"Туитър" затяга правилата за политически реклами преди евроизборите

"Туитър" затяга правилата за политически реклами преди евроизборите

© Reuters



Политическите групи, които водят кампания за предстоящите евроизбори в "Туитър", ще бъдат принудени да се регистрират в платформата, като част от по-строгите правила за реклама, целящи да защитят европейските избори от чуждестранна намеса, предаде "Файненшъл таймс".


Във вторник "Туитър" обяви, че разширява публичната си база данни за реклама, за да се показват всички реклами в подкрепа на партии или кандидати за европейските избори и се дава информация кой ги спонсорира, с колко пари и към кои аудитории са насочени.


Всяка група или отделен човек, който иска да използва "Туитър" за предизборна кампания, ще трябва първо да докаже самоличността си и да има адресна регистрация в ЕС.




Правилата ще влязат в сила на 11 март, 10 седмици преди изборите за евродепутати. Според социологически проучвания антисистемните и евроскептичните партии, които имат проруски връзки, като италианската "Лига" ще бъдат големите печеливши от вота през май.


Туитовете в подкрепа на даден кандидат или партии ще бъдат обозначени на платформата. За разлика от "Фейсбук" обаче рекламите, поддържащи политически каузи като имиграция или права на половете, няма да бъдат включени в базата данни.


Миналия месец "Фейсбук" заяви, че ще казва на европейските си потребители кой купува рекламите, които виждат. Освен това реклами ще могат да се купуват само от хора, пратили на социалната мрежа доказателства за идентичността си (повече четете тук).


Миналата година "Гугъл" обяви проект за евроизборите, в рамките на който всяка политическа кампания в блока ще трябва да докаже идентичността и националността си преди да й бъде позволено да купува реклами на платформите на "Гугъл". На одобрените реклами ще трябва да се показва кой е платил за тях.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    А има ли закони, които контролират туитър и другите електронни медии, въз основа на които тези медии въвеждат нови правила или всяка частна електронна медия ще си въвежда свои правила (въз основа на интересите на своите собственици)?

  2. 2 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    Туитър да свали постовете на Оранжевия, като насаждащи омраза и нетърпимост към чужденци.

  3. 3 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    "Туитър" е като хартията - всеки пише в тях каквото си иска. Да се очаква "Туитър" да носи отговорност е все едно да се иска от хартията да носи отговорност за написаното на нея...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  4. 4 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3004 Неутрално

    Добра стъпка, за разлика от Фейсбук





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK