ЕС договори нямаляване на емисиите от нови коли до 2030 г.

ЕС договори нямаляване на емисиите от нови коли до 2030 г.

© Associated Press



Планове за намаляване на емисиите на парникови газове от леките и лекотоварните автомобили до 2030 г., вече неофициално одобрени от министрите на ЕС, бяха гласувани от евродепутатите в сряда, предаде пресслужбата на Европейския парламент.


Евродепутатите и министрите на ЕС са постигнали съгласие за по-високите цели (37.5%) за намаляване на емисиите на парникови газове за нови автомобили до 2030 г. в сравнение с предложената цел от 30% от Европейската комисия. Законодателството също представя цели за намаляване на емисиите на въглероден диоксид за нови лекотоварни автомобили (31%) до 2030 г.


Социални последици


Производители, чиито средни емисии надвишават лимитите, ще трябва да плащат такса за извънредно количество емисии. До 2023 г. Европейската комисия ще трябва да направи оценка дали тези стойности трябва да бъдат използвани за финансирането на справедлив преход към мобилност с нулеви емисии и за подпомагане придобиването на нови умения от работещите в автомобилния сектор.




Законодателството беше прието с 521 гласа "за" срещу 63 гласа "против" и 34 "въздържал се".


Анализ на жизнения цикъл


Новият закон изисква оценка на ниво ЕС на пълния жизнен цикъл на емисиите от автомобили. Комисията трябва също да прецени дали е необходима разработка на обща методология за оценка и последователно докладване на данни най-късно до 2023 г. Ако се сметне за необходимо, трябва да бъде предложено законодателство.


Транспортът е единственият сектор в ЕС, който не отбелязва значим спад на емисии на парникови газове от 1990 г. насам. Данни от Европейската агенция за околната среда сочат, че от всички видове транспорт в ЕС пътният транспорт генерира най-големия дял на емисии на парникови газове (72.9% през 2016 г.) и е отговорен за около 20% от общия дял на емисиите на парникови газове в ЕС.

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    То хубаво, ама автомобилните компании не щат да извадят екологичните патенти, които са купили на безценица от авторите им, от сейфовете си, защото ще им развалят бизнеса!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1572 Любопитно

    А намаляване на мюслимската и циганската раждаемост кога ще договорят? Щото иначе опазването на природа лееко се обезсмисля.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Ама разбира се.Няма никакви доказателства,че повишаването на нивата на СО2 предизвикват глобално затопляне,ама се предприемат мерки, които струват милиарди на данъкоплатците.В Стокхолм на първи април се предвиждат температури под нулата.Ама шведските ученици протестират с шуби,шалове и зимни шапки срещу глобалното затопляне.

  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    А защо само до 2030г.? Спокойно можеха да се споразумеят и до 2050г.! Тия май прихванаха от нас умението да се приемат решения в 12 без 5.

  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    Ама разбира се.Няма никакви доказателства,че повишаването на нивата на СО2 предизвикват глобално затопляне,ама се предприемат мерки, които струват милиарди на данъкоплатците.В Стокхолм на първи април се предвиждат температури под нулата.Ама шведските ученици протестират с шуби,шалове и зимни шапки срещу глобалното затопляне.
    —цитат от коментар 3 на Мусаши


    Ще протестират защото и те искат на Канарските острови и някой имот на брега на океана. "Кой каквото и да ти приказва, знай, че става въпрос за пари"!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#3] от "Мусаши":

    Когато сляпо вярваш в нещо фактите нямат значение!

    Представи си бъдещите деца на тези скандинавски ученици какви промити мозъци ще са ...

    Sic transit gloria mundi
  7. 7 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Ама защо са се вторачили само в емисите на парникови газове? Къде замитат проблема с канцерогенните емисии на дизеляците?

  8. 8 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#3] от "Мусаши":Когато сляпо вярваш в нещо фактите нямат значение!Представи си бъдещите деца на тези скандинавски ученици какви промити мозъци ще са ...
    —цитат от коментар 6 на lon01600906


    Промиването на мозъци е страшно.Гледах една анкета сред шведки като им задаваха въпрос дали повишеният брой изнасилвания се дължи на имигрантите.И всички анкетирани жени отговориха,че не било вярно това и всички мъже се държали по един и същ начин.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#7] от "paralelepiped":

    Защото бензиновите като станат ТСИ и те започват да ги отделят. Каквото и да правят незнам как ще избягат от природните закони.

  11. 11 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#10] от "Quo Vadis?":

    За цъкналия минус, ако може да обясни как при повишаване на компресията в цилиндъра да избегнем получаването на азотен окис ????

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11959 Неутрално

    Май узакониха глобата на Фолксваген...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#12] от "penetrating":

    Абсолютно, няма как КПД-то на ДВГ да се повиши с над 40% за толкова малко време а не виждам никой в Европа (без скандинавските страни) който да прави нещо като законодателство и инфраструктура за да станат електрическите коли масови (то и там все оше си има нужда от качествен пробив в технологията за производство на батерии)

  14. 14 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 822 Любопитно

    И как само на 37% намаляване са се спрели - що не са поискали на 100% - нулеви емисии както беше предложила отвъд океана онази ненормална комунист Алехандрия Окасио-Кортес?

  15. 15 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#11] от "Quo Vadis?":

    С ЕГР клапан и блу-айд.

    П.П.

    Данни дадоха от АДАЦ

  16. 16 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 492 Любопитно

    "Производители, чиито средни емисии надвишават лимитите, ще трябва да плащат такса за извънредно количество емисии. "

    Честит нов данък!

  17. 17 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    А централите на кюмюр кога ?

    Докато масово се произвежда електрика от кюмюр за какво редуциране на емисиите говорим.

  18. 18 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2788 Неутрално

    Ще започнат да налагат палиативни мерки, като налягането в гумите да е по-високо от 1.5 атм.. Същинските мерки, например с пренасочване на товарите към ЖП електрифициран транспорт срещат съпротива в автомобилното лоби.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  19. 19 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Ама защо са се вторачили само в емисите на парникови газове? Къде замитат проблема с канцерогенните емисии на дизеляците?
    —цитат от коментар 7 на paralelepiped


    Проблемът с емисиите на дизеляците тотално се реши!

    1.Оказа се, че не само дизеляците излъчват емисии .. Зеленистите останаха БЕЗКРАЙНО УЧУДЕНИ , щото в зони ЗАБРАНЕНИ ЗА ДИЗЕЛ ЕМИСИИТЕ СЕ УВЕЛИЧИХА..
    Да припомним , че така ще стане им бе многократно обяснявано!

    Зеленистите обаче, не разбраха и тогава, не се договеждат и сега.
    Основното им умение, при четене на непознат текст, явно е да гледат облещени ..

    2.От 2018г. масово има портативни анализиращи устройства, които са доста точни.
    Ей ги тестовете:

    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/abgasnorm/test-euro-6d-temp/

    Оказа се - зеленистите са бръщолевили пълни глупости, доста време ..
    Особено е интересно за азотните окиси:

    https://www.kfz-betrieb.vogel.de/adac-neue-diesel-stossen-kaum-nox-aus-a-800922/

  20. 20 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    И как само на 37% намаляване са се спрели - що не са поискали на 100% - нулеви емисии както беше предложила отвъд океана онази ненормална комунист Алехандрия Окасио-Кортес?
    —цитат от коментар 14 на lustmord


    Нулеви емисии е невъзможно ..

    Но намаляване на СО2 е необходимо ..

    Трябва, колкото и да им е мъчно на електрокаристите - всякакви там "Тесли" час по-скоро да се забранят!

    Ей за въглеродния им отпечатък!

    .. " Mazda: двигатель Skyactiv-X чище, чем электромобиль ..
    . Выбросы CO2, образующиеся при производстве этого количества энергии, составляют 200 г/км .... и 156 г/км при сжигании нефти. ...
    ...Модели SkyActiv-G со «сравнимой мощностью» будут иметь выбросы 142 г/км.."

    Хора бдете!

  21. 21 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#10] от "Quo Vadis?":За цъкналия минус, ако може да обясни как при повишаване на компресията в цилиндъра да избегнем получаването на азотен окис ????
    —цитат от коментар 11 на Quo Vadis?


    Ей ги тестовете за азотен окис!
    https://www.kfz-betrieb.vogel.de/adac-neue-diesel-stossen-kaum-nox-aus-a-800922/

    Оказа се - измислено е как ..

  22. 22 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    ... не виждам никой в Европа (без скандинавските страни) който да прави нещо като законодателство и инфраструктура за да станат електрическите коли масови ..
    —цитат от коментар 13 на Quo Vadis?



    Ето:

    " 5 сентября 2017, 15:19 Авто Бесплатная парковка и «заправка». Привилегии электромобилей в центре Москвы Специальные стоянки для электрокаров с возможностью зарядки появятся на семи улицах столицы, обычные автомобили там парковаться не смогут.."
    ---------------
    "постановление Правительства РФ, согласно которому на всех автозаправочных станциях страны в обязательном порядке должны быть установлены зарядные устройства для электромобилей.На всех заправках страны. .."
    -------------------
    .." Что до электромобилей, то Дмитрий Медведев полагает, что к 2020 году 17% выпускаемого в России транспорта будет электрифицировано, но три четверти от этого объема составят не чистые электромобили, а гибриды. В этом году производителям такого транспорта выделены субсидии на сумму 900 млн .
    Кроме того, правительство рассматривает различные варианты налоговых льгот и экспортных стимулов для производителей компонентов электромобилей, планирует развивать инфраструктуру зарядных станций .."
    --------------------

    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" , и части за Електро-Лада (серийна от 2011) - 0% и толкоз ..

    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

    Рууският трудов народ погледна, почеса се , видя че колите не ги устройват и не рачиха да купуват електрокари ..

    Хак му е на Путин, хак му е на Медведев!
    Нека страдат ..

  23. 23 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#12] от "penetrating":Абсолютно, няма как КПД-то на ДВГ да се повиши с над 40% за толкова малко време а не виждам никой в Европа (без скандинавските страни) който да прави нещо като законодателство и инфраструктура за да станат електрическите коли масови (то и там все оше си има нужда от качествен пробив в технологията за производство на батерии)
    —цитат от коментар 13 на Quo Vadis?


    Как не виждаш? Разходи се по паркингите на големите супермаркети в Българя и ще видиш зарядните станции за БЕЗПЛАТНО зареждане на ел. автомобили. Нещата се случват. Дори и в България!
    Телевизорите с кинескопи ги подменихме с еЛСиДи за около 20 години. С колите ще е по-бързо“ Не ми се изброяват сега причините поради които е така, но всеки нормален и информиран може да го разбере.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#22] от "ajsayder":

    Хубаво си писал много, но то не струва нищо. Пригожин трябва днес да те остави без надница. И много вярваме на руски медии! Много!!!
    Да си чувал(едва ли), че някои си зареждат електрическите автомобили от фотоволтаиците на покрива им? Да си чувал, че за производството на батерията на един ел. автомобил се отделят ТРИ ТОНА И ПОЛОВИНА въглероден двуокис( руска пропагандна лъжа)?
    Руските тролове, вмесо да си губите времето в писане на пропагандни лъжи, започнете да учите произнасянето на: " Хельп, мистер! Хельп, сер!"Това е бъдещето на руската ви кочина.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11959 Неутрално

    До коментар [#13] от "Quo Vadis?":

    Съгласен :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11959 Неутрално

    До коментар [#23] от "quatro_4x3":

    Случва се. Колко бързо и колко ще струва ? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Путин и Медведев , по някакви техни оричини , искат да има електроколи.
    Да , но народните маси не купуват.

    И тогава Медведев е решил - да се плаща на електрокарните тролове по форумите.

    Електрокаристите беснеят над бащино ми огнище.

  28. 28 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#23] от "quatro_4x3":

    Медведев прокарва своя , електрокарна линия в целия свят.

    Хора бдете.
    Замислете се за мотивите?

    Защо от Кремъл дават дотации, защо налагат електро-привилегии , защо са си мобилизирали електро-троловете?

  29. 29 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#21] от "ajsayder":

    Зависи при какви условия са проведени тестовете. Количеството на азотни окиси е правопропорционално на налягането в цилиндъра и температурата. Колкото е по висока температурата толкова е по малко замарсяването със сажди и фини частици ...

    Между другото азотните окиси не са резултат от горенето на нафтата а свързване на азота и кислорода от атмосферата предвид спецификата на дизеловия двигател.

    Със софтуер за промяна на условията тестовете могат да се излъжат ....

  30. 30 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#21] от "ajsayder":Зависи при какви условия са проведени тестовете. Количеството на азотни окиси е правопропорционално на налягането в цилиндъра и температурата. Колкото е по висока температурата толкова е по малко замарсяването със сажди и фини частици ...Между другото азотните окиси не са резултат от горенето на нафтата а свързване на азота и кислорода от атмосферата предвид спецификата на дизеловия двигател.Със софтуер за промяна на условията тестовете могат да се излъжат ....
    —цитат от коментар 29 на Quo Vadis?


    Обяснено е при какви условия - колата си върви из града и портативни анализатори (вече ги има) мерят ..
    Как със софтуер може да се излъже?

    Руските хакери хакват лабораториите .. или как?

    ...Колкото е по висока температурата толкова е по малко замарсяването със сажди и фини частици .
    —цитат от коментар 29 на Quo Vadis?

    Да..
    За това след забраната на дизелите в някои места, частиците се увеличиха ..

    Но това на зеленистите бе обяснявано, обяснявано ..
    Ето от едно руско специализирано издание (то ми е под ръка, а който се интересува, може да чете и другаде)..

    .."Но свежая публикация от 20 июля говорит о том, что бензиновые движки не только не лучше, но даже гораздо опаснее творений Рудольфа Дизеля.
    И вот почему. ... ...
    ......
    Общественность усвоила, что сажей воняют именно дизели. И что именно поэтому на них устанавливают специальные фильтры плюс баки...
    ...На фоне этого шума никто не заикался о том, что особого вреда от этой сажи с ее довольно крупными частицами, в общем-то, нет… А вот та невидимая глазом гадость, которую изрыгают выхлопные трубы бензиновых ДВС с прямым впрыском топлива, не случайно называется нанопылью. Частицы менее 5 мкм не отфильтровываются в верхних дыхательных путях, а потому опасны для легких. .."

    -----------------------
    Зеленистите заменха дизелите с бензин, по някакви техни тайствени съображения ..

    Просто изпълняват заръките на Медведев , според мене..

    "... межправительственного совета было подписано распоряжение «О плане мероприятий по обеспечению стимулирования производства и использования колесных транспортных средств с электрическими двигателями .... на 2018-2020 годы». .... .... документ подписал председатель правительства РФ Дмитрий Медведев.

    Согласно плану, в 2018-2020 годы должны быть приняты нормативные акты, которые освободят владельцев электромобилей от уплаты транспортного налога.
    Также им будет предоставлено право пользования бесплатными парковочными местами, оснащенными зарядными устройствами, бесплатного проезда по платным автодорогам, передвижения по полосам для общественного транспорта.
    ... .... ...
    Документ предусматривает и стимулирование создания инфраструктуры. Для организаций, создающих и размещающих электрозарядные станции, будут предоставлены ... .... .. оформление разрешительной документации при строительстве будет иметь упрощенный порядок.
    .. Для производителей электромобилей и их компонентов предусмотрят субсидии из бюджета.
    Читать полностью: https://news.drom.ru/65750.html
    Drom.ru — всероссийский автомобильный портал .."
    -----------------

    Представяш ли си ? СУБСИДИИ ..

    Кремълските властелини отричат невидимата ръка на пазара!
    Хора бдете!

  31. 31 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#21] от "ajsayder":Зависи при какви условия са проведени тестовете. Количеството на азотни окиси е правопропорционално на налягането в цилиндъра и температурата. Колкото е по висока температурата толкова е по малко замарсяването със сажди и фини частици ...Между другото азотните окиси не са резултат от горенето на нафтата а свързване на азота и кислорода от атмосферата предвид спецификата на дизеловия двигател.Със софтуер за промяна на условията тестовете могат да се излъжат ....
    —цитат от коментар 29 на Quo Vadis?


    На снимката се вижда : в багажника си има газ-анализатор портативен .
    Колата върви насам-натам .. градско, извънградско, магистрала .. и се отчита.

    https://www.kfz-betrieb.vogel.de/adac-neue-diesel-stossen-kaum-nox-aus-a-800922/

  32. 32 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1478 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK