Евродепутатите отложиха гласуване на правила за защита на онлайн купувачите

Евродепутатите отложиха гласуване на правила за защита на онлайн купувачите

© Юлия Лазарова



Европейският парламент отложи вчера крайното гласуване на нови правила за правата на потребителите, които трябва да гарантират по-добра защита на онлайн купувачите и да да повишат доверието на потребителите при покупки в други страни от ЕС.


По време на пленарната сесия в Брюксел евродепутатите върнаха въпроса в парламентарна комисия, за да могат да постигнат споразумение с държавите-членки, като приеха само поправки по предложението, предаде пресслужбата на институцията.


Законодателното предложение трябва да осъвремени съществуващите правила, като в същото време вземе предвид нарастването на продажбите в интернет и да осигури по-добра защита за онлайн потребителите.




Според евродепутатите за потребителите трябва да бъде ясно от кого и какво точно купуват, както и колко ще бъде крайната цена, когато пазаруват онлайн или поръчват от каталог. Името и адреса на продавача трябва винаги да бъдат ясно посочени, настояват депутатите.


Всяка стока или услуга, поръчана от разстояние, трябва да бъде доставена на купувача в срок от 30 дни, като в противен случаи потребителят има право да анулира покупката, подчертават депутатите. Продавачът носи отговорност при повреда или загубване на продукта по време на доставката.


Новите правила определят 14-дневен срок при покупките от разстояние и тези извън търговските обекти (при които потребителят не може да види стоката, преди да я купи), по време на който клиентът може да промени своето решение и да анулира покупката. Ако купувачът прецени, през този период той може да върне стоката по каквато и да е причина. Ако цената на продукта е повече от 40 евро, продавачът трябва да поеме разходите по връщането на поръчката.


За да се избегне създаването на излишни административни тежести за кварталните магазини или хората, извършващи различни поправки по домовете, Парламентът гласува за изключването от новите правилата на "всекидневните услуги", при които стоката или услугата се доставят "незабавно". При спешни ремонтни дейности, като например спукана тръба за вода, 14-дневният срок за отказ е ненужен и не трябва да се прилага, смятат депутатите.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Хм. Аз и до момента най-големите проблеми съм ги имал с търговците от БГ, които си мислят, че си им длъжен. Останалите са навикнали от офлайн магазините, че не всичко се развива прекрасно за тях и рядко правят проблеми на купувачите. Виж, това с безплатното връщане на стока над 40 евро как ще им го набутат и на мен ми е интересно - до момента само китайците сме ги пробвали, а те нямат грешка в това отношение - плащаш си за връщането, а те ти възстановяват парите по сметката/Paypal (с квото си платил).

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  2. 2 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    И още нещо - някой да е виждал онлайн оферта за подмяна на 5 метра спукана тръба? Аз поне не съм. А с колкото строителни фирми съм работил, те все са ми давали "количествено-стойностн сметка", а не оферта. Така че това по-скоро ми намирисва на поредната врътка на администрацията за пране на пари - купуване на спешни ремонти онлайн, които не могат да се откажат след като са направени (дори и сметната палата да те глоби за това).

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK