ЕС се доближи до първото си законодателство за намаляване на емисиите от камиони

ЕС се доближи до първото си законодателство за намаляване на емисиите от камиони

© Цветелина Белутова, Капитал



Първото европейско законодателство за емисии от камиони и тирове беше прието от Европейския парламент, като целта е да се спре увеличаването на емисиите от пътния транспорт, предаде пресслужбата на институцията.


Новото законодателство, неофициално договорено между евродепутатите и румънското председателство на Съвета на ЕС (държавите членки) през февруари, беше прието с 474 гласа "за", срещу 47 гласа "против" и 11 гласа "въздържал се".


То изисква емисиите на въглероден диоксид от тежкотоварни автомобили като камиони и тирове да бъдат намалени с 30% до 2030 г. с междинна цел за намаляване от 15% до 2025 г.




Също така до 2025 г. производителите ще трябва да гарантират, че поне 2% от пазарния дял от продажбите на нови превозни средства идват от превозни средства с нулеви и ниски емисии. Целта е да се противодейства на постоянно нарастващите емисии от пътния транспорт, от които около една четвърт се дължат на тежкотоварните превозни средства.


Европейската комисия ще трябва през 2022 г. да предложи нови цели за периода след 2030 г. в съответствие с Парижкото споразумение за климата.


Съветът трябва официално да одобри текста, преди той да влезе в сила.


Тежкотоварните автомобили са отговорни за 27% от емисиите на въглероден диоксид от пътния транспорт и почти 5% от емисиите на парникови газове (по данни от 2016 г.). От 1990 г. насам емисиите на тежкотоварни автомобили са се увеличили с 25% - главно заради увеличението на автомобилния товарен превоз. Очаква се те да продължат да се увеличават, ако не се приемат и приложат нови политики.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12728 Неутрално

    А като пращат камионите да почиват там където са регистрирани всеки 3 седмици?
    На мястот на Макрон бих го изискал да се връщат всеки месец на мястото, където са произведени :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    Така е. Тежкотоварните автомобили до голяма степен са виновни за замърсяването с въглеродни окиси. На фона на това пакета "Макрон" за мобилност предвижда на всеки 3 седмици да изминават хиляди километри и да изгарят тонове дизелово гориво за да се приберат по "родните си места", защото са се затъжили за роднините си(леките автомобили).

  3. 3 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2388 Весело

    До коментар [#2] от "Voiko":

    +
    Макрон Катедралата- благодетелят на европейските превозвачи (ツ)

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4398 Неутрално

    Тежкотоварните автомобили са отговорни за 27% от емисиите на въглероден диоксид от пътния транспорт и почти 5% от емисиите на парникови газове
    ____________
    Време е в България турския транзит на ТИР-ове да е само на вагони с електрически локомотиви!
    Баце и либералните туркофони като се пенсионират, това ще се случи!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До 2:"Voiko".... На фона на това пакета "Макрон" за мобилност предвижда на всеки 3 седмици да изминават хиляди километри и да изгарят тонове дизелово гориво за да се приберат по "родните си места"...."

    А кое е това, което кара собственикът на камиона след като го регистрира в България веднага да го изпрати на 3000 км, и да изгори тонове гориво докато стигне до там?

  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До 3:"balgariez"...Макрон Катедралата- благодетелят на европейските превозвачи...."

    Не знам кога тиквите на джамбаза и компания ще им уврат, че за да разрешат проблемите на нашите превозвачи в тяхната дейност във Франция и Германия ще трябва да контактуват с техните депутати, или министри, а не да играят хоро в Брюксел, или да псуват френския президент и съпругата му.

    14 бяха страните засегнати от пакета "Макрон", вече останаха само 4 или 5? как се случи това?
    Ами много просто, другите страни изпратиха в ЕП дипломати, а не хулигани като джамбаза...

  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4938 Неутрално

    До коментар [#5] от "historama":
    До коментар [#6] от "historama":

    Точно така ! +

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    До коментар [#6] от "historama":

    "14 бяха страните засегнати от пакета "Макрон", вече останаха само 4 или 5? как се случи това?"

    Не знам, но предполагам. Вместо да удрят по масата се договориха "под тезгяха"...

  9. 9 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1577 Весело

    Да спират дизеловите камиони
    и да пускат само бензинови!
    Пък те стават и на газ!

  10. 10 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1577 Весело

    До коментар [#6] от "historama":

    В европарламента отиват хора, които си мислят за джоба.
    Има много видео клипове доказващи това и то за депутати от Германия и другите "развити държави". Нашите депутати да не мислите, че са там за да защитават някакви каузи. Единствената им кауза е да си напълнят джоба. виждаме как със години не се решават проблеми, като различното качество на стоките на запад и на изток. Нито Джамбазки нито другите са свършили нещо полезно и няма и да свършат. На "плебса" му се полага да плаща данъци и да изпълнява препоръките на разни комисиики, чудещи се с какви глупости да измислят та да си "заработят" заплатите. Затова и не се очаква някакви сериозни промени. Каквото кажат "силните" това ще е!

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#10] от "vagabond66":

    Евродепутатите и те хранят семейства. Но не съм съгласен, че всички са маскари. Или поне се опитвам да разгранича отделните, и да гласувам за достойния човек. Има и такива, а антиевропееца и путинофил джамбазин е последния, за когото бих дал гласа си. А и каузата на собственици на ферарита и бугати-вейрон не е моя!

    Тези дни чухме за френски мултимилионери, които даряват 100 млн за национална кауза. Не съм чул за НИТО ЕДИН български богаташ да е дарил и 1 лв за някаква национална кауза (училище, детска градина), напротив - милионерите чакат на държавна хранилка, и харчат пари за ферарита и бугати.
    Има и изключения, ама те измряха в първата половина на 20 в.

  12. 12 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama":

    Ами те нашите"мултимилионери", трябва първо да станат "мултимилиардери".
    Чак тогава може да се очаква нещо да се промени!
    И Джамбаски и останалите са там да си гледат собствения интерес.
    Живея в чужбина и когато вляза в "ЛИДЛ", виждам как върху опаковките на стоките пише на гръцки език. Макар кунева да беше "комисар" на някакви потребители в ЕС не видях нещо да се е променило. На доста стоки в останалите магазини си пише на руски, макар Русия да е извън ЕС. Българският рядко се среща. Така, че всичките са ми еднакви. Досега не съм видял някой от нашите да е свършил за две стотинки работа, а взимат заплати над 8000 евро.

  13. 13 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    ".... ..."А кое е това, което кара собственикът на камиона след като го регистрира в България веднага да го изпрати на 3000 км, и да изгори тонове гориво докато стигне до там?
    —цитат от коментар 5 на historama


    между другото става дума за над 3 000 камиона!

  14. 14 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 538 Гневно

    "Камиони и тирове..." TIR не е категория превозно средство, а конвенция !!!!!!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK