Меркел подкрепи създаването на европейска армия

Меркел подкрепи създаването на европейска армия

© Reuters



Германският канцлер Ангела Меркел подкрепи по принцип идеята за създаване на европейска армия с уточнението, че това не е нещо, насочено срещу НАТО, а гаранция, че повече няма да има войни между европейци.


Това стана в нейно слово в Европейския парламент в началото на дебат за бъдещето на Европа. От трибуната тя говори повече за принципи и ценности, отколкото за конкретни политики, механизми и действия. В края му тя бе изпратена от пълната пленарна зала в Страсбург със ставане на крака и продължили близо 2 минути аплодисменти, но също така и с дюдюкане и освиркване от критици на Меркел.


По този начин тя изясни позицията си в подкрепа на интегриране на страните от ЕС и на отбранително ниво. Меркел умишлено употреби фразата "реална европейска армия", за да е ясно, че това е отговор на идеята на френския президент Еманюел Макрон от миналата седмица, която раздразни президента на САЩ Доналд Тръмп.




"Трябва да работим за визия един ден да бъде създадена реална европейска армия", каза канцлерът. По-късно в речта си тя припомни как провалът на общите действия е довел до Първата световна война, приключила преди 100 години.


В речта си тя говори още за нуждата от иновации и развиване дигитална икономика на бъдещето в ЕС, но темата за борбата с климатичните промени почти отсъстваше. Меркел за пореден път се обяви против въвеждането на единен за съюза данък върху дейността на територията му на компании, базирани извън него, под което най-вече се имат предвид американските гиганти от Силициевата долина. "Смятаме, че най-добре би било да се намери международно решение в международен контекст, но ако това не проработи, не можем вечно да изчакваме и ще трябва да действаме на европейско равнище, за което настоява и Германия."


Меркел подкрепи създаването на европейска армия

© Reuters


Меркел включи като трета тема въпроса за миграцията. Във времената на кризата на еврото трябваше да преодолеем много проблеми и се справихме, но за миграцията Европа не е толкова обединена, а освен това трябва да намерим общ език и със съседите ни, най-вече на Африка, заяви тя.


"Всички сме единодушни, че е нужна обща европейска гранична охрана. Да, създадохме шенгенското пространство, но днес ни трябва и регистър кой влиза и излиза от нашата територия. Който иска да запази националната си самостоятелност и не иска да отстъпи правомощия на "Фронтекс", ще трябва да разбере - няма как да се справим, без да бъде отстъпена част от националните правомощия. Никоя държава, колкото и да е голяма, не може да се справи сама."


Меркел допълни, че е нужна и единна схема за предоставяне на убежище, трябва да се изгради общо поле за действие по деликатни въпроси като право на защита, в което отделните държави искат да следват собствени тълкувания.


Накрая канцлерът обясни и виждането си докъде би трябвало да се простират правомощията на евроинституциите. "Европа не трябва да се намесва навсякъде. Не всеки проблем в Европа е проблем на Европа. Солидарността не е еднопосочна улица и трябва да действа само там, където е необходимо. Но Европа е най-добрият начин да действаме заедно, това е бъдещето ни. Национализмът и егоизмът никога повече не трябва да имат шанс в Европа! Шанс трябва да имат толерантността, солидарността и отговорността. Струва си да полагаме усилия за тях."

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Източногерманската комсомолка е политически труп. Само дето още мърда.

    Иска да подкопае НАТО с паралелна структура в ЕС.

    А вече никого не учудва наглостта й. Покани милиони ислямски мигранти, а после иска всички в Европа да плащат за нейните грешки. И обвинява другите европейски страни в липса на "солидарност"

    Само Виктор Орбан знае какво да направи в ЕВропа.

  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    Железният канцлер Ото беше казал, че под Германия разбира Европа.
    И че под Европа разбира Германия.

  3. 3 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Хубаво говори Меркел, обаче ако има общоевропейска армия, може да няма нужда от НАТО, защото най-могъщата във военно отношение държава в НАТО - САЩ може да разпали трета световна война, заради политиката запълва хегемония в целия свят.

  4. 4 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Съгласен съм с канцлер Меркел.

  5. 5 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    "Всички сме единодушни, че е нужна обща европейска гранична охрана."

    Нямам нищо против по границата с Турция да патрулират германски и австрийски граничари.

  6. 6 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Интересно изказване. Може би има значение момента в който го прави. Доста хора в Европа в момента са доста раздразнени от нарочно обидните изказвания на тръмп днес.
    Иначе продължавам да си мисля че сме все още далече от европейски въоръжени сили и това е по скоро политически ход.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  7. 7 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    Едно е да искаш. Друго е да можеш. Трето и четвърто е да го направиш. :)

    Вие една кирлива граница не може да охранявате. Една кирлива депортация на нелегални не може да организирате. Нелегалните ви бият полицаите. Искате армия да правите. Тая армия какво ще прави? Ще дундурка мигрантите, че разбираш ли каналджиите искали пари за тая работа.

  8. 8 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4260 Неутрално

    Това е правилният път за ЕС!

  9. 9 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Щом Германия и Франция са за Европейска Армия, такава ЩЕ ИМА, ВЪПРЕКИ НЕЖЕЛАНИЕТО НА НЯКОИ враждебни на ЕС страни.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4260 Любопитно

    До коментар [#3] от "Voiko":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Спокойно,защото онзи идиот Тръмп няма да е вечно на власт и след като сдаде поста си в САЩ нещата ще се нормализират и тогава пак Европа и Америка ще са общи партньори!

  11. 11 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    "Всички сме единодушни, че е нужна обща европейска гранична охрана."Нямам нищо против по границата с Турция да патрулират германски и австрийски граничари.
    —цитат от коментар 5 на palav_nik


    Трафикантите не харесват това.

  12. 12 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    До коментар [#3] от "Voiko":++++++++++++++++++++++++++++++++++Спокойно,защото онзи идиот Тръмп няма да е вечно на власт и след като сдаде поста си в САЩ нещата ще се нормализират и тогава пак Европа и Америка ще са общи партньори!
    —цитат от коментар 10 на bat_plamen


    Те в момента пак са партньори. Само дето повечето страни в НАТО не харчат 2% от БВП за отбрана както е в договорите на НАТО. Тръмп им го напомня. Ама те са правят на оглушели и си мрънкат за Европейска армия. То хубаво. Ама тая армия с кво ще я правите като не искате да харчите 2% за отбрана.

    Или може би армията ще е като цялата работа на ЕС бюрократите - на хартия. :)

  13. 13 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    Ако в Германия се провеждаха избори по методите на Путин и Орбан, Меркел щеше да бъде пожизнен канцлер.

  14. 14 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    ако има общоевропейска армия, може да няма нужда от НАТО,
    До коментар [#3] от "Voiko":

    Moже да се намери решение. Общоевропейската армия може да е звено на НАТО например.
    Все пак първото недоволство от статуквото дойде от Тръм, а не от европейците. Първи Тръмп каза, че не е доволен от парите, които ЕС плаща. Сега и европейските лидери ще излязът с предложения. Ще се споразумеят накрая.

  15. 15 Профил на Goldmantelziesel
    Goldmantelziesel
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Напълно подкрепям. Европа е силна, когато е обединена. Обща европейска армия би била един от стълбовете на съюза. И нещо неприятно за тези, които искат да я раздробят - джуджи, Тръмп, Льо Пен и т.н.

  16. 16 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    "Трябва да работим за визия един ден да бъде създадена реална европейска армия"

    Путин не харесва това. Тръмп както обикновенно е на същото мнение.

  17. 17 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 163 Неутрално

    Общата европейска армия трябва да включва всички страни ор Европейския съюз, членки на НАТО. Тези европейски страни от НАТО, които не са членове на ЕС ( Обединено кралство, Турция, Норвегия, Исландия. Албания, Черна гора и т.н.) ще си останат индивидуални членове на НАТО. Заедно с Канада.
    Така НАТО ще се сътои от САЩ, ЕС, и останалите индивидуални членове на алианса. Създаване на обща Европейска армия в рамките на ЕС ще позволи де факто членове на ЕС, които не са членове на НАТО ( като Швеция, Финландия, Австрия, Ирландия), да се включат постепенно в северно-атлантическия алианс.

  18. 18 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Глупости !!!
    А пари от къде след като не се плащат нито задълженията към NATO ?!!
    Технологично Европа е поне 20 години назад и всички кадърни мозъци учат и остават в САЩ !
    И най-важното................САЩ никога няма да допуснат създаването на сериозна евроармия.Европа и конкретно Германия диша точно толко колкото САЩ позволяват и това ще продължи и този век..............каквато и да е цената !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  19. 19 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#12] от "realguru":

    Тръмп като бизнесмен знае, че като искаш нещо (пари) трябва да предложиш нещо. Ние му отговорихме, че сами ще се охраняваме. Да видим какво ще предложи Тръмп като компромис.

  20. 20 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    До коментар [#3] от "Voiko":

    АНДЖАК! ДОБРЕ РАЗКАЗАНО...

  21. 21 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Понеже виждам, че някои от коментиралите дотук не мислят с главите си - напомням че Путин всъщност подкрепя идеята за армия на ЕС!! Правете си изводите: https://dnes.dir.bg/svyat/putin-zastana-zad-makron-za-evropeyskata-armiya

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    До коментар [#12] от "realguru":Тръмп като бизнесмен знае, че като искаш нещо (пари) трябва да предложиш нещо. Ние му отговорихме, че сами ще се охраняваме. Да видим какво ще предложи Тръмп като компромис.
    —цитат от коментар 19 на half truth


    Той иска изпълнение на договорите. Има лека разлика, нали? Не е казал "Дайте пари да ви охраняваме".

    Проблемът е, че на Европа не и стиска да каже "разваляме договора на НАТО", ще си правим наша армия. Хем иска САЩ да са наблизо, хем да си имат собствена армия, дето не е ясно какво ще прави?

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    Понеже виждам, че някои от коментиралите дотук не мислят с главите си - напомням че Путин всъщност подкрепя идеята за армия на ЕС!! Правете си изводите: https://dnes.dir.bg/svyat/putin-zastana-zad-makron-za-evropeyskata-armiya
    —цитат от коментар 21 на 12345


    Ми естествено, на него му е ясно, че тя ще е абсолютен джоук като тея дето уж щяха да охраняват границата - Фронтекс. :)

    Путин го е страх единствено от американската, турската и евентуално великобританската армия. Останалите са слаба работа. Една Полша може да направи нещо по-сериозно.

  24. 24 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Весело

    Интересно че, Путин се изказа в подкрепа на идеята за европейска армия.

  25. 25 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    Германия няма проблем да създаде своя собствена ултрамодерна армия. Въоръжена до зъби с най-модерните и унищожителни оръжия на света. Това е ясно. Просто не дърпайте котката за опашката.

  26. 26 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Не ми е попаднала информация как се приема идеята за европейска армия в източна Европа? Сигурен съм че Полша и Румъния ще се обявят веднага против.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  27. 27 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#22] от "realguru":

    Вие имате ли доверие на Тръмп, че ще ни пази по-добре ако плащаме повече? Аз не.

    Като иска повече пари за нато, Тръмп трябва да предложи и повече равноправие между европейци и американци в нато.

  28. 28 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Глупости !!!А пари от къде след като не се плащат нито задълженията към NATO ?!!
    —цитат от коментар 18 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Става въпрос за същите пари - разликата между това което отделните страни дават сега за своята отбрана и 2% (или повече) от своят БВП които вече са обещали в рамите на НАТО да отделят към 2024 г. Никой не е казал, че тези пари не могат да се използват за една европейска армия и трябва задължително да се дават само за националните армии на страните-членки.

  29. 29 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Германия няма проблем да създаде своя собствена ултрамодерна армия. Въоръжена до зъби с най-модерните и унищожителни оръжия на света. Това е ясно.
    —цитат от коментар 25 на palav_nik


    Има четири неща, които сдържат Германия:

    1) Паметта за военните престъпления, които Германия е извършила (последно, през Втората световна война). Чуството за национална вина е дълбоко залегнало в съзнанието на повечето немци. Ако обаче армията е европейска, а не германска, изграждането и става много по-приемливо
    2) Една армия, която наистина трява да е конкурентна на най-силните в света, трябва да няма ограничения с какви видове оръжие може да разполага. Германия не би могла да притежава някои видове оръжие (например, ядрено) без да наруши един куп споразумения в които участва. Франция, обаче, е ядрена държава, и няма договорни пречки чрез нея една европейска армия може да разполага с ядрено оръжие.
    3) Макар да има някои технологични възможности, ЕС все още далеч изостава от САЩ, а дори и от Русия (и може би Китай) по потенциал на своята военна промишленост. Това обаче е решимо с повече пари, политическа воля и време. Консорциумът Еърбъс (който вече предлага не само пътнически, но и военни самолети и хеликоптери) е добър пример.
    4) Парите също са важен фактор. Но след като държавите-членки на НАТО вече са поели ангажимент да увеличат разходите си за отбрана значително до 2024 г., това увеличение може да се използва за създаване на европейска армия, която да е една от съюзническите армии в рамките на НАТО.

  30. 30 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    Путин подкрепи инициативата за европейска армия. За Русия няма как да се наредят по-добре нещата. Разтурено НАТО и мижава европейска армия, и Европа насаме с Русия.

  31. 31 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Като стана въпрос за пари наскоро имаше новини че техния военен бюджет (на Германия) обмисля увеличение на парите. Осигурили са финансиране за пълна замяна на всички Еврофайтъри от tranche 1. Обсъждат се и други неща като решаване на срамния проблем за зимните униформи на армията.
    Въпреки всичко това Германия все още се въздържа да "развърже кесията".

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  32. 32 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Путин подкрепи инициативата за европейска армия. За Русия няма как да се наредят по-добре нещата. Разтурено НАТО и мижава европейска армия, и Европа насаме с Русия.
    —цитат от коментар 30 на gozambo


    Путин не е подкрепил инициативата за европейска армия. Преди няколко месеца той само предложи (разбира се, "на шега") да предостави защита на европейците. Един вид, да ни стане покровител.

  33. 33 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 259 Неутрално

    "Всички сме единодушни, че е нужна обща европейска гранична охрана."Нямам нищо против по границата с Турция да патрулират германски и австрийски граничари.
    —цитат от коментар 5 на palav_nik


    И митничари, ако може!

  34. 34 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1587 Любопитно

    До коментар [#5] от "palav_nik":

    от новите Германци ли

  35. 35 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    "Всички сме единодушни, че е нужна обща европейска гранична охрана."Нямам нищо против по границата с Турция да патрулират германски и австрийски граничари.
    —цитат от коментар 5 на palav_nik


    То и сега си патрулират.
    Валери Симеонов е много доволен - хотелите му са пълни.

  36. 36 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1587 Любопитно

    Бъдежо време и да искат им трябват поне 5-10 години защото Германия няма производство на възлови сегменти за една армия, не че не може да ги направи но трябва време
    От друга страна на Хитлер му стигнаха 5 години така че прага е 5 години

    НАТО увяхна в Германия с твърдението че не можели да подкрепят Прибалтика защото нямало пътища и трябвало да строят нови, че Вермахта по какви пътища се движи за да стигне до Ленинград за 3 месеца

  37. 37 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3946 Весело

    До коментар [#18] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Не включвай студения душ, макар че САЩ са 70% от ресурсите на НАТО. Не казвай че днес най-вероятно Еврпа ще трябва да въведе наемна армия, имайки предвид слабия интерес на младите хора да изберат армията като професионален път в резултат на години обучение че сме за политкоректна интеграция. Не им напомняй че при всяка световна война трябва да дойде Чичо Сам за да измъкне Европейските страни от създадения от самите тях катастрофален клъстърф@к. Нека си повикаме на воля, а като дойде време да се плаща сметката да се крием :-)

  38. 38 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Германия няма проблем да създаде своя собствена ултрамодерна армия. Въоръжена до зъби с най-модерните и унищожителни оръжия на света. Това е ясно. Просто не дърпайте котката за опашката.
    —цитат от коментар 25 на palav_nik


    Германия и сега има голям проблем с армията си:
    https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/02/28/3137375_germanskata_armiia_moje_da_razchita_na_polovinata_si/

  39. 39 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Твърдо ЗА Европейка армия, единна прокуратура ( които произтича от общите регулации ) НАТО е отживяла история .. Или Европа излиза като общ субект (съюз на държави) с общи правила ..или няма Европейски съюз.

  40. 40 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1587 Весело

    никой до момента не е стигнал Вермахта в скороста да строят мостове
    даже и да ги построят каква е гаранцията че при конфликт ще оцелеят

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9137 Неутрално

    Бойко подкрепи ли или той си живее още във Варшавския договор.

  42. 42 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    Десетилетия наред левичарството и комунистите раздухваха мита за национализма като причина за двете световни войни. Но това е една лъжа. Причина за войните беше империализмът- сблъсъкът между Британският и Германският империализъм най-вече. Макрон бърка умишлено национализмъг с империализмът, както умишлено глобалистите бъркат национализма с нацизма. Национализмът като обич към собствената нация е градивна сила и тласка обществото към организиране просперитета на нацията. Любовта към собствената нация не поражда омраза към другите нации. Национализмът развива собствените способности и възможности, вътре в страната,вътре в обществото са концентрирани усилията му. Той не ходи да граби чуждото и да заробва. Това го прави империализмът. Пример с Америка Първа на Тръмп, той казва-аз не искам вашето,аз искам само да опазя нашите технологии да не ни ги крадете, аз не искам вие да произвеждате за нас, аз искам ние да произвеждаме за себе си. Ние да си правим децата,а не вие отвън да ги правите и да ни ги изпращате. Той не иска нищо чуждо. Не иска и петрол отвън, иска да добива собствения.
    Истината е,че двете световни войни станаха заради интересите и алчността на същите банкерски и индустриални кръгове,които днес са начело на глобализацията. Глобализацията е нов вид империализъм, в който абсолютно същите фамилии,абсолютно същите кръгове имат абсолютно същите грабителски интереси, но този път не ги прокарват през отделни нации, а директно.

  43. 43 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1953 Весело

    До коментар [#37] от "daskal1":

    Казвамх им и, че САЩ няма да изоставят Гърция на енергийно бедната Германия защото Гърция за САЩ е ''далечна граница''......................................

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  44. 44 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    Но действието да европейска армия се развива в още един план- със заздравяване позициите си и овладяване на държавния апарат от Тръмп Америка започна да дава подкрепа за европейските националисти и консерватори. Това засилва популисткото движение в Европа. И затова европейските глобалисти предприемат тактиката за прекъсване връзките със САЩ, особено след като се вижда,че Тръмп ще кара втори мандат. Това също няма да ги спаси,защото нямат историческо време. Само ще получат още по-големи шамари от САЩ и ще навредят на Европа.

  45. 45 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3946 Весело

    До коментар [#43] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Не е само това, но и идеологическата постановка за Гърция като родина на демокрацията задължава. Май сме позабравили къде и защо загина Лорд Байрон :-)

  46. 46 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    Интересно изказване. Може би има значение момента в който го прави. Доста хора в Европа в момента са доста раздразнени от нарочно обидните изказвания на тръмп днес.Иначе продължавам да си мисля че сме все още далече от европейски въоръжени сили и това е по скоро политически ход.
    —цитат от коментар 6 на Jalis Ironhammer


    Кои са обидните изказвания,че в Париж са започнали да учат немски, докато САЩ не са се намесили? Това е историческа истина. Или,че Макрон се опитва да измести темата или обществения фокус от ниския си рейтинг и високата 10% безработица? Или,че Франция изнася за САЩ вина с никакви мита, а налага безбожни мита на американските вина във Франция и ЕС? Кое от това не е истина?
    Доколкото разбирам, Тръмп ще удари френските вина, а Макрон да продължава с обидите.

  47. 47 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    До коментар [#12] от "realguru":Тръмп като бизнесмен знае, че като искаш нещо (пари) трябва да предложиш нещо. Ние му отговорихме, че сами ще се охраняваме. Да видим какво ще предложи Тръмп като компромис.
    —цитат от коментар 19 на half truth


    Ще ви предложи сами да се охранявате. От утре.

  48. 48 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Казвамх им и, че САЩ няма да изоставят Гърция
    До коментар [#43] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Никого няма да изоставят . Досега къде са влезли че после са си излезли ? Единствено от Виетнам си излязоха.

  49. 49 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Ще ви предложи сами да се охранявате. От утре.
    До коментар [#47] от "gozambo":

    Плашите куче с кремвирш. Буквално. Как си го представяте това? Ще си изтеглите войските (базите) от Европа ли? Никога. Китай и Путин чакат да се настанят на Вашето място наготово. Това би било еднакво зло и за Америка.

  50. 50 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    Ще ви предложи сами да се охранявате. От утре.До коментар [#47] от "gozambo":Плашите куче с кремвирш. Буквално. Как си го представяте това? Ще си изтеглите войските (базите) от Европа ли? Никога. Китай и Путин чакат да се настанят на Вашето място наготово. Това би било еднакво зло и за Америка.
    —цитат от коментар 49 на half truth


    Чуваш ли се какво говориш? Според теб Европа е обречена да бъде протекторат на някой. Като се настанят руснаци или китайци в Европа,вие,европейците му мислете, не САЩ. Ще ви заробят и това,което имате ще ви го вземат.

  51. 51 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 358 Весело

    И кой ще е главнокомандващ?
    Ишиаса или Габриел?
    А Рамщайн кво ще го правим?
    Само се дуе Макрон,че е биткаджия.

  52. 52 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    Не е сигурно,дали европейска армия ще стане,но едно е сигурно,че Макрон уреди френските лозари и винопроизводители със загуба на американския пазар. Скъпите френски вина ще си ги пият сами.
    Между другото, кисельоци и горчилаци са. Аз получавам киселини от тях.

  53. 53 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Според теб Европа е обречена да бъде протекторат на някой.
    До коментар [#50] от "gozambo":

    Оставете демагогията дали ние ще можеме да се пазиме сами. Вие можете ли да се изтеглите от Европа?

  54. 54 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3549 Неутрално

    До коментар [#46] от "gozambo": Макрон се оппитва да измести
    ....>> Интересно, че в медията на споменаха скандала, предизвикан от Макрон по повод...колаборацията между Хитлер и маршал А.Петен. Покрай честванията на 100 годишнината от края на Първата световна Макрон предложи да се почете маршала в катедралата на Инвалидите. Ето една снимка от октомври 1940:
    https://snob.ru/indoc/attachments/snob2/af/ba/afba7462aa0e0c2ba88b4142e2bec4b7d412c9e464a9d082dd525f3a7ad6fdcd.jpg

  55. 55 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#37] от "daskal1":
    +++

  56. 56 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 672 Любопитно

    До коментар [#15] от "Пешу":

    Всъщност Путин от Сингапур одобри идеята на Макрон и Меркел за "общоевропейската армия"...

  57. 57 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3946 Весело

    До коментар [#48] от "half truth":

    Не се лъжете за Виетнам, пак сме там, но с бизнеси. Виетнамците го поискаха след разочарованието от соцализЪма.

  58. 58 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3946 Весело

    До коментар [#53] от "half truth":

    Извинете, но Вие не живеехте ли в Турция? Тук въпросът е за Европа.
    Не искам да отговарям вместо "гозамбо", но моето мнение би било: а)можете ли да се изнесете от Европа още утре - "ДА", но с известни логистични условия; б) Ще се изнесете ли утре или поне до една година - "НЕ" .

  59. 59 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3464 Неутрално

    До коментар [#46] от "gozambo": Макрон се оппитва да измести....>> Интересно, че в медията на споменаха скандала, предизвикан от Макрон по повод...колаборацията между Хитлер и маршал А.Петен. Покрай честванията на 100 годишнината от края на Първата световна Макрон предложи да се почете маршала в катедралата на Инвалидите. Ето една снимка от октомври 1940:https://snob.ru/indoc/attachments/snob2/af/ba/afba7462aa0e0c2ba88b4142e2bec4b7d412c9e464a9d082dd525f3a7ad6fdcd.jpg
    —цитат от коментар 54 на тулса



    До коментар [#54] от "тулса":

    Ако е вярно,тази е единствената стъпка на Макрон,която одобрявам.

  60. 60 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Ще се изнесете ли утре или поне до една година - "НЕ" .
    До коментар [#58] от "daskal1":

    И аз това казвам. Значи е безпредметно да обсъждаме какво ще правят европейците, ако американската армия ги изостави.
    Ясно е че и няма да допуснете независима от нато европейска армия. Значи ще има пазарлък вътре в нато. Мисля си ,че стана хубаво дето Тръмп поиска пари.

    П.п. От доста време живея в Барселона, но не съм напуснала Истанбул.

  61. 61 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3946 Неутрално

    До коментар [#60] от "half truth":

    Благодаря за информацията, обичах Барцелона преди да се пренасели с всевъзможни. При последните си посещения се изнесох към Олимпийското селище, цетърът стана не особено приятен.
    А за американските бази и войски в Европа - Полша например иска американците да се преместят от Германия при тях. Преди години мои роднини в Германия се смееха на американците от военната база до тях как лошо си паркирали танковете. След като американците напуснаха, там сега е бежански център, за реакцията на моте хора да не ви обяснявам. А ако не бяха базите в Авиано да дадат амуниции на френските и италианските изтребители в Либийската операция, то те си бяха изчерпали боезапаса след две излитания. Та се питам, може ли Европа да има функционална армия на съвременно ниво без американската система за сателитна информация , точните амуниции и ракетната защита?

  62. 62 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    Според теб Европа е обречена да бъде протекторат на някой. До коментар [#50] от "gozambo":Оставете демагогията дали ние ще можеме да се пазиме сами. Вие можете ли да се изтеглите от Европа?
    —цитат от коментар 53 на half truth


    От коя Европа? От тази на Макрон и Меркел, или от Европа на Орбан, Качински, Салвини? Европа не е едно цяло. И не всички европейци споделят мнението на Макрон. Източна Европа иска Америка да я пази, не армията на Макрон и Меркел. Идеята за европейска армия няма нищо общо с военното дело. Това е политически ход на глобалистите в последен напън за спасяване на глобализма в Европа.
    От цялата работа Макрон си издейства мита за френските вина.

  63. 63 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Весело

    глобалистите в последен напън за спасяване на глобализма в Европа.
    До коментар [#62] от "gozambo":

    Уважаеми Гозамбо,
    глобализма е необратим процес. Затова мнимите патриоти Тръмп, Путин, Орбан, Ердоган и сие са временно явление. Това е така защото децата ви както и моето са закърмени с идеите на глобализма.

  64. 64 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Весело

    Та се питам, може ли Европа да има функционална армия
    До коментар [#61] от "daskal1":

    Ясно, че Вие това се питате. Меркел и Макрон ви отговарят че да.
    Аз пък се питам защо Тръмп отвори тоя дебат, който не е в полза на САЩ. Едва от глупост. Сигурно я е закъсал зле с парите и няма друг ход. Изтървахте парите при китайците!

  65. 65 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3946 Весело

    До коментар [#64] от "half truth":

    Не, просто Ви пуснахме на китайците временно, не сме ги изтървали. А за приказките на Макрон и Меркел ще говорим след като стане тази армия, засега са си само приказки. Там те са силни, иначе от 124 немски изтребителя май функционални бяха само 4 :-)

  66. 66 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    Току ви написах,че двете световни войни са заради империалистическите интереси на банкерските фамилии и големите индустриалци и,че това са същите хора,които днес н налагат глобализма,че днес глобалистите са новите /стари/ империалисти и Майкъл Савич постна плакат-ГЛОБАЛИЗМЪТ- СЪВРЕМЕННИЯТ ИМПЕРИАЛИЗЪМ.
    Не мисля,че го е взаимствал от мен,просто истината е такава и много хора я виждат.
    Макрон предизвика открита идеологическа война между глобализма и национализма. Досега беше ритане под масата, отсега нататък ще се казват истините на висок глас и безкомпромисно.

  67. 67 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#60] от "half truth":

    От доста време живея в Барселона, но не съм напуснала Истанбул
    =======
    Не е ли малко (така да се каже) нахално от твоя страна?
    Имайки предвид симбиозата от избора ти на социален начин на живот, в същото време претендираш на какво основание американските бази са в Европа.....?

    Bukalemun
  68. 68 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#67] от "eti mehter":

    Интересно сравнение между моята симбиоза в Европа и тази на американската армия.
    Моето е симбиоза, ок .Живея, работя и плащам данъци в Европа според правилата на Европа. При американската армия случая е по-друг.

    Дойдох тук уж на спокойствие. Ама мнимите патриоти Тръмп и Путин раздухват сблъсък на противоречия по цял свят. Въоръжили се до уши и се канят да подпалят всички кьошета на глобуса. Уж не били глобалисти пък целия свят техен!

    Альоу, Европа е мирна. Оставихме оръжие през 45’та. На когото му се воюва да излезе навън !

  69. 69 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3606 Весело

    До коментар [#66] от "gozambo":

    Гозамбо, не знам дали и Майкъл съзнавате, но издигате същите лозунги както преди 100на години Комунистическия Интернационал и неговите агенти - и те се бореха против злите банкери.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  70. 70 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3606 Весело

    До коментар [#52] от "gozambo":


    Е, сега френските винари ще фалират - щото ти не ги харесваш. Гроздето е кисело като е високо.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK