С 1.4 милиона лева правителството ще убеждава, че еврофондовете се усвояват по правилата

С 1.4 милиона лева правителството ще убеждава, че еврофондовете се усвояват по правилата

© Надежда Чипева



Информационна кампания за 1.4 млн. лв. ще популяризира еврофондовете и ще изчисти лошия имидж на България при усвояването им. Тя се финансира чрез една от оперативните програми - "Техническа помощ". Проектът, който се изпълнява от Министерския съвет, беше представен вчера от министъра по еврофондовете Томислав Дончев.


Изпълнението на кампанията е възложено на консорциума "Прозрачност за еврофондовете". В него влизат  агенцията "Актив груп" на Моника Йосифова, агенция "Икономика", дъщерна на Центъра за икономическо развитие, чийто председател е Георги Прохаски, и "ПроМедия продакшън" на медийния консултант Петко Георгиев. Агенцията на Йосифова беше сред фирмите, които печелеха обществени поръчки за комуникационни кампании при предишното правителство. Тя работеше и за предизборната кампания на НДСВ.


Срещу 1.4 млн. лв. избраният консорциум трябва да изпълни кампанията, която включва публикации в медиите, информационни срещи в страната, на които министър Дончев ще разяснява ползите от еврофондовете, и накрая да направи социологическо проучване за нагласите към схемите. Ще се организират и посещения на журналисти от големи европейски медии, базирани в Брюксел. Към проекта са привлечени чужди експерти със силни позиции в Брюксел. Единият е Лейла Мустаноя, основател на "Прозрачност без граници" – Финландия, а другият е Хорхе Нунес – консултант към Европейския център за изследване на политиките в Брюксел. Целта е след цялата кампания и в България, и в Брюксел да остане впечатление, че усвояването на евросредствата става прозрачно и по ясни правила, а порочните практики и измамите с еврофондовете вече са минало.




"Националната информационна кампания цели да върне доверието на българските граждани в работата на институциите и да ги стимулира отново да обърнат поглед към еврофондовете за реализиране на идеите си", каза министър Дончев. Той даде старт на кампанията в завода на "Хюндай Хеви индъстриз – България" като илюстрация на "успешната история". Компанията е един от бенефициентите по оперативната програма "Конкурентоспособност".


"Изградената от нас система за управление и контрол на еврофондовете гарантира законосъобразното и ефективното им използване. Сега трябва да преодолеем лошия имидж, натрупан през годините. Стартиращата днес кампания цели връщане на доверието в българските държавни институции. Искаме да покажем, че работим ефективно и напълно прозрачно", каза още министърът.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Част от бетонената стена между Св. Влас и Равда са 3-4 кули, на които стои по един билборд "Обектът е финансиран по програмата на ЕС за селски туризъм в земеделски райони"

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  2. 2 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Според мен това е гаф. Вместо това, можеха да си наемат технически експерти, които да съдействат при осъществяването на проектите.

  3. 3 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 800 Гневно


    Колко грешни пари се харчат, само!
    Ако средствата от ОП"Техническа помощ" се разходваха за подготовка на качествени проекти от експерти, а не за нуждите на администрацията и за "парата в свирката" оползотворяването на средствата от европейските структурни и кохезионния фонд щеше да е 50 % към средата на програмния период, а не едва 2-3% или 8% с врътката по Джереми!

    apoloniy




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK