Френските стачки отново разпалиха спора за седалището на Европарламента

Сградата на Европарламента в Страсбург.

© Reuters

Сградата на Европарламента в Страсбург.



Стачките във Франция и недостигът на гориво създадоха напрежение в седалището на Европейския парламент (ЕП) в Страсбург. В този контекст отново беше отворена темата за определянето само на едно седалище на ЕП, чиито сесии в момента се провеждат в Страсбург и Брюксел, съобщи EUobserver.


Пътническото бюро към Европарламента вчера предупреди в електронно писмо всички евродепутати, че продължаващите демонстрации във Франция сериозно са объркали графиците на обществения транспорт в Страсбург, включително автобусите между сградата на ЕП и центъра. "Не се знае кога ситуацията ще се нормализира", пише още в имейла.


Британската евродепутатка Сара Лъдфорд се обърнала към транспортната служба със запитване дали има достатъчно гориво за коли и автобуси, които да стигнат до летищата във Франкфурт и Базел. Тя получила отговор, че Страсбург е съвсем близо до границата и достигането до летищата в съседните Германия и Франция не би трябвало да е проблем.




"Ситуация като тази, която се случва, може да бъде проблематична в Брюксел, но не тук в Страсбург", посочва още службата.


Сравнението на Страсбург с Брюксел обаче обиди белгийската евродепутатка и бивш външен министър на Белгия Анеми Нейтс-Уйтебрьок. Във връзка с това тя отвори и темата за двете седалища на Европарламента.



Пътуването на евродепутатите между Брюксел и Страсбург е уредено в законодателството на ЕС, но въпреки това е ябълка на раздора в Европарламента от години.

"Никога не съм се включвала в дебата Брюксел - Страсбург, защото искам да спазвам законодателството", каза Нейтс-Уйтебрьок. 


Миналата седмица британската евродепутатка Ашли Фокс също изрази своята позиция за пътуването на евродепутатите. Тя призова за обединяване на двете сесии на Европарламента в Страсбург в една. Според Фокс по този начин се пестят средства, както и се пази околната среда. Тя даде като пример и конкретни числа, като отбеляза, че всяка пленарна сесия във Франция струва 15 милиона евро, а 1600 тона въглеродни емисии се отделят в атмосферата заради пътуващите евродепутати.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 768 Неутрално

    А то Рединг сега да се сети, за какво иде реч.

    Щом циганите са и по-мили да ги взима, европарламента си отива.

    Нагледен пример за репчене на дребна държава пред голяма и резултатите след това.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  2. 2 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Да им имам пролемите на евродепутатите!

  3. 3 Профил на екс_перт
    екс_перт
    Рейтинг: 8 Гневно

    Специално проучване, поръчано от двама евродепутати, публикувано в края на 2007 г., отчита отделяне на 18884.5 тона CO2 за година и разходи от 203 милиона евро на година, свързани с функционирането на парламента в Страсбург:

    http://www.greens-efa.org/cms/topics/dokbin/180/18[email protected]



    Още за двуличието на европейските институции:

    http://spapostolov.blogactiv.eu/2009/09/16/european-institutions-hypocrisy/

    http://spapostolov.blogactiv.eu/2009/09/15/mismanagement-corruption-and-fraud-of-the-european-institutions/

    .

    “Only the educated are free.” Epictetus http://thinkexist.com/quotation/naturally_the_common_people_don-t_want_war/339098.html




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK