Европарламентът подкани България да обяви какво прави срещу замърсяващите коли

Европарламентът подкани България да обяви какво прави срещу замърсяващите коли

© Associated Press



Държавите членки и производителите на автомобили трябва да бъдат държани отговорни и да координират неотложните действия, необходими за справяне със скандала с автомобилните емисии, заяви Европейският парламент. Някои държави членки, а именно България, Унгария, Ирландия, Словения и Швеция, все още не са изпратили никаква информация на Европейската комисия за програмите си за изтегляне на замърсяващи превозни средства от пазара.


Според евродепутатите държавите членки следва да предприемат спешни мерки за изтегляне от пазара на голям брой автомобили, които причиняват висока степен на замърсяване. Те също така трябва да се координират с производителите, за да продължат със задължителната модернизация на хардуера, за да намалят емисиите на азотен диоксид (NO2) и да изчистят съществуващия автомобилен парк.


Парламентът се опасява, че проблемът със силно замърсяващите превозни средства с дизелов двигател в голяма степен остава неразрешен и ще продължи да влошава качеството на въздуха в продължение на много години, ако не се предприемат ефективни координирани действия.


Критики към Еврокомисията и държавите членки




Парламентът отбелязва, че въпреки че комисията е започнала процедури за нарушение срещу няколко държави членки преди повече от две години заради неуспехa им да наложат санкции (в случая на групата "Фолксваген") и е въвела системи за санкции, които да възпрепятстват производителите на автомобили от нарушаване на законодателството за автомобилните емисии, не е приключил етапът на търсене на допълнителна информация. Процедурите все още продължават срещу Германия, Италия, Люксембург и Обединеното кралство.


Някои държави членки, изглежда, не си сътрудничат сериозно с комисията в това отношение, добавят евродепутатите и ги призовават да предоставят цялата необходима информация, за да може Брюксел да представи своя доклад за препоръките на анкетната комисия по измерването на емисиите в автомобилния сектор.


Те осъждат "обструктивното поведение" на Европейската комисия, което забави процеса на разследване, а отказът да предостави публичен достъп до позициите на държавите членки в техническите срещи представлява лошо управление според европейския омбудсман.


Депутатите отбелязват, че в Съединените щати жертвите на "Дизелгейт" са получили между 5 хил. и 10 хил. щатски долара като компенсаторни плащания, докато европейските потребители все още чакат подобаваща компенсация.


Според информацията, предоставена на Европейската комисия от държавите членки, кампаниите в ЕС засягат само ограничен брой автомобили от следните марки: "Фолксваген", "Рено", "Даймлер", "Опел" и "Сузуки". Няколко неправителствени организации и медии обаче съобщиха, че модели от няколко други марки са показали съмнително количеството на емисиите или са надхвърлили граничните стойности на замърсяване, посочени в законодателството на ЕС.

Ключови думи към статията:

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    Нещо за самолетите няма ли да кажат?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Взема им 10 лв. повече годишен данък...

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    Нищо, полицейски коли си карат спокойно зад димящи таралясници, и не им прави никакво впечатление...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Ще правим завод за електрически коли на Фолксваген или на Хюндай в Калековец. До тогава Менда ще чисти въздуха с парите от увеличения размер на данъка.

  5. 5 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    Купува дизелите, които другите изхвърлят.
    Малко ли е?

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  7. 7 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    След като в сряда видяхме Бентлитата и Бугатитата пред Европейския парламент в Брюксел , сега да очакваме и дизелови гоуфове с пернишки регистрации !

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    На ощипани моми се правят тия от Европарламента? Пари нямат хората бе другари, пари. Не карат трошки заради любовта към трошките!

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    Строят им нови пътища и ограничават ЖП транспорта.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на Анийдмъни
    Анийдмъни
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#5] от "Alexander97":

    Мдаа, те какво си представят че ще се случва в бъдеще като западните нации минат на електрички? По наш'те ширини ще се "обнови" рязко автопарка с "нов внос"...

    panem et circenses
  11. 11 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Аман бре, АМАН ОТ ВАС!!! Махайте се вече, че ни стъжнихте живота на всички европейци. Само социалистически и лобитски идотии приемате. Нахалници!!

  12. 12 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#11] от "xox55541929":

    А, махни се ти. В Русия и Китай е супер, свободен пазар да искаш.

  13. 13 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#11] от "xox55541929":А, махни се ти. В Русия и Китай е супер, свободен пазар да искаш.
    —цитат от коментар 12 на zxp53317185


    За Русия си прав , ама в Китай няма да му хареса на ватенката ! Едно че трябва да се работи , а и Китай внедрява електричките доста по-бурно отколкото ЕС .

  14. 14 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Ми общините увеличиха данъка на старите автомобили срещу което не поеха никакви ангажименти.......

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  15. 15 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Как какво? Ще им изкупува тараляшниците дето те се чудят деда пратят

  16. 16 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5395 Неутрално

    "Европарламентът подкани България да обяви какво прави срещу замърсяващите коли"

    Разбира се нищо, ние разбираме само от глоби

  17. 17 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Въздоха е мръсен заради тия ,който нали уж взимате най-евтиното таралясниците на западна европа дизел кочини

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    А трябва ли да прави нещо? ;)

  19. 19 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Е, какво правим. Чакаме Европарламента да въведе правила валидни за целия ЕС.

    Ясно е че мерките са непопурялни и никоя партия няма желание да губи електорат.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  20. 20 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 282 Неутрално

    На ощипани моми се правят тия от Европарламента? Пари нямат хората бе другари, пари. Не карат трошки заради любовта към трошките!
    —цитат от коментар 8 на Таралеж


    Ми то притежаването на кола не е задължително. Като нямаш пари, ще пътуваш с градския транспорт.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  21. 21 Профил на nodjinn
    nodjinn
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Българските политици като цяло изпадат в шок и ступор, когато им бъде зададен въпрос, който 1) да се отнася до нещо различно от краденето им; 2) който да засяга здравето и живота на други хора ("за целта трябва да схванат понятието "други хора"; 3) на който да не може да се отговори с "ааааа, ъъъъъ, ми тооооо, казАл съм на цецо да опраат нещата, или в краен случай с назначаване на парламентарна комисия, която своевременно (след сто години) ще проучи внимателно (нанайци) въпроса".

    Все едно мен да ме питат за нещо по ядрена физика, ще гледам празно и тъпо. Та така и те, ама пък от ЕС дават кинти, та ще трябва нещо да кажат, колкото и да е трудно мисловно и психически.

  22. 22 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Мда, самолетите са тема табу. Всичко живо фърчи като умопобъркано без изобщо да има повод, при което въглеродния отпечатък е хиляди пъти по голям. Но не съм чул за акциз върху керосина. Може и за има, но едва ли...

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  23. 23 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Ами нищо не правят. И чакат да падне някоя пара по европроект за чист въздух, че да почне 'усвояването'.

  24. 24 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 282 Весело

    До коментар [#21] от "nodjinn":

    Българските политици са като всички останали. Това което не ми е ясно, дали германските коментиращи под статиите в техните медии са толкова тъпи, колкото българските.

    Вероятно и тук няма голяма разлика.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  25. 25 Профил на Terminator
    Terminator
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Купува дизелите, които другите изхвърлят.Малко ли е?
    —цитат от коментар 5 на Alexander97


    Още съм с пежо 306. Върви та джаса. Поне не съм като другите с 5 ръждясали таралясника :Д

    всеки ден, когато си с мен обикаляме витрини на какво да се спрем нищо не е наред а мерцедес чувам пак някой хвали се купил си днес а ний се потим, на крак стоим с теб приятелю мой и се чудим кой е враг, кой е свой?
  26. 26 Профил на Asen Spasov
    Asen Spasov
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Как какво прави България, както винаги нищо,но правиш нищо никак не е лесно, защото трябва да си изцедиш мозъка,как да организираш нещата за да не свършиш нищо.

  27. 27 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    До коментар [#8] от "Таралеж":

    Ми то карането на кола не е конституционно право. Караш ако можеш да си го позволиш, кой закон гласи че всеки с 2 хиляди лева трябва да се сдобива с автомобил. Ама пуст електорат, никой не ще да вземе логичните мерки, въпреки че сутрин като погледнеш през прозореца виждаш една огромна ламаринена джунгла.

  28. 28 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Зелените да отговорят, че изсичането на горите е проблема, а не старите дизели.

  29. 29 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Искам да видя политика, който ще вдигне ръка срещу 20 годишния дизел в България!

  30. 30 Профил на George S
    George S
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Българина мое да го цакат цял живот за всичко и да не си мръдне пръста, ама ако му дигнат цената на горивото или му забранят да си паркира където си иска, ще подапали държавата. От там и никой в парламента не смее да каже гък срещу таралясниците. В София вече не се диша от коли, една върху друга паркират.

  31. 31 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Правим разумното и уместното.Плюс.че имаме повече коли на газ (пропам-бутан) и метан ор всички в ЕС и не само,които ако ще и да се сравнява уазка с бензинов автомобил Евро 6 ,за дизел да не говорим,
    А за Еврокомосията,за пореден път проявява здеав разум ио за пореден път не се поддава на натиск на сдеавите сили,

  32. 32 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Каква станала тя. Европейският концерн VW платил на всеки американски гражданин - купувач на нова дизелова кола, по 10000 $ компенсация. На европейците не е платил нищо.
    Защо такава дискриминация към европейците, бе евродепутати?! Да не са втора ръка хора?!

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4764 Любопитно

    Нещо за самолетите няма ли да кажат?
    —цитат от коментар 1 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Какво "да кажат за самолетите"?

  34. 34 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 158 Неутрално

    А така, да видим сега какво ще се пънкат нашите хора

    Marinov
  35. 35 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4082 Разстроено

    В България не се прави нищо по този въпрос че е по лесно!За да не се бунтува простия електорат.На средния нашенец колата му е по-"скъпа"и от жената и от семайството.Идете в което и да е село...още са с външен кенеф но отпред стои 25 годишен Мерцедес,Паст или БМВ!Няма зъби и пари за зъболекар но има 2 бангии пред панелката!Въпрос на мислене и приоритети.......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  36. 36 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#29] от "patrokalche":

    Възрастта е що годе някакъв критерий за замърсяването, но най-справедливо би било ежегодно измерване на отделяните газове и спирането от движение на всички пушлявещи бангии без значение кога са произведени.

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4764 Неутрално

    Пълна забрана на внос на автомобили (не само дизели) над 15 години! След 5 години - забрана за над 10 години! След още 5 години - забрана за над 5 години! Това е решението!

  38. 38 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Тец марица купува над 5-6 млн тона квото СО годишно, това е повече от половината автомобили в България. Казано по друг начин 500 000 автомобила евро 4 на бензин/дизел трябва да минат 15000км годишно за да изхвърлят това което прави само 1 завод.

  39. 39 Профил на rafa1986
    rafa1986
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Прави се, че не ги вижда

  40. 40 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 804 Весело

    Има идея у нас Бентли и Мерцедесите да минат на газ.

  41. 41 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Правим разумното и уместното.Плюс.че имаме повече коли на газ (пропам-бутан) и метан ор всички в ЕС и не само,които ако ще и да се сравнява уазка с бензинов автомобил Евро 6 ,за дизел да не говорим, А за Еврокомосията,за пореден път проявява здеав разум ио за пореден път не се поддава на натиск на сдеавите сили,
    —цитат от коментар 31 на slonsco


    Да намялят данъка за газифицираните автомобили, и ще могат да си го пишат като заслуга

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  42. 42 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    До коментар [#8] от "Таралеж":Ми то карането на кола не е конституционно право. Караш ако можеш да си го позволиш, кой закон гласи че всеки с 2 хиляди лева трябва да се сдобива с автомобил. Ама пуст електорат, никой не ще да вземе логичните мерки, въпреки че сутрин като погледнеш през прозореца виждаш една огромна ламаринена джунгла.
    —цитат от коментар 27 на Ashiata Shiemash


    И как точно ще се придвижват хората до работа,ще карат децата си на детски градини, училища,занимания?В САЩ има два пъти повече автомобили средно на човек от България,пък никой не иска забрана на автомобилите.

  43. 43 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    До коментар [#8] от "Таралеж":Ми то карането на кола не е конституционно право. Караш ако можеш да си го позволиш, кой закон гласи че всеки с 2 хиляди лева трябва да се сдобива с автомобил. Ама пуст електорат, никой не ще да вземе логичните мерки, въпреки че сутрин като погледнеш през прозореца виждаш една огромна ламаринена джунгла.
    —цитат от коментар 27 на Ashiata Shiemash


    И как точно ще се придвижват хората до работа,ще карат децата си на детски градини, училища,занимания?В САЩ има два пъти повече автомобили средно на човек от България,пък никой не иска забрана на автомобилите.

  44. 44 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    До коментар [#8] от "Таралеж":Ми то карането на кола не е конституционно право. Караш ако можеш да си го позволиш, кой закон гласи че всеки с 2 хиляди лева трябва да се сдобива с автомобил. Ама пуст електорат, никой не ще да вземе логичните мерки, въпреки че сутрин като погледнеш през прозореца виждаш една огромна ламаринена джунгла.
    —цитат от коментар 27 на Ashiata Shiemash


    И как точно ще се придвижват хората до работа,ще карат децата си на детски градини, училища,занимания?В САЩ има два пъти повече автомобили средно на човек от България,пък никой не иска забрана на автомобилите.

  45. 45 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    В България като карате стари автомобили и замърсявате, може да помогнете за климата по друг начин като спрете да ядете месо и спрете да пиете мляко, да ядете сирене. Това е голяма помощ за борба срещу глобалното затопляне. който не може да си купи нов автомобил, спира да яде месо и да пие мляко!

  46. 46 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 282 Весело

    А така, да видим сега какво ще се пънкат нашите хора
    —цитат от коментар 34 на Marinov


    Ах, каква върховна сатисфекция...

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  47. 47 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    До коментар [#35] от "Willy Messerschmitt":

    А по кой въпрос се прави нещо освен разбира се "усвояването"?

  48. 48 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    Пълна забрана на внос на автомобили (не само дизели) над 15 години! След 5 години - забрана за над 10 години! След още 5 години - забрана за над 5 години! Това е решението!
    —цитат от коментар 37 на vassilun


    Което ще направи автопарка още по-стар.Щото няма да се купуват вносни 10 годишни автомобили,а карани в България по на 20 години.

  49. 49 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Ами, спасяваме Германия и Италия от старите им коли

  50. 50 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#12] от "zxp53317185":

    До коментар [#11] от "xox55541929":А, махни се ти. В Русия и Китай е супер, свободен пазар да искаш.
    —цитат от коментар 12 на zxp53317185


    Много нагли станахте болшевиките пишмандемократи. Скоро и в лагери ще иската да пращате. Като толкова ви харесва русия отивайте вие. Айде чиба. Аман и от престорени демократи, като Вас. Уж демпкрати, ама всеки несъгласен в сибир. изобщо даже не се усещате, че сте бетер комунистите!!

  51. 51 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Първо да ограничат възрастта на таксиметровите автомобили до 10 г., а на автобусите до 15 г.!

  52. 52 Профил на net
    net
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Българина си е фен на дъртия премиум - изхвърлен от Западна Европа. И най-добре дизел -много да бЕга, малко да гОри.
    За него нова, еле пък малолитражка и на алтернативно гориво кола е кръвна обида и повод да го подиграват на маса.
    Това се отнася най-вече за хора, можещи да дадат 10-20 хил. за кола.
    Докато не се затегнат годишните прегледи, едва ли нещо ще се промени.

  53. 53 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Хаха, изтеглят ли ги от движение, то улиците ни ще изглеждат като от началото на миналия век, без каляските. Което всъщност ще е супер.

  54. 54 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4044 Неутрално

    "Европарламентът подкани България да обяви какво прави срещу замърсяващите коли"

    Колкото и да ни пита Брюксел .................все тая, защото нашите "убостници" на власт само плямпат,плямпат и ще плямпат "врели некипели"!

  55. 55 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Тец марица купува над 5-6 млн тона квото СО годишно, това е повече от половината автомобили в България. Казано по друг начин 500 000 автомобила евро 4 на бензин/дизел трябва да минат 15000км годишно за да изхвърлят това което прави само 1 завод.
    —цитат от коментар 38 на deutschland


    Въпроса не опира само до СО2. Както ТЕЦ-а така и автомобилите бълват много по-вредни помии които не се преработват от дърветата за разлика от СО2

  56. 56 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    ЛОГИЧНО ШЕ МЕ ИЗКЛАТ ПАК МЕНЕ ДЕТО КАРАМ НА МЕТАН И ДЕТО ПОЧТИ НЕ ЦАПАМ САМО И ЗАРДЕТО НЕМАМ ЕДИ КВИ СИ ПАПИРИ

  57. 57 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    Пак си идваме на думата , не давай на гладния риба, научи го да лови риба. Замогване му е майката, не забрани. Забраните само ще напълнят още повече джоба на корупмирания чиновник. А ако искат да ни помогнат да се замогнем (и да спрем да караме пушещи коли и да се топлим на дърва и въглища) най-добре ще е да ни помогнат да се преборим с корумпираната администрация. След това парите сами ще си ги изработим.

  58. 58 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    До коментар [#19] от "Медиен манипулатор":


    До коментар [#20] от "Медиен манипулатор":

    Гербавата дебилност в две мнения...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  59. 59 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5150 Весело

    Искам си моите 10 хиляди долара :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  60. 60 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 991 Весело

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":


    Кем трейлса доста ти се е отразил...

  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8024 Неутрално

    Сега имаме по-важни проблеми от въздуха.

  62. 62 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Европарламентът да подкани тези, дето продават замърсяващите си коли в БГ, да спрат да го правят? Ще ги подкани, ама друг път! Абе, защо ни правите на идиоти?

    Мърфи е оптимист!
  63. 63 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    И какво трябва да направи България? Тя коли не произвежда. Крайно време е на тези да им бием шута.

  64. 64 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    да, за съжаление, а преди 5-6 години спираха димящите. после спряха да спират, не знам защо.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  65. 65 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 523 Неутрално

    България подари на Света водородната клетка (на Дан Браун), а светът какво подари на България...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  66. 66 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 442 Любопитно

    и това ли ще забраняват след меметата?

  67. 67 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 972 Любопитно

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Мда, самолетите са тема табу. Всичко живо фърчи като умопобъркано без изобщо да има повод, при което въглеродния отпечатък е хиляди пъти по голям. Но не съм чул за акциз върху керосина. Може и за има, но едва ли...
    —цитат от коментар 22 на Медиен манипулатор


    Тема табу са,защото са незаменими.За вътрешни пътувания в малки държави-иди-дойди,и с влак става.Презокеански пътувания как ???С кораби по две седмици?Няма да стане.

  68. 68 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Искам си моите 10 хиляди долара :)
    —цитат от коментар 59 на penetrating


    ... мадам... за тук, бегето, е ОК евросубсидиите да се раздават "на глава"... аман от "проекти" , проектанти, кметици и прочее националноотговорни уиуета

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    До коментар [#63] от "Judjuk":

    Нали? Ае в евразийския?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4336 Неутрално

    До 13:"Dankol"]а и Китай внедрява електричките доста по-бурно отколкото ЕС . [/quote]
    Има нещо вярно с темповете за електричките, но другите им автомобили нямат нищо с европейските, дори и с нашите таралясници. Китайците са най-храчещите хора в света покрай замърсените си бели дробове, за тях да се изхрачат на улицата за да си прочистят гърлото, е както за гърка да си запали цигара.

  71. 71 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 279 Весело

    "Някои държави членки, а именно България, Унгария, Ирландия, Словения и Швеция, все още не са изпратили никаква информация на Европейската комисия за програмите си за изтегляне на замърсяващи превозни средства от пазара."

    По-добре да задействаме програмата за изтегляне на старите евродепутати и старата ЕК.

  72. 72 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 367 Весело

    "...какво прави срещу замърсяващите коли..."

    Ами намаляват драстично бройката им в отчетите, изпращани в Брюксел!

  73. 73 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нищо,че е по-лесно...

    Sic transit gloria mundi
  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  75. 75 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    "Някои държави членки, а именно България, Унгария, Ирландия, Словения и Швеция, все още не са изпратили никаква информация на Европейската комисия за програмите си за изтегляне на замърсяващи превозни средства от пазара."

    Европейската комисия не е планирала финансиране за програмите по обезщетяване на собствениците на превозни средства. И няма нужда да се правят на гламави - намериха статистика за "импактното ромско население" "дискриминирано" да ходи на училище, а се правят на ударени за шесте милиона автомобили в България. Да заделят 300 млрд. евро (може от заплатите на евродепутатите или от грантовете за НПОшки) и за две години в България няма да има "пукнат дизел".

  76. 76 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 661 Весело

    Самолетите ще минат на природен газ...

  77. 77 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Пълна забрана на внос на автомобили (не само дизели) над 15 години! След 5 години - забрана за над 10 години! След още 5 години - забрана за над 5 години! Това е решението!
    —цитат от коментар 37 на vassilun

    Не, решението е съвсем друго.
    Нулева година - започваме да контролираме пунктовете за ГТП.
    Първа година - спираме всичко, което не покрива Евро 1, втората - всичко, което не покрива Евро 2. И така нататък.
    Не спираме 15 годишна кола, само защото е 15 годишна, а пуши по-малко от пет годишен дизел с тарикатски байпас на DPF филтъра.

  78. 78 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2328 Весело

    До коментар [#59] от "penetrating":

    "Искам си моите 10 хиляди долара :)"

    Бедна мурзилка! Бъди европеец - 10 хил. евро е само обезщетението за платените данък-автомобил за последните 25 години. Други десет хиляди евро (на тон автомобилна маса) са за поддръжката на автомобила в съответствие с изискваните държавни (европейски) стандарти. Още едни десет хиляди евро за пропуснати ползи (емоционална свързаност на собственика с автомобила; психически разстройства, породени от новите европравила). И задължително лична асистентка при замяната на стар дизел с нова електричка. Тия мощни електромагнитни полета могат да ти докарат еректилна дисфункция, а евродепутатите ще се нуждаят от информация как се развива електричната дисфункция и то от независим, еманципиран квалифициран изпитател (ще има и ръст на жените на мениджърски позиции).
    Пък и като ти свърши батерията на сред пътя да има някой, който да оползотвори натрупаната психическа енергия (предотвратява се използваното на "езика на омразата" и се дава шанс на раждаемостта). А когато дойде дизеловата пътна помощ с дизеловия електрогенератор, ще си напълно спокоен … да изчакаш още два часа до зареждането на батерията.

  79. 79 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2328 Весело

    До коментар [#76] от "бАрни":

    "Самолетите ще минат на природен газ..."

    Пак ще отделят "парникови газове" - един мол пропан дава четири мола водна пара и само три мола за изхранване на зелените растения.

    Най-добре е самолетите да минат на СО2 - от шест мола (264 грама) да се получава един мол диамант (72 грама) и три мола озон за запълване на дупките на евро-еко-талибаните.

  80. 80 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 661 Весело

    До коментар [#79] от "wanderer":
    Страхотно , летят си самолетите на въглероден диоксид а на земята падат диаманти...

  81. 81 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    До коментар [#27] от "Ashiata Shiemash":

    Ламаринената джунгла съществутва защото някои по-богати и властимащи индивиди ни натикват като сардини в тесни места с цел 1. да извлекат максимална печалба от нас и 2. да ни държат в мизерия, за да се хвалят те колко са велики.

  82. 82 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1170 Весело

    Един безплатен съвет от мен...който кара нафтова печка да се отърва от нея...след пет години никой няма да ги купува и ще ги дават направо за скрап...

  83. 83 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    До коментар [#63] от "Judjuk":Нали? Ае в евразийския?
    —цитат от коментар 69 на Darth Plagueis


    Може пак същото да е, но няма кой да ни изнудва и заплашва.

  84. 84 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 621 Неутрално

    След изборите вече няма да ни питат.

    И добре, че не сме федерация, че не ми се мисли, ако разни ляво-десни ексцентрици вземат властта.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  86. 86 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Какво прави, нищо не прави, всяка втора кола дими като кюнец, не са спрели един от движение. После разни любители на нафтовите печки ще ме убеждават как основното замърсяване идвало от печките на дърва.... Така щеше да е, ако имаше истински контрол за наличие на дпф и катализатори, само че ганьо масово кара без едно от двете или и без двете, затова като изляза по улиците ми мирише на нафта, а не на дърва и въглища. Колите са основния замърсител в София и Пловдив и е крайно време поне да се въведат зверски санкци за каране без катализатор и/или дпф. Малко по-късно и постепенна забрана за под евро 4 и т. н.

  87. 87 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    У нас правителството нищо не прави иначе ще секнат приходите на полумафиотския бранш на вносителите на коли втора ръка.

  88. 88 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4336 Неутрално

    До 86:"grigoo"...... Така щеше да е, ако имаше истински контрол за наличие на дпф и катализатори, само че ганьо масово кара без едно от двете или и без двете, ....."

    Нещо започнахме да свикваме, че караме с най-долнопробния дизел, че октаните на бензина не е съвсем коректе, че дори и пропан бутана не е най-чистия.... И че покрай това най-новите революционни дизелови двигатели се скапват на 150 хил. км

  89. 89 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#23] от "shisharko":

    Политиците нищо не правели... ами Ти какво направи бе, умнико ;)
    Все другите са ви виновни, нали :)))
    Всяко семейство у нас има поне по 2 коли, а иначе ревем - Бедни сме ;)

  90. 90 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Какво прави ли?
    Нищо!
    (Че лесно се прави...)

    Да разлая троловете!!
  91. 91 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#87] от "volarok":


    ...полумафиотския бранш на вносителите на коли втора ръка.
    —цитат от коментар 87 на volarok


    Преди два дни сменях зимните гуми в оторизирания сервиз на... и станах неволен свидетел на следния разговор!
    Някакъв юнак си беше намерил кола от реномирана марка на втора ръка и по номер на рамата правеше справка за историята на колата! Оказа се че колата е без никаква история; просто несъществуваща!
    Посъветваха го да си помисли добре какво може да означава това, и заслужава ли си да я купува!

    Да разлая троловете!!
  92. 92 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5150 Весело

    До коментар [#78] от "wanderer":

    Това е отлично предложение! :)
    Готов съм да Ви наема каот адвокат за всички тези искания, пропуснати ползи и дискомфорт :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  93. 93 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 582 Неутрално

    В този текст няма факти или цитати и е като "една жена ми каза"....

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK