
© Reuters
Протест в Пловдив
Европейският парламент прие днес на първо четене промените в правилата за международните пътни превози. Гласувани бяха три законопроекта и бяха отхвърлени над 1000 предложения за допълнения към тях. Отхвърлени бяха предложенията за отлагане на гласуването и възраженията за процедурата на гласуване.
Според одобрените текстове шофьорите трябва да почиват извън кабината на камиона, да се връщат на всеки четири седмици в България, а размерът на командировъчните да бъде според държавата, в която са изпратени.
Българските евродепутати заявиха, че ще се опитат да предотвратят гласуването на пакета на второ четене от сегашния състав на Европейския парламент, предаде БНР. Той стигна до пленарна зала, след като бе връщан няколко пъти в транспортната комисия, а български и други източноевропейски превозвачи организираха протести срещу него два пъти - в началото на януари в Брюксел и миналата седмица в Страсбург.
В края на март имаше възможност пакетът да отпадне от дневния ред на европарламента. За това обаче не достигнаха два гласа. Трима български евродепутати отсъстваха и така предложението влезе в дневния ред на заседанието. По-рано тази седмица комисията гласува в продължение на пет часа над 1300 поправки в предложението, а български евродепутати използваха процедурни хватки, за да си осигурят вот в нея.
© Reuters Български превозвачи подпалиха камион по време на протест в Пловдив.
След първоначално гласуване с ръка текст по текст на допълненията и отхвърлянето им европарламентът премина към гласуване ан блок и успя за няколко минути да отхвърли останалите изменения и да одобри законопроектите в първоначалния им вид, предаде БТА. С днешното гласуване става възможно началото на преговорите между Европейския парламент, Съвета на ЕС и Европейската комисия (т.нар. триалози).
Ако тези преговори завършат успешно до следващата и последна сесия на европарламента (15-18 април), предстои гласуване на второ четене преди изборите за евродепутати през май. Дори това да не се случи, новоизбраните евродепутати могат да продължат работата по законопроектите от там, докъдето те стигнаха днес. Еврокомисарят по транспорта Виолета Булц разпространи официално изявление, в което изразява очакване за напредък "в следващите месеци". В обща позиция 16 от17-те български евродепутати заявиха, че пакетът "Мобилност" няма да бъде приет в рамките на мандата на настоящия Европейски парламент (повече четете тук).
Румънското председателство на Съвета на ЕС разполага с две седмици за постигането на съгласие преди края на мандата на настоящия Европейски парламент. Според БНТ източноевропейските страни имат намерение да внесат жалба в Съда на Европейския съюз.
Какви са промените
За да подпомогне разкриването на нарушения, европарламентът иска да се заменят съществуващите лимити на броя каботажни операции (операции на транспортните дружества, извършвани в рамките на национален пазар извън собствената им страна), с лимит във време (3 дни), както и да се въведе регистриране на преминаването на граници в тахографите на камионите, предаде пресслужбата на институцията.
Трябва също да има "срок на прекъсване" за камионите, който трябва да бъде прекаран в държавата на произход (60 часа), преди те да могат да извършват по-нататъшни каботажни превози, с цел предотвратяване на систематичен каботаж.
За справяне с проблема с т. нар. фирми "пощенски кутии" транспортните дружества ще трябва да провеждат значителна част от дейностите си в държавата членка на регистрация. Тъй като превозните дружества все повече използват леки търговски превозни средства за предоставяне на транспортни услуги, тези субекти ще трябва също да спазват нормите на ЕС за транспортни операции, отбелязват евродепутатите.
Евродепутатите също предлагат изменения за гарантиране на по-добри условия за почивки на превозвачите. Дружествата ще трябва да организират разписанията си така, че превозвачите да могат да се прибират у дома на редовни интервали (поне на всеки четири седмици). Задължителната почивка на края на седмицата трябва да се прекарва извън кабината, добавиха евродепутатите.
© Reuters
Евродепутатите искат правилата за командироване да се прилагат и върху каботажните и трансграничните операции, включително транзит, двустранните операции и двустранните операции с едно допълнително натоварване или разтоварване във всяка посока (или нула на отиване и две на връщане).
Според приетите днес текстове се предвижда въвеждането на електронни тахографи, както и обособяването на охраняеми паркинги за почивка на международните шофьори, където да има достъп до храна, вода, душове, интернет връзка, посочва БТА. За почивките на водачите се предвижда фирмите, за които те работят, да им плащат средствата за път до дома.
Предлага се държавите от ЕС да насърчават обособяването на паркинги за международни товарни превозни средства на всеки 100 километра. Предлага се проверките да бъдат извършвани основно в служебните помещения на фирмите, а по-рядко на пътя. Предвижда се, ако при проверка на пътя водач не разполага с необходимия документ, този документ да бъде изпращан от фирмата до проверяващите по електронен път.
"Рестриктивни текстове"
Министърът на транспорта Росен Желязков коментира: "Въпреки изтъкнатите процедурни нарушения от представителите на групата на единомислещите държави и активното поведение на българската страна Европейският парламент гласува изцяло рестриктивни текстове. Това за пореден път доказва, че целта е преразпределяне на пазарни дялове, а не подобряване на социалните условия на труд на водачите".
"Както многократно сме изтъквали, наред с процедурните нарушения част от гласуваните текстове противоречат на основни принципи на Европейския съюз", посочи Желязков в позиция, изпратена до медиите. По думите му "Европейският парламент в настоящия си състав за първи път приема толкова противоречиви текстове, съпътствани със съществени процедурни нарушения".
Министърът подчерта, че България ще използва всички възможни правни инструменти, за да защити интересите на сектора и добави, че позицията на първо четене не е крайната позиция на Европейския парламент. "Предстои да бъдат взети решения за провеждане на т. нар. триалози и преговори със Съвета на Европейския съюз. Твърдо сме решени и няма да допуснем провеждането на триалози в този мандат на Европейския парламент... Продължаваме активно да работим по темата за обжалване на решенията на Европейския парламент, ако станат факт", каза още той.
Във видеообръщение в социалната мрежа българският евродепутат Ангел Джамбазки информира какво се случва оттук насетне след гласуването на пакета, предаде пресцентърът на ВМРО. По думите му гласуването е започнало по едни правила, а в средата е прекъснало и се е гласувало анблок, като целта е била "да не бъдат гледани нашите предложения в защита на превозвачите ни". Той призова всички български представители в ЕП да са на заседанието на транспортната комисия, организирани и мобилизирани да дадат отпор и да не бъде даден мандат за преговори.
Джамбазки обясни и какво предстои в различните случаи: "Ако транспортна комисия гласува даване на мандат, ще се опитат да направят гласуване на мандата на последната сесия на този мандат на ЕП в Страсбург, която е на 18 април".
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноКарбовски и най-вече Уикилийкс обясняват защо Али Неджми не отиде на гласуването, след което този проблем нямаше вече да съществува.
https://www.lentata.com/page_14275.html
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#2] от "aleks ivan":
Чакаме и другите българомразците да изпълзят.
Пребройте си сребърниците, да не са ви излъгали...
b0b069
Рейтинг: 374 Неутралнода ви е честито тираджии… спете по европата с месеци. ето толкова ни е акъла, хората слагат закони а те ревът
NessaRox
Рейтинг: 1637 ЛюбопитноИнтересно ми е защо само българските превозвачи се правиха на интересни?
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)Не говоря за шофьорите.
Защо само на нашите не им се искаше този пакет?
Браво на Европарламента
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#6] от "nessarox":
Бареков, ти ли си бре?
xm...
Рейтинг: 2915 НеутралноАйдеее, зомбЕтата наскачаха!
Абе, аланкоолувци, като им е такава грижа за шофьорите - що западняците не ги примамиха с по-добри условия? Щото на Запад шофьорите са кът ...
И защо ще връщат камионите?
Това си е чисто разичстване на конкуренцията, а после ще прилапат останалите ни без работа шофьори ... при същите условия!
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#8] от "xm...":
Нема смисъл, колко пъти им го обяснявахме, но това са си тролове все пак, не очаквай, че ще си ритнат канчето.
В което вече дрънкат... не семки и бонбонки...
NessaRox
Рейтинг: 1637 НеутралноОтвътре ли Ви идва да задавате глупави въпроси?
Да,аз съм Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
taratanki
Рейтинг: 566 НеутралноДо коментар [#4] от "НеКой":
Аз не мразя българските шофьори. Бил съм много близо до този бизнес и за разлика от вас знам за какво става дума.
Ще кажа само: И сега имам познати шофьори, които работят в испански фирми и са доста по-добре са от тези, които работят в български транспортни фирми. Като заплащане и условия на труд. Така че, който иска да работи по 6 месеца в западна Европа като шофьор пак ще има тази възможност.
WWW
Рейтинг: 627 НеутралноБрюкселска пасмина !
закривай !
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#11] от "taratanki":
Това решение ще доведе до изтичане на хора, капитали, а и активи (техника) от България.
Ако за вас това е плюс, значи имаме различни ценностни системи.
Немските и френските фирми, а разбрахме и английските, най-безсрамно си прокараха лобистко законодателство и се изс....ха на всички приказки за свободна конкуренция и свободно дживетие на хора, стоки и капитали в рамките на ЕС.
Тиква загубена
Рейтинг: 0 НеутралноКак са гласували нашите манафи?
Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!WWW
Рейтинг: 627 НеутралноЗапада ни пороби !
стахахме колония.
командават ни от Брюксел от 15 години и ни затриват .
nema_labavo
Рейтинг: 1892 НеутралноЗначи е лошо българския шофьор да работи в нормални условия, с нормална продължителност на работната седмица? Защо си винаги против нещо, което има добра идея?
Voiko
Рейтинг: 1613 НеутралноТерорът продължава. Западните държави поради многобройното си население имат много повече депутати и безкомпромисно налагат закони, дискриминиращи източноевропейските държави.
Тиква загубена
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#6] от "nessarox":
Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!Жалко , че бащати не е използвал кондом.
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#14] от "Тиква загубена":
Сега беше ясно, Германия и Франция общо имат 170 депутати.
Въпросът е защо не гласуваха Николай Бареков, Светослав Малинов и Али Неджми, когато не ни достигнаха 2 гласа този въпрос окончателно да отпадне от дневния ред????
Може би г-н Сорос знае нещо по въпроса...
Минас Бахдасарян
Рейтинг: 939 НеутралноПри, така представените законодателни промени, виждам само човешко отношение и нищо, което да е против шофьорите.
Da mihi factum, dabo tibi ius.Но на нашите "преКАРвачи" явно не им е комфортно.
izt21595181
Рейтинг: 248 НеутралноТакива двойни стандарти и незачитане на българските интереси, както в ЕС, и по турско не е било! Нищо чудно, че българският народ се топи и изселва с невиждани темпове.
nema_labavo
Рейтинг: 1892 НеутралноЗаконите важат за целия ЕС. Както за френския тираджия, който вози в Източна Европа, така и за източноевропейския тираджия в Западна. Кой е виновен, че основоно курсовете са в Западна Европа? Турските тираджии карат и не се оплакват. Е, заспиват от време на време и правят патаклами, но кой ти гледа тези работи. Важното е, че гадния ЕС ни ограбва. Дрън-дрън.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#23] от "aleks ivan":
Ти Ленин ли си, спасителят на пролетариата?
Дундурук
Рейтинг: 374 НеутралноПак повтарям, пакетът имаше повече добри идеи, но и няколко много нечестни. Тъпите и алчни транспортни бизнесмени , евродупетати и държава се посраха, защото не атакуваха САМО грешните точки, а целия пакет, а в това няма никаква логика. Затова и си го получиха.
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#25] от "Дундурук":
Имаше добри идеи, да.
Най-вече тази, че българските и румънските фирми трябва да бъдат заменени от френски и немски. Утре да не ревете пак, че ще са ниски пенсиите?
taratanki
Рейтинг: 566 НеутралноДо коментар [#13] от "НеКой":
Хората и сега са там.
Капиталите и те.
Техниката е влязла в България само при регистрацията.
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#27] от "taratanki":
Говоря ти и за семейства, за роднините им, аз имотите им.
На всички тези хора, които са в този бизнес.
И които доброволно работят в българските фирми.
Могли са да отидат да работят и подчертавам и ЖИВЕЯТ на Запад, ако така са искали.
А сега искат, не искат...
stem
Рейтинг: 293 ВеселоЕгати комундетата, които наводниха този форум...
Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!Дундурук
Рейтинг: 374 НеутралноСтига плямпа глупости! Дават ти примери: Ограничаване на каботажите - тъпа идея. Електронни тахограхи - добра идея. Командировъчни по стандарта на страната - добра идея. И т.н..
А за пенсиите да не се окаже, че аз плащам пенсиите после на неосигуряващите се светло от транспортния бранш? Пак реален пример: Малък бизнес, дето дори не може да достигне прага за ДДС от 50000лв., от 20 години плаща огромен данък печалба, за разлика от най- голямата фирма в България, която уж все е на загуба. Кой издържа държавата? Мерси аз на такива бизнеси велики!
Morbias
Рейтинг: 958 ВеселоКиряк Стефчуф плаче от щастие, жив е, жив е генът!
The Morbias Station is a transport hub that focuses all traffic passing through Taryd's jumpgatespag
Рейтинг: 1392 ЛюбопитноЗабавно е как "аФтентичните десни" се фърлят първи на амбразурата когато трябва да се защитава някакъв чужд интерес, само и само да направят гадно на "чорбаджиите-изедници" и да "защитят интереса на трудещите се".
Знанието е сила, информацията - властИначе ни звук защо добрите немски работодатели не плащат немски заплати на продавачките в "Кауфланд".
uvtest
Рейтинг: 2230 НеутралноДо коментар [#32] от "pag":
А и представи си какъв вой против щяха да надигнат"умнокрасавците",ако пакета беше предложен от Орбан,а не от Макрон.
Дундурук
Рейтинг: 374 НеутралноКато ти пускат отнякъде опорка или сама се е появила в главата ти, помисли поне малко преди това, че в нея няма никаква логика. Иначе не защитавам западния бизнес в България, но примерът ти е безумно безсмислен.
pag
Рейтинг: 1392 Весело[quote#30:"Дундурук"][/quote]
Знанието е сила, информацията - властБахти малкия бизнес, дето няма 50 хил. годишен оборот, па плащал "огромни данъци печалба". Това са няма и 200 лева оборот на ден, по-малко от най-мърлявата квартална баничарница!
Или "печалбата" на тая фирма велика е 1000% от оборота, та се налага да плаща "огромни данъци", а...........
А държавата я издържат ДДС-то и акцизите, не мърляви ЕТ-та с оборот от 100 лева дневно.
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#34] от "Дундурук":
Нема нужда да го защитаваш, той си има добри адвокати, даже и български явно...
Judjuk
Рейтинг: 3226 Неутрално"Европейският парламент гласува изцяло рестриктивни текстове. Това за пореден път доказва, че целта е преразпределяне на пазарни дялове....."
Пак ни прецакахааааа!!!!
truly
Рейтинг: 778 НеутралноСвободно движение на хора и стоки, конкуренция нещо... Ще се разпродават доста камиони май. С подобни действия ЕС ще се поляризира все повече, докато не се разпадне - колкото и да ми е тъжно да го кажа.
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#38] от "truly":
Свободно, ама изгониха нашите и румънските цигани от Париж.
Ама иначе на нас ни викат да им строим нови къщи, като почнем да им бутаме незаконните.
Не е лицемерие, наглост си е.
pag
Рейтинг: 1392 Любопитно[quote#34:"Дундурук"][/quote]
Знанието е сила, информацията - властПо същата логика можем да поискаме да задължим "Кауфланд" да продава само български стоки, а ако продава вносни, те да са само от Германия, обаче на български цени.
Не се ли усещате, че те се възползват от разликата в жизнените равнища когато им е изгодно, но ни забраняват да го правим ние?
Не се ли усещате, че ние ще можем да получаваме заплати като техните САМО И ЕДИНСТВЕНО когато успеем да ги изтласкаме от някоя ТЯХНА пазарна ниша?
Или сте от ония титани на мисълта, които вярват, че заплатите у нас зависят само от кефа на "чорбаджията" и е достатъчно той да пожелае, за да станат заплатите на мига по 3-4-5 хил . евро?
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#40] от "pag":
Точно, вижте как спряха да ни наглеждат за правосъдието, изведнъж Румъния станаха льоши, а ние отличници.
Требва има само кръвен данък ЕНП - 7 или 8 евродепутати, които ще гласуват както им се нареди.
Дундурук
Рейтинг: 374 НеутралноОбяснявам! Ако бизнесът върши примерно услуги и няма разходи за признаване ( съвсем реално), това прави 50 000лв. печалба ( може осигуровките да се вкарат, но накрая пак излиза същото ). Това са 5000лв. данък печалба. Лукойл плаща 0лв данък печалба при обороти 10 мрлд. И това е само пример - бизнесът може да прави 50 000, 100 000, 1 000 000, но е същото - Лукойл не плаща такъв данък.
НеКой
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#42] от "Дундурук":
Лукойл плаща толкова, защото нашите правителства го разрешават.
Винаги можеш да ги обложиш на база обичайна норма на печалбата.
А не да те мотат с глупости от рода на - ама това ни е губещ сегмен тук в България.
Борисов не е изключение, Станишев и Кобурга правеха същото, а Костов пък им го продаде. За почти без пари...
kazushi
Рейтинг: 1322 НеутралноСлед като забраниха свободния интернет, макронците измислиха и друго, с което да ядосат доста европейци.
Дундурук
Рейтинг: 374 НеутралноАма ДДС и акциз се плаща от крайния клиент, от нас, а не от търговеца. Питам аз - каква е ползата от такава компания като Лукойл, дето нищо не допринася лично,? Затова ЕТ с оборот 100лв. дневно и данък печалба от 1, 5, 10лв. е ценно. Бахти, поне от кумова срама да платят 1-2 милиона. Хванах темата, щото и при баш транспортните бизнесмени има подобни схеми и за данъци, и за осигуровки, и за командировки, и за много други работи. ПРЕДИ ДА ИСКАТ, НЕКА СЕ ОСВЕТЛЯТ ПОНЕ МАЛКО!
Черен хумор на кило
Рейтинг: 270 НеутралноБългарите отиват там, където се зачитат личните интереси.
RUSE
Рейтинг: 592 НеутралноДо коментар [#2] от "aleks ivan":
не съм избягалЦърволанко явно си нямаш хабер за какво иде реч. Транспортните ни фири сега са регистрирани в България и извършват транспорт на товари между 2 фирми базирани на запад. Плащанията на транспортната услуга се извършват по сметките на фирмата в България. Така те плащат данъци в България. Сега фирмите ще се пререгистрират в Чехия или в Германия и ще плащат данъци там, а ти цървуланко си завиждай колкото си искаш.
pag
Рейтинг: 1392 Любопитно[quote#42:"Дундурук"][/quote]
Знанието е сила, информацията - властЯ кажи какъв е тоя "бизнес с услуги" при който няма назначен нито един човек, та "няма разходи" даже за заплати и осигуровки?
penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноМЕсто да спирате триалозите и гласуването, работете за целите си. Деструктивна позиция няма да се хареса и ще бъде заобиколена или срината, както днес. Впрочем предизборно се правят големи глупости и този натиск определено е преизборния подарък за левия популист Макрон.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВсе пак ако е вярно описаното с фалшивата процедура, не виждам проблеми всичко това да падне в Съда на ЕС.
penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноВместо :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertxm...
Рейтинг: 2915 НеутралноАбе, Иванчо, аман от кухи клишета!
Тираджиите ни, шофьорите, какво - да не са роби? Или идиоти?
Още при соца бяха "като ято" - бЕгаха на мига там, където им е по-изгодно.
Та ако искаха - никой не може да ги спре да работят за западни фирми.
Но те стоят при "феодалите"!
И излиза, че ония от Запад нещо не ги примамват. Въпреки че имат остра нужда от тираджии.
Но са много загрижени иначе за тях. Да си връщат камионите регулярно до България. Което натоварва фирмите с допълнителни разходи, разбира се.
И се завърта въртележката - фирмите губят от кухите курсове, шофьорите са под натиск да поемат част от загубите или направо губят работата.
И те' ти ги шофьорите в торбата на "загрижените за тях" сега. Ама вече готови на всичко. Щото трябва да се яде, нали?
ТРОЛетарин
Рейтинг: 8 НеутралноСпорите за глупости. Целта на тоя план е да направи скъпи превозите от Източна Европа. Ако изпълнят ия условия всички транспортни фирми ще станат неконкуретноспособни. И ще бъдат изхвърлени от пазара. Плана не е за да подобри заплащането и социалните условия, а против социалния дъмпинг. После ще прилапат шоферите. За западняка не е проблем да купи камион, те и сега имат, ама няма кой да ги кара. С тоя план изгонват източноевропейските фирми и същевременно им взимат работниците. Загубата ще е от върнати камуони ма банките, плащане на осигуровки в чужбина, данък печалба, ддс и т.н. вече ще се привежда в Германия и Франция. Не ги жалете тия шофери, те за това са се цанили аргати, ама са вече няма да аргатуват и да плащат осигуровки и данъци в България, а това са по е 50 000 чиляка.
Коментирам платено.Пешката
Рейтинг: 1208 ВеселоСвободно движение на хора, капитали, стоки, ала бала. Май само на правилните стоки, хора и капитали трябва да има свободно движение...Конкуренцията е ОК ако превземат нашите пазари, но обратно, не може да бъде допуснато!
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Deadpudding
Рейтинг: 630 НеутралноДобре. Значи като се вдигат цени на винетки посредством тол такси и цена на гориво се вдига цената на транспорта. Следствие на това се вдига цената на стоките в магазина. Та за да не фалират фирмите които внасят продукти в нас следва да се вдигнат цените на стоки които се внасят. Та относно хората които се радват, мисля че накрая всички ще платим за пасивността си.
This is the place where puddings die.encor3
Рейтинг: 718 НеутралноЕми честито. 70000 камиона на всеки 4 седмици в България прави средно по 17500 камиона всяка седмица. На КПП-тата ще е голям купон. По пътищата из страната ще е голям купон. Шофьорите вместо да почиват по един месец на всеки три работа, ще се лангъркат до България, душ, събота, неделя и обратно. Въобще, защитихме шофьорите, изстреляхме икономиката и направихме екология та дрънка.
Дундурук
Рейтинг: 374 НеутралноВисокотехнологичен, но дребен. Примерно - малка ИТ фирма. Сайтове, поддръжка, туй-онуй, продаваш си услугите. Няма какво да ти признаят за разход. Ако си самоосигуряващ може да плащаш повече и да ти се брои за разход осигуровката, но накрая сметката е абсолютно същата. Заплата не се плаща. Па и накрая ОЩЕ 5% , освен данък печалба, за данък дивидент, за да можеш да си ползваш парите. Примерно. Или някаква друга услуга.
encor3
Рейтинг: 718 НеутралноПринципно двете главни цели на баболюба бяха каботажа и прибирането на камионите. Хотелите, не са проблем като цена за превозвачите, а само като организация. Плащането по мин. ставка на заплатите също. Сега някой да не каже, че тези мерки поставят в привилигировано положение западните превозвачи. Няма такова нещо, то е за хората. От вашия любим баболюб с любов.
Deadpudding
Рейтинг: 630 НеутралноСега ако тия в парламата имаха топки, щяха да наложат протекционизъм над всеки български бизнес и да наложат ограничаващи закони за европейските търговци в България без да ограничават наистина принципа на свободния пазар като ответна мярка на ограничената "свобода" на придвижване на стоки и хора. Чакам минуси на побъркани либерали :)
This is the place where puddings die.pag
Рейтинг: 1392 Любопитно[quote#45:"Дундурук"][/quote]
Знанието е сила, информацията - властИнтересен начин на мислене - "те крият данъци, затова нека да ги унищожат западните фирми, да видят те". Ама тези, които не успеят да скрият, ги плащат ТУК. Пак ТУК плащат заплати и осигуровки, шофьорите и фамилиите им ги харчат ТУК.
Щото западните фирми хич, ама ХИЧ не крият данъци. Крият като за световно, много повече от нашите, защото ставките са по-високи. Няма нормална западна фирма, която да декларира значителна печалба. Изключение са публичните акционерни дружества, те декларират даже кухи, изкуствени печалби, за да си поддържат акциите високи.
Chung Kuo
Рейтинг: 429 НеутралноЩом платения трол Некой реве на умряло под тази статия - значи всичко е наред.
encor3
Рейтинг: 718 ВеселоАз предлагам ЕС да не спира до тук. Свобода за робите моряци! Всеки кораб да се прибира на всеки 4 седмици в пристанището на домуване. В Гърция няма да могат да видят хоризонта. :D
In my world
Рейтинг: 583 Веселоeu уби бг транспортната мафия.Браво на Макрон и Германия
In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)historama
Рейтинг: 3664 НеутралноДо 12:"WWW"]Брюкселска пасмина !закривай !
Рашата чака ли те?
pag
Рейтинг: 1392 Любопитно[quote#56:"Дундурук"][/quote]
Знанието е сила, информацията - властПримерното много издиша - въпросната фирма ще има разходи за телефони, интернет, отопление, транспорт (не вярвам всичко да става на 100% дистанционно, все ще се наложи да се отиде до клиент). Ако го мързи да осчетоводява разходи, ще плаща данъци, нормално......
И защо "няма заплата"? "Няма заплата" само в случай, че "бизнесмена" си джитка "бизнеса" в работно време, докато се "блъска" горкият на държавна или общинска ясла, където го "осигуряват" за наша, на простия данъкоплатец, сметка.
Дивидента се облага с 10%, по-ниско от това накъде?
historama
Рейтинг: 3664 НеутралноДо 58:"Deadpudding"...Сега ако тия в парламата имаха топки, щяха да наложат протекционизъм над всеки български бизнес и да наложат ограничаващи закони за европейските търговци в България без да ограничават наистина принципа на свободния пазар като ответна мярка на ограничената "свобода" на придвижване на стоки и хора. Чакам минуси на побъркани либерали....
Да, сложих ти (-).
Да те осветля, европейските търговци в България регистрират на място фирми по българския ТЗ, обикновено ЕООД. И плащат местни данъци, и осигуряват на място служителите си. За печалбата си имат възможност да я харчат тук, или на Хаваите. Както и тираджиите с печалбата си купуваха ферари и бугати в Западна Европа.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#32] от "pag":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли? Къде тва?
Джони Глупавия
Рейтинг: 269 НеутралноВидяхте ли нагледно как пасмината български евродепутати, които не са свършили работа за една стотинка, открито прецакаха България и лъжат като цигани. Нали Светльо, нали Малинов?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#48] от "pag":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЧе аз имам такъв. Едно виртуално роботче върши едни неща, не спи, не иска заплата, справя се чудесно. Не е голям бизнес, ма си ме кефи.
lz73
Рейтинг: 1463 НеутралноМмда, сложен въпрос!
Значи лошите европейци приемат тези рестрикции главно за да се пазят от каботажните превози, извършвани от източноевропейци на дъмпингови (според тях) цени...
Как смятате, възможно ли е английска адвокатска кантора да представлява някого пред български съд? Или обратното?
Как ще реагира българското правителство ако след влизането на Македония в ЕС София е залята от македонски таксита?
А защо такси от Варна не може да работи в София?
Запомнете, ДЪМПИНГЪТ ВОДИ ДО МИЗЕРИЯ!
pag
Рейтинг: 1392 ЛюбопитноРадвам се за тебе. Само приходи и никакви разходи - идеално. "Чиста печалба".
Данъци плащаш ли върху тая "чиста печалба" или тактично си ги спестяваш? Знанието е сила, информацията - власт
Дундурук
Рейтинг: 374 НеутралноНе, самоосигуряващите не си плащат заплата, а се осигуряват на такава. Съответно нямат такъв разход за признаване. Предполагам, че стотици хиляди са на такъв вариант у нас. Има и вариант да си я плащаш, но накрая нещата са същите. Данък печалба е малък, но като цяла данъчната тежест у нас мисля, че последно я сметнаха, че е по-голямо от уж тежките като данъци западни държави. ГОВОРЯ ЗА ДРЕБНИЯ БИЗНЕС, хич не му е лесно, а уж такъв тип икономика щяхме да строим едно време. А то кво стана - държавата се държи от няколко стотин холдинга и групировки.
Deadpudding
Рейтинг: 630 НеутралноДо коментар [#65] от "historama":
This is the place where puddings die."On cabotage – that is when a vehicle from another country carries out pick-ups and deliveries inside another member state – MEPs voted for stricter rules that will foster fair competition on domestic markets. Cabotage will only be allowed 3 days at a time, and the vehicle involved will then have to spend 60 hours in the member state where their company is registered." Извадка от сайта на ЕТФ. Очаквай цените на някои вносни продукти както и за износ да скочат. Иначе за правата на работниците и прочие. Няма лошо, всички ще плащаме. А това, че някой със средно е решил да става тираджия заради парите. Еми да се оправят. Не знам защо си мислите, че печелим нещо от цялата тая ситуация, като в основата на тоя пакет е ограничаване на конкуренцията на запад.
Deadpudding
Рейтинг: 630 НеутралноДо коментар [#69] от "lz73":
This is the place where puddings die.Доста от въпросните "либерали" които ми цъкат минуси се радваха на Юбер за по-евтината услуга и липсата на ганювщина присъща за голяма част от таксиджиите. Ако правителството забрани вноса на хранителни продукти от германия защото не отговарят на БДС и правят дъмпинг какъв ще е резултата ? Освобождаване на пазарен дял за домашните производители и по-скъп и по-качествен продукт в сравнение с вносния. (Не че и тук не се произвеждат боклуци).
historama
Рейтинг: 3664 НеутралноМежду другото какво пречи на нашите превозвачи да си регистрират фирмите там, и печалбата да я харчат тук?
А забравих, Курумбашев говореше за фирми от трети страни, които били регистрирали транспортни фирми у нас, за да оперират във Франция. И май точно заради тях реве Джамбаза...
historama
Рейтинг: 3664 НеутралноДо 72:"Deadpudding"... Не знам защо си мислите, че печелим нещо от цялата тая ситуация, като в основата на тоя пакет е ограничаване на конкуренцията на запад....
Нищо не мисля колега. Само се чудя тези фирмаджии на по 35 години с по 2, 3 хил. тира кога успяха да ги си ги купят? Чии пари перат? колко от тези фирми са български, или офшорки? Какви са тези мутрички дето си купуват ферари и бугати Вейрон, и заради тях реме джамбаза? И най-вече искам да знам за фирмите от трети страни, за които спомена Курумбашев? Пак ли на руски мутри, гробокопачи на капитализЪма?
pag
Рейтинг: 1392 Неутрално[quote#71:"Дундурук"][/quote]
Знанието е сила, информацията - властНе бих спорил че е трудно на малките фирми, така е.
Няма развита и богата държава, в която да преобладава дребният бизнес. Навсякъде икономиката се формира основно от корпорации с хиляди и десетки хиляди служители, всяка от които ангажира десетки, че и стотици поддоставчици с десетки или стотици служители.
Онова, което ни раздуваха на времето за дребния бизнес, се оказа приказка за наивници, с която да ни занасят, докато разпределят големите активи.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#76] от "pag":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕбати тъпотията. Развитите държави са развити именно заради малкия и среден бизнес. Тая комунистическа мантра си я дръжте на партийните сбирки.
Deadpudding
Рейтинг: 630 НеутралноДо коментар [#75] от "historama":
This is the place where puddings die.Окей разбирам. Ти си против мутрите и аналозите им. Мисля, че всеки е против тях. Но една средна фирма с 10-50 машини ще има огромни финансови затруднения докато си отвори офиси в близки държави или директно в държавата в която иска да оперира. Също така, шанса да фалира заради вече установените фирми в тия държави е голям поради невъзможността да предлага конкурентна услуга. Следователно френските тираджии няма да имат кой да им подбива цената защото конкуранцията(ние) ще предлагаме на сходна. Най-малкото дори да се регистрира фирма в Чехия например, се вдига значително разходът и въпросният превозвач ще е на 0 в най-добрия случай, което ще доведе и до покачване на цената дори и да подбие тази в страните където се оплакват от дъмпинг. Проблема е принципен, а това с което имаш проблем смея да твърдя че имаме всички и това е корупция, търговия с влияние и накратко престъпност. Но в никакъв случай, не сме длъжни да търпим такива ограничения за нашият бизнес. Както писах по-рано това което правят е аналог на това да се забрани вносът на храна от германия, сиреч 80% от храната в лидл да е от български производители. Веднага ще се отвори дупка в пазара и ако има протекционизъм който се занимава със земеделие ще намаже, мутра или не. Лек ден от мен. Имам работа :)
pag
Рейтинг: 1392 ЛюбопитноАко си преместят фирмата ТАМ нали ще плащат заплатите, данъците и осигуровките ТАМ, толкова ли е трудно да го разберете бе? После ще ревете, че нямало пенсии......
Ама какво ли се чудя, щом вярвате на Курумбашев работата е ясна - ярко червена.......... Знанието е сила, информацията - власт
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#70] от "pag":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМе, не съм гербераст, плащам си всичко, както при това малко бизнесче, така и в останалите ми начинания. Вие сте тия, дето не плащат данъци, нали сте комунисти.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#79] от "pag":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМа.чакай са, ти за бизнеса на Ивкони ли си се замислил? Щото това са техните терзания. Терзанията за страната ни са други.
Е така малко по малко става ясно, че родната позиция пропадна заради дипломатическата безпомощност на Герберастите. А тя идва от това, че искаха да защитят фирмен интерес, а не национален.
krummm
Рейтинг: 636 НеутралноДжамбазки да пръдне в знак на протест.
pag
Рейтинг: 1392 ВеселоНе се крий като мишок, кажи плащаш ли данъци на това, дето ти докарва виртуалното роботче, или като истински "аФтентично десен" си въртиш сив бизнес докато ревеш срещу "мафията" и искаш "ред и законност".
Знанието е сила, информацията - власт
danubian.whale
Рейтинг: 898 ВеселоЧакаме Андрей Новаков отново да се завърне победоносно на кон!
proizvoditel
Рейтинг: 792 НеутралноАз настоявам българската държава да наложи ответни мерки към западните търговски вериги дето ни завладяха търговията на едро и дребно и фалираха както нашите магазини, така и нашите малки фирми. Те оперират безпроблемно на нашия вътрешен пазар, продават ни китайски стоки под собствени марки, дискриминират местните производители и изнасят парите на България в Германия, Австрия, Англия, Франция ... Продават ни вносни силно субсидирани стоки на ниски цени и така докарват множество местни производители до фалит. След известно време техните български поделения обявяват фалит, но нашите пари отдавна са изнесени по техните фирми и чужди поделения.
proizvoditel
Рейтинг: 792 НеутралноОсвен това защо в Белгия, Франция и т.н има мерки за защита на местните производители от вноса като национална система за маркировка, кампании „използвай местни стоки“, въвеждане на предпазни минимални защитни цени на селскостопанската продукция, закон за цените на храните, които забраняват на големите брандове за храни и напитки да продават по цени близки до себестойност.... Защо не въведем определен стандарт за здравословно хранене включващ определени храни отглеждани по определена технология. Всички държавни детски градини и учебни заведения, всички хотели, фирми за кетъринг услуги, ресторанти, заведения за обществено хранене ... да са длъжни да сервират само стока която отговаря на този стандарт. Чудя се ние защо пак вървим със задника напред въпреки наглите французи и Германци. Значи Франция може да задължава магазините да печелят минимум 10% от хранителните стоки, а българските производители ще продават под себестойност и да водят неравна битка с чужди яко субсидирани производители, продаващи на местния пазар отровни боклуци, които носят имена като местните вкусни продукти.
proizvoditel
Рейтинг: 792 НеутралноАко тази глупост бъде приета да саботираме ЕС при всяко консенсусно решение например за Брекзит.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#83] от "pag":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи аз отдавна отговорих, ама милиционерите нали имате проблем с четенето, па и си мислите, че всички са измекяри като вас 😁
ShakaZulu
Рейтинг: 321 НеутралноИ 8 олиго сложиха минус на това мнение???? Майко мила, руски п. До коментар [#42] от "Дундурук":
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
patilanskomeze
Рейтинг: 322 НеутралноВсички братски държави които не са "поробени от ЕС"--Украйна, Молдова, Сърбия, Македония, Грузия, Армения, Беларус--са земен рай. И защо България позволи да бъде излъгана и да не остане в този рай? Ще да са виновни рептилиите.
Наистина ли по турско време в било по-добре за България отколкото днес в ЕС?
Или просто кръвоизлив в мозъка се е случил?
Независимо дали причината за такива изказвания е биологическа или психо-емоционална--свържете се с най-близкия до Вас специалист терапевт сега, докато не е късно.
niksan1
Рейтинг: 1774 НеутралноНе, Боко е - спасителят на българо-руските олигарси .
Я ми кажи как се икономисва от закуски, събират се 6,5 милиарда евро и се купуват ТИРове, последна дума на техниката . При добро желание, можеш да продължиш и с пускането на руски олигарси в ЕС посредством регистрацията на камионите в България, с което пък се заобикалят наложените от Запада санкции .
Това последното дава отговор за наличието на 6,5 милиарда евро .
Без ДС - ченгета! Лустрация!
Роси
Рейтинг: 7760 НеутралноСъвсем, резонно решение. Българите да се съсредоточат и да помислят, кого обслужват тези протести. А днес Джамбазки се изцепи, че трябвало да запалят ЕП. ЕП не е българския парламент, че да приема правила взасимост от протестите.
niksan1
Рейтинг: 1774 НеутралноДо коментар [#79] от "pag":
Без ДС - ченгета! Лустрация!" После ще ревете, че нямало пенсии . "
Пенсиите на хората са мизерни,именно, защото имаме КТБ, " Белене ", саниране, и неплащане на данъци .
За последното попитай " Лукойл " и Боко .
niksan1
Рейтинг: 1774 Неутрално[quote#70:"pag"][/quote]
Без ДС - ченгета! Лустрация!" Данъци плащаш ли ... "
Защо да ги плаща ?
Ушатия, кумицата, Веждата, Тетка, компира и Сарафов, правят хиляди гимнастики за да изперат недоказаните приходи с които са си напазарували жилища и да не плащат данъци, а ние да плащаме, а ?
Учим се от другарите ръководители на Майка България !!!
hope
Рейтинг: 3148 НеутралноВсички французи и европейци, работещи в България, да си ходят по родните места всеки месец. Слабоумното ни правителство, най-малкото това може да направи.
Любовта ще спаси света!!!hope
Рейтинг: 3148 НеутралноПомъчи се да намериш връзка м
————
Защото купуват Правителствата ни с Евросубсидии, от които косвено забогатяват всички политици.
Ще сме роби до живот, виж коментарите... Любовта ще спаси света!!!
hope
Рейтинг: 3148 Неутрално——/
Точно твоите приятели от ГЕРБ целенасочено съсипват всички български фирми и ръсят розови листенца пред немските и френски компании... Любовта ще спаси света!!!
encor3
Рейтинг: 718 НеутралноДо коментар [#93] от "Роси":
Направо ми писна от такива кифли, като теб последните дни. 75% от фирмите занимаващи се с тежкотоварен транспорт в България са малки предприятия с от 2 до 10 камиона. Тях ли защитават евродепутатите квакаща птицо? Фирми с 20-30 служители. Това са над 50 000 работници. Това е мафията сигурно. Такива малоумни същества трябва да ви вземат паспортите и да ви пратят надалеч от тук, защото ползата от вас е като таи от циганите. Нулева...
encor3
Рейтинг: 718 НеутралноДо коментар [#92] от "niksan1":
Можеш ли да посочиш една голяма транспортна фирма с руски капитали регистрирана в България? Едни и същи тъпотии говорите, започвам да си мисля, че баболюбите по цяла Европа са се обединили.