат финансирани системи за контрол и управление на консумацията на енергия в обществени сгради и пространства.


Темата "Бъдещ интернет" цели създаване на интегрирана платформа, поддържаща интелигентни интернет приложения за по-ефективно управление на здравеопазването, транспорта, енергетиката и всички останали сфери на публичните услуги.


Проектите по новите схеми на програмата се подават до 2 декември, а класирането се очаква в началото на следващата година.


През 2010 г. българските научноизследователски организации и високотехнологични компании са привлекли два пъти повече финансиране по Седма рамкова програма, отколкото през 2009 г., по данни на министерството на транспорта.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мартин Ганев
    Мартин Ганев
    Рейтинг: 11 Неутрално

    нищо не разбирам. кой одобрява проекти по програмата, как се кандидатства?

  2. 2 Профил на Ivan
    Ivan
    Рейтинг: 443 Неутрално

    здравеите,

    имате ли представа дали съществува проект занимаващ се със рециклирането и събирането на боклука?

    www.betdouble.com
  3. 3 Профил на preslavad
    preslavad
    Рейтинг: Неутрално

    Става въпрос за Седма Рамкова Програма на ЕС, която финансирна изследователска дейност в 10 тематики, сред които ИКТ. Самата обява, за която се говори в статията се отвори на 20.07 с краен срок на подаване на предложения (проекти) 02.Декември 2010. Повече информация можете да намерите тук: http://cordis.europa.eu/fp7/dc/index.cfm?fuseaction=UserSite.FP7DetailsCallPage&call_id=331

    А що се отнася до рециклирането на отпадаци, има много възможности. Ако сте фирма, която се занимава с това, можете да си купите в момента ново оборудване по Конкурентноспособност ( но крайния срок е 10.Август!). Ако искате да развивате и внедрявате иновативни технологии в рециклирането , вижте тук http://ec.europa.eu/environment/eco-innovation/index_en.htm
    както и тук: http://ec.europa.eu/environment/life/funding/lifeplus.htm





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK