Европарламентът иска намаляване с 35% на вредните емисии от нови камиони до 2030 г.

Европарламентът иска намаляване с 35% на вредните емисии от нови камиони до 2030 г.

© Цветелина Белутова, Капитал



Евродепутатите подкрепиха плановете за намаляване на въглеродните емисии за камиони с цел допълнително намаляване на емисиите на парникови газове до 2030 г.

Евродепутатите одобриха по-висока цел (35%) от Европейската комисия (30%) за намаляване на емисиите на парникови газове за нови камиони в ЕС до 2030 г., с междинна цел от 20% до 2025 г.


Производителите също трябва да гарантират, че автомобилите с нулеви или ниски емисии (които отделят поне 50% по-малко емисии) съставляват 20% от пазарния дял на нови автомобили до 2030 г, и 5% до 2025 г.




Европейската комисия трябва да представи план преди 2020 г. за тестване на емисиите на CO2 в реални условия на пътя.


Социални последици от декарбонизацията


Евродепутатите признават, че социално приемлив и балансиран преход към мобилност с нулеви емисии изисква промени във веригата за създаване на стойност при автомобилите, с възможни отрицателни социални последици. В отговор на това ЕС трябва да подпомага придобиването на нови умения от работещите в сектора или пренасочването им, и по-специално в най-силно засегнатите от прехода региони и общности.


В доклада си от 2022 година Европейската комисия трябва да обмисли оценяването на емисиите на CO2 от тежкотоварните превозни средства през пълния им жизнен цикъл и да предложи при необходимост задължения на производителите за докладване.


Парламентът прие позицията си с 373 гласа "за", срещу 285 гласа "против" и 16 "въздържал се". Евродепутатите вече могат да започнат преговори със Съвета на ЕС.


Тежкотоварните автомобили са отговорни за 27% от емисиите на въглероден диоксид от пътния транспорт и почти 5% от емисиите на парникови газове в ЕС (данни от 2016 г.). От 1990 г. насам емисиите на тежкотоварни автомобили са се увеличили с 25% - основно в резултат на увеличаването на автомобилния товарен превоз - и при липсата на нови политики се очаква да се увеличат допълнително.


За производителите поставените цели не са реалистични


По повод позицията на европарламента Асоциацията на производители на автомобили в Европа, в която членуват седем от най-големите производители на камиони, изрази сериозна загриженост за агресивното намаляване на емисиите. "Поставените цели надвишават сериозно обещаваните цели от Европейската комисия през май, който сами по себе си бяха голямо предизвикателство", казва генералният секретар на организацията Ерик Йонаерт.


Според него при камионите няма как да се направят толкова бързо нужните подобрения. Ерик Йонаерт изразява и мнение, че членовете на европарламента не оценяват факта, че да се намали разхода на гориво при камионите е много по-сложно, отколкото при леките автомобили. Той обявява, че членовете на асоциацията ще се стремят да намалят вредните емисии толкова бързо, колкото е възможно.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 269 Любопитно

    А има ли такива технологии?
    Почти всички камиони са дизели
    Как ще стане?

  2. 2 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 905 Неутрално

    За комунистите е присъщо несъобразяването с природните закони. От инженерите се изисква да изобретят нещо, което е невъзможно. По принцип е възможно, но съкращава живота на двигателя с пъти. От досегашните задачи на намаляване на емисиите двигателите на всички тежки камиони намалиха живота си няколко пъти и бяха оскъпени с няколко пъти. Дори при някои камиони животът се намали до десет пъти, например при марката Интернейшънъл в Америка. А с допълнителните изисквания ще се намали още повече. За да намаляват вредните емисии, които изобщо не са вредни, защото става въпрос за въглероден двуокис, изгорелите газове се прекарват още веднъж през двигателя, добавена е система от ауспуси и филтри, система за впръскване на урея и пр. скъпотии. Уреята замръзва и при ниски температури и двигателят спира да работи. Ако е застаряла, също спира да работи. Когато филтрите се задръстят с изгорели газови пречистването им става по автоматичен път като двигателят развива огромни температури, които нажежяват ауспуха и изгарят саждите, но тези високи температури прецакват самия двигател. И процесът на изгаряне може да започне по всяко време, когато си на мост, в задръстване, на прелез, камионът спира като магаре на мост. За шофьорите и за собствениците на автомобили тези нови двигатели са ужас. Всички предпочитат да карат старите автомобили отпреди 2000-та година, но пък мизерниците в Калифорния не разрешават преминаването на такива стари автомобили. Пращат те да си купиш нов от калпавите. И всичко това е заради един въглероден двуакис, който е храна за растенията и който глобалистите са го набедили за причиняваш глобалното затопляне, което всъщност е глобално застудяване.

  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    Този евро парламент с нещо друго освен бежанци и вредни емисии с друго занимава ли се?

  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2200 Любопитно

    До коментар [#2] от "gozambo":

    Говориш пълни глупости!Европейските гиганти в камионите достигнаха Евро 6 и машинит достигат без проблем до 1,5 млн.км пробег(без ремонт) !Проблема е че ЕК иска още 30% намаление на емисиите!Което означава ново поколение двигатели!Или хибриди!Каквито вече направиха и МВ и MAN!Volvo вече произведе 8 тонни електически камиони....за общините в Швеция!Та .....така!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2114 Гневно

    Правилно ли разбрах:
    Чиновниците искат Европа да произвежда по-скъпи камиони, които няма да могат да се продават друга-де, ще се продават само в Европа, и транспортът на стоки ще се оскъпи спрямо този в САЩ, Русия или Индия?

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    Тея с директиви се опитват да стигнат до светлото бъдеще :)

    Петилетката за 3 години.

  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2200 Неутрално

    До коментар [#5] от "PisnaMi":

    Стоките от Европа до САЩ и Индия с камиони ли ги возят??А?.....Не знаех!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  8. 8 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    За комунистите е присъщо несъобразяването с природните закони. От инженерите се изисква да изобретят нещо, което е невъзможно.
    —цитат от коментар 2 на gozambo


    Да Ви кажа - възможно е. Вярно е, че е предизвикателство за инженерите, но е интересно предизвикателство. Също, ще се отвори повече работа за нас. И това е добре.

  9. 9 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Спрете най накрая да повтаряте тая лъжа -въглеродните емисии не са "вредни емисии". Всяка глътка въздух дето издишаме е 4% СО2 - толкова достига и нивото му на сугринта в една затворена спалня на двама възрастни - кое му е "вредното"?

  10. 10 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    До коментар [#7] от "Willy Messerschmitt":
    Стоките от Европа до САЩ и Индия с камиони ли ги возят??А?.....Не знаех!

    Не 'до', чукча, а 'в'.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK