Какви са промените, срещу които протестират българските превозвачи

Какви са промените, срещу които протестират българските превозвачи

© Надежда Чипева, Капитал



Комисията по транспорт на Европейския парламент ще обсъди днес отново предложенията за промени в правилата за дейността на международните превозвачи. Първоначално парламентарната комисия прие становището си в средата на миналата година, но след това пленарната зала на Европарламента отхвърли предложените промени и върна текстовете за ново разглеждане.


Обсъжданите промени


Парламентарната комисия днес ще разгледа три доклада. Предложените в докладите промени запазват намерението за въвеждането на електронни тахографи, както и обособяването на охраняеми паркинги за почивка на международните шофьори, където да има достъп до храна, вода, душове, интернет връзка. Правилата засягат сроковете за почивка на шофьорите, както и проверките на тяхната дейност.


Предлага се проверките да бъдат извършвани основно в служебните помещения на фирмите, а по-рядко на пътя. Предвижда се, ако при проверка на пътя шофьор не разполага с необходимия документ, този документ да бъде изпращан от фирмата до проверяващите по електронен път.




За почивките на водачите се предвижда фирмите, за които те работят, да им плащат средствата за път до дома. Допуска се водачите да ползват почивките си и в превозното средство, ако то разполага с място за спане. Въвежда се определение за дом - "регистрираното местопребиваване на водача в държава" от ЕС.


Предлага се държавите от ЕС да насърчават обособяването на паркинги за международни товарни превозни средства на всеки 100 километра. Друго предложение е нормалната седмична почивка, намалената седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа да не се ползва в превозно средство, а в други подходящи спални и санитарни условия. Такова настаняване следва да бъде осигурено или платено от работодателя или да бъде в дома на водача или на друго място по избор на водача.


Фирмите за превоз следва да направят необходимото водачите да могат да прекарат у дома или на друго място по свой избор поне една нормална седмична почивка или една седмична почивка от повече от 45 часа преди края на всеки три последователни седмици. Водачът следва да съобщи писмено на своя работодател не по-късно от две седмици преди времето за почивка, ако ще почива извън дома си.


Тези и други предложения ще бъдат гласувани днес в парламентарната комисия. След това се очаква приетите текстове да бъдат разгледани на пленарна сесия на Европарламента. Ако евродепутатите се обединят около ясен набор от нови правила, това ще очертае преговорната им позиция със Съвета на ЕС. Едва когато двете институции постигнат единодушие в преговорите за промяна на правилата, новите изисквания ще влязат в сила.


Становището на Съвета


Съветът на ЕС прие през декември своето преговорно становище. Съветът предвижда всички камиони в ЕС, заети с международни превози, да разполагат с електронни тахографи до 2024 година. Според европейските министри е необходимо т.нар. каботаж да се извършва до три пъти в рамките на седем дни. Каботаж е определение за дейност, при която с товарен камион се извършва услуга в границите на държава от ЕС, в която превозното средство не е регистрирано. След като веднъж са извършени три каботажа за седмица, се предвижда въвеждането на "срок за охлаждане" от пет дни, преди отново камионът може да бъде използван по същия начин в същата държава.


Съветът е на мнение, че собствениците на фирмите за превоз трябва да осигуряват на водачите възможност да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици. Когато водачът е избрал да ползва две съкратени почивки, той ще трябва да се прибира у дома след три седмици работа. Обичайните седмични почивки трябва да бъдат извън кабината на превозното средство.


Протест


В Брюксел днес се очаква да пристигнат 360 български товарни шофьори, които ще протестират срещу намеренията за промени в условията им на труд. Тяхната проява е насрочена пред Европарламента в Брюксел в часовете на заседанието на Транспортната комисия. Очаква се към проявата да се присъединят стотина български шофьори от Белгия и над 200 представители на румънските превозвачи.


Организаторите уточняват, че изявата им е подкрепена от българското правителство, Народното събрание и българските евродепутати. Исканията им бяха подкрепени също от българския държавен глава Румен Радев. Организаторите добавят, че на площада редом с превозвачите ще бъде министърът на транспорта Росен Желязков. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    Лобистките макронски текстове имат единствено за цел да ударят фирмите от Източна Европа. Всичко друго е мижи кьорчо да те лажем. Щели да правят паркинги на 100 км. Ми кога бре, сега няма хич. Кой ще охранява на тези паркинги, кой застраховател ще се довери на такава охрана, когато сега се иска шофьорът да е постоянно в колата, за да е валидна застраховката. И дащо такава загриженост за прибирането в къщи, ми те и брюкселските бюрокрета не се прибират с месеци, за да си видят държавите, които са ги пратили.

  2. 2 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    Съвсем различно от това, което обясняваха нациолнаите превозвачевки организации.

  3. 3 Профил на pornpig
    pornpig
    Рейтинг: 267 Гневно

    Цялата българска администрация и обществено мнение са впрегнати да зашитават интересите на мутрите, които експлоатират нещастните хорица да им работят почти без пари и в условия, които никой друг евопеец не е съгласен да живее и работи.
    И се чудим защо сме бедни?

  4. 4 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Съвсем нормални условия за неробовладелска страна. Да спиш в легло и да се пребирираш в къщи от време на време.

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11443 Весело

    Лобистки текст на Макрон след който върви ЕК...
    Ако го направят същото за самолети, кораби и търговски пътници ще призная, че са безпристрастни :)
    Примерно на всеки 4 седмици корабът да се връща в пристанището си където е регистрриан :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#4] от "Doge":

    На три седмици?
    Това и в "1984" го нема...

  7. 7 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#6] от "НеКой":

    Няма го да. Ти въобще чел ли си "1984". какво общо има 1984 с това? И в междузвездни войни го няма даже и във Властелина на пръстените също.

  8. 8 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#5] от "penetrating":


    До коментар [#5] от "penetrating":

    И всички чужденци, които са в България от ЕС, на три седмици да се прибират в къщи.

  9. 9 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    Направено е така, че да изядат бизнеса на българските шофьори, да набутат с разходи българските превозвачи и шофьорите и да ги направят неконкурентноспособни. В хотели да спяли, в България да се връщали, колкото да им объркат курсовете. Това ви е подарък от Макрон. Няма бизнес за българите в ЕС.

  10. 10 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#8] от "НеКой":

    Това важи за всички, не само за Българите.

  11. 11 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#5] от "penetrating":До коментар [#5] от "penetrating":И всички чужденци, които са в България от ЕС, на три седмици да се прибират в къщи.
    —цитат от коментар 8 на НеКой


    Ама това и във "Властелина на пръстените" го няма. И в "Хобитът".

  12. 12 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4804 Любопитно

    "Предложените в докладите промени запазват намерението за въвеждането на електронни тахографи, както и обособяването на охраняеми паркинги за почивка на международните шофьори, където да има достъп до храна, вода, душове, интернет връзка. Правилата засягат сроковете за почивка на шофьорите, както и проверките на тяхната дейност."

    Какво лошо има в тези промени!? Шофьорите само могат да спечелят от това.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11443 Весело

    До коментар [#8] от "НеКой":

    Ако пътуват :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иво":

    Кои са тези, които решават кой къде да спи????

  15. 15 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    Цялата българска администрация и обществено мнение са впрегнати да зашитават интересите на мутрите, които експлоатират нещастните хорица да им работят почти без пари и в условия, които никой друг евопеец не е съгласен да живее и работи. И се чудим защо сме бедни?
    —цитат от коментар 3 на pornpig


    При какви условия да работят, като за българските превозвачи тарифите са ниски. "Мутрата" не може да вземе по-добре платени превози. Добре платените превози са за западни монополисти. Това е пазарната ниша на българите. В крайна сметка шофьорите протестират и не искат, ти решаваш вместо тях кое е добро за тях.

  16. 16 Профил на pornpig
    pornpig
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Направено е така, че да изядат бизнеса на българските шофьори, да набутат с разходи българските превозвачи и шофьорите и да ги направят неконкурентноспособни. В хотели да спяли, в България да се връщали, колкото да им объркат курсовете. Това ви е подарък от Макрон. Няма бизнес за българите в ЕС.
    —цитат от коментар 9 на gozambo


    Няма и да има, докато "българският бизнес" разчита основно на ниски цени заради робски труд. А всеки, който разчита на подбиване на цените на другите, рано или късно ще бъде прецакан на свой ред от друг, който пък ше намери роби, които пък са съгласни да работят съвсем без пари, само срещу храна и право да спят в камиона например

  17. 17 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#15] от "gozambo":

    Тук има много хора, на които им закърняло българското чувство, не се изненадвай.
    Не казвам, че е заради пари, не казвам и че не е заради това.

  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4804 Любопитно

    "Фирмите за превоз следва да направят необходимото водачите да могат да прекарат у дома или на друго място по свой избор поне една нормална седмична почивка или една седмична почивка от повече от 45 часа преди края на всеки три последователни седмици. Водачът следва да съобщи писмено на своя работодател не по-късно от две седмици преди времето за почивка, ако ще почива извън дома си."

    Тук също не виждам някъв проблем. Шофьорите ще получат повече време за почивка.

    Абсурдно е да протестираш, защото ЕК и ЕП иска да ти даде повече време за почивка (на шофьорите).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    "Предложените в докладите промени запазват намерението за въвеждането на електронни тахографи, както и обособяването на охраняеми паркинги за почивка на международните шофьори, където да има достъп до храна, вода, душове, интернет връзка. Правилата засягат сроковете за почивка на шофьорите, както и проверките на тяхната дейност."Какво лошо има в тези промени!? Шофьорите само могат да спечелят от това.
    —цитат от коментар 12 на Иво


    Ето още един, който решава вместо шофьорите кое е по-добре за тях.

  20. 20 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#16] от "pornpig":

    Робски труд?
    Нали подписваш договор.

  21. 21 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#17] от "НеКой":

    Какво българско чувство? Патриотар! Да не би шофьорите да са бежанци?

  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4804 Любопитно

    До коментар [#8] от "НеКой":

    Прочети отново статията, не е задължително да се прибираш вкъщи. Можеш да почиваш и някъде другаде, включително и чужбина, цитирам:

    "Фирмите за превоз следва да направят необходимото водачите да могат да прекарат у дома или на друго място по свой избор поне една нормална седмична почивка или една седмична почивка от повече от 45 часа преди края на всеки три последователни седмици."

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#19] от "gozambo":

    Това е тролене, либерално.

  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11443 Весело

    До коментар [#12] от "Иво":

    Няма лошо, но не е това текста срещу което се протестира :) Няколко примера:
    - ограничени каботажи (елиминиране на конкуренцията) до 3 пъти (после "изстиване")
    - изваждане на превозното средтво от пазара на превози (на всеки 4 седмици да се прибира в къщи). Не шофьора а камиона (и той горкия ртябва да си види домочадието , и малките камиончета)
    - отнемане правото да избереш къде да почиваш. Ами ако няма място "в къщи"?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#22] от "Иво":

    И какво, ще ми дойде полиция да ме проверява къде спя и дали съм далече от камиона ли?
    Ми аз не съм престъпник.

  26. 26 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#20] от "НеКой":

    Ми дай да премахнем минималната заплата, нали подписваш договор. Как ще определят колко да взимаш, ама-ха.

  27. 27 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#25] от "НеКой":

    Имаш право да спиш в камиона ако е оборудван с легло. Чети бе неграмотни патриотино!
    "Допуска се водачите да ползват почивките си и в превозното средство, ако то разполага с място за спане. "

  28. 28 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    [quote#16:"pornpig"][/quote]

    Ти искаш да кажеш, че промените на Макрон са в името и доброто на българските шофьори? Няма такова нещо. На Макрон през ума не му е минавало да прави добро на българските шофьори. Това са промени, които под благовиден предлог имат за цел да убият конкурентноспособността на българските превозвачи и да ги изхвърлят от бизнеса.

  29. 29 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#28] от "gozambo":

    Престани да лъжеш бе. Не не са за доборто н а българсккяи шофьор. Те са за доброто на ЕВРПОЕЙСКИТЕ шофьори.

  30. 30 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2774 Любопитно

    До коментар [#5] от "penetrating":

    "Ако го направят същото за самолети, кораби и търговски пътници ще призная, че са безпристрастни :)"

    То за кораби отдавна има правила!
    Даже има правила колко градуса трябва да е топкара ти вода, какво трябва да имаш в камунста си и по колко грама кафе,масло, ориз и прочие продукти ти се полагат на ден.
    Максималният допустим срок на служба е 12 месеца.
    И не, никой моряк не спи на седалки на мостика или в мсшинното, нито си прексрва така седмична пичивка.
    Има изискване за наличие на спортни уреди, интернет и дори компютри за игра.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  31. 31 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#27] от "Doge":

    Това са новите промени, които Европарламента не е приел и сега искаме да минат.

  32. 32 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иво":

    Що всички се изказвате от името на шофьорите? Я идете да ги питате одобряват ли те мерките. Ако само ви бият ще е минете тънко.

  33. 33 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#30] от "Веселин Дечев":

    Един път да се съглася с теб. Да не говорим, че моряците ги разхождат често до другия край на света, където билетите са хиляди долари.

  34. 34 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2774 Любопитно

    До коментар [#8] от "НеКой":

    "И всички чужденци, които са в България от ЕС, на три седмици да се прибират в къщи."
    Те са регистрирани в България, а не се водят командировани.
    И не, не спят по кабини.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  35. 35 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    Извинявайте, но в Америка можеш да си живееш в камиона цял живот. Единствено са сложили лимит от 800 на ден доколкото си спомням, направиш ли ги, трябва да спреш някъде камиона и да почиваш.

  36. 36 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#31] от "НеКой":


    До коментар [#31] от "НеКой":

    Искаме да НЕ минат.

  37. 37 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    но пък в никакъв случай не трябва да има пакет работник на полето, работник кланица, ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4804 Любопитно

    До коментар [#3] от "pornpig":

    Абсолютно вярно и точно! Гледахте ли предаването Референдум по БНТ1 този понеделник? Там гости на водещата бяха точно две мутри собственици на транспортни фирми и 4 политици от всички парламентарно представени партии в България. Мутрите стигнаха до тези изводи, цитирам по памет:

    - българските шофьори получават по високи заплати от тези в Западна Европа.

    - българските шофьори карат най-новите камиони в Европа (по-нови модерни от тези на своте колеги в Западна Европа).

    - българските шофьори пътуващи в Европа били 125 хиляди души. Ако новите правила се въведат видиш ли всички тези шофьори щели да отидат да работят в чижбина!

    И накрая нещо наистина интересно: когато всички тези български шофьори отидат да работят в Западна Европа щели да вземат със себе си своите семейства и цели 1 милион българи щели да напуснат България!!!! 1 милион, защото видиш ли всеки шофьор от тези 125 хиляди имал съпруга и две деца!

    Накрая всички тези гости - двете транспортни мутри и 4-мата депутати стигнаха до извода, че България едва ли не ще фалира (нейната икономика) и обезсели заради тези промени готвени от ЕП!!!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2774 Любопитно

    До коментар [#14] от "НеКой":

    "Кои са тези, които решават кой къде да спи????"

    Ако шофьор не е добре отпочинал става опасен за движението. Редовно има случаи на тир помел коли щото шофьорът заспал.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4804 Любопитно

    До коментар [#3] от "pornpig":

    И да допълня още нещо, чудя се как нашите телевизии не показа поне един български шофьор (а те видиш ли били 125 хиляди), който да каже честно и открито какво е неговото мнение по тези въпроси! Единствените които се изказват по тази тема са български транспортни босове и политици!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на pornpig
    pornpig
    Рейтинг: 267 Весело

    отидете в някой по-лъскав фитнес към 10-11 часа, всички "атлетични" младежи се занимават с "транспорт"

  42. 42 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    До коментар [#22] от "Иво":

    обаче по надолу :"Съветът е на мнение, че собствениците на фирмите за превоз трябва да осигуряват на водачите възможност да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици. Когато водачът е избрал да ползва две съкратени почивки, той ще трябва да се прибира у дома след три седмици работа. Обичайните седмични почивки трябва да бъдат извън кабината на превозното средство."

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  43. 43 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    Макарон ви се радва на коментарите.
    Затова и събирате по 2 % на изборите.

  44. 44 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4804 Любопитно

    До коментар [#19] от "gozambo":

    Аз мнение на български шофьор досега не видях по телевизията или по радиото, дори и по нашите вестници, всички мнения, които българските медии излъчват са шефове на транспортни фирми и на български политици! Защо!? Защо го няма мнението на шофьорите!?!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  45. 45 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#16] от "pornpig":

    "Робите" , както ги наричаш вземат по-високи заплати от по-голямата част от този форум ама ти си пей песничката.

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8614 Неутрално

    Правилата за всички са еднакви. Но нашите искат към тях да има по-различно отношение. Те да са по-равни.

  47. 47 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#35] от "gozambo":

    Америка си е америка. Да си правят каквото си искат. Американски тирове в европа няма.

  48. 48 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#46] от "Роси":

    Пак пропускаш да видиш, че това е бизнес, в който България е на едно от челните места.
    И с какво ще компенсираш по-малкото приходи в хазната и по-високата безработица, до която ще доведат тези мерки.
    С коментари в Дневник ли?

  49. 49 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Тези нови правила ще важат ли за всички превозвачи, които се движат в ЕС, или само за европейските? Щото турците бръмчат като невидели и за тях няма паркинги, ограничения, почивки и др.

  50. 50 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#45] от "encor3":


    Вземат относително добри заплати за българските стандарти. Само, че целта е ние да се европеизираме, а не ЕС да се българизира. Тези високи заплати за заради ЕС. Преди да влезем в ЕС, бяха мизерни.

  51. 51 Профил на Jordan J
    Jordan J
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Промените безусловно са за по-добри условия за шофьорите. Никъде не е казано, че трябва да се прибират в България, за да почиват. Просто трябва да им се осигурят човешки условия - квартира, хотел - без значение в коя държава от ЕС.
    За да стане това, мутрите-собственици на камиони, ще трябва да намалят почивките си из екзотичните курорти и по-рядко да сменят колите си за по половин милион.
    Е затова се търси да се впрегне и държавната машина, за да защитава олигархията и да се организират протести пред Европейския парламент.

  52. 52 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4804 Любопитно

    До коментар [#12] от "Иво":Няма лошо, но не е това текста срещу което се протестира :) Няколко примера:- ограничени каботажи (елиминиране на конкуренцията) до 3 пъти (после "изстиване")- изваждане на превозното средтво от пазара на превози (на всеки 4 седмици да се прибира в къщи). Не шофьора а камиона (и той горкия ртябва да си види домочадието , и малките камиончета)- отнемане правото да избереш къде да почиваш. Ами ако няма място "в къщи"?
    —цитат от коментар 24 на penetrating


    И теб те съветвам да прочетеш внимателно статията, значи:

    На всеки месец шофиране по цяла Европа, шофьора заслужава поне няколко дни почивка? Не си ли съгласен с мене!?

    На всеки месец заслужаваш да се прибереш вкъщи и да си видиш семейството поне за няколко дни. Но, тук да подчертая, ако желаеш можеш и да не си ходиш вкъщи, това го пише в статията много ясно. Можеш и да си почиваш и някъде другаде.

    И накрая съм съгласен с теб и с транспортните босове, че не би трябвало всеки месец техните камиони да се прибират в страната им на произход, примерно в България. Ако има някъде паркинги, нека камионите седят там. След това друг шофьор на фирмата ще отиде и ще го вземе от там за следващия курс. Накрая, тези камиони е хубаво да минават през техническа проверка по често от останалите автомобили, тоест по-често от веднъж годишно. Все пак те изминават стотици хиляди километри.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  53. 53 Профил на pornpig
    pornpig
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Този протест е изключително срамен.
    Ситуацията много напомня за времето, когато в Русия са отменили крепостничеството и повечето роби след няколко седмици се върнали при собствениците си, защото не знаели какво да правят със свободата си.

  54. 54 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#2] от "Doge":

    Представителите:

    "...едновременно с това, ако компания в Западна Европа наеме българин, няма да му плаща да се прибира вкъщи за почивкса, защото формулировката е връщането да е в страната - седалище на фирмата."

    Предлаганият закон:

    "Фирмите за превоз следва да направят необходимото водачите да могат да прекарат у дома или на друго място по свой избор поне една нормална седмична почивка"

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  55. 55 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Много добро решение на ЕС. Това е удар не по България, а по мутро-милиционерите собственици на превозвачески компании. Ще трябва да се бръкнат малко за почивките на шофьорите си и да излязат от робовладението. Жалката картинка на управляващите в Бългрария е, че се втурнаха да защитават интересите на олигарси и перачи на пари с етикета на Националния Интерес. Аз мисля, че е време, олигархичният мутро-милиционерски модел да бъде заместен от нещо нормално и цивилизовано. И понеже България няма капацитета да го направи, понеже ДС-КГБ агентурата обхваща всички области на политика и икономика, затова Европа трябва да го направи и да измете боклуците. Ако тия компании фалират - значи не са способни и досегашното им съществуване на база червени пари и лобита в управлението ги крепи. Ха сега да видим дали са истински бизнесмени и да се конкурират на равни начала с останалите Европейци. Докато имаше далавера си траяха и стигнаха до 60 хиляди камиона с робски труд и държавна опора.
    Това не е удар по България, а удар в полза на България и против червената олигархия. Дано следват още удари по същата тая олигархия в Енергетиката, Телкомите и др. Всякакъв патриотизъм тук е неуместен - икономиката трябва да е с честни условия, по-добре е Западни компании да са начело в България, отколкото престъпната Българска олигархия. Да се готвят Енергетиката (Руски мекерета), БДЖ (пропаднала държавна хранилка с ниво от 19-ти век), Булгартабак (Контрабандисти на цигари) и Телкомите (Сенчести Руски банки и подозрителни мафиози). Разбира се, че е по-добре, вместо някаква скапана Гинка, да видим Електрисите де Франс, вместо БДЖ, да видим Дойче Бан или СНСФ. Не е патриотично, но е по-честно спрямо обикновения човек. Не подкрепям Българския бизнес, защото е изцяло основан на държавен контрол, липса на Свободен Пазар, лобизъм, далавери и Руски Слугинаж. Западът трябва да заеме много по-твърда позиция спрямо България и бившите соц. страни.

  56. 56 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4804 Любопитно

    До коментар [#42] от "дерибеев":

    Окей, това е все още въпрос на преговори. Аз лично смятам, че няма нищо лошо веднъж месеца за няколко дни (от 5 до 7) да имаш възможността да се върнеш у дома и да видиш жената и децата си. Но, за тези шофьори които не искат да направят това би трябало да има опция да ползват и да почиват тези няколко дни, които имат (от 5 до 7) на място което те пожелаят.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 57 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4804 Любопитно

    До коментар [#55] от "transvaal":

    Браво за чудесния коментар! +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  58. 58 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#28] от "gozambo":

    Значи понеже някои не могат да са конкурентно способни да свалим критериите?
    Все едно да премахнем средното и висше образоваие, понеже някои еда изкарват основно.
    Като не си конкуретоспособен или се напъваш да настигнеш тези пред теб или умираш. Няма наши, няма ваши.

    "Я з москалями не балакаю!"
  59. 59 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#38] от "Иво":

    Гледах го това нещо. Малко попресолиха манджата, но само за информация, средната заплата на шофьорите работещи "вътрешно" в Европа е 2000 евро. Сектора няма да загине, но ще пострада сериозно, като основната цел е да се привлекат шофьорите на БГ фирмите в западни. Ако някой си мисли, че западна фирма ще дава на французин 3500 евро, колкото искат техните синдикати, а не около 2500 евро на източноевропеец е голям наивник.

  60. 60 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    До коментар [#48] от "НеКой":

    "Пак пропускаш да видиш, че това е бизнес, в който България е на едно от челните места.
    И с какво ще компенсираш по-малкото приходи в хазната и по-високата безработица, до която ще доведат тези мерки."

    С по-ниски цени!
    В последните 15 години цените се вдигнаха твърде много, особено последните 3-4!
    Мен заплатата ми е фиксирана в евро и нямам интерес цените тук в България да растат.
    Къде бяха домстите 50ст извън сезона и 0,30 през лятото, за лев и нещо пиеш кафе с вода на плочките на центъра на варна, а сега не мож си купиш само водата за тея пари. Всичко това става, защото твърде много хора получават големи заплати, лесно се дават кредити.
    Хората като имат повече пари стават ларж и цените се вдигат.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  61. 61 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#53] от "pornpig":

    И сега въпрос за 1 милион. Кой пречи на който и да е шофьор да отиде да работи в западна фирма, която не експлоатира труда на клетника, за разлика от български изедници ?

  62. 62 Профил на pornpig
    pornpig
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#61] от "encor3":

    а) малограмотност
    б) данъци и осигуровки, които не е склонен да плаща в пълен размер
    в) правила, които не е склонен да спазва

    не знам, ти кажи, ако си от бранша :)

  63. 63 Профил на runmen._
    runmen._
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#16] от "pornpig":

    " Няма и да има, докато "българският бизнес" разчита основно на ниски цени заради робски труд."

    За какъв робски труд става дума? Всички транспортни единици работеще в ЕС са с дигитални тахографи. Работното време на шофьорите е фиксирано с Регламент 561 на ЕС за работното време на екипажите и за това се следи стриктно от контролните органи на територията на съюза. Глобите за не спазване на работното време започват от 3000 евро. Заплатите на шофьорите варират м/у 2300 и 3000 евро в зависимост от пробега. В зависимост от политиката на транспортната компания се работи около 3 месеца при спазване на съответните дневни и седмични почивки и след това се почива 1 МЕСЕЦ у дома, което е много повече от 45 часа на всеки три седмици.
    Имаш ли представ, каква е причината да искат, освен водача в страната на регистрация на превозното средство на всеки 21 дни да се връща и превозното средство? Знаеш ли, какви транспортни фирми обслужват търговския трафик по суша на Франция, Германия, Белгия, Англия, Холандия до и от България?

    В същото време, немска компания щяла да инвестира във Враца в преизводството на нам си какви компоненти за автомобилната индустрия, като заплатите са 1000 лв БРУТО или 511 евро. И си седнал да мрънкаш, че шофьорите взимали 2500 евро? Моряците ще ги връщат ли от другия край на света за да спинкат в легло, което не се клати или, а?

  64. 64 Профил на Yana “Qna-ta” Topalova
    Yana “Qna-ta” Topalova
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#40] от "Иво":
    Явно не гледаш нищо друго освен БНТ! Сз пък гледах Нова ТВ и в една вечерна емисия дадоха интревю с поне 2 водачи на товарни автомобили! И двамата бяха на мнение, че тези промени са в ущърб, а не в тяхна полза!

  65. 65 Профил на Yana “Qna-ta” Topalova
    Yana “Qna-ta” Topalova
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#49] от "Лео":


    Тези правила в ЕС ще важат за превозвачите САМО от ЕС! Както може би на всички ни е знайно, Турция НЕ е в ЕС, следователно тези правила НЕ важат за нейните превозвачи!

  66. 66 Профил на Yana “Qna-ta” Topalova
    Yana “Qna-ta” Topalova
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#46] от "Роси":


    Изключително некомпетентен коментар! Вземете прочетете малко по темата преди да се изказвате така нелепо! И четете предложенията за Регламенти в оригинал, а не какво пишат 99% от медиите, защото и на тях не им е ясно!

  67. 67 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    "Предложените в докладите промени запазват намерението за въвеждането на електронни тахографи, както и обособяването на охраняеми паркинги за почивка на международните шофьори, където да има достъп до храна, вода, душове, интернет връзка. Правилата засягат сроковете за почивка на шофьорите, както и проверките на тяхната дейност."Какво лошо има в тези промени!? Шофьорите само могат да спечелят от това.
    —цитат от коментар 12 на Иво



    ++++++
    Да, шофьорите ще спечелят, но мутрите намаляват печалбите си и именно за това този протест се подкрепя от бългаското правителство и президента . На всичко отгоре и голият охльов, министърът на транспорта, ще присъства на протеста !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  68. 68 Профил на Yana “Qna-ta” Topalova
    Yana “Qna-ta” Topalova
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#44] от "Иво":


    Пак казвам, има го, ама си пускай от време на време и нещо друго, не само БНТ! :-)

  69. 69 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#15:"gozambo"][/quote]


    " В крайна сметка, шофьорите протестират ... "


    Ти сигурен ли си, че ШОФЬОРИТЕ протестират ?
    Има ли шофьор, който би протестирал срещу бели условия на работа и срещу бяла заплата ?
    Протестират КГБ-ДС мутрите, а шофьорите са ПРИНУДЕНИ да протестират, защото в противен случай ще се озоват на трудовата борса и ще изгубят и тези мизерни заплати, с които издържат семействата си .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  70. 70 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2687 Неутрално

    До коментар [#55] от "transvaal":

    Абсолютно правилно!

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  71. 71 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#15] от "gozambo":Тук има много хора, на които им закърняло българското чувство, не се изненадвай.Не казвам, че е заради пари, не казвам и че не е заради това.
    —цитат от коментар 17 на НеКой



    За теб българското чувство вероятно е, да слугуваш на мутрите-мафиоти, което и правиш . Толкова ли си некадърен, че не можеш да си намериш прилична работа и да престанеш да слугуваш / тролиш ?
    Или вече годинките те притискат и е безвъзвратно късно ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  72. 72 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2774 Весело

    До коментар [#63] от "runmen._":

    "Моряците ще ги връщат ли от другия край на света за да спинкат в легло, което не се клати или, а?"

    Моряците отдавна ги връщат от другия край на света. Последно се прибрах от Южна Корея.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  73. 73 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#19:"gozambo"][/quote]


    Абе, ти не можа ли да разбереш, или не искаш да разбереш, че всичкият този вой, НЕ Е заради шофьорите и условията на труд и заплащане, а в полза на мутрата-бизнесмен, който иска шофьорите да му робуват за мизерни заплати и да живеят като кучета, но мутрягата да се къпе в лукс и охолство .
    Предлжението на Макрон устройва шофьорите и НЯМА шофьор, който да е против него !
    Баси сбърканите тролове, които иначе го раздават американци ... !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  74. 74 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#16] от "pornpig":Робски труд?Нали подписваш договор.
    —цитат от коментар 20 на НеКой



    Ами, ако си професионален шофьор и с това изхранваш семейството си, ще подпишеш и 10 договора, защото алтернативата е глад е глад и мизерия !
    Много, много си е прав Макрон !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  75. 75 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#19] от "gozambo":Това е тролене, либерално.
    —цитат от коментар 23 на НеКой



    Да, твоето и на Гозамбо !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  76. 76 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#62] от "pornpig":

    Това, което имам като наблюдения, тъй като съм косвено в бранша е ,че има страхотен глад за шофьори. Нещо, което шофьорите много добре знаят. Съответно много от тях се договарят индивидуално, включително и за това на колко време да се прибират. Като има такива, които не се прибират по 6 месеца и такива, които се прибират всеки месец.

  77. 77 Профил на runmen._
    runmen._
    Рейтинг: 445 Весело

    До коментар [#72] от "Веселин Дечев":

    На всеки три седмици?

  78. 78 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иво":Що всички се изказвате от името на шофьорите? Я идете да ги питате одобряват ли те мерките. Ако само ви бият ще е минете тънко.
    —цитат от коментар 32 на niakoi_si



    Ако ги попитам и ме набият, значи не искат човешки условия на труд и заплащане, а ЗАДЪЛЖИТЕЛНО искат да работят в робски условия и да получават мизерни заплати ?
    Баси " аргументирания " коментар !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  79. 79 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Извинявайте, но в Америка можеш да си живееш в камиона цял живот. Единствено са сложили лимит от 800 на ден доколкото си спомням, направиш ли ги, трябва да спреш някъде камиона и да почиваш.
    —цитат от коментар 35 на gozambo



    Случайно да си забелязал, че предложението на Макрон не касае Америка, а шофьорите в Европа ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  80. 80 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#14] от "НеКой":"Кои са тези, които решават кой къде да спи????"Ако шофьор не е добре отпочинал става опасен за движението. Редовно има случаи на тир помел коли щото шофьорът заспал.
    —цитат от коментар 39 на Веселин Дечев



    ++++++
    Браво !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  81. 81 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":
    Абсолютно си прав!
    Нашите професионални либерасти хем са десни, хем като става въпрос за български фирми го избиват на болшевишки лозунги а говорят в защита на западни корпорации и нуждата им човешки ресурс!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  82. 82 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#16] от "pornpig":"Робите" , както ги наричаш вземат по-високи заплати от по-голямата част от този форум ама ти си пей песничката.
    —цитат от коментар 45 на encor3



    Ами нормално е да вземат, защото полагат къртовски труд, а не са пенсионери-тролове, които получават жълти стотинки на пост .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  83. 83 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    До коментар [#17] от "НеКой":Какво българско чувство? Патриотар! Да не би шофьорите да са бежанци?
    —цитат от коментар 21 на Doge

    Абе джавкащите за Макрон вдяват ли ,че с тези либертоносни регулации само се облекчават превозвачите извън ЕС, най-конкуретни ще бъдат Турция и Россия!?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  84. 84 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    До коментар [#78] от "niksan1":

    Не умувай, а иди и питай. И когато те набият, може да се раздвижиш умствено и да схванеш, че не е редно да коментираш неща, които не са ти ясни. Като се качиш да въртиш геврека, тогава ще имаш мнение за тази професия и условията и на труд.

    За тези шофьор, всеки час извън камиона е загуба на пари. Освен това са наясно, че всеки отпаднал от бизнеса български камион, автоматично ще бъде заменен от турски камион с турски шофьор, за който тези изисквания - НЕ ВАЖАТ!

    Дали е робство или не - те го правят абсолютно доброволно, значи не е робство.

  85. 85 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#53] от "pornpig":И сега въпрос за 1 милион. Кой пречи на който и да е шофьор да отиде да работи в западна фирма, която не експлоатира труда на клетника, за разлика от български изедници ?
    —цитат от коментар 61 на encor3



    Езиковата бариера и ти го казвам като човек, който ежедневно се сблъсква с нея .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  86. 86 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#3] от "pornpig":
    Изкючително ПРОСТ коментар порнопрасенце, при този зверски глад за шофьори на Запад, ако нашите получаваха по-малко отдавна да са избягали грухчо.
    Я ми кажи, коя френски фирма на онзи палячо Макрон праща българските си служители на 4 седмици на свои разноски до БГ.
    Подобен лобистки закон е пълен срам и всички го разбраха, освен едната шепа грант мекерета, които са винаги в поза партер на всяка идиотщина на Брюксел.

  87. 87 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#78] от "niksan1":Не умувай, а иди и питай. И когато те набият, може да се раздвижиш умствено и да схванеш, че не е редно да коментираш неща, които не са ти ясни. Като се качиш да въртиш геврека, тогава ще имаш мнение за тази професия и условията и на труд.За тези шофьор, всеки час извън камиона е загуба на пари. Освен това са наясно, че всеки отпаднал от бизнеса български камион, автоматично ще бъде заменен от турски камион с турски шофьор, за който тези изисквания - НЕ ВАЖАТ!Дали е робство или не - те го правят абсолютно доброволно, значи не е робство.
    —цитат от коментар 84 на niakoi_si



    Дали съм наясно ?
    След като другарите не ми позволиха да работя като хоров диригент, защото това било идеологически пост ( работа с хора ), а аз не съм член на БКП, веднага започнах преквалификация като водач на МПС и имам всички категории с изключение на " специални и взривоопасни товари ", или нещо подобно ( вече забравих ) . Постоянно контактувах с ТИРаджии и си спомням колко завиждаха на западняците за техните условия на труд и заплащане . Е, това, което предлага Макрон Е ИМЕННО в полза на шофьорите и не се прави разлика между български и всички останали в ЕС .
    Реват мутренските " бизнесмени ", а не шофьорите . Едва ли има шофьор от България, или от другите страни на ЕС, който да не е съгласен с предложението на Макрон .
    И не, НИКОЙ шофьор няма да ме набие, когато става въпрос за хубави условия на труд и заплащане, друг е въпросът, че мутрите-" бизнесмени " могат да го направят !
    Питам се, защо правителството и президентът застават зад този мутренски протест и си отговарям, а ти ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  88. 88 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3001 Неутрално

    В цял свят хората купуват от собствените си производители, за да има работни места и заплати, да се пълни бюджета...
    Само Ганьо е готов да купи всичко освен българското. За това и нашите производители си кръщават производствата с чужди имена, та Ганьо да не разбере. И тогава е доволен.

    Пожелавам успех на шофьорите. 15 000 работни места са застрашени. Тук, като някоя фирма отвори 100 работни места с по 500 лв. заплата и става топ новина.
    Все повече хора им увират главите, че ЕС работи за просперитета на няколко държави, които от време на време ни подхвърлят по някое фондче, с парите от което сме длъжни пак техни стоки да купим.

  89. 89 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    До коментар [#86] от "Moxito":

    Те не получават, а им дават командировъчни. Това е дупка в законодателството, която искат да затворят. Защото плащайки им така, после няма осигурвки, няма пенсии и т.н. върху командироввъчните няма данъци. Да не говорим, че всички плащаме ГО ма тези камиони, които шетат из европа и плащат обезщетения по европейски цени а, а ГО е на български, което натовварва мен и теб, които си караме колите основно в бг.

  90. 90 Профил на marti1331
    marti1331
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Evropeyskite zakoni vajat za vsicki rabotesti v ES.Bez znacenie firmata kade e registrirana kato Tricia, Russia, Kazahstan I t.n.

  91. 91 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    До коментар [#55] от "transvaal":

    Отличен коментар!!!
    И добавям, че в цяла Европа има пансиони, хостели, мотели, където при скромни (в повечето случаи) цени човек може да прекара няколко дни в човешки условия.

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  92. 92 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#3] от "pornpig":Изкючително ПРОСТ коментар порнопрасенце, при този зверски глад за шофьори на Запад, ако нашите получаваха по-малко отдавна да са избягали грухчо.Я ми кажи, коя френски фирма на онзи палячо Макрон праща българските си служители на 4 седмици на свои разноски до БГ.Подобен лобистки закон е пълен срам и всички го разбраха, освен едната шепа грант мекерета, които са винаги в поза партер на всяка идиотщина на Брюксел.
    —цитат от коментар 86 на Moxito


    и защо трябва да го праща ? има си отпуск ще си го ползва как и където реши

  93. 93 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    До коментар [#63] от "runmen._":

    От край време връщат моряците за годишните им отпуски и не само!

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  94. 94 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    На кратко - хората искат да шофьорите да спят в бели чаршафи, обаче шофьорите държат да си пърдят в кабините.

  95. 95 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2761 Неутрално

    Шофьорите да протестират срещу по-добри условия на труд? Да протестират щото не искат да си видят семействата? Вие луди ли сте бе? Или нас ни вземте за луди? Ах маскари с маскарите ви!!!!

  96. 96 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11443 Весело

    До коментар [#30] от "Веселин Дечев":

    Не ме разбрахте. Правила има за и за кораби и за автомобили и сега. Говоря за промяната в правилата. Когато накарат кораб да се връща в пристанището си (Либерия, Панама или друга офшорна зона) на всеки 4 седмици както с автомомилите, ще кажа, да неутрални сте :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  97. 97 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11443 Весело

    До коментар [#52] от "Иво":

    Прочел съм я :) И съм съгласен написаното от Вас.
    Само, че те не използват думата "заслужаваш" :)
    Те използват думата "задължавам те и не ме интересува дали искаш".
    За автомобилите виждам, че сме на едно мнение.
    Другият капан е каботажните курсове - там за кого се "грижат" :) ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  98. 98 Профил на oii34567760
    oii34567760
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Тук някакъв патриотин казва "Българските фирми ще фалират". Да, така е. Но като е казал "а", ако има акъл в главата, трябва да каже още "бе" и прочее. А то е, че фалираната фирма ще бъде изкупена от небългарска заедно с работните места в нея, от което назначените работници-българи нищо не губят, а напротив - печелят европейски условия на труд. Това вече се е случвало в много български фирми (ообено в ИТ-индустрията). Защо да не се случи и в транспортните фирми? И шофьорите са хора, не само програмистите.

    Става въпрос за икономическо освобождаване на българите от обствените им мутро-капиталисти, които ограбиха обществените ресурси през поледните 3 десетилетия. Това може да стане само като се изкупят криминалните мутренски фирми от легалните западни фирми, които зачитат правата на работниците. Този процес на овладяване на обществените ресурси от Запада се нарича ВЕСТЕРНИЗАЦИЯ и е положителна страна на глобализацията. Има и отрицателна страна (ако западните фирми не са легални и не се ползват с добро име). Затова, трябва да се внимава, което е работата на нашите управници и депутати, но не на такива като Джамбазки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK