Малките и средните предприятия не одобряват новите правила за интернет търговия

Потребителските организации са доволни от промените за разлика от малките и средни предприятия.

© Юлия Лазарова

Потребителските организации са доволни от промените за разлика от малките и средни предприятия.



Новата директива за правата на потребителите в Европейския съюз ще увеличи административните пречки пред дребните търговци. Това смятат представители на малките и средните предприятия, цитирани от EurActiv.


Миналата седмица Европейският парламент одобри новите правила за търговията по интернет. Според тях потребителите ще могат да върнат закупен в интернет продукт в рамките на две седмици, след като са получили покупката. Освен това търговците ще бъдат задължени да дават на клиентите подробна информация за крайната цена на поръчаните продукти, както и контакти за обратна връзка.





Окончателният текст на директивата не създава необходимото равновесие между интересите на търговците и тези на потребителите, заяви Андреа Бенаси, генерален секретар на Европейската асоциация на занаятите, малките и средните предприятия.


Правилата очевидно са насочени срещу принципа "да помислим първо за по-малките", подчерта той. Новото законодателство ще допринесе твърде малко за повишаването на доверието в малките и средните предприятия в условията на сегашната икономическа криза, допълни Бенаси.


Приетата директива ще бъде в ущърб за милиони малки и средни предприятия в Европа, защото ще доведе до несъразмерно увеличаване на административните разходи в замяна на малка или почти никаква полза за потребителите, подчерта генералният секретар на Асоциацията на Европейските търговско-промишлени палати Арналдо Абруцини.


Европейските потребители обаче приветстваха приетите промени. За щастие Европарламентът се вслуша в потребителските организации, заяви генералният директор на Европейската организация на потребителите Моник Гойенс. Директивата е сериозен компромис - потребителските правила в някои държави сега са много по-сериозни, но все пак чрез нея се отбелязва напредък за европейските потребители като цяло, допълни тя.


Според експерти, цитирани от изданието, обаче успехът на приетите мерки ще зависи най-вече от способността и волята на европейските правителства да въведат новото законодателство.


Начинът, по който държавите членки транспонират новите правила в националното си законодателство, ще бъде от ключово значение за развитието на търговията от разстояние и през интернет, заяви Сузане Чех, генералният секретар на Европейската търговска асоциация за дистанционни продажби.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK