Ограничения за реклами, 30% европейско съдържание: какви правила прие европарламентът за аудио-визуалния сектор

Ограничения за реклами, 30% европейско съдържание: какви правила прие европарламентът за аудио-визуалния сектор

© Reuters



Европейският парламент гласува актуализирането на правилата за аудио-визуални медийни услуги, по-добра защита на децата и 30% квота от европейски произведения в каталозите на доставчиците на услуги за видео по заявка, предаде пресслужбата на институцията.


След последното гласуване по споразумението ревизираното законодателство ще се прилага за ефирните оператори, но също за доставчиците на услуги на видео по заявка и платформи за споделяне на видеоклипове като "Нетфликс", "Ютюб" или "Фейсбук", както и за излъчване на живо в платформи за споделяне на видеоклипове.


Новите правила трябва да гарантират:


По-голяма защита за деца от вредно съдържание




Доставчиците на аудио-визуални услуги трябва да разработят подходящи мерки за справянето със съдържание, което подтиква към насилие, омраза и тероризъм, а неоправданото насилие и порнографията ще бъде предмет на най-строги мерки. Платформите за споделяне на видеоклипове ще трябва да реагират бързо, щом съдържание е докладвано или посочено като вредно от потребителите.


Законодателството не включва филтриране на съдържание преди качването му, което би ограничило свободата на комуникациите, но по искане нa парламента платформите трябва да задействат прозрачен, лесен за използване и ефективен механизъм, който да позволява на потребителите да докладват или предупреждават за вредно съдържание.


Новата директива включва строги правила за рекламирането и пласирането на продукти в детски предавания, както и достъпното съдържание в платформи за видео по заявка. Преговарящите от страна на европарламента осигуриха механизъм за защита на личните данни на децата и наложиха мерки, които да гарантират, че данните, събрани от доставчиците на аудио-визуални услуги, не се обработват с търговска цел, нито за профилиране или за поведенческа реклама.


Преразгледани ограничения на рекламата


Според новите правила за рекламиране дневният дял от реклами не може да нахвърля 20% от предаванията в периода между 6.00 и 18.00 часа, като излъчващите оператори разполагат с по-голяма гъвкавост за решаване кога да пускат реклами. Най-гледано време се определя за периода между 18.00 и 0.00 часа, по време на който зрителите не могат да бъдат изложени на повече от 20% реклами.


Трийсет процента дял за европейски произведения


За да се подкрепи културното разнообразие в европейския аудио-визуален сектор, евродепутатите гарантират най-малко 30% дял за европейски произведения в каталозите на доставчиците.


Платформите за видео по заявка също трябва да допринесат за развитието на европейските аудио-визуални произведения, включително чрез преки инвестиции в съдържание и вноски в национални фондове. Финансовото участие се основава само на приходите от услуги по заявка, реализирани в целевите държави членки (държави членки, в които е установен доставчикът, или в целевите държави членки).


Законодателството също включва мерки, свързани с достъпа, целостта на сигнала на доставчиците на услуги, укрепването на регулаторните органи и насърчаването на медийни компетенции.


Сделката трябва да бъде официално одобрена от Съвета на ЕС, преди измененията да влязат в сила. Държавите членки ще имат 21 месеца преди влизането на директивата в сила, за да транспонират новите правила в националното законодателство.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Рейтинг: 704 Неутрално

    И петък - руска програма

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  2. 2 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3043 Неутрално

    И петък - руска програма
    —цитат от коментар 1 на О, ко ма напрай!


    Петък заседанията на Европарламента пряко и програми директно спонсорирани от Еврокомисията :)

  3. 3 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    Дано спре рекламата на газирани напитки, кроасани и какаови кремове върху деца. Детските канали им промиват мозъците от малки.
    Никелаъдиън пък постоянно пускат клипове за това коя храна е полезна.
    Това е първото полезно нещо, което е произвел този европейски парламент. Поне от както му обръщам внимание!

    Любовта ще спаси света!!!
  4. 4 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    Е, сега се отпуши кинематографията. Дано тази регулация важи и за порнхъб и другите подобни порно стрийминг платформи, щото рязко ми се дощя да гледам видео с близки родственици от женски пол на тия етатистки еврочиновничета. Стигнали са дъното и не спират да копаят надолу.
    Май му е време на Картаген да изгори.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  5. 5 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2061 Весело

    "Доставчиците на аудио-визуални услуги трябва да разработят подходящи мерки за справянето със съдържание, което подтиква към насилие, омраза и тероризъм, а неоправданото насилие и порнографията ще бъде предмет на най-строги мерки."

    Това е за българския министър на вътрешните работи - според който регулирането на порнографията по телевизията е нарушаване на свободата на словото...

  6. 6 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    И петък - руска програма
    —цитат от коментар 1 на О, ко ма напрай!


    За щастие, "30% квота от европейски произведения" е само за "каталозите на доставчиците на услуги за видео по заявка". Не заявявате - и не гледате. Вярно, че тези доставчици (като Нетфликс или Спотифай) ще трябва да инвестират в европейски филми и музика, но те и сега го правят до известна степен. Пък и за българските продуценти е възможност да се конкурират на пазарен принцип с европейските си колеги, вместо да искат помощи от българската държава.

  7. 7 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 309 Гневно

    А кога ще накарат каналите с национално покритие да слагат субтитри под филмите вместо да ги дублират?
    Дори да има субтитри и на филмите на роден език.
    Все пак има и глухонеми.

  8. 8 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Айде сега някой да каже, че кривите краставици били мит.
    Тези регулации целят само едно нещо - да съсредоточат още повече власт в ръцете на европейските чиновници. Те ще са тези, които ще ти казват какво кога да гледаш.

  9. 9 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 626 Неутрално

    [quote#6:"plamen_b"][/quote]

    То може и да го закупят това съдържание. Досега от Нетфликс не са създавали бг съдържание. Ще е интересно ако създадат бг съдържание.

  10. 10 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Айде сега някой да каже, че кривите краставици били мит. Тези регулации целят само едно нещо - да съсредоточат още повече власт в ръцете на европейските чиновници. Те ще са тези, които ще ти казват какво кога да гледаш.
    —цитат от коментар 8 на kazushi


    Нищо подобно!
    Регулацията ти дава право на избор: да се предлага 30% европейско съдържание, гледаш само ако искаш. Пък ти лично можеш да продължаваш да "гълташ" 100% американски помии.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK