Покана за проекти в подкрепа на електронното управление

Обявена е покана за проектни предложения с цел "Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление" по оперативна програма "Административен капацитет".


Цел


Програмата цели да подобри обслужването на гражданите и бизнеса от страна на приходните администрации, както и да усъвършенства информационните системи в администрациите.




Допустими кандидати


Поканата е насочена към министерствата, държавните агенции, държавните комисии, изпълнителните агенции и други структури на централните администрации.


Допустими дейности


Примерни допустими дейности по настоящата процедура:


- разработване на методологии, инструкции за работа и наръчници
- разработване и внедряване на системи за управление на времето и разходите
- провеждане на проучвания, оценки и анализи
- усъвършенстване на съществуващи и внедряване на нови електронни административни услуги и публични регистри
- разработване и внедряване на нови модули към съществуващите информационни системи
- надграждане на Системата за управление на приходите и на Интегрираната митническа информационна система БИМИС
- усъвършенстване на бази данни
- реинженеринг на конкретни процеси в приходните администрации
- хармонизиране, опростяване и интеграция на конкретни процедури
- създаване на условия за достъп на хората с увреждания до административни услуги
- внедряване на системи за управление на качеството
- дейности за управление на информационната сигурност
- провеждане на съпътстващи обучения
- дейности за информация и публичност.


Бюджет : 10 000 000 лева.


Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ: 100 000 лева.


По настоящата процедура не се изисква съфинансиране на проекта от страна на кандидата.


Краен срок: 4 април 2011 г.


Допълнителна информация


Пълния текст на поканата и насоки за кандидатстване можете да намерите тук.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Изстрел в тъмното. Най-много да се удари коравото.

    Няма цялостна концепция за това, как да се направят удобни и ползваеми услуги за бизнеса и гражданите, достъпни през Интернет.

    Това, което съм чел по въпроса, публикувано от предишните експерти, е много общо и скалъпено като дипломна работа.

    Трябва да се седне на една кръгла маса, на която да участват:

    - представители на малкия и среден бизнес, защото те най-много се нуждаят от такива услуги;

    - на държавните институции;

    - задължително хора-експерти от Интернет-бизнеса, не разни мастити чичковци от фирми натрупали парите си чрез държавни поръчки

    Те трябва да решат, какъв да бъде фреймуърка (общата архитектура) на услугите, които ще се правят по Интернет.

    Ето някои общи въпроси:

    - в какви групи ще се разделят услугите според достъпа до тях: анонимен, оторизиран (с УЕП), платен ....
    - ще се поддържа ли web api към услугите (достъп не от хора, а от друг софтуер). Мисля, че това е много важно, за интеграцията на услугите към всякакъв вид счетоводни програми и т.н.
    - какви формати на данните ще се използват за услугите? Много е важно да се разделят представянето на данните от самите данни. Също така трябва да се използват само отворени, публично-достъпни формати.

    След като се уточни общата рамка на услугите, тогава трябва да се правят конкретни проекти, иначе парите ще отидат за семинари в спа-хотели.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK