По пакета за превозвачите България е единна с всички страни от периферията, каза Желязков

Транспортният министър Росен Желязков и председателят на Европейския парламент Антонио Таяни (вдясно)

© Министерство на транспорта

Транспортният министър Росен Желязков и председателят на Европейския парламент Антонио Таяни (вдясно)



По пакета "Мобилност" България има симпатиите и единната позиция на всички страни от периферията на Европа, което не бива да се счита, че като е периферия, е втора категория. Това заяви транспортният министър Росен Желязков пред български журналисти в Страсбург след среща с председателя на Европейския парламент Антонио Таяни.


Миналата седмица комисията по транспорт на Европейския парламент подкрепи предложението камионите, извършващи товарни превози в ЕС, да се връщат веднъж на три седмици в държавата, където е регистрирана фирмата собственик. Това бе само един от трите доклада, които обсъждаше транспортната комисия (повече за тях четете тук), засягащи условията за извършването на международни пътни превози. Отхвърлени бяха двата доклада, свързани с почивките на водачите и техните възнаграждения. По-късно премиерът Бойко Борисов предложи на Антонио Таяни въпросът с условията на работа на международните превозвачи, известен като плана "Макрон", да се обсъди след предстоящите през май избори за Европейски парламент. По време на заседанието на транспортната комисия в Брюксел се проведоха протести на превозвачи от България и още няколко страни.


Желязков също заяви, че българското становище, както и официалната позиция, така както е приета законодателната пътека за пакета за мобилност, е, че тези предложения се разглеждат в пакет. "Когато в един пакет две от три предложения не са приети, няма как да бъде разглеждана цялата законодателна инициатива в рамките на настоящия парламент. Нашите съображения бяха изразени съвсем конкретно, от една страна, какви биха били последиците от приемането, от друга страна, каква би била процедурата, от трета страна, как това ще повлияе на отношението на 30% от избирателите в ЕС", отбеляза министърът.




Той обясни, че има няколко сценария за развитието на пакета. Първият вариант е да се внесе за гласуване предложението, което е прието от комисията, тоест само едно от трите. Вторият е да се внесе от политическа група целия пакет, независимо от неприетите досиета в комисията по транспорт. Третият сценарий е да бъде отложено за парламента след европейските избори. Нашият аргумент е, че на последно заседание, на 31 януари, когато ще могат да се разглеждат по същество такива доклади, внасянето и налагането със силата на мнозинството би било много лош сигнал, лош сигнал, който ще увеличи евросксептицизма в Европа, който ще раздели Европа отново на страни, които считат, че са от втора скорост, който ще засили националистическите тенденции извън европейски контекст, допълни Желязков.


По думите му, докато не мине т.нар. председателски съвет (на ръководителите на политическите семейства в европарламента), което ще стане или следващия четвъртък, или този, все още няма да се знае какво ще е решението, дали ще се гледа пакетът на 31 януари този месец.


Министърът е провел среща с Манфред Вебер, лидер на групата на Европейската народна партия, ще има среща и с Удо Булман, председател на социалистите и демократите, а Корнелия Нинова е изпратила писмо до Булман. Това е част от поредицата инициативи, с които вървим в една посока, каза още той.


"За нас е важно сега да артикулираме проблемите. Това не са само българските проблеми, това са проблемите на периферните държави. Дипломатическите ходове продължават. Посланието е "да" на Европа, която спазва правилата, "не" на евроскептицизма въпреки нарушаването на правилата", подчерта Желязков.


Той уточни, че румънското председателство на Съвета на ЕС ще се активира, ако законодателният пакет мине през европарламента. Това означава, че ще се отиде на триалози - разговори и преговори между съвета (държавите членки), комисията и парламента.


"Моето очакване е да не се стигне дотам. Ние не казваме, че Европа няма нужда от общо законодателство по темата, а че това, което е предложено още през 2017 г. и което разделя държавите в момента, не е пропорционално и е дискриминативно", каза още министърът.


Според него, "ако, което е малко вероятно, бъде приет само приетия доклад в комисията по транспорт, голяма част от тези предложения няма да бъдат реализирани по време на триалозите, защото те противоречат на приетото от съвета на министрите на 3 декември, тоест има противоречие между общия подход на съвета и приетото в транспортна комисия".


"Виждате, че всичко в този пакет ражда противоречия и ние казваме, че противоречиви законодателни инициативи, приети в последния момент, значат само едно – Европа не може да покаже единност в подходите си за решаване на общите проблеми на съюза. За България единственият верен и правилен е отлагането за следващия парламент. След 21 като начална дата и 31 януари вероятно ще се знае каква ще е развръзката", посочи Желязков.


По думите му България е заедно по въпроса с поляци, с унгарци, с литовци и с румънците, но те се държат по-неутрално, защото са държава председател.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2747 Неутрално

    Дрън ,дрън... Да питат шофьорите на каква заплата ги осигуряват . Всички губят от това , печелят само собствениците и то много.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    Периферията значи се опъва на груповия мозък в ЕК който държи протекции за 2-3 централни страни! Ама то не е само за транспорта , двойния аршин се вади по всяка директива издадена от корпоративните креатури в Брюксел!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2202 Неутрално
  4. 4 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2886 Неутрално

    държат се по-неутрално, защото не разчитат толкова на нашенските номера за бърза печалба, а може и да не им е хрумвало, да вземат малко да им обяснят :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  5. 5 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До коментар [#1] от "джендър дебне в храсталака":

    Осигуряват ги на колкото са се съгласили самите шофьори. Научете се, че трудовия договор се подписва от двете страни. Ако шофьорът не е съгласен да го "осигуряват" на конкретна сума, да не подписва... Да подпише на друга на която е съгласен.

  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4688 Неутрално

    До коментар [#5] от "ivant88":

    Значи или подписва или ще гладува !?

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2726 Любопитно

    А те - дали са единни с нас? Ммм?

  8. 8 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 515 Весело

    Който се цепи от колектива , колектива ще му го ...

    Стара социалистическа мъдрост .

  9. 9 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2886 Неутрално

    До коментар [#8] от "xyha":

    а накрая новите соц-компрадори дружно ни го нацепиха, но на вас ви хареса

    The Universe is under no obligation to make sense to you.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK