Пет причини, които бавят навлизането на електромобили в България

Пет причини, които бавят навлизането на електромобили в България


Броят на електромобилите в България се увеличава впечатляващо като темпо, измерено в проценти, но твърде символично като реална бройка. За година ръстът на регистрираните леки коли на ток (нови и употребявани) е повече от 63%, но всъщност става дума за общо 748 автомобила, показват данните на "Пътна полиция". За същото време броят на регистрираните леки коли с двигатели на всички видове гориво е почти 191 хил. Същото е положението и за първите пет месеца на тази година, през които има новорегистрирани 368 коли на ток, при повече от 86 хил. общо регистрирани.


Така към днешна дата на електричество в България се придвижват 2301 от общо над 2.8 млн леки коли, или 0.08% от всички. И това е така, въпреки, че заради цената на тока, в България експлоатацията на електромобил излиза най-евтино сред всички страни от ЕС, а намаляването на въглеродните емисии от транспорта е един от ключовите приоритети на водещата европейска политика в момента - Европейският зелен пакт.

    • Ако вземем модел на ток среден клас - Citroën ë-C4 например, със среден разход 16 киловатчаса на 100 километра. Ако той се зарежда от обикновен контакт на нощна тарифа, изминаването им би струвало 2.11 лева. Дори при зареждане денем, разходът би бил 3.66 лв/100 км. С дизелов автомобил от същия модел със среден разход около 5 на сто, изминаването на същото разстояние би струвало поне 10 лева.

Според данните на едно от последните проучвания по темата експлоатация на автомобил в различните страни от ЕС, изминаването на 16 хил. километра годишно в България с кола на ток би струвало 176 евро. В следващите най-евтини държави в евросъюза - Естония и Румъния цената е 210 евро, а в Дания - страната с най-скъп ток - 530 евро.


Логично възникна въпросът защо тогава навлизането на електромобилите все още е толкова слабо. Факторите са много, но биха могли да се изтъкнат 5 най-важни:




1. Цената
Въпреки, че цената на електроколите не спира да се понижава, те все още са доста по-скъпи от аналозите си с бензинови и дизелови двигатели. Това се вижда ясно при модели, които се предлагат както с традиционни двигатели, така и с електрическо задвижване.

  • Ако вземем например компактния модел Peugeot 208. Неговата базова модификация струва 26 358 лева. В същото време електрическата версия е с 36 144 лева по-скъпа (62 502 лв.). Да, това е сравнение между модели с различна мощност и оборудване, но дори при изравняване по тези критерии и съпоставяне на топ моделите (ниво GT Pack) колата на ток е с 24 397 лв. по-скъпа.

Същото е положението и при автомобил от масовия среден клас - Citroën C4 например. При еднаква мощност и оборудване бензиновата версия e с над 27 хил. лева по-евтина от електрическата, струваща 79 128 лв с ДДС.


Пет причини, които бавят навлизането на електромобили в България


2. Липсата на държавна помощ


Предвид разликата в цената, липсата на държавна финансова помощ, която да стимулира покупката на електромобил е вторият фактор, който спира навлизането на най-екологичните коли в България. По данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили в Европа (АСЕА), само в пет от всички 27 страни от ЕС няма такъв бонус. Дори в държави като Румъния държавата субсидира покупката на електромобил с 10 хил. евро.


Българската браншова асоциация на вносителите на нови автомобили (ААП) от няколко месеца предлага подобна схема и за нашата страна, но въпреки интереса на всички нива в държавата, конкретни мерки няма. Предложението предвижда с различни суми да се субсидира покупката на всяка нова кола, при положение, че се върна такава на възраст над 15 години, като за електрическите субсидията е 10 хил. лв.

    • Според разчета на ААП при подмяна на около 9 хил. коли на година и примерен бюджет на подобна програма от 50 млн. лева, държавата ще получи ДДС, данъци и такси за регистрацията в размер на 70 млн. лева, тоест ще спечели 20 млн. лв.
3. Ограниченият пробег


Пречка пред налагането на електромобилите все още е сравнително ограниченият пробег. Въпреки, че за няколко години той се увеличи драстично заради напредъка в разработката на батерии, все още не е достатъчен. Да, на пазара има модел, обещаващи изминаване на 400 и повече километра, но това е пробег при идеални условия - нито много топло, нито много студено, или казано по народному при "пенсионерско каране".


Престоят навън в студена зимна нощ може да свие пробега с 20-ина процента. Каране по магистрала със 140 км/ч свива възможното за изминаване разстояние минимум на половина.


Така стигаме и до следващия проблем:


4. Липсата на достатъчно зарядни станции


Към началото на юни 2021г. в България има изградени 221 зарядни станции, които са общо достъпни. На пръв поглед те не са малко, но има няколко проблема. От една страна зарядните станции са неравномерно разпределени и са основно в големите градове - в София са 50 от тях, във Варна са 26, в Пловдив - 19, но в Бургас са само 3. За да стане пътуването с електромобил толкова комфортно по отношение на зареждането, колкото на това с традиционен автомобил, е нужно да има достатъчно зарядни станции по основните пътища и магистрали.


От друга страна извънградските станции трябва да са с голям капацитет, за да стана зареждането бързо. В България обаче едва 25 станции са от т.нар. "за бърз заряд" - с капацитет 50 или повече киловатчаса, като само 11 от тях са извън населени места. Дори и при станции с такъв капацитет, ток за изминаването на 100 километра се получава след престой от 20-30 минути.


В същото време, в останалите европейски страни вече се инсталират точки за заряд с мощност над 100 киловата, намаляващи времето наполовина. Най-популярната верига зарядни станции в Европа - Ionity инсталира такива с капацитет до 350 киловата, на които почти пълният заряд на батериите става за двадесетина минути. За момента обаче веригата не мисли да стъпва в България, въпреки че в началото на 2020 г. започна да навлиза в Източна Европа (Унгария, Чехия, Полша, Словакия, Словения и Хърватия).


Пет причини, които бавят навлизането на електромобили в България


5. Предубежденията и липсата на информация


Не на последно място, навлизането на електромобилите в България се спира и от предубежденията и недоверието към новото. Реално в България не е имало разяснителни кампании, които да изтъкнат предимствата на тези превозни средства, а те не са никак малко. Екологичността на използването им е очевидна. Ниската цена на пробега вече беше спомената, но в хода на експлоатацията електромобилите имат и други плюсове, които водят до минус на разходи.


Така например eдна кола на ток няма нужда от смяна на маслото на двигателя или на скоростната кутия, на антифриза, не се нуждае и от подмяна на горивен филтър и свещи и т.н. Накладките издържат много повече, тъй като спирането в повечето случаи става чрез спирачната сила на електромотора. Като цяло един електромобил се състои от много по-малко части от традиционния и съответно потенциалните повреди са далеч по-малко,


За колите на ток не се плаща данък, колкото и символичен да е той в България. Не е без значение и фактът, че електромобилите могат да паркират безплатно в платените зони за паркиране в центровете на градовете.


Пътуването с една кола на ток е много по-комфортно, най-малко заради липсата на шум. Удоволствието от шофирането е голямо, дори при маломощните модели, заради бързото ускорение. Причината е, че електромоторът няма нужда от време, за да достигне максималната си мощност и въртящ момент, а те идват още с настъпването на педала на газта.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (375)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6370 Любопитно

    Palace Auto Varna 2021 E-Mobility започва на 18 юни и ще се проведе до края на седмицата с работно време от 11 ч. сутринта до 19 ч. вечерта във всеки от дните. Домакин е Дворецът на културата и спорта във Варна, където на едно място ще видим много актуални чисто електрически или хибридни модели от водещи автомобилни производители. Темата на цялото тридневно събитие, на всеки един щанд, ще бъде e-Mobility или електрифицираната мобилност на бъдещето.

    [email protected]
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6370 Любопитно

    От 18 до 20 юни от 11,00 до 19,00 часа!!!

    Електрическа офанзива от VW, Peugeot, Citroen, Audi и много други по време на Palace Auto Varna 2021 E-Mobility

    [email protected]
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6370 Любопитно

    При VOLKSWAGEN звездите на щанда ще бъдат две. ID.3 ще дефилира пред публика за първи път след спечелването на категориите Градска кола и Екологична кола на годината в конкурса „Автомобил на Годината в България 2021“. Компания ще му прави стъпилият съвсем наскоро в родината ни електрически кросоувър ID.4, а от висшия ешелон ще се представи и TOUAREG E-HYBRID.

    [email protected]
  4. 4
    karabastun
    Рейтинг: 6370 Любопитно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6370 Любопитно

    Освен да се запознаят отблизо с автомобилите чрез статичната им експозиция, посетителите на Palace Auto Varna 2021 E-Mobility ще имат възможността да участват в организиран тест-драйв и демонстрации, за да видят и усетят следващото ниво на мобилност.

    [email protected]
  6. 6 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    ПЪРВАТА и НАЙ-ВАЖНАТА ПРИЧИНА е

    българо - руската ЕНЕРГИЙНА мафия

    Тя прави всичко възможно за да БЛОКИРА

    изграждането на ИНФРАСТРУКТУРА и да подпомага

    купуването на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ

    Защото СТАНЕ ЛИ ЛУКОЙЛ - НЕФТОХИМ ИЗЛИШЕН за България

    това означава СПИРАНЕ НА КРАНЧЕТО ЗА МИЛИАРДИ в посока РУСИЯ

  7. 7 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    Държавата ДА СЪБЕРЕ ДАНЪЦИТЕ ОТ ЛУКОЙЛ

    Със събраните МИЛИАРДИ може ДА СЕ ДОТИРА и ПОМАГА

    КУПУВАНЕТО на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ от населението и

    ДА СЕ ИЗГРАДИ ИНФРАСТРУКТУРА - зареждащи устройства и прочее

  8. 8 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Сега нема КОЙ да строй магистрали камо ли зарядни станции.

  9. 9 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Въпрос на пари. Както от държавата, така и от частните инвеститори, така и от хората - нямаме пари. Като навлязат повече коли, ще има повече станции, а иначе върхушката се съмнявам да вземи марки срещу фосилните горива по обясними причини

    BSP delenda est

    15.02.1989 - 07.02.2018
  10. 10 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Palace Auto Varna 2021 E-Mobility започва на 18 юни и ще се проведе до края на седмицата с работно време от 11 ч. сутринта до 19 ч. вечерта във всеки от дните. Домакин е Дворецът на културата и спорта във Варна, където на едно място ще видим много актуални чисто електрически или хибридни модели от водещи автомобилни производители. Темата на цялото тридневно събитие, на всеки един щанд, ще бъде e-Mobility или електрифицираната мобилност на бъдещето.
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    Евала за поста, точно тия дни ще бъда в града

    BSP delenda est

    15.02.1989 - 07.02.2018
  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    Друг сериозен проблем за електричките е гасенето при пожар По нашенско има вече няколко изгорели и има голям дебат дали и за тях да има както при тези на газ, ограничения за паркиране на определени места. Оказва се, че поради конструкцията си, батериите им се гасят много трудно а горят много интензивно.
    Eто малко инфо
    https://www.autosalon.tv/novinky/bonusy-k-tv-poradu/pozar-elektromobilu-je-peklo-varuji-hasici-v-kontejneru-s-vodou-muze-stravit-i-tyden

    https://www.garaz.cz/clanek/s-hasici-otevrene-o-elektromobilech-je-to-prusvih-21005165?amp=1

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  12. 12 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    Те тези пет причини се срещат навсякъде по света, не се отнасят само за Бг.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  13. 13 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Разбира се, че има фискални механизми за регулиране броя на таралясниците, и замяната им с нови автомобили, защо не и електромобили? На първо време удвояване на данъците на 10 годишните автомобили, и утрояването за 15 годишните. Имам и други предложения, но минусите ще завалят! :-)

  14. 14 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Има само една причина, цената. Всичко друго е изсмукано от пръстите. Освен това се внасят само западни марки, нека внесат китайски електромобили, които са в пъти по-евтини, макар и с по-слаби показатели пък да видим дали пробега, малкото зарядни станции и другите формални причини ще издържат проверката. А основната бройка покупки на МПС у нас е на употребявани, пак поради цената за придобиване.

    мурзилка
  15. 15 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#13] от "pontius_glarus":

    И нещо, което може да е базисно. Да се обсъди дали автомобилът е необходимост, или удобство? И изобщо логично ли е един 5 м автомобил с 4 л ДВГ да се приема на жизнено необходима вещ, а не като луксозна, с луксозно облагане с данък?

  16. 16 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1764 Неутрално

    Ако ще дават намаление за нов електрически автомобил само на притежателите на 15+ годишен стар с ДВГ, да не си правят труда. Кой собственик на толкова стара кола ще извади 60-70+ хиляди за електрическа?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  17. 17 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2214 Весело

    До коментар [#13] от "pontius_glarus":

    А може двойно вдигане на данъците на хората с ниски приеми - така ще бъдат стимулирани да си търсят препитание с по висок доход. Друга възможност е облагане до една възраст (напр 80 години ) и пенсиите с данък. Така повече хора ще се грижат за здравето си, за да могат да работят колкото може по дълго. Въобще стимули много и за всичко 🙂

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  18. 18 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    "...нека внесат китайски електромобили, които са в пъти по-евтини, макар и с по-слаби показатели..."

    ако говорим за евтини автомобили, има индийски на още по-добри цени, и много по-добри от китайските копита. Само че като се добавят към него изискванията за безопасност, и към цената автоматично ще се коригира с поне 2 000 евро.

  19. 19 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#17] от "DDR":

    Колега, справедливото данъчно облагане не винаги означава съобразяването им с доходите на индивида. В противен случай шампиони по ниски доходи ще са жителите на Столипиново, Факултето, Максуда. И повечето пенсии ще са с по-високи доходи от наследниците на цар Киро.

  20. 20 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#19] от "pontius_glarus":

    Обикновено се приема, че инвалидите са с по-ниски доходи. Но като гледам автомобилите с инвалидни картички се питам дали половината от тях не са житари и изпълняващи обществени поръчки?

  21. 21 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3044 Весело

    До коментар [#13] от "pontius_glarus":И нещо, което може да е базисно. Да се обсъди дали автомобилът е необходимост, или удобство? И изобщо логично ли е един 5 м автомобил с 4 л ДВГ да се приема на жизнено необходима вещ, а не като луксозна, с луксозно облагане с данък?
    —цитат от коментар 15 на pontius_glarus


    Ако целта е да служим самоотвержено на държавата, шефа, обществото, то вероятно е лукс. Ако роботим за себе си, за своите нужди и удоволствия, е необходимост. Пътувам много, но не мога да си представя да ползвом теснолинейката от Септември до Разлог, която скрибуца 5 часа, след като от Хасково стигам до Разлог за 3 часа и 15 минути. Не искам да ходя на туризъм в организирана 50-членна група, в която хората са различни като възможности, възраст, интереси и поне 20 са гръмогласни. Искам сам да определям маршрута си.
    С автомобил си автономен.
    Да, 4-литровият двигател не е необходимост, но няма как човек да не покаже, че е надскочил околните. И не забравяйте, че големи двигатели се ползват най-много в една страна, дето все я давате за пример.

    Еретик
  22. 22 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 820 Неутрално

    В момента, в който българинът кара кола втора употреба, да го караш да даде двойна цена за нов електромобил е проява на чист дебилизъм. И през 10 метра да сложат зарядни станции, все тая.

  23. 23 Профил на lig35561597
    lig35561597
    Рейтинг: 206 Неутрално

    Почти всички наши коли от 7-8 години са хибриди на Тойота, единствените, които стават. Чист ток е чиста екзотична загуба. Но хибрида си изисква почти ежедневна експлоатация

  24. 24 Профил на opl03649627
    opl03649627
    Рейтинг: 213 Неутрално

    "Бавят", т.е. внушава се, че навлизането им е належащо и неизбежно. Ами ето че има съвсем обективни причини, които обезсмислят навлизането им. И не виждам защо аз като данъкоплатец да го субсидирам. Като теглиш чертата сметката просто не излиза. Ами когато технологията се усъвършенства достатъчно, а цените паднат - да заповядат на пазарен принцип.

  25. 25 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    До коментар [#18] от "pontius_glarus":

    Това въобще не е истина. Опитваш се да внушиш, че китайските коли са правени без никакъв контрол и са по-опасни от западните марки.

    мурзилка
  26. 26 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Да, 4-литровият двигател не е необходимост, но няма как човек да не покаже, че е надскочил околните.
    —цитат от коментар 21 на Костадин Иванов


    Да, надскочил околните, но по манталитет Андрешко (или тарикат)- данъци да не плаща!
    Като тарикатите с палати в северната част на Морската градина на Варна къщи с басейни за милион-да, но с данък като на едностаен в квартал Владиславово.

  27. 27 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 209 Неутрално

    Хайде първо да се пребори все по-застаряващия автопарк с нови автомобили с ДВГ, пък следваща стъпка да са електричките(тъкмо докато стигнем до тях ще им е поспаднала цената и ще са по-привлекателна конкуренция).

  28. 28 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Карам служебна електрическа кола от 4 години,няма да кажа марка.Капацитет 120 км.,реално около 70 ако включа климатика.Ускорява точно като блъскащите се колички в лунапарковете.За 4 години нищо не е ремонтирано,но и пробега който правим е малък.Много е удобна за градски условия сини и зелени зони ,в обикновена мрежа я зареждаме за 7-8 часа.В общи линии съм доволен,но е само за града и струваше към 70 000 ,което преди 4 години беше супер много за толкова малка кола,почти по 3.

  29. 29 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3044 Неутрално

    Да, надскочил околните, но по манталитет Андрешко (или тарикат)- данъци да не плаща!
    Като тарикатите с палати в северната част на Морската градина на Варна къщи с басейни за милион-да, но с данък като на едностаен в квартал Владиславово.
    —цитат от коментар 26 на pontius_glarus


    Там вече грижата е на държавата.
    Моите аз си ги плащам.

    Еретик
  30. 30 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#25] от "Маршалов":

    нищо не внушавам, едно е контролът за качество, друго са системите за безопасност - антиблокиращи с-ми на спирачки, стабилизиращи с-ми при завои, въздушни възглавници, и още много други, задължителни за автомобилите, продавани в Европа.
    И моля те не ми се пробутвай китайските компромисни копита, дори върлите бг комунета не искат и да чуят за тях.

  31. 31 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Те тези пет причини се срещат навсякъде по света, не се отнасят само за Бг.
    —цитат от коментар 12 на DDR


    Не е така, руската енергийна мафия е виновна:))

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Там вече грижата е на държавата.
    —цитат от коментар 29 на Костадин Иванов


    И аз това имам предвид. Справедливо данъчно облагане, и ефикасен механизъм за събирането им. А не Бентли с 4л ДВГ, и стикер за инвалид с безплатна синя зона, безплатна годишна винетка, май и освободена от местен данък

  34. 34 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Някой ден, когато има работещ пазар на старо на такива автомобили (ако изобщо има някога), ще навлязат малко по малко. В момента шепа хора искат да лашкат нова кола, ДВГ или не, по разбитата инфраструктура из страната. Е... ако карат служебен автомобил, по не им пука :)

    Не цъкам плюсове и минуси.
  35. 35 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4641 Любопитно

    Карам служебна електрическа кола от 4 години,няма да кажа марка.Капацитет 120 км.,реално около 70 ако включа климатика.Ускорява точно като блъскащите се колички в лунапарковете.За 4 години нищо не е ремонтирано,но и пробега който правим е малък.Много е удобна за градски условия сини и зелени зони ,в обикновена мрежа я зареждаме за 7-8 часа.В общи линии съм доволен,но е само за града и струваше към 70 000 ,което преди 4 години беше супер много за толкова малка кола,почти по 3.
    —цитат от коментар 28 на mavro


    Или караш първата генерация Рено Зои (22 кв батерия) или Нисан Лиф, те са с този пробег.
    Аз карам Зои но с голямата батерия и съм много доволен. Онзи ден покрих 192 мили с едно зареждане и когато се прибрах у дома имах още 8% батерия.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  36. 36 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    До коментар [#26] от "pontius_glarus":

    Хаха, я погледни изключително повечето модели на западни електрички на какво наблягат. На стотиците киловати мощност и на ускорението от 0 до 65 мили в час....А да и на лукса. Разбира се на съответната цена. Това просто не са коли за народа. Теслата, уж щеше да има моделк за народа, ама явно не за нашия народ и не за народите на повечето страни на планетата. Кво стана с модел У, който трябваше да е вече на пазара на заводска цена от $25000(поне за най-най базовата модификация) и съответно още по-евтин с държавната помощ...Колко пъти се отложи?

    мурзилка
  37. 37 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    До коментар [#33] от "pontius_glarus": А не Бентли с 4л ДВГ, и стикер за инвалид с безплатна синя зона, безплатна годишна винетка, май и освободена от местен данък

    С изброените параметри единствено карта за паркиране се полага

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  38. 38 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6033 Весело

    Тези "коли на ток", са като диарията.
    И при двете, силно се притесняваш, че няма да успееш до вкъщи...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  39. 39 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Както питала циганката: Бате имаш ли бактерия ?! 😄😄😄😄

    agent
  40. 40 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1972 Любопитно

    Като направят пробега 1000 км, веднага купувам, сега карам хибрид, който ми смъква градския разход до разумни за мен нива.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  41. 41 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1219 Весело

    До коментар [#30] от "pontius_glarus":

    Ох другарю, виждаш че не ставаш за манипулатор и дори твоя набор тролове ти слага отрицателни оценки. Не си си научил уроците още как се прави добра манипулация.

    мурзилка
  42. 42 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2214 Любопитно

    До коментар [#33] от "pontius_glarus":

    Защо един инвалид да не може да има луксозна кола?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  43. 43 Профил на B. B
    B. B
    Рейтинг: 49 Разстроено

    Едва основна причина не се споменава. Българите масово живеят в многофамилни жилищни сгради и блокове. Как човек живеещ в такава дори и на първи етаж ще може да си зарежда колата от собствен източник. Няма как да стане. Единствено чрез драстично подобряване на гъстотата на зарядните станции би могло да се постигне частичен ефект. Но дори и тогава неудобството остава а и екологичния ефект от изграждането на тази ифраструктура е доста спорен. Десетки иляди километри нови медни кабели и оборудване са нужни затова. Да не забравяме че това е свързано с драстично увеличаване на капацитета на производствените мощности и добиване на ресурсите нужни за това производство. А това няма как да стане без повишаване на въглеродния отпечатък. Няма въглеродно неутрално производство на мед или стомана.

  44. 44 Профил на radogado
    radogado
    Рейтинг: 620 Неутрално

    6. нямат ръчни скорости

  45. 45 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    България бе световен лидер в електрическите кари , особено за врешнозаводски транспорт. За жалост не можахме да продължим традициите си на новата технологична база и да започнем производство на електрически коли.
    Разрушаването на промишлената и технологична мощ на България е бедствие сравнимо с татарските нашествия и османското иго = престъпление спрямо България и българите.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  46. 46 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Нещата се променят решаващо тази година. В САЩ Модел Y на Тесла е разпродаден за второто и третото тримесечие. Ако си поръчам Тесла сега, ще я получа края на октомври.

    Това ще се случи и в Европа, и в България в един момент в бъдещето!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  47. 47 Профил на opl03649627
    opl03649627
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#43] от "B. B":

    Наистина огромен недостатък. Ако не можеш да си го зареждаш на нощна тарифа просто се обезсмисля.

  48. 48 Профил на Andrey Simeonov
    Andrey Simeonov
    Рейтинг: 245 Весело

    От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.

  49. 49 Профил на Andrey Simeonov
    Andrey Simeonov
    Рейтинг: 245 Весело

    От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.

  50. 50 Профил на Andrey Simeonov
    Andrey Simeonov
    Рейтинг: 245 Весело

    От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.

  51. 51 Профил на Andrey Simeonov
    Andrey Simeonov
    Рейтинг: 245 Весело

    От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.

  52. 52 Профил на Andrey Simeonov
    Andrey Simeonov
    Рейтинг: 245 Весело

    От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.

  53. 53 Профил на Andrey Simeonov
    Andrey Simeonov
    Рейтинг: 245 Весело

    От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.

  54. 54 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4641 Любопитно

    Тези "коли на ток", са като диарията. И при двете, силно се притесняваш, че няма да успееш до вкъщи...
    —цитат от коментар 38 на Незнайко в Слънчевия град


    Ако живееш в Бг може би, но ела да видиш как са нещата в ОК.....тук можеш да си заредиш колата на паркинга на супермаркета докато пазаруваш.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  55. 55 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2330 Весело

    Докато с моята малолитражка за 1000 лв на газ минавам 100 км за 5,50-6,00 лв..... как да вложа десетки хиляди лева за нова електричка, която да ми харчи 3,50 лв на 100 км. След колко милиона километра сметката ще се изравни?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  56. 56 Профил на B. B
    B. B
    Рейтинг: 49 Неутрално

    До коментар [#47] от "opl03649627":

    Не става въпрос за нощна тарифа изобщо а за десетките висящи кабели. Това разбира се не възможно най малко поради няколко причини и най незначителната е естетиката. Най простата е техническа. С увеличаването на дължината на кабела се намалява проводимостта. Няма как да пуснеш кабел от 5 етаж до паркираната кола на тротоара. Няма да сработи.

  57. 57 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    До коментар [#6] от "Hawaii":

    3 и 4 са причините.
    Липсва пробега и емоцията от мощен драйв, както времето за пълнене с ток и липсата на станции у нас.
    Останалото някак ще се преглътне.

  58. 58 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    миналата година Йонити вдигна цените на бърза зарядка по станциите си :0.79 ойро на квч :https://www.fleeteurope.com/en/new-energies/smart-mobility/europe/analysis/ionity-network-dramatically-increases-ev-fast-charging-costs?a=JMA06&t[0]=Ionity&t[1]=charging infrastructure&t[2]=Mercedes-Benz&t[3]=BMW&t[4]=Volkswagen&t[5]=Audi&t[6]=Porsche&curl=1
    като прибавиш и краткия гаранционен период на батериите и
    какви щети нанася добива на ресурси за батериите , евем ти и електричката .

  59. 59 Профил на chironex
    chironex
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#26] от "pontius_glarus":Хаха, я погледни изключително повечето модели на западни електрички на какво наблягат. На стотиците киловати мощност и на ускорението от 0 до 65 мили в час....А да и на лукса. Разбира се на съответната цена. Това просто не са коли за народа. Теслата, уж щеше да има моделк за народа, ама явно не за нашия народ и не за народите на повечето страни на планетата. Кво стана с модел У, който трябваше да е вече на пазара на заводска цена от $25000(поне за най-най базовата модификация) и съответно още по-евтин с държавната помощ...Колко пъти се отложи?
    —цитат от коментар 36 на Маршалов


    Ускорението се мери от 0 до 60 мили.
    И Тесла за народа (американския) има - $40 К за модел 3, като има и облекчения в зависимост от щата.


  60. 60 Профил на okok
    okok
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Цената не е причина, ами заплатите!

  61. 61 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    Това с ел.мобилите е като приказката за ваксинирането - докато няма явна полза, няма да има и интерес. Всеки шофьор ще ме разбере: средно до 10 мин. за зареждане, без да се замислям къде трябва да отида веднъж на седмица, или преспиване в колата за да мога утре да съм на работа:)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  62. 62 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#35] от "padrino":

    Mitsubishi, не ме питай за модел обаче.Имаме го 4 или 5 години вече.

  63. 63 Профил на opl03649627
    opl03649627
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#56] от "B. B":

    Ами именно, няма да сработи, съответно не можеш да си я зареждаш вкъщи през нощта на НОЩНА ТАРИФА. Логика.

  64. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#54] от "padrino":

    В САЩ Суперчарджърите са на първо ниво. те са най- мощни, 150, 250 и 350 киловата. Но и са платени, днес например сина ми плати около $10 на суперчарджър за да зареди 200 мили на Тесла-та за 15-тина минути.

    В магазини, хотели, казина, ресторанти, публични паркинзи, всякакви публични места пък има дестинационни чарджъри, които са по 8 и 16 киловата, но са абсолютно безплатни. На практика, колата ти се зарежда докато купуваш в магазина, или се храниш в ресторанта. Например веригата Таргет, която е много голяма в САЩ инсталира зареждащи станции пред всеки от магазините си.

    И отделно, личните чарджъри, моят е например 11 киловата. И специално за колата имам отстъпка от ютилитито за зареждане от 10 вечерта до 6 сутринта, 6 цента на киловатчас.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  65. 65 Профил на B. B
    B. B
    Рейтинг: 49 Неутрално

    До коментар [#63] от "opl03649627":

    Разбирам. Ако това сте имал предвид. Тогава разбира се имате право. Исках просто да изтъкна другите недостатъци и препятствия 6оито според мен са по голяма пречка.

  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#62] от "mavro":

    Митсубиши Ай Миев (i-MiEV)?

    Това е най- малката възможна ел кола:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV

    Микрокола за града.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Зад всички пречки за навлизането на нови технологии винаги стоят нечии
    интереси !!!

  68. 68 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 719 Весело

    Пътувам много, но не мога да си представя да ползвом теснолинейката от Септември до Разлог, която скрибуца 5 часа, след като от Хасково стигам до Разлог за 3 часа и 15 минути.
    —цитат от коментар 21 на Костадин Иванов

    И какво видя, какво преживя като профуча между тези две точки?
    Пътуването е приключение, не просто придвижване.
    Ако Колумб разсъждаваше като теб, никога нямаше да стигне до Америка.

  69. 69 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Разбира се, че има фискални механизми за регулиране броя на таралясниците, и замяната им с нови автомобили, защо не и електромобили? На първо време удвояване на данъците на 10 годишните автомобили, и утрояването за 15 годишните. Имам и други предложения, но минусите ще завалят! :-)
    —цитат от коментар 13 на pontius_glarus


    Цялата инфраструктура, при това не само в България, е изградена в полза на шофьорите. Но когато почнеш да изброяваш защо са най-облагодетелствани (данъци, местни такси, безплатни паркоместа, строителство и т.н.), започва едно цупене.

    Личният автомобил е неприкосновена собственост на българина и трудно ще се намерят политици да започнат да мислят как по-малко да ползваме останалите начини за транспорт, вместо как да е най-удобно за собствениците на автомобил.

  70. 70 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#54] от "padrino":


    Ако живееш в Бг може би, но ела да видиш как са нещата в ОК.....тук можеш да си заредиш колата на паркинга на супермаркета докато пазаруваш.
    —цитат от коментар 54 на padrino


    Да, ако някой друг не зарежда евентуално и пазаруваш около 7-8 часа. :-)

  71. 71 Профил на B. B
    B. B
    Рейтинг: 49 Неутрално

    До коментар [#64] от "Realist":

    Това показва че хората са напреднали. Интересно как биха постъпили ако дела на ел.автомобилите е повече от 1% от общия брой регистрирани автомобили и на паркинга на супермаркета се появят 50 автомобила които искат да зареждат, дори и не безплатно:)

  72. 72 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#66] от "Realist":

    Точно тя.

  73. 73 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Докато с моята малолитражка за 1000 лв на газ минавам 100 км за 5,50-6,00 лв..... как да вложа десетки хиляди лева за нова електричка, която да ми харчи 3,50 лв на 100 км. След колко милиона километра сметката ще се изравни?
    —цитат от коментар 55 на chichka


    Е за това е целият разговор. Какви са справедливите акцизи, данъци и местни такси за всеки един автомобил. Какви са реалните разходи, защото далеч не е горивото. Какъв трябва да е истинският контрол при ГТП.

  74. 74 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#54] от "padrino":

    М-да...! Особено ако пазаруваш по 7-8 часа. И ако няма още няколко като тебе, които също са решили да зареждат. ;)

    Бивш tww09306483.
  75. 75 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Разбира се, че има фискални механизми за регулиране броя на таралясниците, и замяната им с нови автомобили, защо не и електромобили? На първо време удвояване на данъците на 10 годишните автомобили, и утрояването за 15 годишните. Имам и други предложения, но минусите ще завалят! :-)
    —цитат от коментар 13 на pontius_glarus


    Има и друг вариант, още по лесен. Стриктно спазване на всички изисквания при минаване на годишния технически преглед, особено нормите за отделяните газове, където таралясниците веднага горят, а евентуален ремонт е безсмислено скъп.
    Все още има по пътищата москвичи, лади, трабанти и вартбурзи. Те като чисто нови не могат да минат ГТП заради емисиите, що остана сега на 30-40 и повече години, но всички си затварят очите!
    Същото е и с разни 20-30 годишни БМВ-та и Аудита, с които разни келеши се правят на мъже.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  76. 76 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4641 Неутрално

    До коментар [#35] от "padrino":Mitsubishi, не ме питай за модел обаче.Имаме го 4 или 5 години вече.
    —цитат от коментар 62 на mavro


    Mitsubishi i-MiEV, те са същите като Peugeot iOn и Citroën C-Zero . Това е определено само градска кола за малък пробег, но пък струва стотинки да се возиш и почти няма сервизно обслужване.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  77. 77 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#70] от "stargate":

    Изпреварил си ме.
    Ставаме двама, които не виждат всичко в розово около електрическите коли. ;)

    Бивш tww09306483.
  78. 78 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#71] от "B. B":

    Как да постъпят? Това е бизнес облагодетестващ и този който предлага и този който ползва някаква услуга. Те ти предлагат удобството и да си заредиш колата докато прекарваш времето там. През това време купуваш и облагодетелстваш техният бизнес. Мислите ли, че едно ютилитъ няма да иска да си разшири бизнеса? Няма компания която да не иска да си разшири бизнеса.

    Днес например, четох, че веригата Костко губи по $40 милиона само от предлагането на евтини печени пилета на клиентите. Обаче, отивайки да си купят печени пилета, тези клиенти оставят много повече пари за останалите неща които купуват!

    На практика, всичко е бизнес!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  79. 79 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Има само една причина, цената. Всичко друго е изсмукано от пръстите. Освен това се внасят само западни марки, нека внесат китайски електромобили, които са в пъти по-евтини, макар и с по-слаби показатели пък да видим дали пробега, малкото зарядни станции и другите формални причини ще издържат проверката. А основната бройка покупки на МПС у нас е на употребявани, пак поради цената за придобиване.
    —цитат от коментар 14 на Маршалов


    Много от китайските автомобили не отговарят на изискванията на ЕС. Не случайно са евтини.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  80. 80 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2077 Неутрално
  81. 81 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4641 Неутрално

    До коментар [#64] от "Realist":

    Същото е и при мен. Аз зареждам на 5 пенса на киловат на нощна тарифа. При 52 киловата батерия от 10% до 100% струва малко над £2.50 за 180/200 мили. За същите пари в момента купуваш 2 литра дизел или А95 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  82. 82 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#76] от "padrino":

    Категорично си прав,100 км.ни струва левче сигурно и обслужването е някакви 100 лева годишно да й замерят батерията.

  83. 83 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#27] от "shymi":

    Ако някой си мисли, че цената на електрическите коли ще спадне - много се е объркал. ;)

    Бивш tww09306483.
  84. 84 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4641 Весело

    До коментар [#54] от "padrino":
    —цитат от коментар 70 на stargate


    Образовай се...😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  85. 85 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#13] от "pontius_glarus":И нещо, което може да е базисно. Да се обсъди дали автомобилът е необходимост, или удобство? И изобщо логично ли е един 5 м автомобил с 4 л ДВГ да се приема на жизнено необходима вещ, а не като луксозна, с луксозно облагане с данък?
    —цитат от коментар 15 на pontius_glarus


    Ами не всички са самотници като теб, които живеят в София ,където има много видове транспорт. Ако едно семейство живее извън големия град единственото средство за придвижване е автомобил.
    Автомобилът дава свобода и не зависиш от градски транспорт ,влакове и автобуси за придвижване между населените места.

  86. 86 Профил на B. B
    B. B
    Рейтинг: 49 Неутрално

    До коментар [#78] от "Realist":

    Безспорно. Всичко е бизнес. И всичко е възможно на определена цена.....и тук е до голяма степен възела. Да не забравяме основната цел. И тя е да се намали негативния ефект от човешка дейност върху планетата.

  87. 87 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    До коментар [#73] от "Rational":


    Е за това е целият разговор. Какви са справедливите акцизи, данъци и местни такси за всеки един автомобил. Какви са реалните разходи, защото далеч не е горивото. Какъв трябва да е истинският контрол при ГТП.
    —цитат от коментар 73 на Rational


    Не разбрах. Предлагате държавата, чрез данъчна политика да ускори навлизането на ел. автомобли?! Хм, а защо?
    Само не почвайте с екология, щото там нещата не излизат. Един съвременен ДИЗЕЛОВ двигател е по-екологичен от която и да е електричка. В смисъл, че цапа като цяло по-малко.

  88. 88 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4641 Любопитно

    До коментар [#27] от "shymi":Ако някой си мисли, че цената на електрическите коли ще спадне - много се е объркал. ;)
    —цитат от коментар 83 на Petleshev


    100% спада всеки ден. VW ID3 започнаха да се продават на £35000 +, сега вече можеш да вземеш нов започващ от £32000 и няма още дори година откакто е на пазара.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  89. 89 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Точно тя.
    —цитат от коментар 72 на mavro


    Аз имам 2 електрически коли- 2012-та Шеви Волт, батерията му не е мръднала от 2012-та година, на 150 000 мили е вече, 99% карано само на ток. И 2017-та моделна година Тесла Модел S. И за двете имам зареждачка в гаража, 4 киловата за Шеви-то (Опел Ампера), и 11 киловата за Тесла-та. В момента и двете се зареждат на нощна тарифа.

    Имам и 7 киловата соларен масив на покрива, който прави по 53 киловатчаса на ден, това пък продавам на ютилитито.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  90. 90 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    Любима опорка на привържениците на електричките е ниската цена за километър пробег, като в повечето случаи срамежливо премълчават, че тази ниска цена идва след като си платил десетки хиляди повече още при покупката.
    Друга опорка е как видите ли електричките пазят околната среда.
    Пълен булшит - производството на батерии и утилизацията им след изчерпване на капацитета е най-мръсното производство изобщо.
    Ако наистина ще си говорим за опазване на природната среда, защо не си говорим за газовите уредби, които отделят точно нула вредни емисии, защо в Бг няма облегчения за такива возила, а притежателите плащат наравно с дизелите?

  91. 91 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4558 Неутрално

    До коментар [#89] от "Realist":

    Твоят вариант е идеалният.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  92. 92 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    [quote#54:"padrino"][/quote]

    Ще зареждаш без проблем, докато елавтомобилите са сравнително малко. Нека да станат елавтомобилите 10 милиона във Великобритания (при общо 32 милиона автомобили),пък да те питам как ще зареждаш без проблем.

  93. 93 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    Прочетете внимателно статията и вижте приведените числа.
    " Ако той се зарежда от обикновен контакт на нощна тарифа, изминаването им би струвало 2.11 лева. Дори при зареждане денем, разходът би бил 3.66 лв/100 км. С дизелов автомобил от същия модел със среден разход около 5 на сто, изминаването на същото разстояние би струвало поне 10 лева."
    Ще рече далаверата в най-добрия случай е 8лв./100км.....на 100 000км. ще 8000лв., а на 200000км. се получава икономия от 16000лв. Е, поради каква причина да си купувам кола на която " електрическата версия е с 36 144 лева по-скъпа"? Единствената разумна причина може би е да си доставя удоволствие да карам електромобил. Някой по-горе спомена нещо за данък кеф...

  94. 94 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#13] от "pontius_glarus":И нещо, което може да е базисно. Да се обсъди дали автомобилът е необходимост, или удобство? И изобщо логично ли е един 5 м автомобил с 4 л ДВГ да се приема на жизнено необходима вещ, а не като луксозна, с луксозно облагане с данък?
    —цитат от коментар 15 на pontius_glarus


    Един 4 л. двигател на няколко години замърсява, повтарям -замърсява, несравнимо по-малко от 0,6 литровото моторче на един трабант!
    Нали затова работим - да имаме по-голямо и хубаво жилище, да имаме по-луксозна кола, и изобщо да живеем по-добре. Ако започнем на всеки да прибираме което изкарва в повече, минаваме на трабанти и зазки и потъваме в блатото на социализма, от което 31 години уж се мъчим да излезем

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  95. 95 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#90] от "Toshko Afrikanski":

    Точно. И аз това казвах на Падрето. С електрическа кола плащаш горе-долу същото, но предварително.

    Бивш tww09306483.
  96. 96 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#89] от "Realist":

    Ти хубаво ги имаш тези работи, ама в Европа няма как това да стане. Градовете са съвсем различни от тези в САЩ.

  97. 97 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    Прочетете внимателно статията и вижте приведените числа. " Ако той се зарежда от обикновен контакт на нощна тарифа, изминаването им би струвало 2.11 лева. Дори при зареждане денем, разходът би бил 3.66 лв/100 км. С дизелов автомобил от същия модел със среден разход около 5 на сто, изминаването на същото разстояние би струвало поне 10 лева."Ще рече далаверата в най-добрия случай е 8лв./100км.....на 100 000км. ще 8000лв., а на 200000км. се получава икономия от 16000лв. Е, поради каква причина да си купувам кола на която " електрическата версия е с 36 144 лева по-скъпа"? Единствената разумна причина може би е да си доставя удоволствие да карам електромобил. Някой по-горе спомена нещо за данък кеф...
    —цитат от коментар 93 на lz73


    Освен това държавата прибира много пари от акциз и данъци върху горивата.Като повечето автомобили станат електрически 100 процента ще наложат някакви по-високи данъци.
    Иначе нямам против да си взема елавтомобил, ама когато стане по-изгоден от такъв с ДВГ.И зареждането да става за не повече от 5 минути.

  98. 98 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#30] от "pontius_glarus":Ох другарю, виждаш че не ставаш за манипулатор и дори твоя набор тролове ти слага отрицателни оценки. Не си си научил уроците още как се прави добра манипулация.
    —цитат от коментар 41 на Маршалов


    Не желая никого да манипулирам, а просто споделям мнение и информация. Напр. че последна грижа на властимащите е дали Андрешко ще може да джитка по цял ден за 5 лв с бракмата си на 15 години, и с газово за 300 лв.
    Както и че една от първите стъпки на едно ново стабилно правителство ще е допълнителен данък за всички андрешковци с коли без паркомясто или гараж (нощуваща на улицата - всъщност и моята е на улицата). А вероятно и малко по-различен данък МПС за втория и третия автомобил в домакинството.

  99. 99 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4641 Любопитно

    [quote#54:"padrino"]
    —цитат от коментар 92 на Мусаши
    Ще зареждаш без проблем, докато елавтомобилите са сравнително малко. Нека да станат елавтомобилите 10 милиона във Великобритания (при общо 32 милиона автомобили),пък да те питам как ще зареждаш без проблем. [/quote]

    Толкова си далеч от реалността, че просто нямаш представа. В момента в ОК има ПОВЕЧЕ зарядни за електрически коли отколкото бензиностанции. Да това е факт. В края на 2020 имаше 35000 (хиляди) и всяка седмица се прибавят по средно 320 нови зарядни....всяка СЕДМИЦА. Това са повече на седмица отколкото всички зарядни в България.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  100. 100 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#24] от "opl03649627": "И не виждам защо аз като данъкоплатец да го субсидирам."

    Поне за да дишате ти и децата ти по-чист въздух и да живеете в среда със значително по-малко шум.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK