Марияна Велкова, изп. директор на Агенцията за малки и средни предприятия: Един отчет по европроект се проверява от 14-16 експерти

Марияна Велкова, изп. директор на Агенцията за малки и средни предприятия

© Георги Кожухаров

Марияна Велкова, изп. директор на Агенцията за малки и средни предприятия




- Съкращаваме срока за обработка на документите и броя на контролите


- Агенцията не е благотворителна организация - тези, които не работят, мястото им не е тук


Банковите гаранции се оказват сериозен проблем за бизнеса. Предвиждате ли нещо в тази връзка?
- Този въпрос в момента се обсъжда в Министерския съвет и с министъра по еврофондовете Томислав Дончев. Търси се по-гъвкава схема, така че, от една страна, бенефициентите да са по-облекчени за гарантирането на плащанията и в същото време администрацията да има достатъчно сигурност, когато е дала аванс, че ще успее да си върне средствата, ако по една или друга причина проектът не бъде завършен.




Министър Дончев каза, че неговото предложение е било като гаранция да служи и запис на заповед, но управляващият орган на програма "Конкурентноспособност" не бил съгласен. Какво предлагате вие тогава?
- Позицията на министерството на икономиката е, че банковата гаранция е най-доброто средство за гарантиране на плащанията. Друг е въпросът, че бенефициентите срещат голяма трудност с това. В момента се проучва чуждият опит, за да се види какви инструменти се ползват.


Какъв анализ правите на база на приключилите досега проекти по оперативна програма "Конкуретноспособност"? Справя ли се бизнесът с усвояването на европейските средства, има ли допуснати нередности?
- Има, свързани са основно с конфликт на интереси най-вече при доставянето на услуги и доставки на оборудване на свързани фирми. Това са обикновено фирми с един и същ собственик или един и същ управляващ, или с процентно участие в съответното дружество като съдружник и т.н. В повечето случаи бенефициентите го обясняват с незнание на правилата и смятат, че не са ги нарушили.


Не трябва да се забравя, че в много случаи се дължи и на непознаване на общите условия на подписаните от тях договори. Това обаче е нарушение и ние ги санкционираме, като не признаваме тези разходи за плащане. Става дума за суми от порядъка на 6000 - 7000 лв., в някои случаи и за над 10 000 лв.


С темповете, с които се реализират проектите, смятате ли, че е възможно да усвоите всички предвидени средства до края на 2013 г.?
- Силно се надявам да успеем с новите процедури, които сме въвели. Агенцията подготви и нов наръчник, който е предоставен в управляващия орган на програмата за разглеждане. Предвижда се максимално съкращаване на сроковете за разглеждане на отчетите.


Сега той е 60 работни дни, но при изискване на допълнителни документи започва да тече отново. Така, ако един отчет се върне три или четири пъти, може да мине година, докато приключи процедурата във връзка с извършването на плащане. Усилията ми са насочени към преустановяване на тази практика.


Има бенефициенти, от които нееднократно са изисквани документи и те не ги представят. Сега ще искаме веднъж, дава се срок на бенефициента да представи документите и ако не го направи, се прави оценка на базата на това, което е предоставено към момента.


В новите процедури и условия сме заложили 45 дни за приключване на разглеждането на един отчет. Най-вероятно ще го съкратим още малко.


Другото, което ще направим, е намаляването наполовина на броя на извършваните контроли. Сега са 14-16 експерти по един отчет, отделно се гледат от началниците на отделите. Предвиждаме да бъдат намалени до 7, но все още е в процес на обсъждане.


Това е шокиращо - 14-16 души да проверяват едно и също нещо и накрая сигурно никой не носи отговорност.
- Защото всеки отдел има контролен лист. Но така е предвидено в наръчника, който е приет и утвърден през 2009 г., като са разграничени съответните функции и спецификата на проверките.  


Новите назначения в дирекцията на какъв принцип стават? Има сигнал, че не правите конкурси, назначавате цели семейства като фамилия Миневи. Вярно ли е това?
- Г-н Минев го заварих като началник на отдел "Информационни дейности", която се занимава с проекта. Г-жа Минева е бивш главен счетоводител на министерството, на центъра на промишлеността в Москва, човек с невероятен опит.


Когато дойдох, заварих дирекция "Обща администрация" в много тежко състояние, титулярят на длъжността беше излязла по майчинство. Имах нужда от опитен човек и г-жа Минева замества отсъстващия директор.


Няма конфликт на интереси при назначаването й в агенцията, защото съпругът й е началник на отдел на специализирана дирекция, а тя е по заместване директор на дирекция на обща администрация и няма разпоредителски функции, така че да се получи някаква конфликтна ситуация. Други назначени семейства не ми е известно да има.


Казаха, че сте назначавали приятели на дъщеря ви от студентските й години?
- Голямата ми дъщеря е студентка и единствените студенти, които съм назначила, са двама младежи ИТ специалисти, защото тук нямаше такива. Знаете колко струва един такъв специалист. Това е проблем на всяка администрация.


Тези младежи се справят прекрасно с работата си. Те са в извънсписъчния състав. Назначени са по постановление на Министерския съвет 66, което позволява допълнителни извънщатни бройки в рамките на 8% от щатната численост. Имахме една бройка за ИТ специалист, за която беше обявен конкурс, но не се явиха кандидати.


В периода, цитиран във въпросния сигнал, съм назначила около 14–15 човека, като половината от тях идват от  други администрации по споразумение. Това са хора, работили в министерствата на финансите, на икономиката, други държавни агенции, назначени са на експертни позиции.
Отделно съм пуснала 15 конкурса. На тях се явяват средно по 10–15 души. Последно за две бройки кандидатите бяха 51.


Как си обяснявате атаките срещу вас?
- Основната причина според мен е, че изисквам от служителите да изпълняват задълженията си в пълен обем, качествено и в срок. Всички, които работят по еврофондовете, получават по две работни заплати. През последните месеци обаче винаги е имало някой, който не получава. Това се дължи на системата, която сме въвели за отчитане.


Има хора, които отчитат по 7–8 часа работа на месец, т.е. един ден в месеца. Всеки сам отбелязва колко часа е отработил по оперативната програма, като посочва свършената работа и времето. След това се извършва анализ от преките ръководители и се докладват предложения за изплащане, респективно неизплащане на възнаграждения.


Въведохме системата с таймшитовете и пак има единици хора, които подават информация, че в рамките на един месец са прегледали една или две преписки. Единственото им обяснение е с неравномерното разпределение на работата, което според мен вече е решено като проблем.


Работата действително беше неравномерно разпределена, като обяснението на служителите на ръководни длъжности е, че определени хора не се справяли и не можело да се разчита на тяхната преценка и компетентност. Тогава възниква въпросът - агенцията да не е някаква благотворителна организация - ако не се справят, значи мястото им не е тук.


Взехте ли 3000 лв. допълнително материално стимулиране (ДМС) за първите три месеца на годината, когато пуснаха първия сигнал срещу вас?
- Да, министърът на икономиката ми даде преди един месец допълнително материално стимулиране от две месечни заплати. Действително бях заявила, че предпочитам тази процедура да се спре, но от страна на ръководството на министерството беше взето решение, че ще я пуснат отново, което е тяхно решение и аз нямам нищо общо.


Предшественикът ми Станимир Бързашки например е получавал на три месеца по три заплати под формата на ДМС. Има логика, защото ръководителят на агенцията и на междинното звено по оперативна програма "Конкурентоспособност" поема цялата отговорност - подписва всички документи, но не е в списъка на двойните заплати, защото не е държавен служител.


За разлика от г-н Близнашки до момента за 7 месеца работа аз съм получила само две допълнителни заплати. Но не мисля, че това е най-важното и определящо за работата, която върша. Тук съм, за да направя и дам най-доброто, на което съм способна, така че процесите да се подобрят. Агенцията да е полезна за бизнеса и ефективно да изпълнява функциите, които са й възложени от правителството.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ace
    ace
    Рейтинг: 491 Гневно

    Не разбрах нито какво трябва да се направи, за да се стигне до пари по тази програма, нито какво представляват средствата - кредит ли са, при какви условия се дават и при какви връщат. Вместо това чета интервю взето от един чиновник на друг чиновник. Отделно не познавам нито една малка или средна фирма взела пари по тази програма? Такива изобщо има ли? Колко са и кои? Ето за тях напишете, за да разберат какво да правят другите. Колко са кандидатствали, колко са отхвърлени и защо? Толкова много празни приказки има в този текст. Защо не информирате??? Може би ще се разбере, че тази Агенция е кръгла нула. Напишете го, ако е така.

  2. 2 Профил на Красимир
    Красимир
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Проблемът е в журналистката а не в интервюираната (без да я защитавам, виждам я за първи път). Тези въпроси и се задават на тези отговаря

  3. 3 Профил на andiamo
    andiamo
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Не съм съгласен с предния коментар - въпросите са интересни и важни и са зададени без завранкулки - Проблема е в отговарящия -

    Искам да благодаря на Дневник - и на авторката - за тези няколко последни материала. Всички, които следим тези теми - първо тук ще прочетем, че са подадени 597 проекта по настоящата схема за малки и средни. Благодаря и за обзора на изпълнението на Конкурентоспособност - Някои от изводите са малко тъжни - но обективни. Обективно е предадено и това, че този път имаше опит за по-добра организация

    Кардиналния извод е, че няма мениджър на компания, който да е чул от колеги, че фондовете - най-вече като практика - са нещо хубаво...напротив, информацията от фирми работили по проекти обикновено е за това колко са големи трудностите.
    Така - броя на подадените предложения ще започен да се увеличава тогава, когато фирмаджиите започнат да си споделят колко бързо е минал проекта му -
    Това няма да стане в този програмен период - т.е. автенично положителни новини и по успешен процес ще имаме след 2014 г.


  4. 4 Профил на Джони Ди
    Джони Ди
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Преливане от пусто в празно, хранилка за чиновници и свои хора - това е и Агенцията, и програмата ....

  5. 5 Профил на dbbonev
    dbbonev
    Рейтинг: 450 Гневно

    Това проучване на чуждия опит, луда работа ей!
    Ще го проучват няколко години, пък ще решат, че то той не е чак пък толкоз добър, та ще вземат да се откажат.

    Като са тръгнали да проучват чуждия опит, да вземат да видят и какво всъщност представляват 'чуждите' агенции, носещи подони имена. Не забравяйте, че това е агенцията за която бившия директор заяви, че е 'забранил на служителите си да дават каквито и да било напътствия на клиентите', защото били толкова некадърни, че ги подвеждали непоправимо. Пълна трагикомедия......

    А между другото, най-накрая да видя другарката начело на 'Агенцията за малки и средни предприятия'. Само едно 'Българска' да и бяха лепнали отпред и щеше да е абсолютния оксиморон!

  6. 6 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Ненужна агенция в ненужна държава. Tая другарка защо съществува?

    Но има и нещо весело: " таймшитовете".

    Шит = shit, шийт = sheat.

  7. 7 Профил на damianrm
    damianrm
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Имам проект подаден точно по тази програма, чака одобрение. Ама взех да ставам силен песимист ... мнението ми е че не работят, а гледат да намерят грешна запетайка, че да го върнат, а пред това време заплатите им текат.

    Ако се направи една статистика, колко е бджета на тазуи агенция и колко пари са разплатили досега (не одобрили, разплатили) ще лъсне сигурно 10 кратна разлика ...

    А за сведение на незнаещите - тази програма е най-изгодната за БГ, защото се плащат 90 % от разходите ... т.е. - тези пари влизат в БГ от Еврпойски фондове. Да - ама не - с такива админстрация ...

  8. 8 Профил на ба'Йван
    ба'Йван
    Рейтинг: 561 Разстроено

    Ненужна агенция в ненужна държава. Tая другарка защо съществува?
    Защтото няма кой да им начупи с 'молотовките' комуниските тикви-Lemmy

    The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
  9. 9 Профил на ivo_s
    ivo_s
    Рейтинг: Неутрално

    Аз съм препатил от съвместна дейност с ИАНМСП.
    Банковата гаранция беше лесна и евтина в Булбанк.
    Проблем възникна при усвояване на парите: по договор трябва при успешно отчетен етап в срок от 7 дни да се преведе съответната сума ( но при възможност от Финансиращата институция!!!). При мен изтече и дори следващия етап от проекта и въпреки многобройните писма и разговори парите ги нямаше...А във втория етап обикновено се инвестира. Отложих всички инвестиции и зачаках.Най-неочаквано парите от 1 етап се появиха след приключване на 2 етап, но вече бях "замразил" дейността и 2 етап беше просрочен. Последва мълчалив отказ за удължаване на 2 етап и договора се развали. Сега ИАНМСП ме съди за лихви по своевременно върнатите пари.
    При подобни проблеми по програма Фар автоматично ти удължават срока на съответния етап, но заради недостатъчен управленски опит ИАНМСП провали една много добра идея, вкара в значителни разходи (около 100 х.лв) една малка фирма и отгоре на това я съди.
    Дано да съм бил полезен на някой верващ...

  10. 10 Профил на nekojsitam
    nekojsitam
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Имам защитен иновационен продукт и имам основания да участвам по програми за иновации От доста време наглеждам ситуацията за раздвижване и нищо Само приказки и нищо реално. Безплодни напъни.И като за капак: можело да се преразпределят програмите към други такива. Веселба. тея съвсем луднаха.

    И после няква фантазьорка ще разправя че не се кандидатствало щото нямало краен срок за кандидатстване и фирмите отлагали. Глупости, другарко. Никой не вярва на чиновническата ви държава и затова не кандидатства. Аз също. Успях да патентовам въпреки държавата, а не с нейна помощ. Като гледам май пак ще трябва да се оправям без нея. А ми се щеше да е друго, но явно съм объркал държавата....

  11. 11 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Има ли по тъпо същество от тая очиларка.
    Ми не!
    Толкова е тъпа горката че чак е вдлъбната и то толкова вдлъбната че като мине отнякъде чак изкривява пространството.
    То си и личи де - по телешкия поглед.
    А който това не му е достатъчно - да се регистрира за финансиране по конкурентноспособност.

    The biggest risk in life is not taking one.
  12. 12 Профил на walle
    walle
    Рейтинг: Неутрално

    Последно Бързашки или Близнашки? Освен това, ако аз мога да внеса 100% банкова гаранция за чий ми е да минавам през този ад, за да докопам европейски пари?

  13. 13 Профил на fatih
    fatih
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#3] от "andiamo":

    Dove? Не виждаш ,4е е мижи да те лажем.ГОВОРЯТ ЗА ЗАПЛАТИ ...Пфууу....

  14. 14 Профил на arrow
    arrow
    Рейтинг: Разстроено

    В материала нещо се казва, но липсва „общ поглед”.

    Защо смотаната журналистка не попита как Агенцията разбира от какво фирмите се нуждаят и какви промени те предлагат. Още нещо интересно - .какъв е бюджета на Агенцията, колко струва на данъкоплатеца?

    Програмата „Конкурентноспособност” е от четири години. По нея работят поне сто и петдесет чиновника, средна заплата 600 лв, т.е. 1 млн лв годишно само за заплати.
    Добавяме още топло, светло, телефон, транспорт, и т.н. и ще получим поне 2 млн лева годишно само за да може чиновникът да идва на работа и да си отива.

    Има още външни услуги, подръжка, почистване, компютри, бюра, коли, командировки, плащане на експерти, ДМС –та С една дума годишният бюджет на „Конкурентноспособност” е не по-малко от 4 млн. лева.
    За 4 години тези юнаци са стрували 16 млн лева на всички нас, а са раздали европейски пари 18 млн лева.

    Браво! И на Трайчо Трайков браво! Дал на Велкова две нейни заплати допълнително, т.е. 3000 лв Това според Велкова било правилно - тя не била държавен служител (????), а имала отговорности. А тези нейни 1,500 лв месечно за какво ли й се дават? За това което прави без да има отговорности? Да не е консултант?


  15. 15 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Някой може ли да отговори как се изпозват средствата от ОП"Техническа помощ".
    Докога чиновниците ще проучват чуждия опит?
    По колко им е заработката и разхода на време за и от консултации, обучение на бенефициентите, разработка на проекти на бенефициенти и т.н.
    Не трябваше ли средствата от ОП"Техническа помощ", както и от техническата помощ на всяка ОП да се насочат към разработване на качествени проекто- предложения за бенефициентите с цел максимално оползотворяване на средствата от Европейските структурни и кохесионен фонд, а не за постоянни хонорари на чиновниците.И те постоянно да откриват "топлата" вода и да я преливат в мелницата за допълнителни хонорари от обучение на бенефициентите. Погледнет в колко курсове на частни консултантски компании участват срещу хонорар чиновници в работно време на пълна хотелска издръжка от тези фирми за обучние по управление на проекти.Лесно е да се провери по интернет.Проверете и колко литература се издава на "сносна" цена от автори-чиновници работещи по управлението и мониторинга на ЕСКФ.И то тази литература е преработен и не съвсем материал, който е резултата от проекта финансиран със средства от ЕФ.

    apoloniy
  16. 16 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До 14 : Грешиш, заплатата е 600, 00 лв. но двойна има ПМС и втората се взема от "Техническа помощ"

    apoloniy
  17. 17 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 797 Неутрално

    А ОП"Конкурентноспосбност" заедно с ПРСР, колкото и да се пънат от МИЕТ, МЗ и ДФ " Земеделие" разплащателна агенция, или Фонд "Пожарникарска щерка28", са най забатачените програми.И затова постоянно се променят условията от управляващите органи.

    apoloniy
  18. 18 Профил на arrow
    arrow
    Рейтинг: Неутрално

    До 16:
    Не говоря въобще за вторите заплати! Нямам точни данни, но някъде прочетох, че цялата ИАПМСП са 200 човека и поне още 50 са по Еврофондовете в МИЕТ (да не ги забраяме!).

    Така че 4 млн лв годишно е силно занижена цифра. не ми се рови в Интернет.

    Принципът е важен! На Трайчо, Бойко (и останалите) жалката Агенция се нрави. Харесва им. Те решили да дадат на Велкова 3 бона, защото взела 10 - 15 боклука при себе си, защото друг гледал да се отърве от тях (по споразумение - ха, ха)

  19. 19 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До Arrow: Това ми беше идеята.Че разходите са много повече.И допълнителното също.Като в един хубав руски виц: 500 и нещо допълнително; А, добре е; 3000 и нищо допълнително; О, много е зле човека!

    apoloniy
  20. 20 Профил на Джони Ди
    Джони Ди
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Имаме си вече и цял вицепремиер-юнак по еврофондовете ... от няколко месеца. Досега трябваше да има и предложение към ЕС ялови програми като "КонкуретноНЕспособност", оная с рибарството ???! и др. подобни недомислия да бъдат прекратени.
    Средствата доколкото е възможно да бъдат насочени към смислени инфраструктурни проекти, създаване на модерна администарация и покрепа на работещата част от селското стопанство и туризма.
    Да ме прощават хората от "селските райони" но на село със 100 жители канализация за 1 млн. лева му е множко. В същото време новите градски райони тънат в мрак, кал и боклуци.
    Здравеопазването е в колапс и той може да се преодолее само чрез създаване на спешна медицинска помощ, която да компенсира липсата на нормална такава. Иначе скоро смъртността ще достигне около 100 на 1000 и на народа наистина ще му писне. Ето една интересна мисия за г-н Дончев. Кака-Мария Борисова едва ли знае на кой свят е и трябва някой да помогне.

  21. 21 Профил на izumena
    izumena
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#20] от "Джони Ди":

    Средствата от ЕС се отпускат по съответните направления. Не може да пренасочваме пари от селските райони към Транспорт. Това ти може и да не го знаеш, но започвам да се съмнявам дали тези, кщоито управляват парите го знаят...

  22. 22 Профил на Калоянчо
    Калоянчо
    Рейтинг: Неутрално

    Достоен наследник на Станимир Бързашки...

    Цели 60 проекта са разплатили заедно с предшественика й за 4 години в ЕС.

    Ако й плащаха на проект, щеше отдавна да е умряла от глад.

  23. 23 Профил на kalki
    kalki
    Рейтинг: 506 Весело

    Впечатли ме терминът "таймшит". Предполагам, произлиза от английски - time-shit ?

  24. 24 Профил на arrow
    arrow
    Рейтинг: Весело

    time-sheet - почасов график, почасово разпределение, но Велкова правилно казва time-shit, защото това и е в главата!

  25. 25 Профил на Джони Ди
    Джони Ди
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#21] от "izumena"
    Знам това онова за еврофондовете Включително и че не могат безразборно да се пренасочват пари "по желание на клиента". Имах пред вид да се води активна политика в рамките на възможното. Ако ние не си кажем от какво имаме нужда, в Брюксел едва ли някой ще се сети. Фактът, че има някаква ялова програма не оправдава неразумните адиминистративни разходи за поддържането й.

  26. 26 Профил на achilea
    achilea
    Рейтинг: 8 Гневно

    До номер 9 Ivo_s Искренно ти съчувствам и буквално побеснявам, когато прочета такова нещо. Аз успях да се оттърва, но разбирам ти какво преживяваш. Много хора са в твоето положение, а има и други, които теглиха заеми от лихварите, за да направят първоначалните инвестиции, а сега се чудят къде се намират и какво правят, и как да спасят ипотекираното си имущество? Ако имаш нужда от четници обади се. Вземам пушката и идвам! www.epohitv.com

    www.epohitv.com
  27. 27 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Чиновническото съсловие е едно възпроизвеждаща се непрекъсното система на преливане от пусто в празно.Бюрокрацията е неизтребима. В името на правилата никой не поема отговорност и в тоя смисъл непрекъснато се увеличават и усложняват предварителните условия. Това е рая и развъдника на хлебарките които изяждат произведеното -така наречените ЧИНОВНИЦИ.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  28. 28 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 8 Гневно

    Бизнесът започна да губи интерес към ЕП "Конкурентоспособност" поради това, че бившият шеф на Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия - Станимир Бързашки, който от колегите бе наречен Охлюв Баташки, от некомпетентност и от страх да не загуби поста си, моташе отчетите, за да не изплаща пари и да го похвали Симеон Дянков. От м. декември 2008 г. имаме утвърден 2 годишен проект, по който сме представили отчетите по 3 етапа, но до сега НЕ сме получили и стотинка. Веднъж дойдоха 7 човека от София на инспекция, на място във фирмата, друг път дойдоха 3 дами от Бургас да инспектират изпълнението на една от задачите и пак НИЩО!
    Целта на проекта ни е постигната и можем да построим веднага промишлена инсталация, за която проявяват интерес и която искат да закупят бизнесмени както от България, така и от съседна Турция, но нямаме право, преди да е финализиран проекта. През м. септември искаме среща с министър
    Томислав Дончев за да го запознаем с безобразията на подопечните му. Ако и той не даде ход на проекта, не ни остава нищо друго, освен да се жалваме в Брюксел и да направим за резил родната бюрокрация и вопиющия мързел на нашите писарушки. Резултатите от проекта ни вече са описани в две монографии на английски език - едната е на Ню Йоркската издателска къща Nova Science Publisher, а другата на германската Springer. По тези публикации към момента са получени над 80 цитирания от чуждестранни автори - и пак НИЩО! България е единствената страна в света, в която за некомпетентност и некадърност се дават големи заплати, вместо да се уволнява! Това е така, защото по министерствата и агенциите като среден ешелон са се наместили младите отрочета на старите комунисти, които от дедите си знаят, че цял живот могат да цуцат от дойната крава, наречена България. Арогантността на тези потомствени "аристократи" е вопиюща, понеже знаят, че системата работи за тях и ги толерира. Сред тях има такива мухльовци, че ако се обяви национален конкурс за мухльовци няма да могат и там да се класират, защото са окръглени мухльовци! Мила Родино, ти си земен рай, но си станала гнездо на мафиоти, бездушни чиновници и бюрократи, които не знаят как да оползотворят парите на европейците.

  29. 29 Профил на Джони Ди
    Джони Ди
    Рейтинг: 492 Весело

    Дедо Либене, тия дни четох в нета как Цветан Василев от Корпоративна банка си купил кариера за гипс и обновил производството с 5 или 9 млн. лв. (не си спомням точно) от програма конкуретноспособност. Явно той е по-добър бизнесмен от нас

  30. 30 Профил на policeofficer
    policeofficer
    Рейтинг: 8 Гневно

    Госпожо Велкова, познаваме се добре не е нужно да лъжете хората и тук. Напълнихте агнцията с ваши приятелчета и любовници, изгонихте непокорните. Мислите ли, че така се върши работа? А горкичкия Джурин защо не кажете нещо за това недоразумение? А защо дори Вие самата не познавате нормативните документи необходими за работа? Нали помните какво направихте преди няколко месеца? Ще си платите богато за всичко и внимавайте не бъдете нагла.

  31. 31 Профил на policeofficer
    policeofficer
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Отделно от това ми стана много интересно колко дейности извършват на месец хората , който доведохте? Та те нямат минимална представа от работата? В първия месец, който ощетихте хората, колко работа свършиха лакейте Ви? Защо лъжете не Ви ли е срам?

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото потребителят е нарушил ЗЗЛД като е изнесъл информация за трето лице.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото потребителят е нарушил ЗЗЛД като е изнесъл информация за трето лице.

  34. 34 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 797 Неутрално


    Обърнете внимание на тази покана и на лекторите.
    Попитайте ги какъв им е хонорара и в работно или извън работно време си изнасят презентациите.Кой им върши работата през това време?
    Националният институт по обществени поръчки има удоволствието да Ви покани на експертния работен семинар "ДОСТАВКИТЕ И УСЛУГИТЕ ДО 50 000 ЛВ. И СТРОИТЕЛСТВОТО ДО 200 000 ЛВ. КАТО СДЕЛКИ НА БЕНЕФИЕНТИТЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО ОПЕРАТИВНИ ПРОГРАМИ РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ, ОКОЛНА СРЕДА, АДМИНИСТРАТИВЕН КАПАЦИТЕТ, ТЕХНИЧЕСКА ПОМОЩ, ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ И ПО ПРОГРАМАТА ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ (ПРСР)", който ще се проведе межзу 29 Септември и 1 Октомври 2010 г. в спа хотел „АТА” Вършец.
    Новият обучителен модул на Националния институт по обществени поръчки е предназначен да отговори на актуалните ви въпроси, свързани със спецификата на сделките за доставки, услуги и строителство по чл. 2 от Наредбата за възлагане на малките обществени поръчки при разходването на безвъзмездната финансова помощ по проекти на оперативните програми и ПРСР.
    Участниците в семинара ще могат да се запознаят с добри практики и документи при провеждането на сделки за услуги, доставки и строителство по чл. 2, ал. 1 и чл. 2, ал. 2 от НВМОП, специфики на предварителния контрол и на контрола по процедурните наръчници на управляващите органи върху сделки на бенефициентите на безвъзмездна финансова помощ и др.
    Повече информация относно темите на предстоящият семинар и неговите лектори можете да получите от прикачената, към това писмо, програма.
    Относно условията за регистрация, такса участие и краен срок повече информация можете да намерите в прикаченият, към това писмо, регистрационен формуляр.
    Поздрави,
    Екипът на НИОП!

    apoloniy
  35. 35 Профил на policeofficer
    policeofficer
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#34] от "Apolon ot Tiana":Ама къде е прикачения файл? Бих желал да видя лекторите

  36. 36 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 797 Неутрално

    To: The police officer
    For your investigation
    We hope you will have evidence for & 282 and other of Bulgarian criminal act


    НАЦИОНАЛЕН ИНСТИТУТ ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
    в партньорство с общин а Вършец
    София, 1784, бул. „Йерусалим” № 15, ет. 3, офис 303
    тел./факс (02) 981 01 16 • (02) 02/8072111 • [email protected]www.ppni.bg
    ДОСТАВКИТЕ И УСЛУГИТЕ ДО 50 000 ЛВ. И СТРОИТЕЛСТВОТО ДО 200 000 ЛВ.
    КАТО СДЕЛКИ НА БЕНЕФИЕНТИТЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ
    ПО ОПЕРАТИВНИ ПРОГРАМИ РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ, ОКОЛНА СРЕДА,
    АДМИНИСТРАТИВЕН КАПАЦИТЕТ, ТЕХНИЧЕСКА ПОМОЩ, ЧОВЕШКИ
    РЕСУРСИ И ПО ПРОГРАМАТА ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ (ПРСР)
    СПА ХОТЕЛ АТА, ВЪРШЕЦ
    29 СЕПТЕМВРИ, СРЯДА
    11.00 Отпътуване на участниците за гр. Вършец с транспорт на организаторите от храм
    паметника „Свети Александър Невски” София
    12.30 – 13.30 Обяд в ресторанта на хотел „АТА”, ВЪРШЕЦ и настаняване на участниците
    13.30 - 14.00 Откриване на работния форум от кмета на община Вършец, изпълнителния директор
    на Националния институт по обществени поръчки
    Г – жа Боряна Бончева – Лечева и адв. Ева Радева НИОП
    14.00 – 15.30 Специфика на сделките за доставки, услуги и строителство по чл. 2 от Наредбата за
    възлагане на малките обществени поръчки при разходването на безвъзмездната
    финансова помощ по проекти на оперативните програми и ПРСР
    Кога при изпълнението на проекта ще е налице разделяне на поръчката с цел заобикаляне
    на закона при избора на процедурите по чл. 2 от НВМОП;
    Обществени поръчки ли са тези сделки;
    Защо те са обект на особени правила;
    Спецификата на нормативния ред и правилата за провеждане на тези сделки;
    „Без процедури” равнозначно ли е на „Без правила”;
    Защо правилата за провеждането им трябва да се регулират с правилника за организация и
    провеждане на обществените поръчки по чл. 8, ал. 7 от ЗОП;
    Необходимо ли е възложителите да си поставят по – тежки условия при провеждането на
    тези сделки в сравнение с изискванията на нормативната ни уредба;
    Отчетност или публичност и прозрачност като приоритети по тези сделки;
    Необходимо ли е и кога да се дават разяснения на участниците в сделките по чл. 2 от
    НВМОП;
    Възможна ли е промяна на договорите, в случаите, когато се включват такива;
    Упражнява ли се контрол по законосъобразност и целесъобразност при провеждането на
    тези сделки и от кои институции;
    Оценка по административно съответствие, допустимост и техническа оценка;
    Относно методиката за оценка при икономически най – изгодна оферта;
    Основни белези на доставките и услугите до 15 000 и на строителството до 45 000 в
    сравнение със случаите, когато трябва да се събират по 3 оферти.
    Адв. Ева Радева, изпълнителен директор и член на УС на Националния институт по
    обществени поръчки (НИОП)
    НАЦИОНАЛЕН ИНСТИТУТ ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
    в партньорство с общин а Вършец
    София, 1784, бул. „Йерусалим” № 15, ет. 3, офис 303
    тел./факс (02) 981 01 16 • (02) 02/8072111 • [email protected]www.ppni.bg
    15.30 – 15.50 Кафе пауза
    15.50 – 17.30 Нормативна регулаторна рамка на сделките по чл. 2 от НВМОП
    Относно необходимостта от подготовката на документи и видовете документи при
    осъществяване на доставките, услугите и строителството по чл. 2 от НВМОП;
    Съдържание и нормативен характер на заповедта по чл. 2а от НВМОП;
    Възможно ли е събирането, разглеждането и оценката на офертите да се извършва от
    външни експерти в случаите по чл. 2 от НВМОП;
    Съдържание на офертата;
    Способи за събиране на офертите;
    Коментар, относно срока за получаване на офертите;
    Препоръки, относно изписването в протокола на резултатите от разглеждането и оценката
    на офертите;
    Представяне на конкретни примери за добри европейски практики.
    Адв. Надежда Йорданова, заместник – изпълнителен директор на НИОП
    19.30 Вечеря в ресторанта на хотел „АТА” Вършец
    30 СЕПЕМВРИ, ЧЕТВЪРТЪК
    9.00 - 10.30 Добри практики и документи при провеждането на сделки за услуги по чл. 2, ал. 1 –
    от 15000 до 50 000 без ДДС и чл. 2, ал. 2 от НВМОП до 15 000 без ДДС
    Г – н Цветан Стоевски, главен директор, главна дирекция “Конкурентноспособност и
    иновации” в Агенцията за малки и средни предприятия - междинно звено на Оперативна
    програма „Конкурентоспособност"
    10.30 – 10.50 Кафе пауза
    10.50 – 12.30 Провеждане на симулационно решаване на казуси по сделки за услуги по чл. 2, ал. 1 –
    от 15000 до 50 000 без ДДС и чл. 2, ал. 2 от НВМОП до 15 000 без ДДС
    12.30 – 13.30 Обяд в ресторанта на хотел АТА
    13.30 – 14.30 Добри практики и документи при провеждането на сделки за доставки по чл. 2, ал. 1 –
    от 15000 до 50 000 без ДДС и чл. 2, ал. 2 от НВМОП до 15 000 без ДДС
    г – н Борислав Попов, началник отдел „Обществени поръчки”, Министерство на
    околната среда и водите
    14.30 – 14.50 Кафе пауза
    14.50 – 16.00 Добри практики и документи при провеждането на сделки за строителство по
    чл. 2, ал. 1 – от 45000 до 200 000 без ДДС и чл. 2, ал. 2 от НВМОП до 45000 без ДДС
    Димитър Маргаритов, директор Дирекция „Обществени поръчки”, Министерство на
    регионалното развитие и благоустройството
    НАЦИОНАЛЕН ИНСТИТУТ ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
    в партньорство с общин а Вършец
    София, 1784, бул. „Йерусалим” № 15, ет. 3, офис 303
    тел./факс (02) 981 01 16 • (02) 02/8072111 • [email protected]www.ppni.bg
    16.00 – 16.20 Кафе пауза
    16.20 – 17.30 Провеждане на симулационно решаване на казуси по сделки за строителство по
    чл. 2, ал. 1 – от 45000 до 200 000 без ДДС и чл. 2, ал. 2 от НВМОП до 45000 без ДДС
    19.00 Вечеря в ресторанта на хотел „АТА”, Вършец
    1 ОКТОМВРИ, ПЕТЪК
    09.00 – 10.20 Представяне на казуси от контрола на Агенцията за държавна финансова инспекция
    върху сделките на бенефициентите на безвъзмездна финансова помощ
    Антоанета Първанова, Държавен финансов инспектор, АДФИ
    10.20 – 10.40 Кафе пауза
    10.40 – 11.40 Специфики на предварителния контрол и на контрола по процедурните наръчници
    на управляващите органи върху сделки на бенефициентите на безвъзмездна
    финансова помощ
    Христина Грозева, директор Дирекция „Обществени поръчки”, Министерство на
    земеделието и храните
    11.40 – 12.30 Най – често допускани грешки на възложителите при провеждането на сделките по
    чл. 2 от НВМОП и възможностите за тяхната превенция чрез планиране на
    възлагането.
    Д – р на науките, Диана Ковачева, Изпълнителен директор на „Прозрачност без
    граници”, България
    12.30 – 13.30 Обяд и Закриване на семинара.
    СПА ХОТЕЛ АТА, ВЪРШЕЦ - http://ata-spa.bg

    apoloniy
  37. 37 Профил на policeofficer
    policeofficer
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#36] от "Apolon ot Tiana":Не съм сигурен , че затова лекторите получават хонорар. Не мога да твърдя подобно нещп

  38. 38 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До 37 Вж.http://www.ppni.bg/

    apoloniy




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK